abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63176202
quote:
Op woensdag 12 november 2008 22:41 schreef Crashcat het volgende:
Ik ga in in april naar Japan voor een jaar om te studeren en stage lopen. Voor en na stage heb ik in totaal ongeveer 2/3 maanden over om te reizen.

Geld ik nu ook als een wereldreiziger?

-edit: Australië is idd geweldig. Was daar drie maanden geweest.
Ja, je bent een wereldreiziger.
Ik dus 1,5 maand. Veeeeel te kort
  woensdag 12 november 2008 @ 23:18:11 #202
62913 Blik
The one and Only!
pi_63177178
quote:
Op woensdag 12 november 2008 22:53 schreef kepler het volgende:

[..]

ok, naar het oosten dan naar Cambodja

Maar goed, ik moet dus even kijken hoe ik dat ga doen, en wat daar allemaal mogelijk is Als ik maar 2.5 maanden later in Ho Chi Minh ben
ach ja, anders ga je volgende vakantie naar noord-vietnam en laos ofzo
pi_63182007
Van Wikipedia:

"Een wereldreiziger (Engels: Globetrotter) is iemand die ofwel uit persoonlijk initiatief dan wel in groepsverband een reis rond de wereld maakt. De wellicht bekendste wereldreiziger is het personage Phileas Fogg in het boek De reis om de wereld in tachtig dagen (1873) van de Franse schrijver Jules Verne.

Voor een wereldreis heeft men kapitaal nodig, alsook doorzettingsvermogen en flexibiliteit. Meestal vinden wereldreizigers na afloop dat hun reis hun persoonlijkheid heeft verrijkt.

Veel wereldreiziger reizen rond met een relatief beperkt budget. Ze vallen dan onder de term backpackers. Ook backpackers die niet de wereldrond gaan maar een langere tijd één of twee continenten bereizen noemen zichzelf wel wereldreizigers."

Kan er niet uit halen wanneer iets nu officieel een wereldreis is
  donderdag 13 november 2008 @ 12:47:09 #204
104963 ETA
European Travel Author
pi_63187650
quote:
Op donderdag 13 november 2008 08:59 schreef Travelmonkey het volgende:
Van Wikipedia:

"Een wereldreiziger (Engels: Globetrotter) is iemand die ofwel uit persoonlijk initiatief dan wel in groepsverband een reis rond de wereld maakt. De wellicht bekendste wereldreiziger is het personage Phileas Fogg in het boek De reis om de wereld in tachtig dagen (1873) van de Franse schrijver Jules Verne.

Voor een wereldreis heeft men kapitaal nodig, alsook doorzettingsvermogen en flexibiliteit. Meestal vinden wereldreizigers na afloop dat hun reis hun persoonlijkheid heeft verrijkt.

Veel wereldreiziger reizen rond met een relatief beperkt budget. Ze vallen dan onder de term backpackers. Ook backpackers die niet de wereldrond gaan maar een langere tijd één of twee continenten bereizen noemen zichzelf wel wereldreizigers."

Ik ging eens op reis richting het oosten, ik ging, en ik ging, totdat ik niet verder kon. Een grote watermassa hield mij tegen. Ik draaide me om, en begon een reis richting het westen, ik ging en ik ging, totdat 2 maanden later ik niet verder kon. Dezelfde watermassa hield mij weer tegen.

Nu ben ik de wereld niet rondgegaan, dus geen "wereldreiziger"
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  donderdag 13 november 2008 @ 12:49:44 #205
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_63187718
quote:
Op donderdag 13 november 2008 08:59 schreef Travelmonkey het volgende:
Van Wikipedia:

Mijn god, welke tuthola heeft dat geschreven!
Lijkt wel zo'n polygoonjournaaltekst...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_63198676
Hmm.. Rond de wereld.. Telt dat ook als je met een vlieguig rond de wereld vliegt.
なんだっけ
  vrijdag 14 november 2008 @ 22:05:58 #207
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_63232749
Ik ga me ook melden, ik heb vanmiddag de volgende trip geboekt: Johannesburg (overland) Capetown-Singapore (ZO Azië)-Tokyo-Auckland-Sydney-Auckland-LA.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  dinsdag 18 november 2008 @ 20:55:13 #208
178718 Travelmonkey
online reisgids
pi_63327473
mooie trip hoor! hoe lang ga je daarover doen?
  dinsdag 18 november 2008 @ 22:54:24 #209
34586 kepler
No bounce, no play
pi_63331742
mooie reis, wat zijn je data?

Hoe doet iedereen het hier met zijn verzekering trouwens? Ik ga een langlopende reisverzekering afsluiten bij de ABN-AMRO, bovenop mijn normale ziektekosten verzekering. Die normale verzekering dekt alleen maar eerste hulp tijdens de eerste zes maanden, daarna moet je reisverzekering dit dekken. Hoe dit precies zit moet ik nog even uitzoeken
The line is a dot to you!
  woensdag 19 november 2008 @ 00:25:54 #210
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_63334200
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 20:55 schreef Travelmonkey het volgende:
mooie trip hoor! hoe lang ga je daarover doen?
Minimaal 6 maanden. Ik weet dat dit vrij kort is voor het aantal bestemmingen, maar mijn hoofddoel is om mijn vrienden te bezoeken die ik heb leren kennen toen ik in London woonde. (en ook studiegenoten)
Bestemmingen zijn dus iig (Joburg/Durban/Capetown/Kuala Lumpur/Bangkok/Tokyo/Brisbane/Sydney/Melbourne/Auckland/San Diego); voor de rest heb ik wel mooie routes uitgestippeld die haalbaar moeten zijn... (zal ook interne vluchten moeten gaan boeken)
Verblijf 4 weken in SA, 6 weken in SE Asia, 10 dagen Japan, 3,5 week NZ, 2 maanden OZ, 3 weken USA (ben ik al meerdere keren geweest, maar ik moest naar het Oosten vliegen vanwege mijn RTW ticket)

M.b.t. verzekering: ik neem gewoon een verlenging op mijn Hema reisverzekering. (heb al een doorlopende reisverzekering met werelddekking en annulering)
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_63399883
quote:
Op woensdag 19 november 2008 00:25 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Minimaal 6 maanden. Ik weet dat dit vrij kort is voor het aantal bestemmingen, maar mijn hoofddoel is om mijn vrienden te bezoeken die ik heb leren kennen toen ik in London woonde. (en ook studiegenoten)
Bestemmingen zijn dus iig (Joburg/Durban/Capetown/Kuala Lumpur/Bangkok/Tokyo/Brisbane/Sydney/Melbourne/Auckland/San Diego); voor de rest heb ik wel mooie routes uitgestippeld die haalbaar moeten zijn... (zal ook interne vluchten moeten gaan boeken)
Verblijf 4 weken in SA, 6 weken in SE Asia, 10 dagen Japan, 3,5 week NZ, 2 maanden OZ, 3 weken USA (ben ik al meerdere keren geweest, maar ik moest naar het Oosten vliegen vanwege mijn RTW ticket)

M.b.t. verzekering: ik neem gewoon een verlenging op mijn Hema reisverzekering. (heb al een doorlopende reisverzekering met werelddekking en annulering)
toffe reis gast! Veel plezier
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  vrijdag 21 november 2008 @ 11:47:54 #212
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_63400032
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 11:42 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

toffe reis gast! Veel plezier
Thanks! Gaat zeker lukken (dit is de reden waarom ik niet zoveel meer in het beurstopic te vinden ben; er gaat te veel tijd in zitten die ik nu best hard nodig heb om voor te bereiden)
pi_63400157
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 11:47 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Thanks! Gaat zeker lukken (dit is de reden waarom ik niet zoveel meer in het beurstopic te vinden ben; er gaat te veel tijd in zitten die ik nu best hard nodig heb om voor te bereiden)
Zo'n idee had ik al. Toch tof dat je een wereld reis gaat doen Heb daar zelf ook wel trek in om dat een keer te doen maar dat lijkt me relatief veel geregel, maar heb achteraf altijd gehoord van vrienden dat het het meer dan waard was

Wat dat betreft kan ik het over een aantal jaar ook wel gaan doen, nu ik zelf in Londen zit, heb ik al menig vrienden op verschillende continenten gemaakt hehe

En met beetje mazzel staat de beurs er over een 6 maand ook weer beter voor
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  vrijdag 21 november 2008 @ 12:06:00 #214
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_63400660
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 11:51 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Heb daar zelf ook wel trek in om dat een keer te doen maar dat lijkt me relatief veel geregel, maar heb achteraf altijd gehoord van vrienden dat het het meer dan waard was

Wat dat betreft kan ik het over een aantal jaar ook wel gaan doen, nu ik zelf in Londen zit, heb ik al menig vrienden op verschillende continenten gemaakt hehe
Ach, qua regelen valt het wel mee hoor. Ik ga zeker niet alles voorbereiden, alleen bij Zuid-Afrika even een schema gemaakt, omdat ik een aantal afspraken heb gemaakt.
  vrijdag 21 november 2008 @ 14:36:44 #215
34586 kepler
No bounce, no play
pi_63404914
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 12:06 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ach, qua regelen valt het wel mee hoor. Ik ga zeker niet alles voorbereiden, alleen bij Zuid-Afrika even een schema gemaakt, omdat ik een aantal afspraken heb gemaakt.
meeste werk gaat bij mij zitten in het regelen van de visa en verzekering Verder zijn het allemaal leuke dingen die je moet regelen
  vrijdag 21 november 2008 @ 14:58:02 #216
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_63405535
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 14:36 schreef kepler het volgende:

[..]

meeste werk gaat bij mij zitten in het regelen van de visa en verzekering Verder zijn het allemaal leuke dingen die je moet regelen
Visa's zijn gelukkig geen issue voor de landen waar ik naar toe ga; gewoon aan de grens verkrijgbaar of niet nodig, dus dat is mooi meegenomen. Alleen in Oz heb ik een workingholiday visa aangevraagd, om misschien even wat bij te klussen om pieken bij elkaar te harken. Verzekering was bij mij geen issue, gewoon een verlenging op mijn huidige polis. De vluchten regelen vond ik nog het meeste gehannes, dat heb ik trouwens via Travelnation in de UK gedaan, scheelde een paar honderd euro!

En sowieso denk ik, dat je als backpacker alleen de trip in grote lijnen moet plannen. (dwz dat je op genoeg tijd hebt om je vlucht te halen) Voor de rest ga ik 'go with the flow'.
  vrijdag 21 november 2008 @ 15:07:37 #217
34586 kepler
No bounce, no play
pi_63405793
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 14:58 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Visa's zijn gelukkig geen issue voor de landen waar ik naar toe ga; gewoon aan de grens verkrijgbaar of niet nodig, dus dat is mooi meegenomen. Alleen in Oz heb ik een workingholiday visa aangevraagd, om misschien even wat bij te klussen om pieken bij elkaar te harken. Verzekering was bij mij geen issue, gewoon een verlenging op mijn huidige polis. De vluchten regelen vond ik nog het meeste gehannes, dat heb ik trouwens via Travelnation in de UK gedaan, scheelde een paar honderd euro!

En sowieso denk ik, dat je als backpacker alleen de trip in grote lijnen moet plannen. (dwz dat je op genoeg tijd hebt om je vlucht te halen) Voor de rest ga ik 'go with the flow'.
Ik moet sowieso voor India nog een visum regelen, maar ook een werkvisum voor Canada en Australie (Australie ging erg makkelijk trouwens).

Verzekering kan ik ook verlengen, maar met een standaard reisverzekering ben je maar 3 maanden verzekerd achter elkaar. Daar moet ik dus een speciale extra optie bij kopen (iets van 30 cent per dag) en mijn zorgverzekering dekt dus spoedeisende hulp niet meer na 6 maanden reizen

Vlucht heb ik gedaan via worldticketcenter, was wel snel geregeld

Verder kijk ik alleen welke locaties/activiteiten ik kan/wil doen in de landen die ik aandoe, en aan de hand daarvan stel ik ter plekke een route vast Het enige wat ik vantevoren vast leg is een hostel in de stad waar ik aankom met het vliegtuig en een rondreis door Nepal
pi_63589054
Klinkt goed
Je planning is dus zo goed als rond . Jij gaat ook 2 februari weg toch?
  zaterdag 29 november 2008 @ 20:45:00 #219
34586 kepler
No bounce, no play
pi_63625968
mn planning is klaar (tickets dan)

Ik ben nu vooral aan het kijken naar verzekering (ziektekosten) en de financien (extra rekening, creditcard). Daarna belangrijkste zijn de visa voor de verschillende landen; Australie is geregeld, Canada ben ik mee bezig, India is zo geregeld, en de rest moet ik nog even uitzoeken.

Het komt toch wel snel dicht bij nu Ik werk echt veel (nu al 10 dagen achter elkaar aan het werk ) om maar zoveel mogelijk geld te hebben als ik weg ga

Ik hou ook wel een beetje al het nieuws in de gaten, want in bepaalde landen gaat het niet heel erg goed (met name India en Thailand). Hopelijk is het daar een beetje rustig over een paar maanden
pi_63645937
wat leuk kepler!

hier ga ik het misschien/wrsch (even nog met overleggen) vanavond aan mijn ouders vertellen, dat we na mijn studie langer dan een jaar in het buitenland zullen zijn...

ben heel benieuwd hoe ze zullen reageren

mn moeder zal wel meteen beginnen over 'hoe dat nu in thailand en india is' enzovoorts..

wat zijn jullie ervaringen met reacties uit de omgeving??
Ja doei.
  zondag 30 november 2008 @ 16:48:58 #221
34586 kepler
No bounce, no play
pi_63646493
eigenlijk alleen maar positief, veel mensen vinden het 'dapper' dat ik het alleen ga doen

Veel mensen vragen gelijk om een website en of ze ook meekunnen. India en Thailand komen nu ook te sprake natuurlijk, maar eigenlijk is alleen Thailand een eventueel probleem en dat duurt nog 4 maanden
pi_63655904

ouders hebben het positief ontvangen!! Wel fijn

www.going-round.nl is onze website in aanbouw
Ja doei.
pi_63689772
Dat zijn ook aardig wat landen in een jaar tijd.
Leuke website, ik ga 'm volgen
pi_63690074
we gaan langer dan een jaar zou zo maar richting de 2 kunnen lopen, maar we doen daar pas uitspraken over als we concrete plannen hebben. We passen de tijd aan aan het aantal dingen dat we willen zien en doen, niet andersom
Ja doei.
pi_63690149
op de website staat dan ook 'we will be traveling for more than a year'

Meer dan een jaar dus en hoeveel meer dat is, dat weten we niet, maar dat we minimaal een jaar kwijt zijn weten we al wel zeker als we naar onze wensen kijken
Ja doei.
  dinsdag 2 december 2008 @ 10:30:26 #226
34586 kepler
No bounce, no play
pi_63690271
hoe doen jullie dat met de ziektekosten-verzekering? Of hebben jullie dat nog niet uitgezocht?

edit: ow wacht, jullie gaan pas over 4-5 jaar weg Dan heeft het helemaal geen zin om daar nu al over na te denken
  dinsdag 2 december 2008 @ 10:30:26 #227
34586 kepler
No bounce, no play
pi_63690272
dubbel
pi_63690529
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 10:30 schreef kepler het volgende:
hoe doen jullie dat met de ziektekosten-verzekering? Of hebben jullie dat nog niet uitgezocht?

edit: ow wacht, jullie gaan pas over 4-5 jaar weg Dan heeft het helemaal geen zin om daar nu al over na te denken
geen idee nog nee, maar het is wel iets wat op de lijst staat om flink uit te zoeken.

Ook moeten we zorgen dat we bijvoorbeeld:

een 2 jaar voorraad anticonceptie (pil voor mij) meekrijgen en dit ook probleemloos overal 'in kunnen voeren', of ik moet een spiraaltje of weetikveelwat voor engs nemen? (ja, we willen wel blijven neuken )

een of twee nood-antibiotica-kuren voor als je te ver van de bewoonde wereld zit en het goed mis is

inentingen etc halen

reisverzekering (kun je per dag verlengen geloof ik? )

etc. etc. etc.

en dan ook nog een motorverzekering of iets in die richting, want de ANWB hoef je daar niet te verwachten Al gaan we wel even bij KNMV en ANWB inlichtingen vragen

Verder hebben we carnets de passage nodig, eventueel andere kentekens in bepaalde landen (zoals bijvoorbeeld in China, waar je alleen met een chinees kenteken mag rijden )

veel uit te zoeken
Ja doei.
  dinsdag 2 december 2008 @ 11:08:50 #229
34586 kepler
No bounce, no play
pi_63691107
je kan speciale verzekeringen afsluiten, omdat je langer dan een jaar weggaat. Dan hoef je namelijk geen zorgverzekering aan te houden in NL. Maar goed, dat kan over 4 jaar heel anders zijn natuurlijk

Inentingen is geen problee, gewoon afspraak maken bij de GGD tegen die tijd. Die leggen alles prima uit. Verder zou ik zeker een cursus motor-onderhoud (of iets dergelijks) gaan volgen, zodat je zelf ook kan repareren onderweg

Je kan voor medicijnen reis-papieren krijgen bij de apotheek, neem aan voor de pil ook wel.

Maar jullie gaan pas over 4-5 jaar weg, de echte voorbereiding kan je pas een jaar vantevoren beginnen lijkt me. Je kan nu wel alles gaan uitzoeken, maar over 4 jaar kan dit weer heel anders zijn natuurlijk...
pi_63691178
De landinformatie zullen we elke keer als er iets verandert aanpassen.

Inentingen heb ik nog nooit hoeven halen en weet ook niet welke je allemaal 'zomaar' kunt krijgen, en welke je waar nodig hebt maar dat is vast een eitje om uit te zoeken.

We zijn ons nu al op een motor aan het orienteren zodat we er volgend jaar een oudere versie van kunnen kopen en allroadcursussen kunnen gaan volgen én ons kunnen verdiepen in de techniek uiteraard. Je moet er niet vanuit gaan dat je álles kunt repareren, maar je moet wel naar het volgende gehucht kunnen rijden waar hopelijk een telefoon te vinden is. Dus daar is ook al aangedacht. Darabij nemen we allebei dezelfde motor (wel andere kleur ) zodat we ons slechts de techniek van 1 type aan hoeven te leren.

Vooralsnog denken we aan:

Ja doei.
  dinsdag 2 december 2008 @ 11:17:59 #231
34586 kepler
No bounce, no play
pi_63691320
tof

Ik kan me nog een programma herinneren van Discovery (geen idee meer hoe het heet), maar daar gingen twee gasten ook de wereld rond op de motor. Ergens in China ofzo brak hun aandrijf-as... Zie daar maar eens aan een nieuwe te komen Ze hebben het toen provosorisch (is dit een woord ) gerepareerd en hebben uiteindelijk via de sponsoren een nieuwe kunnen regelen een paar dorpen verder

Zijn jullie van plan een tent mee te nemen of elke keer een hotel/hostel te zoeken?
pi_63691357
The Long Way Round waarschijnlijk

op dit moment is op BBC2 The Long Way Down (Afrika) te zien elke zondag om 8 uur

Tent gaat mee en waar kan overnachten we in de tent als we afwisseling willen of het is kloteweer en we kunnen een overdekte slaapplek vinden, dan doen we dat.
Het moet natuurlijk ook niet te duur worden, dat overnachten, dus waar kán in een tent, dat bespaart toch weer wat, ook als de overnachtingskosten in betreffend land niet al te hoog zijn: elke cent is er één
Ja doei.
  dinsdag 2 december 2008 @ 11:23:57 #233
34586 kepler
No bounce, no play
pi_63691457
spreek me niet over centen uitsparen

Ik kreeg gister een mailtje dat de trip die ik in Nepal wilde reserveren (16 dagen trek door de Annapurna regio) ineens duurder is geworden. Maar niet een klein beetje duurder, gewoon bijna 30%!! De prijs ging van 490 pond (~600 euro) naar 670 pond (~800 euro). Ik heb gezegd dat ik daar nog even over na moest denken

Na veel zoeken heb ik nu iets gevonden wat 2 dagen langer is en bijna de oude prijs. Nu kan ik voor 845 dollar (nu 650 euro) 18 dagen weg, maar dat kostte me wel een flink aantal uur zoeken op het internet
pi_63691522
we gaan deze zomer 'oefenen' in Engeland met de tent

tent mee en zoveel mogelijk buiten slapen en alleen als het niet anders kan (en in het midden van de week als we een leuke inn of pub zien ) een overnachtingsplek binnen zoeken...

We gaan dan 2 weken naar Lake District en Wales maar we houden de rest van de UK ook 'open', want als het in Schotland prachtig weer is (zoals we daar 2 jaar geleden hadden) en de rest schijtweer, dan gaan we gewoon daarheen
Ja doei.
pi_63691670
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 11:23 schreef kepler het volgende:
spreek me niet over centen uitsparen

Ik kreeg gister een mailtje dat de trip die ik in Nepal wilde reserveren (16 dagen trek door de Annapurna regio) ineens duurder is geworden. Maar niet een klein beetje duurder, gewoon bijna 30%!! De prijs ging van 490 pond (~600 euro) naar 670 pond (~800 euro). Ik heb gezegd dat ik daar nog even over na moest denken

Na veel zoeken heb ik nu iets gevonden wat 2 dagen langer is en bijna de oude prijs. Nu kan ik voor 845 dollar (nu 650 euro) 18 dagen weg, maar dat kostte me wel een flink aantal uur zoeken op het internet
jeumig
Ja doei.
pi_64025827
kepler:
ik lees op je blog dat je twijfelt over je rabiës inenting, of je die wel of niet wil nemen.
Misschien scheelt het in je afweging als de kosten te drukken zijn hiervoor.
Via www.vaccinatiecentrum.nl kun je je intracutaan in laten enten en betaal je maar 33 euro per "shot".
Scheelt dus bijna de helft. En hondsdolheid is ook veel te vinden in Zuid-Oost Azië en Afrika hoor.
Ik zou zeggen: je weet nooit wanneer zo'n geflipte straathond je bijt...

Ik heb vorige week de eerste gehad, je moet er wel voor naar Wageningen (uurtje rijden vanaf mijn huis)

[ Bericht 9% gewijzigd door Kevin1984 op 15-12-2008 10:56:46 ]
  maandag 15 december 2008 @ 21:48:47 #237
34586 kepler
No bounce, no play
pi_64042305
Nee, intussen twijfel ik ook niet meer. Ik ga gewoon die shots halen, vooral omdat je dan maar 2 shots nodig hebt nadat je gebeten bent.

Bedankt voor de link, maar dat heeft niet echt heel veel zin voor mij. Ik moet dan heen en weer naar Wageningen, wat uiteindelijk betekent dat ik even duur uit ben Verder ga ik gewoon proberen mn geld terug te krijgen via de verzekering
pi_64051849
Rabiës is de enige inenting die ik niet vergoed krijg helaas bij Zilveren Kruis..en tja..als je toch een lease-auto hebt is het voor mij natuurlijk wel een stuk goedkoper..
Maar denk dat je er wel verstandig aan doet inderdaad om ze wel te halen

Schiet al op hé
  dinsdag 16 december 2008 @ 15:38:06 #239
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_64059163
Ik ben nu al 2,5 week onderweg, and I'm loving it. South Africa is zoooo cool, wat een machtig land. Erg lekker weer en er zijn zoveel dingen te zien. Zeker een aanrader! (ik had ook wel naar Botswana/Zambia/Mozambique en Malawi gewild, maarja niet genoeg tijd)
  dinsdag 16 december 2008 @ 19:23:09 #240
34586 kepler
No bounce, no play
pi_64066108
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 10:55 schreef Kevin1984 het volgende:
Rabiës is de enige inenting die ik niet vergoed krijg helaas bij Zilveren Kruis..en tja..als je toch een lease-auto hebt is het voor mij natuurlijk wel een stuk goedkoper..
Maar denk dat je er wel verstandig aan doet inderdaad om ze wel te halen

Schiet al op hé
shit ik zit ook bij het zilveren kruis

Het schiet zeker op Ik heb er ook echt veel zin in nu, zit een beetje allerlei reisverhalen te lezen
Verder ben ik nog wel hard bezig met mn verzekering... Het zilveren kruis wil mij geen verzekering voor 1 maand geven (Januari), dus dat moet ik nog even oplossen
pi_64069357
Erg leuk topic!

Ik heb ook plannen om op de bonnefooi te gaan reizen en dit ga ik dus nog eens rustig doorlezen binnenkort!
pi_64070715
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 15:38 schreef Public_NME het volgende:
Ik ben nu al 2,5 week onderweg, and I'm loving it. South Africa is zoooo cool, wat een machtig land. Erg lekker weer en er zijn zoveel dingen te zien. Zeker een aanrader! (ik had ook wel naar Botswana/Zambia/Mozambique en Malawi gewild, maarja niet genoeg tijd)
wat fijn dat 't bevalt tot nu toe!

Veel plezier !
Ja doei.
pi_64193195
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 19:23 schreef kepler het volgende:

[..]

shit ik zit ook bij het zilveren kruis

Het schiet zeker op Ik heb er ook echt veel zin in nu, zit een beetje allerlei reisverhalen te lezen
Verder ben ik nog wel hard bezig met mn verzekering... Het zilveren kruis wil mij geen verzekering voor 1 maand geven (Januari), dus dat moet ik nog even oplossen
Zilveren Kruis is al heel erg compleet hoor wat dat betreft, en zeker in vergelijking met andere ziektekostenverzekeraars. Met een Basis+ pakket krijg je eigenlijk alle vaccinaties volledig vergoed, als je ze bij Meditel laat spuiten, en krijg je ALLE malariapillen vergoedt. Dat scheelt m\n vriendin en mij al zo'n 450 euro!
En tja, alleen die Rabiës moet je dan volledig zelf betalen.

Kun je hem niet gewoon nemen bij Zilveren Kruis die verzekering voor januari? Op het moment dat je je uitschrijft uit Nederland moeten ze hem laten vervallen. Je hoeft toch niet aan te geven dat je in februari weg gaat?
En als je je niet uitschrijft als Nederlander ben je verplicht je zorgverzekering te houden dus..
  zondag 21 december 2008 @ 09:45:47 #244
34586 kepler
No bounce, no play
pi_64200843
Ja, ik ga gewoon alles bonnetjes opsturen. Die malaria-pillen is ook wel handig, scheelt mij inderdaad ook iets van 150 euro ofzo

Ja, ik heb weer gebeld (voor de 5e keer ) met het Zilverenkruis, en nu kan ik wel weer opzeggen in Januari. Ik moet nu een brief sturen, en dan kunnen ze bevestigen dat ze mij willen uitschrijven. Gaat wel goed komen
pi_64203391
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 15:38 schreef Public_NME het volgende:
Klinkt erg leuk!

Zou zelf ook nog graag eens een wereldreis maken.
Ben al eens 4 maanden naar Australie geweest ,2X 4/5 weken Thailand en Indonesie en ga in April voor 2 maanden naar Midden-Amerika maar nog langer weggaan blijft trekken.
Had ik maar een dikke zak vol met knaken
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_64683074
Het is bijna zover .
Hoe staat het met de plannen / ervaringen van sommige mensen?
pi_64683239
ja, wij hebben nog 4 a 5 jaar, dus alle tijd!

Al wel verliefd op een motor! Dat wel!
Ja doei.
pi_64703628
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 10:42 schreef motorbloempje het volgende:

Ook moeten we zorgen dat we bijvoorbeeld:

een 2 jaar voorraad anticonceptie (pil voor mij) meekrijgen en dit ook probleemloos overal 'in kunnen voeren', of ik moet een spiraaltje of weetikveelwat voor engs nemen? (ja, we willen wel blijven neuken )
een spiraaltje is zeker aan te raden, niks engs aan ik heb eerder op reis altijd zitten kloten met de pil, maar dan zit je met tijdverschil, overgeven/diiarree van het andere eten, en daar hoef je je met een spiraaltje niet druk om te maken. bovendien word je dan bijna niet meer/helemaal niet meer ongesteld. ik zou het zeker overwegen als ik jou was.

ik ga ook in september niet de wereld rond, maar toch een aardige rondreis: thailand, laos, vietnam, cambodia, filipijnen, australie en misschien (bij genoeg geld en tijd) ook nieuw zeeland. enorm veel zin!
  dinsdag 6 januari 2009 @ 00:45:00 #249
34586 kepler
No bounce, no play
pi_64714802
Komt wel dichtbij nu, 31 januari gaat mn vlucht naar London

Alleen een visum voor India halen en mn laatste rabies-shot, en dan is alles geregeld
pi_64723828
Netjes! Ik moet alleen nog m'n verstandskiezen laten trekken (over 45min aargh) en nog een Rabiës shot en dan kunnen we ook weg .

Wat betreft een spiraaltje, m'n vriendin heeft een anticonceptie staafje in haar arm laten zetten, dat schijnt nog wat veiliger te zijn en geen pil meer nodig. Maar ja..verder heb ik er geen verstand van :p
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')