abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 11:13:40 #1
66825 Reya
Fier Wallon
pi_61215420
Welkom in het politiek cafe van het politieke subforum van Fok!. Hier kan gepraat worden over politieke complotjes die niet worden besproken in POL, of over niet-politieke zaken die óók niet worden besproken in dit subforum, oftewel: het passioneel spuien van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder feitelijke justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en andere onzin.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 11:30:46 #2
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_61215911
Daar ligt je roeping niet.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_61215919
.
pi_61216097
Het wordt zowaar zonnig hier.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 12:01:15 #6
Stranger than fiction
pi_61216741
pi_61220008
quote:
Wetenschappers hebben bij dove muizen haarcellen ingebracht die nodig zijn voor het functioneren van gehoorcellen. Hierdoor zouden de muizen weer kunnen horen.
Horen doe je met je.. haar.
pi_61220767
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 13:45 schreef Picchia het volgende:

[..]

Horen doe je met je.. haar.
Geen biologie gehad op de middelbare school?
pi_61221415
Dat behoorde tot de 40% van de stof die je niet hoefde te kennen.
pi_61221431
Nu is de sloot uitgebaggerd, Rock. Ik ben gehecht aan mijn rug en doe steeds een stuk. Nu stink ik weer eens naar slijk. Misschien toch maar douchen zo.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_61221549
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 14:35 schreef Picchia het volgende:
Dat behoorde tot de 40% van de stof die je niet hoefde te kennen.
Zesjescultuur.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 14:42:29 #13
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_61221615
Als hij maar geen voetballer wordt....
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_61222180
Bullshit.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 15:11:47 #15
66825 Reya
Fier Wallon
pi_61222413
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 14:36 schreef sigme het volgende:
Nu is de sloot uitgebaggerd, Rock. Ik ben gehecht aan mijn rug en doe steeds een stuk. Nu stink ik weer eens naar slijk. Misschien toch maar douchen zo.
Onthechting zou mij ook een biologisch complexe zaak lijken.
  † In Memoriam † vrijdag 29 augustus 2008 @ 15:17:34 #16
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_61222555
Is het al in de buurt van 17:00?
Carpe Libertatem
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 15:21:28 #17
66825 Reya
Fier Wallon
pi_61222657
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 15:17 schreef Boze_Appel het volgende:
http://www.albinoblacksheep.com/flash/einstein2
pi_61222676
quote:
http://www.timeanddate.com/worldclock/
pi_61223832
quote:
Weer een dag dichter bij je pensioen hè.
  † In Memoriam † vrijdag 29 augustus 2008 @ 16:11:17 #20
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_61223933
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 16:07 schreef Autodidact het volgende:
Weer een dag dichter bij je pensioen hè.
De vraag is alleen of ik harder kan leven dan de politiek de pensioenleeftijd naar boven kan bijstellen. Als ik niet hard genoeg leef dan mag ik nooit met pensioen.
Carpe Libertatem
pi_61223964
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 16:11 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

De vraag is alleen of ik harder kan leven dan de politiek de pensioenleeftijd naar boven kan bijstellen. Als ik niet hard genoeg leef dan mag ik nooit met pensioen.
Als je maar hard genoeg leeft dan maakt het ook geen zak uit of je nou op je 60e of 75e met pensioen mag.
pi_61224620
30 leek me altijd een mooie pensioenleeftijd. Jeugdige onbevangenheid .
pi_61224824
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 16:39 schreef MrX1982 het volgende:
30 leek me altijd een mooie pensioenleeftijd. Jeugdige onbevangenheid .
Dat leek me toen ik nog 16 was een prima eindpunt van m'n leven, op m'n 26e denk ik daar toch net iets anders over.
pi_61224893
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 16:11 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Wij kunnen nooit meer met pensioen. Op je zeventigste moet je ophouden en word je gerecycled tot veevoer.

Tough shit.
pi_61224939
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 16:47 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat leek me toen ik nog 16 was een prima eindpunt van m'n leven, op m'n 26e denk ik daar toch net iets anders over.
Dat kan ik me goed voorstellen. Op je 30ste met pensioen gaan lijkt me op mijn 26e nog steeds een goed idee .
pi_61224988
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 16:52 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat kan ik me goed voorstellen. Op je 30ste met pensioen gaan lijkt me op mijn 26e nog steeds een goed idee .
Dat sowieso, maar de financiële haalbaarheid is alleen een klein probleempje.
pi_61225434
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 16:53 schreef Monolith het volgende:

[..]

Kleine problemen kunnen opgelost worden in 4 jaar .
pi_61225465
quote:

[..]

Uitdaging!
pi_61225480
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 17:14 schreef Monidique het volgende:

[..]

Uitdaging!
Klinkt alsof je daar ambitie voor nodig hebt.
pi_61225501
Ja, laat dan maar...
pi_61228686
Ik zag doei.
pi_61230576
Huilie.
Allah Al Watan Al Malik
pi_61230984
pi_61231007
Wat is dat voor schijnheilige smilie. Hebbie mn boeken nu gejat ofzo...
Allah Al Watan Al Malik
pi_61231078
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 21:13 schreef Mutant01 het volgende:
Wat is dat voor schijnheilige smilie. Hebbie mn boeken nu gejat ofzo...
Ze zijn al naar De Slegte gebracht. Ik heb geld verdiend aan een Marokkaan!
pi_61231174
Zomg, ik weet waar je huis woont swa!
Allah Al Watan Al Malik
pi_61231186
In ernst: ze zijn binnen. Je zult je geld morgen hebben.
pi_61231331
I'm rich! Goed om te horen dat ze binnen zijn
Allah Al Watan Al Malik
pi_61237050
quote:

[..]

Herkenbaar. Moet ik toch maar die Jackpot winnen binnenkort .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_61240986
quote:
Zweeds kind wil niet de hele klas op zijn feestje
Petra Sjouwerman, Kopenhagen
Reageer zelf
In Zweden moeten kinderen verplicht de hele klas uitnodigen voor hun verjaardag. Om pesten te voorkomen.

De gemoederen in het politiek correcte Zweden –of moeten we zeggen het hyperpolitiek correcte Zweden?– zijn in beweging door iets schijnbaar onbenulligs als een kinderverjaardag. En dat is allemaal de schuld van een achtjarig jongetje in de Zuid-Zweedse plaats Lund.

Dit pojke (jongetje) heeft een grote fout gemaakt. Voor zijn verjaardagsfeestje nodigde hij namelijk niet alle klasgenootjes uit, zoals in Zweden gangbaar is op school. Nee, twee meisjes mochten niet komen. De één omdat zij hem de laatste tijd regelmatig pestte. De ander omdat zij hem ook niet had uitgenodigd voor háár verjaardag. Toen de leerkracht merkte dat twee klasgenootjes waren overgeslagen, pakte ze alle uitnodigingen af.

De regel is al jaren oud en is op bijna alle scholen trouwens ook schriftelijk vastgelegd. Ook op de school in Lund: als je jarig bent, nodig je alle kinderen uit je klas uit voor je feestje. Wil je dat niet, dan is er een andere optie: je nodigt alleen jongens uit of alleen meisjes. Zo wil men voorkomen dat sommige kinderen worden buitengesloten. Buitensluiten van kinderen veroorzaakt een slecht werkklimaat in de klas en dit staat goed onderwijs in de weg, zo is de Zweedse gedachtegang.

„De twee meisjes waren zo verdrietig dat de andere leerlingen uit zichzelf de uitnodigingen aan de leraar teruggaven”, verklaarde het schoolhoofd in de krant Sydsvenskan. Maar de vader van het jongetje kreeg een andere versie van zijn zoon: de klas was teleurgesteld en begreep niet waarom ze de kaart bij de leerkracht moesten inleveren.

De vader van het jongetje verklaarde de schoolregel niet te kennen en diende een klacht in bij de parlementaire ombudsman. „Die twee gaan nooit met mijn zoon om. Je nodigt toch niet je vijanden uit?” zo luidde zijn verklaring – tevens startschot voor een fel debat.

Parlementslid Lars Hansson (van de regerende Liberale Volkspartij) stelde zich achter de leerkracht; die deed het ’precies zoals het hoort’. „Het is nu eenmaal de taak van een leerkracht om krenkend gedrag tegen te gaan.” Daarmee verwoordde hij het standpunt van 53 procent van alle Zweden, bleek uit een peiling van Sydsvenskan.

De ombudsman is er nog niet uit. „Het gaat erom dat het jongetje de uitnodiging in de school heeft rondgedeeld. Dan moet je iedereen vragen. Had hij het buiten de school gedaan, dan was het een ander verhaal”, vindt Mikael Karanikas, juridisch adviseur van de ombudsman, die de zaak heeft teruggestuurd naar de school, in afwachting van die kant van het verhaal.
Ik voel dat er een plannetje van Rouvoet zit aan te komen
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_61241060
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 10:52 schreef Klopkoek het volgende:

Wat heeft dat met hyperpolitiekcorrect te maken ?
hyperpolitiekcorrect = de mogelijkheid dat Cramer een petitie ondertekende 20 jaar terug opblazen tot een vaststaand feit ... foei roepen... en haar aftreden eisen....
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 11:43:04 #42
Stranger than fiction
pi_61241770
Goedmorgen.
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 11:46:18 #43
Stranger than fiction
pi_61241798
Als dit al het diepste dal in 60 jaar is dan zijn die zogenaamde babyboomers niks gewend.
Wat een pijpzakkers.
quote:
Diepste dal economie GB in 60 jaar

Groot-Brittannië zit in het diepste economische dal in 60 jaar, en het wordt nog erger. Dat zegt de Britse minister van Financiën Darling in The Guardian.

Darling geeft toe dat de gevolgen van de kredietcrisis groter zijn dan hij verwachtte. Hij was verrast toen de Britse centrale bank zei dat er met de kerst 2 miljoen werklozen zullen zijn.

Sinds Labour de macht kreeg waren er niet zoveel werklozen. De Britten zijn het vertrouwen in de regering kwijt, erkent Darling. Het wordt volgens hem een enorme klus om het vertrouwen van de kiezers op tijd terug te krijgen voor de verkiezingen van volgend jaar.
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 11:47:25 #44
Stranger than fiction
pi_61241821
  † In Memoriam † zaterdag 30 augustus 2008 @ 12:21:18 #45
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_61242353
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 10:52 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat Zweedse verhaal is al een tijdje geleden.
Carpe Libertatem
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 12:31:34 #46
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_61242536
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 11:47 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[ afbeelding ]
voor een 70 jarige neo-con kun je je slechtere running mates voorstellen. Ik ken haar verhaal niet, maar ze steelt wel de show boven Biden.
quote:
Toespraak

Bert Wagendorp

Inmiddels zijn de retorische kwaliteiten van Barack Obama zo uitvergroot en is de nadruk zo gelegd op zijn visionaire boodschap, dat je bijna teleurgesteld bent wanneer hij het heeft over zoiets ordinairs als belastingverlaging.

Ik hoor Barack graag over een betere wereld en het zou natuurlijk helemaal mooi zijn wanneer hij en passant nog een paar blinden geneest, een lamme laat lopen, even een rondje wandelt over de vijver voor het podium en daarna opstijgt, op een wolkenwagen richting Washington, roepend: Yes we can!

Ja, jij wel, Obama. Pas maar op dat je niet neerstort.

Presidentsverkiezingen beslist. Ga daar maar eens overheen, als McCain zijnde. Mag je wel een paar doden tot leven wekken en zelf aan het kruis gaan hangen.

Dus ik zat donderdagnacht vol verwachting voor de televisie – eerst nog braaf bij de NOS, maar daar vonden ze de toespraak van Obama kennelijk niet belangrijk genoeg om live uit te zenden.

Ik kom niet zo vaak midden in de nacht mijn bed uit voor een historische gebeurtenis. De tijden van The rumble in the jungle met Mohammed Ali zijn voorbij.

Maar nu, begreep ik, hing alles af van één toespraak van Obama.

Die zou beslissen of we na 4 november de eerste zwarte president zijn debuut zien maken in het Witte Huis, of de eerste 70-plusser.

Je mag het van de Hollandse neocons niet zeggen, omdat het een cliché schijnt te zijn en omdat George Bush volgens hen nu eenmaal een buitengewoon intelligent man is. Toch waag ik het erop: volgens mij is de wereld zelden een eeuw slechter begonnen dan onder deze schurkachtige verschijning, deze cynische cowboy, deze marionet in handen van gevaarlijke types, deze politieke clown die de VS en de wereld veel slechter heeft achtergelaten dan hij ze aantrof.

Dus daarom was ik ook wel benieuwd naar wat Obama zou gaan zeggen. McCain is geen Bush en wie hij zelf is, weten we eigenlijk nog niet precies. Maar hij is wel de drager van hoop op verandering, en dat is McCain niet.

Noem het naïef – dan ben ik maar naïef. Liever naïef en hoopvol, dan cynisch en zwartkijker. Obama gaat me teleurstellen, politici zullen je altíjd teleurstellen, dat hoort nu eenmaal bij hun vak. Maar ik geloof ook dat hij de wereld weer een zetje de goede kant op kan geven, een koerswijziging kan doorvoeren, weg van het verrotte neoconservatieve gedachtengoed.

Barack Obama sprak ongeveer een uur. Het was minder de visionair die we hoorden, en meer de politieke pragmaticus. Hij had wel door dat hij er met alleen Yes we can niet komt en met Change evenmin. De belastingen moeten omlaag en de lonen omhoog.

De politicoloog André Krouwel zei op Lowlands dat Obama nog het best als een christen-democraat kan worden omschreven. Barack Obama, CDA. Doe mij een stuk of wat van zulke CDA’ers.

Toen Bush vier jaar geleden Kerry versloeg, was ik ernstig teleurgesteld. Als McCain op 4 november Obama verslaat, wordt hoop de bodem ingeslagen en word ook ik een beetje cynisch.

Ik hoorde Obama zijn laatste woorden uitspreken en dacht: hij gaat winnen.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_61242707
Geen hele gekke set van McCain inderdaad.
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 12:41:46 #48
Stranger than fiction
pi_61242716
  † In Memoriam † zaterdag 30 augustus 2008 @ 12:47:52 #49
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_61242825

Carpe Libertatem
pi_61242863
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 12:41 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Die heeft het zuurpeil in z'n maag niet helemaal op peil .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')