abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61371834
Ik heb het ook laten doen, heb soortgelijke ervaringen als de TS, maar ik had geen last van het flapje maken en ik kon de dag erna al super scherp zien.
pi_61371850
quote:
Op donderdag 4 september 2008 11:16 schreef Naamah het volgende:

[..]

Waarom niet? Ben heel benieuwd naar de uitleg..
Ze zeggen dat de oogflap dan los kan raken. Ik heb zelf ook Lasik laten doen en wrijf geregeld in mijn ogen, nergens last van though.
pi_61372255
Dat verbaast me! Ik dacht dat je daarom met Lasik nog f16-piloot kan worden en met Lasek niet, omdat alleen bij die laatste de flap los kon gaan.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  donderdag 4 september 2008 @ 12:04:54 #54
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_61372260
Mijn ogen zijn trouwens nog steeds rood
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_61372410
Oh echt! Laat maar! Ik zit hier gewoon gigantisch Lasik en Lasek door elkaar te halen!! Ik heb Lasek gehad dus ook..
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_61372768
quote:
Op donderdag 4 september 2008 12:04 schreef hierissieweer het volgende:
Mijn ogen zijn trouwens nog steeds rood
Dat blijft nog wel een paar weken zo
pi_61373421
Hoe zit het eigenlijk op lange termijn? Blijven je ogen nu gewoon scherp zien of kan dat ook weer veranderen?
Dus kun je nu alsnog na verloop van tijd weer achteruit gaan met je ogen of is dit echt heel blijvend?
(Ook na 10 jaar enzo)

En lukt zo'n laser behandeling altijd of is er een mogelijkheid dat je oog/ogen slecht blijven of zelfs nog slechter worden?

Ik heb zelf een bril bij het auto rijden, veraf tv kijken en tijdens college's gebruik ik hem ook. Verder heb ik hem nooit op. Mn sterkte is ongeveer -0,75 en -1 met cilinder. Maar ik geloof niet dat ik ooit dat laseren zal durven
Trouwens een hele tijd geleden heb ik sterkte -1,5 en -2 gehad, maar mn ogen zijn toen in een paar jaar tijd weer 'vooruit' gegaan. Die dude van de brillenwinkel had dat nog nooit meegemaakt, maar ik heb vertrouwen in mn ogen en ze worden vanzelf wel weer nog beter vind ik
Maar ik was toch benieuwd dus naar de blijvende resultaten en of het dus altijd goed gaat zo'n behandeling!

En ook enorm dapper van mensen die het durven!
TS ook succes met het herstel!
  donderdag 4 september 2008 @ 17:24:50 #58
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_61379669
Het is bij mij nu 5 jaar geleden en mijn ogen zijn nog steeds heel goed. De belgische arts heeft 1 oog in de plus gelaserd zodat ik ook nog heel lang geen leesbril nodig heb.
Op vrijdag 7 januari 2011 19:22 schreef Greys het volgende:[/b]
Ow O+
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, ik wil! :* *O*
  donderdag 4 september 2008 @ 17:48:35 #59
190186 hierissieweer
pi_61380275
quote:
Op donderdag 4 september 2008 12:58 schreef bl0emetjE het volgende:
Hoe zit het eigenlijk op lange termijn? Blijven je ogen nu gewoon scherp zien of kan dat ook weer veranderen?
Dus kun je nu alsnog na verloop van tijd weer achteruit gaan met je ogen of is dit echt heel blijvend?
(Ook na 10 jaar enzo)

En lukt zo'n laser behandeling altijd of is er een mogelijkheid dat je oog/ogen slecht blijven of zelfs nog slechter worden?

Alles is mogelijk, het blijft een operatie aan je lichaam. Dus je zicht kan op termijn slechter worden, net zo als in het gewone leven.

Er is een mogelijkheid dat het niet in 1 keer gelukt is, dan moet je overnieuw...

Overigens begin ik nu te denken dat links bij mij nog een keertje moet, aangezien het zicht niet echt beter wilt worden. (maar het herstel kan een week duren dus er is nog hoop, al zet ik mij zelf maar al wel vast op een nieuwe operatie)

Overigens heb ik sochtens meer last van slechter zicht dan smiddags, savonds neemt het dan weer af...
  donderdag 4 september 2008 @ 17:50:21 #60
190186 hierissieweer
pi_61380321
Overigens ben ik blij dat ik morgen weer kan douchen/haren wassen. Want mijn haar is echt vet geworden. Daarnaast zal wat water in het gezicht ook wel weer eens lekker zijn.

En winkelen met rode ogen is ook niet aan te raden ivm alle blikken van mensen
  donderdag 4 september 2008 @ 19:43:54 #61
190186 hierissieweer
pi_61382988
Net een stukje auto gereden, dit ging prima. Alleen wanneer ik naar links krijg zie ik dus slecht als naar rechts. Recht vooruit is goed te doen.
Overigens nu het wat donkerder werd en de autolampen aan staan had ik wel last van glare (straling rond de lampen) Maar is niet hinderlijk. Morgen weer wat werken dus dan van ede naar apeldoorn rijden
  vrijdag 5 september 2008 @ 22:53:42 #62
190186 hierissieweer
pi_61416600
Vandaag weer autogereden 2 keer 3 kwartier. Was toch wel wat minder. En veel last van glare.
Vanavond gaat in een keer het zicht van links omhoog, het is nog steeds niet optimaal, maar beter als vanochtend en gisteren. En het blijft wat troebel (beiden ogen) maar ben tevreden over vadaag
pi_61455938
Ooglaseren is een tijdelijke oplossing. Als je oogsterkte veranderd dan moet je bij laseren of weer een bril.
Als je kijkt naar de artsen die het uitvoeren is er nog geen een die het bij zichzelf heeft laten doen.
En als je kijkt hoe vaak het mis gaat. Hier lees je niet vaak over maar ik ken een paar gevallen in mijn kennissenkring.

Een betere oplossing is de nachtlens. Alleen 'snachts lenzen dragen en overdag geen lenzen nodig.
Worden je ogen slechter dan gewoon een nieuwe nachtlens laten aanmeten.
  zondag 7 september 2008 @ 20:08:09 #64
190186 hierissieweer
pi_61456110
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:03 schreef Tombias het volgende:
Ooglaseren is een tijdelijke oplossing. Als je oogsterkte veranderd dan moet je bij laseren of weer een bril.
Als je kijkt naar de artsen die het uitvoeren is er nog geen een die het bij zichzelf heeft laten doen.

Een betere oplossing is de nachtlens. Alleen 'snachts lenzen dragen en overdag geen lenzen nodig.
Worden je ogen slechter dan gewoon een nieuwe nachtlens laten aanmeten.
Nachtlenzen gaan tot een bepaalde sterkte en dat was voor mij geen optie.
Daarnaast is dus er de kans dat je ogen slechter worden, net zo als er de optie is dat je sterkte gelijk blijft... Ik bedoel, mijn moeder heeft sinds haar 22 -10 en dat is in al die jaren niet verbeterd of verslechterd en dat is nu al 36 jaar het zelfde. Maar goed de kans bestaat dat er in de tussentijd wat veranderd...

Overigens heb ik geen bijzonders nieuws te melden. Links nog steeds slecht slecht en trekt niet echt bij. Droge ogen, dus vaak druppelen.
  Moderator zondag 7 september 2008 @ 20:11:12 #65
9859 crew  Karina
Woman
pi_61456208
quote:
Op donderdag 4 september 2008 17:24 schreef Maes het volgende:
Het is bij mij nu 5 jaar geleden en mijn ogen zijn nog steeds heel goed. De belgische arts heeft 1 oog in de plus gelaserd zodat ik ook nog heel lang geen leesbril nodig heb.
Heb ik ook gehad, beide ogen waren gelaserd maar ik zag nog niet heel goed in de verte.

Toen werd voorgesteld om 1 oog nogmaals te laseren (dat oog is nu 0) en de andere zo te laten, monovisie heet dat. Nu zie ik goed in de verte EN van dichtbij, om te lezen. En voorlopig zal ik nog geen leesbril nodig hebben.

@TS: ik heb ook best lang last gehad van rode ogen, maar vooral als ik gewerkt had, de hele dag naar een computerscherm staren is natuurlijk sowieso niet goed voor je ogen. Echt veel pijn heb ik niet gehad.

Bij de tweede behandeling (Lasek, aan 1 oog) duurde het bij mij verdomd lang totdat ik weer wat kon zien, ik was bijna bang dat het mislukt was. Maar na 2 maanden ongeveer (ja zo lang duurde het) werd het zicht eindelijk een stuk beter. Nu zie ik echt heel goed met beide ogen. Na de eerste (Lasik) behandeling kon ik eigenlijk meteen goed zien.

Wel heb ik nog wat last van nachtblindheid, maar dat had ik voorheen ook, misschien dat het iets erger is geworden.

Ik zal je zeggen dat ik blij ben dat ik het heb laten doen, af en toe ben ik gewoon verbaasd over wat ik allemaal kan lezen/zien als ik op straat loop (straatborden, teksten op winkels, dat soort dingen).
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zondag 7 september 2008 @ 20:24:16 #66
190186 hierissieweer
pi_61456672
2 maanden, dat klinkt hoopvol nog voor mij dat ik niet nog een keer hoef
pi_61457208
Voor wie meer ervaren chirurgen wil dan de Nederlandse en toch niet helemaal naar eng Turkije durft: Belgie.

Ik ben in Antwerpen gelaserd, fijne kliniek, goeie chirurg, zyoptix (= naam van de ingreep). Van -6 en -8 plus wat cilinders naar al een paar jaar vrij zicht. Geweldig, mijn enige spijt is dat ik het niet eerder heb laten doen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator zondag 7 september 2008 @ 20:46:15 #68
9859 crew  Karina
Woman
pi_61457527
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:24 schreef hierissieweer het volgende:
2 maanden, dat klinkt hoopvol nog voor mij dat ik niet nog een keer hoef
Die twee maanden was bij de Lasek behandeling, jij hebt volgens mij Lasik gehad, dan zie je veel sneller goed (na de Lasik zag ik dus eigenlijk meteen de zelfde avond al scherp).
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_61457906
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:11 schreef Karina het volgende:

[..]

Bij de tweede behandeling (Lasek, aan 1 oog) duurde het bij mij verdomd lang totdat ik weer wat kon zien, ik was bijna bang dat het mislukt was. Maar na 2 maanden ongeveer (ja zo lang duurde het) werd het zicht eindelijk een stuk beter.
misschien een hele domme vraag, maar wat heb je die twee maanden dan gedaan, gewoon je oude bril weer op? Lenzen kan dan niet meer toch?
  zondag 7 september 2008 @ 20:58:04 #70
190186 hierissieweer
pi_61458016
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:46 schreef Karina het volgende:

[..]

Die twee maanden was bij de Lasek behandeling, jij hebt volgens mij Lasik gehad, dan zie je veel sneller goed (na de Lasik zag ik dus eigenlijk meteen de zelfde avond al scherp).
dan heb ik eigenlijk weinig hoop dat het nog geheel bij trekt...
  zondag 7 september 2008 @ 20:59:15 #71
190186 hierissieweer
pi_61458055
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:54 schreef computergirl het volgende:

[..]

misschien een hele domme vraag, maar wat heb je die twee maanden dan gedaan, gewoon je oude bril weer op? Lenzen kan dan niet meer toch?
Je kunt gewoon weer lenzen in (na het helen) maar ga je nog een keer laseren mag je 2 weken van te voren niets in. (net zo als een normale 1ste keer laseren)
  dinsdag 9 september 2008 @ 00:35:02 #72
190186 hierissieweer
pi_61489127
Vanochtend op de week controle geweest. Moest dik 1,5 uur wachten, voor 10 minuten werk. Een beetje jammer!

Maar goed, links dacht ik dus dat die wat achterbleef. Maar die is dus +2 (had ong. -5,5) Maar de kans is er dus nog zeker dat het bijtrekt en anders dus een re-do. (waarvoor ik dus niet nog een keer een flapje moet laten snijden, deze is dan nog gewoon open te halen... Scheelt weer wat werk.
Vanavond auto gereden, een stukje van 5 kilometer, maar had toch last van de glare en mijn zicht links was inmiddels weer wat minder (moeheid) Dus was niet echt heel prettig. Wat ik bijzonder vond was dat de nachtbril niet echt holp voor beter zicht.

De slaap-ski-bril hoef ik niet meer te dragen, want die zat elke ochtend gewoon in mijn oog(de onderkant van de bril) in plaats van dat hij netjes onder mijn oog zat, dat dus heeft ook geen echt functie dan.

En andere oogdruppels gevraagd, wel oculotect, maar dan in een flesje in plaats van de milieu onvriendelijke ampullen.
pi_61489311
ik ga het niet doen. de lange termijn effecten zijn nog niet bekend en bovendien ben ik ertegen in een gezond lichaam in te grijpen.. ja mijn ogen zijn -nogwat, maar ze zijn wel gezond.
met bril kan ik mij prima redden.

voor degenen die het wel doen hoop ik vooral dat het allemaal goed blijft
underground forever baby
pi_61490874
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 00:35 schreef hierissieweer het volgende:
Vanochtend op de week controle geweest. Moest dik 1,5 uur wachten, voor 10 minuten werk. Een beetje jammer!

Maar goed, links dacht ik dus dat die wat achterbleef. Maar die is dus +2 (had ong. -5,5) Maar de kans is er dus nog zeker dat het bijtrekt en anders dus een re-do. (waarvoor ik dus niet nog een keer een flapje moet laten snijden, deze is dan nog gewoon open te halen... Scheelt weer wat werk.
Vanavond auto gereden, een stukje van 5 kilometer, maar had toch last van de glare en mijn zicht links was inmiddels weer wat minder (moeheid) Dus was niet echt heel prettig. Wat ik bijzonder vond was dat de nachtbril niet echt holp voor beter zicht.
klinkt niet echt bemoedigend Hierissieweer!
  dinsdag 9 september 2008 @ 17:21:00 #75
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_61503392
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 00:47 schreef Laton het volgende:
ik ga het niet doen. de lange termijn effecten zijn nog niet bekend en bovendien ben ik ertegen in een gezond lichaam in te grijpen.. ja mijn ogen zijn -nogwat, maar ze zijn wel gezond.
met bril kan ik mij prima redden.

voor degenen die het wel doen hoop ik vooral dat het allemaal goed blijft
Ik zit dus ook heel erg te twijfelen. Ik heb sowieso nu het geld nog niet bij elkaar, dus ik ga toch eerst sparen. En of ik idd al ie pijn & moeite over heb voor scherp zien.. Maargoed, ik kan nog ff denken
I never look back, darling. It distracts from the now.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')