Dank je voor je tijd.quote:Op donderdag 1 januari 2009 18:52 schreef soylent het volgende:
Vergelijken van tinnitusniveaus is (tot op zekere hoogte) zinloos. Er is weinig correlatie tussen geluidsniveaus en quality of life, d.w.z. je kan zachte tinnitus hebben en veel eronder lijden, of luide tinnitus hebben en er weinig onder lijden.
De eerste dag hoorde je het pas bij het naar bed gaan. Ik maak daaruit op dat je het niet veel ernstiger hebt dan ik. Ik kan het horen op elk gewenst moment en heb diverse geluiden. Sommige daarvan zijn dermate laagfrequent of hoogfrequent dat ze praktisch niet te maskeren zijn.
Dat wil niet zeggen dat ik er op elk moment van bewust ben. Dat heeft overigens niets te maken met hoe knap we het doen. Habituatie is een geleidelijk en automatisch proces. En het heeft zeker tijd gekost voor ik er minder mee bezig was. Gun jezelf die tijd maar weet ook dat het vanzelf komt en dat het niet een kwestie is van genoeg erover nadenken of iets slims bedenken. En de ene dag gaat het gewoon beter dan de andere. Vrijwel niets in het leven is rechtlijnig.
Schematisch weergegeven denk ik dat jouw model van tinnitus lijkt op iets als dit:
[ afbeelding ]
Terwijl ik het meer als volgt zou karakteriseren:
[ afbeelding ]
Hoewel het natuurlijk mooi is om te hopen op een vermindering van het blokje tinnitus, is het midden van deze grafiek waar het verschil gemaakt wordt. Daar hoef je niet knap voor te zijn maar hulp heb je zeker nodig. Voor een hypochonder of iemand die veel piekert is tinnitus echt een drama! Het is goed dat je een afspraak hebt gemaakt in het Erasmus MC. Mij is door een arts ook wel eens een boek aangeraden: Jane L Henry, Peter H Wilson, PhD. Tinnitus: A Self Management Guide for the Ringing in Your Ears. Kijk eens of je dit ergens kan krijgen.
Waar ik nog geen antwoord op heb is of je wel/niet ruis afspeelt. Ik heb wel een paar relaxte mp3s die ik daarvoor gebruik. In stilte zitten kan (zeker in het begin) best klote zijn, en ook nu nog vind ik het niet echt prettig. Voor nu echter, moet je 's nachts gewoon even 'vrij' hebben. Als je douche het kan maskeren, kan de juiste ruis dat ook. Wil je wat ruis mp3s? Gecombineerd met een lekker clonazepammetje of zoietsWel tijdig nemen, bijv uurtje voor het slapen gaan.
Binnen enige tijd denk je er steeds minder over na, (behalve dat je natuurlijk oplet met geluid), dat weet ik zeker. Hoe snel kan ik niet voorspellen. Best case paar maandjes, worst case een (paar) jaar denk ik. Het begint met een paar minuten dat je er niet aan dacht. Dan denk je opeens van hey. Tijdje later duurt dat een uur. Etc. En op een gegeven moment heb je gewoon een dag lang je ding gedaan.
Dat ja, al was dit midden in een woonwijk in een dorp vlakbij Eindhoven...quote:Op zondag 4 januari 2009 19:36 schreef DeepChord het volgende:
Carbid schieten? Dat doen die boertjes in het oosten van het land toch?.
-EDIT: Verkeerd gelezen-quote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:41 schreef Baasvaak. het volgende:
Wie kan aan deze studie deelnemen?
Om aan deze studie te kunnen deelnemen, moet aan de volgende voorwaarden zijn voldaan:
Geen alcohol- of drugsmisbruik gedurende de afgelopen drie maanden
Hehe, dat gaat niet werken.
bron: http://www.laser-therapie(...)079F7C2?opendocumentquote:This study was conducted in 2008 on 32 adults who are suffering from Tinnitus using TinniTool EarLaser device to evaluate the effectiveness of soft laser therapy for treatment Tinnitus. The subjects were suffering from continuous Tinnitus for more than 3 month and some of them had hypertension, Diabetics Mellitus, hearing loss, and chronic heart disease. The subjects had received a laser power of 5mW and the wavelength 650 nm for 20 minutes a day for 10 weeks. This study was done at the AL-Ahliyya Amman Universityin Jordan.
The results show remarkable improvement in both Tinnitus intensity and the degree of hearing loss. 88% of the subjects reported the Tinnitus intensity reduced more than 25% and 47% of the subject had complete recovery from Tinnitus. Additionally, 66% of the subjects had an average improvement in hearing thresholds at 250-8000Hz more than 5 dB and 10% of the subjects the average was more than 20 dB. It was concluded from this study that soft laser therapy is very effective for treatment of Tinnitus and sensor neural hearing loss.
Juist externe problemen doen je minder op je tinnitus letten, in mijn ervaringquote:Op woensdag 7 januari 2009 11:51 schreef Henk-B het volgende:
Ze heeft ook nog eens 3 moeilijk opvoedbare kinderen, maar de tinnitus doet haar niks.
Jup. Als ik in een pisbui ben omdat er weer eens wat niet wil, of omdat ik gezeik met iemand heb oid, dan hoor ik heel die piep niet.quote:Op woensdag 7 januari 2009 12:11 schreef eleusis het volgende:
[..]
Juist externe problemen doen je minder op je tinnitus letten, in mijn ervaring
Nou die vrouw is nog steeds 'normaal' hoor, mag ik hopen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:51 schreef Henk-B het volgende:
Kortom veel dingen die jullie ook al gezegd hebben, maar als je al zolang met een vrouw om gaat en die je dus altijd als "nomaal" hebt gezien en dan ineens vertelt dat zel al 25 jaar lang van oorsuizen last heeft, dan heeft dat ook wel enorme impact op je.
Ja kut is dat he?quote:Op woensdag 7 januari 2009 14:27 schreef Empathologica het volgende:
Heb nu fiks griepje en meteen weer gezelschap in me kop![]()
Maar heb ondertussen wel geleerd om me er niks van aan te trekken dus hopelijk trekt het straks weer weg.
Oh dat herken ik wel. En dan begint het wel irritant te worden. Of als ineens allebei m'n oren beginnen te piepen in plaats van alleen rechtsquote:Op woensdag 7 januari 2009 21:36 schreef Qwea het volgende:
[..]
Bij griep of flinke verkoudheid is het echt 10x erger hier.
Beide oren hier. Alhoewel rechts het ergst isquote:Op donderdag 8 januari 2009 11:24 schreef TearSong het volgende:
[..]
Oh dat herken ik wel. En dan begint het wel irritant te worden. Of als ineens allebei m'n oren beginnen te piepen in plaats van alleen rechts
Nee was dat maar zo. Het is zo onregelmatig, er is geentouw aan vast te knopen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:36 schreef eleusis het volgende:
Is het in ritme van je hartslag?
Niet jij ookquote:Op zaterdag 10 januari 2009 22:20 schreef Qwea het volgende:
aaaaaaaaaaaaaaaargik slaap 's nachts tering slecht. En omdat ik slecht slaap, is die piep 10x harder, en omdat die piep 10x harder is, slaap ik weer niet
Ik ga aan de borrel
neh, niet ik ookquote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:35 schreef Fendy het volgende:
[..]
Niet jij ook
Kom op. Je weet hoe het werkt...! Lekker bezig blijven, jezelf flink moe maken en muziek of tv op de timer voor je gaat slapen zodat je als een blokje in slaap valt + borrel uiteraard.
Sterkte
ik geloof dat jij een psychiater moet bezoeken ipv een oorarts ffsquote:Op zondag 11 januari 2009 14:41 schreef Henk-B het volgende:
Ja dat bedoel ik dus, hoe moet ik hier nu mijn hele leven mij omgaan?
Ik ben voor de rest van mijn leven getekent, als het alleen een piep was, was er niks aan de hand.
Bij mij fluctueert het de hele tijd, het lijkt wel een storm van hoge pieptonen.
Ik begin weer een paniekaanval te krijgen. Ik zie mijn leven niet meer zitten,!
Ik heb een subnormaal gehoor.quote:Op zondag 11 januari 2009 15:50 schreef Rucebo het volgende:
Ben ook bij de KNO-arts geweest. Ze konden niks vinden, had ik eigenlijk ook wel verwacht. Gehoor was oke. Trommelvliezen ook. Heb wel weer neusspray voorgeschreven gekregen, heb niet het idee dat het gaat helpen, maar toch maar proberen...
Wat heeft de KNO bij jullie eigenlijk vast gesteld? Ook 'niets'?
Ik ben het nooit met je eens, maar dit keer wél!quote:Op zondag 11 januari 2009 20:04 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
ik geloof dat jij een psychiater moet bezoeken ipv een oorarts ffs
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |