Prima, mooi! NL en EU wetgeving m.b.t. aanbestedingen en/of offertesquote:Saab
Gisteren werd bekend dat de Zweedse Saab Gripen ook in de race is om
de F-16 te vervangen. Volgens de Zweden is hun toestel bijna de helft
goedkoper dan de JSF, maar presteert het gevechtsvliegtuig net zo
goed.
Als piloot zit ik toch liever in het betere vliegtuig als ik in een real life dogfight kom.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 13:41 schreef fokthesystem het volgende:
Als het de SAAB is die beter of net zo goed scoort, of
desnoods 15% minder voor de helft van het geld, dan heb je er nog steeds 2 voor de
prijs van 1
Dat komt praktisch nooit voor.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 14:04 schreef Brad het volgende:
[..]
Als piloot zit ik toch liever in het betere vliegtuig als ik in een real life dogfight kom.
quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 14:22 schreef pberends het volgende:
Leuk van Saab... over welk toestel hebben we het?
Zijn Nederlandse piloten ooit al eens in dogfights gekomen? Lijkt me sowieso al niet meer iets van deze tijd - want nu ziet men elkaar vanaf 60 km en begint al met raketten schieten, het rondjes om elkaar vliegen a-la Top Gun is praktisch verleden tijd - nu is het vooral grond bestoken.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 14:04 schreef Brad het volgende:
[..]
Als piloot zit ik toch liever in het betere vliegtuig als ik in een real life dogfight kom.
Klinkt goed in theorie, maar in de praktijk schiet je je eigen vliegtuigen neer.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 14:38 schreef Xith het volgende:
Zijn Nederlandse piloten ooit al eens in dogfights gekomen? Lijkt me sowieso al niet meer iets van deze tijd - want nu ziet men elkaar vanaf 60 km en begint al met raketten schieten, het rondjes om elkaar vliegen a-la Top Gun is praktisch verleden tijd - nu is het vooral grond bestoken.
Ja want je weet natuurlijk niet wie dat vliegtuig op 40 km afstand is he, onmogelijk daarachter te komen!quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 14:48 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
Klinkt goed in theorie, maar in de praktijk schiet je je eigen vliegtuigen neer.
Kunnen we die dingen niet gewoon leasen? Gewoon 2 stuks voor de oefeningen en als we dan echt die krengen nodig hebben het leasepark uitbreiden?quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 14:41 schreef pfaf het volgende:
Er is nu toch al miljoenen in de JSF geinvesteerd, dan is er toch logischerwijs geen weg meer terug? Anders gooit men juist echt geld weg...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sunk_costsquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 14:41 schreef pfaf het volgende:
Er is nu toch al miljoenen in de JSF geinvesteerd, dan is er toch logischerwijs geen weg meer terug? Anders gooit men juist echt geld weg...
Dat hebben ze geprobeerd maar het was niet zo`n succes het boordkanon weglaten overigens werkt de iff soms nietquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 14:51 schreef Xith het volgende:
[..]
Ja want je weet natuurlijk niet wie dat vliegtuig op 40 km afstand is he, onmogelijk daarachter te komen!
Volgens mij gingen we de JSF "leasen".quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 14:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Kunnen we die dingen niet gewoon leasen? Gewoon 2 stuks voor de oefeningen en als we dan echt die krengen nodig hebben het leasepark uitbreiden?
Dat is pas geld besparen!
Uiteraard, en dat gaat ook op voor Lockheed-Martin die PVV leider Wilders een ' prive rondleiding gaf' om hem van de JSF te overtuigen, hun JSF was de beste keuze.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 14:34 schreef DS4 het volgende:
Volgens de Zweden is hun toestel bijna de helft goedkoper dan de JSF, maar presteert het gevechtsvliegtuig net zo goed.
Saab-autoverkoper, Saab-vliegtuigverkoper... een pot nat...
Egocentrische navelstaarders hebben ze inderdaad niet zo nodig.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 15:09 schreef Boze_Appel het volgende:
Waarom hebben we die dingen sowieso nodig?
Zweden is een erg groot land met dito onbewoonde gebieden.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 15:07 schreef HarryP het volgende:
Hoor ik daar iemand geluidsoverlast en milieu roepen?
Gooien we daar toch nog 1 miljard extra tegen om bomen te planten in donker Afrika als milieu compensatie.
Is dat zo/ Weet ik namelijk nog zo net niet.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 14:51 schreef Xith het volgende:
[..]
Ja want je weet natuurlijk niet wie dat vliegtuig op 40 km afstand is he, onmogelijk daarachter te komen!
Bron: losse pols ?quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 14:20 schreef Napalm het volgende:
De kans dat de Saab Grippen net zo goed is als de JSF is net zo groot als dat een auto uit 1996 net zo goed is als een auto uit 2008.
Dat ligt er aan, als we 100 miljoen uitgaven, is er wellicht al 50 miljoen aan orders terugverdiendquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 14:41 schreef pfaf het volgende:
bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Gripen#Gripen_NGquote:On 7 July 2008 Dagens Industri reported that the Netherlands announced they will evaluate JAS 39 Gripen Next Generation together with four other competitors and announce the result in the end of 2008.[32] Saab responded on 25 August 2008 to a 'Replacement Questionnaire' issued by the Dutch Ministry of Defence, offering 85 aircraft to the Royal Netherlands Air Force.[33]
Ik denk niet dat fighter jets ooit contact sleuteltjes gehad hebben!quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 15:28 schreef LangeTabbetje het volgende:
Zit bij een Saab het contactsleuteltje nog steeds op zo ´n rare plek ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |