Je moet toch ondertussen weten dat wat mensen willen geen graadmeter is voor iets kunnen of het geld waar zijn.quote:Op donderdag 4 september 2008 23:06 schreef DS4 het volgende:
Heb je al eens gekeken hoeveel de reclameblokken opleveren rondom een uitzending van Paul de Leeuw?
Overheidsinstelling. Maw belastingbetaler draait voor de excessen op .quote:Op donderdag 4 september 2008 15:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Particuliere instelling? Of een overheidsinstelling?
Dus beloont markt gekte en niet zo zeer prestaties.quote:Op donderdag 4 september 2008 23:08 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Je moet toch ondertussen weten dat wat mensen willen geen graadmeter is voor iets kunnen of het geld waar zijn.
Het zal mij jeuken. Misschien leveren ze gewoon meer kwaliteit voor hetzelfde geld. Dat dan de bestuurder meet geld krijgt is voor mij als belastingbetaler niet interessant. Het is net als bij de AH, ik betaal liever 2 euro voor een liter melk terwijl de CEO 10 mio krijgt dan 3 euro voor een liter melk termijn de CEO 3 ton krijgt. Waarom zou ik mij daar druk om moeten maken?quote:Op donderdag 4 september 2008 23:10 schreef EchtGaaf het volgende:
Potdimme, DS4, een hbo-instelling besturen.![]()
Zes ton !
Niet veel? Zo'n ¤ 350,- voor 1000 bakjes koffie?quote:Op donderdag 4 september 2008 15:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is duurder dan de senseo ja. Maar er gaan er hier misschien 1000 doorheen op jaarbasis, dus nog geen euro per dag. Dat is natuurlijk niet veel...
Het lijkt mij ook sterke koffie. Ik denk dat je maag omkeert als je er meer dan 3 per dag neemtquote:O ja, de koffie wordt uiteraard alleen op de zaak gedronken, dus dat scheelt ook de helft.![]()
[..]
Maw het beschouwen in perspectief. Maar dat is de basis van meningsvorming.....quote:Het ging even niet om de auto, maar om de micrometing ten aanzien van een macrobeeld.
Het systeem bevalt mij uitstekend.quote:Goede opmerking! Zo krijg ik zin om je een keer het eindresultaat te laten beleven. Maar goed, het is nu nog een akker...
Klopt, ik hou niet zo van film. En als ik kijk, dan kijk ik thuis.quote:Jij gaat nooit naar de bioscoop?
Hoezo eenvoudiger?quote:[..]
Die Nederlanders kunnen toch ook voor dat geld aan de slag? Zelfs eenvoudiger dan die Pool?
[..]
Die verrekte politici die dat mogelijk maken.quote:Aan wie ligt dat?
[..]
En dat is bepaald geen toeval denk ikquote:Volgens mij niet. Hij gedraagt zich ook een stuk beter m.i.
[..]
Het verhaal van cognities......De ja vu. (vaker over gehad denk ik )quote:Ach, de een zegt zus, de ander zo. Ik koop daar niets voor.
[..]
Ja, er zit veel in.quote:Het gaat om de gedachte dat een mens vaak zichzelf in de weg zit.
Hoewel ik Paul de Leeuw helemaal niet leuk vindt kan ik wel stellen dat hij presteert. Als jij dat niet ziet dan toont dat m.i. aan dat jij het niet WIL zien. Of niet kan zien, maar hoe dan ook: daar gaat jouw stellingname de mist in. Jij kan of wil geen prestaties herkennen.quote:Op donderdag 4 september 2008 23:11 schreef EchtGaaf het volgende:
Dus beloont markt gekte en niet zo zeer prestaties.
Ik vind dat niet veel nee. Een glas champagne kost al snel 20 euro en dan heb je nog geen Dom of Crystal (maar die laatste is sowieso erg proleterig).quote:Op donderdag 4 september 2008 23:21 schreef EchtGaaf het volgende:
Niet veel? Zo'n ¤ 350,- voor 1000 bakjes koffie?
Full-HD komt alleen met een beamer tot zijn recht. Mijn mening.quote:Het systeem bevalt mij uitstekend.
Zonde.quote:Klopt, ik hou niet zo van film. En als ik kijk, dan kijk ik thuis.
Ze hebben taalvoorsprong.quote:Hoezo eenvoudiger?
Nee, aan de Nederlanders die het werk vertikken te verrichten.quote:Die verrekte politici die dat mogelijk maken.
Je maakt je er gemakkelijk vanaf. Er zit nl. een enorm hiaat in de hypothese en dat is: wat heeft de zittende te winnen door een smak geld aan een nieuwkomer te geven? Vrijgevigheid is zelden de reden. En de zittenden zijn al binnen, dus hoeven niet meer binnen gehaald te worden.quote:Het verhaal van cognities......De ja vu. (vaker over gehad denk ik )
Precies.quote:Ja, er zit veel in.
Ik ben niet zo lichtzinnig over belastinggeld.quote:
Misschien? Denk je werkelijk dat adequaat bestuur van een hbo-instelling niet voor minder dan 6 ton kan??quote:Misschien leveren ze gewoon meer kwaliteit voor hetzelfde geld.
Voor mij wel. Betaal jij liever veelste veel belasting om die bobo's over te betalen?quote:Dat dan de bestuurder meet geld krijgt is voor mij als belastingbetaler niet interessant.
Raar voorbeeld. Waarom zou een CEO van 1 mio geen melk voor ¤0,62 (lidl) voor een liter volle melk kunnen zorgen?quote:Het is net als bij de AH, ik betaal liever 2 euro voor een liter melk terwijl de CEO 10 mio krijgt dan 3 euro voor een liter melk termijn de CEO 3 ton krijgt. Waarom zou ik mij daar druk om moeten maken?
Niet scherp en niet kritisch genoeg. Ze laten het ook gebeuren.quote:En zo moet de overheid het ook bekijken en dat doen ze ook. Ze betalen bedrag X en eisen daarvoor Y. Als Y voor X wordt gehaald is het goed. Hoe ze dat doen is niet relevant.
Vind jij werkelijk dat hij presteert dan? Hij doet vanaf het begin PRECIES hetzelfde kunstje, allemaal meer van hetzelfde. Net zoals Spijkerman. Begrijp werkelijk niet dat zijn programma's nog goed worden bekeken, misschien door gebrek aan creativiteit bij de programmamakers. Een beetje de gek uithangen, een string van de vegan streaker afrukken...Is dat presteren?quote:Op donderdag 4 september 2008 23:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hoewel ik Paul de Leeuw helemaal niet leuk vindt kan ik wel stellen dat hij presteert. Als jij dat niet ziet dan toont dat m.i. aan dat jij het niet WIL zien. Of niet kan zien, maar hoe dan ook: daar gaat jouw stellingname de mist in. Jij kan of wil geen prestaties herkennen.
Het gaat er niet om of DS4, jij of ik het zien als presteren, het gaat erom of het publiek je als zodanig waardeert.quote:Op vrijdag 5 september 2008 11:07 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Vind jij werkelijk dat hij presteert dan? Hij doet vanaf het begin PRECIES hetzelfde kunstje, allemaal meer van hetzelfde. Net zoals Spijkerman. Begrijp werkelijk niet dat zijn programma's nog goed worden bekeken, misschien door gebrek aan creativiteit bij de programmamakers. Een beetje de gek uithangen, een string van de vegan streaker afrukken...Is dat presteren?
Ik merk daar niets van als iemand niet wil werken en zijn handje op houdt. Dat vindt jij prima omdat zijn droombaan niet langs komt fietsen...quote:Op vrijdag 5 september 2008 11:02 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik ben niet zo lichtzinnig over belastinggeld.
Ik heb je al vaker gezegd dat ik meen dat in NL Ministers en Staatssecretarissen te weinig geld krijgen. Van de andere kant, bij Sharon Dijksma denk ik altijd dat die al gelukkig zou zijn als ze in het bedrijfsleven modaal mee neemt....quote:Misschien? Denk je werkelijk dat adequaat bestuur van een hbo-instelling niet voor minder dan 6 ton kan??![]()
Denk je werkelijk dat het besturen van een hbo-instelling bijna VIER keer zwaarder, VIER keer verantwoordelijker is dan een compleet land?? Bijna vier x het salaris van een MP??
Denk even na.![]()
Bedrag X staat al vast. Dus of die instelling daar nu een mooi gebouw voor weg zet, mooie LCD schermen, mooie parkeervoorzieningen of een bestuurder die wat geld kost... dat maakt voor X niet uit.quote:Voor mij wel. Betaal jij liever veelste veel belasting om die bobo's over te betalen?
Bij Lidl zit er een duurdere CEO achter en die zorgt dat het personeel flink wordt uitgeknepen om die ¤ 0,62 te bereiken... Dus een goed voorbeeld van wat ik schreef. Dank.quote:Raar voorbeeld. Waarom zou een CEO van 1 mio geen melk voor ¤0,62 (lidl) voor een liter volle melk kunnen zorgen?
Nee, de overheid moet zich niet bemoeien met intern beleid. Ze moeten kaders stellen. Precies daar ga jij steeds de mist in. Jij pakt een detail eruit en gaat daar over klagen. Besturen is overzicht hebben.quote:Niet scherp en niet kritisch genoeg. Ze laten het ook gebeuren.
Wat is zijn taak? Programma's maken die goed worden bekeken. Nou, dat presteert hij. Punt.quote:Op vrijdag 5 september 2008 11:07 schreef EchtGaaf het volgende:
Vind jij werkelijk dat hij presteert dan? Hij doet vanaf het begin PRECIES hetzelfde kunstje, allemaal meer van hetzelfde. Net zoals Spijkerman. Begrijp werkelijk niet dat zijn programma's nog goed worden bekeken,
Ik vind niet dat balkenende zo'n geweldige MP is. Integendeel. Dit kabinet lijkt werkelijk nergens op. Het pakt niets op. Ja, flauwekul. Maar de belangrijke zaken zoals de huizenmarkt, het ontslagrecht...quote:Presteren is datgene wat MP doet. Dat is echt loodzwaar.
Nee, ik zie dat totaal anders. Je moet ook niet doen alsof jij gelijk hebt. Je mag een andere mening hebben, maar feitelijk presteert Paul de Leeuw het om zoveel mensen iedere keer voor de buis te krijgen dat zijn waarde ligt op (kennelijk) 6,5 ton.quote:Je ziet toch ook wel dat er geen zak meer van klopt en dat de verhoudingen ver te zoeken zijn?
Bij K&vdB toch? Ik kan die twee niet uitstaan. Vertel even wat Plasterk gezegd heeft...quote:Mooi dat Ronald Plasterk gisteren precies dezelfde motivatie opvoerde als wat ik steeds doe
Misschien wel, misschien niet.quote:Ik ben een fan van Plasterk. Zou een veel beter partijleider zijn dan Bos.
Als je het zo bekijkt, dan is het niet duur. Net zoiets dat 14 cm voor een dwerg gigantisch is , maar voor een reus....quote:Op donderdag 4 september 2008 23:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik vind dat niet veel nee. Een glas champagne kost al snel 20 euro en dan heb je nog geen Dom of Crystal (maar die laatste is sowieso erg proleterig).
Alle waar naar zijn geld.
Met een beamer?quote:Full-HD komt alleen met een beamer tot zijn recht. Mijn mening.
Ik creëer liever ideale bioscoop omstandigheden in huis, zoals belichting etc. etc. En bovenal niet hoeven ergeren aan je collega bioscoopbezoekers die praten of erger nog zitten te smakken of winden latenquote:Zonde.
En ze komen maar wat graag. Dus dat zal wel meevallen. Ze verwachten toch dat wij aan hun aanpassen met gebarentaal. Schandalig dat ze gene Engels leren om maar iets te noemen. Nee, onderling in hun eigen taal lullen waarbij de rest maar moet gissen wat ze allemaal over je zeggen.quote:Ze hebben taalvoorsprong.
[..]
Noem nou eens 3, nee 2......nou vooruit 1 reden waarom ze het vertikken? Nou vooruit, ik geef je de eerste letter, een "o".quote:Nee, aan de Nederlanders die het werk vertikken te verrichten.
[..]
Nee, ik kon echt geen beter antwoord geven ,dan ik gaf.quote:Je maakt je er gemakkelijk vanaf. Er zit nl. een enorm hiaat in de hypothese en dat is: wat heeft de zittende te winnen door een smak geld aan een nieuwkomer te geven? Vrijgevigheid is zelden de reden. En de zittenden zijn al binnen, dus hoeven niet meer binnen gehaald te worden.
[..]
En zo is het maar net.quote:Precies.
Je zou bijna denken dat mensen steeds dommer worden....Ik weet het naders ook niet.quote:Op vrijdag 5 september 2008 13:01 schreef Reya het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of DS4, jij of ik het zien als presteren, het gaat erom of het publiek je als zodanig waardeert.
Ik ga naar HiFi winkels. Want?quote:Op vrijdag 5 september 2008 17:29 schreef EchtGaaf het volgende:
Met een beamer?![]()
Kom jij wel is eens in een bruingoedzaak?
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik in de bioscoop daar nooit last van heb. Maar ik ga dan ook altijd naar België, daar gedragen de mensen zich nog.quote:Ik creëer liever ideale bioscoop omstandigheden in huis, zoals belichting etc. etc. En bovenal niet hoeven ergeren aan je collega bioscoopbezoekers die praten of erger nog zitten te smakken of winden laten![]()
Die moeten eens met een schuin oog kijken naar al die Nederlanders die het vertikken om ook de handjes te laten wapperen...quote:Echt niet leuk voor de mensen die op dat werk zijn aangewezen.
Ik zal je er drie geven:quote:Noem nou eens 3, nee 2......nou vooruit 1 reden waarom ze het vertikken? Nou vooruit, ik geef je de eerste letter, een "o".
Opvallend dat je nu uit de discussie weg loopt.quote:Nee, ik kon echt geen beter antwoord geven ,dan ik gaf.
Waarom zal het jou interesseren wat andere mooi, leuk of aardig vinden.quote:Op vrijdag 5 september 2008 17:31 schreef EchtGaaf het volgende:
Je zou bijna denken dat mensen steeds dommer worden....Ik weet het naders ook niet.
Smaak, in de grote zin des woords, heeft geen hoger gelijk.quote:Op vrijdag 5 september 2008 17:54 schreef DS4 het volgende:
Waarom zal het jou interesseren wat andere mooi, leuk of aardig vinden.
Hele volksstammen gaan naar vdValk om "lekker te eten". Ik heb daar mijn bedenkingen bij, maar als zij het lekker vinden... wie ben ik om hun te vertellen dat ze ongelijk hebben?
Jij claimt dat je met een beamer wel profijt te hebben met full HD en niet met een groot plasma of LCD scherm??quote:
Klopt, Belgen gedragen zich veel beter dan de Nederlanders. Maar niet in het verkeer, want dan gedragen ze asociaal en onhandig. Nee geef mij de Duitsers dan maar.quote:Ik moet je eerlijk zeggen dat ik in de bioscoop daar nooit last van heb. Maar ik ga dan ook altijd naar België, daar gedragen de mensen zich nog.
Groot scherm kan thuis ook. Wel eens van psycho-akoestiek gehoord? ) Makkelijk te implementeren als je een HTPC gebruikt.quote:In een thuisbioscoop heb je daar natuurlijk geen last van. Je hebt alleen een wat kleinere zaal...
Een relatieve kleine groep bepaald niet de maat der dingen. Vreemd om zo van het slechtste scenario uit te gaan.quote:Die moeten eens met een schuin oog kijken naar al die Nederlanders die het vertikken om ook de handjes te laten wapperen...
[..]
Of minimumloon te laag, uiteraard met voorbehoud werkgelegenheid.quote:Ik zal je er drie geven:
- uitkeringen te hoog (armoedeval);
Typisch Nederlands?quote:- innerlijke slapte;
Wie zou het daar oneens mee zijn?quote:- het is niet meer maatschappelijk afkeurenswaardig om de hele dag op je reet te zitten.
Heb je betere voor handen?quote:Nog een vraag?
[..]
Nee, nogmaals het beste antwoord uit mijn meta arsenaalquote:Opvallend dat je nu uit de discussie weg loopt.
Maatschappelijke betrokkenheid. Maak jij je dan geen zorgen over de maatschappelijke vervlakking?quote:Op vrijdag 5 september 2008 17:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Waarom zal het jou interesseren wat andere mooi, leuk of aardig vinden.
Slechte voorbeeld. Ze weten niet beter omdat duurdere restaurants voor de elite zijn. Niet te betalen, rest dan dit soort eettenten.quote:Hele volksstammen gaan naar vdValk om "lekker te eten". Ik heb daar mijn bedenkingen bij, maar als zij het lekker vinden... wie ben ik om hun te vertellen dat ze ongelijk hebben?
Er stond "tot zijn recht komen". Natuurlijk zie ik dat het beeld op de LCD ook mooier is met Blu-ray dan met dvd, maar het verschil is veel kleiner dan op een groot scherm. Daar ligt de echte meerwaarde.quote:Op zaterdag 6 september 2008 20:33 schreef EchtGaaf het volgende:
Jij claimt dat je met een beamer wel profijt te hebben met full HD en niet met een groot plasma of LCD scherm??
Ik zie het wel hoor.
Nou, alles kan, maar schermen van 20-25m breed (ik schat even het formaat van Metropolis) zie je zelden in de thuissituatie. Ik ga waarschijnlijk naar 6 meter breed. Voor in huis is dat al zeer ruim.quote:Groot scherm kan thuis ook.
Het is helemaal geen relatief kleine groep.quote:Een relatieve kleine groep bepaald niet de maat der dingen. Vreemd om zo van het slechtste scenario uit te gaan.
Uit diverse onderzoeken blijkt dat ons minimumloon eigenlijk te hoog is, maar net onder de piepgrens.quote:Of minimumloon te laag, uiteraard met voorbehoud werkgelegenheid.
Het is er door oud-links in gemasseerd. Mede onder invloed van notoire werkweigeraars die we jarenlang over het bolletje hebben geaaid.quote:Typisch Nederlands?
?quote:Wie zou het daar oneens mee zijn?
Ik weet er prima raad mee. Jij kennelijk niet met de discussie.quote:Nee, nogmaals het beste antwoord uit mijn meta arsenaalDat je er geen raad me weet is vers twee
Ik kan mij alleen druk maken over Frans Bauer liefhebbers als ze hun muziek zo hard zetten dat ik het hoor.quote:Op zaterdag 6 september 2008 20:42 schreef EchtGaaf het volgende:
Maak jij je dan geen zorgen over de maatschappelijke vervlakking?
Wat dacht je eens van zelf koken?quote:Slechte voorbeeld. Ze weten niet beter omdat duurdere restaurants voor de elite zijn. Niet te betalen, rest dan dit soort eettenten.
Je kan in deze niet voorbij aan de factor geld.
Ook voor minder geld kun je een fatsoenlijk sturende auto krijgen, EG...quote:Hetzelfde verhaal dat klootjes hun Opel Astra geweldig vinden rijden en niet beter weten. Een Mercedes is dan te duur.
Als resolutie de enige factor zou zijn, dan ja. Let je dan niet op kleurweergave oa? Dat is net zo meebepalend. En beamer met scherm haalt dat gewoon nooit. Heb ik het nog niet over deformatie door de lens, ik geloof dat in d meeste beamers nou niet altijd de beste lenzen worden gebruikt. Een paar graden de beam uit het lood zal ik verder dan maar besparen.quote:Op zondag 7 september 2008 09:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Er stond "tot zijn recht komen". Natuurlijk zie ik dat het beeld op de LCD ook mooier is met Blu-ray dan met dvd, maar het verschil is veel kleiner dan op een groot scherm. Daar ligt de echte meerwaarde.
[..]
Met psycho acoustiek leidt je je oren om de tuin. Daar wordt volop gebruik gemaakt in de audio industrie. (principes van DSP). Zo kan je een kleine huiskamer omtoveren tot een geweldige kathedraal om maar 1 voorbeeld te noemen.quote:Nou, alles kan, maar schermen van 20-25m breed (ik schat even het formaat van Metropolis) zie je zelden in de thuissituatie. Ik ga waarschijnlijk naar 6 meter breed. Voor in huis is dat al zeer ruim.
[quote]
Ik stel dat het volstrekt zinloos of liever gezegd waanzinnig is. Bepalend is resolutie, beeldformaat irl kijkafstand. Het is te vervatten in een (impliciete) vergelijking.
Maar ja, als je geld wilt spenderen onder het mom van ik weet er anders ook geen raad mee..... ;')
[quote]
Ik had er nog niet van gehoord. Maar het geluid dat ik nu heb overtreft de bioscoop al lang en breed...
Wat is niet klein?quote:Het is helemaal geen relatief kleine groep.
[..]
Tsa, wanneer is die goed?quote:Uit diverse onderzoeken blijkt dat ons minimumloon eigenlijk te hoog is, maar net onder de piepgrens.
[..]
Die tijd ligt ver achter ons.quote:Het is er door oud-links in gemasseerd. Mede onder invloed van notoire werkweigeraars die we jarenlang over het bolletje hebben geaaid.
[..]
Nee? Je reageert er anders niet inhoudelijk op.quote:Ik weet er prima raad mee. Jij kennelijk niet met de discussie.
Frans Bauer is de ergste niet...quote:Op zondag 7 september 2008 09:44 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik kan mij alleen druk maken over Frans Bauer liefhebbers als ze hun muziek zo hard zetten dat ik het hoor.
[..]
Krijg je nooit het resultaat van de beste restaurants die slechts toegankelijk zijn voor extreem verdienende elite...quote:Wat dacht je eens van zelf koken?
[..]
Fatsoenlijk of premium?quote:Ook voor minder geld kun je een fatsoenlijk sturende auto krijgen, EG...
Ik denk dat jij teveel huis- tuin- en keukenbeamers van 1000 euro gezien hebt. En zelfs die zijn in een donkere kamer met goed scherm en goede opstelling iha niets slechter dan een LCD.quote:Op zondag 7 september 2008 16:55 schreef EchtGaaf het volgende:
Als resolutie de enige factor zou zijn, dan ja. Let je dan niet op kleurweergave oa? Dat is net zo meebepalend. En beamer met scherm haalt dat gewoon nooit. Heb ik het nog niet over deformatie door de lens, ik geloof dat in d meeste beamers nou niet altijd de beste lenzen worden gebruikt. Een paar graden de beam uit het lood zal ik verder dan maar besparen.
Vergeet niet dat fouten door zeer groot beeld ook des te meer worden versterkt.
Ik haat dsp. Daarom heb ik ook een reciever van NAD. DSP is een hulpmiddel om fouten te corrigeren. Dat kan soms best aardig, maar niets is mooier dan een goede akoustiek verkrijgen in de zaal door de wanden goed te bekleden en te werken met topapparatuur.quote:Met psycho acoustiek leidt je je oren om de tuin. Daar wordt volop gebruik gemaakt in de audio industrie. (principes van DSP). Zo kan je een kleine huiskamer omtoveren tot een geweldige kathedraal om maar 1 voorbeeld te noemen.
Dat is toch maatwerk?quote:Maatwerk!
Vraag als ondernemer eens bij het CWI of in de kaartenbak iemand zit die asperges wil steken. Gegarandeerd dat er 0 op het rekest komt. Dat ligt ook deels aan het CWI, maar die zijn nu eenmaal zo laks geworden omdat die kaartenbak vol zit met mensen die gewoon niet willen.quote:Wat is niet klein?
Met economische tegenwind kan de piepgrens lager komen, dus ik vind het gevaarlijk. Want verplaatste banen komen niet meer terug.quote:Tsa, wanneer is die goed?
Mag ik even heel hard lachen? Ik kan jou 100 ondernemers aanreiken die Roemenen naar Nederland moeten halen omdat er in de kaartenbakken niet 1 persoon is die de handjes wil laten wapperen op het land. En ga mij niet vertellen dat er in die kaartenbakken niemand zit die dat werk aan kan.quote:Die tijd ligt ver achter ons.
Omdat de opmerking niet inhoudelijk was en de discussie de andere kant op wilde sturen. En daar ben je nu nog mee bezig: verhullen dat er een enorm hiaat in de hypothese van jou zit. En dat hiaat en zeker dat jij het niet in kan vullen maakt dat er maar één valide conclusie is... dat behoudens duidelijk contra-indicaties wij er vanuit moeten gaan dat die hypothese van jou onjuist is.quote:Nee? Je reageert er anders niet inhoudelijk op.
Je mag iedere gewenste naam invullen.quote:
Daar gaat het even niet om. Velen koken een laf potje en vinden dat nog lekkerder dan goed eten ook. Dan gaat het even niet om haute cuisine.quote:Krijg je nooit het resultaat van de beste restaurants die slechts toegankelijk zijn voor extreem verdienende elite...
Fatsoenlijk. De keuze voor een Opel valt eigenlijk niet te rechtvaardigen. Voor hetzelfde geld kun je een auto kopen die veel beter rijdt en er ook nog minder slecht uit ziet. Maar kennelijk trekt de saaiheid van een Opel mensen aan die saai zijn. Vraag ze naar hun droomauto en ze noemen een duurdere Opel... Tsja...quote:Fatsoenlijk of premium?
Natuurlijk wel een probleem. Hoezo zijn de werknemers per definitie verantwoordelijk voor de resultaatstijgingen? Zeker als het b.v. direct te relateren is aan het gaan werken met veel minder voorraad. Geen werknemer op de werkvloer die daar iets aan heeft gedaan. De topman heeft dan met zijn plannen feitelijk voor die resultaatsstijgingen gezorgd, dus is het logisch dat hij de vruchten plukt.quote:Op maandag 8 september 2008 05:36 schreef Noin het volgende:
Ze moeten gewoon de topinkomens en de inkomens van de gewone werknemers aan elkaar koppelen.
Kijk, als een top-directeur een bedrijf uit het slop helpt en hij krijgt daar 20% loonsverhoging voor vind ik dat prima, als ze dan maar zo eerlijk zijn en de werknemers (die in principe al het werk hebben gedaan) ook 20% geven.
Geen probleem toch?
Je weet hoop ik wel dat de meeste bedrijven dan snel failliet gaan?quote:Het geruzie begint pas als de directie 20% krijgt, en de gewone man maar 2%. Of 0% zoals bij de KPN.
Gewoon die lonen aan elkaar koppelen.
20% bij Scheepbouwer is wat? 1,2 mio als je alle oneigenlijke componenten meetelt?quote:Als het dan goed gaat met het bedrijf krijgt Scheepsbouwer er geen 20% bij, maar 'slechts' 5%.
En dan krijgen alle andere werknemers ook 5% (is dan makkelijk te betalen van wat je van Scheepbouwer's 20% over hebt gehouden).
Loonsverlaging voor gewone werknemers? Nou dat is heel bijzonder hoor. En voor topbestuurders dan weer niet.quote:Ik stel trouwens ook voor om de risico's voor topbestuurders gelijk te maken aan die van gewone werknemers. Dus als het slecht gaat, dat de topbestuurders ook hun loon moeten inleveren,
Ook dat risico bestaat bij gewone werknemers zo goed als niet, behoudens uitzonderingen, maar ook de topman is dan niet immuun.quote:of dat ze het risico ntslagen te worden zonder gouden handdrukken, of..
En dat zou bij gewone werknemers ook moeten?quote:beter nog: als het slecht gaat moeten ze een deel van hun loon inleveren.
Je bent wel op en top jaloezie... Jij wil EN geen onderscheid meer tussen de topman en overige personeel ten aanzien van de leuke dingen EN de topman in veel slechtere positie ten aanzien van de niet leuke dingen.quote:Ze krijgen een bonus als het goed gaat want dat 'komt door hun'. Dan moeten ze ook maar een boete betalen als het slecht gaat. (oh nee dan ligt het ineens aan de conjunctuur).
Betaalt niet beter. Het regent echter nooit in de supermarkt... Watjes zijn het. Maar op zich heb ik daar geen probleem mee, die houden hun handje niet op bij de staat. Lui zijn mag van mij. Verwacht alleen niet dat een ander zich dan voor jouw warme prakje zal moeten uitsloven.quote:Op maandag 8 september 2008 09:17 schreef kraakvandaal het volgende:
Vroeger was er nog de Nederlandse jeugd die dat werk wilde doen maar sinds vakkenvullen in een supermarkt beter betaalt moeten die tuinders op zoek naar andere loonslaven.
Tjsa, het is veel van dezelfde snit. Ik heb er echt niks mee. Maar qua persoonlijkheid vind ik Frans Bauer nog wel te pruimen, wel een leuke gast. Dat is wat anders als Joling, Gordon, Jan Smit en al wat meer zij. Ik weet niet hoe hard ik moet wegzappen. Echt vreselijk, gewoon. Ik vraag me af of die mensen die dat leuk vindne wel een opvoeding hebben gehad...quote:Op maandag 8 september 2008 09:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je mag iedere gewenste naam invullen.
Koken is gewoon vreselijk. Ik vind het ook vrouwenwerk of homomannenwerk. Ik zou zo elke dag naar een restaurant willen stappen wat betreft.quote:Daar gaat het even niet om. Velen koken een laf potje en vinden dat nog lekkerder dan goed eten ook. Dan gaat het even niet om haute cuisine.
Ik ben ook niet voor vreetschuren. Het is een beetje ordinair.quote:Overigens heb ik meermaals mensen meegenomen naar een sterrentent en er zaten er bij die het wel aardig vonden, maar liever naar een vreetschuur gaan.
Minder volks iig.quote:Hele volksstammen gaan echt liever naar "de beer", dan naar De Librije. Dat is overigens maar goed ook, want die figuren hoef ik dan niet tegen te komen bij De Librije.
Ik vind dat echt vreselijk. Liever gigantisch smakelijk en wat minder. ik heb niks met volproppen. Bah.quote:Ergo: ook als je het toegankelijk maakt wordt het niet bepaald met open armen ontvangen. Door sommigen wel overigens, maar ook verrassend veel mensen gaan voor "als het maar veel en vet is".
Nou fel tegenstander.... Het is weer jammer dat de elite daar slechts daar regelmatig gebruik van kan maken. En vreetschuren hebben weer nadelen zoals jij die verwoordde. Het geeft mij een slecht gevoel om ongeschaamd vol te vreten terwijl 2/3 deel honger lijdt. Ik vind dan ook dat je restaurantbezoek ook niet moet overdrijven. Honderden euro's voor een beetje eten vind ik érg overdreven en beslist niet nodig. Overdaad schaadt.quote:BTW: was jij niet fel tegenstander van sterrententen?
[..]
Nou je kan daar echt niet exclusief voor rijden hoor. Maar er zit wel wat in, ik zou voor het geld ook liever een Mini kopen dan een Astra. Maar dan houdt het wel op, zo ongeveer....quote:Fatsoenlijk. De keuze voor een Opel valt eigenlijk niet te rechtvaardigen. Voor hetzelfde geld kun je een auto kopen die veel beter rijdt en er ook nog minder slecht uit ziet.
Dat vindt ik ook heel erg.....quote:Maar kennelijk trekt de saaiheid van een Opel mensen aan die saai zijn. Vraag ze naar hun droomauto en ze noemen een duurdere Opel... Tsja...
Ik geef toe niet al te veel goede ervaringen met beamers te hebben gehad, en al helemaal niet met projectoren boven genoemd bedrag. Maar de ontwikkelingen hebben daar ook niet stil gestaan. Thans schijnt 3lcd hoge ogen te gooien......quote:Op maandag 8 september 2008 09:11 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik denk dat jij teveel huis- tuin- en keukenbeamers van 1000 euro gezien hebt. En zelfs die zijn in een donkere kamer met goed scherm en goede opstelling iha niets slechter dan een LCD.
De norm??....Zal hoogstwaarschijnlijk een praktische overweging zijn. Weet je wat een LCD scherm van 20 meter ongeveer kost?quote:Een topklasse beamer in een speciaal daarvoor gemaakte zaal werkt echt top. Dat is niet zo heel gek natuurlijk, want bioscopen en projectie is de norm...
[..]
Als je de ruimte hebt is dat altijd beter. Maar ja, jij hebt ook geen plek voor een 20 meter scherm, dus qua akoestiek zal je het dan ook niet halen. En dan is dsp een leuk alternatief.quote:Ik haat dsp. Daarom heb ik ook een reciever van NAD. DSP is een hulpmiddel om fouten te corrigeren. Dat kan soms best aardig, maar niets is mooier dan een goede akoustiek verkrijgen in de zaal door de wanden goed te bekleden en te werken met topapparatuur.
[..]
Yep.quote:Dat is toch maatwerk?
[..]
Nee, dan ga je helemaal voorbij aan mijn uitleg. Ik heb gesteld dat je wel degelijk mensen voor vies vuil zwaar werk kan krijgen.....mits je die ook DITO betaalt. Maar dat gebeurt niet, die lui krijgen het minimum loon of net iets daarboven. Tsja, vind jij het dan gek dat mensen het dan niet doen?quote:Vraag als ondernemer eens bij het CWI of in de kaartenbak iemand zit die asperges wil steken. Gegarandeerd dat er 0 op het rekest komt. Dat ligt ook deels aan het CWI, maar die zijn nu eenmaal zo laks geworden omdat die kaartenbak vol zit met mensen die gewoon niet willen.
Dat zie je al als er iets wordt opgestart voor die mensen om ze aan de slag te krijgen. Dan noemt men dat dwangarbeid en werken zonder betaald te krijgen. En jij verdedigt dat nog ook, terwijl er mooie dingen tussen zaten als voorlichter. Voordat je claimt dat fysiek zwaar werk opleggen heel zielig is.
Natuurlijk, met de knoet krijg je iedereen uit de uitkering.quote:De onwil om alles aan te pakken wat je aan kan pakken (dat is iets anders dan helemaal niets willen, maar wel de norm waarvan ik meen dat deze zou moeten gelden) is m.i. bij meer dan 90% van de inactieven aanwezig. En waarom? Als je alles aan wil pakken wat je aan kan pakken, dan ben je binnen een week onder de pannen.
[..]
quote:Met economische tegenwind kan de piepgrens lager komen, dus ik vind het gevaarlijk. Want verplaatste banen komen niet meer terug.
[..]
Die ondernemers krijgen door de politiek de kans om mensen voor het zware werk gewoon zwaar onder te blijven betalen. Zie het ECHTE probleem nou eens in....quote:Mag ik even heel hard lachen? Ik kan jou 100 ondernemers aanreiken die Roemenen naar Nederland moeten halen omdat er in de kaartenbakken niet 1 persoon is die de handjes wil laten wapperen op het land. En ga mij niet vertellen dat er in die kaartenbakken niemand zit die dat werk aan kan.
[..]
Waar zit dat hiaat dan volgens jou?quote:Omdat de opmerking niet inhoudelijk was en de discussie de andere kant op wilde sturen.
En daar ben je nu nog mee bezig: verhullen dat er een enorm hiaat in de hypothese van jou zit.
Dat hiaat moet jij dan eerst aantonen. Wie stelt .......bewijst.quote:En dat hiaat en zeker dat jij het niet in kan vullen maakt dat er maar één valide conclusie is...
Waar?quote:Dat behoudens duidelijk contra-indicaties
Mooi verhaal, maar je haalt mij repliek hiermee nog steeds niet onderuit .quote:wij er vanuit moeten gaan dat die hypothese van jou onjuist is.
Natuurlijk niet!quote:Op maandag 8 september 2008 18:02 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik vraag me af of die mensen die dat leuk vindne wel een opvoeding hebben gehad...
En bedankt!quote:Koken is gewoon vreselijk. Ik vind het ook vrouwenwerk of homomannenwerk. Ik zou zo elke dag naar een restaurant willen stappen wat betreft.
Ja, ik zou ook liever voor 50 euro de man klaar zijn, maar goed... met de hele entourage is het ook niet gek dat het wat kost. En die eigenaar van de Librije wil er ook zijn Porsche 911 van betalen... en ik snap dat natuurlijk heel goed.quote:Nou fel tegenstander.... Het is weer jammer dat de elite daar slechts daar regelmatig gebruik van kan maken. En vreetschuren hebben weer nadelen zoals jij die verwoordde. Het geeft mij een slecht gevoel om ongeschaamd vol te vreten terwijl 2/3 deel honger lijdt. Ik vind dan ook dat je restaurantbezoek ook niet moet overdrijven. Honderden euro's voor een beetje eten vind ik érg overdreven en beslist niet nodig. Overdaad schaadt.
Je hebt mij niet exclusief horen zeggen. Wel beter. Dat is niet moeilijk als je begint met een Opel...quote:Nou je kan daar echt niet exclusief voor rijden hoor. Maar er zit wel wat in, ik zou voor het geld ook liever een Mini kopen dan een Astra. Maar dan houdt het wel op, zo ongeveer....
Precies. En als je niet te kneiterig doet heb je dan een 6-cilinder onder je reet en 4wd.quote:Koop dan liever ene tweedehandse Jaguar X-type. Mooie , chique auto voor weinig geld....
Je moet het denk ik zien en dan weet je beter. Ik heb een hele goede LCD (aldus WhatHifi de beste voor wat het waard is) en op dit moment een relatief goedkope beamer (met een scherm van 213 cm breed) voor in de woonkamer (niet ideaal) en ik prefereer, buiten het werk dat ik moet doen om e.e.a. te plaatsen omdat het nu eenmaal de woonkamer is, de beamer voor films.quote:Op maandag 8 september 2008 18:24 schreef EchtGaaf het volgende:
Dus hoe kan een beamer dan beter dan dan een groot LCD scherm?
Geen idee, maar ik heb het (plasma-)scherm van 75K gezien (100") en ik vond het niets. Echt stukken minder dan een beamer. Tot 65" is het goed (ook niet alle schermen), maar daarboven is een beamer zonder meer de beste keuze.quote:
De norm??....Zal hoogstwaarschijnlijk een praktische overweging zijn. Weet je wat een LCD scherm van 20 meter ongeveer kost?
Nu al zit ik boven niveau bioscoop met mijn geluid. Dus ik vrees dat je het mis hebt.quote:Als je de ruimte hebt is dat altijd beter. Maar ja, jij hebt ook geen plek voor een 20 meter scherm, dus qua akoestiek zal je het dan ook niet halen. En dan is dsp een leuk alternatief.
Ja, dat vind ik gek, want ik zou nooit kiezen voor op mijn reet te gaan zitten.quote:Nee, dan ga je helemaal voorbij aan mijn uitleg. Ik heb gesteld dat je wel degelijk mensen voor vies vuil zwaar werk kan krijgen.....mits je die ook DITO betaalt. Maar dat gebeurt niet, die lui krijgen het minimum loon of net iets daarboven. Tsja, vind jij het dan gek dat mensen het dan niet doen?
Die wordt alhier ernstig verstoord door de aanwezigheid van de uitkeringen. Haal die weg en de markt werkt.quote:Gelden de principes van de markt dan ineens niet?
Laten we dan de knoet maar pakken. Want ik vind het asociaal om niet te werken als je dat wel kan en dan te verlangen dat een ander wel werkt voor jouw onderhoud.quote:Natuurlijk, met de knoet krijg je iedereen uit de uitkering.![]()
Om er echt bovenuit te groeien zou men meer dan modaal moeten betalen. Dan gaan ze allemaal failliet. Dus wat jij nu zegt klopt absoluut niet.quote:Want als dat werk nou eens echt fatsoenlijk werd betaald, dan hebben ze binnen ene week gewoon de mensen die ze moeten hebben. En nee, geen Polen etc.
Dat stond er al bij: de haves hebben niets te winnen door iemand naar hun clubje te laten overgaan. Het is en blijft dus een gift als jouw theorie klopt en zelden zijn mensen zo vrijgevig.quote:Waar zit dat hiaat dan volgens jou?
Dat heb ik al lang gedaan... wel lezen...quote:Dat hiaat moet jij dan eerst aantonen. Wie stelt .......bewijst.
PRECIES!!!!!!!!!!!!!! Die zijn er niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Waar?
Je had helemaal geen repliek. Je ging naar mist.quote:Mooi verhaal, maar je haalt mij repliek hiermee nog steeds niet onderuit .![]()
![]()
We zijn het weer eens!quote:
Graag gedaanquote:En bedankt!
Ook als jij moet koken?quote:Iedere dag restaurants is ook niet alles hoor. Het is voor mij nu al weer meer dan een week geleden dat ik gewoon thuis heb gegeten. Dat is toch ook wel prettig hoor.
Een Porsche 911 is leuk maar nodig?quote:Ja, ik zou ook liever voor 50 euro de man klaar zijn, maar goed... met de hele entourage is het ook niet gek dat het wat kost. En die eigenaar van de Librije wil er ook zijn Porsche 911 van betalen... en ik snap dat natuurlijk heel goed.
[..]
Ik zou er ook niet voor kiezen. Voor dat geld zou ik een Mini nemen.quote:Je hebt mij niet exclusief horen zeggen. Wel beter. Dat is niet moeilijk als je begint met een Opel...
[..]
Pracht auto. Maar je moet er denk ik geen onderhoud aan krijgen ...quote:Precies. En als je niet te kneiterig doet heb je dan een 6-cilinder onder je reet en 4wd.
Ja, want dan kan ik tenminste zelf bepalen wat ik eet.quote:
Ik ben geneigd "ja" te antwoorden...quote:Een Porsche 911 is leuk maar nodig?
Cooper S Works is wel aardig...quote:Ik zou er ook niet voor kiezen. Voor dat geld zou ik een Mini nemen.
Valt volgens mij wel mee hoor. Jaguar is tegenwoordig vrij betrouwbaar.quote:Pracht auto. Maar je moet er denk ik geen onderhoud aan krijgen ...![]()
Zal denk ik een stuk beleving zijn. Associatie met bioscoop oid ? Afstraalhoeken zijn anders etc. Maar ja, blijft een subjectieve aangelegenheid.quote:Op maandag 8 september 2008 22:44 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je moet het denk ik zien en dan weet je beter. Ik heb een hele goede LCD (aldus WhatHifi de beste voor wat het waard is) en op dit moment een relatief goedkope beamer (met een scherm van 213 cm breed) voor in de woonkamer (niet ideaal) en ik prefereer, buiten het werk dat ik moet doen om e.e.a. te plaatsen omdat het nu eenmaal de woonkamer is, de beamer voor films.
Dat zal wel, maar ga je het ook echt doen? Ik denk dat je soms een dromer bentquote:Met de bioscoop straks zal dat e.e.a. ver overtreffen.
Mooi dat je daarin uit bent.quote:Geen idee, maar ik heb het (plasma-)scherm van 75K gezien (100") en ik vond het niets. Echt stukken minder dan een beamer. Tot 65" is het goed (ook niet alle schermen), maar daarboven is een beamer zonder meer de beste keuze.
[..]
Het is ruimte (akoestiek) en kwaliteit van je apparatuurquote:Nu al zit ik boven niveau bioscoop met mijn geluid. Dus ik vrees dat je het mis hebt.
Nee, want de een is de ander niet. Mensen zijn van nature lui.quote:Ja, dat vind ik gek, want ik zou nooit kiezen voor op mijn reet te gaan zitten.
Die Nederlanders krijg je ook aan het werk en uit de uitkering als je het werk beter betaalt. Misschien zijn de producten wel te goedkoop. Zou dat niet het probleem kunnen zijn? Gewoon, MARKT DS4. (en bestaansrecht) Weet je nog?quote:Het grote probleem is dat het verschil tussen uitkering en minimumloon (en ook nog flink daarboven) verwaarloosbaar is. DAT is het probleem. Schaf uitkeringen af en de kaartenbak zal de Polen binnen de korste keren verdringen.
Dat is de kunst, maar wanneer is er evenwicht?quote:Alleen: ik vind dan het middel erger dan de kwaal. Ik zoek dus naar het evenwicht.
[..]
Hoor ik je hier pleiten voor het afschaffen van de uitkeringen?quote:Die wordt alhier ernstig verstoord door de aanwezigheid van de uitkeringen. Haal die weg en de markt werkt.
[..]
Laten we dan de knoet maar pakken. Want ik vind het asociaal om niet te werken als je dat wel kan en dan te verlangen dat een ander wel werkt voor jouw onderhoud.
[..]
Bovenmodaal???? Kom op. Niet overdrijven! Er zit genoeg ruimte tussen om je doekl te bereiken. Waarom zou markt hier niet gewoon hun werk kunnen doen? Prijsmechanisme etc.?quote:Om er echt bovenuit te groeien zou men meer dan modaal moeten betalen. Dan gaan ze allemaal failliet. Dus wat jij nu zegt klopt absoluut niet.
Goed kijken, he?quote:Dat stond er al bij: de haves hebben niets te winnen door iemand naar hun clubje te laten overgaan. Het is en blijft dus een gift als jouw theorie klopt en zelden zijn mensen zo vrijgevig.
[..]
Dat heb ik al lang gedaan... wel lezen...
[..]
PRECIES!!!!!!!!!!!!!! Die zijn er niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!
[..]
Dat repliek stond er, een meta benadering.quote:Je had helemaal geen repliek. Je ging naar mist.
Ik moet zo meteen ook weer beginnen. Ik vind het echt vreselijk werk. Volgens mij moet je (latent) homo zijn om dat goed te kunnen. Echt vreselijk. Alleen daarom zou ik een vrouw moeten nemen. Maar dat zijn alleen nog maar van die geëmancipeerde typesquote:Op dinsdag 9 september 2008 18:11 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja, want dan kan ik tenminste zelf bepalen wat ik eet.
[..]
Je bent een beetje verwendquote:Ik ben geneigd "ja" te antwoorden...
[..]
Zeker. Maar de one is ook leuk hoor.quote:Cooper S Works is wel aardig...
[..]
Het zou toch mijn grootste vrees zijn. Maar wellicht niet meer terecht.quote:Valt volgens mij wel mee hoor. Jaguar is tegenwoordig vrij betrouwbaar.
Laten we het er maar op houden dat ik het mooier vindt en ik dus voor mijzelf een goede keuze maak.quote:Op dinsdag 9 september 2008 18:17 schreef EchtGaaf het volgende:
Zal denk ik een stuk beleving zijn. Associatie met bioscoop oid ? Afstraalhoeken zijn anders etc. Maar ja, blijft een subjectieve aangelegenheid.
Natuurlijk ga ik het echt doen. Wat is dat nou voor een vraag? Moet ik je een kopie van het ontwerp opsturen (als het klaar is, want we zijn nog met de welstandscommissie in de weer)?quote:Dat zal wel, maar ga je het ook echt doen? Ik denk dat je soms een dromer bent(een poosje terug gaf je nog aan nog steeds geen BD films had gekeken
) En wat wil je erin steken?
Akoestiek wordt naar gekeken, net als de apparatuur.quote:Het is ruimte (akoestiek) en kwaliteit van je apparatuur
De meesten wel. Daarom was die knoet ook een goed idee van jou!quote:Mensen zijn van nature lui.
Wat heb je er aan als je twee keer zoveel verdient en alles wordt twee keer zo duur?quote:Die Nedelranders krijg je ook aan het werk en uit de uitkering als je het werk beter betaald. Misschien zijn de producten wel te goedkoop. Zou dat niet het probleem kunnen zijn?
Ik stel de norm niet in geld, maar in minimumeisen voor het niveau van leven.quote:Dat is de kunst, maar wanneer is er evenwicht?
Ik heb daarboven al gezegd dat ik dat middel erger vindt dan de kwaal, dus: nee. Je hoort mij pleiten voor de situatie dat iedereen die mee kan doen mee moet doen en als hij/zij dat niet wil dat mag, maar dan ook niet de hand ophouden.quote:Hoor ik je hier pleiten voor het afschaffen van de uitkeringen?
Dat is niet overdreven. Pas vanaf modaal ga je echt er op vooruit ten opzichte van de uitkeringsgerechtigde, vanwege alle toeslagen en inkomensafhankelijke regelingen.quote:Bovenmodaal???? Kom op. Niet overdrijven!
De eerste letter klopt, het aantal letters ook. De derde letter moet naar het einde. e en a vervangen door is.quote:Dat repliek stond er, een meta benadering.
Ze hebben niets te winnen door mensen toe te laten tot de ruif. In jouw beleving is er een ruif. Waarom zou men anderen die geen ruif, of vulling voor de ruif, meebrengen toelaten tot de ruif?quote:En waarom zou er voor haves niets te winnen zijn?
Wat een enorm rare opvatting. Af en toe denk ik dat jij op 1-1-1950 bent gaan slapen en vorig jaar weer wakker bent geworden...quote:Op dinsdag 9 september 2008 18:24 schreef EchtGaaf het volgende:
Volgens mij moet je (latent) homo zijn om dat goed te kunnen.
Dat vind ik dan weer zo lafjes... mannen die bang zijn van vrouwen die stevig in hun italiaanse schoenen met hoge hak staan.quote:Alleen daarom zou ik een vrouw moeten nemen. Maar dat zijn alleen nog maar van die geëmancipeerde types![]()
Ik besef mij ter dege dat het niet normaal is.quote:Je bent een beetje verwend
Te traag. Ik vind de gewone cooper al te traag. Maar ik grijp terug naar jouw opmerking hierboven...quote:Zeker. Maar de one is ook leuk hoor.
Ik sprak van de week iemand met de laatste versie van de XJ en die claimt zelfs 1:13 met zijn Jag te rijden en ook nauwelijks onderhoud nodig te hebben. Het is gewoon een budgetmodel geworden...quote:Het zou toch mijn grootste vrees zijn. Maar wellicht niet meer terecht.
Nee hoor. Die emancipatie is gewoon ver doorgeschoten. Mannen en vrouwen kunnen nooit gelijk worden, het zijn twee verschillende wezens en leven in twee verschillende werelden die elkaar slechts doorsnijden....Je kan er hooguit naar streven dat ze gelijkwaardig zijn, maar met ieders hun eigen rol. Dat is een veel beter visie.quote:Op dinsdag 9 september 2008 18:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat een enorm rare opvatting. Af en toe denk ik dat jij op 1-1-1950 bent gaan slapen en vorig jaar weer wakker bent geworden...
Wat heeft dat met bang zijn te maken? Het probleem is dat mannen in een rol werden geduwd die helemaal niet bij hun past? De mannen hebben gewoon teveel prijs gegeven. Moet je eens zien hoe vrouwelijk veel mannen zijn gewordenquote:Dat vind ik dan weer zo lafjes... mannen die bang zijn van vrouwen die stevig in hun italiaanse schoenen met hoge hak staan.
[..]
Klopt, het is natuurlijk ook zwaar buitensporig en onnodig. Maar dat is nou precies mijn probleem , ik blijf vinden dat de poet niet eerlijk wordt verdeeld. Veel verdienen mag, er zijn wel grenzen wmb.quote:Ik besef mij ter dege dat het niet normaal is.
Ik zou de "one" al snel genoeg vinden. Wat moet je in Nederland met een snelle auto, als je blij mag zijn dat je 5 miniuten 100 kan rijden?quote:Te traag. Ik vind de gewone cooper al te traag. Maar ik grijp terug naar jouw opmerking hierboven...![]()
[..]
1:13 met een XJ?? Dat zal geen mix zijn, neem ik aan. Of hij rijdt gruwelijk langzaam. Of kan niet rekenenquote:Ik sprak van de week iemand met de laatste versie van de XJ en die claimt zelfs 1:13 met zijn Jag te rijden en ook nauwelijks onderhoud nodig te hebben. Het is gewoon een budgetmodel geworden...![]()
Dat zal eerder kloppen.quote:(ok, een collega heeft een S en die klaagt dat hij niet beter dan 1:7 haalt. Zeker toen hij hoorde dat mijn auto nog minder verbruikt)
Jouw mening. Maar leg mij nu nog eens uit wat dit met koken te maken heeft? Wil je terug naar de situatie dat mannen die vrijgezel waren naar moeders moeten of de mensa?quote:Op woensdag 10 september 2008 11:47 schreef EchtGaaf het volgende:
Nee hoor. Die emancipatie is gewoon ver doorgeschoten. Mannen en vrouwen kunnen nooit gelijk worden, het zijn twee verschillende wezens en leven in twee verschillende werelden die elkaar slechts doorsnijden....Je kan er hooguit naar streven dat ze gelijkwaardig zijn, maar met ieders hun eigen rol. Dat is een veel beter visie.
Dit is pure angst... Het zal mij jeuken hoe anderen het geregeld hebben...quote:Wat heeft dat met bang zijn te maken? Het probleem is dat mannen in een rol werden geduwd die helemaal niet bij hun past? De mannen hebben gewoon teveel prijs gegeven. Moet je eens zien hoe vrouwelijk veel mannen zijn gewordenIn hun gedrag, in hun doen en laten dat je bijna zou denken dat omgebouwd zijn. Hoe ze met vrouwen praten, zo vrouwelijk, van die halfverwijfde types ( metrootjes
) Je merkt het hier op fok ook soms.
Gelukkig is er een kentering aan de gang. De wijsheid lijkt met de jaren te komen.
Ik wordt link als je mijn Porsche af wil nemen, ik waarschuw alvast...quote:Klopt, het is natuurlijk ook zwaar buitensporig en onnodig. Maar dat is nou precies mijn probleem , ik blijf vinden dat de poet niet eerlijk wordt verdeeld. Veel verdienen mag, er zijn wel grenzen wmb.
Ik weet niet waar jij rijdt, maar ik moet op 120 km/u wegen mijzelf aan de 160 km/u houden (voorwaardelijke rijontzegging...) en ik vind dat vaak knap lastig.quote:Ik zou de "one" al snel genoeg vinden. Wat moet je in Nederland met een snelle auto, als je blij mag zijn dat je 5 miniuten 100 kan rijden?
Hij claimt dat hij het haalt met 150 km/u constant. Rekenen kan hij best, het is een van de topambtenaren in Brussel...quote:1:13 met een XJ?? Dat zal geen mix zijn, neem ik aan. Of hij rijdt gruwelijk langzaam. Of kan niet rekenen![]()
Ik heb geen last van die benzineprijzen... Relatief is benzine maar een klein deel van de werkelijke autokosten.quote:Dat zal eerder kloppen.En dat is mij toch te grof met die exorbitante benzineprijzen...
Dat is altijd goed. En "mooi" laat zich nu lastig vergelijken.quote:Op dinsdag 9 september 2008 18:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Laten we het er maar op houden dat ik het mooier vindt en ik dus voor mijzelf een goede keuze maak.
[..]
Ach, hoe vaak hoor ik niet dat mensen iets van plan zijn en raak dromen maar als puntje bij paaltje komt...quote:Natuurlijk ga ik het echt doen. Wat is dat nou voor een vraag?
Ik geloof je wel.quote:Moet ik je een kopie van het ontwerp opsturen (als het klaar is, want we zijn nog met de welstandscommissie in de weer)?
Die BD - spelers die je zo op tv aansluit kosten geen drol meer. Waarom koop je die niet ?quote:En ik weet niet hoe lang geleden dat het was dat ik nog geen BD zou hebben gekeken, maar dat is toch al weer even geleden. Ik heb nu al meer dan 70 BD's en 5 HDDVD's (die laatste kreeg ik indertijd bij mijn vorige laptop, ik heb ook op de pc na geen afspeelmogelijkheid voor die dingen).
Das flink geld, gaat aardig naar de halve ton. Maar stereo?? Veel films zijn toch 5.1?quote:Budget: nog niet uit. Het is een deel van de onderkeldering, dus dat zijn goedkoper kuubs. 18 stoelen die naar ik meen 300 euro kosten. Verhoging zal niet duur zijn, ga ik waarschijnlijk zelf in elkaar sleutelen, net als bekleding van de zaal. Akoestische verbetering van de wanden heb ik al een prijs van opgevraagd, maar inmiddels weer even kwijt. Dat was niet goedkoop meen ik mij te herinneren. Beamer... goede zal 15K zijn rond die tijd schat ik in. Nieuwe NAD receiver kost meen ik 2K. Speakers...5K (voldoende voor bioscoopgeluid, want stereo komt veel preciezer, maar ook hier geldt dat ik mij er nog niet echt op heb georienteerd)?
Ach, als je geld hebt, kan je (bijna) alles.quote:Als het huis staat zal ik me er echt mee gaan bemoeien. Nu is het meer dat het die bestemming heeft.
[..]
Luistert knap nauw. Plaatsing van ene speaker is kritischer dan de ander....Op speaker moet je nooit bezuinigen, een veel gemaakte fout..quote:Akoestiek wordt naar gekeken, net als de apparatuur.
Ik ben dan ook voor werkkampementen voor diegenen die niet willen.quote:De meesten wel. Daarom was die knoet ook een goed idee van jou!
quote:Wat heb je er aan als je twee keer zoveel verdient en alles wordt twee keer zo duur?
Ik zie heel veel VVD in je rond dit thema.quote:Ik stel de norm niet in geld, maar in minimumeisen voor het niveau van leven.
[..]
Ik heb daarboven al gezegd dat ik dat middel erger vindt dan de kwaal, dus: nee. Je hoort mij pleiten voor de situatie dat iedereen die mee kan doen mee moet doen en als hij/zij dat niet wil dat mag, maar dan ook niet de hand ophouden.
[..]
Tsja als je de armoedeval zo ruim wilt definiëren....dan kan ik mij indenken dat je latent van mening bent dat zelfs bijstand dan nog te hoog is. Ja zo lust ik nog wel drie.quote:Dat is niet overdreven. Pas vanaf modaal ga je echt er op vooruit ten opzichte van de uitkeringsgerechtigde, vanwege alle toeslagen en inkomensafhankelijke regelingen.
[..]
Jij noemt een bredere benadering wel erg snel mist. Maar ja, is het niet gewoon ene kwestie van geen raad weten?quote:De eerste letter klopt, het aantal letters ook. De derde letter moet naar het einde. e en a vervangen door is.
Dat is wel heel kortzichtig. Je kent het principe ons kent ons toch? Jij netwerk toch ook dat het een lieve lust is/ Dan gun je toch een anders iets in de hoop dat jij jou bij gelegenheid toch ook wat gunt?quote:Ze hebben niets te winnen door mensen toe te laten tot de ruif. In jouw beleving is er een ruif. Waarom zou men anderen die geen ruif, of vulling voor de ruif, meebrengen toelaten tot de ruif?
Ze moeten niks. Als ze liever koeken vind ik dat ook best. Maar ik zie liever de traditionele rollen. Man is kostwinner, vrouw bestiert het huishouden en doet de zorg voor de kinderen.quote:Op woensdag 10 september 2008 19:06 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jouw mening. Maar leg mij nu nog eens uit wat dit met koken te maken heeft? Wil je terug naar de situatie dat mannen die vrijgezel waren naar moeders moeten of de mensa?
[..]
Geen angst, maar was een verkeerde ontwikkeling.quote:Dit is pure angst... Het zal mij jeuken hoe anderen het geregeld hebben...
[..]
Niks afpakken, maar wel overdadige luxe. Het is echt niet nodig. Ik vind alleen dat opbrengsten niet eerlijk worden verdeeld, de verschillen in inkomen vindt ik schandalig. Het een werk wordt zwaar overgewaardeerd en het andere zwaar ondergewaardeerd.quote:Ik wordt link als je mijn Porsche af wil nemen, ik waarschuw alvast...![]()
[..]
Dat is ook een nadeel. Je weet best dat 160 rijden onverantwoord is. Het brengt onnodig anderen in gevaar, want de ander is altijd de klos.quote:Ik weet niet waar jij rijdt, maar ik moet op 120 km/u wegen mijzelf aan de 160 km/u houden (voorwaardelijke rijontzegging...) en ik vind dat vaak knap lastig.
[..]
Dat vind ik maar vaag. Wat gooit hij erin vraag ik mij afquote:Hij claimt dat hij het haalt met 150 km/u constant. Rekenen kan hij best, het is een van de topambtenaren in Brussel...
Ik wel. Ik behoor ook niet tot de elite, die het zal jeuken wat de benzine aan de pomp kost.quote:Ik heb geen last van die benzineprijzen...
Dat is waar, al hangt dat vrij sterk af van de jaarafstanden die je rijdt..quote:Relatief is benzine maar een klein deel van de werkelijke autokosten.
Ik zal toch iets moeten met die kelder...quote:Op donderdag 11 september 2008 11:03 schreef EchtGaaf het volgende:
Ach, hoe vaak hoor ik niet dat mensen iets van plan zijn en raak dromen maar als puntje bij paaltje komt...
Ik dacht al dat je daar op aanstuurde. Dan kun je beter de kwaliteit betwisten dan suggereren dat het er niet komt, want daar maak ik mij nooit zo druk om.quote:Ik geloof je wel.Ik kom liever bij je een filmpje kijken als je klaar bent. En dan krijg je uiteraard mijn mening.
![]()
Het kastje staat vol... HDD-recorder, SACD/DVD-speler, HDTV decoder, PS3, WII, Reciever, Centerspeaker...quote:Die BD - spelers die je zo op tv aansluit kosten geen drol meer. Waarom koop je die niet ?
Met stereo bedoel ik dat ik voor mijn stereo veel duurdere speakers op het oog heb. De halve ton ga ik echt wel over incl. ruimte. Maar goed, de woning laat zich ook niet meer bevatten in 6 cijfers, dus je moet dat relatief bezien.quote:Das flink geld, gaat aardig naar de halve ton. Maar stereo?? Veel films zijn toch 5.1?
Klopt, maar dat is nog geen reden om het te doen. Ik ben echter een filmliefhebber, dus dan is het wel wat geld waard.quote:Ach, als je geld hebt, kan je (bijna) alles.
Ik bezuinig niet op speakers. Ik weet alleen dat bij filmgeluid hele dure speakers niet tot hun recht komen. Ik heb het ook maar van deskundigen en ik zal tzt gewoon een specialist erbij halen.quote:Luistert knap nauw. Plaatsing van ene speaker is kritischer dan de ander....Op speaker moet je nooit bezuinigen, een veel gemaakte fout..
Tuut, tuut, tuut, de groetjes van... EG.quote:Ik ben dan ook voor werkkampementen voor diegenen die niet willen.
Nou, die paar CEO's die jij wil afknijpen zullen nog geen druppel op een gloeiende plaat vormen...quote:!
Wordt alles 2 x zo duur?? Ik zei toch niet dat ik alle beloningen te laag vind?
Leuk, maar de rest van Nederland gaat gewoon importeren, dus in de realiteit creëer jij werkloosheid.quote:Integendeel! Ik zei dat bepaald type werk (m.n. aan de onderkant) te laag betaald vind, dat werk waarvoor werkgevers lastig personeel kunnen vinden. Het is gewoon marktwerking, maar voor sommigen blijkbaar even niet...
Sommige producten zullen dan inderdaad wat duurder worden. Maar dat is ook niet meer dan logisch, ze waren immers te goedkoop.
Nee, economische realiteitszin.quote:Ik zie heel veel VVD in je rond dit thema.
Het gaat niet eens zo zeer om de basisuitkering, maar om de diverse toeslagen.quote:Tsja als je de armoedeval zo ruim wilt definiëren....dan kan ik mij indenken dat je latent van mening bent dat zelfs bijstand dan nog te hoog is. Ja zo lust ik nog wel drie.
Nee, het is mist. Misschien vervelend voor je, die rechtlijnigheid, maar het klopt voor de volle 100%.quote:Jij noemt een bredere benadering wel erg snel mist. Maar ja, is het niet gewoon ene kwestie van geen raad weten?
Dan moet ik eerst iets te gunnen hebben... Netwerken doe je ook in stapjes. Het heeft geen enkele zin om onderaan de trap te netwerken met mensen aan de top.quote:Dat is wel heel kortzichtig. Je kent het principe ons kent ons toch? Jij netwerk toch ook dat het een lieve lust is/ Dan gun je toch een anders iets in de hoop dat jij jou bij gelegenheid toch ook wat gunt?
Men kiest gewoon iemand waar men vertrouwen in heeft. Bekendheid is daarbij een pré natuurlijk. Maar meer is het niet.quote:Zo werkt het volgens mij. (maar om te braken, dat wel)
En mij zal het dus jeuken hoe anderen het regelen.quote:Op donderdag 11 september 2008 11:15 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar ik zie liever de traditionele rollen. Man is kostwinner, vrouw bestiert het huishouden en doet de zorg voor de kinderen.
Als jij een traditioneel gezin wil, dan heb je in 90% van de wereld volop keuze. Ik heb je al vaker gezegd dat wat jij wil voorhanden is in Polen, maar daar wil je niet heen. Terwijl het er best mooi schijnt te zijn.quote:Geen angst, maar was een verkeerde ontwikkeling.
Dit is een hele sterke. We moeten zorgen dat mensen krijgen wat ze nodig hebben. Gelukkig is de bijstand daar al een ruime voorziening in. Dus voor de rest... vrijheid... HEERLIJK!!!!!!!!quote:Het is echt niet nodig.
Het is onzin dat hard rijden gevaarlijk is. Harder rijden dan de situatie toe laat is een ander verhaal. Maar op snelwegen... maakt snelheid eigenlijk geen donder uit.quote:Dat is ook een nadeel. Je weet best dat 160 rijden onverantwoord is. Het brengt onnodig anderen in gevaar, want de ander is altijd de klos.
Onwillekeurig denk ik: niet Polen, maar Noord-Korea...quote:Ik vind de straffen dan ook veel te licht. Boven de 30 km per uur te hard: auto in beslag en niet meer terug. Slappe boel gewoon.
Zullen we niet gewoon iedereen in de gevangenis mikken. Iedereeen overtreedt wel eens de wet, dus schuldig zijn we allemaal. Dan hebben we het beeld dat EG zo prettig vindt: 0,0 vrijheid.quote:Nog beter: iedereen een GPS kastje aan boord met snelheidsbegrenzer. Niemand kan dan nog te hard rijden. Ik hoop van ganser harte dat dit komt. (zal wel niet de overheid kan dan geen snelheidsboetes uitdelen).
Ik weet niet of je iemand die zo'n loopbaan heeft als hij zou moeten bekritiseren... De broek wordt zo wel erg groot, EG.quote:En verder vraag ik mij af of topambtenaren überhaupt kunnen rekenen![]()
Je hebt een opleiding waarmee je makkelijk een inkomen moet kunnen verwerven waarmee je lacht om de benzineprijzen. Ga ervoor.quote:Ik wel. Ik behoor ook niet tot de elite, die het zal jeuken wat de benzine aan de pomp kost.
Ik rij best veel eigenlijk... Daarom moet ik ook wel snel rijden.quote:Dat is waar, al hangt dat vrij sterk af van de jaarafstanden die je rijdt..
Klasse!quote:Op maandag 8 september 2008 05:39 schreef kraakvandaal het volgende:
Het verhaal is simpel, zolang het kan gaat het goed totdat het fout gaat.
Ik heb liever dat je dit met je kelder wilt gaan doen, als wat sommigen anderen met kelders doenquote:Op donderdag 11 september 2008 16:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik zal toch iets moeten met die kelder...![]()
Self-fulfilling prophecyquote:Ik dacht al dat je daar op aanstuurde.
Nou, de suggestie was niet zo stevig hoor. Maar ik kijk altijd naar achterliggende dingen. Mij vielen een paar dingen op. Je wilt een hele dure privé bioscoop gaan maken van meer dan 50k....En dan laat je vijf prachtige BD's maandenlang ongekeken liggen. En dan blijkt ook nog eens dat je geen BD speler aan je tv hebt hangen.quote:Dan kun je beter de kwaliteit betwisten dan suggereren dat het er niet komt, want daar maak ik mij nooit zo druk om.
Kastje in zo'n grote woonkamer??????? Dat is dus het probleemquote:Het kastje staat vol... HDD-recorder, SACD/DVD-speler, HDTV decoder, PS3, WII, Reciever, Centerspeaker...
[..]
Met speakers is die halve ton zeker geen opgave....quote:Met stereo bedoel ik dat ik voor mijn stereo veel duurdere speakers op het oog heb. De halve ton ga ik echt wel over incl. ruimte.
Kan een aardig bedrag zijn. Je zal vast en zeker een geweldige hypotheek hebben. Jij bent een grootverdiener en die lachen zich kapot met die regeling.... Ongetwijfeld zal die 50 k niet netto zijn in jouw geval, je hebt het vast goed bekekenquote:Maar goed, de woning laat zich ook niet meer bevatten in 6 cijfers, dus je moet dat relatief bezien.
OK, je moet eea relatief zien, maar je moet wel een groot liefhebber zijn om 50 k voor over te hebben.quote:Klopt, maar dat is nog geen reden om het te doen. Ik ben echter een filmliefhebber, dus dan is het wel wat geld waard.
[..]
Ik ben het daarmee eens! Muziek klinkt nooit op filmsetjes en andersom. Je stelt nl heel andere eisen! Filmeffecten weergeven is iets heel anders dan muziek. Niet raar dus.quote:Ik bezuinig niet op speakers. Ik weet alleen dat bij filmgeluid hele dure speakers niet tot hun recht komen. Ik heb het ook maar van deskundigen en ik zal tzt gewoon een specialist erbij halen.
[..]
Toch zou het je wel aanspreken. Dan weet je zeker dat niemand profiteert van het sociaal stelsel. Het houdt mensen van straat, scheelt veel vandalisme en ander criminaliteit. En bovenal scheelt veel premie volksverzekeringen.quote:Tuut, tuut, tuut, de groetjes van... EG.![]()
[..]
Het ging over de laagst betaalden die vies vuil werk doen en waarover werkgevers kermen dat ze die niet kunnen krijgen.quote:Nou, die paar CEO's die jij wil afknijpen zullen nog geen druppel op een gloeiende plaat vormen...
Dan heeft het product dus geen bestaansrecht. Of je doet als werkgever iets geweldig fout. Als je het niet kan redden met het wml, dan moet je afvragen of je als werkgever eea wel goed aanpakt...quote:Leuk, maar de rest van Nederland gaat gewoon importeren, dus in de realiteit creëer jij werkloosheid.
[..]
Je vergeet 1 belangrijke term. Waarschijnlijk niet voor niets...quote:Nee, economische realiteitszin.
Nou ,die zijn gigantisch hoor.quote:Het gaat niet eens zo zeer om de basisuitkering, maar om de diverse toeslagen.
Ik geloof niet dat jij er ooit op aangewezen bent geweest. Ik denk dat ervaringsdeskundige daar heel anders over denken.quote:En de bijstand is niet laag hoor. Die is ruim voldoende om van rond te komen.
[..]
Jij vindt het mistquote:Nee, het is mist. Misschien vervelend voor je, die rechtlijnigheid, maar het klopt voor de volle 100%.
Precies! nou zijn we er .Dus....is het een verhaal van gelijkgestemden die goed voor elkaar zorgen....Geen toeval dat zij elkaar dus vinden en de baantjes gewoon toeschuiven. En zo komen ze allemaal een keer aan de beurt als ze een baantje nodig hebben...quote:Dan moet ik eerst iets te gunnen hebben... Netwerken doe je ook in stapjes. Het heeft geen enkele zin om onderaan de trap te netwerken met mensen aan de top.
[..]
Natuurlijk speelt bekendheid een rol, maar het is naar mijn stellige overtuiging.....gewoon INTEELT.quote:Men kiest gewoon iemand waar men vertrouwen in heeft. Bekendheid is daarbij een pré natuurlijk. Maar meer is het niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |