Ach, op de uni zitten er genoeg anderen die al begin twintig zijn. Dat krijg je als je een paar keer van studie wisselt.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 23:51 schreef Impala-neuker het volgende:
Ik vind niet dat je het kunt maken om na je 25ste nog te beginnen aan een normale hbo/wo opleiding met allemaal havo/vwo gasten van 17/19 jaar. Gewoon uit fatsoen niet, das net zoiets als op je 12de nog aan de kleuterschool beginnen.
quote:Op donderdag 28 augustus 2008 23:51 schreef Impala-neuker het volgende:
Ik vind niet dat je het kunt maken om na je 25ste nog te beginnen aan een normale hbo/wo opleiding met allemaal havo/vwo gasten van 17/19 jaar. Gewoon uit fatsoen niet, das net zoiets als op je 12de nog aan de kleuterschool beginnen.
Echt complete onzin, ik ben op m'n 25ste nog aan HBO informatica begonnen. Dat gaat prima, niks mis mee.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 23:51 schreef Impala-neuker het volgende:
Wat hij zegtquote:Op donderdag 28 augustus 2008 23:43 schreef Rekkie het volgende:
Ik ben 30+ en ik ga ook weer een studie oppakken. M.i. ben je nooit te oud om te leren.
Ja, want HBO/WO is hetzelfde als de kleuterschool... In het Nederlandse onderwijsstelsel heb je verplichte en niet verplichte onderdelen, dus is het logisch dat sommigen later beginnen met de niet verplichte onderdelen.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 23:51 schreef Impala-neuker het volgende:
Want sociale contacten nemen af naarmate je ouder wordt?quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 14:03 schreef RobertoCarlos het volgende:
Het lijkt me idd wel dat je wat eenzamer rondloopt bij zo'n studie op latere leeftijd
Want veel 19jarige chickies gaan niet voor kale dikke eind-30ers.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 16:34 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Want sociale contacten nemen af naarmate je ouder wordt?
19 jarige sjikies kom ik dan gelukkig ook niet tegen op de opleiding van mijn keuzequote:Op zaterdag 30 augustus 2008 16:38 schreef soylent het volgende:
[..]
Want veel 19jarige chickies gaan niet voor kale dikke eind-30ers.
dat zeg jijquote:Op zaterdag 30 augustus 2008 16:38 schreef soylent het volgende:
[..]
Want veel 19jarige chickies gaan niet voor kale dikke eind-30ers.
Waarschijnlijk onbedoeld, maar de grap is goedquote:Op zaterdag 30 augustus 2008 18:58 schreef De_Fotograaf het volgende:
in het veld ? doe jij bio toevallig ?
Nee. Geen bio. ik studeer nu peace and conflict studies..Ik denk dat ik in het veld te letterlijk vertaald heb vanuit het engels "in the field" ..quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 18:58 schreef De_Fotograaf het volgende:
in het veld ? doe jij bio toevallig ?
Toch wel apart dat ze het al in de praktijk deden en pas daarna de bijpassende opleiding erbij doen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 18:44 schreef AKnynke het volgende:
Ik ben nu net aan m'n master begonnen, en er zitten 2 vrouwen van 40 plus in het programma. Ze hebben eigenlijk allebei een hele tijd in het veld gewerkt, eentje in de ierse buitenlandse dienst, en eentje voor de VN overal en nergens, en willen nu naast de praktijk ook de theoretische achtergrond hebben. Natuurlijk zijn ze de oudsten, maar ze passen goed in de groep. Ben benieuwd hoe het studeren ze afgaat !
quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 19:08 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Toch wel apart dat ze het al in de praktijk deden en pas daarna de bijpassende opleiding erbij doen.
Doe je deze studie in deeltijd en zo ja waar? Als onderdeel van politicologie?
Ik doe deze studie voltijd, in Uppsala, zweden. Het is een 2 jarige research master!quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 19:08 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Toch wel apart dat ze het al in de praktijk deden en pas daarna de bijpassende opleiding erbij doen.
Doe je deze studie in deeltijd en zo ja waar? Als onderdeel van politicologie?
meer in het slagveld dusquote:Op zaterdag 30 augustus 2008 19:05 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Nee. Geen bio. ik studeer nu peace and conflict studies..Ik denk dat ik in het veld te letterlijk vertaald heb vanuit het engels "in the field" ..
op dit moment zit ik vrij veilig in zweden...denk dat het nog wel even duurt voordat ik in het slagveld zit..quote:
*foto's kijkt*quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:32 schreef AKnynke het volgende:
[..]
op dit moment zit ik vrij veilig in zweden...denk dat het nog wel even duurt voordat ik in het slagveld zit..
Dat is 6 jaar geleden, en ongeloofelijk offtopic!quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:40 schreef De_Fotograaf het volgende:
[..]
*foto's kijkt*
* vindt het maar niks dat jij helemaal in zweden zit... *![]()
erg leuke foto dezehttp://i.fok.nl/userpics//71166/71166_nynkevolleyball2.JPG
quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:42 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Dat is 6 jaar geleden, en ongeloofelijk offtopic!
hier op het hbo had ik vorig jaar veel mensen van 24-27 in de klas zitten geen enkel probleemquote:Op donderdag 28 augustus 2008 23:51 schreef Impala-neuker het volgende:
Ik durf te wedden dat 70% van de VWOers na een jaar de helft niet (meer) weten of kunnen uit dat boekje.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 22:57 schreef soylent het volgende:
Wat voor een opfriscursus had je in gedachten?
Universiteit is best veel zelfredzaamheid, je kan ook gewoon een boekje kopen of downloaden. Voor basiswiskunde heb je bijvoorbeeld een alleraardigst pdfje boek van wiskundige Van de Craats.
De VWOers die een technische opleiding doen gaan ver boven dat niveau uit. Veel andere VWOers hebben op het VWO het niveau van dat boek nooit bereikt.quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:52 schreef Verluste het volgende:
[..]
Ik durf te wedden dat 70% van de VWOers na een jaar de helft niet (meer) weten of kunnen uit dat boekje.
Veel studies hebben statistiek; wat voor niveau van wiskunde heb je hier eigenlijk voor nodig?
Heftig! En leuk! Die scandinaviers doen idd erg veel qua onderwijs/wetenschap van internationale politiek.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 20:09 schreef AKnynke het volgende:
[..]
[..]
Ik doe deze studie voltijd, in Uppsala, zweden. Het is een 2 jarige research master!
Met mijn 23 jaar ben ik een van de jongsten hier. Verbaasde ik me wel een beetje over!quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:16 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Heftig! En leuk! Die scandinaviers doen idd erg veel qua onderwijs/wetenschap van internationale politiek.
Dit vind ik dan trouwens wat meer vervolgopleiding dan dat je op latere leeftijd met een hele nieuwe studie begint, maar goed je zit natuurlijk ook tussen allerlei verschillende leeftijden.
Je bent gewoon erg slim.quote:Op zondag 31 augustus 2008 15:29 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Met mijn 23 jaar ben ik een van de jongsten hier. Verbaasde ik me wel een beetje over!
ben ik toch heel benieuwd hoe je daar bij komt. Ben gewoon hier gekomen na 3 jaar bachelor. Niet zo vreemd!quote:Op zondag 31 augustus 2008 17:48 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Je bent gewoon erg slim.
(en nee, da's niet om te slijmen, maar dat is gewoon zo)
Dat is hier dan kennelijk idd zo.quote:Op zondag 31 augustus 2008 18:03 schreef AKnynke het volgende:
[..]
ben ik toch heel benieuwd hoe je daar bij komt. Ben gewoon hier gekomen na 3 jaar bachelor. Niet zo vreemd!
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet weet waarop ik precies ben toegelaten, en waarom ik wel, en 100 andere mensen niet toegelaten zijn..Ik moest m'n bachelorscriptie sturen (die over een totaal ander onderwerp gaat), en een motivatiebrief, en cijferlijst enzo. M'n cijfers waren echt niet zo geweldig (gemiddeld 7.5)...dus ik weet t niet!quote:Op zondag 31 augustus 2008 18:46 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dat is hier dan kennelijk idd zo.
Hoe ik erbij kom is dat ze meestal ze voor dit soort research master programma's pittige toelatingseisen hebben en omdat deze masters vanwege het onderwerp en omdat het om research gaat, meestal zwaarder zijn, tenminste in Leiden waar je ook zo'n research master hebt. Die is bijvoorbeeld verbonden met Clingendael, waarvan je toch mag verwachten dat er slimme mensen rondlopen.
Maar mss is gaat dit in jouw geval niet op; dan neem ik het natuurlijk terug dat je slim bent.
Een 7.5 gemiddeld is echt zo slecht niet..... bij Politicologie in Leiden is een 8 gemiddeld Cum Laude, dus daar zit je niet zo ver vanaf.quote:Op zondag 31 augustus 2008 22:41 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet weet waarop ik precies ben toegelaten, en waarom ik wel, en 100 andere mensen niet toegelaten zijn..(...) M'n cijfers waren echt niet zo geweldig (gemiddeld 7.5)...dus ik weet t niet!
Veel plezier!quote:Maar, ik ben blij hier te zijn! De andere studenten hebben allemaal heel diverse achtergronden, en de professoren staan erg goed bekend in het vakgebied..Morgen de eerste echte dag!
Moet geen probleem zijn, ik heb voor mijn HBO ook eerst 2 jaar gewerkt begon toen met 21 aan mijn opleiding. Qua geld valt 't ook wel mee, je moet gewoon een bijbaan nemen en anders gewoon je volledige stufie pakken.quote:Op zondag 31 augustus 2008 22:35 schreef robert842 het volgende:
hey,
Ik wil ook weer gaan studeren (ben nu 24) en wil eigenlijk volgend jaar beginnen op m'n 25ste (na twee jaar gewerkt te hebben). Ik heb echt zoiets van "is dit het nu?'
Dus ik wil puur uit interesse verder op de uni ipv meer geld te verdienen ofzo.
goed om te horen dat er meer zijn die met dit dilemma zitten, ik was al bang dat ik de oudste was met m'n 24 !![]()
Het enige wat me een beetje tegenzit is dat je ernaast toch parttime wilt blijven werken om alles te kunnen financieren. en of dit dus een beetje haalbaar is.
Wat voor een opleiding doe je dan dat alles ook 's avonds te volgen is?quote:Op dinsdag 2 september 2008 12:06 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik ben ook weer begonnen op m'n 29ste.
Ik ben voltijd avondstudent (ik doe gewoon alle vakken die de voltijders doen terwijl ik als deeltijder sta ingeschreven en 's avonds college heb).
Ik kwam erg snel weer in de studieflow, d.w.z. ik neem stof razendsnel op e.d., haal m'n tentamens.
Maar het grootste punt is tijd en geld.
Ik werk 32 uur en hoewel ik het red, zou ik liever wat minder werken. Maar ja, ik heb een hypotheek te betalen en moet ook eten.
TS, hoe ga jij dat doen? Als je fulltime wilt studeren, dan kun je overdag dus al niet werken...
hmzzz das een goeie. Hoezo is die niet geldig? Ik vind hem meer waar dan die gedrochten nu. Kweet nog wel dat ze bij ons gingen experimenteren met die nieuwe opzet, maar dat was een groot falen ...quote:Op dinsdag 2 september 2008 12:07 schreef cinnamongirl het volgende:
O ja, en mijn oude stijl VWO-diploma bleek niet meer 'geldig' te zijn. Gelukkig had ik nog een WO propedeuse liggen, anders had ik denk ik een colloquium doctum-test moeten doen om toegelaten te kunnen worden.
Nederlands recht deeltijd. Is 1/2 van het voltijdtempo, dus ik kan niet alle vakken volgen waarin ik tentamen doe! Ik maak dus mijn eigen programma.quote:Op dinsdag 2 september 2008 17:53 schreef FloggingMolly het volgende:
[..]
Wat voor een opleiding doe je dan dat alles ook 's avonds te volgen is?
Sinds 2005 geeft een VWO-diploma oude stijl geen toegang meer tot het Hoger Onderwijs.quote:Op dinsdag 2 september 2008 19:01 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
hmzzz das een goeie. Hoezo is die niet geldig? Ik vind hem meer waar dan die gedrochten nu. Kweet nog wel dat ze bij ons gingen experimenteren met die nieuwe opzet, maar dat was een groot falen ...
Deeltijd of avondstudie is de enige optie.quote:Op woensdag 3 september 2008 14:58 schreef robert842 het volgende:
Deeltijd is sowieso moeilijk te vinden of je moet al op de OU gaan kijken, maar tijdens de opendag ben ik niet overtuigd geraakt van hun systeem.
Maar wel masters in de richting van BPM & IT, en computer sciences.quote:Op woensdag 3 september 2008 15:01 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Deeltijd of avondstudie is de enige optie.
OU heeft geen bedrijfskundige informatica
Ja maar ik heb geen 2 dagen naast mijn werkquote:Op woensdag 3 september 2008 16:15 schreef robert842 het volgende:
[..]
Maar wel masters in de richting van BPM & IT, en computer sciences.
Maar ik vraag me af wat het gemiddeld aantal contacturen is bij een voltijd wo-studie. Op het HBO was dat nagenoeg 2 dagen. Dan moet ernaast werken goed mogelijk zijn.
Ik zit te denken aan Bedrijfseconomie, Fiscale economie of Wiskunde. Economie en Wiskunde heb ik eigenlijk altijd interessant gevonden, dus het wordt nog lastig kiezen tussen die 2.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 22:55 schreef GlowMouse het volgende:
Wat voor studie had je in gedachten?
Ja dat boekje had ik idd ook gevonden, is het wat? Ik was laatst wat oude examens aan het doorbladeren en ik schrok best van de dingen die ik gewoon niet meer weet. Daarnaast schijnen er met dat nieuwe 2e fase systeem ook genoeg dingen veranderd te zijn, vandaar dat ik eigenlijk al mijn vakken van toen wil opfrissen. Ik zag dat het James Boswell Instituut een groot aantal cursussen verzorgt, maar dat is echt heel prijzig allemaalquote:Op donderdag 28 augustus 2008 22:57 schreef soylent het volgende:
Wat voor een opfriscursus had je in gedachten?
Universiteit is best veel zelfredzaamheid, je kan ook gewoon een boekje kopen of downloaden. Voor basiswiskunde heb je bijvoorbeeld een alleraardigst pdfje boek van wiskundige Van de Craats.
Ik mis vooral de uitdaging. Daarnaast is enkel een VWO diploma tegenwoordig geen klap meer waard en kan ik met mijn werkervaring alleen in de sector waar ik nu zit nog wat hogerop.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 22:59 schreef Armageddon het volgende:
En waarom wil je weer studeren dan? Ben je het werk echt zat of wil je gewoon meer geld?
Ook minder positieve ervaringen hoor ik graagquote:Op donderdag 28 augustus 2008 23:12 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Ik ben opnieuw gaan studeren op m'n 26e, en kan het je eeerlijk gezegd niet aanraden.
Ik had door een vervelende en vrij landurige ziekte m'n tot dan toe met minimale inspanningen wel redelijk lopende studie economie afgebroken, en toen ik eenmaal weer beter was had ik meer zin om te gaan werken, ik was toen 22. Maar na een aantal jaren werken begon het bij mij weer te kriebelen en ik ben daarom op m'n 26e weer begonnen aan een studie Nederlands Recht.
Ik heb het geloof ik twee weken uitgehouden om colleges te volgen. Ik kon niet meer aarden geloof ik. Al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik altijd al zeer moeilijk ben geweest met het volgen van lessen, ook op de middelbare school.
Na een aantal jaren weer gewerkt te hebben, kwam ik er achter dat je ook in deeltijd een WO studie kunt volgen (wist ik daarvoor echt niet). Ik ben daardoor twee jaar geleden (op m'n 30e) weer begonnen (opnieuw met Nederlands Recht) en nu bevalt het me eigenlijk wel goed (ik ben eigenlijk weer gewoon jong tussen de nog oudere lullen), behalve het tempo in deeltijd dan (30 ipv 60 ECTS/jaar). Daarom heb ik dit jaar het voornemen om ongelooflijk veel punten te gaan halen, al heb ik die voornemens vaker gehad.
Ik heb er meer spijt van dat ik op m'n 26e niets van deeltijdstudies wist. Studeren is altijd een goed idee als je iets anders wilt en je denkt dat je het kunt, maar ik wilde je mijn niet zo positieve ervaringen toch niet onthouden...
Wat studeer jij? Ik heb ook even getwijfeld of zo'n lange break wel zo verstandig is, maar ik ben echt helemaal op. Een lange vakantie is precies wat ik nodig heb om er weer helemaal op te laden.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 23:32 schreef quo_ het volgende:
Waar gaat dit over joh???
Bij het lezen van de TT dacht ik minstens aan een 40+ er (zoals ikzelf ben).
In mijn beleving heb je een prima leeftijd om te gaan studeren!
Op je gerichte vragen kan ik je geen op ervaring gebaseerd antwoord geven. Maar ik heb wel een serieus punt m.b.t. je timing en planning. Met je 7 jaar werken heb je waarschijnlijk een bepaald ritme in je leven en daarbij enige discipline voor het doen van dingen die je niet direct leuk vindt. Voor een beetje vlot doorstuderen is dat handige bagage. Ik vraag me af of het slim is om nu een half jaar de volledige vrijheid op te zoeken om vervolgens weer helemaal te moeten omschakelen.
Heel herkenbaar deze post, ik mis ook vooral de uitdaging. Fijn om te horen dat er van het leeftijdsverschil weinig te merken was. Ook wat betreft je kennis van grammatica weet ik echt precies wat je bedoelt, maar in mijn geval gaat het vooral om buitenlandse talen (Engels en Frans). Ik beheerste mijn talen altijd goed (Frans) tot zeer goed (Engels), maar dit is jammer genoeg echt schrikbarend verslechterdquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 00:24 schreef base3ball het volgende:
Ik ben zelf twee jaar geleden na een aantal jaar werken weer begonnen met een opleiding. Ik vond het zelf eigenlijk behoorlijk meevallen, eindelijk werd ik weer uitgedaagd. Moet zeggen dat het tweede jaar wat lastiger was, maar dat kwam dan ook doordat ik een hernia kreeg. Nu dus in mijn derde jaar nog wat inhalen.
Ik had zelf niet zo heel veel problemen met het leeftijdsverschil, bovendien zitten er ook genoeg twintigers op mijn opleiding en ook best wel wat die gewoon ouder zijn.
Wat betreft je opfriscursus: ik denk dat dat voor de meeste opleidingen niet zo heel veel zin heeft, behalve als je opleiding aansluit bij een van de 'oude' vakken.
Enige probleem waar ik tegenaan ben gelopen is het schrijven. Mijn kennis van grammatica is in al die jaren behoorlijk afgenomen. Automatismen zijn veel verdwenen, maar dit komt omdat ik niet heel veel heb geschreven in de tussentijd.
Ik ben zelf 25 en zoals velen hier zeggen, als je wil studeren moet je de knop omzetten en het gewoon doen! (ja it took me a while to get itquote:Op zondag 31 augustus 2008 22:35 schreef robert842 het volgende:
hey,
Ik wil ook weer gaan studeren (ben nu 24) en wil eigenlijk volgend jaar beginnen op m'n 25ste (na twee jaar gewerkt te hebben). Ik heb echt zoiets van "is dit het nu?'
Dus ik wil puur uit interesse verder op de uni ipv meer geld te verdienen ofzo.
goed om te horen dat er meer zijn die met dit dilemma zitten, ik was al bang dat ik de oudste was met m'n 24 !![]()
Het enige wat me een beetje tegenzit is dat je ernaast toch parttime wilt blijven werken om alles te kunnen financieren. en of dit dus een beetje haalbaar is.
Yep was ik idd van plan.quote:Op dinsdag 2 september 2008 11:58 schreef zwahiel het volgende:
[..]
Moet geen probleem zijn, ik heb voor mijn HBO ook eerst 2 jaar gewerkt begon toen met 21 aan mijn opleiding. Qua geld valt 't ook wel mee, je moet gewoon een bijbaan nemen en anders gewoon je volledige stufie pakken.
Pff 32u lijkt me best pittig naast een voltijd studie, ben zelf van plan 24u te gaan werken (2 avonden en in het weekend). Hoeveelste jaars ben je? Mijn appartement is trouwens voor een groot deel al afgelost, dus dat scheelt. En verder heb ik nog wat spaarcenten, voor het geval dat. Maar hier zou ik met mijn bijbaan en stufi niet aan hoeven komen, als het goed isquote:Op dinsdag 2 september 2008 12:06 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik ben ook weer begonnen op m'n 29ste.
Ik ben voltijd avondstudent (ik doe gewoon alle vakken die de voltijders doen terwijl ik als deeltijder sta ingeschreven en 's avonds college heb).
Ik kwam erg snel weer in de studieflow, d.w.z. ik neem stof razendsnel op e.d., haal m'n tentamens.
Maar het grootste punt is tijd en geld.
Ik werk 32 uur en hoewel ik het red, zou ik liever wat minder werken. Maar ja, ik heb een hypotheek te betalen en moet ook eten.
TS, hoe ga jij dat doen? Als je fulltime wilt studeren, dan kun je overdag dus al niet werken...
Mag ik vragen hoe je hierbij komt? Ik heb namelijk een vriendin die 1 jaar geleden met haar VWO oude-stijl diploma een WO studie is begonnen en zonder problemen of extra testen is toegelaten. Ik heb net ook even gekeken op de website van de UvA en bij veel studies staat het VWO oude-stijl diploma gewoon vermeld bij de toelatingseisen (mits uiteraard het juiste vakkenpakket). Ook bij Rechtsgeleerdheid word je met een VWO oude-stijl diploma toegelaten (bij de UvA that is). Link. Ik ben namelijk echt royally screwed als mijn diploma niet meer geldig isquote:Op dinsdag 2 september 2008 12:07 schreef cinnamongirl het volgende:
O ja, en mijn oude stijl VWO-diploma bleek niet meer 'geldig' te zijn. Gelukkig had ik nog een WO propedeuse liggen, anders had ik denk ik een colloquium doctum-test moeten doen om toegelaten te kunnen worden.
Dat is puur en alleen omdat ik mijn werkgever nog niet heb verteld dat ik ontslag neem en een aantal collega's van mij op FOK! zit.quote:Op dinsdag 2 september 2008 21:50 schreef RobertoCarlos het volgende:
Percies! Gewoon doen!
Toch wel jammer trouwens dat TS hiervoor een kloon aanmaakt.......
Zeg je dan ook wie je werkelijk bent?quote:Op donderdag 4 september 2008 01:48 schreef Houtsplinter het volgende:
[.opmerking over het kloon-zijn.]
Dat is puur en alleen omdat ik mijn werkgever nog niet heb verteld dat ik ontslag neem en een aantal collega's van mij op FOK! zit.
De kogel is trouwens door de kerk, ik ga volgend jaar weer studeren. Ik moet zeggen dat ik nu eigenlijk niet meer wachten en zo snel mogelijk mijn huidige werk vaarwel wil zeggen.
quote:Op donderdag 4 september 2008 01:48 schreef Houtsplinter het volgende:
Ik ben zelf 25 en zoals velen hier zeggen, als je wil studeren moet je de knop omzetten en het gewoon doen! (ja it took me a while to get it) . Ik moet sowieso naast mijn studie parttime gaan werken, omdat ik vaste lasten heb en anders niet rond kom. En ik kan gelukkig via een kennis aan baan komen waarmee dat net zou moeten lukken. Daarnaast kan ik tot mijn 30ste (meen ik) ook nog stufi aanvragen, dus dat zit wel goed. Wat wil jij gaan studeren dan?
[..]
een watquote:Op dinsdag 2 september 2008 19:19 schreef ebeaydojraes het volgende:
kheb ook nog ergens een propadeuse liggen ..
ACW/GS in R'dam?quote:Op donderdag 4 september 2008 09:14 schreef robert842 het volgende:
[..]
Ik ben nog aan het twijfelen tussen cultuurwetenschappen en geschiedenis.
( Ik ga wel een beetje het geld missen denk iken een goede baan opgeven is natuurlijk altijd een risico maarja dat zien we dan wel
)
Waar zou dat verschil dan inzitten. je bent toch al ouder dan de restquote:Op zaterdag 6 september 2008 10:15 schreef robert842 het volgende:
Gelukkig veel positieve reacties !
Ik denk wel dat er een verschil is of je op 'latere' leeftijd aan een nieuwe studie begint of dat je je master gaat halen.
Als ik verder zou gaan op m'n vakgebied dan duurt een master 1 jaar fulltime, of 2 jaar deeltijd.
Een nieuwe studie duurt 4 jaar, alleen in fulltime beschikbaar
Misschien eerst een jaartje fulltime gaan werken?quote:Op dinsdag 9 september 2008 01:45 schreef AnalQueen het volgende:
Ben nu 23, maar ik kan mij voor geen enkele opleiding interesseren. Ik voel mij dus wel te oud hiervoor, dat schoolse, het huiswerk, ik ben gewoon helemaal klaar daarmee, geen zin meer in.
Nu heb ik dus alleen een havo diploma, en weet ik dus niet wat ik met mijn leven wil. Ik heb me ingeschreven bij een HBO opleiding, facility management, wat vorige week begonnen is, en ik ben welgeteld twee dagen geweest. Mijn klas bevalt me niet, de stof bevalt me niet, het projectgestuurd onderwijs bevalt me al helemaal niet, niets bevalt me. Dit is nu al mijn vierde opleiding waar ik me voor heb ingeschreven, dit omdat ik denk dat ik geen toekomst heb zonder een HBO diploma, maar ik ben zo gedemotiveerd en ongeinteresseerd voor school, dat het gewoonweg niet gaat.
Dus ja, wat nu.
Licht er aan wat voor werk je hebt dan hé. Mij bevalt werk 10x beter.quote:Op dinsdag 9 september 2008 08:08 schreef PoepSnoet het volgende:
[..]
Misschien eerst een jaartje fulltime gaan werken?
Dan weet je ook meteen hoe het is om 40uur onder een baas te werken. Dan waardeer je "gewoon school" ook meteen een stuk meer
Ik had toen ik zo oud was ook die houding, maar kreeg later vreselijke spijt dat ik niks had afgemaakt. Hoewel ik in die tijd totnutoe prima banen heb gehad.quote:Op dinsdag 9 september 2008 01:45 schreef AnalQueen het volgende:
Ben nu 23, maar ik kan mij voor geen enkele opleiding interesseren. Ik voel mij dus wel te oud hiervoor, dat schoolse, het huiswerk, ik ben gewoon helemaal klaar daarmee, geen zin meer in.
Nu heb ik dus alleen een havo diploma, en weet ik dus niet wat ik met mijn leven wil. Ik heb me ingeschreven bij een HBO opleiding, facility management, wat vorige week begonnen is, en ik ben welgeteld twee dagen geweest. Mijn klas bevalt me niet, de stof bevalt me niet, het projectgestuurd onderwijs bevalt me al helemaal niet, niets bevalt me. Dit is nu al mijn vierde opleiding waar ik me voor heb ingeschreven, dit omdat ik denk dat ik geen toekomst heb zonder een HBO diploma, maar ik ben zo gedemotiveerd en ongeinteresseerd voor school, dat het gewoonweg niet gaat.
Dus ja, wat nu.
En dat weet je al na twee dagen, dat vind ik wel erg teleurstellend. Houdt het gewoon eens een half jaar vol en oordeel dan.quote:Op dinsdag 9 september 2008 01:45 schreef AnalQueen het volgende:
Dus ja, wat nu.
Zou het op een HBO studie meer uitmaken?quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 17:25 schreef Nolensp het volgende:
Denk niet dat leeftijd een probleem is tijdens je studie. Ik heb de universiteit heel anders ervaren dan bijv een HBO studie die ik ook heb gevolgd. Op de universiteit lopen studenten van alle leeftijden. Van 18 tot 30. Denk dat je beter iets ouder kan zijn dan jonger.
ik vind van wel.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 17:35 schreef PoepSnoet het volgende:
[..]
Zou het op een HBO studie meer uitmaken?
De gemiddelde leeftijd in mijn klas ligt toch echt rond de 21. Dus dan is het verschil al niet meer zo belangrijk.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 23:51 schreef Impala-neuker het volgende:
Kan nog interessant worden als ik op mijn 26ste een HBO beginquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 18:42 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik vind van wel.
Ben zelf 23, en was met 22 begonnen met een HBO-studie.
Kwam ik daar tussen jochies van16 en 17 te zitten.
Dat had ik wel ingecalculeerd, maar het viel niet zo mee als ik dacht.
De mentaliteit, houding en levenswijze van jochies van 16/17 is heel anders van iemand van 22, zit een aardig verschil tussen.
Dus ik heb het daar voor gezien gehouden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |