fikka in stockholm kan natuurlijk altijd een keertje! Tis maar 40 minuten met de trein!quote:Op maandag 1 september 2008 22:02 schreef ennuik het volgende:
Ah, Stockholm is populair! Binnenkort een meet?
Heaven7, waar in Stockholm woon je en wat doe je?
NPquote:
Sooo, welcome back hierzo! De forige is fol.quote:Op maandag 1 september 2008 22:45 schreef Bora-Bora het volgende:
(Over 30 posts kunnen we overigens zoiezo hier weer verder....)
Slecht voor de integratiequote:Op donderdag 11 september 2008 10:31 schreef heaven7 het volgende:
Meeten met nederlanders is tofVanaaf minimeet met Stepho
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
quote:Op donderdag 11 september 2008 10:41 schreef Fogel het volgende:
[..]
Slecht voor de integratie
Zeker.. en dan weer in een bus voor Duitsers uitgescholden te wordenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
Een klasgenoot vertelde dat de signalen positief zijn voor een koude winter. Ik ben nu al aan het kijken of ik ergens 2e hands een paar noren op de kop kan tikken, dan kan ik van Uppsala naar Stockholm schaatsen. Lijkt me geweldig!quote:Op donderdag 11 september 2008 17:21 schreef PieterBas het volgende:
Koude winter.. De winter van 2007-2008 was vrij mild.. althans in de tijd toen ik er zat
* PieterBas wil ook weer naar Zweden toe... al was het maar voor een vakantie
Ik had dan best een koude zomer.. terwijl in Nederland de mussen van het dak vielen...quote:Op donderdag 11 september 2008 17:33 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Een klasgenoot vertelde dat de signalen positief zijn voor een koude winter. Ik ben nu al aan het kijken of ik ergens 2e hands een paar noren op de kop kan tikken, dan kan ik van Uppsala naar Stockholm schaatsen. Lijkt me geweldig!
Stockholm was het toch? Ik heb nog geen plannen voor morgenavond!quote:Op donderdag 11 september 2008 20:48 schreef sweboy het volgende:
Maandag net een frituurpan gekocht.
recept: http://www.gratisrecept.n(...)tterballen-maken.php
Volgens mij is Facebook in de hele wereld hot behalve in NL.quote:Op vrijdag 12 september 2008 09:21 schreef Stepho het volgende:
Ik merk dat Facebook hier helemaal hot is i.p.v Hyves in NL, nog meer mensen actief op facebook?
Yepquote:Op vrijdag 12 september 2008 09:21 schreef Stepho het volgende:
Ik merk dat Facebook hier helemaal hot is i.p.v Hyves in NL, nog meer mensen actief op facebook?
Ja, frappant hč?!quote:Op vrijdag 12 september 2008 17:23 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Volgens mij is Facebook in de hele wereld hot behalve in NL.
quote:Op maandag 1 september 2008 22:17 schreef AKnynke het volgende:
[..]
fikka in stockholm kan natuurlijk altijd een keertje! Tis maar 40 minuten met de trein!
Geen elektra? Woon je dan echt "på landet" of heeft het een andere reden?quote:Op donderdag 18 september 2008 21:24 schreef ennuik het volgende:
[..]
Ah, had nog helemaal niet gezien dat er een centraal sverige topic is! (Komt ook omdat ik thuis geen elektra / internet heb... Ben alleen maar op 't werk online... ) Anyway, vad bra!
Where & when? En mag fikka trouwens met een wijntje?
Fika met een wijntje mag wat mij betreft. Als het dan maar niet in een cafe is, want daar kan ik me geen wijntje veroorloven. Uit de systemet kan het nog net!quote:Op donderdag 18 september 2008 21:24 schreef ennuik het volgende:
[..]
Ah, had nog helemaal niet gezien dat er een centraal sverige topic is! (Komt ook omdat ik thuis geen elektra / internet heb... Ben alleen maar op 't werk online... ) Anyway, vad bra!
Where & when? En mag fikka trouwens met een wijntje?
Laat iemand uit Nederland op bezoek komen met een aanhanger vol met drankquote:Op donderdag 18 september 2008 23:34 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Fika met een wijntje mag wat mij betreft. Als het dan maar niet in een cafe is, want daar kan ik me geen wijntje veroorloven. Uit de systemet kan het nog net!
Ja, dat is een goed plan. Ware het niet dat benzine zo duur is! En ik weet dat het vergeleken met noorwegen goedkoop is, maar ik vind 6 euro voor een biertje toch eigenlijk net iets teveel van het goede. Zeker als je gewend bent 1.30 voor een biertje te betalen.quote:Op donderdag 18 september 2008 23:37 schreef Fogel het volgende:
[..]
Laat iemand uit Nederland op bezoek komen met een aanhanger vol met drank(binnen de EU mag je ongeveer 100 liter wijn EN 100 liter bier meenemen).
En prijzen in de cafes in Zweden zijn lachwekkend laag, vandaar de dronken Noren
Voor 55 kronen krijg je 0.4 liter hier. Over het algemeen. En voor 1.30 kreeg ik in de kroeg in Maastricht een fluitje, 22 cl. volgens wikipedia. Maar ach...het hoort erbij. En natuurlijk, als mensen met de auto op bezoek komen kan ik ze vragen om alcohol mee te nemen. Maar vliegen is voordeliger dan rijden. En zo'n alcoholist ben ik ook wee rniet hoor!quote:Op donderdag 18 september 2008 23:41 schreef Fogel het volgende:
Maar voor 6¤ krijg je een halve liter in een normale kroeg in Zweden en voor 1.30¤ krijg je een vingerhoedje (0.18l zijn de fluitjes als ik me niet vergis) in het buurthuis ofzo
Ook een idee. Gelukkig zijn bij de studentenkroegen, de nations, de biertjes wel te betalen, vandaag een flesje grolsch gehad voor 3 euro. En bier van de tap is 2.50 ofzo. Best te doen!quote:Op donderdag 18 september 2008 23:55 schreef heaven7 het volgende:
Of gewoon een zweed om je vinger wikkelen en drank aftroggelen in de kroeg?
Idd! Gister 30 kronen voor wijn betaald geloof ik.quote:Op donderdag 18 september 2008 23:56 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Ook een idee. Gelukkig zijn bij de studentenkroegen, de nations, de biertjes wel te betalen, vandaag een flesje grolsch gehad voor 3 euro. En bier van de tap is 2.50 ofzo. Best te doen!
Hele dronken Zweed, die in een club betaalde tot 2 keer toe bewust onze drankjes (nou ja bewust..) Die zal een aardig Visa-rekening gehad hebbenquote:Op donderdag 18 september 2008 23:55 schreef heaven7 het volgende:
Of gewoon een zweed om je vinger wikkelen en drank aftroggelen in de kroeg?
Jaquote:Op zaterdag 20 september 2008 02:37 schreef heaven7 het volgende:
Je bent een man?Als meisje is het doodeenvoudig
Ik betaalde op vakantie in Zweden tussen 40 en 50 Kronen voor een glas bier bij het eten (Meestal dichter bij 50 dan bij 40, dat wel, maar nog steeds onder 6 euro). En dat was niet in achterafgebieden ofzo.quote:Op donderdag 18 september 2008 23:41 schreef Fogel het volgende:
Maar voor 6¤ krijg je een halve liter in een normale kroeg in Zweden en voor 1.30¤ krijg je een vingerhoedje (0.18l zijn de fluitjes als ik me niet vergis) in het buurthuis ofzo
Haha, nee, ik woon "mitt i stan". Ben bezig met een verbouwing en heb vooral last van onbetrouwbare klusmannen. Heel vervelend - de ene dag staan ze om 7 uur 's ochtends in je slaapkamer en daarna komen ze dagen niet opdagen. Met gevolg dat ik nog steeds geen elektra en geen verwarming heb: het is koud en saai - 't is net kamperen!quote:Op donderdag 18 september 2008 22:11 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Geen elektra? Woon je dan echt "på landet" of heeft het een andere reden?
iets van 140 kroon dacht ikquote:Op zondag 21 september 2008 13:41 schreef AKnynke het volgende:
klinkt als een puik plan. Moet je betalen voor dat lidmaatschap?
Heb wel eens keer gegeten in dat Hollandse café in Göteborg. Na 4 maanden, is zo'n kwekkerboom-kroket toch best verleidelijk.quote:Op zondag 21 september 2008 19:47 schreef heaven7 het volgende:
Nederlanders zijn oké maar om nou lid te gaan worden van één of andere HollandclubHad ik net zo goed in Nederland kunnen blijven. Hoewel bitterballen
zijn.
Ja je zou het bijna weggevenquote:Op zondag 21 september 2008 23:13 schreef heaven7 het volgende:
True, gelukkig ga ik volgende maand 3 dagen naar huis dus dat wordt patatje speciaal met kroket etenMac friet met ketchup is geen reet aan
Neh zo aardig ben ik nietquote:Op maandag 22 september 2008 00:31 schreef Stepho het volgende:
[..]
Ja je zou het bijna weggeven
Ik blijf het fantastisch vinden dat je hier net buiten de stad de mooste plekken natuur vind waar bijna geen mensen komen.
Zo heb ik vrijdag geluncht op een stijgertje met prachtig uitzicht over een meer, zonnetje erbij. Dan voel je je toch wel miljonair hier.
Dat ben je wel in Zweden sneller dan in de Euro landenquote:Op maandag 22 september 2008 00:31 schreef Stepho het volgende:
[..]
Zo heb ik vrijdag geluncht op een stijgertje met prachtig uitzicht over een meer, zonnetje erbij. Dan voel je je toch wel miljonair hier.
Mijn neef en zijn Zweedse vrouw zijn wel lid van zo'n Hollandse club in Göteborg.quote:Op zaterdag 27 september 2008 18:13 schreef ASroma het volgende:
ben nooit bij die hollandclub geweest puur omdat ik het niet wist. Als ik er nu nog was had ik er zeker heengegaan. Toch lachen joh met wat mede nederlanders en ik kan me voorstellen dat je als nieuw gezicht gewoon opvalt en je best zo een praatje kan maken. Is het niks kun je altijd na 10 min weer pleiten gaan....
nooit geschoten nooit raak....
In het begin sprak ik het ook vaak verkeerd uit, totdat mijn neef zijn vrouw het uitsprakquote:Op donderdag 2 oktober 2008 22:44 schreef ennuik het volgende:
Een collega van me woont in Borås, ik sprak het eerst uit als Borás, zoals Borat maar met een s. Schaam, schaam.
Ik neem nog een slokje van mijn hoestdrank, skål! 't Kost je 500 kronen, een druppel bloed en een uur van je leven in de wachtruimte van Akuten maar dan heb je een prima hoestdrank waarmee ik de hele nacht K.O. ben!
Wat is dan de correcte uitspraak? Of, welke Nederlandse schrijfwijze komt qua uitspraak (sterk) overeen?quote:Op donderdag 2 oktober 2008 18:06 schreef PieterBas het volgende:
Tot nu toe... Nog geen een journalist op de Nederlandse tv en radio.. Borås, goed horen uitspreken.
Da's duur! En ik ben opgevoed met de volkswijsheid dat je voor een verkoudheid/griepje niet naar de dokter gaat. Als je naar de dokter gaat duurt het zeven dagen, als je gewoon onder de wol kruipt een week.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 22:44 schreef ennuik het volgende:
Ik neem nog een slokje van mijn hoestdrank, skål! 't Kost je 500 kronen, een druppel bloed en een uur van je leven in de wachtruimte van Akuten maar dan heb je een prima hoestdrank waarmee ik de hele nacht K.O. ben!
Boeroes.. al hoorde ik ook vaak Beroes... of Bros...quote:Op donderdag 2 oktober 2008 22:55 schreef Light het volgende:
[..]
Wat is dan de correcte uitspraak? Of, welke Nederlandse schrijfwijze komt qua uitspraak (sterk) overeen?
Die harde G had ik niet verwacht. Da's zo'n typisch Nederandse klank die je in andere talen maar weinig vindt. Ik had meer een Duitse G verwacht, tot ik eens de Zweedse uitspraak hoorde. Dan is de G eigenlijk gewoon een J (zowel de eerste als de laatste letter).quote:Op donderdag 2 oktober 2008 23:36 schreef AKnynke het volgende:
ik dacht altijd dat gotenborg altijd gewoon met een hollandse harde g uitgesproken moest worden. Ik had echt geen idee toen ik voor het eerste hoorde hoe een zweed dat uitsprak dat dat over dezelfde stad ging.
Die heb ik nooit in het Zweeds gehoord.quote:Hetzelfde geldt voor umea...Ook zo ingewikkeld.
quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 08:55 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Inderdaad...en Skellefteå is ook een mooie...of anders Kristianstad...dat komt niet eens in de buurt van iets wat op Nederlands zou kunnen lijken...
Das dan ook wel een hele mooie!quote:
Tja, ik hoorde ook meerdere varianten op Borås.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 15:21 schreef heaven7 het volgende:
Een å wordt geen oe. Het is meer een diepe o klank.
Vaxjö is ook zo'n mooiequote:Op vrijdag 3 oktober 2008 15:38 schreef sweboy het volgende:
oohooo zeg maar.
Altijd leuk als nederlandse mijn straatnaam vragen
Älvsåkersgränd in Älvsjö
Ja, heerlijk over de telefoon.
Je zou er indd helemaal dol van worden!quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 00:08 schreef PieterBas het volgende:
Tja, ik hoorde ook meerdere varianten op Borås.
Mijn docent op de hogeschool zei Boroes, terwijl ik op RIX FM vaak Beros hoorde
hehehe die uitspraak is overal anders, kun je wel zweeds spreken maar dan nog loop je tegen een taalprobleem opquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 12:45 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Je zou er indd helemaal dol van worden!
Yup, ik vond het ook een fikse rekening: 260 kr voor Akuten, 250 kr voor pillen en hoestdrank. Ja, ik ga ook niet voor elk wissewasje naar de dokter (haha, budget laat dat ook niet toe!) maar ik liep al twee weken de longen uit mijn lijf te hoesten, kreeg een 6pack van het hoesten en collega's wilden eigenlijk niet meer naast me zitten! Dus toch maar even bij Akuten langs tijdens de lunch.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 22:58 schreef Light het volgende:
[..]
Da's duur! En ik ben opgevoed met de volkswijsheid dat je voor een verkoudheid/griepje niet naar de dokter gaat. Als je naar de dokter gaat duurt het zeven dagen, als je gewoon onder de wol kruipt een week.
Ik mag hem ook ophalen, kostenloos. Hoeft niet, mag welquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 18:30 schreef ennuik het volgende:
[..]
Over twee weken krijg ik een griepprik op mijn werk, ook iets wat ik in NL nooit meegemaakt heb. Hebben jullie dit ook of is mijn baas gewoon bang om iemand te missen?
En rare was dat een andere docente (die ons Zweeds voor gevorderen gaf..) weer met een andere uitspraak kwam.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 17:11 schreef ASroma het volgende:
[..]
hehehe die uitspraak is overal anders, kun je wel zweeds spreken maar dan nog loop je tegen een taalprobleem op
Same here "niet verplicht, wel gewenst" - moeilijk hoor! Vorig jaar had ik een vreemde reactie op de prik: een harde, warme, dikke schijf met het formaat van een minidisc op mijn arm die ook lekker een week of twee bleef zitten.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 19:23 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Ik mag hem ook ophalen, kostenloos. Hoeft niet, mag wel
Hoe was Boråsquote:Op zondag 5 oktober 2008 20:46 schreef ruud_fr het volgende:
net terug van een paar dagen Göteborg en Borås, leuk land en mooie vrouwen![]()
Zweedse vrouwen, dat is echt niet normaal meer. Alle stereotypen zijn meer dan waar. Nekkramp omdat je niet meer weet welke kant je op moet kijken.quote:Op zondag 5 oktober 2008 20:46 schreef ruud_fr het volgende:
net terug van een paar dagen Göteborg en Borås, leuk land en mooie vrouwen![]()
om eerlijk te zijn vond ik het vrij saai ('s-avonds dan)quote:
die vind ik zo vies he, die van de pressbyran. tis dat het goedkoop is met de koffie!quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 11:22 schreef Knutknuttsson het volgende:
Heerlijk...vooral die van Pågen, maar vandaag ga ik toch voor de vers gebakken van Pressbyrån
oh, dat was ook best gezellig hoor, beetje klein alleenquote:Op zondag 5 oktober 2008 21:13 schreef PieterBas het volgende:
Swing is best klein ja, zelfs als de zaal open gaat.. Vond het vaak gezellig, maar het publiek was daar zaterdags nogal aan de jonge kant.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |