Hehe ja inderdaad Free powerquote:Op donderdag 4 september 2008 12:53 schreef ikweethetookniet het volgende:
Volgens mij kan je prima een aftakking maken aan de elektra van de buurman
Altijd handig voor koelkast en wasmachine
Kabelwarteltje er bij in draaien ff aansluiten, en geen haan die er na kraait.quote:Op donderdag 4 september 2008 12:53 schreef ikweethetookniet het volgende:
Volgens mij kan je prima een aftakking maken aan de elektra van de buurman
Altijd handig voor koelkast en wasmachine
Nee, nu niet meerquote:Op donderdag 4 september 2008 17:04 schreef Vonkenboer het volgende: Gaan er verder dingen als de meterkast / bedrading / leidingen aangepakt worden ?
Niet nodig, ik kan gewoon zijn centraaldoos zo openschroevenquote:Op donderdag 4 september 2008 17:04 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Kabelwarteltje er bij in draaien ff aansluiten, en geen haan die er na kraait.
Ook makkelijk voor het kweken van een paar wietplantjes natuurlijk![]()
quote:Gaan er verder dingen als de meterkast / bedrading / leidingen aangepakt worden ?
Ja nouja, ik verstop het netjes achter een laag glaswol, er zal niet zo veel mee gebeuren. En ik hang toch rookmelders opquote:Op vrijdag 5 september 2008 08:11 schreef zwahiel het volgende:
Knip deed ik bij de draadjes van de bovenbuurman, ophoepelen met die neppe half bakken zooi. En als je dat doet... Prima, maar dan wel bij jezelf en niet bij iemand anders. En wat is dat een centraaldoos waaruit grondkabel komt zetten, niet goed weggewerkt en niet vastgezet. Lekker link als je in je plafond zou boren om iets op te hangen. Leuk man zo'n bovenbuur...
Vandaag is er een loodgieter geweest, die zegt ook dat de standleiding vervangen moet worden, en de loden waterleiding ook. Hij gaat een offerte maken, maar die moet dan nog goedgekeurd worden door de VVE. En die heeft waarschijnlijk niet genoeg in kas (omdat de balkons net vernieuwd zijn), dus dat is nog even afwachten.quote:Op vrijdag 5 september 2008 10:04 schreef Helox-in-a-box het volgende:
Hoe is het afgelopen met die roestige buis in de keuken? Lijkt me dat de VVE dat gaat betalen aangezien het eruit ziet als een standleiding.
Vloer ophogen wil ik niet, de vloer van de badkamer is nu al zo'n 7 cm. hoger dan de rest. De badkamer staat op een betonnen plaat (de rest is inderdaad van hout), dus open zagen is nog niet zo makkelijk.quote:Op zaterdag 6 september 2008 00:18 schreef junkiexp het volgende:
Er zijn aansluitstukken die in het oude gat gaan, dan met een soort platte buis naar achteren, en dan zit de aansluiting weer aan de bovenkant.
...
Zoiets dus, weer niet hoe ze heten maar heb ze zien liggen in de bouwmarkt vandaag.
Moet je alleen wel of je vloer ophogen, op je vloer open zagen.
Lijkt me geen punt want dat is gezien het bouwjaar van je woning van hout.
Morgen ben ik ongetwijfeld weer () in de Gamma dus zal ik even voor je kijken
Uit de (verticale) standleiding kan je niet zomaar een stuk tussenuit halen, omdat ik op de begane grond zit. Het volledige gewicht van 3 verdiepingen gietijzeren buis drukt dus op de buis die bij mij zichtbaar is. Ik heb wel horizontale leidingen onder de vloer lopen, maar ook die zijn allemaal van gietijzer. Enig hak-, boor- en breekwerk ontkom ik niet aan ben ik bang..quote:Op zaterdag 6 september 2008 10:02 schreef Plankje55 het volgende:
Boren en hakken in gietijzer is een recept voor veel ellende, doe dat bij voorkeur op zondagmiddag als de bouwmarkten gesloten zijn :-)
Er zijn wel goede overgangsstukken (Fernco, Konfix) te krijgen van gietijzer naar PVC, bijvoorbeeld bij Warmteservice. Ik zou de gietijzeren standleiding (gedeeltelijk) weghalen en ook (een gedeelte van) het liggende stuk onder de vloer. Veel werk, maar de aansluitingen komen tenminste op de goede plek en de kans op lekkages is kleiner, dan wanneer je gaat zitten rommelen aan gietijzer. Kan je bovendien direct onder de vloer de afvoer van je keuken maken.
quote:Op zaterdag 6 september 2008 10:10 schreef Vonkenboer het volgende:
Dat soort bochten zou je kunnen gebruiken, ik raad het echter niet aan omdat je een grotere kans op verstoppingen krijgt. (Als er dingen door het toilet worden gespoeld die er nou net niet thuis horen)
Ik heb ze vrijdag gezien bij de Praxis. Kostte 35 euroquote:Op zaterdag 6 september 2008 00:18 schreef junkiexp het volgende:
Morgen ben ik ongetwijfeld weer () in de Gamma dus zal ik even voor je kijken
Die standleiding is (als het goed is) per verdieping afgesteund, anders zou zelfs gietijzer sneuvelen. Maar in de badkamer zou je best met een stevige beugel (geen Gamma kwaliteit!!) de standleiding aan de muur vast kunnen maken. Zo te zien zit er halverwege een mof. Daarboven maak je een stoel om de standleiding af te steunen, daaronder ga je dan lekker met pvc verder.quote:Op zaterdag 6 september 2008 22:16 schreef DonJames het volgende:
[..]
Uit de (verticale) standleiding kan je niet zomaar een stuk tussenuit halen, omdat ik op de begane grond zit. Het volledige gewicht van 3 verdiepingen gietijzeren buis drukt dus op de buis die bij mij zichtbaar is. Ik heb wel horizontale leidingen onder de vloer lopen, maar ook die zijn allemaal van gietijzer. Enig hak-, boor- en breekwerk ontkom ik niet aan ben ik bang..
[..]
Tsja, dat soort prijzen zijn in Oud-Zuid heel normaal (eigenlijk nog aan de goedkope kant). Voor dat geld kan je ook groter of moderner wonen in Amsterdam, maar dan is het weer ver van mijn werk, ver weg van alles of je woont tussen de satellietschotels. Het is een keuze.quote:Op zondag 7 september 2008 11:48 schreef Charisma het volgende:
tvp
jee, 228,.000 euro voor 55m2 en dan nog zo veel doen. dat was mijn eerste gedachte, ...ben benieuwd naar het vervolg
De gietijzeren buizen krijg ik geen enkele beweging in. Maar het is ook niet meer nodig, want het probleem is opgelostquote:Op zondag 7 september 2008 12:09 schreef Plankje55 het volgende:
Ik zit je foto's nog eens te bekijken en misschien kan je de hele standleiding in de douche omleggen naar de hoek. Dan moet je ook het T-stuk aan het plafond weghalen en met PVC een nieuwe aansluiting maken, maar het levert wel flink wat ruimte op.
En maak ook ergens een ontstoppingsdeksel, zodat je zonder te hakken erbij kan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |