abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † donderdag 4 september 2008 @ 23:08:55 #51
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_61388841
quote:
Op donderdag 4 september 2008 23:06 schreef DS4 het volgende:
Heb je al eens gekeken hoeveel de reclameblokken opleveren rondom een uitzending van Paul de Leeuw?
Je moet toch ondertussen weten dat wat mensen willen geen graadmeter is voor iets kunnen of het geld waar zijn.
Carpe Libertatem
pi_61388879
quote:
Op donderdag 4 september 2008 15:55 schreef DS4 het volgende:

[..]

Particuliere instelling? Of een overheidsinstelling?
Overheidsinstelling. Maw belastingbetaler draait voor de excessen op .

Potdimme, DS4, een hbo-instelling besturen.
Zes ton !
pi_61388906
quote:
Op donderdag 4 september 2008 23:08 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Je moet toch ondertussen weten dat wat mensen willen geen graadmeter is voor iets kunnen of het geld waar zijn.
Dus beloont markt gekte en niet zo zeer prestaties.

QED
pi_61389126
quote:
Op donderdag 4 september 2008 23:10 schreef EchtGaaf het volgende:

Potdimme, DS4, een hbo-instelling besturen.
Zes ton !
Het zal mij jeuken. Misschien leveren ze gewoon meer kwaliteit voor hetzelfde geld. Dat dan de bestuurder meet geld krijgt is voor mij als belastingbetaler niet interessant. Het is net als bij de AH, ik betaal liever 2 euro voor een liter melk terwijl de CEO 10 mio krijgt dan 3 euro voor een liter melk termijn de CEO 3 ton krijgt. Waarom zou ik mij daar druk om moeten maken?

En zo moet de overheid het ook bekijken en dat doen ze ook. Ze betalen bedrag X en eisen daarvoor Y. Als Y voor X wordt gehaald is het goed. Hoe ze dat doen is niet relevant.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_61389150
quote:
Op donderdag 4 september 2008 15:55 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is duurder dan de senseo ja. Maar er gaan er hier misschien 1000 doorheen op jaarbasis, dus nog geen euro per dag. Dat is natuurlijk niet veel...
Niet veel? Zo'n ¤ 350,- voor 1000 bakjes koffie?
quote:
O ja, de koffie wordt uiteraard alleen op de zaak gedronken, dus dat scheelt ook de helft.
[..]
Het lijkt mij ook sterke koffie. Ik denk dat je maag omkeert als je er meer dan 3 per dag neemt
quote:
Het ging even niet om de auto, maar om de micrometing ten aanzien van een macrobeeld.
Maw het beschouwen in perspectief. Maar dat is de basis van meningsvorming.....
quote:
Goede opmerking! Zo krijg ik zin om je een keer het eindresultaat te laten beleven. Maar goed, het is nu nog een akker...
Het systeem bevalt mij uitstekend.
quote:
Jij gaat nooit naar de bioscoop?
Klopt, ik hou niet zo van film. En als ik kijk, dan kijk ik thuis.
quote:
[..]

Die Nederlanders kunnen toch ook voor dat geld aan de slag? Zelfs eenvoudiger dan die Pool?
[..]
Hoezo eenvoudiger?
quote:
Aan wie ligt dat?
[..]
Die verrekte politici die dat mogelijk maken.
quote:
Volgens mij niet. Hij gedraagt zich ook een stuk beter m.i.
[..]
En dat is bepaald geen toeval denk ik
quote:
Ach, de een zegt zus, de ander zo. Ik koop daar niets voor.
[..]
Het verhaal van cognities......De ja vu. (vaker over gehad denk ik )
quote:
Het gaat om de gedachte dat een mens vaak zichzelf in de weg zit.
Ja, er zit veel in.
pi_61389170
quote:
Op donderdag 4 september 2008 23:11 schreef EchtGaaf het volgende:

Dus beloont markt gekte en niet zo zeer prestaties.

Hoewel ik Paul de Leeuw helemaal niet leuk vindt kan ik wel stellen dat hij presteert. Als jij dat niet ziet dan toont dat m.i. aan dat jij het niet WIL zien. Of niet kan zien, maar hoe dan ook: daar gaat jouw stellingname de mist in. Jij kan of wil geen prestaties herkennen.
pi_61389372
quote:
Op donderdag 4 september 2008 23:21 schreef EchtGaaf het volgende:

Niet veel? Zo'n ¤ 350,- voor 1000 bakjes koffie?
Ik vind dat niet veel nee. Een glas champagne kost al snel 20 euro en dan heb je nog geen Dom of Crystal (maar die laatste is sowieso erg proleterig).

Alle waar naar zijn geld.
quote:
Het systeem bevalt mij uitstekend.
Full-HD komt alleen met een beamer tot zijn recht. Mijn mening.
quote:
Klopt, ik hou niet zo van film. En als ik kijk, dan kijk ik thuis.
Zonde.
quote:
Hoezo eenvoudiger?
Ze hebben taalvoorsprong.
quote:
Die verrekte politici die dat mogelijk maken.
Nee, aan de Nederlanders die het werk vertikken te verrichten.
quote:
Het verhaal van cognities......De ja vu. (vaker over gehad denk ik )
Je maakt je er gemakkelijk vanaf. Er zit nl. een enorm hiaat in de hypothese en dat is: wat heeft de zittende te winnen door een smak geld aan een nieuwkomer te geven? Vrijgevigheid is zelden de reden. En de zittenden zijn al binnen, dus hoeven niet meer binnen gehaald te worden.
quote:
Ja, er zit veel in.
Precies.
pi_61395865
-laat maar-

[ Bericht 14% gewijzigd door EchtGaaf op 05-09-2008 17:19:56 ]
pi_61396208
quote:
Op donderdag 4 september 2008 23:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het zal mij jeuken.
Ik ben niet zo lichtzinnig over belastinggeld.
quote:
Misschien leveren ze gewoon meer kwaliteit voor hetzelfde geld.
Misschien? Denk je werkelijk dat adequaat bestuur van een hbo-instelling niet voor minder dan 6 ton kan??

Denk je werkelijk dat het besturen van een hbo-instelling bijna VIER keer zwaarder, VIER keer verantwoordelijker is dan een compleet land?? Bijna vier x het salaris van een MP??

Denk even na.
quote:
Dat dan de bestuurder meet geld krijgt is voor mij als belastingbetaler niet interessant.
Voor mij wel. Betaal jij liever veelste veel belasting om die bobo's over te betalen?
quote:
Het is net als bij de AH, ik betaal liever 2 euro voor een liter melk terwijl de CEO 10 mio krijgt dan 3 euro voor een liter melk termijn de CEO 3 ton krijgt. Waarom zou ik mij daar druk om moeten maken?
Raar voorbeeld. Waarom zou een CEO van 1 mio geen melk voor ¤0,62 (lidl) voor een liter volle melk kunnen zorgen?
quote:
En zo moet de overheid het ook bekijken en dat doen ze ook. Ze betalen bedrag X en eisen daarvoor Y. Als Y voor X wordt gehaald is het goed. Hoe ze dat doen is niet relevant.
Niet scherp en niet kritisch genoeg. Ze laten het ook gebeuren.
pi_61396334
quote:
Op donderdag 4 september 2008 23:21 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hoewel ik Paul de Leeuw helemaal niet leuk vindt kan ik wel stellen dat hij presteert. Als jij dat niet ziet dan toont dat m.i. aan dat jij het niet WIL zien. Of niet kan zien, maar hoe dan ook: daar gaat jouw stellingname de mist in. Jij kan of wil geen prestaties herkennen.
Vind jij werkelijk dat hij presteert dan? Hij doet vanaf het begin PRECIES hetzelfde kunstje, allemaal meer van hetzelfde. Net zoals Spijkerman. Begrijp werkelijk niet dat zijn programma's nog goed worden bekeken, misschien door gebrek aan creativiteit bij de programmamakers. Een beetje de gek uithangen, een string van de vegan streaker afrukken...Is dat presteren?

Presteren is datgene wat MP doet. Dat is echt loodzwaar. Waarom zou de Leeuw dan zo ongeveer 3 keer zoveel belastinggeld mogen ontvangen dan de MP?

Je ziet toch ook wel dat er geen zak meer van klopt en dat de verhoudingen ver te zoeken zijn?

Mooi dat Ronald Plasterk gisteren precies dezelfde motivatie opvoerde als wat ik steeds doe Dus, DS4, zie de validiteit, het is ook jouw partij toch?

Ik ben een fan van Plasterk. Zou een veel beter partijleider zijn dan Bos.
  vrijdag 5 september 2008 @ 13:01:12 #61
66825 Reya
Fier Wallon
pi_61399567
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 11:07 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Vind jij werkelijk dat hij presteert dan? Hij doet vanaf het begin PRECIES hetzelfde kunstje, allemaal meer van hetzelfde. Net zoals Spijkerman. Begrijp werkelijk niet dat zijn programma's nog goed worden bekeken, misschien door gebrek aan creativiteit bij de programmamakers. Een beetje de gek uithangen, een string van de vegan streaker afrukken...Is dat presteren?
Het gaat er niet om of DS4, jij of ik het zien als presteren, het gaat erom of het publiek je als zodanig waardeert.
pi_61406980
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 11:02 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik ben niet zo lichtzinnig over belastinggeld.
Ik merk daar niets van als iemand niet wil werken en zijn handje op houdt. Dat vindt jij prima omdat zijn droombaan niet langs komt fietsen...

Als je weet wat dat kost!
quote:
Misschien? Denk je werkelijk dat adequaat bestuur van een hbo-instelling niet voor minder dan 6 ton kan??

Denk je werkelijk dat het besturen van een hbo-instelling bijna VIER keer zwaarder, VIER keer verantwoordelijker is dan een compleet land?? Bijna vier x het salaris van een MP??

Denk even na.
Ik heb je al vaker gezegd dat ik meen dat in NL Ministers en Staatssecretarissen te weinig geld krijgen. Van de andere kant, bij Sharon Dijksma denk ik altijd dat die al gelukkig zou zijn als ze in het bedrijfsleven modaal mee neemt....

Maar ik heb je al vaker uitgelegd dat je helemaal geen vergelijk kan trekken. Appels ende peren.
quote:
Voor mij wel. Betaal jij liever veelste veel belasting om die bobo's over te betalen?
Bedrag X staat al vast. Dus of die instelling daar nu een mooi gebouw voor weg zet, mooie LCD schermen, mooie parkeervoorzieningen of een bestuurder die wat geld kost... dat maakt voor X niet uit.
quote:
Raar voorbeeld. Waarom zou een CEO van 1 mio geen melk voor ¤0,62 (lidl) voor een liter volle melk kunnen zorgen?
Bij Lidl zit er een duurdere CEO achter en die zorgt dat het personeel flink wordt uitgeknepen om die ¤ 0,62 te bereiken... Dus een goed voorbeeld van wat ik schreef. Dank.
quote:
Niet scherp en niet kritisch genoeg. Ze laten het ook gebeuren.
Nee, de overheid moet zich niet bemoeien met intern beleid. Ze moeten kaders stellen. Precies daar ga jij steeds de mist in. Jij pakt een detail eruit en gaat daar over klagen. Besturen is overzicht hebben.
pi_61407196
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 11:07 schreef EchtGaaf het volgende:

Vind jij werkelijk dat hij presteert dan? Hij doet vanaf het begin PRECIES hetzelfde kunstje, allemaal meer van hetzelfde. Net zoals Spijkerman. Begrijp werkelijk niet dat zijn programma's nog goed worden bekeken,
Wat is zijn taak? Programma's maken die goed worden bekeken. Nou, dat presteert hij. Punt.
quote:
Presteren is datgene wat MP doet. Dat is echt loodzwaar.
Ik vind niet dat balkenende zo'n geweldige MP is. Integendeel. Dit kabinet lijkt werkelijk nergens op. Het pakt niets op. Ja, flauwekul. Maar de belangrijke zaken zoals de huizenmarkt, het ontslagrecht...

Een echte visie heb ik bij deze man nog niet mogen ontdekken. Dat gelul over normen en waarden is ook niets meer dan kretologie geweest. Wat is er nu veranderd? NIETS.
quote:
Je ziet toch ook wel dat er geen zak meer van klopt en dat de verhoudingen ver te zoeken zijn?
Nee, ik zie dat totaal anders. Je moet ook niet doen alsof jij gelijk hebt. Je mag een andere mening hebben, maar feitelijk presteert Paul de Leeuw het om zoveel mensen iedere keer voor de buis te krijgen dat zijn waarde ligt op (kennelijk) 6,5 ton.
quote:
Mooi dat Ronald Plasterk gisteren precies dezelfde motivatie opvoerde als wat ik steeds doe
Bij K&vdB toch? Ik kan die twee niet uitstaan. Vertel even wat Plasterk gezegd heeft...
quote:
Ik ben een fan van Plasterk. Zou een veel beter partijleider zijn dan Bos.
Misschien wel, misschien niet.
pi_61407205
quote:
Op donderdag 4 september 2008 23:29 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik vind dat niet veel nee. Een glas champagne kost al snel 20 euro en dan heb je nog geen Dom of Crystal (maar die laatste is sowieso erg proleterig).

Alle waar naar zijn geld.
Als je het zo bekijkt, dan is het niet duur. Net zoiets dat 14 cm voor een dwerg gigantisch is , maar voor een reus....
quote:
Full-HD komt alleen met een beamer tot zijn recht. Mijn mening.
Met een beamer?

Kom jij wel is eens in een bruingoedzaak?
quote:
Zonde.
Ik creëer liever ideale bioscoop omstandigheden in huis, zoals belichting etc. etc. En bovenal niet hoeven ergeren aan je collega bioscoopbezoekers die praten of erger nog zitten te smakken of winden laten
quote:
Ze hebben taalvoorsprong.
[..]
En ze komen maar wat graag. Dus dat zal wel meevallen. Ze verwachten toch dat wij aan hun aanpassen met gebarentaal. Schandalig dat ze gene Engels leren om maar iets te noemen. Nee, onderling in hun eigen taal lullen waarbij de rest maar moet gissen wat ze allemaal over je zeggen.

Echt niet leuk voor de mensen die op dat werk zijn aangewezen.
quote:
Nee, aan de Nederlanders die het werk vertikken te verrichten.
[..]
Noem nou eens 3, nee 2......nou vooruit 1 reden waarom ze het vertikken? Nou vooruit, ik geef je de eerste letter, een "o".
quote:
Je maakt je er gemakkelijk vanaf. Er zit nl. een enorm hiaat in de hypothese en dat is: wat heeft de zittende te winnen door een smak geld aan een nieuwkomer te geven? Vrijgevigheid is zelden de reden. En de zittenden zijn al binnen, dus hoeven niet meer binnen gehaald te worden.
[..]
Nee, ik kon echt geen beter antwoord geven ,dan ik gaf.
quote:
Precies.
En zo is het maar net.
pi_61407282
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 13:01 schreef Reya het volgende:

[..]

Het gaat er niet om of DS4, jij of ik het zien als presteren, het gaat erom of het publiek je als zodanig waardeert.
Je zou bijna denken dat mensen steeds dommer worden....Ik weet het naders ook niet.
pi_61407806
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 17:29 schreef EchtGaaf het volgende:

Met een beamer?

Kom jij wel is eens in een bruingoedzaak?
Ik ga naar HiFi winkels. Want?
quote:
Ik creëer liever ideale bioscoop omstandigheden in huis, zoals belichting etc. etc. En bovenal niet hoeven ergeren aan je collega bioscoopbezoekers die praten of erger nog zitten te smakken of winden laten
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik in de bioscoop daar nooit last van heb. Maar ik ga dan ook altijd naar België, daar gedragen de mensen zich nog.

In een thuisbioscoop heb je daar natuurlijk geen last van. Je hebt alleen een wat kleinere zaal...
quote:
Echt niet leuk voor de mensen die op dat werk zijn aangewezen.
Die moeten eens met een schuin oog kijken naar al die Nederlanders die het vertikken om ook de handjes te laten wapperen...
quote:
Noem nou eens 3, nee 2......nou vooruit 1 reden waarom ze het vertikken? Nou vooruit, ik geef je de eerste letter, een "o".
Ik zal je er drie geven:

- uitkeringen te hoog (armoedeval);
- innerlijke slapte;
- het is niet meer maatschappelijk afkeurenswaardig om de hele dag op je reet te zitten.

Nog een vraag?
quote:
Nee, ik kon echt geen beter antwoord geven ,dan ik gaf.
Opvallend dat je nu uit de discussie weg loopt.
pi_61407846
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 17:31 schreef EchtGaaf het volgende:

Je zou bijna denken dat mensen steeds dommer worden....Ik weet het naders ook niet.
Waarom zal het jou interesseren wat andere mooi, leuk of aardig vinden.

Hele volksstammen gaan naar vdValk om "lekker te eten". Ik heb daar mijn bedenkingen bij, maar als zij het lekker vinden... wie ben ik om hun te vertellen dat ze ongelijk hebben?
  † In Memoriam † vrijdag 5 september 2008 @ 17:59:31 #68
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_61407970
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 17:54 schreef DS4 het volgende:

Hele volksstammen gaan naar vdValk om "lekker te eten". Ik heb daar mijn bedenkingen bij, maar als zij het lekker vinden... wie ben ik om hun te vertellen dat ze ongelijk hebben?
Smaak, in de grote zin des woords, heeft geen hoger gelijk.
Carpe Libertatem
pi_61434551
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 17:53 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik ga naar HiFi winkels. Want?
Jij claimt dat je met een beamer wel profijt te hebben met full HD en niet met een groot plasma of LCD scherm??

Ik zie het wel hoor.
quote:
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik in de bioscoop daar nooit last van heb. Maar ik ga dan ook altijd naar België, daar gedragen de mensen zich nog.
Klopt, Belgen gedragen zich veel beter dan de Nederlanders. Maar niet in het verkeer, want dan gedragen ze asociaal en onhandig. Nee geef mij de Duitsers dan maar.
quote:
In een thuisbioscoop heb je daar natuurlijk geen last van. Je hebt alleen een wat kleinere zaal...
Groot scherm kan thuis ook. Wel eens van psycho-akoestiek gehoord? ) Makkelijk te implementeren als je een HTPC gebruikt.

Inmiddels ben ik bezig met een zeer gesofisticeerd ontwerp. Uiteraard eentje die nog niet bestaat

Voor mij geldt : het beste of niets. Met dit credo werden vroeger de beste Mercedessen ontworpen.
quote:
Die moeten eens met een schuin oog kijken naar al die Nederlanders die het vertikken om ook de handjes te laten wapperen...
[..]
Een relatieve kleine groep bepaald niet de maat der dingen. Vreemd om zo van het slechtste scenario uit te gaan.
quote:
Ik zal je er drie geven:

- uitkeringen te hoog (armoedeval);
Of minimumloon te laag, uiteraard met voorbehoud werkgelegenheid.
quote:
- innerlijke slapte;
Typisch Nederlands?
quote:
- het is niet meer maatschappelijk afkeurenswaardig om de hele dag op je reet te zitten.
Wie zou het daar oneens mee zijn?
quote:
Nog een vraag?
[..]
Heb je betere voor handen?
quote:
Opvallend dat je nu uit de discussie weg loopt.
Nee, nogmaals het beste antwoord uit mijn meta arsenaal Dat je er geen raad me weet is vers twee
pi_61434771
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 17:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

Maatschappelijke betrokkenheid. Maak jij je dan geen zorgen over de maatschappelijke vervlakking?
quote:
Slechte voorbeeld. Ze weten niet beter omdat duurdere restaurants voor de elite zijn. Niet te betalen, rest dan dit soort eettenten.

Je kan in deze niet voorbij aan de factor geld.

Hetzelfde verhaal dat klootjes hun Opel Astra geweldig vinden rijden en niet beter weten. Een Mercedes is dan te duur.

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 06-09-2008 20:51:56 ]
pi_61442991
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 20:33 schreef EchtGaaf het volgende:

Jij claimt dat je met een beamer wel profijt te hebben met full HD en niet met een groot plasma of LCD scherm??

Ik zie het wel hoor.
Er stond "tot zijn recht komen". Natuurlijk zie ik dat het beeld op de LCD ook mooier is met Blu-ray dan met dvd, maar het verschil is veel kleiner dan op een groot scherm. Daar ligt de echte meerwaarde.
quote:
Groot scherm kan thuis ook.
Nou, alles kan, maar schermen van 20-25m breed (ik schat even het formaat van Metropolis) zie je zelden in de thuissituatie. Ik ga waarschijnlijk naar 6 meter breed. Voor in huis is dat al zeer ruim.

[quote
Wel eens van psycho-akoestiek gehoord? ) Makkelijk te implementeren als je een HTPC gebruikt. [/quote]

Ik had er nog niet van gehoord. Maar het geluid dat ik nu heb overtreft de bioscoop al lang en breed...

[quote
Voor mij geldt : het beste of niets. Met dit credo werden vroeger de beste Mercedessen ontworpen.
[/quote]

Het beste..: dedicated room.
quote:
Een relatieve kleine groep bepaald niet de maat der dingen. Vreemd om zo van het slechtste scenario uit te gaan.
Het is helemaal geen relatief kleine groep.
quote:
Of minimumloon te laag, uiteraard met voorbehoud werkgelegenheid.
Uit diverse onderzoeken blijkt dat ons minimumloon eigenlijk te hoog is, maar net onder de piepgrens.
quote:
Typisch Nederlands?
Het is er door oud-links in gemasseerd. Mede onder invloed van notoire werkweigeraars die we jarenlang over het bolletje hebben geaaid.
quote:
Wie zou het daar oneens mee zijn?
?
quote:
Nee, nogmaals het beste antwoord uit mijn meta arsenaal Dat je er geen raad me weet is vers twee
Ik weet er prima raad mee. Jij kennelijk niet met de discussie.
pi_61443005
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 20:42 schreef EchtGaaf het volgende:

Maak jij je dan geen zorgen over de maatschappelijke vervlakking?
Ik kan mij alleen druk maken over Frans Bauer liefhebbers als ze hun muziek zo hard zetten dat ik het hoor.
quote:
Slechte voorbeeld. Ze weten niet beter omdat duurdere restaurants voor de elite zijn. Niet te betalen, rest dan dit soort eettenten.

Je kan in deze niet voorbij aan de factor geld.
Wat dacht je eens van zelf koken?
quote:
Hetzelfde verhaal dat klootjes hun Opel Astra geweldig vinden rijden en niet beter weten. Een Mercedes is dan te duur.
Ook voor minder geld kun je een fatsoenlijk sturende auto krijgen, EG...
pi_61451183
quote:
Op zondag 7 september 2008 09:42 schreef DS4 het volgende:

[..]

Er stond "tot zijn recht komen". Natuurlijk zie ik dat het beeld op de LCD ook mooier is met Blu-ray dan met dvd, maar het verschil is veel kleiner dan op een groot scherm. Daar ligt de echte meerwaarde.
[..]
Als resolutie de enige factor zou zijn, dan ja. Let je dan niet op kleurweergave oa? Dat is net zo meebepalend. En beamer met scherm haalt dat gewoon nooit. Heb ik het nog niet over deformatie door de lens, ik geloof dat in d meeste beamers nou niet altijd de beste lenzen worden gebruikt. Een paar graden de beam uit het lood zal ik verder dan maar besparen.

Vergeet niet dat fouten door zeer groot beeld ook des te meer worden versterkt.
quote:
Nou, alles kan, maar schermen van 20-25m breed (ik schat even het formaat van Metropolis) zie je zelden in de thuissituatie. Ik ga waarschijnlijk naar 6 meter breed. Voor in huis is dat al zeer ruim.

[quote]

Ik stel dat het volstrekt zinloos of liever gezegd waanzinnig is. Bepalend is resolutie, beeldformaat irl kijkafstand. Het is te vervatten in een (impliciete) vergelijking.

Maar ja, als je geld wilt spenderen onder het mom van ik weet er anders ook geen raad mee..... ;')

[quote]

Ik had er nog niet van gehoord. Maar het geluid dat ik nu heb overtreft de bioscoop al lang en breed...
Met psycho acoustiek leidt je je oren om de tuin. Daar wordt volop gebruik gemaakt in de audio industrie. (principes van DSP). Zo kan je een kleine huiskamer omtoveren tot een geweldige kathedraal om maar 1 voorbeeld te noemen.

[/quote]

Het beste..: dedicated room.
[..]

[/quote]
Maatwerk!
quote:
Het is helemaal geen relatief kleine groep.
[..]
Wat is niet klein?
quote:
Uit diverse onderzoeken blijkt dat ons minimumloon eigenlijk te hoog is, maar net onder de piepgrens.
[..]
Tsa, wanneer is die goed?
quote:
Het is er door oud-links in gemasseerd. Mede onder invloed van notoire werkweigeraars die we jarenlang over het bolletje hebben geaaid.
[..]
Die tijd ligt ver achter ons.
quote:
Ik weet er prima raad mee. Jij kennelijk niet met de discussie.
Nee? Je reageert er anders niet inhoudelijk op.
pi_61451833
quote:
Op zondag 7 september 2008 09:44 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik kan mij alleen druk maken over Frans Bauer liefhebbers als ze hun muziek zo hard zetten dat ik het hoor.
[..]
Frans Bauer is de ergste niet...
quote:
Wat dacht je eens van zelf koken?
[..]
Krijg je nooit het resultaat van de beste restaurants die slechts toegankelijk zijn voor extreem verdienende elite...
quote:
Ook voor minder geld kun je een fatsoenlijk sturende auto krijgen, EG...
Fatsoenlijk of premium?
pi_61466274
Ze moeten gewoon de topinkomens en de inkomens van de gewone werknemers aan elkaar koppelen.

Kijk, als een top-directeur een bedrijf uit het slop helpt en hij krijgt daar 20% loonsverhoging voor vind ik dat prima, als ze dan maar zo eerlijk zijn en de werknemers (die in principe al het werk hebben gedaan) ook 20% geven.
Geen probleem toch?

Het geruzie begint pas als de directie 20% krijgt, en de gewone man maar 2%. Of 0% zoals bij de KPN.
Gewoon die lonen aan elkaar koppelen.
Als het dan goed gaat met het bedrijf krijgt Scheepsbouwer er geen 20% bij, maar 'slechts' 5%.
En dan krijgen alle andere werknemers ook 5% (is dan makkelijk te betalen van wat je van Scheepbouwer's 20% over hebt gehouden).

Ik stel trouwens ook voor om de risico's voor topbestuurders gelijk te maken aan die van gewone werknemers. Dus als het slecht gaat, dat de topbestuurders ook hun loon moeten inleveren, of dat ze het risico ntslagen te worden zonder gouden handdrukken, of.. beter nog: als het slecht gaat moeten ze een deel van hun loon inleveren. Ze krijgen een bonus als het goed gaat want dat 'komt door hun'. Dan moeten ze ook maar een boete betalen als het slecht gaat. (oh nee dan ligt het ineens aan de conjunctuur).
pi_61466276
Het verhaal is simpel, zolang het kan gaat het goed totdat het fout gaat.
*****Kraak........
pi_61467327
quote:
Op zondag 7 september 2008 16:55 schreef EchtGaaf het volgende:

Als resolutie de enige factor zou zijn, dan ja. Let je dan niet op kleurweergave oa? Dat is net zo meebepalend. En beamer met scherm haalt dat gewoon nooit. Heb ik het nog niet over deformatie door de lens, ik geloof dat in d meeste beamers nou niet altijd de beste lenzen worden gebruikt. Een paar graden de beam uit het lood zal ik verder dan maar besparen.

Vergeet niet dat fouten door zeer groot beeld ook des te meer worden versterkt.
Ik denk dat jij teveel huis- tuin- en keukenbeamers van 1000 euro gezien hebt. En zelfs die zijn in een donkere kamer met goed scherm en goede opstelling iha niets slechter dan een LCD.

Een topklasse beamer in een speciaal daarvoor gemaakte zaal werkt echt top. Dat is niet zo heel gek natuurlijk, want bioscopen en projectie is de norm...
quote:
Met psycho acoustiek leidt je je oren om de tuin. Daar wordt volop gebruik gemaakt in de audio industrie. (principes van DSP). Zo kan je een kleine huiskamer omtoveren tot een geweldige kathedraal om maar 1 voorbeeld te noemen.
Ik haat dsp. Daarom heb ik ook een reciever van NAD. DSP is een hulpmiddel om fouten te corrigeren. Dat kan soms best aardig, maar niets is mooier dan een goede akoustiek verkrijgen in de zaal door de wanden goed te bekleden en te werken met topapparatuur.
quote:
Maatwerk!
Dat is toch maatwerk?
quote:
Wat is niet klein?
Vraag als ondernemer eens bij het CWI of in de kaartenbak iemand zit die asperges wil steken. Gegarandeerd dat er 0 op het rekest komt. Dat ligt ook deels aan het CWI, maar die zijn nu eenmaal zo laks geworden omdat die kaartenbak vol zit met mensen die gewoon niet willen.

Dat zie je al als er iets wordt opgestart voor die mensen om ze aan de slag te krijgen. Dan noemt men dat dwangarbeid en werken zonder betaald te krijgen. En jij verdedigt dat nog ook, terwijl er mooie dingen tussen zaten als voorlichter. Voordat je claimt dat fysiek zwaar werk opleggen heel zielig is.

De onwil om alles aan te pakken wat je aan kan pakken (dat is iets anders dan helemaal niets willen, maar wel de norm waarvan ik meen dat deze zou moeten gelden) is m.i. bij meer dan 90% van de inactieven aanwezig. En waarom? Als je alles aan wil pakken wat je aan kan pakken, dan ben je binnen een week onder de pannen.
quote:
Tsa, wanneer is die goed?
Met economische tegenwind kan de piepgrens lager komen, dus ik vind het gevaarlijk. Want verplaatste banen komen niet meer terug.
quote:
Die tijd ligt ver achter ons.
Mag ik even heel hard lachen? Ik kan jou 100 ondernemers aanreiken die Roemenen naar Nederland moeten halen omdat er in de kaartenbakken niet 1 persoon is die de handjes wil laten wapperen op het land. En ga mij niet vertellen dat er in die kaartenbakken niemand zit die dat werk aan kan.
quote:
Nee? Je reageert er anders niet inhoudelijk op.
Omdat de opmerking niet inhoudelijk was en de discussie de andere kant op wilde sturen. En daar ben je nu nog mee bezig: verhullen dat er een enorm hiaat in de hypothese van jou zit. En dat hiaat en zeker dat jij het niet in kan vullen maakt dat er maar één valide conclusie is... dat behoudens duidelijk contra-indicaties wij er vanuit moeten gaan dat die hypothese van jou onjuist is.
pi_61467394
Vroeger was er nog de Nederlandse jeugd die dat werk wilde doen maar sinds vakkenvullen in een supermarkt beter betaalt moeten die tuinders op zoek naar andere loonslaven.
*****Kraak........
pi_61467423
quote:
Op zondag 7 september 2008 17:24 schreef EchtGaaf het volgende:

Frans Bauer is de ergste niet...
Je mag iedere gewenste naam invullen.
quote:
Krijg je nooit het resultaat van de beste restaurants die slechts toegankelijk zijn voor extreem verdienende elite...
Daar gaat het even niet om. Velen koken een laf potje en vinden dat nog lekkerder dan goed eten ook. Dan gaat het even niet om haute cuisine.

Overigens heb ik meermaals mensen meegenomen naar een sterrentent en er zaten er bij die het wel aardig vonden, maar liever naar een vreetschuur gaan. Hele volksstammen gaan echt liever naar "de beer", dan naar De Librije. Dat is overigens maar goed ook, want die figuren hoef ik dan niet tegen te komen bij De Librije.

Ergo: ook als je het toegankelijk maakt wordt het niet bepaald met open armen ontvangen. Door sommigen wel overigens, maar ook verrassend veel mensen gaan voor "als het maar veel en vet is".

BTW: was jij niet fel tegenstander van sterrententen?
quote:
Fatsoenlijk of premium?
Fatsoenlijk. De keuze voor een Opel valt eigenlijk niet te rechtvaardigen. Voor hetzelfde geld kun je een auto kopen die veel beter rijdt en er ook nog minder slecht uit ziet. Maar kennelijk trekt de saaiheid van een Opel mensen aan die saai zijn. Vraag ze naar hun droomauto en ze noemen een duurdere Opel... Tsja...
pi_61467677
quote:
Op maandag 8 september 2008 05:36 schreef Noin het volgende:
Ze moeten gewoon de topinkomens en de inkomens van de gewone werknemers aan elkaar koppelen.

Kijk, als een top-directeur een bedrijf uit het slop helpt en hij krijgt daar 20% loonsverhoging voor vind ik dat prima, als ze dan maar zo eerlijk zijn en de werknemers (die in principe al het werk hebben gedaan) ook 20% geven.
Geen probleem toch?
Natuurlijk wel een probleem. Hoezo zijn de werknemers per definitie verantwoordelijk voor de resultaatstijgingen? Zeker als het b.v. direct te relateren is aan het gaan werken met veel minder voorraad. Geen werknemer op de werkvloer die daar iets aan heeft gedaan. De topman heeft dan met zijn plannen feitelijk voor die resultaatsstijgingen gezorgd, dus is het logisch dat hij de vruchten plukt.
quote:
Het geruzie begint pas als de directie 20% krijgt, en de gewone man maar 2%. Of 0% zoals bij de KPN.
Gewoon die lonen aan elkaar koppelen.
Je weet hoop ik wel dat de meeste bedrijven dan snel failliet gaan?

En voorts: waarom zou het werk van de gewone werknemer in een jara tijd 20% meer waard geworden zijn?
quote:
Als het dan goed gaat met het bedrijf krijgt Scheepsbouwer er geen 20% bij, maar 'slechts' 5%.
En dan krijgen alle andere werknemers ook 5% (is dan makkelijk te betalen van wat je van Scheepbouwer's 20% over hebt gehouden).
20% bij Scheepbouwer is wat? 1,2 mio als je alle oneigenlijke componenten meetelt?

Nou, iedereen er 60 euro bij... Zou dat 5% zijn? Of kun jij niet rekenen? Of waarschijnlijker: hebben we hier de volgende die het met EG eens is en die blijk geeft van toeten noch blazen te weten?
quote:
Ik stel trouwens ook voor om de risico's voor topbestuurders gelijk te maken aan die van gewone werknemers. Dus als het slecht gaat, dat de topbestuurders ook hun loon moeten inleveren,
Loonsverlaging voor gewone werknemers? Nou dat is heel bijzonder hoor. En voor topbestuurders dan weer niet.
quote:
of dat ze het risico ntslagen te worden zonder gouden handdrukken, of..
Ook dat risico bestaat bij gewone werknemers zo goed als niet, behoudens uitzonderingen, maar ook de topman is dan niet immuun.
quote:
beter nog: als het slecht gaat moeten ze een deel van hun loon inleveren.
En dat zou bij gewone werknemers ook moeten?
quote:
Ze krijgen een bonus als het goed gaat want dat 'komt door hun'. Dan moeten ze ook maar een boete betalen als het slecht gaat. (oh nee dan ligt het ineens aan de conjunctuur).
Je bent wel op en top jaloezie... Jij wil EN geen onderscheid meer tussen de topman en overige personeel ten aanzien van de leuke dingen EN de topman in veel slechtere positie ten aanzien van de niet leuke dingen.

Hypocriet.

Overigens, die Scheepbouwer is weer een mooi voorbeeld. Iemand die zich heeft opgewerkt (dus niet uit de inner-circle waar EG het altijd over heeft, maar waar hij geen voorbeeld van kan noemen) en die een bedrijf aan de rand van de afgrond is gaan leiden (terwijl hij confortabel elders zat) en dat bedrijf gezond heeft gemaakt.

Dus iemand die zijn nek uit durfde te steken, risico durfde te nemen. En nu het goed gaat en hij daarvoor een beloning krijgt staan mensen op de achterste poten.

Vooral niet meer belonen. Dan zal er nog eens iemand opstaan om zo'n bedrijf te redden. Want die werknemers die hebben liever WW en vervolgens bijstand dan 0% erbij.... toch?
pi_61467730
quote:
Op maandag 8 september 2008 09:17 schreef kraakvandaal het volgende:
Vroeger was er nog de Nederlandse jeugd die dat werk wilde doen maar sinds vakkenvullen in een supermarkt beter betaalt moeten die tuinders op zoek naar andere loonslaven.
Betaalt niet beter. Het regent echter nooit in de supermarkt... Watjes zijn het. Maar op zich heb ik daar geen probleem mee, die houden hun handje niet op bij de staat. Lui zijn mag van mij. Verwacht alleen niet dat een ander zich dan voor jouw warme prakje zal moeten uitsloven.

Wie zijn eigen broek op kan houden moet dat doen. Ook als je door regen en wind kutwerk moet verrichten. Dat heet verantwoordelijkheid nemen.
pi_61478133
quote:
Op maandag 8 september 2008 09:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je mag iedere gewenste naam invullen.
Tjsa, het is veel van dezelfde snit. Ik heb er echt niks mee. Maar qua persoonlijkheid vind ik Frans Bauer nog wel te pruimen, wel een leuke gast. Dat is wat anders als Joling, Gordon, Jan Smit en al wat meer zij. Ik weet niet hoe hard ik moet wegzappen. Echt vreselijk, gewoon. Ik vraag me af of die mensen die dat leuk vindne wel een opvoeding hebben gehad...
quote:
Daar gaat het even niet om. Velen koken een laf potje en vinden dat nog lekkerder dan goed eten ook. Dan gaat het even niet om haute cuisine.
Koken is gewoon vreselijk. Ik vind het ook vrouwenwerk of homomannenwerk. Ik zou zo elke dag naar een restaurant willen stappen wat betreft.
quote:
Overigens heb ik meermaals mensen meegenomen naar een sterrentent en er zaten er bij die het wel aardig vonden, maar liever naar een vreetschuur gaan.
Ik ben ook niet voor vreetschuren. Het is een beetje ordinair.
quote:
Hele volksstammen gaan echt liever naar "de beer", dan naar De Librije. Dat is overigens maar goed ook, want die figuren hoef ik dan niet tegen te komen bij De Librije.
Minder volks iig. Je heb wel gelijk op dit punt.
quote:
Ergo: ook als je het toegankelijk maakt wordt het niet bepaald met open armen ontvangen. Door sommigen wel overigens, maar ook verrassend veel mensen gaan voor "als het maar veel en vet is".
Ik vind dat echt vreselijk. Liever gigantisch smakelijk en wat minder. ik heb niks met volproppen. Bah.
quote:
BTW: was jij niet fel tegenstander van sterrententen?
[..]
Nou fel tegenstander.... Het is weer jammer dat de elite daar slechts daar regelmatig gebruik van kan maken. En vreetschuren hebben weer nadelen zoals jij die verwoordde. Het geeft mij een slecht gevoel om ongeschaamd vol te vreten terwijl 2/3 deel honger lijdt. Ik vind dan ook dat je restaurantbezoek ook niet moet overdrijven. Honderden euro's voor een beetje eten vind ik érg overdreven en beslist niet nodig. Overdaad schaadt.
quote:
Fatsoenlijk. De keuze voor een Opel valt eigenlijk niet te rechtvaardigen. Voor hetzelfde geld kun je een auto kopen die veel beter rijdt en er ook nog minder slecht uit ziet.
Nou je kan daar echt niet exclusief voor rijden hoor. Maar er zit wel wat in, ik zou voor het geld ook liever een Mini kopen dan een Astra. Maar dan houdt het wel op, zo ongeveer....
quote:
Maar kennelijk trekt de saaiheid van een Opel mensen aan die saai zijn. Vraag ze naar hun droomauto en ze noemen een duurdere Opel... Tsja...
Dat vindt ik ook heel erg.....

Koop dan liever ene tweedehandse Jaguar X-type. Mooie , chique auto voor weinig geld....
pi_61478720
quote:
Op maandag 8 september 2008 09:11 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik denk dat jij teveel huis- tuin- en keukenbeamers van 1000 euro gezien hebt. En zelfs die zijn in een donkere kamer met goed scherm en goede opstelling iha niets slechter dan een LCD.
Ik geef toe niet al te veel goede ervaringen met beamers te hebben gehad, en al helemaal niet met projectoren boven genoemd bedrag. Maar de ontwikkelingen hebben daar ook niet stil gestaan. Thans schijnt 3lcd hoge ogen te gooien......

Ik kan mij niet indenken dat een beamer qua deformatie het kan winnen van lcd of plasma...Je moet verdraait nauwkeurig geslepen lenzen hebben, want over welke factor "vergroting"( niet te verwarren met "beeldversterking" dat is heel wat anders) praten bij schermen van 6 meter of zelfs 20??? Je begrijpt dat het beeld onvermijdelijk verwatert. Kan ook niet anders, daar de projector altijd een min of meer "PUNTBRON" is van een of meer "piepkleine LCD schermpje(s) (zonder beeldversterker uiteraard) .....

Dus hoe kan een beamer dan beter dan dan een groot LCD scherm?

quote:
Een topklasse beamer in een speciaal daarvoor gemaakte zaal werkt echt top. Dat is niet zo heel gek natuurlijk, want bioscopen en projectie is de norm...
[..]
De norm??....Zal hoogstwaarschijnlijk een praktische overweging zijn. Weet je wat een LCD scherm van 20 meter ongeveer kost?
quote:
Ik haat dsp. Daarom heb ik ook een reciever van NAD. DSP is een hulpmiddel om fouten te corrigeren. Dat kan soms best aardig, maar niets is mooier dan een goede akoustiek verkrijgen in de zaal door de wanden goed te bekleden en te werken met topapparatuur.
[..]
Als je de ruimte hebt is dat altijd beter. Maar ja, jij hebt ook geen plek voor een 20 meter scherm, dus qua akoestiek zal je het dan ook niet halen. En dan is dsp een leuk alternatief.
quote:
Dat is toch maatwerk?
[..]
Yep.
quote:
Vraag als ondernemer eens bij het CWI of in de kaartenbak iemand zit die asperges wil steken. Gegarandeerd dat er 0 op het rekest komt. Dat ligt ook deels aan het CWI, maar die zijn nu eenmaal zo laks geworden omdat die kaartenbak vol zit met mensen die gewoon niet willen.

Dat zie je al als er iets wordt opgestart voor die mensen om ze aan de slag te krijgen. Dan noemt men dat dwangarbeid en werken zonder betaald te krijgen. En jij verdedigt dat nog ook, terwijl er mooie dingen tussen zaten als voorlichter. Voordat je claimt dat fysiek zwaar werk opleggen heel zielig is.
Nee, dan ga je helemaal voorbij aan mijn uitleg. Ik heb gesteld dat je wel degelijk mensen voor vies vuil zwaar werk kan krijgen.....mits je die ook DITO betaalt. Maar dat gebeurt niet, die lui krijgen het minimum loon of net iets daarboven. Tsja, vind jij het dan gek dat mensen het dan niet doen?

Gelden de principes van de markt dan ineens niet?
quote:
De onwil om alles aan te pakken wat je aan kan pakken (dat is iets anders dan helemaal niets willen, maar wel de norm waarvan ik meen dat deze zou moeten gelden) is m.i. bij meer dan 90% van de inactieven aanwezig. En waarom? Als je alles aan wil pakken wat je aan kan pakken, dan ben je binnen een week onder de pannen.
[..]
Natuurlijk, met de knoet krijg je iedereen uit de uitkering.
quote:
Met economische tegenwind kan de piepgrens lager komen, dus ik vind het gevaarlijk. Want verplaatste banen komen niet meer terug.
[..]
quote:
Mag ik even heel hard lachen? Ik kan jou 100 ondernemers aanreiken die Roemenen naar Nederland moeten halen omdat er in de kaartenbakken niet 1 persoon is die de handjes wil laten wapperen op het land. En ga mij niet vertellen dat er in die kaartenbakken niemand zit die dat werk aan kan.
[..]
Die ondernemers krijgen door de politiek de kans om mensen voor het zware werk gewoon zwaar onder te blijven betalen. Zie het ECHTE probleem nou eens in....

Want als dat werk nou eens echt fatsoenlijk werd betaald, dan hebben ze binnen ene week gewoon de mensen die ze moeten hebben. En nee, geen Polen etc.
quote:
Omdat de opmerking niet inhoudelijk was en de discussie de andere kant op wilde sturen.
En daar ben je nu nog mee bezig: verhullen dat er een enorm hiaat in de hypothese van jou zit.
Waar zit dat hiaat dan volgens jou?
quote:
En dat hiaat en zeker dat jij het niet in kan vullen maakt dat er maar één valide conclusie is...
Dat hiaat moet jij dan eerst aantonen. Wie stelt .......bewijst.
quote:
Dat behoudens duidelijk contra-indicaties
Waar?
quote:
wij er vanuit moeten gaan dat die hypothese van jou onjuist is.
Mooi verhaal, maar je haalt mij repliek hiermee nog steeds niet onderuit .

[ Bericht 1% gewijzigd door EchtGaaf op 08-09-2008 18:37:49 ]
pi_61486699
quote:
Op maandag 8 september 2008 18:02 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik vraag me af of die mensen die dat leuk vindne wel een opvoeding hebben gehad...
Natuurlijk niet!
quote:
Koken is gewoon vreselijk. Ik vind het ook vrouwenwerk of homomannenwerk. Ik zou zo elke dag naar een restaurant willen stappen wat betreft.
En bedankt!

Iedere dag restaurants is ook niet alles hoor. Het is voor mij nu al weer meer dan een week geleden dat ik gewoon thuis heb gegeten. Dat is toch ook wel prettig hoor.
quote:
Nou fel tegenstander.... Het is weer jammer dat de elite daar slechts daar regelmatig gebruik van kan maken. En vreetschuren hebben weer nadelen zoals jij die verwoordde. Het geeft mij een slecht gevoel om ongeschaamd vol te vreten terwijl 2/3 deel honger lijdt. Ik vind dan ook dat je restaurantbezoek ook niet moet overdrijven. Honderden euro's voor een beetje eten vind ik érg overdreven en beslist niet nodig. Overdaad schaadt.
Ja, ik zou ook liever voor 50 euro de man klaar zijn, maar goed... met de hele entourage is het ook niet gek dat het wat kost. En die eigenaar van de Librije wil er ook zijn Porsche 911 van betalen... en ik snap dat natuurlijk heel goed.
quote:
Nou je kan daar echt niet exclusief voor rijden hoor. Maar er zit wel wat in, ik zou voor het geld ook liever een Mini kopen dan een Astra. Maar dan houdt het wel op, zo ongeveer....
Je hebt mij niet exclusief horen zeggen. Wel beter. Dat is niet moeilijk als je begint met een Opel...
quote:
Koop dan liever ene tweedehandse Jaguar X-type. Mooie , chique auto voor weinig geld....
Precies. En als je niet te kneiterig doet heb je dan een 6-cilinder onder je reet en 4wd.
pi_61487203
quote:
Op maandag 8 september 2008 18:24 schreef EchtGaaf het volgende:

Dus hoe kan een beamer dan beter dan dan een groot LCD scherm?
Je moet het denk ik zien en dan weet je beter. Ik heb een hele goede LCD (aldus WhatHifi de beste voor wat het waard is) en op dit moment een relatief goedkope beamer (met een scherm van 213 cm breed) voor in de woonkamer (niet ideaal) en ik prefereer, buiten het werk dat ik moet doen om e.e.a. te plaatsen omdat het nu eenmaal de woonkamer is, de beamer voor films.

Met de bioscoop straks zal dat e.e.a. ver overtreffen.
quote:

De norm??....Zal hoogstwaarschijnlijk een praktische overweging zijn. Weet je wat een LCD scherm van 20 meter ongeveer kost?
Geen idee, maar ik heb het (plasma-)scherm van 75K gezien (100") en ik vond het niets. Echt stukken minder dan een beamer. Tot 65" is het goed (ook niet alle schermen), maar daarboven is een beamer zonder meer de beste keuze.
quote:
Als je de ruimte hebt is dat altijd beter. Maar ja, jij hebt ook geen plek voor een 20 meter scherm, dus qua akoestiek zal je het dan ook niet halen. En dan is dsp een leuk alternatief.
Nu al zit ik boven niveau bioscoop met mijn geluid. Dus ik vrees dat je het mis hebt.
quote:
Nee, dan ga je helemaal voorbij aan mijn uitleg. Ik heb gesteld dat je wel degelijk mensen voor vies vuil zwaar werk kan krijgen.....mits je die ook DITO betaalt. Maar dat gebeurt niet, die lui krijgen het minimum loon of net iets daarboven. Tsja, vind jij het dan gek dat mensen het dan niet doen?
Ja, dat vind ik gek, want ik zou nooit kiezen voor op mijn reet te gaan zitten.

Het grote probleem is dat het verschil tussen uitkering en minimumloon (en ook nog flink daarboven) verwaarloosbaar is. DAT is het probleem. Schaf uitkeringen af en de kaartenbak zal de Polen binnen de korste keren verdringen.

Alleen: ik vind dan het middel erger dan de kwaal. Ik zoek dus naar het evenwicht.
quote:
Gelden de principes van de markt dan ineens niet?
Die wordt alhier ernstig verstoord door de aanwezigheid van de uitkeringen. Haal die weg en de markt werkt.
quote:
Natuurlijk, met de knoet krijg je iedereen uit de uitkering.
Laten we dan de knoet maar pakken. Want ik vind het asociaal om niet te werken als je dat wel kan en dan te verlangen dat een ander wel werkt voor jouw onderhoud.
quote:
Want als dat werk nou eens echt fatsoenlijk werd betaald, dan hebben ze binnen ene week gewoon de mensen die ze moeten hebben. En nee, geen Polen etc.
Om er echt bovenuit te groeien zou men meer dan modaal moeten betalen. Dan gaan ze allemaal failliet. Dus wat jij nu zegt klopt absoluut niet.
quote:
Waar zit dat hiaat dan volgens jou?
Dat stond er al bij: de haves hebben niets te winnen door iemand naar hun clubje te laten overgaan. Het is en blijft dus een gift als jouw theorie klopt en zelden zijn mensen zo vrijgevig.
quote:
Dat hiaat moet jij dan eerst aantonen. Wie stelt .......bewijst.
Dat heb ik al lang gedaan... wel lezen...
quote:
Waar?
PRECIES!!!!!!!!!!!!!! Die zijn er niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!
quote:
Mooi verhaal, maar je haalt mij repliek hiermee nog steeds niet onderuit .
Je had helemaal geen repliek. Je ging naar mist.
pi_61504406
quote:
Op maandag 8 september 2008 22:30 schreef DS4 het volgende:

[..]

Natuurlijk niet!
We zijn het weer eens!
quote:
En bedankt!
Graag gedaan
quote:
Iedere dag restaurants is ook niet alles hoor. Het is voor mij nu al weer meer dan een week geleden dat ik gewoon thuis heb gegeten. Dat is toch ook wel prettig hoor.
Ook als jij moet koken?
quote:
Ja, ik zou ook liever voor 50 euro de man klaar zijn, maar goed... met de hele entourage is het ook niet gek dat het wat kost. En die eigenaar van de Librije wil er ook zijn Porsche 911 van betalen... en ik snap dat natuurlijk heel goed.
[..]
Een Porsche 911 is leuk maar nodig?
quote:
Je hebt mij niet exclusief horen zeggen. Wel beter. Dat is niet moeilijk als je begint met een Opel...
[..]
Ik zou er ook niet voor kiezen. Voor dat geld zou ik een Mini nemen.
quote:
Precies. En als je niet te kneiterig doet heb je dan een 6-cilinder onder je reet en 4wd.
Pracht auto. Maar je moet er denk ik geen onderhoud aan krijgen ...
pi_61504596
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 18:02 schreef EchtGaaf het volgende:

Ook als jij moet koken?
Ja, want dan kan ik tenminste zelf bepalen wat ik eet.
quote:
Een Porsche 911 is leuk maar nodig?
Ik ben geneigd "ja" te antwoorden...
quote:
Ik zou er ook niet voor kiezen. Voor dat geld zou ik een Mini nemen.
Cooper S Works is wel aardig...
quote:
Pracht auto. Maar je moet er denk ik geen onderhoud aan krijgen ...
Valt volgens mij wel mee hoor. Jaguar is tegenwoordig vrij betrouwbaar.
pi_61504726
quote:
Op maandag 8 september 2008 22:44 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je moet het denk ik zien en dan weet je beter. Ik heb een hele goede LCD (aldus WhatHifi de beste voor wat het waard is) en op dit moment een relatief goedkope beamer (met een scherm van 213 cm breed) voor in de woonkamer (niet ideaal) en ik prefereer, buiten het werk dat ik moet doen om e.e.a. te plaatsen omdat het nu eenmaal de woonkamer is, de beamer voor films.
Zal denk ik een stuk beleving zijn. Associatie met bioscoop oid ? Afstraalhoeken zijn anders etc. Maar ja, blijft een subjectieve aangelegenheid.
quote:
Met de bioscoop straks zal dat e.e.a. ver overtreffen.
Dat zal wel, maar ga je het ook echt doen? Ik denk dat je soms een dromer bent (een poosje terug gaf je nog aan nog steeds geen BD films had gekeken ) En wat wil je erin steken?
quote:
Geen idee, maar ik heb het (plasma-)scherm van 75K gezien (100") en ik vond het niets. Echt stukken minder dan een beamer. Tot 65" is het goed (ook niet alle schermen), maar daarboven is een beamer zonder meer de beste keuze.
[..]
Mooi dat je daarin uit bent.
quote:
Nu al zit ik boven niveau bioscoop met mijn geluid. Dus ik vrees dat je het mis hebt.
Het is ruimte (akoestiek) en kwaliteit van je apparatuur
quote:
Ja, dat vind ik gek, want ik zou nooit kiezen voor op mijn reet te gaan zitten.
Nee, want de een is de ander niet. Mensen zijn van nature lui.
quote:
Het grote probleem is dat het verschil tussen uitkering en minimumloon (en ook nog flink daarboven) verwaarloosbaar is. DAT is het probleem. Schaf uitkeringen af en de kaartenbak zal de Polen binnen de korste keren verdringen.
Die Nederlanders krijg je ook aan het werk en uit de uitkering als je het werk beter betaalt. Misschien zijn de producten wel te goedkoop. Zou dat niet het probleem kunnen zijn? Gewoon, MARKT DS4. (en bestaansrecht) Weet je nog?
quote:
Alleen: ik vind dan het middel erger dan de kwaal. Ik zoek dus naar het evenwicht.
[..]
Dat is de kunst, maar wanneer is er evenwicht?
quote:
Die wordt alhier ernstig verstoord door de aanwezigheid van de uitkeringen. Haal die weg en de markt werkt.
[..]

Laten we dan de knoet maar pakken. Want ik vind het asociaal om niet te werken als je dat wel kan en dan te verlangen dat een ander wel werkt voor jouw onderhoud.
[..]
Hoor ik je hier pleiten voor het afschaffen van de uitkeringen?
quote:
Om er echt bovenuit te groeien zou men meer dan modaal moeten betalen. Dan gaan ze allemaal failliet. Dus wat jij nu zegt klopt absoluut niet.
Bovenmodaal???? Kom op. Niet overdrijven! Er zit genoeg ruimte tussen om je doekl te bereiken. Waarom zou markt hier niet gewoon hun werk kunnen doen? Prijsmechanisme etc.?
quote:
Dat stond er al bij: de haves hebben niets te winnen door iemand naar hun clubje te laten overgaan. Het is en blijft dus een gift als jouw theorie klopt en zelden zijn mensen zo vrijgevig.
[..]

Dat heb ik al lang gedaan... wel lezen...
[..]

PRECIES!!!!!!!!!!!!!! Die zijn er niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!
[..]
Goed kijken, he?
quote:
Je had helemaal geen repliek. Je ging naar mist.
Dat repliek stond er, een meta benadering.

En waarom zou er voor haves niets te winnen zijn? Precies: er is altijd wat te winnen als je ze nog meer in het vooruitzicht stelt. Meren zijn nooit vol, weet je nog?
pi_61504933
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 18:11 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ja, want dan kan ik tenminste zelf bepalen wat ik eet.
[..]
Ik moet zo meteen ook weer beginnen. Ik vind het echt vreselijk werk. Volgens mij moet je (latent) homo zijn om dat goed te kunnen. Echt vreselijk. Alleen daarom zou ik een vrouw moeten nemen. Maar dat zijn alleen nog maar van die geëmancipeerde types
quote:
Ik ben geneigd "ja" te antwoorden...
[..]
Je bent een beetje verwend
quote:
Cooper S Works is wel aardig...
[..]
Zeker. Maar de one is ook leuk hoor.
quote:
Valt volgens mij wel mee hoor. Jaguar is tegenwoordig vrij betrouwbaar.
Het zou toch mijn grootste vrees zijn. Maar wellicht niet meer terecht.
pi_61505304
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 18:17 schreef EchtGaaf het volgende:

Zal denk ik een stuk beleving zijn. Associatie met bioscoop oid ? Afstraalhoeken zijn anders etc. Maar ja, blijft een subjectieve aangelegenheid.
Laten we het er maar op houden dat ik het mooier vindt en ik dus voor mijzelf een goede keuze maak.
quote:
Dat zal wel, maar ga je het ook echt doen? Ik denk dat je soms een dromer bent (een poosje terug gaf je nog aan nog steeds geen BD films had gekeken ) En wat wil je erin steken?
Natuurlijk ga ik het echt doen. Wat is dat nou voor een vraag? Moet ik je een kopie van het ontwerp opsturen (als het klaar is, want we zijn nog met de welstandscommissie in de weer)?

En ik weet niet hoe lang geleden dat het was dat ik nog geen BD zou hebben gekeken, maar dat is toch al weer even geleden. Ik heb nu al meer dan 70 BD's en 5 HDDVD's (die laatste kreeg ik indertijd bij mijn vorige laptop, ik heb ook op de pc na geen afspeelmogelijkheid voor die dingen).

Budget: nog niet uit. Het is een deel van de onderkeldering, dus dat zijn goedkoper kuubs. 18 stoelen die naar ik meen 300 euro kosten. Verhoging zal niet duur zijn, ga ik waarschijnlijk zelf in elkaar sleutelen, net als bekleding van de zaal. Akoestische verbetering van de wanden heb ik al een prijs van opgevraagd, maar inmiddels weer even kwijt. Dat was niet goedkoop meen ik mij te herinneren. Beamer... goede zal 15K zijn rond die tijd schat ik in. Nieuwe NAD receiver kost meen ik 2K. Speakers...5K (voldoende voor bioscoopgeluid, want stereo komt veel preciezer, maar ook hier geldt dat ik mij er nog niet echt op heb georienteerd)?

Als het huis staat zal ik me er echt mee gaan bemoeien. Nu is het meer dat het die bestemming heeft.
quote:
Het is ruimte (akoestiek) en kwaliteit van je apparatuur
Akoestiek wordt naar gekeken, net als de apparatuur.
quote:
Mensen zijn van nature lui.
De meesten wel. Daarom was die knoet ook een goed idee van jou!
quote:
Die Nedelranders krijg je ook aan het werk en uit de uitkering als je het werk beter betaald. Misschien zijn de producten wel te goedkoop. Zou dat niet het probleem kunnen zijn?
Wat heb je er aan als je twee keer zoveel verdient en alles wordt twee keer zo duur?
quote:
Dat is de kunst, maar wanneer is er evenwicht?
Ik stel de norm niet in geld, maar in minimumeisen voor het niveau van leven.
quote:
Hoor ik je hier pleiten voor het afschaffen van de uitkeringen?
Ik heb daarboven al gezegd dat ik dat middel erger vindt dan de kwaal, dus: nee. Je hoort mij pleiten voor de situatie dat iedereen die mee kan doen mee moet doen en als hij/zij dat niet wil dat mag, maar dan ook niet de hand ophouden.
quote:
Bovenmodaal???? Kom op. Niet overdrijven!
Dat is niet overdreven. Pas vanaf modaal ga je echt er op vooruit ten opzichte van de uitkeringsgerechtigde, vanwege alle toeslagen en inkomensafhankelijke regelingen.
quote:
Dat repliek stond er, een meta benadering.
De eerste letter klopt, het aantal letters ook. De derde letter moet naar het einde. e en a vervangen door is.
quote:
En waarom zou er voor haves niets te winnen zijn?
Ze hebben niets te winnen door mensen toe te laten tot de ruif. In jouw beleving is er een ruif. Waarom zou men anderen die geen ruif, of vulling voor de ruif, meebrengen toelaten tot de ruif?
pi_61505447
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 18:24 schreef EchtGaaf het volgende:

Volgens mij moet je (latent) homo zijn om dat goed te kunnen.
Wat een enorm rare opvatting. Af en toe denk ik dat jij op 1-1-1950 bent gaan slapen en vorig jaar weer wakker bent geworden...
quote:
Alleen daarom zou ik een vrouw moeten nemen. Maar dat zijn alleen nog maar van die geëmancipeerde types
Dat vind ik dan weer zo lafjes... mannen die bang zijn van vrouwen die stevig in hun italiaanse schoenen met hoge hak staan.
quote:
Je bent een beetje verwend
Ik besef mij ter dege dat het niet normaal is.
quote:
Zeker. Maar de one is ook leuk hoor.
Te traag. Ik vind de gewone cooper al te traag. Maar ik grijp terug naar jouw opmerking hierboven...
quote:
Het zou toch mijn grootste vrees zijn. Maar wellicht niet meer terecht.
Ik sprak van de week iemand met de laatste versie van de XJ en die claimt zelfs 1:13 met zijn Jag te rijden en ook nauwelijks onderhoud nodig te hebben. Het is gewoon een budgetmodel geworden...

(ok, een collega heeft een S en die klaagt dat hij niet beter dan 1:7 haalt. Zeker toen hij hoorde dat mijn auto nog minder verbruikt)
pi_61520214
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 18:49 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat een enorm rare opvatting. Af en toe denk ik dat jij op 1-1-1950 bent gaan slapen en vorig jaar weer wakker bent geworden...
Nee hoor. Die emancipatie is gewoon ver doorgeschoten. Mannen en vrouwen kunnen nooit gelijk worden, het zijn twee verschillende wezens en leven in twee verschillende werelden die elkaar slechts doorsnijden....Je kan er hooguit naar streven dat ze gelijkwaardig zijn, maar met ieders hun eigen rol. Dat is een veel beter visie.
quote:
Dat vind ik dan weer zo lafjes... mannen die bang zijn van vrouwen die stevig in hun italiaanse schoenen met hoge hak staan.
[..]
Wat heeft dat met bang zijn te maken? Het probleem is dat mannen in een rol werden geduwd die helemaal niet bij hun past? De mannen hebben gewoon teveel prijs gegeven. Moet je eens zien hoe vrouwelijk veel mannen zijn geworden In hun gedrag, in hun doen en laten dat je bijna zou denken dat omgebouwd zijn. Hoe ze met vrouwen praten, zo vrouwelijk, van die halfverwijfde types ( metrootjes ) Je merkt het hier op fok ook soms.

Gelukkig is er een kentering aan de gang. De wijsheid lijkt met de jaren te komen.
quote:
Ik besef mij ter dege dat het niet normaal is.
Klopt, het is natuurlijk ook zwaar buitensporig en onnodig. Maar dat is nou precies mijn probleem , ik blijf vinden dat de poet niet eerlijk wordt verdeeld. Veel verdienen mag, er zijn wel grenzen wmb.
quote:
Te traag. Ik vind de gewone cooper al te traag. Maar ik grijp terug naar jouw opmerking hierboven...
[..]
Ik zou de "one" al snel genoeg vinden. Wat moet je in Nederland met een snelle auto, als je blij mag zijn dat je 5 miniuten 100 kan rijden?
quote:
Ik sprak van de week iemand met de laatste versie van de XJ en die claimt zelfs 1:13 met zijn Jag te rijden en ook nauwelijks onderhoud nodig te hebben. Het is gewoon een budgetmodel geworden...
1:13 met een XJ?? Dat zal geen mix zijn, neem ik aan. Of hij rijdt gruwelijk langzaam. Of kan niet rekenen
quote:
(ok, een collega heeft een S en die klaagt dat hij niet beter dan 1:7 haalt. Zeker toen hij hoorde dat mijn auto nog minder verbruikt)
Dat zal eerder kloppen. En dat is mij toch te grof met die exorbitante benzineprijzen...
pi_61530615
quote:
Op woensdag 10 september 2008 11:47 schreef EchtGaaf het volgende:

Nee hoor. Die emancipatie is gewoon ver doorgeschoten. Mannen en vrouwen kunnen nooit gelijk worden, het zijn twee verschillende wezens en leven in twee verschillende werelden die elkaar slechts doorsnijden....Je kan er hooguit naar streven dat ze gelijkwaardig zijn, maar met ieders hun eigen rol. Dat is een veel beter visie.
Jouw mening. Maar leg mij nu nog eens uit wat dit met koken te maken heeft? Wil je terug naar de situatie dat mannen die vrijgezel waren naar moeders moeten of de mensa?
quote:
Wat heeft dat met bang zijn te maken? Het probleem is dat mannen in een rol werden geduwd die helemaal niet bij hun past? De mannen hebben gewoon teveel prijs gegeven. Moet je eens zien hoe vrouwelijk veel mannen zijn geworden In hun gedrag, in hun doen en laten dat je bijna zou denken dat omgebouwd zijn. Hoe ze met vrouwen praten, zo vrouwelijk, van die halfverwijfde types ( metrootjes ) Je merkt het hier op fok ook soms.

Gelukkig is er een kentering aan de gang. De wijsheid lijkt met de jaren te komen.
Dit is pure angst... Het zal mij jeuken hoe anderen het geregeld hebben...
quote:
Klopt, het is natuurlijk ook zwaar buitensporig en onnodig. Maar dat is nou precies mijn probleem , ik blijf vinden dat de poet niet eerlijk wordt verdeeld. Veel verdienen mag, er zijn wel grenzen wmb.
Ik wordt link als je mijn Porsche af wil nemen, ik waarschuw alvast...
quote:
Ik zou de "one" al snel genoeg vinden. Wat moet je in Nederland met een snelle auto, als je blij mag zijn dat je 5 miniuten 100 kan rijden?
Ik weet niet waar jij rijdt, maar ik moet op 120 km/u wegen mijzelf aan de 160 km/u houden (voorwaardelijke rijontzegging...) en ik vind dat vaak knap lastig.
quote:
1:13 met een XJ?? Dat zal geen mix zijn, neem ik aan. Of hij rijdt gruwelijk langzaam. Of kan niet rekenen
Hij claimt dat hij het haalt met 150 km/u constant. Rekenen kan hij best, het is een van de topambtenaren in Brussel...
quote:
Dat zal eerder kloppen. En dat is mij toch te grof met die exorbitante benzineprijzen...
Ik heb geen last van die benzineprijzen... Relatief is benzine maar een klein deel van de werkelijke autokosten.
pi_61545703
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 18:42 schreef DS4 het volgende:

[..]

Laten we het er maar op houden dat ik het mooier vindt en ik dus voor mijzelf een goede keuze maak.
[..]
Dat is altijd goed. En "mooi" laat zich nu lastig vergelijken.
quote:
Natuurlijk ga ik het echt doen. Wat is dat nou voor een vraag?
Ach, hoe vaak hoor ik niet dat mensen iets van plan zijn en raak dromen maar als puntje bij paaltje komt...
quote:
Moet ik je een kopie van het ontwerp opsturen (als het klaar is, want we zijn nog met de welstandscommissie in de weer)?
Ik geloof je wel. Ik kom liever bij je een filmpje kijken als je klaar bent. En dan krijg je uiteraard mijn mening.
quote:
En ik weet niet hoe lang geleden dat het was dat ik nog geen BD zou hebben gekeken, maar dat is toch al weer even geleden. Ik heb nu al meer dan 70 BD's en 5 HDDVD's (die laatste kreeg ik indertijd bij mijn vorige laptop, ik heb ook op de pc na geen afspeelmogelijkheid voor die dingen).
Die BD - spelers die je zo op tv aansluit kosten geen drol meer. Waarom koop je die niet ?
quote:
Budget: nog niet uit. Het is een deel van de onderkeldering, dus dat zijn goedkoper kuubs. 18 stoelen die naar ik meen 300 euro kosten. Verhoging zal niet duur zijn, ga ik waarschijnlijk zelf in elkaar sleutelen, net als bekleding van de zaal. Akoestische verbetering van de wanden heb ik al een prijs van opgevraagd, maar inmiddels weer even kwijt. Dat was niet goedkoop meen ik mij te herinneren. Beamer... goede zal 15K zijn rond die tijd schat ik in. Nieuwe NAD receiver kost meen ik 2K. Speakers...5K (voldoende voor bioscoopgeluid, want stereo komt veel preciezer, maar ook hier geldt dat ik mij er nog niet echt op heb georienteerd)?
Das flink geld, gaat aardig naar de halve ton. Maar stereo?? Veel films zijn toch 5.1?
quote:
Als het huis staat zal ik me er echt mee gaan bemoeien. Nu is het meer dat het die bestemming heeft.
[..]
Ach, als je geld hebt, kan je (bijna) alles.
quote:
Akoestiek wordt naar gekeken, net als de apparatuur.
Luistert knap nauw. Plaatsing van ene speaker is kritischer dan de ander....Op speaker moet je nooit bezuinigen, een veel gemaakte fout..
quote:
De meesten wel. Daarom was die knoet ook een goed idee van jou!
Ik ben dan ook voor werkkampementen voor diegenen die niet willen.
quote:
Wat heb je er aan als je twee keer zoveel verdient en alles wordt twee keer zo duur?
!
Wordt alles 2 x zo duur?? Ik zei toch niet dat ik alle beloningen te laag vind?

Integendeel! Ik zei dat bepaald type werk (m.n. aan de onderkant) te laag betaald vind, dat werk waarvoor werkgevers lastig personeel kunnen vinden. Het is gewoon marktwerking, maar voor sommigen blijkbaar even niet...

Sommige producten zullen dan inderdaad wat duurder worden. Maar dat is ook niet meer dan logisch, ze waren immers te goedkoop.
quote:
Ik stel de norm niet in geld, maar in minimumeisen voor het niveau van leven.
[..]
Ik heb daarboven al gezegd dat ik dat middel erger vindt dan de kwaal, dus: nee. Je hoort mij pleiten voor de situatie dat iedereen die mee kan doen mee moet doen en als hij/zij dat niet wil dat mag, maar dan ook niet de hand ophouden.
[..]
Ik zie heel veel VVD in je rond dit thema.
quote:
Dat is niet overdreven. Pas vanaf modaal ga je echt er op vooruit ten opzichte van de uitkeringsgerechtigde, vanwege alle toeslagen en inkomensafhankelijke regelingen.
[..]
Tsja als je de armoedeval zo ruim wilt definiëren....dan kan ik mij indenken dat je latent van mening bent dat zelfs bijstand dan nog te hoog is. Ja zo lust ik nog wel drie.
quote:
De eerste letter klopt, het aantal letters ook. De derde letter moet naar het einde. e en a vervangen door is.
Jij noemt een bredere benadering wel erg snel mist. Maar ja, is het niet gewoon ene kwestie van geen raad weten?
quote:
Ze hebben niets te winnen door mensen toe te laten tot de ruif. In jouw beleving is er een ruif. Waarom zou men anderen die geen ruif, of vulling voor de ruif, meebrengen toelaten tot de ruif?
Dat is wel heel kortzichtig. Je kent het principe ons kent ons toch? Jij netwerk toch ook dat het een lieve lust is/ Dan gun je toch een anders iets in de hoop dat jij jou bij gelegenheid toch ook wat gunt?

Zo werkt het volgens mij. (maar om te braken, dat wel)

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 11-09-2008 11:46:19 ]
pi_61545909
quote:
Op woensdag 10 september 2008 19:06 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jouw mening. Maar leg mij nu nog eens uit wat dit met koken te maken heeft? Wil je terug naar de situatie dat mannen die vrijgezel waren naar moeders moeten of de mensa?
[..]
Ze moeten niks. Als ze liever koeken vind ik dat ook best. Maar ik zie liever de traditionele rollen. Man is kostwinner, vrouw bestiert het huishouden en doet de zorg voor de kinderen.
quote:
Dit is pure angst... Het zal mij jeuken hoe anderen het geregeld hebben...
[..]
Geen angst, maar was een verkeerde ontwikkeling.
quote:
Ik wordt link als je mijn Porsche af wil nemen, ik waarschuw alvast...
[..]
Niks afpakken, maar wel overdadige luxe. Het is echt niet nodig. Ik vind alleen dat opbrengsten niet eerlijk worden verdeeld, de verschillen in inkomen vindt ik schandalig. Het een werk wordt zwaar overgewaardeerd en het andere zwaar ondergewaardeerd.
quote:
Ik weet niet waar jij rijdt, maar ik moet op 120 km/u wegen mijzelf aan de 160 km/u houden (voorwaardelijke rijontzegging...) en ik vind dat vaak knap lastig.
[..]
Dat is ook een nadeel. Je weet best dat 160 rijden onverantwoord is. Het brengt onnodig anderen in gevaar, want de ander is altijd de klos.

Ik vind de straffen dan ook veel te licht. Boven de 30 km per uur te hard: auto in beslag en niet meer terug. Slappe boel gewoon.

Nog beter: iedereen een GPS kastje aan boord met snelheidsbegrenzer. Niemand kan dan nog te hard rijden. Ik hoop van ganser harte dat dit komt. (zal wel niet de overheid kan dan geen snelheidsboetes uitdelen).
quote:
Hij claimt dat hij het haalt met 150 km/u constant. Rekenen kan hij best, het is een van de topambtenaren in Brussel...
Dat vind ik maar vaag. Wat gooit hij erin vraag ik mij af

En verder vraag ik mij af of topambtenaren überhaupt kunnen rekenen
quote:
Ik heb geen last van die benzineprijzen...
Ik wel. Ik behoor ook niet tot de elite, die het zal jeuken wat de benzine aan de pomp kost.
quote:
Relatief is benzine maar een klein deel van de werkelijke autokosten.
Dat is waar, al hangt dat vrij sterk af van de jaarafstanden die je rijdt..

[ Bericht 1% gewijzigd door EchtGaaf op 11-09-2008 11:33:39 ]
pi_61553213
Vandaag net na drieën schakelde ik even BNR in. Daar werd het fabeltje "rijken worden rijker, armen worden armer" naar de prullenbak verwezen (rijken EN armen worden rijker, de laatste jaren blijft het verschil gelijk, wat logisch is gezien de daling daarvoor, welke ik meermaals hier heb aangehaald).

Het grappige is dat de hoogleraar economische psychologie mededeelde waar het beeld vandaan komt: door enkele gevallen eruit te halen. Ik moest meteen denken aan onze discussie hier.

Ook aansluitend op de discussie hier: een man in de studio die voor zover ik kon beluisteren van de VVD is, meldde dat hij ten aanzien van de topsalarissen een voorstel had gedaan op basis waarvan de aandeelhouders het salaris vast mogen stellen. Kennelijk zijn er dus andere partijen die dat tegenhouden...

De praktijk blijkt weer eens af te wijken van jouw beeld, EG...
pi_61553711
quote:
Op donderdag 11 september 2008 11:03 schreef EchtGaaf het volgende:

Ach, hoe vaak hoor ik niet dat mensen iets van plan zijn en raak dromen maar als puntje bij paaltje komt...
Ik zal toch iets moeten met die kelder...
quote:
Ik geloof je wel. Ik kom liever bij je een filmpje kijken als je klaar bent. En dan krijg je uiteraard mijn mening.
Ik dacht al dat je daar op aanstuurde. Dan kun je beter de kwaliteit betwisten dan suggereren dat het er niet komt, want daar maak ik mij nooit zo druk om.
quote:
Die BD - spelers die je zo op tv aansluit kosten geen drol meer. Waarom koop je die niet ?
Het kastje staat vol... HDD-recorder, SACD/DVD-speler, HDTV decoder, PS3, WII, Reciever, Centerspeaker...
quote:
Das flink geld, gaat aardig naar de halve ton. Maar stereo?? Veel films zijn toch 5.1?
Met stereo bedoel ik dat ik voor mijn stereo veel duurdere speakers op het oog heb. De halve ton ga ik echt wel over incl. ruimte. Maar goed, de woning laat zich ook niet meer bevatten in 6 cijfers, dus je moet dat relatief bezien.
quote:
Ach, als je geld hebt, kan je (bijna) alles.
Klopt, maar dat is nog geen reden om het te doen. Ik ben echter een filmliefhebber, dus dan is het wel wat geld waard.
quote:
Luistert knap nauw. Plaatsing van ene speaker is kritischer dan de ander....Op speaker moet je nooit bezuinigen, een veel gemaakte fout..
Ik bezuinig niet op speakers. Ik weet alleen dat bij filmgeluid hele dure speakers niet tot hun recht komen. Ik heb het ook maar van deskundigen en ik zal tzt gewoon een specialist erbij halen.
quote:
Ik ben dan ook voor werkkampementen voor diegenen die niet willen.
Tuut, tuut, tuut, de groetjes van... EG.
quote:
!
Wordt alles 2 x zo duur?? Ik zei toch niet dat ik alle beloningen te laag vind?
Nou, die paar CEO's die jij wil afknijpen zullen nog geen druppel op een gloeiende plaat vormen...
quote:
Integendeel! Ik zei dat bepaald type werk (m.n. aan de onderkant) te laag betaald vind, dat werk waarvoor werkgevers lastig personeel kunnen vinden. Het is gewoon marktwerking, maar voor sommigen blijkbaar even niet...

Sommige producten zullen dan inderdaad wat duurder worden. Maar dat is ook niet meer dan logisch, ze waren immers te goedkoop.
Leuk, maar de rest van Nederland gaat gewoon importeren, dus in de realiteit creëer jij werkloosheid.
quote:
Ik zie heel veel VVD in je rond dit thema.
Nee, economische realiteitszin.
quote:
Tsja als je de armoedeval zo ruim wilt definiëren....dan kan ik mij indenken dat je latent van mening bent dat zelfs bijstand dan nog te hoog is. Ja zo lust ik nog wel drie.
Het gaat niet eens zo zeer om de basisuitkering, maar om de diverse toeslagen.

En de bijstand is niet laag hoor. Die is ruim voldoende om van rond te komen.
quote:
Jij noemt een bredere benadering wel erg snel mist. Maar ja, is het niet gewoon ene kwestie van geen raad weten?
Nee, het is mist. Misschien vervelend voor je, die rechtlijnigheid, maar het klopt voor de volle 100%.
quote:
Dat is wel heel kortzichtig. Je kent het principe ons kent ons toch? Jij netwerk toch ook dat het een lieve lust is/ Dan gun je toch een anders iets in de hoop dat jij jou bij gelegenheid toch ook wat gunt?
Dan moet ik eerst iets te gunnen hebben... Netwerken doe je ook in stapjes. Het heeft geen enkele zin om onderaan de trap te netwerken met mensen aan de top.
quote:
Zo werkt het volgens mij. (maar om te braken, dat wel)
Men kiest gewoon iemand waar men vertrouwen in heeft. Bekendheid is daarbij een pré natuurlijk. Maar meer is het niet.
pi_61553951
quote:
Op donderdag 11 september 2008 11:15 schreef EchtGaaf het volgende:

Maar ik zie liever de traditionele rollen. Man is kostwinner, vrouw bestiert het huishouden en doet de zorg voor de kinderen.
En mij zal het dus jeuken hoe anderen het regelen.
quote:
Geen angst, maar was een verkeerde ontwikkeling.
Als jij een traditioneel gezin wil, dan heb je in 90% van de wereld volop keuze. Ik heb je al vaker gezegd dat wat jij wil voorhanden is in Polen, maar daar wil je niet heen. Terwijl het er best mooi schijnt te zijn.
quote:
Het is echt niet nodig.
Dit is een hele sterke. We moeten zorgen dat mensen krijgen wat ze nodig hebben. Gelukkig is de bijstand daar al een ruime voorziening in. Dus voor de rest... vrijheid... HEERLIJK!!!!!!!!
quote:
Dat is ook een nadeel. Je weet best dat 160 rijden onverantwoord is. Het brengt onnodig anderen in gevaar, want de ander is altijd de klos.
Het is onzin dat hard rijden gevaarlijk is. Harder rijden dan de situatie toe laat is een ander verhaal. Maar op snelwegen... maakt snelheid eigenlijk geen donder uit.
quote:
Ik vind de straffen dan ook veel te licht. Boven de 30 km per uur te hard: auto in beslag en niet meer terug. Slappe boel gewoon.
Onwillekeurig denk ik: niet Polen, maar Noord-Korea...
quote:
Nog beter: iedereen een GPS kastje aan boord met snelheidsbegrenzer. Niemand kan dan nog te hard rijden. Ik hoop van ganser harte dat dit komt. (zal wel niet de overheid kan dan geen snelheidsboetes uitdelen).
Zullen we niet gewoon iedereen in de gevangenis mikken. Iedereeen overtreedt wel eens de wet, dus schuldig zijn we allemaal. Dan hebben we het beeld dat EG zo prettig vindt: 0,0 vrijheid.
quote:
En verder vraag ik mij af of topambtenaren überhaupt kunnen rekenen
Ik weet niet of je iemand die zo'n loopbaan heeft als hij zou moeten bekritiseren... De broek wordt zo wel erg groot, EG.
quote:
Ik wel. Ik behoor ook niet tot de elite, die het zal jeuken wat de benzine aan de pomp kost.
Je hebt een opleiding waarmee je makkelijk een inkomen moet kunnen verwerven waarmee je lacht om de benzineprijzen. Ga ervoor.
quote:
Dat is waar, al hangt dat vrij sterk af van de jaarafstanden die je rijdt..
Ik rij best veel eigenlijk... Daarom moet ik ook wel snel rijden.
pi_61555179
quote:
Op maandag 8 september 2008 05:39 schreef kraakvandaal het volgende:
Het verhaal is simpel, zolang het kan gaat het goed totdat het fout gaat.
Klasse!
pi_61556020
quote:
Op donderdag 11 september 2008 16:26 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik zal toch iets moeten met die kelder...
Ik heb liever dat je dit met je kelder wilt gaan doen, als wat sommigen anderen met kelders doen
quote:
Ik dacht al dat je daar op aanstuurde.
Self-fulfilling prophecy Maar het zal er weer niet van komen. De aardse hemelpoort zal voor EG wel gesloten blijven...
quote:
Dan kun je beter de kwaliteit betwisten dan suggereren dat het er niet komt, want daar maak ik mij nooit zo druk om.
Nou, de suggestie was niet zo stevig hoor. Maar ik kijk altijd naar achterliggende dingen. Mij vielen een paar dingen op. Je wilt een hele dure privé bioscoop gaan maken van meer dan 50k....En dan laat je vijf prachtige BD's maandenlang ongekeken liggen. En dan blijkt ook nog eens dat je geen BD speler aan je tv hebt hangen.

Dat snap ik dan niet helemaal.

En eerlijk is eerlijk. Uiteindelijk geloof ik pas alles als ik het heb gezien
quote:
Het kastje staat vol... HDD-recorder, SACD/DVD-speler, HDTV decoder, PS3, WII, Reciever, Centerspeaker...
[..]
Kastje in zo'n grote woonkamer??????? Dat is dus het probleem
quote:
Met stereo bedoel ik dat ik voor mijn stereo veel duurdere speakers op het oog heb. De halve ton ga ik echt wel over incl. ruimte.
Met speakers is die halve ton zeker geen opgave....
quote:
Maar goed, de woning laat zich ook niet meer bevatten in 6 cijfers, dus je moet dat relatief bezien.
Kan een aardig bedrag zijn. Je zal vast en zeker een geweldige hypotheek hebben. Jij bent een grootverdiener en die lachen zich kapot met die regeling.... Ongetwijfeld zal die 50 k niet netto zijn in jouw geval, je hebt het vast goed bekeken
quote:
Klopt, maar dat is nog geen reden om het te doen. Ik ben echter een filmliefhebber, dus dan is het wel wat geld waard.
[..]
OK, je moet eea relatief zien, maar je moet wel een groot liefhebber zijn om 50 k voor over te hebben.
quote:
Ik bezuinig niet op speakers. Ik weet alleen dat bij filmgeluid hele dure speakers niet tot hun recht komen. Ik heb het ook maar van deskundigen en ik zal tzt gewoon een specialist erbij halen.
[..]
Ik ben het daarmee eens! Muziek klinkt nooit op filmsetjes en andersom. Je stelt nl heel andere eisen! Filmeffecten weergeven is iets heel anders dan muziek. Niet raar dus.
quote:
Tuut, tuut, tuut, de groetjes van... EG.
[..]
Toch zou het je wel aanspreken. Dan weet je zeker dat niemand profiteert van het sociaal stelsel. Het houdt mensen van straat, scheelt veel vandalisme en ander criminaliteit. En bovenal scheelt veel premie volksverzekeringen.
quote:
Nou, die paar CEO's die jij wil afknijpen zullen nog geen druppel op een gloeiende plaat vormen...
Het ging over de laagst betaalden die vies vuil werk doen en waarover werkgevers kermen dat ze die niet kunnen krijgen.
quote:
Leuk, maar de rest van Nederland gaat gewoon importeren, dus in de realiteit creëer jij werkloosheid.
[..]
Dan heeft het product dus geen bestaansrecht. Of je doet als werkgever iets geweldig fout. Als je het niet kan redden met het wml, dan moet je afvragen of je als werkgever eea wel goed aanpakt...
quote:
Nee, economische realiteitszin.
Je vergeet 1 belangrijke term. Waarschijnlijk niet voor niets...
quote:
Het gaat niet eens zo zeer om de basisuitkering, maar om de diverse toeslagen.
Nou ,die zijn gigantisch hoor.
quote:
En de bijstand is niet laag hoor. Die is ruim voldoende om van rond te komen.
[..]
Ik geloof niet dat jij er ooit op aangewezen bent geweest. Ik denk dat ervaringsdeskundige daar heel anders over denken.
quote:
Nee, het is mist. Misschien vervelend voor je, die rechtlijnigheid, maar het klopt voor de volle 100%.
Jij vindt het mist
quote:
Dan moet ik eerst iets te gunnen hebben... Netwerken doe je ook in stapjes. Het heeft geen enkele zin om onderaan de trap te netwerken met mensen aan de top.
[..]
Precies! nou zijn we er .Dus....is het een verhaal van gelijkgestemden die goed voor elkaar zorgen....Geen toeval dat zij elkaar dus vinden en de baantjes gewoon toeschuiven. En zo komen ze allemaal een keer aan de beurt als ze een baantje nodig hebben...

Gebeurt bij overheid ook volop. Zie nu weer de race om Rotterdam. Steeds de namen van dezelfde partijbonzen zie je langskomen. Robin Linschoten schijnt in de race te zijn voor Rotterdam.... zie jij die als een burgemeester??
quote:
Men kiest gewoon iemand waar men vertrouwen in heeft. Bekendheid is daarbij een pré natuurlijk. Maar meer is het niet.
Natuurlijk speelt bekendheid een rol, maar het is naar mijn stellige overtuiging.....gewoon INTEELT.

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 11-09-2008 17:55:52 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')