Die neem ik even mee naar achteren, samen met:quote:Op woensdag 10 september 2008 11:31 schreef No-P het volgende:
[..]
Helaas mag nummer 2 niet mee doen (denk ik). Is niet echt verhalende non-fictie.
Als ik heel eerlijk ben twijfel ik ook aan de gevaren van Joggen van t Hart uit mijn lijst, maar het is zo'n geniaal grappig boek dat ik hem er stiekem bij gezet hebquote:Op woensdag 10 september 2008 23:16 schreef DaMart het volgende:
[..]
Die neem ik even mee naar achteren, samen met:
The secret - Rhonda Byrne
Mark Steyn - Broadway Babies Say Goodnight
We komen er weer op terug.
Helaas heeft Paranoia het niet gehaald door de 2 per 20 regel, maar dit is toch ook een leuk lijstje dacht ik zo. Als ik de lijstjes hier bekijk zie ik steeds meer boeken waarvan ik denk die moet ik ook nog lezen.quote:Op woensdag 10 september 2008 12:58 schreef Sloggi het volgende:
1) De ontdekking van de hemel - Harry Mulisch
2) Brave New World - Aldous Huxley
3) Nooit meer slapen - Willem Frederik Hermans
4) 1984 - George Orwell
5) De donkere kamer van Damokles - Willem Frederik Hermans
6) Odyssee - Homerus
7) Karakter - Bordewijk
8) The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring - J.R.R. Tolkien
9) The Lord of the Rings: The Return of the King - J.R.R. Tolkien
10) Ivoren Wachters - Simon Vestdijk
11) The Hitchhiker's Guide to the Galaxy - Douglas Adams
12) Going Solo - Roald Dahl
13) Animal Farm - George Orwell
Klopt het dat je nog steeds Hermans en Tolkien dubbel nomineert (waarbij slechts het hoogstgenoteerde boek van deze auteurs meedoet)?quote:Op donderdag 11 september 2008 10:13 schreef Sloggi het volgende:
Aangepast
[..]
Helaas heeft Paranoia het niet gehaald door de 2 per 20 regel, maar dit is toch ook een leuk lijstje dacht ik zo. Als ik de lijstjes hier bekijk zie ik steeds meer boeken waarvan ik denk die moet ik ook nog lezen.
Als ik snel kijk en beoordeel lijkt het erop dat er van de top10 van vorig jaar niet veel overblijft. Interessante ontwikkeling. Ik zal binnenkort trouwens ook eens mijn lijstje posten, maar ben momenteel bezig in een boek die zeker in de top30 thuis lijkt te horen, dus daar wacht ik nog even op.quote:Op maandag 8 september 2008 17:37 schreef DaMart het volgende:
Na het verwerken van de eerste 28 boekenlijsten, hebben we al een interessante tussenstand. Maar het draait natuurlijk allemaal om de lijst zoals die er na 20 september uitziet, dus meer boekenlijsten zijn welkom!
negatieve publiciteit is ook publiciteit!quote:Op donderdag 11 september 2008 13:14 schreef Jarno het volgende:
Wel apart, dat negatief stemadvies in de TT van het topic in MED:
FOK! kiest de 100 beste boeken! Stoot Mulisch van z'n troon! .
Alsof het de bedoeling is om vooral Mulisch niet op 1 te laten eindigen. Beetje sad-hip-doen ook.
Ik begreep dat als je er meer dan 10 nomineerde, meer dan één titel van een schrijver mocht nomineren. Of is dit pas vanaf de 20 (bij 20 2x, bij 30 3x etc.)?quote:Op donderdag 11 september 2008 10:21 schreef DaMart het volgende:
[..]
Klopt het dat je nog steeds Hermans en Tolkien dubbel nomineert (waarbij slechts het hoogstgenoteerde boek van deze auteurs meedoet)?
Het staat nu in de top van de best gelezen MED topics van de afgelopen maanden (bantopics buiten beschouwing gelaten) en dat vond ik het belangrijkste: dat mensen het ook lazen.quote:Op donderdag 11 september 2008 13:14 schreef Jarno het volgende:
Alsof het de bedoeling is om vooral Mulisch niet op 1 te laten eindigen. Beetje sad-hip-doen ook.
Bij minder dan 20 boeken, mag iedere auteur 1 keer worden genoemd. Tussen 20 en 30 2 keer en bij 30 boeken 3 keer.quote:Op donderdag 11 september 2008 13:29 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik begreep dat als je er meer dan 10 nomineerde, meer dan één titel van een schrijver mocht nomineren. Of is dit pas vanaf de 20 (bij 20 2x, bij 30 3x etc.)?
Hoe dan ook, ik laat 'm nu zo staan. Jammer van de overige titels, maar goed.
Nou, ik, for one, hoop van harte dat Mulisch niet op 1 komt, met zijn arrogante poepsmoelquote:Op donderdag 11 september 2008 13:14 schreef Jarno het volgende:
Gelukkig gaat het om zijn boeken, en niet om zijn poepsmoelquote:Op donderdag 11 september 2008 16:00 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou, ik, for one, hoop van harte dat Mulisch niet op 1 komt, met zijn arrogante poepsmoel
Je mag elke schrijver maar een keer noemen, dus nu zou nummer 11 wegvallen aangezien dat de tweede Mulisch is.quote:Op donderdag 11 september 2008 15:47 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
1. Harry Mulisch - De ontdekking van de hemel
2. Oscar Wilde - Het portret van Dorian Gray (The picture of Dorian Gray)
3. Connie Palmen - Lucifer
4. Tommy Wieringa - Joe Speedboot
5. Ian McEwan - De brief in Berlijn (The innocent)
6. Jack Kerouac - Onderweg (On the road)
7. Racha Peper - Oesters
8. Ivo Michiels - Het boek alfa
9. J. Bernlef - Hersenschimmen
10. Dan Brown - De Da Vinci code (The Da Vinci code)
11. Harry Mulisch - De aanslag
Nummer 11 geldt dan maar als hommage aan Mulisch
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |