abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61389199
quote:
Op donderdag 4 september 2008 23:18 schreef evert het volgende:
sorry dat ik het zeg en het klinkt wellicht heel discriminerend. maar de volgende keer dat er weer een ambulance geroepen wordt bij een marokkaans slachtoffer, misschien niet komen. hoe erg het ook klinkt, misschien leren ze ervan.
(tja ik weet ook geen andere oplossing. praten en thee drinken, die fase ligt achter ons en heeft niet gewerkt).
Oke, Maar als er Nederlanders zijn die de ambulance lastig vallen, wat meerdere keren is gebeurd, dan komt de ambulance ook niet meer naar Nederlanders

dan ben jij nog in jou huis met je doodzieke zoon die tevergeefs op hulp vraagt.. jij wilt discriminatie dan krijg je discriminatie

Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_61389264
quote:
Op donderdag 4 september 2008 23:18 schreef evert het volgende:
(tja ik weet ook geen andere oplossing. praten en thee drinken, die fase ligt achter ons en heeft niet gewerkt).
De enige oplossing die es gaat werken in Nederland is door criminelen eens zelf verantwoordelijk te houden voor hun daden en dientengevolge te straffen. Niks geen goedpraterij dat ze onder druk gezet werden, ge-emotioneerd of een taalachterstand.

Als jij iemand die met gevaar voor eigen leven een ander zijn leven probeert te redden aanvalt, hoor jij niet in deze samenleving thuis. Dan hoor je in een gesticht.

Aanvallers van ambulancebroeders moet je vastzetten. Jarenlang. Dan leren ze het wel af en het schrikt ook af. Een laf strafje van 3 nachtjes cel is alleen maar stoer bij die bavianen.

De oplossing is dus hard straffen en de methode is dus inderdaad politie meesturen (de enige mogelijkheid om die gasten te kunnen straffen zonder eigenrichting te plegen). De kosten voor de politie worden dan natuurlijk verhaald op de aapjes in kwestie.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_61389301
Ik zie niet in waarom je mensen die hulpverleners lastig vallen en gaat bedreigen in de zin van, als je hem niet in leven houdt vermoord ik je, waarom geef je dat soort mensen niet 10 jaar cel? Gooi direct maar 10 man op 1 cel, ben je daar ook klaar mee. Als je dat soort straffen zou hebben zou niemand ook iets maar durven uit te steken. Van verplegers blijf je af.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_61389341
Dit speelt toch al langer? Kan me herinneren dat het al eerder in het nieuws is geweest maar wellicht was dat ergens anders. Cohen kan dit wel zeggen maar hij zegt zoveel. Tijd om de daad bij de thee het woord te voegen.
pi_61389359
quote:
Op donderdag 4 september 2008 23:23 schreef Meki het volgende:

[..]

Oke, Maar als er Nederlanders zijn die de ambulance lastig vallen, wat meerdere keren is gebeurd, dan komt de ambulance ook niet meer naar Nederlanders

9 van de 10 keer zijn het toch echt Marokkanen die het doen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_61389473
98% zelfs volgens de Ambulancemederwerker
De interesse van de Marokkanen stopt bij hun eigen famile, de rest interesseert ze niets.
En niemand die deze jongens erop aanspreekt...
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_61389504
quote:
Op donderdag 4 september 2008 23:28 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dat is "leuk" voor de statistieken en wellicht voer voor sociologen, maar dat mag in een modern Westers land niet de reden zijn om Marokkanen standaard ambulancehulp te onthouden.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_61389651
quote:
Op donderdag 4 september 2008 23:28 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Onzin, het is niet 9 van de 10
uit je doom gezogen

Ongeveer tweehonderd hulpverleners zijn tijdens de jaarwisseling geconfronteerd met agressie. Dat blijkt zaterdag uit een inventarisatie van het Algemeen Dagblad. Volgens de krant werden de hulpverleners bij zeker tachtig incidenten lastiggevallen, beledigd en bestookt met vuurwerk. Het aantal incidenten is een ruwe schatting, omdat bijvoorbeeld politiekorpsen in het westen van het land zo gewend zijn aan belediging van agenten, dat ze die niet meer apart registreren.

Agressieve omstanders maakten het de brandweer op achttien plaatsen onmogelijk een brand te blussen. Verder werden vijf politieauto’s en een brandweerwagen gesloopt. Ondanks deze voorvallen noemden de meeste politieregio’s de jaarwisseling ‘relatief rustig’. Volgens het Algemeen Dagblad komt dat omdat rekening was gehouden met veel onrust

Sinds oktober hebben officieren van justitie de instructie hogere straffen te eisen bij geweldpleging tegen agenten of hulpverleners.

Hulpverleners door man (33) bedreigd

ARNHEM - Een 33-jarige Arnhemmer zit vast voor bedreiging van enkele hulpverleners en een huisarts. De man is onder behandeling van een hulpverleningsinstelling maar zou niet op voorstellen zijn ingegaan.

Wel zou de man medicijnen hebben geëist maar daarop werd niet ingegaan. Vervolgens zou de man de hulpverleners telefonisch met de dood hebben bedreigd. Ook een huisarts zou door de Arnhemmer bedreigd zijn.

Weer geweld tegen ambulancepersoneel

Opnieuw is de afgelopen nacht ambulancepersoneel mishandeld en bedreigd.

Klazienaveen
De politie pakte in het Drentse Klazienaveen twee mannen op die ervan verdacht worden twee ambulancemedewerkers te hebben mishandeld en bedreigd.

Bedreigen
Het gaat om een 15-jarige jongen en een 21-jarige man. De twee medewerkers van UMCG Ambulancezorg gaven in een woning in de Drentse gemeente medische zorg aan een onwel geworden 24-jarige man. De twee verdachten bevonden zich ook in het huis. Zij bedreigden de hulpverleners en schopten en sloegen hen. Ook werd de ambulance beschadigd.

Kosten van letsel
Het gebeurt steeds vaker dat hulpverleners slachtoffer zijn van geweld. Minister Remkes van Binnenlandse Zaken stelde onlangs dat de kosten van letsel en schade als gevolg van geweld tegen hulpverleners altijd op de dader verhaald zullen worden.

Weer geweld tegen ambulancepersoneel

Opnieuw is de afgelopen nacht ambulancepersoneel mishandeld en bedreigd.

Klazienaveen
De politie pakte in het Drentse Klazienaveen twee mannen op die ervan verdacht worden twee ambulancemedewerkers te hebben mishandeld en bedreigd.

Bedreigen
Het gaat om een 15-jarige jongen en een 21-jarige man. De twee medewerkers van UMCG Ambulancezorg gaven in een woning in de Drentse gemeente medische zorg aan een onwel geworden 24-jarige man. De twee verdachten bevonden zich ook in het huis. Zij bedreigden de hulpverleners en schopten en sloegen hen. Ook werd de ambulance beschadigd.

Kosten van letsel
Het gebeurt steeds vaker dat hulpverleners slachtoffer zijn van geweld. Minister Remkes van Binnenlandse Zaken stelde onlangs dat de kosten van letsel en schade als gevolg van geweld tegen hulpverleners altijd op de dader verhaald zullen worden.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_61389663
9 van de 10 dus
De ambulance medewerker hield het op 98 % (Amsterdam)
  vrijdag 5 september 2008 @ 00:19:31 #76
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_61390469
-edit- Probeer het eens op een andere wijze

[ Bericht 91% gewijzigd door paddy op 05-09-2008 00:51:19 ]
  vrijdag 5 september 2008 @ 00:22:16 #77
2964 Armageddon
pi_61390522
Je kan daar als vrouw in Marokko niet eens normaal over straat zonder in je kruis gegrepen te worden. Dat zegt al genoeg. Hek er omheen en "Dierentuin" bordje.
  vrijdag 5 september 2008 @ 00:25:45 #78
2964 Armageddon
pi_61390588
En Meki, voor je weer eens wat uit die achterlijke nek van je lult. NEE, dat volk van je spoort niet. Einde verhaal.
pi_61390593
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 00:19 schreef Armageddon het volgende:
Het moet godverdegodverredomme een keer afgelopen zijn met die achterlijke kankermarokkanen. Ik wor zo moe van dat volk dat elke keer dat ik Marokkaan lees, ik braakneigingen krijg. Ga godverdomme lekker mensen bedreigen in dat achterlijke kankerland van je! Opkankeren met dat volk en wel nu!
Jij overstijgt het niveau van de gemiddelde rifaap inderdaad met enkele milimeters...

vrijdag 5 september 2008 @ 00:28:56 #80
2964 Armageddon
pi_61390641
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 00:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij overstijgt het niveau van de gemiddelde rifaap inderdaad met enkele milimeters...
Ik moet mij wel op hun niveau begeven willen ze mij begrijpen. Het is niet anders. IQ van een doperwt.
  vrijdag 5 september 2008 @ 00:29:30 #81
2964 Armageddon
pi_61390644
En dan beledig ik de doperwt nog.
pi_61390750
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 00:29 schreef Armageddon het volgende:
En dan beledig ik de doperwt nog.
Ontopic:

Het is van de zotte dat hulpverleners worden bedreigd of aangevallen.
Deze mensen zijn er voor ons als we het daadwerkelijk nodig hebben.
Laten we dankbaar zijn dat ze er zijn en dit werk willen doen.
Wie weet op een dag heb je ze echt nodig...

Dus voor alle hulpverleners :

[ Bericht 10% gewijzigd door paddy op 05-09-2008 00:54:08 ]
  vrijdag 5 september 2008 @ 00:39:27 #83
2964 Armageddon
pi_61390848
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 00:34 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Zelfs een doperwt heeft meer hersencellen dan Meki

Ontopic:

Het is van de zotte dat hulpverleners worden bedreigd of aangevallen.
Deze mensen zijn er voor ons als we het daadwerkelijk nodig hebben.
Laten we dankbaar zijn dat ze er zijn en dit werk willen doen.
Wie weet op een dag heb je ze echt nodig...

Dus voor alle hulpverleners :
Dit hele bericht gaat niet over de hulpverleners maar over die "mensen" die denken recht te hebben op het leven van hun maat. De hulpverleners moeten wonderen verrichten om hun maat te redden. En als dat niet gaat zoals zij dat verwachten dan moet er geweld aan te pas komen. Ik dacht dat ze zo vertrouwden op Allah? Allah is groot, Allah is machtig?

Yeah right, Allah heeft ook een lul van 1 meter tachtig.
pi_61390894
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 00:39 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Dit hele bericht gaat niet over de hulpverleners maar over die "mensen" die denken recht te hebben op het leven van hun maat. De hulpverleners moeten wonderen verrichten om hun maat te redden. En als dat niet gaat zoals zij dat verwachten dan moet er geweld aan te pas komen. Ik dacht dat ze zo vertrouwden op Allah? Allah is groot, Allah is machtig?

Yeah right, Allah heeft ook een lul van 1 meter tachtig.
Drom begrijp ik niet waarover dit volk zich druk maakt..
Er wachtten toch 72 maagden op hun?
  Trouwste user 2022 vrijdag 5 september 2008 @ 00:42:57 #85
7889 tong80
Spleenheup
pi_61390904
Ik kijk nu naar de NOS bij Knevel en zijn zoon. Maar het is triest.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 5 september 2008 @ 00:43:34 #86
2964 Armageddon
pi_61390913
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 00:42 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Drom begrijp ik niet waarover dit volk zich druk maakt..
Er wachtten toch 72 maagden op hun?
Dat is alleen als ze zichzelf opblazen. Misschien dat ze zich daarom zo druk aan het maken waren?
  Trouwste user 2022 vrijdag 5 september 2008 @ 00:44:34 #87
7889 tong80
Spleenheup
pi_61390928
Ik woon in Zaltbommel. Door Jan Mulder ooit bestempeld als de ultieme dorpse stad.

Het stikt hier van de kut - Marokanen.

Sorry dat ik het zeg.

Maar het is erg hier.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 5 september 2008 @ 01:00:50 #88
2964 Armageddon
pi_61391146
100 mensen hebben mijn reacties gelezen tot nu toe maar er is er geen één die z'n smoel durft open te trekken. Goed zo Nederland! Ik ben "trots" op jullie.
pi_61391166
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 01:00 schreef Armageddon het volgende:
100 mensen hebben mijn reacties gelezen tot nu toe maar er is er geen één die z'n smoel durft open te trekken. Goed zo Nederland! Ik ben "trots" op jullie.
HALLO. niet alles over 1 kam scheren
  Trouwste user 2022 vrijdag 5 september 2008 @ 01:02:34 #90
7889 tong80
Spleenheup
pi_61391168
Wat moeten we zeggen dan ?

vrijdag 5 september 2008 @ 01:04:17 #91
2964 Armageddon
pi_61391185
Ik zal Bommenlegger en tong80 niet over één kam scheren dan.

Maar het is toch triest? Waar is SCH met z'n hele linkse kliek?
pi_61391208
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 01:04 schreef Armageddon het volgende:
Ik zal Bommenlegger en tong80 niet over één kam scheren dan.

Maar het is toch triest? Waar is SCH met z'n hele linkse kliek?
DIe zitten in het ACU plannen te smeden om boefjes als ons te kunnen dwarsbomen.
  vrijdag 5 september 2008 @ 01:08:44 #93
2964 Armageddon
pi_61391231
Links gaat naar de klote, binnen nu en een hele korte tijd. Kan ik je melden.
pi_61391246
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 01:08 schreef Armageddon het volgende:
De ratten verlaten het zinkende schip, vandaar dat SCH zo stil is de laatste tijd...
  Trouwste user 2022 vrijdag 5 september 2008 @ 01:14:05 #95
7889 tong80
Spleenheup
pi_61391277
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 01:08 schreef Armageddon het volgende:
Mooie melding.

Bad luck.

De mensen die het nodig hebben gaan winnen.

Niet de mensen die denken dat ze er recht op hebben.

Trouwste user 2022 vrijdag 5 september 2008 @ 01:14:41 #96
7889 tong80
Spleenheup
pi_61391287
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 01:10 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

De ratten verlaten het zinkende schip, vandaar dat SCH zo stil is de laatste tijd...
Vanwaar

pi_61391293
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 01:14 schreef tong80 het volgende:

[..]

Vanwaar

Lol@tong80
  vrijdag 5 september 2008 @ 08:05:34 #98
226255 ES57
Live from Van Aartsen City
pi_61392851
quote:
'Als hij doodgaat, maken wij jou ook dood’
de Volkskrant

Ambulanceverpleegkundige Van der Weert is perplex over het incident in Amsterdam-West.
In de garage van ambulancebedrijf Verenigd Ziekenvervoer Amsterdam (VZA) staan donderdagmiddag nog vijf ambulances geparkeerd. Negentien wagens zijn weer onderweg, nadat ambulancepersoneel woensdagavond het werk had neergelegd. ‘Na het overleg met burgemeester Cohen hebben we besloten toch weer aan het werk te gaan’, zegt Driekes van der Weert, ambulanceverpleegkundige van VZA. Hij was woensdagavond betrokken bij de beslissing niet langer uit te rijden, nadat twee collega’s met de dood waren bedreigd.

Het tweetal was uitgerukt voor een melding van een steekincident in Amsterdam-West. Toen ze arriveerden was de politie nog niet ter plaatse. Politiecommissaris Cor Gorissen bevestigt dat de politie een paar minuten later aankwam dan normaal.

Doorrijden als er geen politie is
‘Volgens het protocol moeten we doorrijden als er bij een steekincident nog geen politie aanwezig is’, zegt van der Weert. ‘Maar die knaap ligt daar onder het bloed. Dus je stopt en je stapt uit’. Terwijl het ambulancepersoneel de jongen verzorgt, begint een groep Marokkaanse jongens te dreigen. ‘Ze riepen: ‘je komt aan ons broertje. Als hij doodgaat, maken wij jou ook dood’, aldus van der Weert.

De chauffeur van een inmiddels gearriveerd mobiel medisch team helpt de mensen op afstand te houden. Van der Weert: ‘Mijn collega probeert nog een infuus bij het ventje aan te leggen. Omdat de situatie volledig uit de hand loopt, pakt de chauffeur mijn collega bij kop en kont en zet hem in zijn ambulance.’ Ze maken zich uit de voeten. ‘Terwijl dat knaapje er zo slecht aan toe is, neemt hij het nog op voor die groep ook. Hij zei: ‘Als ik daar had gestaan, had ik dat ook zo tegen jullie gezegd’.

Met de dood bedreigd
De collega’s in de kantine horen het verhaal aan en voelen zich niet veilig genoeg om nog te rijden. Ze leggen het werk neer.

‘Dit was echt te gek. Terwijl je iemand zijn leven probeert te redden word je met de dood bedreigd. Agressief gedrag kunnen we wel aan, maar dit is gewoon onfatsoenlijk. Wij kunnen die wijk niet meer in om ons werk te doen. Een kleine groep in Amsterdam-West denkt alles te kunnen maken. Zij kennen geen respect meer voor hulpverleners. Een ambulance kan hen niet helpen. Zij hebben maar één ding nodig: Eerste Hulp Bij Opvoeding.’
"Nou is het even genoeg."
Ja hoor Job, maar straks niet meer.
Ook lekker policor allemaal: benoemen en bouwen.
Benoem het nu eens zodat we zonder schroom de oorzaak kunnen aanpakken: Marokkanen.
"Friends, Romans, countrymen, lend me your ears"
  vrijdag 5 september 2008 @ 08:19:08 #99
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_61392957
Ik denk dat de tijd van een kopje thee drinken en praten in elk geval afgelopen moet zijn.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 5 september 2008 @ 08:20:56 #100
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_61392972
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 08:05 schreef ES57 het volgende:

[..]

"Nou is het even genoeg."
Ja hoor Job, maar straks niet meer.
Ook lekker policor allemaal: benoemen en bouwen.
Benoem het nu eens zodat we zonder schroom de oorzaak kunnen aanpakken: Marokkanen.
Het is maar een kleine groep hoor, die het verpest voor de anderen
Die zijn erg geweldadig.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  vrijdag 5 september 2008 @ 08:34:54 #101
226255 ES57
pi_61393106
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 08:19 schreef Megumi het volgende:
Ik denk dat de tijd van een kopje thee drinken en praten in elk geval afgelopen moet zijn.
Is het nu tijd voor:
- benoemen en bouwen?
- onderzoekscommissie instellen?
- overleg met maatschappelijke organisaties?
- kopje koffie voor de burgemeester van A'dam?
- vragenuurtje aan de minister?
- benoemen en bouwen?
- de burgers erbij betrekken?
- parlementaire enquete?
- ambtelijke commisie instellen?
- interdepartementale werkgroep instellen?
- Doukle Terpstra een praatprogramma op TV geven?
- nieuw rapportje schrijven?
- nieuw adviesorgaan voor de regering?
- benoemen en bouwen?
- extra ambtenaren?
- benoemen en bouwen?
- ...

Of zullen we toch maar hopen dat TON/Verdonk de verkiezingen gaat winnen?

[ Bericht 1% gewijzigd door ES57 op 05-09-2008 08:40:42 ]
  vrijdag 5 september 2008 @ 08:37:01 #102
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_61393144
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 08:34 schreef ES57 het volgende:

[..]

Is het nu tijd voor:
- benoemen en bouwen?
- onderzoekscommissie instellen?
- overleg met maatschappelijke organisaties?
- kopje koffie voor de burgemeester van A'dam?
- vragenuurtje aan de minister?
- benoemen en bouwen?
- de burgers erbij betrekken?
- parlementaire enquete?
- ambtelijke commisie instellen?
- interdepartementaal werkgroep instellen?
- nieuw rapportje schrijven?
- nieuw adviesorgaan voor de regering?
- benoemen en bouwen?
- ...

ME de straten in west laten schoonvegen is iets waar ik eerder aan denk.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 5 september 2008 @ 08:38:30 #103
226255 ES57
pi_61393171
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 08:37 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat klinkt niet echt sociaal-invoelend.
  vrijdag 5 september 2008 @ 08:41:40 #104
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_61393244
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 08:37 schreef Megumi het volgende:

[..]

ik dacht meer aan de mariniers
  vrijdag 5 september 2008 @ 08:46:17 #105
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_61393308
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 08:38 schreef ES57 het volgende:

[..]

Dat klinkt niet echt sociaal-invoelend.
Met sociale mensen praat je. Tokkies en Marokkanen die sla je. Meer iets van mensen aanspreken en behandelen op een manier die ze goed kunnen begrijpen. Waar ze respect voor hebben. En wat binnen hun voorstellingsvermogen ligt.
pi_61393330
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 08:41 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

ik dacht meer aan de mariniers
Moeten ze wel winnen.
*****Kraak........
  vrijdag 5 september 2008 @ 08:49:31 #107
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_61393347
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 08:47 schreef kraakvandaal het volgende:

[..]

Moeten ze wel winnen.
Die winnen wel, desnoods ruimen ze ook nog wat kraakpandjes op
  vrijdag 5 september 2008 @ 08:53:26 #108
226255 ES57
pi_61393404

pi_61393448
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 08:49 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Die winnen wel, desnoods ruimen ze ook nog wat kraakpandjes op
Je lijkt nu net zo'n voetbalsupporter van een club in het 2e rijtje .
*****Kraak........
  vrijdag 5 september 2008 @ 09:08:09 #110
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_61393642
quote:
Op donderdag 4 september 2008 23:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk je reinste onzin.

Zo winnen die hulpverlenerrammende berberapen dubbel; en ze hebben hun "lolletje" bij hun eigen geval en ze zorgen ervoor dat wellicht totaal onschuldige andere Marokkanen de dupe worden van hun kutgedrag doordat ze -levensreddende- hulp geweigerd worden...
ik weet dat het onzin is. maar ik heb geen andere oplossing.
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_61393770
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 09:08 schreef evert het volgende:

[..]

ik weet dat het onzin is. maar ik heb geen andere oplossing.
Het is geen oplossing, dus je kan ook niet spreken van een andere oplossing.

De oplossing is om de gasten die hiervoor verantwoordelijk zijn keihard te straffen. Enkele jaren cel. Maar daar is moed voor nodig van de rechterlijke "macht". Die is er niet in Nederland, want zelfs als de politie met gevaar voor eigen leven die teringlijers opgepakt heeft, worden ze vervolgens door laffe rechters in Nederland ofwel vrijgesproken "wegens gebrek aan bewijs" ofwel "veroordeeld" tot taakstrafjes en andere lafhartigheid.

De enige aanzet tot de oplossing is een repressieve; politiemacht bij de ambulance. De enige non-oplossing (zoals zovaak) is een preventieve; net doen alsof alle Marokkanen die een ambulance nodig hebben criminele berberaapjes zijn.

vrijdag 5 september 2008 @ 09:22:22 #112
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_61393909
Zou het niet gewoon bedoeld zijn geweest als een compliment voor de ambulancebroeders? Ik bedoel, ies koeltoer, enzo?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 5 september 2008 @ 10:02:04 #113
3542 Gia
User under construction
pi_61394741
Ik ben toch voor de oplossing zoals in het begin genoemd is. Bij elke ambulancerit naar die wijken stuur je een politie-auto mee. Degene die overlast veroorzaken of het ambulance-personeel bedreigen, pak je op en geef je een zware boete. Wat de kosten van die extra politie-auto weer vergoed.

Houd dat maar eens een jaartje vol. Dan laten ze het wel uit hun kop om hulpverleners te bedreigen.
pi_61394780
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 10:02 schreef Gia het volgende:
Ik ben toch voor de oplossing zoals in het begin genoemd is. Bij elke ambulancerit naar die wijken stuur je een politie-auto mee. Degene die overlast veroorzaken of het ambulance-personeel bedreigen, pak je op en geef je een zware boete. Wat de kosten van die extra politie-auto weer vergoed.

Houd dat maar eens een jaartje vol. Dan laten ze het wel uit hun kop om hulpverleners te bedreigen.
En wie betaalt dat allemaal ???
pi_61395086
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 10:03 schreef qonmann het volgende:

[..]

En wie betaalt dat allemaal ???
dat wordt dan toch vanzelf weer betaald, gooi die boete op een paar duizend euro, en dan ben je van die kosten ook weer af!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_61395112
Die politieauto alleen kan niet veel doen, lang voordat de ambulance er is heb je al 20 kansjongeren daar die zich vervelen en wat lol willen trappen. Die twee agenten rijden dan hard weg of moeten hulp inroepen die de hulp aan het slachtoffer weer enorm vertraagt.
  vrijdag 5 september 2008 @ 10:19:15 #117
3542 Gia
User under construction
pi_61395130
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 10:17 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

dat wordt dan toch vanzelf weer betaald, gooi die boete op een paar duizend euro, en dan ben je van die kosten ook weer af!
Precies.
  vrijdag 5 september 2008 @ 10:20:39 #118
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_61395162
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 10:18 schreef CeeJee het volgende:
Die politieauto alleen kan niet veel doen, lang voordat de ambulance er is heb je al 20 kansjongeren daar die zich vervelen en wat lol willen trappen. Die twee agenten rijden dan hard weg of moeten hulp inroepen die de hulp aan het slachtoffer weer enorm vertraagt.
Dat was in dit geval ook al zo, maar het slachtoffer lag zo te bloeden dat het ambulancepersoneel direct besloot in te grijpen.
Normaliter moet men volgens het protocol wachten op de politie.
  vrijdag 5 september 2008 @ 10:21:07 #119
3542 Gia
User under construction
pi_61395173
quote:
Dan moet er maar hulp komen en pak je ze alle 20 op en geeft ze allemaal een hoge boete om de kosten te dekken.

Als er geen politie is, kan het ambulance-personeel ook niks doen.

Andere oplossing is om dit soort mensen maar gewoon dood te laten gaan.
pi_61395192
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 10:19 schreef Gia het volgende:

[..]

Precies.
Reken eens uit wat het kost wil je ?
pi_61395239
quote:
Geweld

Voorzitter Worm van de koepelorganisatie van ambulancebedrijven zegt dat er altijd geweld is geweest tegen ambulancepersoneel. Patiënten en familie verkeren immers vaak in grote stress en dan kunnen de emoties hoog oplopen. ,,Maar net als in andere sectoren van de maatschappij lijkt er een verharding op te treden'', zegt Worm. Sinds kort worden de geweldadige voorvallen geregistreerd.
De voorzitter somt op welke maatregelen de laatste jaren zijn genomen om de medewerkers te beschermen tegen het geweld. Ambulances beschikken over een noodknop aan boord zodat ze in geval van geweld snel de politie kunnen alarmeren. De straffen voor bedreiging van ambulancepersoneel zijn verzwaard. Het Openbaar Ministerie (OM) hanteert een-lik-op-stuk-beleid waardoor de agressieplegers snel voor de rechter komen. Die worden niet alleen strafrechtelijk vervolgd, maar ze moeten ook de aangerichte schade vergoeden, ook als die van niet-materiële aard is. Ambulancepersoneel dat te maken heeft gehad met geweld, krijgt nazorg door professionele hulpverleners. Ambulancebedrijven hanteren een seniorenbeleid: het is de bedoeling dat op de ambulance vooral de sterke, jonge mensen zitten. Voor ouder personeel worden minder hectische baantjes gezocht.
Worm zegt geen voorstander te zijn van invoering van bewakers of politieagenten op de ambulances. ,,Dat past niet bij onze taak van zorgverlener.''
http://www.limburger.nl/a(...)DEDAG/809040351/1019
pleased to meet you
  vrijdag 5 september 2008 @ 10:27:39 #122
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_61395348
quote:
Knevel & Brink toevallig gezien?
daar legde men het haarfijn uit
Voor vervolging dienen ze een aangifte te doen.
Daarin komt hun naam te staan, en dit soort achterlijke marokkaanse jongeren gaan dan maar als te graag ff "op bezoek".
  vrijdag 5 september 2008 @ 10:40:05 #123
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_61395625
Ik merk dat ik bij ieder asociaal bericht bozer en bozer begin te worden. Wat mij betreft vallen al die Marokkaanse beesten dood neer, wat een gezwel in Nederlandse samenleving. Wanneer stopt het nu eens? Wanneer gaat het uitzetten beginnen?
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_61395686
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 10:40 schreef LENUS het volgende:
Ik merk dat ik bij ieder asociaal bericht bozer en bozer begin te worden. Wat mij betreft vallen al die Marokkaanse beesten dood neer, wat een gezwel in Nederlandse samenleving. Wanneer stopt het nu eens? Wanneer gaat het uitzetten beginnen?
Nooit . altijd worden hun daden goed gepraat..en nooit wordt er iemand opgepakt
quote:
‘Volgens het protocol moeten we doorrijden als er bij een steekincident nog geen politie aanwezig is’, zegt van der Weert. ‘Maar die knaap ligt daar onder het bloed. Dus je stopt en je stapt uit’. Terwijl het ambulancepersoneel de jongen verzorgt, begint een groep Marokkaanse jongens te dreigen. ‘Ze riepen: ‘je komt aan ons broertje. Als hij doodgaat, maken wij jou ook dood’, aldus van der Weert.

De chauffeur van een inmiddels gearriveerd mobiel medisch team helpt de mensen op afstand te houden. Van der Weert: ‘Mijn collega probeert nog een infuus bij het ventje aan te leggen. Omdat de situatie volledig uit de hand loopt, pakt de chauffeur mijn collega bij kop en kont en zet hem in zijn ambulance.’ Ze maken zich uit de voeten. ‘Terwijl dat knaapje er zo slecht aan toe is, neemt hij het nog op voor die groep ook. Hij zei: ‘Als ik daar had gestaan, had ik dat ook zo tegen jullie gezegd’.
Wat een kansloos volk....
Helaas heeft onze maatschappij er geen antwoord op, die is ingericht toen er nog geen Marokkanen waren...
  vrijdag 5 september 2008 @ 10:43:59 #125
111528 Viajero
Who dares wins
pi_61395715
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 09:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het is geen oplossing, dus je kan ook niet spreken van een andere oplossing.

De oplossing is om de gasten die hiervoor verantwoordelijk zijn keihard te straffen. Enkele jaren cel. Maar daar is moed voor nodig van de rechterlijke "macht". Die is er niet in Nederland, want zelfs als de politie met gevaar voor eigen leven die teringlijers opgepakt heeft, worden ze vervolgens door laffe rechters in Nederland ofwel vrijgesproken "wegens gebrek aan bewijs" ofwel "veroordeeld" tot taakstrafjes en andere lafhartigheid.

De enige aanzet tot de oplossing is een repressieve; politiemacht bij de ambulance. De enige non-oplossing (zoals zovaak) is een preventieve; net doen alsof alle Marokkanen die een ambulance nodig hebben criminele berberaapjes zijn.
Ik vraag me af waar Pool blijft in dit topic om erop te wijzen dat er niet echt een wet is die specifiek, letterlijk iets zegt over het bedreigen van ambulancepersoneel en dat deze marokkanen dus brave wetsgetrouwe burgers zijn.

Mij lijkt de oplossing vrij simpel. Rust alle ambulances uit met een webcam, en als je herkend wordt terwijl je ambulancepersoneel bedreigt ga je minimaal vijf jaar naar een werkkamp in oost Groningen.

Dan moeten we wel eerst alle rechters ontslaan en rechters benoemen die in de echte wereld wonen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  vrijdag 5 september 2008 @ 10:45:01 #126
111528 Viajero
Who dares wins
pi_61395740
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 09:22 schreef Vivi het volgende:
Zou het niet gewoon bedoeld zijn geweest als een compliment voor de ambulancebroeders? Ik bedoel, ies koeltoer, enzo?

dat ligt eraan, ssissssten ze erbij of niet?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  vrijdag 5 september 2008 @ 10:47:26 #127
111528 Viajero
Who dares wins
pi_61395802
quote:
Totdat de overheid het geweldsmonopolie weer terugpakt. Als de eerste twee, drie door hun knieen zijn geschoten uit zelfverdediging door die agenten dan houdt het vrij snel op denk ik.

Dan moeten we alleen wel eerst alle rechters ontslaan en mensen tot rechter benoemen die wel in de echte wereld wonen.
  vrijdag 5 september 2008 @ 10:47:47 #128
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_61395813
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 10:43 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ik vraag me af waar Pool blijft in dit topic om erop te wijzen dat er niet echt een wet is die specifiek, letterlijk iets zegt over het bedreigen van ambulancepersoneel en dat deze marokkanen dus brave wetsgetrouwe burgers zijn.

Mij lijkt de oplossing vrij simpel. Rust alle ambulances uit met een webcam, en als je herkend wordt terwijl je ambulancepersoneel bedreigt ga je minimaal vijf jaar naar een werkkamp in oost Groningen.

Dan moeten we wel eerst alle rechters ontslaan en rechters benoemen die in de echte wereld wonen.
Beter "3 strikes. you're out". Drie keer een strafbaar feit plegen en je wordt op het vliegtuig naar "huis" gezet, samen met de hele familie desnoods. Dan heb ik het uiteraard niet over bekeuringen zoals te hard rijden e.d.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  vrijdag 5 september 2008 @ 10:53:05 #129
111528 Viajero
Who dares wins
pi_61395953
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 10:47 schreef LENUS het volgende:

[..]

Beter "3 strikes. you're out". Drie keer een strafbaar feit plegen en je wordt op het vliegtuig naar "huis" gezet, samen met de hele familie desnoods. Dan heb ik het uiteraard niet over bekeuringen zoals te hard rijden e.d.
Vind ik ook een goed idee. Met het verschil dat ik dan aan levenslang werkkamp denk, zodat je ook Nederlandse criminelen ermee pakt.
pi_61396326
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 08:34 schreef ES57 het volgende:

Wat verwacht je daar dan van op dit gebied?
pi_61396351
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 08:46 schreef Megumi het volgende:

[..]

Met sociale mensen praat je. Tokkies en Marokkanen die sla je. Meer iets van mensen aanspreken en behandelen op een manier die ze goed kunnen begrijpen. Waar ze respect voor hebben. En wat binnen hun voorstellingsvermogen ligt.
Dus alle Marokkanen zijn zo? Waar heb je dat fascisme opgedaan?
Je bent er niet mee bekend dat heel veel van dit soort ambulance-incidenten met autochtonen hebben plaatsgevonden - of waren die mensen getransformeerd tot tokkies? Typisch zo'n redenering om het niet over jezelf te hoeven hebben. De maatschappij dat ben jij!

Ik kan me maar niet aan de indruk ontrekken dat veel van die Fokkertjes die zo'n grote bek hebben over dit soort dingen in de werkelijkheid van de straat rete-agressief zijn.
pi_61396766
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 10:27 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Knevel & Brink toevallig gezien?
daar legde men het haarfijn uit
Voor vervolging dienen ze een aangifte te doen.
Daarin komt hun naam te staan, en dit soort achterlijke marokkaanse jongeren gaan dan maar als te graag ff "op bezoek".
Dan ga je die regels aanpassen toch, bij politieagenten hoeft dat al niet zover ik weet, breid die regeling uit naar alle hulpverlenende personeel ..

Ik haal dat artikel btw aan om te laten zien dat het een landelijk probleem is, met idd uitwassen in de grote steden ..
Een paar quotes uit een wat ouder artikel uit 2006
quote:
Toch wil Remco Gerretsen, woordvoerder van het korps Amsterdam-Amstelland en twintig jaar bij de politie, niet horen van ‘steeds erger’-verhalen. Verzet tegen de politie? Niets nieuws. De Staatsliedenbuurt, de Kinkerbuurt, de Jordaan: ze stonden vroeger bekend om hun vechtersbazen.
[...]
De belangrijkste oorzaak is misschien dat directe behoeftebevrediging door steeds meer mensen als een recht wordt ervaren. Timmer: „Verlangens moeten zo snel mogelijk vervuld worden, en wie dat frustreert kan een klap krijgen.”

Ook zorgpersoneel heeft de afgelopen tien jaar kennis gemaakt met de burger en diens behoefte aan onmiddellijke behoeftebevrediging. De ambulance die wordt gebeld, dient er meteen te zijn.
[...]
De Amsterdamse VVD-fractie eiste na het incident in Oost voortaan politiebegeleiding bij ambulanceritten. Het laconieke antwoord van de GGD-woordvoerder: „Die hebben we al jaren. In riskante buurten vragen we altijd politiebegeleiding.’”
[...]
De arts bij het De Mirandabad deed aangifte, maar de GGD’ers in Oost durfden dit niet. Nog steeds komen alle persoonsgegevens in het dossier te staan, dat ook de advocaat en zijn cliënt onder ogen krijgen. Uit angst voor wraak laten slachtoffers de zaak rusten. Burgemeester Cohen van Amsterdam betreurde het besluit van de GGD’ers en probeerde ze alsnog over te halen. Zonder resultaat.

De VVD-Kamerfractie vindt de zachte pressie van Cohen onvoldoende. Justitiewoordvoerder Frans Weekers wil dat ambtenaren in gevallen van serieuze intimidatie en bedreiging de mogelijkheid krijgen om hun identiteit voor de verdachte geheim te houden. De organisatie zou in dat geval aangifte moeten doen namens het slachtoffer.

„In het recht is de slinger te veel doorgeslagen naar bescherming van de verdachte”, zegt Weekers. „Het wordt hoog tijd dat er een correctie komt.” Weekers wil niet van ‘anonieme aangifte’ spreken, maar van ‘beschermde aangifte’. De VVD gaat de komende tijd uitzoeken hoe dit kan worden verenigd met het beginsel van een eerlijk en transparant strafproces. „Er mogen geen kafkaëske processen ontstaan, maar de hulpverlener moet beschermd worden.”
http://www.nrc.nl/binnenl(...)_en_gauw_een_beetje_

Oftewel .. je kan dan wel lopen schelden op Cohen, maar diens handen zijn ook gebonden ..
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')