SIssen is wel beledigend. En als je niet reageerd als vrouw zijnde ben je een 'kankerhoer' ofzo. Nee, gewoon lekker laten doen, die kutzakken.quote:Op zondag 7 september 2008 15:45 schreef Pappie_Culo het volgende:
Flikker toch allemaal op stelletje boeren stamppot harkers.... Fluiten of sissen... zolang er niet beledigd wordt moet het gewoon kunnen.
Als je niet in staat bent de zaken in het juiste perspectief te zien, dan is het wellicht raadzaam om het bij boekbesprekingen van Dick Bruna´s oeuvre te houden.
NWS is dan iets te hoog gegrepen.
Ja, dat is inderdaad vaak het gevolg, en dat wordt politiek-technisch "gemakshalve" even verzwegen.quote:Op donderdag 4 september 2008 14:01 schreef HeatWave het volgende:
Weet je, opzich kan dat best. Maar als je als meisje niet reageert is "kankerhoer!!! slet!!!!" Dan ook nog een compliment?
Ga toch weg met me....
wat een onzin, het sissen op zich is niet beledigend, de kankerhoer die erachteraan komt als je niet reageert wel ..quote:Op zondag 7 september 2008 17:43 schreef leolinedance het volgende:
[..]
SIssen is wel beledigend. En als je niet reageerd als vrouw zijnde ben je een 'kankerhoer' ofzo. Nee, gewoon lekker laten doen, die kutzakken.
Wat zal jij blij zijn als er ooit naar je gesist wordt.quote:Op zondag 7 september 2008 18:04 schreef moussie het volgende:
[..]
wat een onzin, het sissen op zich is niet beledigend, de kankerhoer die erachteraan komt als je niet reageert wel ..
Vind jij dat sissen ook niet bedreigend overkomen?quote:Op zondag 7 september 2008 18:04 schreef moussie het volgende:
[..]
wat een onzin, het sissen op zich is niet beledigend, de kankerhoer die erachteraan komt als je niet reageert wel ..
ik zie anders geen verschil met fluiten hoor, het was vroeger ook al zo dat die gasten die niet kunnen fluiten, en dat er heel wat, gaan pssst-enquote:Op zondag 7 september 2008 18:34 schreef JihadJoe het volgende:
[..]
Wat zal jij blij zijn als er ooit naar je gesist wordt.
nee, maar dat komt misschien omdat ik vanaf mijn pubertijd te maken heb gehad met allerhande culturen, ik was er al mee bekend dankzij de Grieken en Italianen waarvan er aardig wat in de buurt woonden waarin ik ben opgegroeid ..quote:Op zondag 7 september 2008 18:47 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Vind jij dat sissen ook niet bedreigend overkomen?
Goh, en het hoort niet bij elkaar zeker??? Gekkigheid, gewoon verbieden en lokagentes inzetten om dat tuig manieren te leren.quote:Op zondag 7 september 2008 18:04 schreef moussie het volgende:
[..]
nee, dat hoort niet bij elkaarquote:Op zondag 7 september 2008 19:08 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Goh, en het hoort niet bij elkaar zeker???
tjeezus, te vaak naar amerikaanse cop-series gekeken of zo ?quote:Gekkigheid, gewoon verbieden en lokagentes inzetten om dat tuig manieren te leren.
Ik wel.quote:Op zondag 7 september 2008 18:48 schreef moussie het volgende:
[..]
ik zie anders geen verschil met fluiten hoor, het was vroeger ook al zo dat die gasten die niet kunnen fluiten, en dat er heel wat, gaan pssst-en
Iemand die een ander geluid maakt dan wij gewend zijn meteen op de bek slaan is wel onderdeel van deze cultuur wil je zeggen?quote:Op maandag 8 september 2008 07:26 schreef JihadJoe het volgende:
[..]
Ik wel.
1.) Fluiten is een ingeburgerd al dan niet cultureel geaccepteerd in de weaterse wereld.
2.) Met fluiten kan je complete octaven feilloos maken oftewel muziek. Zo kan je een waarderend of een ander boodschap in een riedeltje aanbrengen.
3.) Het sisgeluid is al onderkruiperig tot bedreigend, doet denken aan een slang of anders een gemeen insect.
4.) Sissen zal nooit en te nimmer worden geaccepteerd al zouden ze het subsidiėren.
5.) Sissende knaapjes passen zich maar aan en doen hun culturele uitspattingen maar thuis waar men er blijkbaar geen problemen mee heeft.
Sissende knaapjes gewoon hun tanden uit de bek slaan is ook een goede remedie.
Lees punt 3.) eens voordat je dom gaat blaten.quote:Op maandag 8 september 2008 07:56 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Iemand die een ander geluid maakt dan wij gewend zijn meteen op de bek slaan is wel onderdeel van deze cultuur wil je zeggen?
quote:Op maandag 8 september 2008 07:26 schreef JihadJoe het volgende:
[..]
Ik wel.
1.) Fluiten is een ingeburgerd al dan niet cultureel geaccepteerd in de weaterse wereld.
2.) Met fluiten kan je complete octaven feilloos maken oftewel muziek. Zo kan je een waarderend of een ander boodschap in een riedeltje aanbrengen.
Plaats het onder een kaasstolp zou ik zo zeggen, god beware dat een maatschappij incluis culturele acceptatie van het een of ander verandert ..quote:Op maandag 8 september 2008 07:26 schreef JihadJoe het volgende:
[..]
Ik wel.
feilloos ? Wat mij betreft mogen aardig wat van die gasten die denken dat zij 'feilloos' kunnen fluiten overgaan op sissen, dat doet minder pijn aan de oren en ze maken zich minder belachelijkquote:2.) Met fluiten kan je complete octaven feilloos maken oftewel muziek. Zo kan je een waarderend of een ander boodschap in een riedeltje aanbrengen.
en fluiten doe je over het algemeen alleen naar je hond als je wil dat die naar je toe komt ..quote:3.) Het sisgeluid is al onderkruiperig tot bedreigend, doet denken aan een slang of anders een gemeen insect.
Gezien je nick vermoed ik dat jij een man bent .. dus wie ben jij om te bepalen wat een vrouw wel of niet gaat accepteren ?quote:4.) Sissen zal nooit en te nimmer worden geaccepteerd al zouden ze het subsidiėren.
Zoals ik al zei, autochtonen zat die niet kunnen fluiten, die mogen nu ook niet meer sissen omdat jij, als man zijnde, meent te mogen bepalen hoe vrouwen dat ervaren ?quote:5.) Sissende knaapjes passen zich maar aan en doen hun culturele uitspattingen maar thuis waar men er blijkbaar geen problemen mee heeft.
even afgezien van het feit dat je zonder tanden wel kan sissen maar niet fluiten .. is dit dan om te laten zien hoeveel beschaafder onze cultuur is .. gewoon erop rammen lost het probleem wel op ?quote:Sissende knaapjes gewoon hun tanden uit de bek slaan is ook een goede remedie.
je bent een manquote:Op maandag 8 september 2008 10:05 schreef PastorOfMuppets het volgende:
Ik kom uit een zware allochtonen omgeving en ik heb eigenlijk nooit echt iets van dat "sissen" meegekregen hoor.
De geluiden die je het meeste hoort zijn:
- keihard gefluit (communicatie met vrienden die ver weg staan)
- keihard geroep van namen (bijvoorbeeld "Abdeeeeel!!!!")
Of een combinatie van die twee.
Mwoah, als vrouw (in een buurt die jij omschrijft) hoor je dat dus echt wel zo nu en dan. Vind het niet erg, en dat kuthoer/kankerslet er achteraan heb ik eigenlijk nog nooit meegemaakt, dus waarom zou ik me er druk om maken? Er zijn dingen waar je je beter druk om kunt maken in een dergelijke buurt.quote:Op maandag 8 september 2008 10:05 schreef PastorOfMuppets het volgende:
Ik kom uit een zware allochtonen omgeving en ik heb eigenlijk nooit echt iets van dat "sissen" meegekregen hoor.
De geluiden die je het meeste hoort zijn:
- keihard gefluit (communicatie met vrienden die ver weg staan)
- keihard geroep van namen (bijvoorbeeld "Abdeeeeel!!!!")
Of een combinatie van die twee.
Ik denk dat een Marokkaan eerder een bouwvakker op zijn bek slaat als die naar zijn zusje fluit!quote:Op maandag 8 september 2008 07:56 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Iemand die een ander geluid maakt dan wij gewend zijn meteen op de bek slaan is wel onderdeel van deze cultuur wil je zeggen?
Hou toch op man. Dat is JOUW interpretatie... JIJ ervaart het als onderkruiperig tot bedreigend. Sinds wanneer is jouw visie de norm voor het wel of niet op de bek mogen slaan van een anderquote:Op maandag 8 september 2008 08:46 schreef JihadJoe het volgende:
[..]
Lees punt 3.) eens voordat je dom gaat blaten.
Wat is het punt dat je probeert te maken?quote:Op maandag 8 september 2008 11:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik denk dat een Marokkaan eerder een bouwvakker op zijn bek slaat als die naar zijn zusje fluit!
Wellicht niet. Maar dat hoeft dan niet per se te komen doordat de allochtoon in kwestie het niet als compliment ziet. Wanneer je bijvoorbeeld te maken hebt met een allochtoon die van mening is dat vrouwen uitgehuwelijkt moeten worden, zou je waarschijnlijk ook geen schouwerklopje krijgen wanneer je tegen zijn moeder of zus zei "jij bent echt een lekker ding!".quote:Op maandag 8 september 2008 11:55 schreef laatmaar het volgende:
ah, dus als ik sis naar de moeder of zus van een dergelijke allochtoon dan krijg ik een schouderklopje van hem omdat ik respect toon voor zijn moeder of zus?
Huh? Wat heeft het uithuwelijken nou weer te maken met nafluiten, sissen of roepen?quote:Op maandag 8 september 2008 13:52 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wellicht niet. Maar dat hoeft dan niet per se te komen doordat de allochtoon in kwestie het niet als compliment ziet. Wanneer je bijvoorbeeld te maken hebt met een allochtoon die van mening is dat vrouwen uitgehuwelijkt moeten worden, zou je waarschijnlijk ook geen schouwerklopje krijgen wanneer je tegen zijn moeder of zus zei "jij bent echt een lekker ding!".
Heel simpel:quote:Op maandag 8 september 2008 14:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Huh? Wat heeft het uithuwelijken nou weer te maken met nafluiten, sissen of roepen?
Zijn ze dan minder waard of zo?
En waarom ziet zo iemand dat dan niet als compliment en moeten wij het sissen van hun wel als compliment zien? Omdat wij niet aan uithuwelijken doen?
Ik snap het verband niet.
Dat zegt de TT en het artikel in de OP zegt dat het geen belediging is, daarom is de stelling van laatmaar ook valide.quote:Op maandag 8 september 2008 15:49 schreef KreKkeR het volgende:
En wie zie jij in dit topic zeggen dat wij het sissen als compliment moeten zien?Mij zie je dat in ieder geval niet zeggen.
Precies wat ik ook wilde zeggen.quote:Op maandag 8 september 2008 16:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zegt de TT en het artikel in de OP zegt dat het geen belediging is, daarom is de stelling van laatmaar ook valide.
Als het idd een compliment is, of simpelweg een manier van aandacht krijgen, dan is het geen belediging, dus zou het geen probleem mogen zijn de moeder of het zusje van een sissende jongere op dezelfde wijze te benaderen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |