Ach, op de uni zitten er genoeg anderen die al begin twintig zijn. Dat krijg je als je een paar keer van studie wisselt.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 23:51 schreef Impala-neuker het volgende:
Ik vind niet dat je het kunt maken om na je 25ste nog te beginnen aan een normale hbo/wo opleiding met allemaal havo/vwo gasten van 17/19 jaar. Gewoon uit fatsoen niet, das net zoiets als op je 12de nog aan de kleuterschool beginnen.
quote:Op donderdag 28 augustus 2008 23:51 schreef Impala-neuker het volgende:
Ik vind niet dat je het kunt maken om na je 25ste nog te beginnen aan een normale hbo/wo opleiding met allemaal havo/vwo gasten van 17/19 jaar. Gewoon uit fatsoen niet, das net zoiets als op je 12de nog aan de kleuterschool beginnen.
Echt complete onzin, ik ben op m'n 25ste nog aan HBO informatica begonnen. Dat gaat prima, niks mis mee.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 23:51 schreef Impala-neuker het volgende:
Wat hij zegtquote:Op donderdag 28 augustus 2008 23:43 schreef Rekkie het volgende:
Ik ben 30+ en ik ga ook weer een studie oppakken. M.i. ben je nooit te oud om te leren.
Ja, want HBO/WO is hetzelfde als de kleuterschool... In het Nederlandse onderwijsstelsel heb je verplichte en niet verplichte onderdelen, dus is het logisch dat sommigen later beginnen met de niet verplichte onderdelen.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 23:51 schreef Impala-neuker het volgende:
Want sociale contacten nemen af naarmate je ouder wordt?quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 14:03 schreef RobertoCarlos het volgende:
Het lijkt me idd wel dat je wat eenzamer rondloopt bij zo'n studie op latere leeftijd
Want veel 19jarige chickies gaan niet voor kale dikke eind-30ers.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 16:34 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Want sociale contacten nemen af naarmate je ouder wordt?
19 jarige sjikies kom ik dan gelukkig ook niet tegen op de opleiding van mijn keuzequote:Op zaterdag 30 augustus 2008 16:38 schreef soylent het volgende:
[..]
Want veel 19jarige chickies gaan niet voor kale dikke eind-30ers.
dat zeg jijquote:Op zaterdag 30 augustus 2008 16:38 schreef soylent het volgende:
[..]
Want veel 19jarige chickies gaan niet voor kale dikke eind-30ers.
Waarschijnlijk onbedoeld, maar de grap is goedquote:Op zaterdag 30 augustus 2008 18:58 schreef De_Fotograaf het volgende:
in het veld ? doe jij bio toevallig ?
Nee. Geen bio. ik studeer nu peace and conflict studies..Ik denk dat ik in het veld te letterlijk vertaald heb vanuit het engels "in the field" ..quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 18:58 schreef De_Fotograaf het volgende:
in het veld ? doe jij bio toevallig ?
Toch wel apart dat ze het al in de praktijk deden en pas daarna de bijpassende opleiding erbij doen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 18:44 schreef AKnynke het volgende:
Ik ben nu net aan m'n master begonnen, en er zitten 2 vrouwen van 40 plus in het programma. Ze hebben eigenlijk allebei een hele tijd in het veld gewerkt, eentje in de ierse buitenlandse dienst, en eentje voor de VN overal en nergens, en willen nu naast de praktijk ook de theoretische achtergrond hebben. Natuurlijk zijn ze de oudsten, maar ze passen goed in de groep. Ben benieuwd hoe het studeren ze afgaat !
quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 19:08 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Toch wel apart dat ze het al in de praktijk deden en pas daarna de bijpassende opleiding erbij doen.
Doe je deze studie in deeltijd en zo ja waar? Als onderdeel van politicologie?
Ik doe deze studie voltijd, in Uppsala, zweden. Het is een 2 jarige research master!quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 19:08 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Toch wel apart dat ze het al in de praktijk deden en pas daarna de bijpassende opleiding erbij doen.
Doe je deze studie in deeltijd en zo ja waar? Als onderdeel van politicologie?
meer in het slagveld dusquote:Op zaterdag 30 augustus 2008 19:05 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Nee. Geen bio. ik studeer nu peace and conflict studies..Ik denk dat ik in het veld te letterlijk vertaald heb vanuit het engels "in the field" ..
op dit moment zit ik vrij veilig in zweden...denk dat het nog wel even duurt voordat ik in het slagveld zit..quote:
*foto's kijkt*quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:32 schreef AKnynke het volgende:
[..]
op dit moment zit ik vrij veilig in zweden...denk dat het nog wel even duurt voordat ik in het slagveld zit..
Dat is 6 jaar geleden, en ongeloofelijk offtopic!quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:40 schreef De_Fotograaf het volgende:
[..]
*foto's kijkt*
* vindt het maar niks dat jij helemaal in zweden zit... *![]()
erg leuke foto dezehttp://i.fok.nl/userpics//71166/71166_nynkevolleyball2.JPG
quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:42 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Dat is 6 jaar geleden, en ongeloofelijk offtopic!
hier op het hbo had ik vorig jaar veel mensen van 24-27 in de klas zitten geen enkel probleemquote:Op donderdag 28 augustus 2008 23:51 schreef Impala-neuker het volgende:
Ik durf te wedden dat 70% van de VWOers na een jaar de helft niet (meer) weten of kunnen uit dat boekje.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 22:57 schreef soylent het volgende:
Wat voor een opfriscursus had je in gedachten?
Universiteit is best veel zelfredzaamheid, je kan ook gewoon een boekje kopen of downloaden. Voor basiswiskunde heb je bijvoorbeeld een alleraardigst pdfje boek van wiskundige Van de Craats.
De VWOers die een technische opleiding doen gaan ver boven dat niveau uit. Veel andere VWOers hebben op het VWO het niveau van dat boek nooit bereikt.quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:52 schreef Verluste het volgende:
[..]
Ik durf te wedden dat 70% van de VWOers na een jaar de helft niet (meer) weten of kunnen uit dat boekje.
Veel studies hebben statistiek; wat voor niveau van wiskunde heb je hier eigenlijk voor nodig?
Heftig! En leuk! Die scandinaviers doen idd erg veel qua onderwijs/wetenschap van internationale politiek.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 20:09 schreef AKnynke het volgende:
[..]
[..]
Ik doe deze studie voltijd, in Uppsala, zweden. Het is een 2 jarige research master!
Met mijn 23 jaar ben ik een van de jongsten hier. Verbaasde ik me wel een beetje over!quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:16 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Heftig! En leuk! Die scandinaviers doen idd erg veel qua onderwijs/wetenschap van internationale politiek.
Dit vind ik dan trouwens wat meer vervolgopleiding dan dat je op latere leeftijd met een hele nieuwe studie begint, maar goed je zit natuurlijk ook tussen allerlei verschillende leeftijden.
Je bent gewoon erg slim.quote:Op zondag 31 augustus 2008 15:29 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Met mijn 23 jaar ben ik een van de jongsten hier. Verbaasde ik me wel een beetje over!
ben ik toch heel benieuwd hoe je daar bij komt. Ben gewoon hier gekomen na 3 jaar bachelor. Niet zo vreemd!quote:Op zondag 31 augustus 2008 17:48 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Je bent gewoon erg slim.
(en nee, da's niet om te slijmen, maar dat is gewoon zo)
Dat is hier dan kennelijk idd zo.quote:Op zondag 31 augustus 2008 18:03 schreef AKnynke het volgende:
[..]
ben ik toch heel benieuwd hoe je daar bij komt. Ben gewoon hier gekomen na 3 jaar bachelor. Niet zo vreemd!
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet weet waarop ik precies ben toegelaten, en waarom ik wel, en 100 andere mensen niet toegelaten zijn..Ik moest m'n bachelorscriptie sturen (die over een totaal ander onderwerp gaat), en een motivatiebrief, en cijferlijst enzo. M'n cijfers waren echt niet zo geweldig (gemiddeld 7.5)...dus ik weet t niet!quote:Op zondag 31 augustus 2008 18:46 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dat is hier dan kennelijk idd zo.
Hoe ik erbij kom is dat ze meestal ze voor dit soort research master programma's pittige toelatingseisen hebben en omdat deze masters vanwege het onderwerp en omdat het om research gaat, meestal zwaarder zijn, tenminste in Leiden waar je ook zo'n research master hebt. Die is bijvoorbeeld verbonden met Clingendael, waarvan je toch mag verwachten dat er slimme mensen rondlopen.
Maar mss is gaat dit in jouw geval niet op; dan neem ik het natuurlijk terug dat je slim bent.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |