abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 december 2004 @ 20:44:32 #151
85889 lucida
équilibre
pi_23806231
quote:
Op maandag 6 december 2004 19:48 schreef Gellius het volgende:

[..]

Hoe staat het eigenlijk met jouw hellenangst en pijn, lucida? Ondraaglijk al?
Ik heb een brandschoon geweten en wordt dus niet door gewetenswroeging verteerd. Ik ken dus ook geen angst voor hel en verdoemenis... Maar zeg eens vanwaar jouw interesse?
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
pi_23809276
Ik wil niet voor mijn beurt praten natuurlijk, maar Gellius heeft een grote interesse in het psychiatrische. Misschien dat dat het verklaart.
Wittgenstein
pi_23809482
Ach, kijk Koekepannus, ik wil me vanzelfsprekend nergens mee bemoeien en op mijn beurt niet voor mijn beurt praten, maar de interesse voor het psychiatrische kun je natuurlijk ook overdrijven hè... .
I´m back.
  maandag 6 december 2004 @ 23:20:56 #154
72137 Stefannn
Rammsteinfan
pi_23809772
je moet maar zo denken

hellepijn is fijn
Je bent wat je eet
  maandag 6 december 2004 @ 23:48:44 #155
85889 lucida
équilibre
pi_23810438
quote:
Op maandag 6 december 2004 22:58 schreef Koekepan het volgende:
Ik wil niet voor mijn beurt praten natuurlijk, maar Gellius heeft een grote interesse in het psychiatrische. Misschien dat dat het verklaart.
In dat geval is hij bij mij aan het verkeerde adres.
het is zoals het is
non-conforming link
pi_23810583
quote:
Op maandag 6 december 2004 23:09 schreef Ryan3 het volgende:
Ach, kijk Koekepannus, ik wil me vanzelfsprekend nergens mee bemoeien en op mijn beurt niet voor mijn beurt praten, maar de interesse voor het psychiatrische kun je natuurlijk ook overdrijven hè... .
We hebben het hier over mij, niet over koekepan, Ryan. Niet zo projecteren graag.
pi_23810612
quote:
Op maandag 6 december 2004 23:48 schreef lucida het volgende:

[..]

In dat geval is hij bij mij aan het verkeerde adres.
Daar weet de PTT anders niets van hoor, Lucida.
Wolla Billa Halala.
pi_23810789
Beste mensen, dit is geen LIT-overloop topic, dit is een topic over daadwerkelijke hellenangst en pijn, of het gebrek daaraan. Dat is een ernstige aangelegenheid. Discipline graag.
  dinsdag 7 december 2004 @ 00:02:44 #159
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_23810818
Ik ervaar maakbaarheid, hellenangst en pijn.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_23810869
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 00:02 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik ervaar maakbaarheid, hellenangst en pijn.
Kijk, dit zijn posts met maakmeerwaarde. Hier kunnen we wat mee. Het leven is geen oranjekoek.
pi_23810900
quote:
Op maandag 6 december 2004 23:54 schreef Gellius het volgende:

[..]

We hebben het hier over mij, niet over koekepan, Ryan. Niet zo projecteren graag.
Ik had het niet eens over jou en ook niet over Koekepannus...
I´m back.
pi_23810988
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 00:01 schreef Gellius het volgende:
Beste mensen, dit is geen LIT-overloop topic, dit is een topic over daadwerkelijke hellenangst en pijn, of het gebrek daaraan. Dat is een ernstige aangelegenheid. Discipline graag.
Vandaag lijd ik aan zelfhaat, laat me toch.
Wolla Billa Halala.
pi_23811045
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 00:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik had het niet eens over jou en ook niet over Koekepannus...
O verdorie, je hebt het nog altijd over jezelf. Ik heb niets gezegd, in dat geval.
  dinsdag 7 december 2004 @ 00:14:59 #164
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_23811134
Ik wens maar weer eens iemand anders hellenangst en pijn toe. In ruime mate .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  dinsdag 7 december 2004 @ 00:16:43 #165
85889 lucida
équilibre
pi_23811183

[ Bericht 34% gewijzigd door lucida op 07-12-2004 01:03:08 ]
het is zoals het is
non-conforming link
pi_23811204
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 00:14 schreef k_i_m het volgende:
Ik wens maar weer eens iemand anders hellenangst en pijn toe. In ruime mate .
.
I´m back.
pi_23811295
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 00:16 schreef lucida het volgende:

[..]

Misschien moet jij (og Gellius) het artikel in de De Groene Amsterdammer van 14-7-99; "Hond op de divan lezen. Een interresant artikel waarin het boek 'Honden houden van mensen' van de psychoanalyticus Jeffrey Masson nader wordt belicht...

drie korte anekdotes daaruit ter verduidelijking:

Ik heb in de memoires van de Duitse hondentrainer Sauerländer een anekdote gelezen over Hitler die iets duidelijk maakt over de "hondenliefde" van macho's. De Duitse dictator had altijd herdershonden, die meestal Wolf heetten. Toen Sauerländer Hitler ontmoette, toonde deze hem vol trots zijn Wolf van dat moment. Sauerländer wilde het dier aaien, maar Hitler waarschuwde hem: "Hij bijt u. Dit is een hond die uitsluitend mij gehoorzaamt." De trainer probeerde het toch en kon het dier strelen zonder dat het gromde of beet. Daarop trok Hitler zijn pistool en schoot de hond ter plekke dood. Toen de verbijsterde Sauerländer hem vroeg waarom hij dat gedaan had, antwoordde Hitler: "Ik wil nu eenmaal een hond die slechts mij gehoorzaamt."

En of deze anekdote waar is of niet kan ik niet controleren, maar het is een feit dat Hitler, nadat hij in de laatste oorlogsdagen van Himmler cyaankali-capsules had gekregen, het gif uittestte op zijn hond Blondie. Hij gaf geen krimp toen het dier direct na inname van de pil stierf.'

In uw boek heeft u het over herdershonden in de Duitse vernietigingskampen die wel degelijk mensen verscheurden.
'Ja, deze zogenaamde "Auschwitz-honden" stellen me voor een raadsel. Hoewel, ik kan het antwoord op de vraag hoe de SS die honden zover kreeg al raden: door hun wil te breken en ze vervolgens een keiharde training te laten ondergaan. Er bestaan nu eenmaal geen antisemitische honden. De Auschwitz-honden vormden het psychologische spiegelbeeld van de SS-bewakers. Als we precies zouden weten hoe je van herdershonden gedisciplineerde moordenaars kunt maken, zouden we wellicht ook precies weten hoe dat proces bij mensen in hun werk gaat. Geen enkele nog levende SS-hondentrainer zal dat echter uit de doeken willen doen, en ik heb evenmin kunnen achterhalen wat er met deze kamphonden is gebeurd na de oorlog, al vermoed ik dat ze gewoon zijn afgemaakt.'

Interessant, maar verkeerde topic.
I´m back.
pi_23811310
Ik ervaar in rap toenemende mate hellenangst en pijn vanavond. Zo zie je maar weer.
pi_23811407
quote:
verhaal Lucida, anders teveel gequote...
Maar de vraag of je dit in het topic "Een Hondje" wilt posten.
Wolla Billa Halala.
pi_23811445
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 00:20 schreef Gellius het volgende:
Ik ervaar in rap toenemende mate hellenangst en pijn vanavond. Zo zie je maar weer.
Ga dan eens gauw de piepers afgieten joh...
I´m back.
pi_23811512
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 00:23 schreef Callas het volgende:

[..]

Maar de vraag of je dit in het topic "Een Hondje" wilt posten.
Callas, Ryan, ik zie hellenangst noch pijn in deze posts. Hondjes horen in het topic van je all things nice and sugar and spice. Please.
pi_23811598
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 00:01 schreef Gellius het volgende:
Ach liefje, ik dacht juist door jou dat dit LIT was maar ik zie het nu, het is ONZ.
Wolla Billa Halala.
pi_23811653
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 00:28 schreef Callas het volgende:

[..]

Ach liefje, ik dacht juist door jou dat dit LIT was maar ik zie het nu, het is ONZ.
Dit is geen ONZ, schat, dit is #filo.
I´m back.
pi_23811711
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 00:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Oh.....
Wolla Billa Halala.
pi_23811745
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 00:28 schreef Callas het volgende:

[..]

Lèzen is altijd beter dan denken of zien. Compacter kan ik het eigenlijk niet zeggen. Maar hoe zit het dan met joùw hellenangst en pijn, Callas? Ik blijf het maar proberen.
pi_23811752
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 00:32 schreef Callas het volgende:

[..]

Oh.....
Nou ja dwz #filo was natuurlijk ook een fascistische beweging gebaseerd op kadaverdiscipline en het aanwijzen van zondebokken. Luuucida zou zich erin thuis gevoeld hebben. Zal ik nog wat andere deelnemers aan je voorstellen???
I´m back.
pi_23811776
#filo is dood, we hebben het nu over de groep-Gellius-Koekepan.
Wittgenstein
pi_23811790
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 00:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja dwz #filo was natuurlijk ook een fascistische beweging gebaseerd op kadaverdiscipline en het aanwijzen van zondebokken. Luuucida zou zich erin thuis gevoeld hebben. Zal ik nog wat andere deelnemers aan je voorstellen???
Neuh....
Wolla Billa Halala.
pi_23811791
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 00:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

#Filo bestaat al een jaar niet meer man! Geloof je daar nou nog steeds in?
pi_23811840
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 00:35 schreef Koekepan het volgende:
#filo is dood
.
pi_23811920
Terug naar de hellenangst en pijn. Ik voel wel pijn nu, maar geen hellenangst. Ik voel me incompleet.
pi_23811963
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 00:39 schreef Gellius het volgende:
Terug naar de hellenangst en pijn. Ik voel wel pijn nu, maar geen hellenangst. Ik voel me incompleet.
Ik daarentegen ben in ruime mate voorzien, dank u wel.
Wittgenstein
pi_23811967
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 00:35 schreef Gellius het volgende:

[..]

#Filo bestaat al een jaar niet meer man! Geloof je daar nou nog steeds in?
Ik geloof dat het fascisme daadwerkelijk ook een realiteit is waartegen waakzaamheid geboden is, dus ofschoon jullie beweging (door onderlinge naijver en lulligheidjes) allang ter ziele is gegaan, net als bijv. het nazisme zelf in 1945, geloof ik dat ook tegen jullie waakzaamheid geboden blijft.
I´m back.
pi_23811983
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 00:35 schreef Koekepan het volgende:
#filo is dood, we hebben het nu over de groep-Gellius-Koekepan.
En, hebben jullie ook van die geile uniformpjes? Die hellenangst en pijn uitbeelden?
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_23812049
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 00:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik geloof dat het fascisme daadwerkelijk ook een realiteit is waartegen waakzaamheid geboden is, dus ofschoon jullie beweging (door onderlinge naijver en lulligheidjes) allang ter ziele is gegaan, net als bijv. het nazisme zelf in 1945, geloof ik dat ook tegen jullie waakzaamheid geboden.
Nu moet je toch es uitleggen waar je het over hebt, terwijl mijn pijn onmerkbaar zich van pijn in de richting van hellenangst verschuift, Ryan. En ik las je posts nog wel zo graag. Waakzaamheid! Ik ben erg benieuwd.
pi_23812080
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 00:42 schreef OllieA het volgende:

[..]

En, hebben jullie ook van die geile uniformpjes? Die hellenangst en pijn uitbeelden?
Wij dragen die verbeten trek om de kaaklijn als een insigne, Ollie.
pi_23812086
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 00:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik geloof dat het fascisme daadwerkelijk ook een realiteit is waartegen waakzaamheid geboden is, dus ofschoon jullie beweging (door onderlinge naijver en lulligheidjes) allang ter ziele is gegaan, net als bijv. het nazisme zelf in 1945, geloof ik dat ook tegen jullie waakzaamheid geboden blijft.
Ik geloof niet dat het nazisme iets op had met introspectie. En for that matter, jij ook niet.
Wittgenstein
pi_23812107
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 00:42 schreef OllieA het volgende:

[..]

Nee, maar we hebben wel instant messaging. .
Wittgenstein
pi_23812223
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 00:33 schreef Gellius het volgende:

[..]

Lèzen is altijd beter dan denken of zien. Compacter kan ik het eigenlijk niet zeggen. Maar hoe zit het dan met joùw hellenangst en pijn, Callas? Ik blijf het maar proberen.
Het topic te redden? .
Heb je wel eens zelfhaat? Dat je je omgeving intens haat maar je eigen reacties hierop des te meer? Dit heb ik vandaag, depressie altijd aanwezig onder de oppervlakte maar vandaag oprechte zelfhaat om in te wentelen.

Toch een funny smile, probeer het maar eens mee te zingen en anders maar verder met zoutzuur.

Puortè o calzone cu' 'nu stemma arreto,
'na cappulella cu 'a visiera alzata.
Passe scampanianno pe' Tuleto
comme a' nu guappo pè te fà guardà !

Tu vuò fa l'americano! ''mmericano! mmericano !"
Siente a me, chi t'ho fa fa? Tu vuoi vivere alla moda
ma si beve "whisky and soda " pò te sente disturbà.

Tu abballe'o "RoccoRoll " tu giochi al "basebal"
ma' i soldi pè Camel chi te li dà?....
La borsetta di mammà! Tu vuò fa l'americano
"mmericano!, mmericano!" ma si nato in Italy!
Siente a mme non c'è sta niente a ffa Okay, napolitan!
Tu vuò fa l'american! Tu vuò fa l'american!

Comme te pò capì chi te vò bene
si tu le parle 'mmiezzo americano?
Quando se fa l'ammore sotto 'a luna
comme te vene 'capa e dì: "I love you!?"
I´m back.
pi_23812264
Luistert... die laaste post van Ryan komt van mij, dat begrijp je zelf natuurlijk ook wel.
Wolla Billa Halala.
  dinsdag 7 december 2004 @ 00:52:59 #191
85889 lucida
équilibre
pi_23812272
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 00:33 schreef Gellius het volgende:

[..]

Lèzen is altijd beter dan denken of zien.
Lees dan eens wat van Tolstoi over 'Anna Karenina' of van Dostojevski's 'De gebroeders Karamazov'...

Omtrent de haat in de roman 'Anna Karenina" laat Tolstoi zeggen:
quote:
"wij haten in de mensen het slechte, wat wij ze hebben
aangedaan." En van Anna Karenina zegt hij: "Zij
verweet hem alles, wat zij maar aan slechts aan
hem (haar echtgenoot) kon bedenken en zij vergaf
hem niets, ter wille van het verschrikkelijk schuld-
besef, dat zij tegenover hem ondervond." (Callas???)
Maar tevens laat Tolstoi haar zeggen:
quote:

"Hij (Karenin) heeft altijd gelijk, hij is een christen,
hij is grootmoedig. Ja, hij is een laag, slecht mens."
Deze uitspraak is slechts ogenschijnlijk tegen-
strijdig. Karinin is alleen maar correct, wil niet
anders zijn; daarom ook wil hij niet in eigen ziel
wroeten en juist daarom is hij slecht, omdat hij
zoodoende zijn eigen tekortkomingen tegenover
Anna niet wil erkennen en niet wil inzien, dat
hij schuld heeft aan haar overspel." (noem het maar hellepijn Gellius???)

het is zoals het is
non-conforming link
  dinsdag 7 december 2004 @ 00:53:11 #192
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_23812280
Laat de kerst nu maar komen...
...dass wir fliegen.
pi_23812309
Je bent vervuld van hellenangst en pijn, ryan - dat is wel duidelijk. De toeters en bellen zijn niet zo nodig hoor, tenzijj je er zelf erg aan hecht.
pi_23812322
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 00:46 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat het nazisme iets op had met introspectie. En for that matter, jij ook niet.
De enige introspectie de de jeugdige Fok!kertjes ooit van jou (en je bende) hebben gezien is een op niets geschoeid hyperbole vorm van superioriteit en onderlinge kontencrosserij, dus begin aub niet over mij...
I´m back.
  dinsdag 7 december 2004 @ 00:55:52 #195
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_23812343
hellen angst . . . . (maar dat is nog niet alles) EN pijn . . .
dus EN hellen angst . . . . EN pijn
poffedikkeme zeg hee
het zit jou niet mee vandaag
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
pi_23812344
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 00:54 schreef Gellius het volgende:
Je bent vervuld van hellenangst en pijn, ryan - dat is wel duidelijk. De toeters en bellen zijn niet zo nodig hoor, tenzijj je er zelf erg aan hecht.
Na die voorlaatste post van Stali wel, hoe raad je het...
I´m back.
pi_23812357
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 00:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De enige introspectie de de jeugdige Fok!kertjes ooit van jou (en je bende) hebben gezien is een op niets geschoeid hyperbole vorm van superioriteit en onderlinge kontencrosserij, dus begin aub niet over mij...
De zelfhaat is inderdaad wel pijnlijk manifest, Ryan. Ik zou zeggen, leg je ziel eens bloot in dit topic, dat daar toch bij uitstek voor bedoeld is. .
Wittgenstein
pi_23812363
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 00:52 schreef lucida het volgende:

[..]

Lees dan eens wat van Tolstoi over 'Anna Karenina' of van Dostojevski's 'De gebroeders Karamazov'...

Moet-ie dat nu op dit moment lezen, luuucida???
I´m back.
pi_23812410
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 00:56 schreef Koekepan het volgende:

[..]

De zelfhaat is inderdaad wel pijnlijk manifest, Ryan. Ik zou zeggen, leg je ziel eens bloot in dit topic, dat daar toch bij uitstek voor bedoeld is. .
Mijn ziel heb ik elders al blootgelegd, in dat SEXtopic weet je wel. Maar wat bij jou (en je hooggestemde companen) vooral opvalt is de totale afwezigheid aan enige vorm van zelfreflectie hè.
I´m back.
pi_23812422
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 00:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Kom òp Ryan, dit is de meest treffende omschrijving die ik ooit gelezen heb van jou en jouw kliekje. Nog even los van de geinstitutionaliseerde #filo-jouw tegenstelling is dit gewoon sneu, man.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')