abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61629856
Allemaal hardstikke bedankt, hier kan ik mee aan de slag.
pi_61646743
Bronovo
Een telefoon en gratis warm eten voor co-assistenten
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_61647029
En toegang tot de medische dossiers van de gehele koninklijke familie?
pi_61647302
Ik zou me zo kunnen voorstellen dat die geblokkeerd zijn in Mirador
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_61647709
Dat beroepsgeheim ook altijd.
pi_61650235
Zullen wel onder een alias zitten. Netzoals met Holleeder.
pi_61651461
@intoxicated: denk dat je op 'Van Buren' moet zoeken .

Ik vond het trouwens wel bizar dat toen ik mijn verpleegstage liep in het UMC St Radboud, ik een wachtwoord kreeg voor het ZIS en daarmee alle patienten kon inzien (heb het even bij mijzelf getest ). Mag denk ik wel wat beter worden afgeschermd.
pi_61652827
Ik denk dat ik gewoon helemaal nergens op ga zoeken, ook goed?

En opzich is het toch logisch dat je als medisch personeel inzicht krijgt in medische gegevens? Daar teken je je confidentaliteitsverklaring voor. Maar goed, gegevens van andere patiënten dan je eigen patiënten opzoeken is sowieso not done.
pi_61655791
quote:
Op maandag 15 september 2008 18:56 schreef intoxicated het volgende:
Ik denk dat ik gewoon helemaal nergens op ga zoeken, ook goed?
Goed opgelet bij 'Medische Professionele Vorming
quote:
Op maandag 15 september 2008 18:56 schreef intoxicated het volgende:
En opzich is het toch logisch dat je als medisch personeel inzicht krijgt in medische gegevens? Daar teken je je confidentaliteitsverklaring voor. Maar goed, gegevens van andere patiënten dan je eigen patiënten opzoeken is sowieso not done.
Nou, een verpleegkundige hoeft mi. al niet alle patienten in het hele ziekenhuis, inclusief ex-patienten in te zien. Een eerstejaars geneeskunde (hoe professioneel ook :p ) al helemaal niet. Ben het uiteraard volledig met je eens dat het not done is gegevens van vreemde patienten op te zoeken.
pi_61657847
quote:
Op maandag 15 september 2008 20:23 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Goed opgelet bij 'Medische Professionele Vorming
[..]

Nou, een verpleegkundige hoeft mi. al niet alle patienten in het hele ziekenhuis, inclusief ex-patienten in te zien. Een eerstejaars geneeskunde (hoe professioneel ook :p ) al helemaal niet. Ben het uiteraard volledig met je eens dat het not done is gegevens van vreemde patienten op te zoeken.
Nou, ik kreeg geen pasje hoor! Zat toen ook in het Radboud.. Misschien was het bij jou wel een foutje dat ze je een pasje gaven !
pi_61658247
quote:
Op maandag 15 september 2008 21:27 schreef Nuna het volgende:

[..]

Nou, ik kreeg geen pasje hoor! Zat toen ook in het Radboud.. Misschien was het bij jou wel een foutje dat ze je een pasje gaven !
Ik mocht ook geen pasje, maar kreeg wel een wachtwoord voor het EPD. Volgens mij werd dat wachtwoord gedeeld door alle (leerling)verpleegkundigen op die afdeling.
pi_61658803
Tja.. in het oosten des lands...

pi_61659228
Om maar weer even terug te komen op De Co-assistent: lekker stabiele co's, samen jankend in de lift. Dat soort lui heb ik liever niet aan mn bed staan :-p.
pi_61662221
ach als ze er maar goed uit zien
pi_61663522
Iemand al met een iPhone en medische shit erop?
pi_61663671
quote:
Op maandag 15 september 2008 23:44 schreef Godspeed. het volgende:
Jep! Heb er al eerder in dit topic over geschreven, ik quote mezelf even:
quote:
Op woensdag 3 september 2008 17:09 schreef dotKoen het volgende:
In één van de vorige topics werd trouwens de iPhone als geneeskunde-PDA genoemd. Ik heb inmiddels een iPhone met daarop een aantal medische programma's:

• Epocrates RX, een gratis medicatieprogramma, wel Amerikaans (acetaminophen ed.).
  • Eponyms, een lijst met medische eponiemen en hun verklaringen.
  • En w.m.b. het nuttigste programma: Mediquations, 63 medische berekeningen in 1 programma.

Hebben jullie nog tips, of wellicht al een arts met een iPhone (in de kliniek dan) zien lopen?
  • Ik heb trouwens ook BSL, de uitgever van het FK gemaild of ze een iPhone-geoptimaliseerde versie wilde maken. Ze waren het aan het 'onderzoeken'. Wat heb jij op je iPhone staan?
      dinsdag 16 september 2008 @ 08:22:56 #117
    99724 Pluizel
    Pluizig en blond
    pi_61666573
    quote:
    Op maandag 15 september 2008 21:59 schreef dotKoen het volgende:
    Om maar weer even terug te komen op De Co-assistent: lekker stabiele co's, samen jankend in de lift. Dat soort lui heb ik liever niet aan mn bed staan :-p.
    wat dacht je van dezelfde co's die niet weten wat een tibiaplateau fractuur is? Dat was blok 1.1 week 1 (in groningen iig). En die arts die aan de jongen met leukemie (wat ik overigens voorspeld had zodra hij in z'n rolstoel werd binnengereden) in "ingewikkelde" taal de chemo ging uitleggen... Eigenlijk zei hij dus helemaal niks
    Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
    pi_61666629
    quote:
    Op maandag 15 september 2008 23:44 schreef Godspeed. het volgende:
    Ik heb een programma van de applestore gekocht, netter's anatomy flash cards, kost wel aardig wat, maar dan krijg je er ook een hoop voor terug. Zeer gedetailleerde anatomie kaarten, met tekst en uitleg.
    pi_61670408
    quote:
    Op dinsdag 16 september 2008 08:22 schreef Pluizel het volgende:

[..]

wat dacht je van dezelfde co's die niet weten wat een tibiaplateau fractuur is? Dat was blok 1.1 week 1 (in groningen iig). En die arts die aan de jongen met leukemie (wat ik overigens voorspeld had zodra hij in z'n rolstoel werd binnengereden) in "ingewikkelde" taal de chemo ging uitleggen... Eigenlijk zei hij dus helemaal niks
    Dan heb ik 2 weken geleden zeker niet op zitten letten?
    pi_61677652
    quote:
    [..]
    Haha, dat was echt afschuwelijk idd
    pi_61680216
    quote:
    wat dacht je van dezelfde co's die niet weten wat een tibiaplateau fractuur is?
    Euhm...fractuur van het tibiaplateau misschien?

Ik ga m'n keuze-coschap Neurologie doen!
    I feel kinda Locrian today
    pi_61700090
    Jezus, dacht ik van dat hele communicatie-onderwijs af te zijn, krijgen we dit jaar weer 14 lessen specifiek gericht op de emoties van patient en hulpverlener ;'(
    pi_61700391
    quote:
    Op woensdag 17 september 2008 12:56 schreef iofn het volgende:
    Jezus, dacht ik van dat hele communicatie-onderwijs af te zijn, krijgen we dit jaar weer 14 lessen specifiek gericht op de emoties van patient en hulpverlener ;'(
    Dat moet je gewoon uitzitten. Niets meer en niets minder.
    pi_61706686
    Wij hebben die lessen altijd het hele jaar door
    Alleen de simulatie patienten lijken me dan weer wel een leuk onderdeel.
    I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
    pi_61706807
    Bij ons introductiekamp was er nog een klote incident maar we hebben het geprobeerd stil te houden, alleen is de media ervan op de hoogte:
    quote:
    Brandstichting tijdens introductiekamp
    16 September, 2008

Update: Klik op ‘lees meer’ voor nieuwe informatie.

Een twintigjarige geneeskundestudent uit Groningen wordt al twee weken vastgehouden op verdenking van brandstichting met gemeen gevaar voor personen. Hij zou tijdens het introductiekamp van Panacea, de studievereniging van geneeskunde, een caravan in brand hebben gezet. Drie studenten lagen op dat moment in tentjes naast de caravan te slapen. “Er is niemand gewond geraakt, maar de slapende studenten hebben zeer veel geluk gehad. Dat maakt dit een ernstige zaak”, meldt een woordvoerder van de politie aan Soggen.nl.
    Volgens Lilou Reitsma, voorzitter van Panacea, waren de drie slachtoffers naar het kamp gekomen terwijl ze niet welkom waren. Reitsma: “zij kwamen daar als grap in de hoop op het terrein te kunnen staan. Toen wij ze weg stuurden hebben ze hun caravan en tentjes tegenover de ingang opgezet en beloofd de volgende dag weg te gaan.” De ongewenst studenten, die eerder vruchteloos hadden gesolliciteerd voor de prominente positie van zangleraar, werden de volgende ochtend bruut gewekt. Rond half zeven op 30 augustus brandde hun caravan volledig af. Toen de politie arriveerde troffen ze de verdachte aan met behoorlijk wat alcohol op. De beschonkenheid van de verdachte was wel door de kampleiding opgemerkt, maar er werd niet veel aandacht aan besteed. “Studenten zijn ook wel eens dronken in de stad, wij achten niemand in staat om vervolgens zoiets te doen”, aldus Reitsma.

Verschillende eerstejaars melden dat ze weinig van het incident hebben meegekregen en dat er ook geen vervelende sfeer hing. Wel opvallend is dat er op het Panaceakamp, in tegenstelling tot de eerstejaarskampen van de grote gezelligheidsverenigingen, veel alcohol wordt geschonken. Eerstejaars moeten liedjes uit hun hoofd leren en een adtje trekken na elk gezongen nummer. Dit kan bier of limonade zijn, maar de zangleraren geven het goede voorbeeld door driedubbele adjtes bier weg te tikken.
    Prof Kallenberg, voorzitter van de Advies Commissie Introductietijden, zegt dat de introductieperiode van geneeskunde getoetst zal worden aan de adviezen van de commissie. Kallenberg: “Over de consequenties kan ik nog geen uitspraken doen, wij zullen eerst wachten op het politierapport voor gedetailleerde gegevens. Maar een mogelijk gevolg zou kunnen zijn dat de ACI voortaan ten sterkste adviseert geen alcohol meer te schenken.”
    If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')