http://chromespot.com/index.php?board=4.0quote:Op woensdag 3 september 2008 11:38 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Als ze nou extensions er in bouwen kan iedereen de browser makkelijk aanpassen en functionaliteit. Zou ik helemaal blij zijn.
Zou dat misschien kunnen komen vanwege v8 (die VM voor javascript?)quote:Op woensdag 3 september 2008 11:38 schreef X. het volgende:
Maar dan telt blijkbaar meer wie de producent is, dan wat het eigenlijk kan. En eerlijk is eerlijk: Chrome kan vrij weinig extra's. En daarom issie waarschijnlijk ook zo snel.
Er zit meer in, maar goed. En onder de motorkap vind ik het een interessant product. Zeker de snelheidswinst, de multiprocesses die toch aardig 9zij het soms met een schok) werken. Met hedendaagse multicores heb je daar nog wat aan, want ze zijn onafhankelijk van elkaar.quote:Op woensdag 3 september 2008 11:29 schreef Mordreth het volgende:
[..]
Ohja.. daardoor springt ie er echt uit ja.
Bijna alles dan
Het messaging gedeelte van Myspace gebruikt het. En ook Google Docs en Google Reader hebben hun offline functionaliteit via Gears.quote:Op woensdag 3 september 2008 11:41 schreef Ichiko het volgende:
Zijn er eigenlijk voorbeelden van websites die van Google Gears gebruik maken?
Het is mij niet helemaal duidelijk hoe ik deze functionaliteit moet voorstellen. Een voorbeeld zou dus welkom zijn.
Het maakt niet uit welke browser je er naast legt, elke browser die tegenwoordig populair is kan hetzelfde als Chrome. Enige wat Chrome beter in is is de snelheid.quote:Op woensdag 3 september 2008 11:39 schreef whoops het volgende:
Toch wel erg grappig dat de naam Microsoft nog door niemand genoemd is, behalve door de mensen die het hier lopen te verdedigen...
Grow up kids...
Het blijft natuurlijk een beta, die al met al nog geen 24 uur in het wild rondlooptquote:Op woensdag 3 september 2008 11:40 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dus al met al vind ik het concept leuk, nu de uitwerking nog door een flinke zooi bugs op te ruimen. Maar je kunt slechter binnenkomen met een browser (lees Netscape revival van een jaar of wat terug).
Gelukkig wel. Als de w3c standaarden nu nog niet ondersteund werden zou het toch wel om te janken zijn. De tabbladen zijn nu ook gemeengoed. Dus? Wat is je punt? Chrome is nu onder de motorkap anders bezig dan de rest, om te laten zien dat dat ook anders kan. Zoals FF aan MS heeft laten zien dat een browser meer is dan een internetURL balkje en eigen standaarden.quote:Op woensdag 3 september 2008 11:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het maakt niet uit welke browser je er naast legt, elke browser die tegenwoordig populair is kan hetzelfde als Chrome. Enige wat Chrome beter in is is de snelheid.
Nee ben zwaar teleurgesteld want er staan alleen maar reuqests en gedachtes, er staan geen echte extensies tussenquote:Op woensdag 3 september 2008 11:40 schreef L0we het volgende:
[..]
http://chromespot.com/index.php?board=4.0
jij bent nu helemaal blij
Dat klopt.quote:Op woensdag 3 september 2008 11:48 schreef ursel het volgende:
Klopt het dat images hier op FOK niet resized worden??
De wat beperktere mensen kijken alleen naar de features voor de eindgebruikers... En dat scheelt inderdaad niet bijzonder veel, Chrome kan zelfs een aantal dingen niet die de huidige browsers wel kunnen...quote:Op woensdag 3 september 2008 11:47 schreef Pheno het volgende:
Wat is je punt? Chrome is nu onder de motorkap anders bezig dan de rest, om te laten zien dat dat ook anders kan.
Oke thanks.quote:Op woensdag 3 september 2008 11:42 schreef whoops het volgende:
[..]
Het messaging gedeelte van Myspace gebruikt het. En ook Google Docs en Google Reader hebben hun offline functionaliteit via Gears.
Verder ken ik er geen eigenlijk...
Tubes....quote:Op woensdag 3 september 2008 11:51 schreef Roel_Jewel het volgende:
about:internets werkt ook. Wat je verder ermee moet......
Eigenlijk zou het een alpha moeten zijn, ik bedoel, het werkt maar op 1 platform... Linux en OSX mogen nog geen gebruik maken van de browser...quote:Op woensdag 3 september 2008 11:46 schreef L0we het volgende:
[..]
Het blijft natuurlijk een beta, die al met al nog geen 24 uur in het wild rondloopt
De mogelijkheid is er, kwestie van tijd tot er echte plugins komenquote:Op woensdag 3 september 2008 11:49 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Nee ben zwaar teleurgesteld want er staan alleen maar reuqests en gedachtes, er staan geen echte extensies tussen.
Dat vind ik wel erg kort door de bocht. Ookal is het dezelfde browser, het blijven afzonderlijke versies.quote:Op woensdag 3 september 2008 11:53 schreef slakkie het volgende:
[..]
Eigenlijk zou het een alpha moeten zijn, ik bedoel, het werkt maar op 1 platform... Linux en OSX mogen nog geen gebruik maken van de browser...
Volgens mij bouw je iets voor je eindgebruikers.quote:Op woensdag 3 september 2008 11:51 schreef whoops het volgende:
[..]
De wat beperktere mensen kijken alleen naar de features voor de eindgebruikers... En dat scheelt inderdaad niet bijzonder veel, Chrome kan zelfs een aantal dingen niet die de huidige browsers wel kunnen...
Je zegt het precies goed kan . En dat kan elke browser. IE en FF ook, zolang ze maar geprikkeld worden. Wat ze overigens niet worden door deze beta van Chrome.quote:Mensen die wat verder kijken snappen dat deze browser een nieuwe standaard kan zetten in wat men kan doen met het web...
Het stripje is niets anders dan een leuke marketingtruc, maar de visie die daarin tentoongespreid wordt zie ik niet terugkomen in Chrome, behalve dan de snellere verwerking van JS. Mijn "Browse Experience" zoals ze het in het stripje noemen is niet radicaal beter/sneller/anders dan eergisteren toen ik nog geen Chrome gebruikte, maar hey, dat zal wel aan mij liggen.quote:Wordt in het stripje ook vrij duidelijk uigelegd als je het mij vraagt...
Tis geen MS die zich aan 1 platform kan binden.. Als een mozilla hun browser voor 3 platformen kan ontwikkelen en die ontwikkeling simultaan kan laten lopen mag je hetzelfde van Google verwachten.quote:Op woensdag 3 september 2008 11:57 schreef L0we het volgende:
[..]
Dat vind ik wel erg kort door de bocht. Ookal is het dezelfde browser, het blijven afzonderlijke versies.
Google heeft zelf ook al aan gegeven dat ze extension support gaan inbouwen in een toekomstige releasequote:Op woensdag 3 september 2008 11:55 schreef L0we het volgende:
[..]
De mogelijkheid is er, kwestie van tijd tot er echte plugins komen
Ik vind het wat arrogant overkomen eerlijk gezegd. Als google dat op een andere manier doet dan Mozilla wil nog niet zeggen dat dit opeens een alpha is ipv een beta. Ieder bedrijf kan en mag daar toch zijn eigen afwegingen in maken?quote:Op woensdag 3 september 2008 12:02 schreef slakkie het volgende:
[..]
Tis geen MS die zich aan 1 platform kan binden.. Als een mozilla hun browser voor 3 platformen kan ontwikkelen en die ontwikkeling simultaan kan laten lopen mag je hetzelfde van Google verwachten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |