In het geval dat je meer dan 20k heb, doe je er natuurlijk sowieso verstandig aan om deze te onderverdelen in verschillende banken en zo risico verminderen.quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:21 schreef dyna18 het volgende:
Nog even over de NIBC. Hoewel de bank zich voornamelijk op Nederland en Duitsland richt, houden ze zich ook veel bezig met de handel van hypotheken. Vooral ook op de Amerikaanse markt. Volgens hun eigen cijfers bestaat hun mortage bezit uit 82% prime-rated mortages. Er is dus een risico dat op die 18% nog flinke afschrijvingen nodig zijn vanwege (groot) waardeverlies. Tot nu toe hebben ze 1% op bad-mortages afgeschreven.
Wat betekend dat voor ons spaarders, niet zo heel veel, aangezien je spaargeld tot 20.000 volledig gegarandeerd is, en van 20k tot 40k voor 90%. Echter hou er rekening mee dat deze bank naar mijn visie een risico heeft om een klap te krijgen in de financiële crisis. Ik zou er dus niet meer dan 40k op inleggen.
Klinkt goed, ik ben benieuwd of Icesave hier nog op gaat reageren. De deposito's zijn ook goed te noemen.quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:33 schreef James52 het volgende:
Icesave heeft concurentie!
NIBC Direct Internetspaarrekening 5,25%
NIBC Direct ZekerMeer 3 en 6 maanden 5,5%
NIBC Direct ZekerMeer 9 maanden 5,7%
NIBC Direct ZekerMeer 1 jaar 5,7%
NIBC Direct ZekerMeer 2 t/m 4 jaar 5,9%
NIBC Direct ZekerMeer 5 t/m 10 jaar 6,0 %
Valt allemaal onder het nederlandse depositogarantiestelsel
http://www.nibcdirect.nl/home.aspx?utm_source=nibc.nl&utm_medium=home&utm_content=jumppage.nibc.nl&utm_campaign=2008.internal
http://www.nibcdirect.nl/ vraagt bij het openen van een spaarrekening of het voor volwassenen of voor kinderen is. Ik neem dus aan dat het daar kan.quote:Op dinsdag 9 september 2008 19:58 schreef mcwops het volgende:
nog een keer proberen of iemand me op weg kan helpen.
waar kan ik tegen leuk rentetarief de spaarrekeningen van de minderjarige kinderen onderbrengen?
quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:28 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Je kan gewoon een mailtje schrijven en zeggen wat je denkt. Dan krijg je gewoon die 5% (stond al duideljik geschreven in vorige topics en krantensites)
Hoppen is niet zo verstandig. Je loopt rente mist en het kost tijd om dat weer goed te maken. Effe dit lezen
http://www.geldenrecht.nl(...)n_wel_voordelig.html
dankje Remco.quote:Op dinsdag 9 september 2008 20:02 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
http://www.nibcdirect.nl/ vraagt bij het openen van een spaarrekening of het voor volwassenen of voor kinderen is. Ik neem dus aan dat het daar kan.
NIBC houdt zich vooral bezig met structured finance. Hebben ze ook erg goede mensen voor, dat welquote:Op dinsdag 9 september 2008 16:21 schreef dyna18 het volgende:
Nog even over de NIBC. Hoewel de bank zich voornamelijk op Nederland en Duitsland richt, houden ze zich ook veel bezig met de handel van hypotheken. Vooral ook op de Amerikaanse markt. Volgens hun eigen cijfers bestaat hun mortage bezit uit 82% prime-rated mortages. Er is dus een risico dat op die 18% nog flinke afschrijvingen nodig zijn vanwege (groot) waardeverlies. Tot nu toe hebben ze 1% op bad-mortages afgeschreven.
Wat betekend dat voor ons spaarders, niet zo heel veel, aangezien je spaargeld tot 20.000 volledig gegarandeerd is, en van 20k tot 40k voor 90%. Echter hou er rekening mee dat deze bank naar mijn visie een risico heeft om een klap te krijgen in de financiële crisis. Ik zou er dus niet meer dan 40k op inleggen.
De grote banken kunnen toch niet zomaar uit het depositogarantiestelsel stappen? Volgens de website van DNB:quote:Op dinsdag 9 september 2008 22:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
ik vraag me af hoelang het garantiestelsel nog intact blijft, met al die prijsvechters. Het zou me niet verbazen als Rabo er binnenkort uitstapt, samen met ING c.s., SNS, en Fortis cs.
Die grootbanken staan nu via de collectieve garantieregeling garant voor goedkoope funding van hun zwakke broertjes.... Heemskerk (bestuursvoorzitter Rabo) hinte laatst al op zoiets.
Ik geloof serieus dat het depositio grarantie regeling haar langste tijd gehad heeft. Ik zo bij NIBC dan ook echt alleen maar geld op een direct opeisbaar tegoed zetten.
En dit stelsel is weer gebonden aan Europese regels, dus het lijkt me niet dat een bank er zomaar uit kan stappen.quote:In Nederland gevestigde banken die een vergunning hebben van DNB vallen onder het depositogarantiestelsel.
ik denk dat je onderschat wie de DNB echt bestuurdquote:Op dinsdag 9 september 2008 22:25 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
De grote banken kunnen toch niet zomaar uit het depositogarantiestelsel stappen? Volgens de website van DNB:
[..]
En dit stelsel is weer gebonden aan Europese regels, dus het lijkt me niet dat een bank er zomaar uit kan stappen.
Lijkt me ook niet dat dat kan.quote:Op dinsdag 9 september 2008 22:25 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
De grote banken kunnen toch niet zomaar uit het depositogarantiestelsel stappen? Volgens de website van DNB:
het werkt niet, want het is ernstig verstorend. Banken met een goede rating financieren indirect middels de garantiestelling banken met een slechte rating. Daar beginnen ze goed last van te krijgen, dus daar gaan ze wat aan doen. Daar zijn ze wat aan het doen.quote:Op dinsdag 9 september 2008 22:36 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Lijkt me ook niet dat dat kan.
En daarbij: zolang er niet regelmatig banken omvallen en uitgekeerd moet worden, blijkt het huidige systeem gewoon goed te werken.
Op een ander forum stond het volgende antwoord van Centraal Beheer:quote:Op dinsdag 9 september 2008 23:56 schreef Wexy het volgende:
Heb er even een email aan gewaagd om te vragen waarom er bij de RentePlús rekening van Centraal Beheer 5.2% rente staat ipv 5.27%
Mcwops... ik spaar voor mijn kinderen bij Argenta (Jongeren spaarrekening voor 4,75%)quote:Op dinsdag 9 september 2008 20:07 schreef mcwops het volgende:
[..]
dankje Remco.had ik overheen gelezen, ga m direct invullen
Ik heb er nu eentje voor 3 maanden genomen.quote:Op vrijdag 5 september 2008 21:10 schreef DIGGER het volgende:
De Deposito's van de AT Bank zijn zeer interessent trouwens, goeie nieuwe zet.
Zie de OP. Daarin staat ook een lijstje met Jeugd-spaarrekeningen.quote:Op dinsdag 9 september 2008 19:58 schreef mcwops het volgende:
nog een keer proberen of iemand me op weg kan helpen.
waar kan ik tegen leuk rentetarief de spaarrekeningen van de minderjarige kinderen onderbrengen?
Ik heb DNB een mailtje gestuurd. Zodra ik een reactie heb, zal ik het hier plaatsen.quote:Op dinsdag 9 september 2008 22:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
ik vraag me af hoelang het garantiestelsel nog intact blijft, met al die prijsvechters. Het zou me niet verbazen als Rabo er binnenkort uitstapt, samen met ING c.s., SNS, en Fortis cs.
13% is wel flink ja, helaas zit je nog wel met het risico van de valuta. Er geldt dus weer, hoe meer risico hoe meer fluctuatie.quote:Op woensdag 10 september 2008 10:49 schreef TeenWolf het volgende:
Ik hoorde een paar dagen terug van een collega die trouwens ook gewoon een nederlander is dat hij zijn spaargeld op een turkse staatsbank in turkije heeft gestort met rond de 14% rente. Hij zei dat de euro vorig jaar rond de 1.8 turkse lira waard was en nu rond de 1.75. Hij had vorig jaar 10.000 euro spaargeld gestort, dus ongeveer 1300 euro rente ontvangen na rentebelastingaftrek en daardoor een gratis vakantie beleefd.
Ik ga om het jaar wel op vakantie naar turkije (marmaris), nu zit ik te denken om mijn 5000 euro spaargeld te beleggen daar in een turkse bank, nog meer mensen met dit idee.
Landen met de hoogste rente op spaarrekeningen
Turkije 13,42 %
IJsland 10,90 %
Zuid Afrika 9,27 %
Nieuw Zeeland 7,09 %
Hongarije 6,98 %
Had ik hem ook gevraagd; Hij zei dat de euro vorig jaar rond de 1.8 turkse lira waard was en nu rond de 1.75. De waarde van de euro tov de ytl was ook nog eens gedaald.quote:Op woensdag 10 september 2008 11:35 schreef MrFl0ppY het volgende:
[..]
13% is wel flink ja, helaas zit je nog wel met het risico van de valuta. Er geldt dus weer, hoe meer risico hoe meer fluctuatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |