KLMquote:Reisbeleving belangrijker dan bestemming
AMSTERDAM - Waarom altijd maar de aandacht richten op de bestemming terwijl de reis ergens naartoe net zo belangrijk is. Helemaal als je een luchtvaartmaatschappij bent. Onder de nieuwe slogan ‘Een reis vol inspiratie’ probeert de KLM dan ook een nieuwe weg in te slaan waarbij de wensen en behoeften van de passagiers centraal staan.
De campagne is speciaal ontwikkeld voor de Nederlandse markt. Deze bestaat uit televisiecommercials en advertenties, waarin de klant letterlijk in het middelpunt staat, omlijst door een vliegtuigraampje. De commercial wordt afgesloten met de nieuwe slogan ‘Een reis vol inspiratie’, die ook terugkomt in de advertenties die vanaf september verschijnen. Op de website: www.eenreisvolinspiratie.nl is de commercial te zien.
KLM brengt jaarlijks 22 miljoen mensen naar hun bestemming. Om voortdurend in te spelen op de wensen van de passagier is grondig onderzoek gedaan. Voor KLM’s Customer Journey zijn 8 miljoen unieke klantgegevens geanalyseerd, zo’n 200.000 passagiers ondervraagd en meer dan 100 diepte- interviews gehouden. Een analyse van de uitkomsten heeft geleid tot de definitie van drie centrale klantbehoeftes; tijd (op weg naar de eindbestemming willen passagiers zelf hun tijd optimaal kunnen invullen), aandacht (iedere passagier heeft eigen wensen) en comfort (iedere passagier wil de eindbestemming uitgerust en ontspannen bereiken). Behoeftes die de leidraad zijn bij het verder ontwikkelen van KLM’s producten en diensten.
Voorbeelden hiervan zijn nieuwe lounges op de luchthaven met draadloos Internet, mobiele boarding passes, de self service transfer desk, het aanbieden van meer dan 500 uur Inflight entertainment (96 films, muziek en tv), self service baggage drop off, initiatieven als Club Africa, Club China en Flying Blue Clubs, test met fast lanes op Schiphol, en het kunnen volgen van talencursussen via het Inflight entertainment zodat passagiers zich kunnen voorbereiden op de bestemming. Crewleden en grondpersoneel worden nog beter getraind in het herkennen van de drie centrale klantbehoeftes tijd, aandacht en comfort.
http://www.telegraaf.nl/r(...)emming__.html?p=17,1
Eens. Ik had het gevoel met een budgetmaatschappij te gaan. Het was dat ik de reis gewonnen had, dus dan mag je niet klagen, maar ik zou niet snel met ze op stap gaan.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 17:25 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
KLM
Na te zijn gereist met Swiss Air en JAL valt pas op hoe klantonvriendelijk de KLM is: pepperduur, onbeschoft en ongeintereseerd cabinepersoneel, oude toestellen met dito audio/video apparatuur, krappe en doorgezakte stoelen en afschuwelijk eten.
Het hoogtepunt van een vlucht met KLM is als je weer het toestel uit mag.
goede manpraat voor een vrouwquote:Op woensdag 27 augustus 2008 17:44 schreef SHE het volgende:
Zolang er in het vliegtuig geen 3 stewardessen aan je lul zuigen, terwijl je nippend aan je cosmo's naar Pyramid kijkt denk ik dat KLM een beetje in de ruimte zwamt met haar 'reisbeleving' .
Ik vind vliegen nog steeds stierlijk vervelend, helemaal met KLM.
Een cosmo, wat een luxequote:Op woensdag 27 augustus 2008 19:00 schreef SHE het volgende:
Figuurlijk, Guy.
Er hoeft niemand aan mij te zuigen, al zou ik een cosmo wel kunnen waarderen onderweg.
Dan noem je er ook een he. Emirates is ook prima.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 23:38 schreef Mr.Noodle het volgende:
KLM service? Ze kunnen een puntje zuigen aan Singapore Airlines..
Het gaat erom dat ze zich presenteren als iets dat ze niet zijn. Als ze gewoon jouw genoemde punten benadrukken in hun reclames is er niks aan de hand. KLM brengt je inderdaad snel en efficient naar je bestemming. Maar ga niet benadrukken dat je als luchtvaartmaatschappij een positieve vliegervaring biedt.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 00:09 schreef leolinedance het volgende:
Ik wil niet zeggen dat KLM zo geweldig is maar zo dramatisch als sommigen hier doen, dat klopt gewoon niet.
In de OP staat anders ook dat ze allemaal extra initiatieven gaan ontplooien om die reisbeleving waar te maken. Nergens in het artikel staat dat KLM beweert dat ze die reisbeleving nu al bieden.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 06:59 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Het gaat erom dat ze zich presenteren als iets dat ze niet zijn. Als ze gewoon jouw genoemde punten benadrukken in hun reclames is er niks aan de hand. KLM brengt je inderdaad snel en efficient naar je bestemming. Maar ga niet benadrukken dat je als luchtvaartmaatschappij een positieve vliegervaring biedt.
Dat is met elke vlucht zo ,ken weinig mensen die het voor hun plezier doen in zo'n vliegtuig zitten.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 17:25 schreef Strolie75 het volgende:
Het hoogtepunt van een vlucht met KLM is als je weer het toestel uit mag.
Juist. Mijn vlucht naar Singapore met Singapore Airlines kan nog zo leuk zijn vanwege het entertainment systeem e.d. Maar het zal nooit prettig zijn om 14 uur op je gat te zitten. Singapore maakt het je echter wel zo comfortabel mogelijk.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 07:26 schreef kraakschandaal het volgende:
[..]
Dat is met elke vlucht zo ,ken weinig mensen die het voor hun plezier doen in zo'n vliegtuig zitten.
Ik wilde het eigenlijk niet zeggen maar natuurlijk heb je hier wel gelijk in. We moeten eigenlijk trots zijn dat we als klein landje zo veel grote 'bedrijven' groot hebben gebracht. Shell, Heineken, Unilever en natuurlijkquote:Op donderdag 28 augustus 2008 07:23 schreef Blik het volgende:
[..]
KLM is echt niet zo slecht als hier beweert wordt, maarja we zijn Nederlanders dus hebben altijd wat te zeiken op Nederlandse producten.
Ik denk dat dat ook ligt aan het type toestel waarin je vliegt. Probeer anders Emirates eens voor lange vluchten. Ze vliegen vanuit Dusseldorf, zijn zeker niet duurder dan KLM en bieden meer ruimte en luxe.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 11:41 schreef Strolie75 het volgende:
Ik ben 1.90 meter lang. Goede stoelen en wat meer beenruimte is voor mij het belangrijkst. En wat dat betreft is KLM kut.
Mwa, ben zelf ook 1,94 maar die 1 of 2 inches extra die je dan krijgt bij een ander maakt ook niet zo veel uit. Met onze lengte zou het meer dan 30 centimeter moeten worden voordat we echt wat merken.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 11:41 schreef Strolie75 het volgende:
Ik ben 1.90 meter lang. Goede stoelen en wat meer beenruimte is voor mij het belangrijkst. En wat dat betreft is KLM kut.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |