abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61376003

Het vorige deel: Slank de herfst in #219: Het nuggets en milkshake dieet!

Voor wie is "Slank de zomer in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van deze reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Conleche = Colette
Mordradead = Douwe
Principessa = King
Veiligheidsspeldje = Marianne
motorbloempje/Faithy = Gaby

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.

Momenteel is het SHE-dieet erg hot. Wil je weten wat het inhoudt, klik dan hier
pi_61376037
Ik ben echt slecht in TT's
pi_61376062
Oh en ik moet de kcal van eiwitten, vet, koolhydraten & alcohol uit m'n hoofd weten.
Volgens mij is dat 4,7,4,9
en van kcal naar joules is x 4.18.
Jeej PF heeft huiswerk gedaan!
  Vis een optie? donderdag 4 september 2008 @ 14:55:35 #4
70532 loveli
N
pi_61376068
Maar wel goed in het sluiten van topics!
crap in = crap out
pi_61376073
Iedere keer een nieuw dieet . Ik zit aan het 'huiswerk-maak" dieet ... Dus eerst huiswerk, dan eten ... duurt alleen langer dan gedacht, sinds mn ontbijt niets meer gehad . Was wel een ontbijt met 5 boterhammen en een stukje chocolade ofzo. Kom hier niet om.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_61376117
Hoi!

* veiligheidsspeldje moet zo op de foto voor een pasje
Op de een of andere manier zijn zelfs foto's uit een automaat beter dan wanneer ze door zo'n fotograaf gemaakt worden Het wordt wel m'n tweede niet-vadsige pasje.

PF: alcohol maakt 7, vet maakt 9 kcal/gram
Het mooi kotsende meisje.
  donderdag 4 september 2008 @ 15:01:37 #7
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_61376216
.
Niet meer actief op Fok!
pi_61376224
quote:
Op donderdag 4 september 2008 14:57 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Hoi!

Op de een of andere manier zijn zelfs foto's uit een automaat beter dan wanneer ze door zo'n fotograaf gemaakt worden Het wordt wel m'n tweede niet-vadsige pasje.

Oh ja, je hebt gelijk (gelijk even in m'n aantekeningen gekeken)
Als jullie het vervelend vinden dat ik die dingen hier steeds tussendoor roep (wat ik heb geleerd ) moet je het maar zeggen! Maar merk dat ik het wel beter onthoud als ik hier ben verbeterd (Calorieën tellen is zo saai )
pi_61376274
quote:
Op donderdag 4 september 2008 14:57 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Hoi!

Dat heb ik ook. Hier bij de VenD hebben ze zo'n automaat en die overbelicht je een beetje. Ik zie eruit als 16 op mijn paspoort. Geen rimpel of wal te zien

Beetje genant wel, want dan gaan ze nog eens 2x naar je kijken, bij de douane. Zo van: heeft ze per ongeluk het paspoort van dochterlief meegenomen...
pi_61376355
quote:
Op donderdag 4 september 2008 15:04 schreef conleche het volgende:

[..]

Dat heb ik ook. Hier bij de VenD hebben ze zo'n automaat en die overbelicht je een beetje. Ik zie eruit als 16 op mijn paspoort. Geen rimpel of wal te zien

Beetje genant wel, want dan gaan ze nog eens 2x naar je kijken, bij de douane. Zo van: heeft ze per ongeluk het paspoort van dochterlief meegenomen...
Foto!
  donderdag 4 september 2008 @ 15:09:24 #11
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_61376384
waar geloof je niet in PF? dat blue band brood t zelfde bevat als volkorenbrood? voor zover ik t etiket goed gelezen heb wel. incl. minder vet en minder suikers....
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_61376403
TVP, dan heb ik iets te F5en op mijn stage. \o/ (mijn actieve topics valt minder op dan dit topic helemaal).
2/5e van mijn stageverslag af. <3
pi_61376445
quote:
Op donderdag 4 september 2008 15:09 schreef kwakveense het volgende:
waar geloof je niet in PF? dat blue band brood t zelfde bevat als volkorenbrood? voor zover ik t etiket goed gelezen heb wel. incl. minder vet en minder suikers....
Dat als een mooi gezond product zo chemisch bewerkt is, dat het dan nog gezond voor je is. (Sprak de toekomstige diëtist )
  donderdag 4 september 2008 @ 15:13:50 #14
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_61376481
volgens mij valt de chemie wel mee, t zijn gewoon hele kleine vezeltjes. net als in die zakjes die je door je drinken kan doen als je verstopt bent...
  donderdag 4 september 2008 @ 15:16:01 #15
331 Merel
Be here now.
pi_61376527
téééévéééépéééé
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_61376530
quote:
Op donderdag 4 september 2008 15:08 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Foto!
pi_61376558
quote:
Op donderdag 4 september 2008 15:16 schreef conleche het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik zou je weigeren als je naar de disco ging !
  donderdag 4 september 2008 @ 15:19:09 #18
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_61376585
er zit deels tarwe en deels inuline in blue band goede start als vezels. dit zegt wikipedia over inuline:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Inuline
lijkt me dus niet echt ongezond. en t verklaart ook een beetje de zoetige smaak terwijl er toch minder suikers in t brood zitten...
pi_61376617
en terug, heel kort, want moet straks aan mijn fiets-avontuur beginnen!
De buit:

een grilpan
een stofzuiger
papieren zakdoekjes
scheermesjes
mascara

100% Ramsay
een Apertizerkookboekje

Een broek maat 38
een broek maat 36
een truitje maat S van de Hema
een pakje strings van de Hema

en dat was 't wel denk ik

helaas nog geen keukenmachine, maar heb er nog geen gezien die ik het geld waard vind
Ja doei.
  donderdag 4 september 2008 @ 15:21:07 #20
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_61376624
wow conleche! wat jong enzo! hahaha
ik moet poepen van al dit gepraat over vezels *ze zei poep!!!*

en ik wil een bentobox om al mn lunch ideeën tot uiting te gaan brengen
pi_61376669
quote:
Op donderdag 4 september 2008 15:19 schreef kwakveense het volgende:
er zit deels tarwe en deels inuline in blue band goede start als vezels. dit zegt wikipedia over inuline:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Inuline
lijkt me dus niet echt ongezond. en t verklaart ook een beetje de zoetige smaak terwijl er toch minder suikers in t brood zitten...
De zoete smaak komt van enkel(een?)voudige koolhydraten
Zetmeel wordt door je speeksel (amylase) omgezet in glucose Door goed kauwen smaakt je brood dus zoet

En volgens mij zijn complexe koolhydraten beter (GI index etc.)
pi_61376836
TVP. Momenteel volg ik het bonbon dieet: je misselijk eten aan bonbons
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  donderdag 4 september 2008 @ 15:32:39 #23
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61376844
Kan me vandaag niet goed aan mijn planning houden. Ik had te weinig tussendoortjes mee, dus net een minisprits en een stroopwafel gegeten. Smaakte goed, maar mijn buikje lijkt nu wel een glas cola.

[hysterie-mode]
Ah, ik kan niet meer tegen smaakversterkers, vet, enkelvoudige koolhydraten, koekjes in het algemeen en stroopwafels in het bijzonder!
[/hysterie-mode]

Ik moet maar wat vaker koekjes eten. Wil geen "koekjesallergie" oplopen natuurlijk
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 4 september 2008 @ 15:40:52 #24
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_61377021
quote:
Op donderdag 4 september 2008 15:23 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

De zoete smaak komt van enkel(een?)voudige koolhydraten
Zetmeel wordt door je speeksel (amylase) omgezet in glucose Door goed kauwen smaakt je brood dus zoet

En volgens mij zijn complexe koolhydraten beter (GI index etc.)
quote van wiki:
Inuline heeft geen zoete smaak (inuline preparaten bevatten vaak afbraakproducten (fructo-oligosachariden met een zoete smaak, waardoor het preparaat toch vaak zoetig smaakt), een witte kleur en is vrij goed in water oplosbaar.

maar als je kijkt naar de voedingswaardes van blue band brood, zitten er exact evenveel suikers (lees: eenvoudige koolhydraten) in als in volkorenbrood:

Voedingswaarden:
Voedingswaarde per 100g Blue Band Goede Start! Wit brood
Energie 880 kJ (210 kcal)
Eiwitten 8,8 g
Koolhydraten 41 g
Waarvan suikers 4,7 g
Vet 0,9 g
Waarvan verzadigd 0,1 g
Voedingsvezel 6,8 g
Natrium 0,49 g.
Vitamine B1 0,27 mg (100%) - 20%
Vitamine B3 2,4 mg (100%) - 20%
Vitamine B6 0,25 mg (100%) - 20%
IJzer 2,5 mg
Zink 1,43 mg

Ter vergelijking:
Volkoren brood
Energie 931 kJ (220 kcal)
Eiwitten 8,8 g
Koolhydraten 41 g
Waarvan suikers 4,7 g
Vet 2,5 g
Waarvan verzadigd 0,5 g
Voedingsvezel 6,8 g
Natrium 0,53 g.
Vitamine B1 0,27 mg (100%) - 20%
Vitamine B3 2,4 mg (100%) - 20%
Vitamine B6 0,25 mg (100%) - 20%
IJzer 2,5 mg
Zink 1,43 mg

t kan dus wel zoet smaken door de afbraak van eenvoudige koolhydraten, en die kunnen best uit de inuline komen, maar er zit niet méér daarvan in dan in volkoren brood...
pi_61377043
Wikipedia klopt ook niet altijd hoor. (Vaak wel, maar in dit geval durf ik het niet te zeggen)
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')