quote:
Op donderdag 4 september 2008 19:12 schreef XL het volgende:Die Del Potro fanbase van gisteravond.... waar is die nu precies fan van? Of was de haat tegen Murray zo groot dat je maar voor Del Potro bent?
Ik vind Del Potro een arrogante en onsportieve speler, met een verdomde saai spelletje. Beetje wachten op een bal die hoog in de forehand stuit en wegrammen. Als ik dat wil zien kijk ik wel naar Massu, Gonzalez en dat soort mannen. Die doen dat 100x mooier.
Als Murray een beetje constant had gespeeld was het niveauverschil veel beter tot uitdrukking gekomen in de score.
Del Potro is gisteren, op een deel van de derde en een deel van de vijfde set na, geen moment aan zijn niveau gekomen. Daarmee bedoel ik het niveau wat ik hem de laatste tijd enkele keren (Bolelli, Gasquet, Kohlschreiber en Roddick) heb zien halen. In die gevallen heeft hij een harde en solide eerste service met zeer hoge eerste service percentages. Speelt zeer aanvallend en kan zowel met backhand als met de forehand moeiteloos vanuit het achterveld en natuurlijk ook half court de winner slaan. Zijn forehand is een duidelijk wapen, maar zoals gezegd is er met zijn backhand ook niets mis. Hij maakte in die wedstrijden amper onnodige fouten en elke harde service waar weinig mee kon doen werd perfect terug het achterveld in gespeeld met een diepe bal, ook Roddick sloeg amper directe servicewinners. Ook beweegt hij erg goed voor iemand van zijn lengte, gisteren bleek daar alleen weinig van door die knie waar hij overduidelijk echt veel last van had. Enige ECHTE manco in zijn spel, wat juist gisteren relatief meeviel, is zijn dramatische volleren.
En ik heb sinds Wimbledon van 12 wedstrijden minimaal 2 sets gezien van hem. Dit niveau haalde hij zeker niet altijd, maar dat die potentie er is lijkt me duidelijk. Dat is gewoon een fantastisch spelletje om naar te kijken. Ook is hij overigens gewoon erg stabiel relatief gezien voor zo'n jong mannetje..anders verlies je onderweg minimaal 1 keer onnodig.
Weet niet wat jouw probleem met hem is buiten die vermeende onsportiviteit, maar ik snap er weinig van. Misschien toch eerst maar eens wat meer zien van hem.