Hij heeft loopvermogen en een goede traptechniek, dus het idee zal waarschijnlijk zijn dat hij meer als Wilkshire gaat spelen. Wielaert, Wilkshire en een aantal anderen hebben me tot nu toe iig erg positief verrast, hopelijk doet hij het ook.quote:Op dinsdag 2 september 2008 12:52 schreef 9christensen het volgende:
[..]
tis geen standaard back. anders hebben we met wellenberg, rajkovic en heubach genoeg alternatieven. Hij kan op meerdere posities spelen.
Bij Twente komt de rechtsback veel meer aan voetbal toe dan bij NAC, omdat Twente veel vaker op de helft van de tegenstander speelt.
quote:And the performance described by my colleague Mark Lawreson, was the worst left-back performance he has ever seen, from Heubach....
Wrijf het er nog maar eens in.quote:
quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:21 schreef 9christensen het volgende:
2,5 miljoen voor Stam klopt niets van volgens Munsterman, zie fctwente.nl
quote:Volgens directeur Theo Mommers krijgt de Bredase club 'op een haar na' wel de verlangde nettosom die het voor ogen had.
Vond het wel grappig om te vermelden hoe die Engelsen denken over 1 van de publiekslievelingen in Enschede, was niet bedoeld als troll hoor. Is maar goed dat Rajkovic gehuurd is, dan kan Heubach in principe 3e keus zijn achter Braafheid/ Rajkovic.quote:Op dinsdag 2 september 2008 22:50 schreef ElYefe het volgende:
[..]
Jij komt hier altijd alleen maar om te kloten he?
Ik las het al ergens op twente.net. Stiekem best een geniale song als het Arsenal-publiek dat massaal had aangeheven.quote:Op dinsdag 2 september 2008 23:18 schreef Lamzak_ het volgende:
Theo Walcott! Heubach weer voorbij, heubach weer voorbij, heubach weer voorbij
Werd stilletjes achter mij gezongen in het emirates
Zo is het. Rond de 1,5 miljoen staat in de TCT vanmorgen.quote:Op dinsdag 2 september 2008 22:47 schreef Moody het volgende:
Munsterman zegt (ook in het radiointerview) dat zowel speler als NAC water bij de wijn heeft gedaan, omdat Stam het erg graag wilde en Twente absoluut niet de vraagprijs wilde geven. Ze hebben quite gespeeld met het transfergeld van Wilkshire minus de aflossing aan de gemeente.
quote:Dagboek van een last-minute-transfer
De overgang van Ronnie Stam van NAC naar FC Twente.
Ronnie Stam glipte net voor het sluiten van de deur van de transfermarkt nog naar binnen bij FC Twente. Wat gebeurde er allemaal op die bizarre laatste dag? En de dag erna? De last-minute-transfer bekeken door de ogen van Stam en zijn zaakwaarnemer.
Maandag 10.00 uur. Ronnie Stam heeft de overwinningsroes van NAC op AZ nog in zijn hoofd zitten als hij wordt gebeld door zijn zaakwaarnemer Chiel Dekker. "Hij vertelde me dat Twente weer contact had gezocht met NAC, maar dat de gesprekken nogal moeizaam verliepen", vertelt Stam. "Het werd ons al snel duidelijk dat NAC van mening was dat Twente niet genoeg had geboden." De transfer – waar de speler zo naar snakt - staat op losse schroeven, beseffen alle partijen.
Maandag 14.00 uur In een uiterste poging de transfer alsnog vlot te trekken, hebben Stam en Dekker een gesprek op het stadion met de clubleiding van NAC. De zaakwaarnemer en de speler leggen de directie enkele opties voor, maar het resultaat is hetzelfde: voor het bedrag dat Twente op tafel heeft gelegd, mag Stam niet naar Enschede. Stam: "Ik weet nog dat ik bij het afscheid tegen Chiel zei: 'Nou volgend jaar beter'. Ik ben naar mijn ouders gereden en heb ze verteld dat het niet doorging."
Maandag 21.00 uur Ronnie Stam is thuis als hij een telefoontje krijgt van Chiel Dekker. "Ik vertelde hem dat hij direct in de auto moest stappen en naar mijn kantoor in Amsterdam moest komen, omdat de clubs weer aan het onderhandelen waren", zegt Dekker. "Op dat moment had ik voor het eerst het gevoel dat het zou gaan lukken." Stam heeft niet veel tijd te verliezen, omdat alle formaliteiten – inclusief alle handtekeningen - voor twaalf uur op het bondsbureau in Zeist moeten zijn. "Ik ben als een speer naar Amsterdam gereden, want je zult maar in een file terechtkomen. Tot overmaat van ramp waren er nog wel enkele wegopbrekingen. Ik geloof dat ik rond half elf bij Chiel op kantoor was." Voor Stam is het grote wachten dan begonnen. De partijen zitten niet met elkaar om de tafel, maar voeren de onderhandelingen vanuit Enschede, Breda en Amsterdam per telefoon. Een beetje ruis op de lijn en het hele verhaal is over.
Maandagavond 23.30 uur Ronnie Stam en Chiel Dekker schudden elkaar in Amsterdam de hand. Omdat Stam en Dekker van een bepaald percentage van de transfersom afzien, is de zaak vlak voor middernacht plots in een stroomversnelling gekomen. "Ik vond dat ik ook moest laten zien, dat ik heel graag naar Twente wilde", legt Stam zijn handelwijze uit.
Maandagavond 23.59 uur De laatste en allesbepalende faxen gaan de deur uit. De handtekeningen zijn gezet. Zowel in Enschede, Breda als in Amsterdam. Stam is de komende vier jaar speler van FC Twente.
Dinsdagavond 18.00 Ronnie Stam maakt bij de presentatie in de Grolsch Veste een opgeluchte indruk. Net als Chiel Dekker en Joop Munsterman. Zowel de zaakwaarnemer als de voorzitter van Twente zegt dat ze zo'n late transactie nog niet eerder hebben meegemaakt. En Stam? Die ontvangt met een trotse glimlach het shirt met nummer 8. Na 23 jaar Breda en na zes jaar NAC is hij sinds dinsdag 0.01 uur speler van Twente. "Het lijkt me duidelijk dat Twente een stap hoger is", zegt hij.
Zo hoort het.quote:Omdat Stam en Dekker van een bepaald percentage van de transfersom afzien, is de zaak vlak voor middernacht plots in een stroomversnelling gekomen. "Ik vond dat ik ook moest laten zien, dat ik heel graag naar Twente wilde", legt Stam zijn handelwijze uit.
quote:'Wiltord via de achterdeur naar Nantes'
Sylvain Wiltord slaagde de afgelopen transferperiode niet om een nieuwe werkgever te vinden. De aanvaller leeft al weken in onmin met de clubleiding van Stade Rennes en hoopt op een nieuw avontuur.
De vleugelspeler werd na enkele pikante uitspraken aan het adres van zijn trainer Guy Lacombe zelfs uit de selectie gezet. Ook na de terugkeer van Wiltord in de selectie, kan de Fransman nog niet rekenen op speeltijd. Volgens L'Equipe zou een ontbinding van het contract een optie zijn.
In dat geval hoopt FC Nantes zo snel mogelijk toe te slaan. De promovendus heeft na drie wedstrijden in de Ligue 1 al een nieuwe trainer moeten aanstellen, maar men hoopt nu ook op de komst van de oud-speler van Arsenal. Nieuwbakken trainer van Les Canaris, Eli Baup, heeft verregaande interesse in de Rennes-speler.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 12% gewijzigd door Lamzak_ op 04-09-2008 10:41:46 ]Enschede, onze stad! ons domein!
Het schijnt 2,15 te zijn (RTV Oost).quote:Op dinsdag 2 september 2008 22:47 schreef Moody het volgende:
Munsterman zegt (ook in het radiointerview) dat zowel speler als NAC water bij de wijn heeft gedaan, omdat Stam het erg graag wilde en Twente absoluut niet de vraagprijs wilde geven. Ze hebben quite gespeeld met het transfergeld van Wilkshire minus de aflossing aan de gemeente.
pfff beetje overdevenquote:Rajkovic een jaar geschorst
FC Twente verdediger Slobodan Rajkovic is voor een jaar geschorst door de wereldvoetbalbond FIFA. De verdediger krijgt deze schorsing opgelegd naar aanleiding van een spuugincident. Rajkovic zou na zijn rode kaart op de Spelen tegen Argentinië, scheidsrechter Abdullah Al Hilal bespuugd hebben.
De Servische bond is geschokt door de hoge straf en heeft aangekondigd hem aan te vechten. Of deze schorsing ook geldt voor clubvoetbal is vooralsnog niet duidelijk, maar het heeft er alle schijn van.
fctwente.net
quote:In beroep tegen schorsing Rajkovic
04-09-2008
FC Twente, Chelsea en de Servische voetbalbond tekenen beroep aan tegen de schorsing van Slobodan Rajkovic. Naar aanleiding van een incident na afloop van de wedstrijd Jong Servie-Jong Argentinie, tijdens de Olympische Spelen, heeft de wereldvoetbalbond FIFA de verdediger voor een periode van twaalf maanden geschorst.
Slobodan Rajkovic wordt dit seizoen door FC Twente gehuurd van Chelsea.
fctwente.nl
Scheidsrechters mogen wat mij betreft veel beter beschermd worden. En daar is het aanpakken van dit soort dingen een goede stap in. 1 jaar is van de ene kant een hoge straf, en het komt mij als Twente-supporter ook heel slecht uit. Van de andere kant kun je dit soort dingen in mijn ogen niet hard genoeg bestraffen.quote:Op donderdag 4 september 2008 21:08 schreef Rikketik het volgende:
Spugen is goor, maar een jaar?! Je kunt iemand (moedwillig) voor de rest van zijn leven duperen en je komt er met een paar wedstrijdjes vanaf.
Al moet ik trouwens nog zien of het ook geld voor clubvoetbal.
Te downloaden via FcTwente.nl!quote:Op zaterdag 13 september speelt FC Twente haar eerste wedstrijd in de Grolsch Veste. Rondom dit duel tegen NEC vinden er diverse festiviteiten plaats. Eén daarvan is een optreden van Bert ter Brugge. Deze Enschedese zanger brengt een nieuw lied ten gehore waarin het echte FC Twente-gevoel wordt vertolkt.
Als het aan de schrijvers van het nummer, Willy Berends en Toon Heupink, ligt blijft het niet bij een eenmalig optreden. “Waarom maken we niet zelf een nieuw nummer uitgevoerd door een Twentse zanger?” Die gedachte had initiatiefnemer Willy Berends toen hij met enkele anderen aan het brainstormen was over de invulling van de festiviteiten rondom de opening van het uitgebreide stadion. “We zochten nog een muzikale act. Diverse grote namen passeerden de revue, maar veel zangers zijn al verbonden aan een voetbalclub. Toen kwam de gedachte op een zanger uit de regio te laten optreden met een nieuw Twentelied.”
Zanger Bert ter Brugge vertolkt het FC Twente gevoel in Rood hart
De laatste keer dat er Twenteliederen verschenen, was rond de gewonnen bekerfinale van 2001. Het werd dus weer eens tijd voor een nieuwe plaat en ook één met een andere stijl. “De laatst uitgekomen platen hadden, met alle respect overigens, een hoog ‘hoempapa’ gehalte. In de zoektocht naar een goede melodie kwamen we uit op een nummer van Rod Stewart.'
'Hierop hebben Toon Heupink en ik een tekst geschreven vanuit de eigen beleving die past bij FC Twente. Het lied wordt gezonden door Bert ter Brugge uit Enschede. Een zanger met een krachtige, rauwe stem.” Het blijft echter niet bij het creëren van een nieuw Twentelied. Want Willy en Toon hebben de ambities om nu met FC Twente de hitlijsten bestormen. “We gaan voor de nummer 1 in de hitlijsten. Tegenwoordig heb je zo’n 10.000 verkopen of downloads nodig voor een nummer 1 positie in de Top 40. Dat zou toch een geweldige stunt zijn om FC Twente landelijk de hitlijsten aan te laten voeren!”
Heb em gedownload, wel een aardig nummer, en al was het alleen al om dat ding in de top10 te krijgenquote:
heb zin in zaterdagquote:Programma activiteiten eerste wedstrijd in De Grolsch Veste
Zaterdag 13 september speelt FC Twente haar eerste wedstrijd in een uitgebreide De Grolsch Veste. Voor het eerst in de geschiedenis speelt de club in een stadion met een capaciteit van 24.000 man. Om dit feit te vieren opent het stadion om 17.00 met een reeks activiteiten, waaronder een megasfeerfoto met alle elftallen.
Het programma:
17.00 UUR: OPENING STADION
Het stadion is open om 17.00 uur en supporters kunnen hun plek zoeken op de tribune. Onderweg krijgt iedere supporter een welkomstcadeau, verzorgd door Grolsch en FC Twente. Een DJ treedt op om de sfeer er vast in te brengen.
18.00 UUR: ARTIESTENOPTREDENS
18.30 UUR: VAN 13.250 NAAR 24.000
Een presentatie van de start in het Arke stadion (1997) tot aan heden in De Grolsch Veste.
18.45 uur: MEGASFEERFOTO
Met een camera van 46 miljoen pixels wordt de sfeer van deze avond vastgelegd op de gevoelige plaat. Elk voetbalelftal van FC Twente staat in positie op het veld, met op de achtergrond de gehele tweede ring met supporters. Aan het eind van de wedstrijd krijgt iedere aanwezige een poster van deze megasfeerfoto.
19.10 UUR: AANVANG WEDSTRIJDPROGRAMMA.
19.35 UUR: BERT TER BRUGGE: ROOD HART
19.45 UUR: AANVANG FC TWENTE - NEC
21.30 UUR: UITREIDING POSTER MEGASFEERFOTO
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |