Krijgen we die tussenstand ook te zien? Ben wel benieuwd namelijkquote:Op maandag 8 september 2008 17:37 schreef DaMart het volgende:
Na het verwerken van de eerste 28 boekenlijsten, hebben we al een interessante tussenstand. Maar het draait natuurlijk allemaal om de lijst zoals die er na 20 september uitziet, dus meer boekenlijsten zijn welkom!
Ik ga hier geen tussenstand posten, we houden gewoon de spanning erinquote:Op maandag 8 september 2008 18:15 schreef robbolo het volgende:
[..]
Krijgen we die tussenstand ook te zien? Ben wel benieuwd namelijk
Vorig jaar zijn er 108 lijsten verwerkt, nu staan we op 28. Er zijn er 29 ingestuurd, maar eentje voldoet nog niet helemaal aan de voorwaarden en is ook nog niet compleet als ik het begreep, dus heb ik die nog niet verwerkt.quote:Op maandag 8 september 2008 21:07 schreef Adelante het volgende:
Wat weinig respons eigenlijk, hoe veel lijstjes had je vorig jaar te verwerken?
Van wie is dat boek?quote:
quote:Als verhalenbundel rekenen wij boeken met (doorgaans) korte verhalen die niet in direct verband met elkaar staan. Deze verhalen kunnen eerder als apart boek verschenen zijn of in een andere bundel opgenomen zijn.
Nomineer je de bundel dan nomineer je de bundel. Dat is logisch.
Nomineer je een los verhaal dat ook los is verschenen dan nomineer je het verhaal.
Nomineer je een verhaal dat niet eerder los is verschenen dan nomineer je de bundel waar deze het eerst in verschenen is.
Bijvoorbeeld de bundel “De dame met het hondje en andere verhalen” van Anton Tsjechov.
Die kan je dus als bundel nomineren.
De dame met het hondje is echter ook los verschenen dus die kan je ook apart nomineren.
Als een verhaal niet als los boek is verschenen, maar wel in een verzamelbundel, dan nomineer je de hele bundel. Als alle korte verhalen van een schrijver gebundeld zijn, betekent dat dus dat je op die manier ook het volledige proza kunt nomineren. Ook dat is wat mij betreft een verhalenbundel. Is het complete proza over meerdere delen verspreid, dan nomineer je ook alleen dat deel van de verzamelde werken, waarin het betreffende verhaal is opgenomen.quote:Op woensdag 10 september 2008 00:10 schreef Harker het volgende:
Misschien is een soortgelijke discussie vorige editie(s) al gevoerd, maar hoe zit het met bijvoorbeeld Edgar Allan Poe? (En dan doel ik op zijn proza, afgezien van The Narrative of Arthur Gordon Pym of Nantucket dat als compleet novel verscheen)
Stel ik wil het verhaal Gold-bug nomineren. Voor het eerst verschenen in Amerika in een krant.
Nu kan ik een bundel nomineren waarin dit verhaal verscheen. Ik kan bijvoorbeeld kiezen voor 30 beroemde verhalen, maar ook voor het complete proza.
Dit betekend dat ik in plaats van één verhaal, in één keer het complete proza van Poe mag nomineren?![]()
In het geval van Poe verscheen in de Nederlandse editie van zijn complete werk ook zijn enige novel.
Ik weet dat ik ook een verhaal alleen kan nomineren, maar als het complete werk mogelijk is, waarom niet?
Maar als dit complete werk is toegestaan, dan zou dan ook het verzameld proza (in één bundel) van elke willekeurige auteur meetellen. (Mits er in de bundel een verhaal staat dat niet als alleenstaande roman is verschenen.)
Samenvatting:
ik wil verhaal A nomineren, dat in een bundel met het complete proza van de auteur staat.
Hieruit volgt dat ik het complete proza van de auteur in één keer mag nomineren...
Het gaat me niet het feit dat ik complete werken wil nomineren, ik vroeg het me gewoon af.
[..]
Mijn lijstje komt eraan, maar Poe moet er wel bij.
Helaas mag nummer 2 niet mee doen (denk ik). Is niet echt verhalende non-fictie.quote:Op woensdag 10 september 2008 10:03 schreef ow het volgende:
1; Thomas Ross - De Marionet
2; Richard Dawkins - The God Delusion
3; Clive Cussler - De schat van Kahn
4: Dan Brown - Bernini Mysterie
Als de eindlijst wordt verkregen door alle punten bij elkaar op te tellen, zou dit betekenen dat als mensen die een top 10 hebben ingeleverd 20 willekeurige boeken toevoegen hun top 10 opeens zwaarder gaat meetellen.quote:Bij een top 6 krijgt je #1 dus 6 punten, bij een top 15, 15 punten, bij een top 30, 30 punten, etc.
Dat klopt. We hebben er bewust voor gekozen om hoe meer boeken je noemt, hoe meer punten ze scoren voor de top 100. Niet iedereen kan/wil 30 boeken noemen, maar om het aantrekkelijker te maken dat wel te doen, krijg je bij een top 30 meer punten.quote:Op woensdag 10 september 2008 12:14 schreef humberto.tan het volgende:
Mij valt nu pas de volgende regel op:
[..]
Als de eindlijst wordt verkregen door alle punten bij elkaar op te tellen, zou dit betekenen dat als mensen die een top 10 hebben ingeleverd 20 willekeurige boeken toevoegen hun top 10 opeens zwaarder gaat meetellen.
Klopt dit en is dit wenselijk?
In een top 10 mag iedere auteur maar 1 keer voorkomen, je lijst kan helaas dus alleen als volgt verwerkt worden:quote:Op woensdag 10 september 2008 12:58 schreef Sloggi het volgende:
1) De ontdekking van de hemel - Harry Mulisch
2) Brave New World - Aldous Huxley
3) Nooit meer slapen - Willem Frederik Hermans
4) 1984 - George Orwell
5) De donkere kamer van Damokles - Willem Frederik Hermans
6) Karakter - Bordewijk
7) Paranoia - Willem Frederik Hermans
8) The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring - J.R.R. Tolkien
9) The Lord of the Rings: The Return of the King - J.R.R. Tolkien
10) Animal Farm - George Orwell
In dat geval wil ik mijn lijst graag uitbreiden als dit nog kan (hij was al verwerkt).quote:Op woensdag 10 september 2008 14:15 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dat klopt. We hebben er bewust voor gekozen om hoe meer boeken je noemt, hoe meer punten ze scoren voor de top 100. Niet iedereen kan/wil 30 boeken noemen, maar om het aantrekkelijker te maken dat wel te doen, krijg je bij een top 30 meer punten.
En de kans bestaat natuurlijk ook dat iemand zomaar wat boeken in een top 10 stopt. Ik denk niet dat je dat kunt voorkomen. En ik heb overigens ook niet de indruk dat dat echt gebeurt.
Aanpassen van lijsten kan tot de deadline (21 sept 0:00). Quote daarbij wel even de originele lijst, zodat ik kan zien wat veranderd isquote:Op woensdag 10 september 2008 14:35 schreef humberto.tan het volgende:
[..]
In dat geval wil ik mijn lijst graag uitbreiden als dit nog kan (hij was al verwerkt).
Dan doen we 'm zo voorlopig, als ik nog top 10-waardige boeken bedenk pas ik 'm aan.quote:Op woensdag 10 september 2008 14:17 schreef DaMart het volgende:
[..]
In een top 10 mag iedere auteur maar 1 keer voorkomen, je lijst kan helaas dus alleen als volgt verwerkt worden:
1) De ontdekking van de hemel - Harry Mulisch
2) Brave New World - Aldous Huxley
3) Nooit meer slapen - Willem Frederik Hermans
4) 1984 - George Orwell
5) Karakter - Bordewijk
6) The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring - J.R.R. Tolkien
Misschien wil je hem nog iets aanpassen?
quote:Op woensdag 10 september 2008 10:55 schreef oh-oh het volgende:
10. Amy Tan - The Hundred Secret Senses
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |