KLMquote:Reisbeleving belangrijker dan bestemming
AMSTERDAM - Waarom altijd maar de aandacht richten op de bestemming terwijl de reis ergens naartoe net zo belangrijk is. Helemaal als je een luchtvaartmaatschappij bent. Onder de nieuwe slogan ‘Een reis vol inspiratie’ probeert de KLM dan ook een nieuwe weg in te slaan waarbij de wensen en behoeften van de passagiers centraal staan.
De campagne is speciaal ontwikkeld voor de Nederlandse markt. Deze bestaat uit televisiecommercials en advertenties, waarin de klant letterlijk in het middelpunt staat, omlijst door een vliegtuigraampje. De commercial wordt afgesloten met de nieuwe slogan ‘Een reis vol inspiratie’, die ook terugkomt in de advertenties die vanaf september verschijnen. Op de website: www.eenreisvolinspiratie.nl is de commercial te zien.
KLM brengt jaarlijks 22 miljoen mensen naar hun bestemming. Om voortdurend in te spelen op de wensen van de passagier is grondig onderzoek gedaan. Voor KLM’s Customer Journey zijn 8 miljoen unieke klantgegevens geanalyseerd, zo’n 200.000 passagiers ondervraagd en meer dan 100 diepte- interviews gehouden. Een analyse van de uitkomsten heeft geleid tot de definitie van drie centrale klantbehoeftes; tijd (op weg naar de eindbestemming willen passagiers zelf hun tijd optimaal kunnen invullen), aandacht (iedere passagier heeft eigen wensen) en comfort (iedere passagier wil de eindbestemming uitgerust en ontspannen bereiken). Behoeftes die de leidraad zijn bij het verder ontwikkelen van KLM’s producten en diensten.
Voorbeelden hiervan zijn nieuwe lounges op de luchthaven met draadloos Internet, mobiele boarding passes, de self service transfer desk, het aanbieden van meer dan 500 uur Inflight entertainment (96 films, muziek en tv), self service baggage drop off, initiatieven als Club Africa, Club China en Flying Blue Clubs, test met fast lanes op Schiphol, en het kunnen volgen van talencursussen via het Inflight entertainment zodat passagiers zich kunnen voorbereiden op de bestemming. Crewleden en grondpersoneel worden nog beter getraind in het herkennen van de drie centrale klantbehoeftes tijd, aandacht en comfort.
http://www.telegraaf.nl/r(...)emming__.html?p=17,1
Eens. Ik had het gevoel met een budgetmaatschappij te gaan. Het was dat ik de reis gewonnen had, dus dan mag je niet klagen, maar ik zou niet snel met ze op stap gaan.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 17:25 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
KLM
Na te zijn gereist met Swiss Air en JAL valt pas op hoe klantonvriendelijk de KLM is: pepperduur, onbeschoft en ongeintereseerd cabinepersoneel, oude toestellen met dito audio/video apparatuur, krappe en doorgezakte stoelen en afschuwelijk eten.
Het hoogtepunt van een vlucht met KLM is als je weer het toestel uit mag.
goede manpraat voor een vrouwquote:Op woensdag 27 augustus 2008 17:44 schreef SHE het volgende:
Zolang er in het vliegtuig geen 3 stewardessen aan je lul zuigen, terwijl je nippend aan je cosmo's naar Pyramid kijkt denk ik dat KLM een beetje in de ruimte zwamt met haar 'reisbeleving' .
Ik vind vliegen nog steeds stierlijk vervelend, helemaal met KLM.
Een cosmo, wat een luxequote:Op woensdag 27 augustus 2008 19:00 schreef SHE het volgende:
Figuurlijk, Guy.
Er hoeft niemand aan mij te zuigen, al zou ik een cosmo wel kunnen waarderen onderweg.
Dan noem je er ook een he. Emirates is ook prima.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 23:38 schreef Mr.Noodle het volgende:
KLM service? Ze kunnen een puntje zuigen aan Singapore Airlines..
Het gaat erom dat ze zich presenteren als iets dat ze niet zijn. Als ze gewoon jouw genoemde punten benadrukken in hun reclames is er niks aan de hand. KLM brengt je inderdaad snel en efficient naar je bestemming. Maar ga niet benadrukken dat je als luchtvaartmaatschappij een positieve vliegervaring biedt.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 00:09 schreef leolinedance het volgende:
Ik wil niet zeggen dat KLM zo geweldig is maar zo dramatisch als sommigen hier doen, dat klopt gewoon niet.
In de OP staat anders ook dat ze allemaal extra initiatieven gaan ontplooien om die reisbeleving waar te maken. Nergens in het artikel staat dat KLM beweert dat ze die reisbeleving nu al bieden.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 06:59 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Het gaat erom dat ze zich presenteren als iets dat ze niet zijn. Als ze gewoon jouw genoemde punten benadrukken in hun reclames is er niks aan de hand. KLM brengt je inderdaad snel en efficient naar je bestemming. Maar ga niet benadrukken dat je als luchtvaartmaatschappij een positieve vliegervaring biedt.
Dat is met elke vlucht zo ,ken weinig mensen die het voor hun plezier doen in zo'n vliegtuig zitten.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 17:25 schreef Strolie75 het volgende:
Het hoogtepunt van een vlucht met KLM is als je weer het toestel uit mag.
Juist. Mijn vlucht naar Singapore met Singapore Airlines kan nog zo leuk zijn vanwege het entertainment systeem e.d. Maar het zal nooit prettig zijn om 14 uur op je gat te zitten. Singapore maakt het je echter wel zo comfortabel mogelijk.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 07:26 schreef kraakschandaal het volgende:
[..]
Dat is met elke vlucht zo ,ken weinig mensen die het voor hun plezier doen in zo'n vliegtuig zitten.
Ik wilde het eigenlijk niet zeggen maar natuurlijk heb je hier wel gelijk in. We moeten eigenlijk trots zijn dat we als klein landje zo veel grote 'bedrijven' groot hebben gebracht. Shell, Heineken, Unilever en natuurlijkquote:Op donderdag 28 augustus 2008 07:23 schreef Blik het volgende:
[..]
KLM is echt niet zo slecht als hier beweert wordt, maarja we zijn Nederlanders dus hebben altijd wat te zeiken op Nederlandse producten.
Ik denk dat dat ook ligt aan het type toestel waarin je vliegt. Probeer anders Emirates eens voor lange vluchten. Ze vliegen vanuit Dusseldorf, zijn zeker niet duurder dan KLM en bieden meer ruimte en luxe.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 11:41 schreef Strolie75 het volgende:
Ik ben 1.90 meter lang. Goede stoelen en wat meer beenruimte is voor mij het belangrijkst. En wat dat betreft is KLM kut.
Mwa, ben zelf ook 1,94 maar die 1 of 2 inches extra die je dan krijgt bij een ander maakt ook niet zo veel uit. Met onze lengte zou het meer dan 30 centimeter moeten worden voordat we echt wat merken.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 11:41 schreef Strolie75 het volgende:
Ik ben 1.90 meter lang. Goede stoelen en wat meer beenruimte is voor mij het belangrijkst. En wat dat betreft is KLM kut.
niet echt.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 11:46 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik denk dat dat ook ligt aan het type toestel waarin je vliegt. Probeer anders Emirates eens voor lange vluchten. Ze vliegen vanuit Dusseldorf, zijn zeker niet duurder dan KLM en bieden meer ruimte en luxe.
Als ik het zelf moet betalen niet. Zoals eerder aangegeven, ik wil best wat meer betalen. Maar het prijsverschil tussen eco en bc is simpelweg te groot.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:20 schreef rival het volgende:
mensen die over klm klagen zitten dus niet in de BC.
en daar krijg je dan ook wat voor terugquote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:27 schreef Strolie75 het volgende:
Maar het prijsverschil tussen eco en bc is simpelweg te groot.
hoevaak vlieg je met klm of heb je gevlogen?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 11:41 schreef Strolie75 het volgende:
Ik ben 1.90 meter lang. Goede stoelen en wat meer beenruimte is voor mij het belangrijkst. En wat dat betreft is KLM kut.
Die stoelen moet je tegenwoordige bij lange vluchten 50 euro extra voor betalenquote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:33 schreef rival het volgende:
[..]
hoevaak vlieg je met klm of heb je gevlogen?
je weet denk ik ook wel dat klm tig verschillende vliegtuigen heeft he?
en dat in de meeste vliegtuigen meerdere plaatsen zijn zonder een stoel voor je. waar je dus extra beenruimte hebt. maar dan moet je wel vroeg daar zijn (of via internet) om die stoelen te regelen.
Dat dus. Na een vliegreis van 3 uur ben ik helemaal gebroken. Ik ga nog liever met de auto, word ik minder moe van.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 17:44 schreef SHE het volgende:
Ik vind vliegen nog steeds stierlijk vervelend, helemaal met KLM.
Dan weet ik niet wat jij doet hoor..ik stap na zo'n korte vlucht gewoon vrolijk uitquote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:07 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Dat dus. Na een vliegreis van 3 uur ben ik helemaal gebroken. Ik ga nog liever met de auto, word ik minder moe van.
Dus jij gaat liever met de auto naar Madrid, dan dat je 3 uurtjes in het vliegtuig moet zittenquote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:07 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Dat dus. Na een vliegreis van 3 uur ben ik helemaal gebroken. Ik ga nog liever met de auto, word ik minder moe van.
Nou ik niet.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:29 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dan weet ik niet wat jij doet hoor..ik stap na zo'n korte vlucht gewoon vrolijk uit
Ja en dan denk je ha deze keer vlieg ik met die nieuwe triple 7-300 en wat denk je? Hebben ze op iedere rij er een extra stoel bijgeplaatst zodat de opstelling nu 3-4-3 is met hele krappe gangpaden. Terwijl een triple 7-200 een 3-3-3 opstelling heeft met ruime gangpaden. En de prijs blijft gelijk of gaat omhoog, maar wordt zeker niet lager! Maar verder niet zo heel veel klachten over KLM. Zeker niet wanneer je als Platinum Member altijd op de voorste rij in Economy Class mag zitten, languit op een stoel die 25% breder is dan de normale stoelen. Er staan er dan ook maar 2 ipv 3 naast elkaar.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 17:33 schreef rieski het volgende:
Deels waar. Onlangs had ik een ticket geboekt bij KLM voor een vlucht die werd gedaan door een boeing 777, dit is nog redelijk nieuw en heeft elke stoel wel een schermpje met entertainment. Maar je kan idd ook de pech hebben dat je met een ouwe bak opstap gaat. Dat heb je denk ik wel bij (bijna) iedere maatschappij wel.
Ik ben het gewoon eens met de TS.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 17:25 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
KLM
Na te zijn gereist met Swiss Air en JAL valt pas op hoe klantonvriendelijk de KLM is: pepperduur, onbeschoft en ongeintereseerd cabinepersoneel, oude toestellen met dito audio/video apparatuur, krappe en doorgezakte stoelen en afschuwelijk eten.
Het hoogtepunt van een vlucht met KLM is als je weer het toestel uit mag.
Vorig jaar een keer AMS-KUL gevlogen met Malaysian en dit jaar AMS-SIN met Singapore Airlines maar ik was niet onder de indruk. Malaysian vloog met een hele oude 747, ja sinds kort een triple 7 ik weet het. Bediening was OK maar de wijn probeerden ze uit de fles in die hele kleine glaasjes van je tray te serveren, en bij de godsgratie kon je nog een 2e glaasje krijgen. Bij Singapore Airlines wordt met de eerste serving vooraan begonnen, de 2e start achteraan. Dus als je vooraan zit, en de 2e serving is het ontbijt, dan wordt je niet echt vrolijk van een opgewarmd bakje noodle soup. Geef mij maar een ommeletje, maar ja die waren dus reeds op! Dus impressed? Nee, redelijk vergelijkbaar met KLM, JA!quote:Op woensdag 27 augustus 2008 20:30 schreef ozzietukker het volgende:Dat is prima, KLM en AIR FRANCE maken een gezonde winst, maar ze zijn zeker niet vergelijkbaar met Singapore Air, Malaysia Airlines of Cathay Pacific, wat echte 'premium carriers' zijn.
Maar ja, ze moeten toch wat verzinnen om de consument bereid te vinden om geld aan KLM te besteden.
3 uur vliegen is dus dik 2000 kilometer auto rijden en daar wordt jij minder moe van?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:07 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Dat dus. Na een vliegreis van 3 uur ben ik helemaal gebroken. Ik ga nog liever met de auto, word ik minder moe van.
Hoezo dat zonder onderbroek...quote:Op donderdag 28 augustus 2008 15:53 schreef titanio het volgende:
[..]
Ja en dan denk je ha deze keer vlieg ik met die nieuwe triple 7-300 en wat denk je? Hebben ze op iedere rij er een extra stoel bijgeplaatst zodat de opstelling nu 3-4-3 is met hele krappe gangpaden. Terwijl een triple 7-200 een 3-3-3 opstelling heeft met ruime gangpaden. En de prijs blijft gelijk of gaat omhoog, maar wordt zeker niet lager! Maar verder niet zo heel veel klachten over KLM. Zeker niet wanneer je als Platinum Member altijd op de voorste rij in Economy Class mag zitten, languit op een stoel die 25% breder is dan de normale stoelen. Er staan er dan ook maar 2 ipv 3 naast elkaar.
Maar op Europese vluchten is het inderdaad huilen bij KLM wanneer je de service vergelijkt met Air France. Het cabine personeel van KLM heeft last van een selectieve vriendelijkheid. Ik heb wel eens aan een stewardess gevraagd waarom ze in economy class zo'n andere attitude had dan wanneer ze in business class bediende. Ja ik vlieg veel. Teveel en bijna altijd longhaul vluchten. Dan hebben onze blauwe meisjes, vaak zonder ondergoed, nog wel eens tijd om een praatje te maken. Maar als dat uniform uit is en je ze in een buitenlands hotel tegenkomt, zijn ze ook maar hele gewone mensen die een beetje de toerist uit lopen te hangen.
En ach, bij 300.000 FB miles per jaar, mag je toch niet al te veel klagen......
Beenruimte in economy is toch 34 inch bij Singapore en Malaysia Airlines. 31 inch bij KLM. Bij beide maatschappijen zit er altijd een PTV in de stoel voor je. Bij KLM alleen op bepaalde routes.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 16:06 schreef titanio het volgende:
[..]
Vorig jaar een keer AMS-KUL gevlogen met Malaysian en dit jaar AMS-SIN met Singapore Airlines maar ik was niet onder de indruk. Malaysian vloog met een hele oude 747, ja sinds kort een triple 7 ik weet het. Bediening was OK maar de wijn probeerden ze uit de fles in die hele kleine glaasjes van je tray te serveren, en bij de godsgratie kon je nog een 2e glaasje krijgen. Bij Singapore Airlines wordt met de eerste serving vooraan begonnen, de 2e start achteraan. Dus als je vooraan zit, en de 2e serving is het ontbijt, dan wordt je niet echt vrolijk van een opgewarmd bakje noodle soup. Geef mij maar een ommeletje, maar ja die waren dus reeds op! Dus impressed? Nee, redelijk vergelijkbaar met KLM, JA!
Maar met een topic als dit weet je vantevoren wat de reacties zijn. Start een topic over Koos Spee en binnen een uur heb je 10 pagina's vol!
Een korte vlucht van <3 uur vreet toch >5 uur van je tijd, omdat je x aantal uur eerder naar het vliegveld moet reizen, inchecken, door tig controles heen en dan nog wachten tot je eindelijk mag vliegen.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:29 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dan weet ik niet wat jij doet hoor..ik stap na zo'n korte vlucht gewoon vrolijk uit
Als of dat zo vermoeiend is. En dan ben je nog veel sneller op de plaats van bestemming dan met ieder ander vervoersmiddel.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 00:24 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Een korte vlucht van <3 uur vreet toch >5 uur van je tijd, omdat je x aantal uur eerder naar het vliegveld moet reizen, inchecken, door tig controles heen en dan nog wachten tot je eindelijk mag vliegen.
We zijn verwend aan het worden he ? Waren we 20 jaar geleden al blij dat we niet waren neergestort, tegenwoordig ben je een slechte maatschappij als je geen schermpje met 80 films voor je neus hebtquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 01:23 schreef leolinedance het volgende:
Ik heb bij geen enkele vlucht vertraging gehad en alles verliep vlekkeloos. Ik vind dat de meesten in dit topic maar zeurpieten zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |