abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61926102
ik heb voor nu ook een template gebruikt zodat ik de opbouw kan zien hoe het precies zit. Snapte dus helemaal van CSS.. nu wel een beetje

Wat heb ik gedaan is dat ik altijd de homepagina gebruik.. de info per menu veranderd alleen in het midden en dmv een scrollbar

deze link staat in je boek: http://www.oswd.org/ en nog 1tje.. moet je ff kijken
  vrijdag 26 september 2008 @ 10:56:00 #152
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_61926298
never mind

[ Bericht 40% gewijzigd door Pizzahut op 26-09-2008 10:56:35 (oeps) ]
Disturbed Mind
Het leven: Soms ben je de duif, soms het standbeeld.
  vrijdag 26 september 2008 @ 11:22:54 #153
218671 Bintie
kroketwerpen
pi_61927060
Hmmm oke, maare van m'n docent mag ik niet met tabellen werken?
pi_61927115
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 11:22 schreef Bintie het volgende:
Hmmm oke, maare van m'n docent mag ik niet met tabellen werken?
Tabellen zijn enkel voor tabulaire data. Gebruik divs. Je kan binnen een dagje klaar zijn met die opdracht, zoveel stelt het niet voor.
pi_61927313
ja als je ervaring hebt ja... er zijn veel mensen die er nooit in aanraking is geweest met website bouwen enzo
  vrijdag 26 september 2008 @ 14:20:52 #156
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_61931380
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 11:33 schreef Kersje86 het volgende:
ja als je ervaring hebt ja... er zijn veel mensen die er nooit in aanraking is geweest met website bouwen enzo
Ook al heb je niet of nauwelijks ervaring is het prima te doen. Er zaten bij mensen in de klas die niks wisten en nu de mooiste sites kunnen bouwen.

Tevens is er altijd wel iemand in de klas die wel verstand ervan heeft die kan helpen en er is een fantastische uitvinding: het medium dat internet heet. Er staan wel duizenden tutorials op.
Goede site:
- http://www.php.net
- http://www.sitemasters.be
- http://www.w3schools.com
- http://www.google.com
Disturbed Mind
pi_61931939
Precies. Dat soort lessen moet je niet copy-pastend doorkomen, dat is zonde!
  vrijdag 26 september 2008 @ 18:29:46 #158
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_61937084
Mag ik vandaag tegen iedereen roepen die zeurt over hoorcolleges dat diegene stil moet zijn...

* zwahiel heeft zojuist van 9.30 tot en met 18.00 uur achter elkaar hoorcolleges gehad.
En nee dat zijn geen colleges van een uurtje, maar dat zijn colleges van een slordige twee uur 't stuk en dan nog even twee colleges van drie uur, achter elkaar dus dan wel! Oef!

Maar goed te volgen dat weer wel. Misschien wat voor DC studenten
Webtech moet je gewoon lekker aanklooien, ik kwam er net achter dat IT support nu mijn account op gedoekt heeft en mijn portfolio ook pleite is. was wel een mooi exemplaar vond ik zelf. En zelfs Guus vond dat nog...
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_61959697
Ik zit er aan te denken om volgend jaar Digitale Communicatie te gaan doen, maar ik voldoe niet aan de toelatingseisen. Ik doe nu VWO met NG profiel en heb als keuzevak informatica en heb geen economie of M&O. Doen ze hier erg moeilijk over?

Denk dat ik ze van de week ook maar even bel/mail.
.
  zaterdag 27 september 2008 @ 23:08:23 #160
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_61961203
Ze doen er niet zo moeilijk over, meestal is het even binnenlopen bij de examencommissie. Of te wel een mailtje sturen naar Norbert van der Hulst (voornaam.achternaam apestaart hu puntenel) achternaam is vd geloof ik.

Je krijgt dat een intake gesprek, en bijna iedereen kan daarna gewoon beginnen, er wordt niet zo moeilijk over gedaan gelukkig
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_61966237
Oke, bedankt!

Kwam ook deze website tegen:
http://64.233.183.104/search?q=cache:7duUth7cDQoJ:www.digitalecommunicatie.net/content/view/58/104/&hl=nl&ct=clnk&cd=2&gl=nl&client=firefox-a

Daarop staat ook veel bruikbare informatie, alleen die website wordt nu onderhouden dus moet ik hem vanuit de Google cache bekijken.
.
  zondag 28 september 2008 @ 15:31:21 #162
218671 Bintie
kroketwerpen
pi_61971679
@ Pizzabodem:
Bij mij in de klas zitten ook twee mensen (eentje van VWO en eentje van Havo) zonder Economie. Volgens de leraren is het geen probleem. Als je gewoon gezonde hersens hebt redt je het ook wel.

Maar reken wel op een lekkere hoeveelheid werk.
pi_61976160
quote:
Op zondag 28 september 2008 15:31 schreef Bintie het volgende:
Maar reken wel op een lekkere hoeveelheid werk.
Bedoel je een lekkere hoeveelheid werk qua economie of bedoel je de hele opleiding?

Heb wel 2 jaar economie gehad (2e en 3e klas) dus de basis weet ik wel, en anders kan ik natuurlijk altijd nog een economie boek kopen om mijn kennis van economie wat bij te spijkeren.

Zou iemand van jullie misschien een lijstje kunnen posten met vakken/onderwerpen die je hebt bij DC?

[ Bericht 8% gewijzigd door Pizzabodem op 28-09-2008 18:41:01 ]
.
  zondag 28 september 2008 @ 20:13:46 #164
218671 Bintie
kroketwerpen
pi_61978786
In de eerste periode van het eerste jaar heb je de volgende vakken:

Marketing en E-Business
Webdesign
Webtechnieken
Beroepsvaardigheden
Studieloopbaanbegeleiding

Marketing en E-Business vind ik zelf een vrij lastig vak. En met veel werk bedoel ik over alle vakken, het gaat echt anders dan op de Havo. Verder krijg je een spellingtoets die je per se moet halen.

Euhhm, je werkt in periodes van 8 weken. Je krijgt voor elk vak een workshop en een weekopdracht per week. Aan het eind van de 8 weken moet je een eindopdracht inleveren waar je aan hebt gewerkt.

En ja, dit is momenteel zo'n beetje alles wat ik weet, ben net een maandje bezig met de opleiding. Wat ik je wel kan adviseren: koop een laptop! En dan vooral eentje met een accu die een beetje lang meegaat.
pi_61980045
Die vakken sluiten mooi aan bij mijn interesses. Denk echt dat dit dé opleiding is voor mij Zal nog wel regelmatig in dit topic terugkomen om wat te vragen.

Het is toch niet verplicht om met een Apple computer te werken? Vind zelf die IBM/Lenovo laptops altijd wel goed/lekker werken.
.
  zondag 28 september 2008 @ 21:00:53 #166
218671 Bintie
kroketwerpen
pi_61980404
Neehoor, het grootste deel heeft Windows, en de echt hippe mensen hebben een Apple (zoals ik). Nee, grapje, het maakt niet uit waarmee je werkt. Als je maar genoeg RAM geheugen hebt, want je moet Photoshop en Dreamweaver draaien.

En nog wat anders: zijn er mensen die weten wat je in het tweede jaar gaat doen? Ik was blij, ik dacht dat ik de CMD richting kon kiezen, is die opeen weg :S. Dus wat gaan we nu in het tweede jaar doen? Op de HU site staat er ook niks meer over.
pi_61980548
Ja, ik zie ook opeens een stuk minder informatie op de website van HU. Hele linker menu is weg op de pagina van DC. Kan de toelatingseisen niet meer opzoeken, kan niet meer zien wat je in welk jaar doet etc.
.
  zondag 28 september 2008 @ 21:05:28 #168
218671 Bintie
kroketwerpen
pi_61980571
Precies, dat zag ik net ook
  maandag 29 september 2008 @ 01:34:30 #169
59269 Drakire
May Lyssa aid you
pi_61987308
Ik volg het ook niet helemaal meer, volgens mij zijn de richtingen cmd & cs gewoon samengevoegd tot 1 richting?

Ik doe namelijk CMD (2e jaar) en ze waarschuwen ons alvast als we toetsen niet halen dat het dan lastig wordt om deze te herkansen aangezien de richting cmd is verdwenen.

Best lekker geregeld .
  maandag 29 september 2008 @ 09:03:02 #170
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_61989333
quote:
Op maandag 29 september 2008 01:34 schreef Drakire het volgende:
Ik volg het ook niet helemaal meer, volgens mij zijn de richtingen cmd & cs gewoon samengevoegd tot 1 richting?

Ik doe namelijk CMD (2e jaar) en ze waarschuwen ons alvast als we toetsen niet halen dat het dan lastig wordt om deze te herkansen aangezien de richting cmd is verdwenen.

Best lekker geregeld .
Ja had ik dus ook last van, ben zelf ook 2e jaars CMD'er.
Echter zijn ze volgens mij verplicht het vak net zolang te ondersteunen totdat iedereen hem gehaald heeft.
Disturbed Mind
  maandag 29 september 2008 @ 10:02:20 #171
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_61990298
Nee, de richting CMD is compleet komen te vervallen vanaf dit studiejaar. Vanaf 2009 komt er een aparte opleiding CMD, omdat er meer gefocust wordt op de ontwerp kant. De nieuwe CMD wordt meer en meer ontwerpen en nog een klein beetje de theorie van bijvoorbeeld marketing, user interface en consultering erbij. Maar 't gaat vooral over het visuele aspect en de technologie minder over de organisatorische en communicatieve kant. Deze richting wordt als ik me goed herinner ook geen communicatie propedeuse meer maar een ICT propedeuse ( )

Het nieuwe DC gaat feitelijk terug naar waar het allemaal begonnen is, de ADC oude stijl om 't maar zo te zeggen. Minder ontwerpen en meer de organisatie en communicatie. Je krijgt tenslotte een communicatie P en Bachelor, geen ICT. Onder ICT vallen alle ontwerp opleiding (sommigen nog onder de kunstenbachelor). DC wilde terug naar de basis, daar waar DC-ers altijd zo gewild om waren in het bedrijfsleven. Men hoorde vanuit dat bedrijfsleven dat men de huidige DC-ers te oppervlakkig vonden, ze hadden minder raakvlak met waar het bedrijfsleven ze voor wilde hebben en gebruiken. Dus hénce de verandering in de organisatie van de opleiding.
Moet ik er nog even bijzeggen dat CMD een populaire richting is, maar dat veel CMD-ers (sorry dat ik 't zeg) nou niet echt rooskleurige vooruitzichten hebben op een fatsoenlijke baan. Wel als je je verder ontwikkeld op persoonlijk vlak, daar nog dingen bij doet. Maar helaas doen veel mensen dat niet en kiezen ze CMD omdat 't leuk vinden of omdat ze 'iets moeten kiezen'. Dat laatste komt helaas vaker voor dan je denkt. En dat is jammer! Overigens is het enorm duidelijk gecommuniceerd dat CMD vanaf schooljaar 2008 niet meer gegeven wordt. (ik kan 't weten want ik héb 't o.a. gecommuniceerd)

Pizzahut, jij krijgt nog gewoon CMD zoals je 't kent. Ze blijven CMD geven voor jou klas, net zo lang tot je afgestudeerd bent. Het zal echter wel zo zijn dat je bijvoorbeeld sommige vakken ineens iets anders krijgt dan andere jaren. Jij zult er zelf waarschijnlijk niets van merken omdat je niet anders gewend bent. Echt hinderlijk zal het niet zijn! Je studeert gewoon CMD af, basta. Zonder minpunten!

Overigens valt het werk reuze mee in het eerste jaar, en als je dit veel vind, troost je, het wordt minder. Persoonlijk vond ik het tweede jaar het leukst. Dan zit je in de richting waarvoor je eigenlijk gekozen hebt. (in mijn jaar dan ) Over gebruik van pc's, sjah de ene vind een Mac beter, de andere een windows machine. Of het een IBM, een Dell of een Medion is, het boeit geen ene ruk. Ik ben een fan van Apple, dus gebruik ik al 3 jaar een mac, daarvoor had ik ook een windows machine. Het wordt beide ondersteund. En sinds dit jaar heeft de HU het eindelijk door dat er steeds meer Mac's komen en is de ondersteuning voor bijvoorbeeld printers enorm gestegen richting een Mac.

Nog een tipje van mij:
Check voor software even surfspot, daar kun je cheapo software bestellen. Ik heb net Adobe CS3 design suit besteld voor 35 pleuro'tjes, vorige week Office for Mac 2008 voor een tientje. Adobe zou er eerst niet meer te koop zijn, maar ineens hebben ze 'm wel. Dat scheel je wel even 300 euro!
't Is maar een kleine tip
  maandag 29 september 2008 @ 13:26:42 #172
218671 Bintie
kroketwerpen
pi_61994475
Ik heb CS3 voor 0,00. Maar daar hebben we het nu niet over. Heb net gesprek gehad met Marathien en de keuze die je kan maken vervalt inderdaad.

Eigenlijk wil ik veel liever ontwerpen i.p.v. verslagen schrijven. Maargoed, als je met ontwerpen alleen gen baan kunt vinden... We zien nog wel hoe het gaat, en toruwens, toen ik naar de Open Dag ging heb ik niks gehoord over dat het zou veranderen... Want nu lijkt mij de CMD opleiding wel wat.

Goed, ik moet naar college!

En Zwahiel, heb jij niet de docenten-editie van CS3? Want volgens Guus moesten wij 300 euro betalen omdat we studenten zijn.

[ Bericht 12% gewijzigd door Bintie op 29-09-2008 14:31:04 ]
pi_61997502
Oh, als die opleiding veranderd moet ik binnenkort maar eens een nieuwe brochure aanvragen en dan ook gelijk maar eentje van CMD.

Ben zelf meer geïnteresseerd in de kant van websites.
.
pi_61997503
daar hebben aantal klasgenoten van mij ook last van... ze zijn in juni nog naar de open dag geweest.. toen hadden ze het nog over dat je in het 2e jaar kon kiezen... lijkt me erg stug dat je 3 maanden voor je begint met de opleiding.. dat het al duidelijk moet zijn dat ze propedeuse is veranderd? Ik bedoel zoiets heeft tijd nodig om op te zetten enzo. Vind het erg raar dat ze verkeerde informatie hebben gegeven op de open dag
  maandag 29 september 2008 @ 15:43:44 #175
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_61998179
Ik heb alle open dagen gewerkt en er is zéér duidelijk gezegd dat als je CMD wil gaan doen je moet wachten, je kunt dan wel het eerste jaar DC doen, en na een jaar overstappen, maar je begint dan helemaal opnieuw. Dan hebben je klasgenoten niet goed geluisterd want het is er echt ingestampt dat we 't allemaal zo moesten zeggen.

Overigens betekend het niet dat als je DC gaat doen nieuwe stijl wat jullie doen, dat je dan niets meer ontwerpt, dat is onzin. De nadruk ligt er alleen niet op. Wat jij wil doen is volledig vrij! Je kunt gewoon vakken volgen die op de HU gegeven worden, daarbij liggen CMD vakken van de toekomstige opleiding. Elke opleiding heeft namelijk een aantal vakken die vrij toegankelijk zijn. Verwacht alleen niet teveel steun inzake lesrooster want is gewoonweg onmogelijk. Ik heb zelf ook een dik jaar Spaans gevolgd bij de faculteit educatie en heb naast mijn minor nog een vak gevolgd aan de FNT. Het kan allemaal, je moet er alleen zelf achteraan gaan! En dat moet je wel even in je achterhoofd prenten (dit klinkt heel stom enzo) maar men houd je hand niet meer vast ,jij moet actie ondernemen. Nu is 't wel zo dat bij DC nog wel wat hulp komt, maar ga eens niet uit van die hulp, zoek zelf. Ben proactief en kijk wat er te doen en te beleven is.

Overigens is op die open dag in juni nog eens extra benadrukt dat CMD een aparte opleiding wordt, ik heb weet ik hoeveel studenten op die manier naar andere scholen moeten sturen omdat ze persé CMD wilden doen.

CMD is trouwens niet zaligmakend. Om de een of andere manier is CMD momenteel een 'hippe' opleiding. Veel mensen willen dit soort opleidingen doen, dat is ook prima. Echter. Iedereen die economie heeft gehad weet de wet van vraag en aanbod. Als er genoeg aanbod is en de vraag is laag dan is er een overschot. Is er veel vraag en weinig aanbod, dan is er sprake van schaarste. Voor DC-ers oude stijl geld dat laatste, voor CMD-ers die momenteel de verschillende CMD opleidingen in Nederland doorlopen (niet meer op 2 handen te tellen) geld dat eerste. DC-ers oude stijl hebben maar één opleiding, die van de HU Er is er nog eentje, maar dat is een ICT propedeuse, totaal anders dus als wat wij leren. Dat moet je even goed onthouden. Een communicatieve propedeuse richt zich op communicatie, een CMD-er die een ICT P haalt heeft dus een veel technischere kant. Waar je bij DC de computer als voorwerp gebruikt, veredelde typmachine en middel om iets te maken, doe je dat bij ICT P's dus niet alleen, daar leer ook dingen over de computer, dat valt namelijk onder de ICT noemer. Want met communicatie ontwerpen kom je d'r niet mee bij de OC&W. Daar moet nog meer bij. De vraag is dan echter of je dat wil.

Denk ook even aan het volgende feit: als je allround mensen hebt aangenomen en je hebt straks geen werk voor die mensen maar je hebt wel gerichte programmeurs, dan dump je die allrounders en neem je die diepganger. Zo gaat 't ook bij DC-ers nieuwe stijl, alleen bezitten zij vaardigheden die die programmeurs niet hebben en die communicatiemedewerkers ook niet. Zij zijn de schakel tussen beiden. En dat is juist handig uit te buiten zeker in deze informatiemaatschappij waarin we leven. Een CMD-er kan dat niet. Die zit in zijn eigen wereldje van ontwerpen en aanpassen, CS-ers (dus de andere oude richting) kunnen dit wel. Wat is de nieuwe DC dan? Pleur beide bij elkaar en voeg wat meer diepgang toe en je hebt het nieuwe DC. Wel de vruchten van CMD, zei het in mindere mate maar niet de nadelen van geen baan en perspectief.

Het hoeft niet altijd zo te gaan op de arbeidsmarkt maar je hoort wel verdacht veel verhalen van mensen wie het zo gegaan heeft.

(daarnaast zijn er wat mij betreft teveel CMD opleidingen die geen zak met CMD te maken hebben en die hun zaakjes gewoon klote voor elkaar hebben, ik noem daarbij geen schoolnamen...)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')