die zijn niet dik, dat is slechte breedbeeld!quote:
quote:Op woensdag 27 augustus 2008 22:08 schreef Adelante het volgende:
[..]
die zijn niet dik, dat is slechte breedbeeld!
prachtig dat ze bij de nos wel snappen hoe ze in hd moeten uitzenden en zelfs een 720p hd stream online hebben staan tijdens de olympische spelen maar dat het bij enkel ouderwets breedbeeld helemaal fout gaat.quote:
quote:Op donderdag 28 augustus 2008 15:06 schreef stbabylon het volgende:
Bezet het gebouw naast het NOS gebouw..
Wie had het dan ook over romantiek?quote:
Televisieverkopers zijn sowieso debiel en weten 9 van de 10 keer niet waar ze het over hebben.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 08:28 schreef Walter81 het volgende:
Breedbeeld sowieso![]()
En dan heb je nog televisieverkopers die beweren dat dat in elkaar gedrukte beeld van een 3:4-uitzending op breedbeeld went, of ze zeggen letterlijk 'dat is niet meer zo, dat het ingedrukt is'. En dat zeggen ze dan terwijl ze voor een 10m lange muur met tv's met platgedrukte tuinkabouters staan.
Als de TV's gewoon goed zijn ingesteld en de TV-zenders zenden gewoon het signaal uit zoals ze het uit horen te zenden, dan zou je geen problemen moeten hebben met platgedrukte kabouters.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 08:28 schreef Walter81 het volgende:
Breedbeeld sowieso![]()
En dan heb je nog televisieverkopers die beweren dat dat in elkaar gedrukte beeld van een 3:4-uitzending op breedbeeld went, of ze zeggen letterlijk 'dat is niet meer zo, dat het ingedrukt is'. En dat zeggen ze dan terwijl ze voor een 10m lange muur met tv's met platgedrukte tuinkabouters staan.
Dat is mooi om te horen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 09:51 schreef JDude het volgende:
Met digitale TV i.c.m. de instelling 'Automatisch' gaat het inderdaad prima. Héél af en toe zie je het beeld even krimpen of uitrekken.
Veel meer dan de helft is nu al wel in breedbeeld dus gewoon beeldvullend hier en geen kabouter-effecten. De balken links en rechts bij de sporadische 4:3 uitzending die ik kijk storen niet.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 10:03 schreef Walter81 het volgende:
Zelf kijk ik weinig dvd's. Voornamelijk normale televisie. Met mn 'ouderwetse' 4:3-tv kijkt het nog het prettigst. Geen gezeur van afsnijden, uitrekken enzo. 4:3-uitzendingen lekker groot beeldvullend kijken, en die zwarte balken in beeld bij 16:9 storen niet.
Lijkt me veel eerder andersom. 4:3 tv's die bij mensen thuis te vinden zijn meestal niet zo groot als een instap LCD/Plasma. Het komt volgens mij veel vaker voor dat de nieuwe breedbeeld tv qua hoogte in de buurt komt van de oude 4:3, maar in de breedte meer bied.quote:Maar als je een breedbeeldtoestel koopt van dezelfde breedte als de 4:3 tv, dan mis je dus qua beeldoppervlakte de bovenste en onderste randen waardoor je 4:3beeld in normale verhouding erg klein is.
Voor mij dus geen breedbeeld zolang er nog normale verkocht worden (helaas zijn die niet plat)
Wat voor beeld krijg je dan op een 4:3 tv? Volledig scherm, of zwarte balken rondom? Dat zie ik ook weleens namelijkquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 16:15 schreef Frank-NL het volgende:
Op de HD versie van Ned1 wordt 4:3 netjes gepillarboxed!
Vanaf 1 januari ben je dan gelijk van dit hele probleem af voor altijd
Ik wist niet dat Nederland 1,2,3 en dergelijke al in HD (720P zeker?) uitzonden. Ik dacht dat alleen alleen Discovery channel en zo dat deden als je extra betaaldequote:Op vrijdag 29 augustus 2008 16:15 schreef Frank-NL het volgende:
Hier in de VS kan ik middels mijn digitale tuner gewoon kiezen of ik 4:3 materiaal wil zien over het hele beeld (uitgerekt dus) of inderdaad "pillar-boxed". Persoonlijk vind ik het veel prettiger als de TV de hele oppervlakte van het beeld gebruikt.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 16:15 schreef Frank-NL het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |