Ik heb een brandschoon geweten en wordt dus niet door gewetenswroeging verteerd. Ik ken dus ook geen angst voor hel en verdoemenis... Maar zeg eens vanwaar jouw interesse?quote:Op maandag 6 december 2004 19:48 schreef Gellius het volgende:
[..]
Hoe staat het eigenlijk met jouw hellenangst en pijn, lucida? Ondraaglijk al?
In dat geval is hij bij mij aan het verkeerde adres.quote:Op maandag 6 december 2004 22:58 schreef Koekepan het volgende:
Ik wil niet voor mijn beurt praten natuurlijk, maar Gellius heeft een grote interesse in het psychiatrische. Misschien dat dat het verklaart.
We hebben het hier over mij, niet over koekepan, Ryan. Niet zo projecteren graag.quote:Op maandag 6 december 2004 23:09 schreef Ryan3 het volgende:
Ach, kijk Koekepannus, ik wil me vanzelfsprekend nergens mee bemoeien en op mijn beurt niet voor mijn beurt praten, maar de interesse voor het psychiatrische kun je natuurlijk ook overdrijven hè....
Daar weet de PTT anders niets van hoor, Lucida.quote:Op maandag 6 december 2004 23:48 schreef lucida het volgende:
[..]
In dat geval is hij bij mij aan het verkeerde adres.![]()
Kijk, dit zijn posts met maakmeerwaarde. Hier kunnen we wat mee. Het leven is geen oranjekoek.quote:Op dinsdag 7 december 2004 00:02 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik ervaar maakbaarheid, hellenangst en pijn.
Ik had het niet eens over jou en ook niet over Koekepannus...quote:Op maandag 6 december 2004 23:54 schreef Gellius het volgende:
[..]
We hebben het hier over mij, niet over koekepan, Ryan. Niet zo projecteren graag.
Vandaag lijd ik aan zelfhaat, laat me toch.quote:Op dinsdag 7 december 2004 00:01 schreef Gellius het volgende:
Beste mensen, dit is geen LIT-overloop topic, dit is een topic over daadwerkelijke hellenangst en pijn, of het gebrek daaraan. Dat is een ernstige aangelegenheid. Discipline graag.
O verdorie, je hebt het nog altijd over jezelf. Ik heb niets gezegd, in dat geval.quote:Op dinsdag 7 december 2004 00:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik had het niet eens over jou en ook niet over Koekepannus...
quote:Op dinsdag 7 december 2004 00:14 schreef k_i_m het volgende:
Ik wens maar weer eens iemand anders hellenangst en pijn toe. In ruime mate.
Interessant, maar verkeerde topic.quote:Op dinsdag 7 december 2004 00:16 schreef lucida het volgende:
[..]
Misschien moet jij (og Gellius) het artikel in de De Groene Amsterdammer van 14-7-99; "Hond op de divan lezen. Een interresant artikel waarin het boek 'Honden houden van mensen' van de psychoanalyticus Jeffrey Masson nader wordt belicht...
drie korte anekdotes daaruit ter verduidelijking:
Ik heb in de memoires van de Duitse hondentrainer Sauerländer een anekdote gelezen over Hitler die iets duidelijk maakt over de "hondenliefde" van macho's. De Duitse dictator had altijd herdershonden, die meestal Wolf heetten. Toen Sauerländer Hitler ontmoette, toonde deze hem vol trots zijn Wolf van dat moment. Sauerländer wilde het dier aaien, maar Hitler waarschuwde hem: "Hij bijt u. Dit is een hond die uitsluitend mij gehoorzaamt." De trainer probeerde het toch en kon het dier strelen zonder dat het gromde of beet. Daarop trok Hitler zijn pistool en schoot de hond ter plekke dood. Toen de verbijsterde Sauerländer hem vroeg waarom hij dat gedaan had, antwoordde Hitler: "Ik wil nu eenmaal een hond die slechts mij gehoorzaamt."
En of deze anekdote waar is of niet kan ik niet controleren, maar het is een feit dat Hitler, nadat hij in de laatste oorlogsdagen van Himmler cyaankali-capsules had gekregen, het gif uittestte op zijn hond Blondie. Hij gaf geen krimp toen het dier direct na inname van de pil stierf.'
In uw boek heeft u het over herdershonden in de Duitse vernietigingskampen die wel degelijk mensen verscheurden.
'Ja, deze zogenaamde "Auschwitz-honden" stellen me voor een raadsel. Hoewel, ik kan het antwoord op de vraag hoe de SS die honden zover kreeg al raden: door hun wil te breken en ze vervolgens een keiharde training te laten ondergaan. Er bestaan nu eenmaal geen antisemitische honden. De Auschwitz-honden vormden het psychologische spiegelbeeld van de SS-bewakers. Als we precies zouden weten hoe je van herdershonden gedisciplineerde moordenaars kunt maken, zouden we wellicht ook precies weten hoe dat proces bij mensen in hun werk gaat. Geen enkele nog levende SS-hondentrainer zal dat echter uit de doeken willen doen, en ik heb evenmin kunnen achterhalen wat er met deze kamphonden is gebeurd na de oorlog, al vermoed ik dat ze gewoon zijn afgemaakt.'
![]()
Maar de vraag of je dit in het topic "Een Hondje" wilt posten.quote:verhaal Lucida, anders teveel gequote...
Ga dan eens gauw de piepers afgieten joh...quote:Op dinsdag 7 december 2004 00:20 schreef Gellius het volgende:
Ik ervaar in rap toenemende mate hellenangst en pijn vanavond. Zo zie je maar weer.
Callas, Ryan, ik zie hellenangst noch pijn in deze posts. Hondjes horen in het topic van je all things nice and sugar and spice. Please.quote:Op dinsdag 7 december 2004 00:23 schreef Callas het volgende:
[..]
Maar de vraag of je dit in het topic "Een Hondje" wilt posten.
Ach liefje, ik dacht juist door jou dat dit LIT was maar ik zie het nu, het is ONZ.quote:Op dinsdag 7 december 2004 00:01 schreef Gellius het volgende:
Beste mensen, dit is geen LIT-overloop topic, dit is een topic over daadwerkelijke hellenangst en pijn, of het gebrek daaraan. Dat is een ernstige aangelegenheid. Discipline graag.
Dit is geen ONZ, schat, dit is #filo.quote:Op dinsdag 7 december 2004 00:28 schreef Callas het volgende:
[..]
Ach liefje, ik dacht juist door jou dat dit LIT was maar ik zie het nu, het is ONZ.
Oh.....quote:Op dinsdag 7 december 2004 00:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dit is geen ONZ, schat, dit is #filo.
Lèzen is altijd beter dan denken of zien. Compacter kan ik het eigenlijk niet zeggen. Maar hoe zit het dan met joùw hellenangst en pijn, Callas? Ik blijf het maar proberen.quote:Op dinsdag 7 december 2004 00:28 schreef Callas het volgende:
[..]
Ach liefje, ik dacht juist door jou dat dit LIT was maar ik zie het nu, het is ONZ.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |