abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 september 2008 @ 12:09:25 #226
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_61343800
Scorpie, je tiept maar een heel end weg, ik ga echt niet inhoudelijk met jou de discussie aan... Dat mag je kinderachtig en zielig van mij vinden, prima, maar ik ga m'n tijd er niet in steken...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_61343807
quote:
Op woensdag 3 september 2008 11:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Volgens mij bouw je iets voor je eindgebruikers.
[..]

Je zegt het precies goed kan . En dat kan elke browser. IE en FF ook, zolang ze maar geprikkeld worden. Wat ze overigens niet worden door deze beta van Chrome.
[..]

Het stripje is niets anders dan een leuke marketingtruc, maar de visie die daarin tentoongespreid wordt zie ik niet terugkomen in Chrome, behalve dan de snellere verwerking van JS. Mijn "Browse Experience" zoals ze het in het stripje noemen is niet radicaal beter/sneller/anders dan eergisteren toen ik nog geen Chrome gebruikte, maar hey, dat zal wel aan mij liggen.

Ik snap ook wel dat het een beta is en er nog veel meer bij kan komen en bladiebla, maar ben eigenlijk wel een beetje teleurgesteld. Had verwacht dat Google toch met wat anders zou komen, iets echt innoverend, in plaats van wat technische hoogstandjes.

Kijkend naar de eindgebruikers zie ik maar weinig mensen die de overstap snel zullen maken, noem dat beperkt of niet, ik noem het realistisch. Google is en blijf een bedrijf dat ook gewoon een aandeel wil veroveren in de browsermarkt, en dat zie ik ze met deze beta nog niet echt doen.

Vergelijk het met een auto; het kan weinig mensen schelen dat er een 12 klepper onder de motorkap zit. Het belangrijkste is; doet hij het, kan ik ermee rijden, is het prettig en voldoet het aan mijn eisen.
Chrome is just another car imo.
Google = technisch hoogstandjes. Zie hun zoekmachine: een inputbox en een knopje. Alleen onder de motorkap technisch vernuft waar MS , Yahoo etc jaloers op zijn. Want die moesten zonodig een personal portal en weet ik nog wat meer. Oftewel, zogenaamd innoverend van die anderen, maar niets toevoegends imho.

Ik zie niet in waarom het nu innoverend zou moeten zijn. Het moet werken. En snelheid merkt iedereen, ook de gebruikers. Zonder dat de eindgebruikers weten wat er onder die motorkap zit. Dat weten de eindgebruikers bij google.nl ook niet. Google hebben nu een beta uitgebracht zodat de mensen die het willen checken de grote bugs kunnen vinden. En jan de eindgebruiker nog niet.

Ik zie dit dus meer als proof of concept in bruikbare fase, maar dat zal aan mij liggen.
En door dit model zullen de FF devvers wel aan het denken worden gezet.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_61343822
quote:
Op woensdag 3 september 2008 12:06 schreef Jarno het volgende:
Sterker nog: Chrome ís het Google OS, dat MOET op alle platformen beschikbaar zijn om 'hun' applicaties aan te kunnen bieden. Ik vind het ook wat mager om nu met alleen een Windows versie te komen.

Verder ben ik het wel enigzins eens met Scorpie, alhoewel ik het nu wel wat voorbarig vind om Chrome af te schrijven. Het kan zeker wel een belangrijke speler worden, maar de eindgebruiker zal nog meer verschil moeten gaan zien en merken om echt over te stappen. Wat ik al zei, ik start morgen weer gewoon Safari op denk ik. Chrome was leuk voor een dagje.
Och ik schrijf het ook niet af hoor, deze beta is een leuke opzet, maar nog bij lange na geen concurrentie voor IE/FF. Ik zie inderdaad wel degelijk potentie. Ben benieuwd hoe ze dit verder gaan oppakken
pi_61343841
Als je trouwen sop de webdev pagina van chrome kijkt zie je dat de mac en linux versie ook zo spoedig mogelijk komen.
pi_61343851
quote:
Op woensdag 3 september 2008 11:59 schreef Scorpie het volgende:
Het stripje is niets anders dan een leuke marketingtruc, maar de visie die daarin tentoongespreid wordt zie ik niet terugkomen in Chrome, behalve dan de snellere verwerking van JS. Mijn "Browse Experience" zoals ze het in het stripje noemen is niet radicaal beter/sneller/anders dan eergisteren toen ik nog geen Chrome gebruikte, maar hey, dat zal wel aan mij liggen.
* Geen single threaded browser
* VM voor JS (V8)
* Vervaging van webpagine / applicatie
* Gears

Dit lijken me niet alleen leuke features voor een eindgebruiker (sneller, veiliger), maar ook voor developers (meer kunnen doen met JS aangezien het sneller is), offline mogelijkheden voor je site (gears), meer mogelijkheden voor applicaties die webbased zijn.

Verder denk ik dat je best wat elementen van Chrome terug kan gaan vinden in FF, zoals V8. Als je kijkt naar de performance is het gewoon iets wat ze erin zullen gaan bakken. Wel degelijk innovatief dus.
pi_61343948
quote:
Op woensdag 3 september 2008 12:09 schreef Pheno het volgende:

[..]

Google = technisch hoogstandjes. Zie hun zoekmachine: een inputbox en een knopje. Alleen onder de motorkap technisch vernuft waar MS , Yahoo etc jaloers op zijn. Want die moesten zonodig een personal portal en weet ik nog wat meer. Oftewel, zogenaamd innoverend van die anderen, maar niets toevoegends imho.
Mwah. Dat is juist een teken van minimalistisch gebruik van elementen in combinatie met een ijzersterk usability gebruik. Ik zie ze dat met mate doortrekken in Chrome, het had alleen nog wat meer gemogen (gestures bijvoorbeeld).
quote:
Ik zie niet in waarom het nu innoverend zou moeten zijn. Het moet werken. En snelheid merkt iedereen, ook de gebruikers. Zonder dat de eindgebruikers weten wat er onder die motorkap zit. Dat weten de eindgebruikers bij google.nl ook niet. Google hebben nu een beta uitgebracht zodat de mensen die het willen checken de grote bugs kunnen vinden. En jan de eindgebruiker nog niet.
Als het zou moeten werken en niet innoverend zou moeten zijn, dan hadden ze net zo goed door kunnen gaan met het ondersteunen van FF. Waarom geen V8 inbouwen in FF ipv een eigen browser maken? Marktaandeel if you ask me.
quote:
Ik zie dit dus meer als proof of concept in bruikbare fase, maar dat zal aan mij liggen.
En door dit model zullen de FF devvers wel aan het denken worden gezet.
Misschien, maar diezelfde FF devvers worden al ondersteund door Google.
pi_61343949
quote:
Op woensdag 3 september 2008 12:06 schreef L0we het volgende:

[..]

Ik vind het wat arrogant overkomen eerlijk gezegd. Als google dat op een andere manier doet dan Mozilla wil nog niet zeggen dat dit opeens een alpha is ipv een beta. Ieder bedrijf kan en mag daar toch zijn eigen afwegingen in maken?
Hoezo arrogant? Ik mag toch vinden dat het alpha software is aangezien hun niet-windows ports nog niet af zijn. Ik vergelijk ze met Mozilla omdat ze Mozilla geld geven. Dus ik verwacht ook een beetje hetzelfde van Google. Dat ze het niet doen is hun goedrecht, maar ik ben van mening dat het nog een alpha fase heeft aangezien het nog maar op 1 platform draait. Wat daar arrogant aan is, is voor mij onduidelijk.
pi_61343982
quote:
Op woensdag 3 september 2008 12:11 schreef slakkie het volgende:

[..]

* Geen single threaded browser
* VM voor JS (V8)
* Vervaging van webpagine / applicatie
* Gears

Dit lijken me niet alleen leuke features voor een eindgebruiker (sneller, veiliger), maar ook voor developers (meer kunnen doen met JS aangezien het sneller is), offline mogelijkheden voor je site (gears), meer mogelijkheden voor applicaties die webbased zijn.
Ja, leuk voor devvers, maar zolang niet elke gebruiker Chrome gebruikt maar IE/FF, heeft het weinig nut om volledig Chrome-geoptimaliseerd te gaan werken. Dat is het nadeel van zulke initiatieven; je wordt tegengehouden door de concurrentie.
quote:
Verder denk ik dat je best wat elementen van Chrome terug kan gaan vinden in FF, zoals V8. Als je kijkt naar de performance is het gewoon iets wat ze erin zullen gaan bakken. Wel degelijk innovatief dus.
Vast wel. Ik vind het sowieso al raar dat ze een eigen browser bouwden en niet FF overnamen. FF is al een naam in het wereldje en had al een marktaandeel. Nu beginnen ze eigenlijk opnieuw.
pi_61344039
quote:
Op woensdag 3 september 2008 12:16 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Mwah. Dat is juist een teken van minimalistisch gebruik van elementen in combinatie met een ijzersterk usability gebruik. Ik zie ze dat met mate doortrekken in Chrome, het had alleen nog wat meer gemogen (gestures bijvoorbeeld).
[..]

Als het zou moeten werken en niet innoverend zou moeten zijn, dan hadden ze net zo goed door kunnen gaan met het ondersteunen van FF. Waarom geen V8 inbouwen in FF ipv een eigen browser maken? Marktaandeel if you ask me.
[..]

Misschien, maar diezelfde FF devvers worden al ondersteund door Google.
Zeg ik ergens dat ze het niet voor een marktaandeel doen? Ik vind Chrome al een stuk minder druk overkomen dan de andere browsers, en ja, het kan verder. Maar een gulden middenweg zodat iedereen er mee kan werken is wel zo handig

Maar zullen we nu weer wat meer over Chrome qua functionaliteit hebben, dit is een neverending discussie.
pi_61344077
quote:
Op woensdag 3 september 2008 12:19 schreef Pheno het volgende:

[..]

Zeg ik ergens dat ze het niet voor een marktaandeel doen? Ik vind Chrome al een stuk minder druk overkomen dan de andere browsers, en ja, het kan verder. Maar een gulden middenweg zodat iedereen er mee kan werken is wel zo handig

Maar zullen we nu weer wat meer over Chrome qua functionaliteit hebben, dit is een neverending discussie.
Dat doen we toch al de hele tijd
  Donald Duck held woensdag 3 september 2008 @ 12:24:41 #236
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_61344144
quote:
Op woensdag 3 september 2008 12:17 schreef Scorpie het volgende:
Vast wel. Ik vind het sowieso al raar dat ze een eigen browser bouwden en niet FF overnamen. FF is al een naam in het wereldje en had al een marktaandeel. Nu beginnen ze eigenlijk opnieuw.
FF is ook niet zoveel bijzonders, gewoon een opensource browser die de bekende weg bewandelt. Maar Google had compleet andere ideeën over de opbouw. De enige manier om dan verder te gaan is met je eigen product komen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_61344309
Best een pittig browsertje idd Vooral gmail rolt er echt als een gek doorheen!

Alleen ik mis al mijn knopjes bovenin
pi_61344314
Ik vind het niet echt fantastisch.

Tot zover mijn bijdrage.
pi_61344484
quote:
Op woensdag 3 september 2008 12:17 schreef Scorpie het volgende:
http://blogs.zdnet.com/open-source/?p=2848
pi_61344597
Fucking snel, nu nog bruikbaar maken! Goed werk google!
  woensdag 3 september 2008 @ 12:47:02 #241
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_61344638
Het draait allemaal best lekker, maar ik heb wel een probleem bij het bezoeken van www.vi.nl bij mij wordt het rechterpaneel onder het linkerpaneel geplaatst ipv ernaast. Heb ik met FF en IE geen last van. Ik heb wel een lage resolutie (1024x768) maar zowel in FF als in IE past de site wel helemaal op het scherm in de breedte.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  woensdag 3 september 2008 @ 12:47:36 #242
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61344647
Doet het aardig
pi_61344710
quote:
Op woensdag 3 september 2008 12:16 schreef slakkie het volgende:

[..]

Hoezo arrogant? Ik mag toch vinden dat het alpha software is aangezien hun niet-windows ports nog niet af zijn. Ik vergelijk ze met Mozilla omdat ze Mozilla geld geven. Dus ik verwacht ook een beetje hetzelfde van Google. Dat ze het niet doen is hun goedrecht, maar ik ben van mening dat het nog een alpha fase heeft aangezien het nog maar op 1 platform draait. Wat daar arrogant aan is, is voor mij onduidelijk.
"Alfaversie-software is nog niet stabiel genoeg om in productie genomen te worden. De alfaversie wordt vaak verspreid onder een selecte groep van gebruikers voor een gebruikerstest"

Ik vind het vreemd dat je en term die gebruikt wordt door de stabiliteit van de software opeens gaat gebruiken voor het gebrek aan ondersteuning van meerdere platformen .
  Moderator woensdag 3 september 2008 @ 13:13:13 #244
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_61345181
Hmmmmmm.... het is nog best leuk werken met Chrome !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator woensdag 3 september 2008 @ 13:14:03 #245
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_61345202
Jammerlijk is dat www.fo[tab] (fok.nl) niet werkt Tab niet !
pi_61345270
quote:
Op woensdag 3 september 2008 13:14 schreef Renesite het volgende:
Jammerlijk is dat www.fo[tab] (fok.nl) niet werkt Tab niet !
Huh? als je gewoon begint te typen met fok vult hij dat bij mij aan tot fok.nl. Is even wennen die omnibar, maar als je het eenmaal doorhebt werkt het mooi
  woensdag 3 september 2008 @ 13:21:27 #247
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_61345373
Wel grappig trouwens dat het aantal gevonden pagina's op google (zoek term google chrome doh ) en luttele miljoenen is toegenomen .
phluphy for president!
  woensdag 3 september 2008 @ 13:22:18 #248
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_61345389
lees ik later wel eens door
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  Moderator woensdag 3 september 2008 @ 13:28:45 #249
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_61345538
quote:
Op woensdag 3 september 2008 13:17 schreef L0we het volgende:

[..]

Huh? als je gewoon begint te typen met fok vult hij dat bij mij aan tot fok.nl. Is even wennen die omnibar, maar als je het eenmaal doorhebt werkt het mooi
Meh, maar als hij verkeerd aanvult en ik wil een andere pagina dan tab ik naar de volgende opties (doorgaans)
  woensdag 3 september 2008 @ 13:33:33 #250
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_61345647
Chrome net geinstalleerd. En tot nu toe is het inderdaad wel sneller dan de laatste IE.
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')