abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61455405
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik vind het niet genoeg. En dan hebben we het alleen maar over afluisteren. Ik heb het over geheimen in het algemeen.
Ik herhaal nog maar even, voordat je deze vergeet:

Dus de inhoud van de gesprekken mag de overheid geheim houden als ze het feit dat het gesprek gevoerd is maar bekend maken ?
Mu!
  zondag 7 september 2008 @ 20:04:59 #252
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61456002
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:44 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Ik herhaal nog maar even, voordat je deze vergeet:

Dus de inhoud van de gesprekken mag de overheid geheim houden als ze het feit dat het gesprek gevoerd is maar bekend maken ?
Het gesprek is met een geïnterviewde. Voor zover het gesprek geheim is is het niet exclusief een overheidsgeheim. Dat is een belangrijk verschil met tabs.

Of het gebeuren van het gesprek an sich voor derden geheim blijft vind ik dan wat minder belangrijk. De privacy van de geïnterviewde speelt hierin ook mee.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_61456402
Nog steeds geen antwoord op de vraag. Moet de inhoud van dat gesprek geheim blijven, ja of nee ?
Mu!
  zondag 7 september 2008 @ 20:25:31 #254
pi_61456726
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:17 schreef SingleCoil het volgende:
Nog steeds geen antwoord op de vraag. Moet de inhoud van dat gesprek geheim blijven, ja of nee ?
Dat laat ik aan de geïnterviewde over.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_61456841
Dan herhaal ik de vraag: als de geinterviewde meent dat het geheim moet blijven, moet het dan geheim gehouden worden ?
Mu!
  zondag 7 september 2008 @ 20:41:54 #256
pi_61457358
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:28 schreef SingleCoil het volgende:
Dan herhaal ik de vraag: als de geinterviewde meent dat het geheim moet blijven, moet het dan geheim gehouden worden ?
De overheid staat ten dienste van de burger en zal het dus geheim moeten houden. Alleen als er reden is voor een rechtszaak zou er iets van die informatie naar buiten kunnen komen.

En dat is lastig. De overheid zal dus zo min mogelijk informatie moeten verzamelen om zo min mogelijk geheim te moeten houden.

Maar in dit geval is het informatie over een burger, en die burger weet daar van af.
  zondag 7 september 2008 @ 20:43:24 #257
pi_61457405
pi_61457440
Hè hè. Het heeft een paar pagina's geduurt, maar het hoge worod is er uit. De overheid mag dus wél geheimen hebben. Ook voor Papier.

Wat heeft je nou geholpen je eerdere standpunt te herzien ?
Mu!
  zondag 7 september 2008 @ 20:49:27 #259
pi_61457668
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:44 schreef SingleCoil het volgende:
Hè hè. Het heeft een paar pagina's geduurt, maar het hoge worod is er uit. De overheid mag dus wél geheimen hebben. Ook voor Papier.

Wat heeft je nou geholpen je eerdere standpunt te herzien ?
Nee. De overheid maakt er een hobby van om zoveel mogelijk informatie over burgers te verzamelen die ze vervolgens (en niet altijd even succesvol) geheim houdt. Daarnaast weten we nog steeds niet waarom we oorlog voeren en hoe die deal met ome Bush er uit ziet.

Mijn standpunt dat de overheid geen geheimen mag hebben voor zijn opdrachtgever staat nog steeds.
pi_61457922
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee. De overheid maakt er een hobby van om zoveel mogelijk informatie over burgers te verzamelen die ze vervolgens (en niet altijd even succesvol) geheim houdt. Daarnaast weten we nog steeds niet waarom we oorlog voeren en hoe die deal met ome Bush er uit ziet.

Mijn standpunt dat de overheid geen geheimen mag hebben voor zijn opdrachtgever staat nog steeds.
Gelukkig is dat nu zover genuanceerd dat de overheid wel geheimen mag hebben.
Mu!
  zondag 7 september 2008 @ 21:00:48 #261
pi_61458105
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:55 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Gelukkig is dat nu zover genuanceerd dat de overheid wel geheimen mag hebben.
Maar niet van zichzelf. Ze moeten gegevens van burgers geheim houden. Maar niet voor de betreffende burger zelf natuurlijk. Dus telefoontaps mogen niet meer. AIVD opzouten.
  zondag 7 september 2008 @ 21:22:08 #262
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_61458870
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik vind het niet genoeg. En dan hebben we het alleen maar over afluisteren. Ik heb het over geheimen in het algemeen.
Waarom vind je het niet genoeg?
  zondag 7 september 2008 @ 21:30:13 #263
pi_61459220
quote:
Op zondag 7 september 2008 21:22 schreef Alicey het volgende:

[..]

Waarom vind je het niet genoeg?
Er is te veel ruimte voor misbruik en corruptie. Het is te gewoon dat de overheid geheimen heeft voor haar eigen burgers.
pi_61459496
Nogmaals, je utopische ideeen over telefoontaps zijn niet zo relevant, en omdat ik niet bij de AIVD werk raak je me daar verder ook niet echt mee hoor...

Maar goed, het punt was dat de overheid volgens jou geen geheimen hoefde te hebben, en die is in ieder geval busted
Mu!
pi_61459575
quote:
Op zondag 7 september 2008 21:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Er is te veel ruimte voor misbruik en corruptie. Het is te gewoon dat de overheid geheimen heeft voor haar eigen burgers.
Misbruik en corruptie valt maar zelden aan de overheid toe te rekenen, en veel vaker aan haar buirgers die binnen de overheid te werk gesteld zijn. Of dacht je dat dat geen burgers waren ?
Mu!
  zondag 7 september 2008 @ 21:44:47 #266
pi_61459728
quote:
Op zondag 7 september 2008 21:40 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Misbruik en corruptie valt maar zelden aan de overheid toe te rekenen, en veel vaker aan haar buirgers die binnen de overheid te werk gesteld zijn. Of dacht je dat dat geen burgers waren ?
Die burgers werken wel voor mij met mijn geld, dus ik wil ze controleren. Dat recht lijkt me vanzelfsprekend.
  zondag 7 september 2008 @ 21:45:00 #267
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_61459740
SingleCoil, de overheid bestaat uiteindelijk altijd uit burgers. Het is het orgaan altijd wel aan te rekenen als er corruptie is.
  zondag 7 september 2008 @ 21:48:10 #268
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_61459864
quote:
Op zondag 7 september 2008 21:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Iedereen dan maar inzage geven levert echter weer andere problemen op. Wat voor reëele oplossing heb je?
  zondag 7 september 2008 @ 21:48:13 #269
159979 G.Fawkes
pi_61459865
Om maar even gelijk mijn mening te geven:

Ik vind het niet meer dan normaal dat niet alles verteld wordt aan de burger. Stel je eens voor: Al die hysterie terwijl dat uiteindelijk nergens toe leidt. Waar ik mij wel aan stoor is wat de burger tegenwoordig allemaal niet verstaat onder "democratie" (zie Verdonk en haar stuiptrekkingen)
pi_61460347
quote:
Op zondag 7 september 2008 21:45 schreef G.Fawkes het volgende:
SingleCoil, de overheid bestaat uiteindelijk altijd uit burgers. Het is het orgaan altijd wel aan te rekenen als er corruptie is.
Dat is maar zeer ten dele waar. Is het de schuld van de politie dat er corrupte agenten zijn ?
Ik zie de overheid als een systeem van afspraken die we gemaakt hebben om, kort gezegd, het land te laten besturen, alle taken uit te laten voeren die we niet aan de individuele burger toevertrouwen. Maar de uitvoering van alles wat daar bij komt kijken wordt gewoon weer door burgers gedaan.
Als er iets aan de afspraken of het systeem mankeert kun je dat dus de overheid verwijten. maar als het de fouten of tekortkomingen van de individuele burgers zijn die zich niet aan de afspraken houden dan is dat niet de overheid te verwijten maar de individuele burgers. ook als dat toevallig ambtenaren zijn, en zelfs als dat samenzwerende ambtenaren zijn. het blijven gewoon burgers die over de streep gaan.
Mu!
  zondag 7 september 2008 @ 22:03:23 #271
pi_61460354
quote:
Op zondag 7 september 2008 21:48 schreef Alicey het volgende:

[..]

Iedereen dan maar inzage geven levert echter weer andere problemen op. Wat voor reëele oplossing heb je?
Welke problemen dan? Dat de overheid niet meer ongecontroleerd mag afluisteren? Dan moeten ze op de ouderwetsche manier misdaad bestrijden. Privacy? Dat is nu net zo'n probleem. En verder?
  zondag 7 september 2008 @ 22:07:25 #272
pi_61460481
quote:
Op zondag 7 september 2008 22:03 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Dat is maar zeer ten dele waar. Is het de schuld van de politie dat er corrupte agenten zijn ?
Ik zie de overheid als een systeem van afspraken die we gemaakt hebben om, kort gezegd, het land te laten besturen, alle taken uit te laten voeren die we niet aan de individuele burger toevertrouwen. Maar de uitvoering van alles wat daar bij komt kijken wordt gewoon weer door burgers gedaan.
Als er iets aan de afspraken of het systeem mankeert kun je dat dus de overheid verwijten. maar als het de fouten of tekortkomingen van de individuele burgers zijn die zich niet aan de afspraken houden dan is dat niet de overheid te verwijten maar de individuele burgers. ook als dat toevallig ambtenaren zijn, en zelfs als dat samenzwerende ambtenaren zijn. het blijven gewoon burgers die over de streep gaan.
Als die burgers niet over de streep kunnen gaan is er ook geen probleem.
  zondag 7 september 2008 @ 22:07:31 #273
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_61460483
quote:
Op zondag 7 september 2008 22:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Welke problemen dan? Dat de overheid niet meer ongecontroleerd mag afluisteren? Dan moeten ze op de ouderwetsche manier misdaad bestrijden. Privacy? Dat is nu net zo'n probleem. En verder?
Misdaad wordt dan moeilijker te bestrijden, maar bepaalde zaken die voor de staat gevaarlijk kunnen zijn, kunnen niet meer vroegtijdig opgespoord worden zonder dat de aanvaller op de hoogte is van de kennis die de overheid heeft van diens handelen.

En zoals gezegd, is er controle op afluisteren en is er dus geen sprake van ongecontroleerd afluisteren.
  zondag 7 september 2008 @ 22:08:11 #274
159979 G.Fawkes
pi_61460510
quote:
Op zondag 7 september 2008 22:03 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

de overheid maakt regels en heeft de rechten om te controleren of deze regels worden nageleefd. Het is natuurlijk op de eerste plaats de schuld van de desbetreffende ambtenaren als er corruptie is. Maar die corruptie kan alleen ontstaan wanneer de overheid zichzelf niet goed genoeg controleert. En laten we wel wezen dat gebeurt nog te veel. Dat de overheid burgers wel controleert maar zijn eigen mensen of departementen niet...
pi_61460598
quote:
Op zondag 7 september 2008 22:08 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

de overheid maakt regels en heeft de rechten om te controleren of deze regels worden nageleefd. Het is natuurlijk op de eerste plaats de schuld van de desbetreffende ambtenaren als er corruptie is. Maar die corruptie kan alleen ontstaan wanneer de overheid zichzelf niet goed genoeg controleert. En laten we wel wezen dat gebeurt nog te veel. Dat de overheid burgers wel controleert maar zijn eigen mensen of departementen niet...
en wie gaan er controleren ? en hoe gaan we dat controleren controleren ?
  zondag 7 september 2008 @ 22:13:03 #276
159979 G.Fawkes
pi_61460711
quote:
Op zondag 7 september 2008 22:10 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

Dat is toch niet zo moeilijk. Iedereen doet alsof dat het probleem is. Van agent op straat tot korps chef. En de burger en media controleren die weer
pi_61460793
quote:
Op zondag 7 september 2008 22:13 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Dat is toch niet zo moeilijk. Iedereen doet alsof dat het probleem is. Van agent op straat tot korps chef. En de burger en media controleren die weer
maar dat gebeurt nu toch ook al dmv klokkenluiders e.d.
daarmee beweer ik niet dat dit altijd goed gaat
  zondag 7 september 2008 @ 22:16:24 #278
159979 G.Fawkes
pi_61460829
quote:
Op zondag 7 september 2008 22:15 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

maar dat gebeurt nu toch ook al dmv klokkenluiders e.d.
daarmee beweer ik niet dat dit altijd goed gaat
dat gebeurt nu ook maar de burger is te laks waardoor klokkenluiders in een verdomhoekje komen. Dat moet anders. Gelukkig komt er wetgeving omtrent klikkenluiders
pi_61460893
quote:
Op zondag 7 september 2008 22:16 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

dat gebeurt nu ook maar de burger is te laks
dus het ligt aan de burgers, maar gelukkig komt de onbetrouwbare overheid met een wet
  zondag 7 september 2008 @ 22:19:32 #280
159979 G.Fawkes
pi_61460949
quote:
Op zondag 7 september 2008 22:17 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

dus het ligt aan de burgers, maar gelukkig komt de onbetrouwbare overheid met een wet
De overheid is net zo onbetrouwbaar als burgers zijn. Er is zoals Coil aangeeft geen verschil tussen de anatomie van een burger en een ambtenaar. Maar collectief gezien is een ander verhaal
  zondag 7 september 2008 @ 22:25:19 #281
pi_61461161
quote:
Op zondag 7 september 2008 22:07 schreef Alicey het volgende:

[..]

Misdaad wordt dan moeilijker te bestrijden, maar bepaalde zaken die voor de staat gevaarlijk kunnen zijn, kunnen niet meer vroegtijdig opgespoord worden zonder dat de aanvaller op de hoogte is van de kennis die de overheid heeft van diens handelen.
Dat mag nooit ten nadele zijn van de burger. Dat de overheid zichzelf te veel beschermt is juist de reden van zo veel geheimhouding en ook mijn bezwaar.
quote:

En zoals gezegd, is er controle op afluisteren en is er dus geen sprake van ongecontroleerd afluisteren.
Weet jij wie er afgeluisterd word? Ik? Of moet ik een overheidsinstantie op haar woord geloven dat het goed zit?
pi_61461185
quote:
Op zondag 7 september 2008 22:08 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Maar dat is toch niet specifiek de schuld van de overheid ? Anders zou je toch ook kunnen stellen dat de overheid verantwoordelijk is voor individuele snelheidsovertredingen, omdat de overheid de burgers niet goed genoeg controleert. Ik zie niet waarom in hete ene geval de overheid verantwoordelijk zou zijn en in het andere geval de individuele burger
Mu!
  zondag 7 september 2008 @ 22:26:54 #283
pi_61461212
quote:
Op zondag 7 september 2008 22:10 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

Geheimen afschaffen.
  zondag 7 september 2008 @ 22:29:36 #284
159979 G.Fawkes
pi_61461288
quote:
Op zondag 7 september 2008 22:26 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Maar dat is toch niet specifiek de schuld van de overheid ? Anders zou je toch ook kunnen stellen dat de overheid verantwoordelijk is voor individuele snelheidsovertredingen, omdat de overheid de burgers niet goed genoeg controleert. Ik zie niet waarom in hete ene geval de overheid verantwoordelijk zou zijn en in het andere geval de individuele burger
omdat in het eerste geval de overheid puur de controleur is en in het tweede geval ook de werkgever is. Als ik bedrijf heb dat doet aan steigerbouw, dan moet ik er ook voor zorgen dat mijn werknemers veilig te werk gaan...
pi_61461303
Overigens hebben we het hier steeds over corruptie, maar nederland is wel één van de minst corrupte landen te wereld. Dat de overheid nog opener moet, en dat er nog ruimte voor verbetering is lijkt me duidelijk. Maar ik geloof niet, zoals Papier ons wil laten geloven, dat dat allemaal aan het systeem of de overheid zelf ligt, iedere individuele burger kan zelf besluiten of hij wel of niet corrupt is. Dat is geen besluit van de overheid maar van die burger. Dus daar begint het probleem.

Altijd zo makkelijk hè, de schuld maar weer bij het collectief leggen...
Mu!
pi_61461352
quote:
Op zondag 7 september 2008 22:29 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

omdat in het eerste geval de overheid puur de controleur is en in het tweede geval ook de werkgever is. Als ik bedrijf heb dat doet aan steigerbouw, dan moet ik er ook voor zorgen dat mijn werknemers veilig te werk gaan...
Ik zie nog steeds het verschil niet. Als ik te hard rij in werktijd, is dat dan de schuld van mijn werkgever ?
Mu!
  zondag 7 september 2008 @ 22:32:52 #287
pi_61461426
quote:
Op zondag 7 september 2008 22:29 schreef SingleCoil het volgende:
Overigens hebben we het hier steeds over corruptie, maar nederland is wel één van de minst corrupte landen te wereld. Dat de overheid nog opener moet, en dat er nog ruimte voor verbetering is lijkt me duidelijk. Maar ik geloof niet, zoals Papier ons wil laten geloven, dat dat allemaal aan het systeem of de overheid zelf ligt, iedere individuele burger kan zelf besluiten of hij wel of niet corrupt is. Dat is geen besluit van de overheid maar van die burger. Dus daar begint het probleem.

Altijd zo makkelijk hè, de schuld maar weer bij het collectief leggen...
Ik kan corrupt zijn omdat het systeem mij daartoe in staat stelt. Als ik geen misbruik kan maken.......
pi_61461442
quote:
Op zondag 7 september 2008 22:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Geheimen afschaffen.
nee, symptoombestrijding. geheimen zijn nodig.
  zondag 7 september 2008 @ 22:33:42 #289
159979 G.Fawkes
pi_61461444
quote:
Op zondag 7 september 2008 22:31 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Ik zie nog steeds het verschil niet. Als ik te hard rij in werktijd, is dat dan de schuld van mijn werkgever ?
Dat vind ik geen goed voorbeeld. Maar ik denk dat het hierna een welles/nietes verhaaltje gaat worden.
pi_61461481
quote:
Op zondag 7 september 2008 22:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik kan corrupt zijn omdat het systeem mij daartoe in staat stelt. Als ik geen misbruik kan maken.......
Zo is het ook de schuld van de overheid al ik iemand doodrij, hadden ze maar geen wegen moeten maken. En bankrovers gaan ook vrijuit, immers, had de overheid maar geld uit moeten geven.
Mu!
pi_61461521
quote:
Op zondag 7 september 2008 22:33 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Dat vind ik geen goed voorbeeld. Maar ik denk dat het hierna een welles/nietes verhaaltje gaat worden.
idd, laten we gewoon stemmen op een partij die onze ideeën tot werkelijkheid maakt
  zondag 7 september 2008 @ 22:36:54 #292
159979 G.Fawkes
pi_61461565
quote:
Op zondag 7 september 2008 22:35 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

idd, laten we gewoon stemmen op een partij die onze ideeën tot werkelijkheid maakt
je bedoelt: die beweert dat ie onze ideeën tot werkelijkheid gaat maken
pi_61461576
quote:
Op zondag 7 september 2008 22:33 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Als je niet argumenteert klopt dat wel. Geef dan eens argumenten waarom je dit geen goed voorbeeld vindt ?
Mu!
pi_61461583
quote:
Op zondag 7 september 2008 22:36 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

je bedoelt: die beweert dat ie onze ideeën tot werkelijkheid gaat maken
of richt je eigen partij op
  zondag 7 september 2008 @ 22:38:43 #295
159979 G.Fawkes
pi_61461646
quote:
Op zondag 7 september 2008 22:37 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Als je niet argumenteert klopt dat wel. Geef dan eens argumenten waarom je dit geen goed voorbeeld vindt ?
Dat heb ik net gedaan. De overheid geeft jou als burger je immers bepaalde macht. Met deze macht krijg je ook verantwoordelijkheid maar de overheid moet mijn inziens controleren hoe de macht die hij iemand geeft, gebruikt wordt.
  zondag 7 september 2008 @ 22:56:55 #296
pi_61462227
quote:
Op zondag 7 september 2008 22:34 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Zo is het ook de schuld van de overheid al ik iemand doodrij, hadden ze maar geen wegen moeten maken. En bankrovers gaan ook vrijuit, immers, had de overheid maar geld uit moeten geven.
Je hebt gelijk als het slechte wegen zijn. Je kan ook goeie wegen bouwen, wegen zonder geheimen. Dat is misschien iets duurder en moeilijker, maar dan weet ik wel hoe goed de overheid mijn belangen behartigt.
pi_61462327
quote:
Op zondag 7 september 2008 22:38 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Dat heb ik net gedaan. De overheid geeft jou als burger je immers bepaalde macht. Met deze macht krijg je ook verantwoordelijkheid maar de overheid moet mijn inziens controleren hoe de macht die hij iemand geeft, gebruikt wordt.
Dat klopt. Maar als een burger de fout in gaat dat ligt dat toch in eerste instantie aan die individuele burger, niet aan de overheid (tenzij het de burger niet bekend was dat hij iets doet wat niet door de beugel kan. Maar dat is meestal niet het probleem).
Je hebt gelijk, de overheid moet dat ook controleren. Hoeweil ik uit de aad der zaak niet in detail mag treden kan ik je wel verzekeren dat dat binnen onze dienst in ieder geval heel nauwgezet gebeurt. Er is een volledige organiiatie binnen de organisatie om uitsluitend maar de interne veiligheid en integriteit te bewaken. De resultaten daarvan zijn ook weer binnen de organisatie openbaar. Verder zijn voor alle processen van enig belang dubbele autorisaties nodig, en vaak ook motivatie en goedkeuring vooraf. Separaat daarvan is er een audit-organisatie, die voortdurend alle interne procedures bewaakt en zonder medeweten van de betreffende afdelingen ook controles kan en mag doen. En Nog eens daarboven is er een onafhankelijke raad van toezicht, die al die processen weer eens bewaakt.
Daarnaast zijn er regelmatige voorlichtingssessies die iedereen waarschuwen voor het gevaar van niet-integer gedrag. En je mag denk ik ook niet vergeten dat alle medewerkers aan een diepgaand veiligheidsonderzoek zijn onderworpen, waarbij met name gelet wordt op de integriteit van de individu. Allemaal overigens publiekelijk bekend gemaakte informatie (voor de collega's die meelezen )
Als iemand onder die omstandigheden dan toch nog over de streep gaat, ligt dat dan aan de overheid ?
Mu!
pi_61462399
quote:
Op zondag 7 september 2008 22:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je hebt gelijk als het slechte wegen zijn. Je kan ook goeie wegen bouwen, wegen zonder geheimen. Dat is misschien iets duurder en moeilijker, maar dan weet ik wel hoe goed de overheid mijn belangen behartigt.
Je stelt dus voor dat de overheid wegen bouwt waar geen overtredeingen op begaan kunnen worden, en zolang dat niet zo is zijn overtredeingen eigenlijk de schuld van de overheid ? EN niet van de man die dronken achter het stuur gaat zitten ? Een vrij vernieuwende gedachte...
Mu!
  zondag 7 september 2008 @ 23:03:55 #299
159979 G.Fawkes
pi_61462484
quote:
Op zondag 7 september 2008 22:59 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar als een burger de fout in gaat dat ligt dat toch in eerste instantie aan die individuele burger, niet aan de overheid (tenzij het de burger niet bekend was dat hij iets doet wat niet door de beugel kan. Maar dat is meestal niet het probleem).
Je hebt gelijk, de overheid moet dat ook controleren. Hoeweil ik uit de aad der zaak niet in detail mag treden kan ik je wel verzekeren dat dat binnen onze dienst in ieder geval heel nauwgezet gebeurt. Er is een volledige organiiatie binnen de organisatie om uitsluitend maar de interne veiligheid en integriteit te bewaken. De resultaten daarvan zijn ook weer binnen de organisatie openbaar. Verder zijn voor alle processen van enig belang dubbele autorisaties nodig, en vaak ook motivatie en goedkeuring vooraf. Separaat daarvan is er een audit-organisatie, die voortdurend alle interne procedures bewaakt en zonder medeweten van de betreffende afdelingen ook controles kan en mag doen. En Nog eens daarboven is er een onafhankelijke raad van toezicht, die al die processen weer eens bewaakt.
Daarnaast zijn er regelmatige voorlichtingssessies die iedereen waarschuwen voor het gevaar van niet-integer gedrag. En je mag denk ik ook niet vergeten dat alle medewerkers aan een diepgaand veiligheidsonderzoek zijn onderworpen, waarbij met name gelet wordt op de integriteit van de individu. Allemaal overigens publiekelijk bekend gemaakte informatie (voor de collega's die meelezen )
Als iemand onder die omstandigheden dan toch nog over de streep gaat, ligt dat dan aan de overheid ?
Als je als serverbeheerder een server opzet met geweldige veiligheidsmaatregelen maar een hacker treedt toch op jou domein en doet dingen die niet mogen. Dan mag je je dat zeker aan rekenen. Voor de rest ben ik het zeker met je eens dat het primair voor een groot deel ook de verantwoordelijkheid van de burger is. Maarja als iedereen zou braaf was, hadden we de overheid niet nodig
  zondag 7 september 2008 @ 23:10:39 #300
159979 G.Fawkes
pi_61462692
quote:
Op zondag 7 september 2008 22:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is wel een vreemde gedachte. Dat betekend immers dat de overheid van bv Duitsland de belangen van zijn burgers beter zou behartigen dan de Nederlandse overheid. Ik denk dat dat niet de goede manier is om naar deze kwestie te kijken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')