abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61170439
quote:
Reisbeleving belangrijker dan bestemming

AMSTERDAM - Waarom altijd maar de aandacht richten op de bestemming terwijl de reis ergens naartoe net zo belangrijk is. Helemaal als je een luchtvaartmaatschappij bent. Onder de nieuwe slogan ‘Een reis vol inspiratie’ probeert de KLM dan ook een nieuwe weg in te slaan waarbij de wensen en behoeften van de passagiers centraal staan.

De campagne is speciaal ontwikkeld voor de Nederlandse markt. Deze bestaat uit televisiecommercials en advertenties, waarin de klant letterlijk in het middelpunt staat, omlijst door een vliegtuigraampje. De commercial wordt afgesloten met de nieuwe slogan ‘Een reis vol inspiratie’, die ook terugkomt in de advertenties die vanaf september verschijnen. Op de website: www.eenreisvolinspiratie.nl is de commercial te zien.

KLM brengt jaarlijks 22 miljoen mensen naar hun bestemming. Om voortdurend in te spelen op de wensen van de passagier is grondig onderzoek gedaan. Voor KLM’s Customer Journey zijn 8 miljoen unieke klantgegevens geanalyseerd, zo’n 200.000 passagiers ondervraagd en meer dan 100 diepte- interviews gehouden. Een analyse van de uitkomsten heeft geleid tot de definitie van drie centrale klantbehoeftes; tijd (op weg naar de eindbestemming willen passagiers zelf hun tijd optimaal kunnen invullen), aandacht (iedere passagier heeft eigen wensen) en comfort (iedere passagier wil de eindbestemming uitgerust en ontspannen bereiken). Behoeftes die de leidraad zijn bij het verder ontwikkelen van KLM’s producten en diensten.

Voorbeelden hiervan zijn nieuwe lounges op de luchthaven met draadloos Internet, mobiele boarding passes, de self service transfer desk, het aanbieden van meer dan 500 uur Inflight entertainment (96 films, muziek en tv), self service baggage drop off, initiatieven als Club Africa, Club China en Flying Blue Clubs, test met fast lanes op Schiphol, en het kunnen volgen van talencursussen via het Inflight entertainment zodat passagiers zich kunnen voorbereiden op de bestemming. Crewleden en grondpersoneel worden nog beter getraind in het herkennen van de drie centrale klantbehoeftes tijd, aandacht en comfort.

http://www.telegraaf.nl/r(...)emming__.html?p=17,1
KLM

Na te zijn gereist met Swiss Air en JAL valt pas op hoe klantonvriendelijk de KLM is: pepperduur, onbeschoft en ongeintereseerd cabinepersoneel, oude toestellen met dito audio/video apparatuur, krappe en doorgezakte stoelen en afschuwelijk eten.

Het hoogtepunt van een vlucht met KLM is als je weer het toestel uit mag.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_61170621
Deels waar. Onlangs had ik een ticket geboekt bij KLM voor een vlucht die werd gedaan door een boeing 777, dit is nog redelijk nieuw en heeft elke stoel wel een schermpje met entertainment. Maar je kan idd ook de pech hebben dat je met een ouwe bak opstap gaat. Dat heb je denk ik wel bij (bijna) iedere maatschappij wel.
Rot signature
pi_61170727
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 17:25 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

KLM

Na te zijn gereist met Swiss Air en JAL valt pas op hoe klantonvriendelijk de KLM is: pepperduur, onbeschoft en ongeintereseerd cabinepersoneel, oude toestellen met dito audio/video apparatuur, krappe en doorgezakte stoelen en afschuwelijk eten.

Eens. Ik had het gevoel met een budgetmaatschappij te gaan. Het was dat ik de reis gewonnen had, dus dan mag je niet klagen, maar ik zou niet snel met ze op stap gaan.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  woensdag 27 augustus 2008 @ 17:44:00 #4
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61170822
Zolang er in het vliegtuig geen 3 stewardessen aan je lul zuigen, terwijl je nippend aan je cosmo's naar Pyramid kijkt denk ik dat KLM een beetje in de ruimte zwamt met haar 'reisbeleving' .

Ik vind vliegen nog steeds stierlijk vervelend, helemaal met KLM.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 17:55:43 #5
54408 Parzival
Where it happens
pi_61171065
maar wel online inchecken en je stoel boeken.. dat kan volgens mij met malaysian airlines nog niet..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_61171496
Tja, als je geen service onder een reisbeleving verstaat, dan hebben ze bij KLM wel gelijk.

Alhoewel ik wel een paar keer aardig personeel heb meegemaakt, blijven de vliegtuigen toch vaak van slechte kwaliteit vergeleken met de concurrentie.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 18:47:28 #7
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_61172071
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 17:44 schreef SHE het volgende:
Zolang er in het vliegtuig geen 3 stewardessen aan je lul zuigen, terwijl je nippend aan je cosmo's naar Pyramid kijkt denk ik dat KLM een beetje in de ruimte zwamt met haar 'reisbeleving' .

goede manpraat voor een vrouw
  woensdag 27 augustus 2008 @ 19:00:05 #8
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61172385
Figuurlijk, Guy.

Er hoeft niemand aan mij te zuigen, al zou ik een cosmo wel kunnen waarderen onderweg.
pi_61172915
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 19:00 schreef SHE het volgende:
Figuurlijk, Guy.

Er hoeft niemand aan mij te zuigen, al zou ik een cosmo wel kunnen waarderen onderweg.
Een cosmo, wat een luxe
Rot signature
pi_61173707
Ze verlenen imho eerder teveel 'service'. Wat eten en drinken is natuurlijk fijn op een langere vlucht, maar dat constante leuren met doekjes, kussentjes, tussendoortjes etc. is meer bezigheidstherapie voor het personeel dan wat anders (of het moet zijn dat ze op die manier willen voorkomen dat de passagiers te veel gaan rondwandelen).
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_61174922
Klm probeert hiermee vast op de Nederlandse markt een gevoel te kweken dat ze een 'premium carrier' zijn. Gezien de prijszetting bij vertrek uit Amsterdam doen ze dat in ieder geval wel 'premium'.

Buiten Nederland staan ze in de omliggende landen, (Duitsland, België, Ierland, UK), bekend als een 'prijsvechter' de prijszetting is hier, door de overstap in Amsterdam, aanzienlijk lager.
Dit is het beeld wat veel beter bij KLM past, ze vliegen nog steeds naar Azië met 747-combi kisten zonder inflight entertainment. En de 777-300 rusten ze uit in de 3-4-3 zetting met 31 inch afstand tussen de stoelen.
Dat is prima, KLM en AIR FRANCE maken een gezonde winst, maar ze zijn zeker niet vergelijkbaar met Singapore Air, Malaysia Airlines of Cathay Pacific, wat echte 'premium carriers' zijn.

Maar ja, ze moeten toch wat verzinnen om de consument bereid te vinden om geld aan KLM te besteden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_61180507
Dit is iets wat 'moederbedrijf' Air France al jaren doet. Inspelen op de beleving aan boord met Zen-achtige taferelen: Making the sky the best place on earth...

En nog een

KLM staat in omliggende landen inderdaad bekend als goedkope optie, maar dat is in de meeste gevallen ook omgedraaid het geval. Zo zouden wij weer goedkoper kunnen vliegen met bijvoorbeeld Lufthansa. KLM is een pure middenklasser: standaard service zonder tirantijn. En Lufthansa is ook niet bepaald 'je-van-het'. Wat ik heb gehoord van vrienden die ermee hebben gevlogen, je zit even krap en zonder eigen entertainment.
pi_61180624
Is die campagne bedoeld voor de Economy klasse of voor de bobo's die voorin zitten?

Geloof er weinig van dat ze de 'normale klasse' een echt leuke vliegervaring kunnen bezorgen zonder ingrijpende veranderingen.
  Redactie Games woensdag 27 augustus 2008 @ 23:38:08 #14
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_61180736
KLM service? Ze kunnen een puntje zuigen aan Singapore Airlines..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  woensdag 27 augustus 2008 @ 23:43:46 #15
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_61180873
Ongeacht de kwaliteit van de KLM, ze hebben wel een punt met hun reclame.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  donderdag 28 augustus 2008 @ 00:09:32 #16
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_61181408
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 23:38 schreef Mr.Noodle het volgende:
KLM service? Ze kunnen een puntje zuigen aan Singapore Airlines..
Dan noem je er ook een he. Emirates is ook prima.

Maar dat afzeiken wat TS oa. doet vind ik niet terecht. KLM is gewoon vooral een business vliegmaatschappij. Ze doen wat ze moeten doen en dat doen ze over het algemeen vrij goed. Dat de vliegtuigen zo oud zijn is trouwens onzin. Dat het eten slecht is ook, dat is een kwestie van smaak.
Na Emirates (wat echt geniaal was) heb ik het beste eten bij KLM gehad.

Ze hebben niet vaak vertragingen en horen qua storingen / noodlandingen en dat soort enge dingen bij de beste ter wereld.

Ik wil niet zeggen dat KLM zo geweldig is maar zo dramatisch als sommigen hier doen, dat klopt gewoon niet.
pi_61183847
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 00:09 schreef leolinedance het volgende:
Ik wil niet zeggen dat KLM zo geweldig is maar zo dramatisch als sommigen hier doen, dat klopt gewoon niet.
Het gaat erom dat ze zich presenteren als iets dat ze niet zijn. Als ze gewoon jouw genoemde punten benadrukken in hun reclames is er niks aan de hand. KLM brengt je inderdaad snel en efficient naar je bestemming. Maar ga niet benadrukken dat je als luchtvaartmaatschappij een positieve vliegervaring biedt.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 07:23:15 #18
62913 Blik
The one and Only!
pi_61183920
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 06:59 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Het gaat erom dat ze zich presenteren als iets dat ze niet zijn. Als ze gewoon jouw genoemde punten benadrukken in hun reclames is er niks aan de hand. KLM brengt je inderdaad snel en efficient naar je bestemming. Maar ga niet benadrukken dat je als luchtvaartmaatschappij een positieve vliegervaring biedt.
In de OP staat anders ook dat ze allemaal extra initiatieven gaan ontplooien om die reisbeleving waar te maken. Nergens in het artikel staat dat KLM beweert dat ze die reisbeleving nu al bieden.

KLM is echt niet zo slecht als hier beweert wordt, maarja we zijn Nederlanders dus hebben altijd wat te zeiken op Nederlandse producten.
pi_61183925
quote:

Dat is met elke vlucht zo ,ken weinig mensen die het voor hun plezier doen in zo'n vliegtuig zitten.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 07:30:21 #20
62913 Blik
The one and Only!
pi_61183936
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 07:26 schreef kraakschandaal het volgende:

[..]

Dat is met elke vlucht zo ,ken weinig mensen die het voor hun plezier doen in zo'n vliegtuig zitten.
Juist. Mijn vlucht naar Singapore met Singapore Airlines kan nog zo leuk zijn vanwege het entertainment systeem e.d. Maar het zal nooit prettig zijn om 14 uur op je gat te zitten. Singapore maakt het je echter wel zo comfortabel mogelijk.

Als KLM er op de eerste plaats eens voor zorgt om in alle toestellen voor verre bestemmingen persoonlijk entertainment te introduceren, dat zou al een hoop schelen
  donderdag 28 augustus 2008 @ 11:36:55 #21
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_61187888
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 07:23 schreef Blik het volgende:

[..]
KLM is echt niet zo slecht als hier beweert wordt, maarja we zijn Nederlanders dus hebben altijd wat te zeiken op Nederlandse producten.
Ik wilde het eigenlijk niet zeggen maar natuurlijk heb je hier wel gelijk in. We moeten eigenlijk trots zijn dat we als klein landje zo veel grote 'bedrijven' groot hebben gebracht. Shell, Heineken, Unilever en natuurlijk
Philips ( )
  donderdag 28 augustus 2008 @ 11:39:41 #22
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_61187969
Maar ik moet zeggen dat ik me op lange vluchten opzich wel vermaak hoor. Wat ik doe: Koop 2 tijdschriften ofzo, neem een mp3 speler mee, slaap een paar uurtjes. Daarbij nog wat eten en drinken en de vlucht is meestal wel voorbij.

Nu is een film kijken op het entertainment geval, zoals bij Emirates, wel leuk natuurlijk, ik kan me ook prima vermaken met een leuk tijdschrift.
pi_61188033
Ik ben 1.90 meter lang. Goede stoelen en wat meer beenruimte is voor mij het belangrijkst. En wat dat betreft is KLM kut.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 11:46:39 #24
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_61188169
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 11:41 schreef Strolie75 het volgende:
Ik ben 1.90 meter lang. Goede stoelen en wat meer beenruimte is voor mij het belangrijkst. En wat dat betreft is KLM kut.
Ik denk dat dat ook ligt aan het type toestel waarin je vliegt. Probeer anders Emirates eens voor lange vluchten. Ze vliegen vanuit Dusseldorf, zijn zeker niet duurder dan KLM en bieden meer ruimte en luxe.
pi_61188187
quote:
Mwa, ben zelf ook 1,94 maar die 1 of 2 inches extra die je dan krijgt bij een ander maakt ook niet zo veel uit. Met onze lengte zou het meer dan 30 centimeter moeten worden voordat we echt wat merken.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_61190532
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 11:46 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik denk dat dat ook ligt aan het type toestel waarin je vliegt. Probeer anders Emirates eens voor lange vluchten. Ze vliegen vanuit Dusseldorf, zijn zeker niet duurder dan KLM en bieden meer ruimte en luxe.
niet echt.
http://www.vliegtarieven.nl/airlineinfo/stoelafmetingen_eco.php

KLM, met al haar dochters, hanteren de kleinste beenruimte, op Easyjet na.
pi_61190673
mensen die over klm klagen zitten dus niet in de BC.
pi_61190832
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 13:20 schreef rival het volgende:
mensen die over klm klagen zitten dus niet in de BC.
Als ik het zelf moet betalen niet. Zoals eerder aangegeven, ik wil best wat meer betalen. Maar het prijsverschil tussen eco en bc is simpelweg te groot.
pi_61190985
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 13:27 schreef Strolie75 het volgende:

Maar het prijsverschil tussen eco en bc is simpelweg te groot.
en daar krijg je dan ook wat voor terug
pi_61191025
quote:
hoevaak vlieg je met klm of heb je gevlogen?

je weet denk ik ook wel dat klm tig verschillende vliegtuigen heeft he?

en dat in de meeste vliegtuigen meerdere plaatsen zijn zonder een stoel voor je. waar je dus extra beenruimte hebt. maar dan moet je wel vroeg daar zijn (of via internet) om die stoelen te regelen.
pi_61191032
Deze zomer heb ik gevlogen met 3 maatschappijen
Heenweg was een vlucht van 8,5 uur met kenia airlines. Door alle herrie niet kunnen slapen (nachtvlucht) en de films(in de hoofdsteun voor je) waren überslecht.
De beenruimte was erg klein en ik (1.83m) kon gewoon niet met mijn benen normaal zitten.
Tanzania Air was een tussenvlucht van 40 minuten.. Had geen tv's e.d. beenruimte was groter.
Terug met klm(9 uur) was een stuk comfortabeler. er lagen kranten bij de ingang van het vliegtuig (afrikaanse, engelse en nederlandse) het TV systeem was vele male beter, incl. muziek/games/filmpjes/films.
beenruimte was stukken groter en de stewardessen zagen er beter uit dan bij de afrikanen
het enige nadeel aan klm vond ik het eten.
pi_61191461
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 13:33 schreef rival het volgende:

[..]

hoevaak vlieg je met klm of heb je gevlogen?

je weet denk ik ook wel dat klm tig verschillende vliegtuigen heeft he?

en dat in de meeste vliegtuigen meerdere plaatsen zijn zonder een stoel voor je. waar je dus extra beenruimte hebt. maar dan moet je wel vroeg daar zijn (of via internet) om die stoelen te regelen.
Die stoelen moet je tegenwoordige bij lange vluchten 50 euro extra voor betalen
  donderdag 28 augustus 2008 @ 14:07:42 #33
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_61191886
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 17:44 schreef SHE het volgende:
Dat dus. Na een vliegreis van 3 uur ben ik helemaal gebroken. Ik ga nog liever met de auto, word ik minder moe van.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  donderdag 28 augustus 2008 @ 14:29:54 #34
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_61192449
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 14:07 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Dat dus. Na een vliegreis van 3 uur ben ik helemaal gebroken. Ik ga nog liever met de auto, word ik minder moe van.
Dan weet ik niet wat jij doet hoor..ik stap na zo'n korte vlucht gewoon vrolijk uit
  donderdag 28 augustus 2008 @ 14:35:15 #35
62913 Blik
The one and Only!
pi_61192594
quote:

[..]

Dus jij gaat liever met de auto naar Madrid, dan dat je 3 uurtjes in het vliegtuig moet zitten
  donderdag 28 augustus 2008 @ 14:35:17 #36
109065 sungaMsunitraM
pi_61192597
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 14:29 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dan weet ik niet wat jij doet hoor..ik stap na zo'n korte vlucht gewoon vrolijk uit
Nou ik niet.
Sjouwen met bagage, hangen op een vliegveld, dan met allemaal chagerijnige mensen in zo'n vliegende aluminium buis.

Brrrrrrrrrrrr. Als ik de tijd had ging ik liefst op de fiets.
pi_61194941
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 17:33 schreef rieski het volgende:
Deels waar. Onlangs had ik een ticket geboekt bij KLM voor een vlucht die werd gedaan door een boeing 777, dit is nog redelijk nieuw en heeft elke stoel wel een schermpje met entertainment. Maar je kan idd ook de pech hebben dat je met een ouwe bak opstap gaat. Dat heb je denk ik wel bij (bijna) iedere maatschappij wel.
Ja en dan denk je ha deze keer vlieg ik met die nieuwe triple 7-300 en wat denk je? Hebben ze op iedere rij er een extra stoel bijgeplaatst zodat de opstelling nu 3-4-3 is met hele krappe gangpaden. Terwijl een triple 7-200 een 3-3-3 opstelling heeft met ruime gangpaden. En de prijs blijft gelijk of gaat omhoog, maar wordt zeker niet lager! Maar verder niet zo heel veel klachten over KLM. Zeker niet wanneer je als Platinum Member altijd op de voorste rij in Economy Class mag zitten, languit op een stoel die 25% breder is dan de normale stoelen. Er staan er dan ook maar 2 ipv 3 naast elkaar.

Maar op Europese vluchten is het inderdaad huilen bij KLM wanneer je de service vergelijkt met Air France. Het cabine personeel van KLM heeft last van een selectieve vriendelijkheid. Ik heb wel eens aan een stewardess gevraagd waarom ze in economy class zo'n andere attitude had dan wanneer ze in business class bediende. Ja ik vlieg veel. Teveel en bijna altijd longhaul vluchten. Dan hebben onze blauwe meisjes, vaak zonder ondergoed, nog wel eens tijd om een praatje te maken. Maar als dat uniform uit is en je ze in een buitenlands hotel tegenkomt, zijn ze ook maar hele gewone mensen die een beetje de toerist uit lopen te hangen.

En ach, bij 300.000 FB miles per jaar, mag je toch niet al te veel klagen......
  donderdag 28 augustus 2008 @ 16:01:19 #38
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_61195165
quote:

[..]

KLM

Ik ben het gewoon eens met de TS. Ik zag gisteren de tv reclame, het enige wat ik kon bedenken was:

KLM...
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_61195306
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 20:30 schreef ozzietukker het volgende:
Dat is prima, KLM en AIR FRANCE maken een gezonde winst, maar ze zijn zeker niet vergelijkbaar met Singapore Air, Malaysia Airlines of Cathay Pacific, wat echte 'premium carriers' zijn.

Maar ja, ze moeten toch wat verzinnen om de consument bereid te vinden om geld aan KLM te besteden.
Vorig jaar een keer AMS-KUL gevlogen met Malaysian en dit jaar AMS-SIN met Singapore Airlines maar ik was niet onder de indruk. Malaysian vloog met een hele oude 747, ja sinds kort een triple 7 ik weet het. Bediening was OK maar de wijn probeerden ze uit de fles in die hele kleine glaasjes van je tray te serveren, en bij de godsgratie kon je nog een 2e glaasje krijgen. Bij Singapore Airlines wordt met de eerste serving vooraan begonnen, de 2e start achteraan. Dus als je vooraan zit, en de 2e serving is het ontbijt, dan wordt je niet echt vrolijk van een opgewarmd bakje noodle soup. Geef mij maar een ommeletje, maar ja die waren dus reeds op! Dus impressed? Nee, redelijk vergelijkbaar met KLM, JA!

Maar met een topic als dit weet je vantevoren wat de reacties zijn. Start een topic over Koos Spee en binnen een uur heb je 10 pagina's vol!
pi_61196004
quote:

[..]

3 uur vliegen is dus dik 2000 kilometer auto rijden en daar wordt jij minder moe van?
  donderdag 28 augustus 2008 @ 16:40:13 #41
109065 sungaMsunitraM
pi_61196291
Je moet die 2000 km niet non-stop rijden natuurlijk
pi_61196374
Je kan natuurlijk ook op de psychologische toer gaan een een zooi nepvlammen langs de romp laten schieten voor dat feel good momentje als men weer voeten op vaste grond heeft.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  donderdag 28 augustus 2008 @ 17:31:13 #43
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_61197483
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 15:53 schreef titanio het volgende:

[..]

Ja en dan denk je ha deze keer vlieg ik met die nieuwe triple 7-300 en wat denk je? Hebben ze op iedere rij er een extra stoel bijgeplaatst zodat de opstelling nu 3-4-3 is met hele krappe gangpaden. Terwijl een triple 7-200 een 3-3-3 opstelling heeft met ruime gangpaden. En de prijs blijft gelijk of gaat omhoog, maar wordt zeker niet lager! Maar verder niet zo heel veel klachten over KLM. Zeker niet wanneer je als Platinum Member altijd op de voorste rij in Economy Class mag zitten, languit op een stoel die 25% breder is dan de normale stoelen. Er staan er dan ook maar 2 ipv 3 naast elkaar.

Maar op Europese vluchten is het inderdaad huilen bij KLM wanneer je de service vergelijkt met Air France. Het cabine personeel van KLM heeft last van een selectieve vriendelijkheid. Ik heb wel eens aan een stewardess gevraagd waarom ze in economy class zo'n andere attitude had dan wanneer ze in business class bediende. Ja ik vlieg veel. Teveel en bijna altijd longhaul vluchten. Dan hebben onze blauwe meisjes, vaak zonder ondergoed, nog wel eens tijd om een praatje te maken. Maar als dat uniform uit is en je ze in een buitenlands hotel tegenkomt, zijn ze ook maar hele gewone mensen die een beetje de toerist uit lopen te hangen.

En ach, bij 300.000 FB miles per jaar, mag je toch niet al te veel klagen......
Hoezo dat zonder onderbroek...
pi_61198515
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 16:06 schreef titanio het volgende:

[..]

Vorig jaar een keer AMS-KUL gevlogen met Malaysian en dit jaar AMS-SIN met Singapore Airlines maar ik was niet onder de indruk. Malaysian vloog met een hele oude 747, ja sinds kort een triple 7 ik weet het. Bediening was OK maar de wijn probeerden ze uit de fles in die hele kleine glaasjes van je tray te serveren, en bij de godsgratie kon je nog een 2e glaasje krijgen. Bij Singapore Airlines wordt met de eerste serving vooraan begonnen, de 2e start achteraan. Dus als je vooraan zit, en de 2e serving is het ontbijt, dan wordt je niet echt vrolijk van een opgewarmd bakje noodle soup. Geef mij maar een ommeletje, maar ja die waren dus reeds op! Dus impressed? Nee, redelijk vergelijkbaar met KLM, JA!

Maar met een topic als dit weet je vantevoren wat de reacties zijn. Start een topic over Koos Spee en binnen een uur heb je 10 pagina's vol!
Beenruimte in economy is toch 34 inch bij Singapore en Malaysia Airlines. 31 inch bij KLM. Bij beide maatschappijen zit er altijd een PTV in de stoel voor je. Bij KLM alleen op bepaalde routes.
Servicebeleving is natuurlijk bij iedereen anders, maar KLM is gewoon geen premium carrier....

Zoals gezegd, ze varen er wel bij, al prijzen ze zich tegenwoordig met vertrek voor de Nederlandse passagiers behoorlijk uit de markt, ze moeten het ook echt hebben van al die transitpassagiers.
Dingen zoals 50 euro meer betalen voor een stoel op een bepaalde plek zijn van die kleine dingen waar ongetwijfeld geld op verdiend wordt, maar op de lange termijn tegen je gaat werken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_61208393
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 14:29 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Een korte vlucht van <3 uur vreet toch >5 uur van je tijd, omdat je x aantal uur eerder naar het vliegveld moet reizen, inchecken, door tig controles heen en dan nog wachten tot je eindelijk mag vliegen.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 00:35:46 #46
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_61208596
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 00:24 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Een korte vlucht van <3 uur vreet toch >5 uur van je tijd, omdat je x aantal uur eerder naar het vliegveld moet reizen, inchecken, door tig controles heen en dan nog wachten tot je eindelijk mag vliegen.
Als of dat zo vermoeiend is. En dan ben je nog veel sneller op de plaats van bestemming dan met ieder ander vervoersmiddel.
pi_61208683
Nog losgezien van de maatschappij, vind ik vliegen helemaal niet meer leuk.. De eerste keren was het wel opwindend, toen het nog bijzonder was, maar dat heb je ook snel gezien. Ik zit misschien nog liever 2 weken in een krappe bus of in een overbevolkte trein dan dat ik die hele fucking vliegkermis door moet gaan: niet eens een flesje water mee mogen nemen, de steeds onvriendelijker en extremer wordende controle voordat je het vliegtuig in mag, de deprimerend slechte catering aan boord, het zwaar bedroevende feit dat je soms zelfs voor een glaasje lauw water meer dan 2 euro moet lappen.... En KLM staat dan onder de vliegmaatschappijen ook zeker niet bovenaan. Zelfs als je minder dan gemiddeld lang bent zoals ik zit je nog krap in die smalle kutstoeltjes.

Het is dat afstand en tijd vaak de beperkende factor is, anders zou ik helemaal nooit meer vliegen.
pi_61208700
Ohja, en de stewardesses worden ook steeds ouder en lelijker.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 01:23:45 #49
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_61209420
Wat een ellende is het toch ook hè...

Toch vreemd dat ik altijd lekker doorwandel met mijn baggage, nooit lang hoef te wachten en altijd comforabel zit. Ik heb dit jaar met de volgende maatschappijen gevlogen en het was allemaal prima.

-Emirates (airbus a330-200)
-Air Uganda (airbus a330-200)
-Fly540 (ATR turboprop de goedkoopste prijsvechter in Oost-Afrika met uitstekende bediening en gratis drankjes etc.)
-KLM (Fokker 50 cityhopper)

Ik heb bij geen enkele vlucht vertraging gehad en alles verliep vlekkeloos. Ik vind dat de meesten in dit topic maar zeurpieten zijn.
pi_61211544
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 01:23 schreef leolinedance het volgende:

Ik heb bij geen enkele vlucht vertraging gehad en alles verliep vlekkeloos. Ik vind dat de meesten in dit topic maar zeurpieten zijn.
We zijn verwend aan het worden he ? Waren we 20 jaar geleden al blij dat we niet waren neergestort, tegenwoordig ben je een slechte maatschappij als je geen schermpje met 80 films voor je neus hebt .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')