Ze zeggen dat de oogflap dan los kan raken. Ik heb zelf ook Lasik laten doen en wrijf geregeld in mijn ogen, nergens last van though.quote:Op donderdag 4 september 2008 11:16 schreef Naamah het volgende:
[..]
Waarom niet? Ben heel benieuwd naar de uitleg..
Dat blijft nog wel een paar weken zoquote:Op donderdag 4 september 2008 12:04 schreef hierissieweer het volgende:
Mijn ogen zijn trouwens nog steeds rood
Alles is mogelijk, het blijft een operatie aan je lichaam. Dus je zicht kan op termijn slechter worden, net zo als in het gewone leven.quote:Op donderdag 4 september 2008 12:58 schreef bl0emetjE het volgende:
Hoe zit het eigenlijk op lange termijn? Blijven je ogen nu gewoon scherp zien of kan dat ook weer veranderen?
Dus kun je nu alsnog na verloop van tijd weer achteruit gaan met je ogen of is dit echt heel blijvend?
(Ook na 10 jaar enzo)
En lukt zo'n laser behandeling altijd of is er een mogelijkheid dat je oog/ogen slecht blijven of zelfs nog slechter worden?
Nachtlenzen gaan tot een bepaalde sterkte en dat was voor mij geen optie.quote:Op zondag 7 september 2008 20:03 schreef Tombias het volgende:
Ooglaseren is een tijdelijke oplossing. Als je oogsterkte veranderd dan moet je bij laseren of weer een bril.
Als je kijkt naar de artsen die het uitvoeren is er nog geen een die het bij zichzelf heeft laten doen.
Een betere oplossing is de nachtlens. Alleen 'snachts lenzen dragen en overdag geen lenzen nodig.
Worden je ogen slechter dan gewoon een nieuwe nachtlens laten aanmeten.
Heb ik ook gehad, beide ogen waren gelaserd maar ik zag nog niet heel goed in de verte.quote:Op donderdag 4 september 2008 17:24 schreef Maes het volgende:
Het is bij mij nu 5 jaar geleden en mijn ogen zijn nog steeds heel goed. De belgische arts heeft 1 oog in de plus gelaserd zodat ik ook nog heel lang geen leesbril nodig heb.
Die twee maanden was bij de Lasek behandeling, jij hebt volgens mij Lasik gehad, dan zie je veel sneller goed (na de Lasik zag ik dus eigenlijk meteen de zelfde avond al scherp).quote:Op zondag 7 september 2008 20:24 schreef hierissieweer het volgende:
2 maanden, dat klinkt hoopvol nog voor mij dat ik niet nog een keer hoef
misschien een hele domme vraag, maar wat heb je die twee maanden dan gedaan, gewoon je oude bril weer op? Lenzen kan dan niet meer toch?quote:Op zondag 7 september 2008 20:11 schreef Karina het volgende:
[..]
Bij de tweede behandeling (Lasek, aan 1 oog) duurde het bij mij verdomd lang totdat ik weer wat kon zien, ik was bijna bang dat het mislukt was. Maar na 2 maanden ongeveer (ja zo lang duurde het) werd het zicht eindelijk een stuk beter.
quote:Op zondag 7 september 2008 20:46 schreef Karina het volgende:
[..]
Die twee maanden was bij de Lasek behandeling, jij hebt volgens mij Lasik gehad, dan zie je veel sneller goed (na de Lasik zag ik dus eigenlijk meteen de zelfde avond al scherp).
Je kunt gewoon weer lenzen in (na het helen) maar ga je nog een keer laseren mag je 2 weken van te voren niets in. (net zo als een normale 1ste keer laseren)quote:Op zondag 7 september 2008 20:54 schreef computergirl het volgende:
[..]
misschien een hele domme vraag, maar wat heb je die twee maanden dan gedaan, gewoon je oude bril weer op? Lenzen kan dan niet meer toch?
klinkt niet echt bemoedigend Hierissieweer!quote:Op dinsdag 9 september 2008 00:35 schreef hierissieweer het volgende:
Vanochtend op de week controle geweest. Moest dik 1,5 uur wachten, voor 10 minuten werk. Een beetje jammer!
Maar goed, links dacht ik dus dat die wat achterbleef. Maar die is dus +2 (had ong. -5,5) Maar de kans is er dus nog zeker dat het bijtrekt en anders dus een re-do. (waarvoor ik dus niet nog een keer een flapje moet laten snijden, deze is dan nog gewoon open te halen... Scheelt weer wat werk.
Vanavond auto gereden, een stukje van 5 kilometer, maar had toch last van de glare en mijn zicht links was inmiddels weer wat minder (moeheid) Dus was niet echt heel prettig. Wat ik bijzonder vond was dat de nachtbril niet echt holp voor beter zicht.
Ik zit dus ook heel erg te twijfelen. Ik heb sowieso nu het geld nog niet bij elkaar, dus ik ga toch eerst sparen. En of ik idd al ie pijn & moeite over heb voor scherp zien..quote:Op dinsdag 9 september 2008 00:47 schreef Laton het volgende:
ik ga het niet doen. de lange termijn effecten zijn nog niet bekend en bovendien ben ik ertegen in een gezond lichaam in te grijpen.. ja mijn ogen zijn -nogwat, maar ze zijn wel gezond.
met bril kan ik mij prima redden.
voor degenen die het wel doen hoop ik vooral dat het allemaal goed blijft
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |