Ja, je bent een wereldreiziger.quote:Op woensdag 12 november 2008 22:41 schreef Crashcat het volgende:
Ik ga in in april naar Japan voor een jaar om te studeren en stage lopen. Voor en na stage heb ik in totaal ongeveer 2/3 maanden over om te reizen.
Geld ik nu ook als een wereldreiziger?
-edit: Australië is idd geweldig. Was daar drie maanden geweest.![]()
ach ja, anders ga je volgende vakantie naar noord-vietnam en laos ofzoquote:Op woensdag 12 november 2008 22:53 schreef kepler het volgende:
[..]
ok, naar het oosten dan naar Cambodja
Maar goed, ik moet dus even kijken hoe ik dat ga doen, en wat daar allemaal mogelijk isAls ik maar 2.5 maanden later in Ho Chi Minh ben
Ik ging eens op reis richting het oosten, ik ging, en ik ging, totdat ik niet verder kon. Een grote watermassa hield mij tegen. Ik draaide me om, en begon een reis richting het westen, ik ging en ik ging, totdat 2 maanden later ik niet verder kon. Dezelfde watermassa hield mij weer tegen.quote:Op donderdag 13 november 2008 08:59 schreef Travelmonkey het volgende:
Van Wikipedia:
"Een wereldreiziger (Engels: Globetrotter) is iemand die ofwel uit persoonlijk initiatief dan wel in groepsverband een reis rond de wereld maakt. De wellicht bekendste wereldreiziger is het personage Phileas Fogg in het boek De reis om de wereld in tachtig dagen (1873) van de Franse schrijver Jules Verne.
Voor een wereldreis heeft men kapitaal nodig, alsook doorzettingsvermogen en flexibiliteit. Meestal vinden wereldreizigers na afloop dat hun reis hun persoonlijkheid heeft verrijkt.
Veel wereldreiziger reizen rond met een relatief beperkt budget. Ze vallen dan onder de term backpackers. Ook backpackers die niet de wereldrond gaan maar een langere tijd één of twee continenten bereizen noemen zichzelf wel wereldreizigers."
Kan er niet uit halen wanneer iets nu officieel een wereldreis is
Mijn god, welke tuthola heeft dat geschreven!quote:Op donderdag 13 november 2008 08:59 schreef Travelmonkey het volgende:
Van Wikipedia:
"Een wereldreiziger (Engels: Globetrotter) is iemand die ofwel uit persoonlijk initiatief dan wel in groepsverband een reis rond de wereld maakt. De wellicht bekendste wereldreiziger is het personage Phileas Fogg in het boek De reis om de wereld in tachtig dagen (1873) van de Franse schrijver Jules Verne.
Voor een wereldreis heeft men kapitaal nodig, alsook doorzettingsvermogen en flexibiliteit. Meestal vinden wereldreizigers na afloop dat hun reis hun persoonlijkheid heeft verrijkt.
Veel wereldreiziger reizen rond met een relatief beperkt budget. Ze vallen dan onder de term backpackers. Ook backpackers die niet de wereldrond gaan maar een langere tijd één of twee continenten bereizen noemen zichzelf wel wereldreizigers."
Kan er niet uit halen wanneer iets nu officieel een wereldreis is
Minimaal 6 maanden. Ik weet dat dit vrij kort is voor het aantal bestemmingen, maar mijn hoofddoel is om mijn vrienden te bezoeken die ik heb leren kennen toen ik in London woonde. (en ook studiegenoten)quote:Op dinsdag 18 november 2008 20:55 schreef Travelmonkey het volgende:
mooie trip hoor! hoe lang ga je daarover doen?
toffe reis gast! Veel plezierquote:Op woensdag 19 november 2008 00:25 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Minimaal 6 maanden. Ik weet dat dit vrij kort is voor het aantal bestemmingen, maar mijn hoofddoel is om mijn vrienden te bezoeken die ik heb leren kennen toen ik in London woonde. (en ook studiegenoten)
Bestemmingen zijn dus iig (Joburg/Durban/Capetown/Kuala Lumpur/Bangkok/Tokyo/Brisbane/Sydney/Melbourne/Auckland/San Diego); voor de rest heb ik wel mooie routes uitgestippeld die haalbaar moeten zijn... (zal ook interne vluchten moeten gaan boeken)
Verblijf 4 weken in SA, 6 weken in SE Asia, 10 dagen Japan, 3,5 week NZ, 2 maanden OZ, 3 weken USA (ben ik al meerdere keren geweest, maar ik moest naar het Oosten vliegen vanwege mijn RTW ticket)
M.b.t. verzekering: ik neem gewoon een verlenging op mijn Hema reisverzekering. (heb al een doorlopende reisverzekering met werelddekking en annulering)
Thanks! Gaat zeker lukkenquote:Op vrijdag 21 november 2008 11:42 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
toffe reis gast! Veel plezier![]()
Zo'n idee had ik al. Toch tof dat je een wereld reis gaat doenquote:Op vrijdag 21 november 2008 11:47 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Thanks! Gaat zeker lukken(dit is de reden waarom ik niet zoveel meer in het beurstopic te vinden ben; er gaat te veel tijd in zitten die ik nu best hard nodig heb om voor te bereiden)
Ach, qua regelen valt het wel mee hoor. Ik ga zeker niet alles voorbereiden, alleen bij Zuid-Afrika even een schema gemaakt, omdat ik een aantal afspraken heb gemaakt.quote:Op vrijdag 21 november 2008 11:51 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Heb daar zelf ook wel trek in om dat een keer te doen maar dat lijkt me relatief veel geregel, maar heb achteraf altijd gehoord van vrienden dat het het meer dan waard was![]()
Wat dat betreft kan ik het over een aantal jaar ook wel gaan doen, nu ik zelf in Londen zit, heb ik al menig vrienden op verschillende continenten gemaakt hehe![]()
meeste werk gaat bij mij zitten in het regelen van de visa en verzekeringquote:Op vrijdag 21 november 2008 12:06 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ach, qua regelen valt het wel mee hoor. Ik ga zeker niet alles voorbereiden, alleen bij Zuid-Afrika even een schema gemaakt, omdat ik een aantal afspraken heb gemaakt.
Visa's zijn gelukkig geen issue voor de landen waar ik naar toe ga; gewoon aan de grens verkrijgbaar of niet nodig, dus dat is mooi meegenomen. Alleen in Oz heb ik een workingholiday visa aangevraagd, om misschien even wat bij te klussen om pieken bij elkaar te harken. Verzekering was bij mij geen issue, gewoon een verlenging op mijn huidige polis. De vluchten regelen vond ik nog het meeste gehannes, dat heb ik trouwens via Travelnation in de UK gedaan, scheelde een paar honderd euro!quote:Op vrijdag 21 november 2008 14:36 schreef kepler het volgende:
[..]
meeste werk gaat bij mij zitten in het regelen van de visa en verzekeringVerder zijn het allemaal leuke dingen die je moet regelen
Ik moet sowieso voor India nog een visum regelen, maar ook een werkvisum voor Canada en Australie (Australie ging erg makkelijk trouwens).quote:Op vrijdag 21 november 2008 14:58 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Visa's zijn gelukkig geen issue voor de landen waar ik naar toe ga; gewoon aan de grens verkrijgbaar of niet nodig, dus dat is mooi meegenomen. Alleen in Oz heb ik een workingholiday visa aangevraagd, om misschien even wat bij te klussen om pieken bij elkaar te harken. Verzekering was bij mij geen issue, gewoon een verlenging op mijn huidige polis. De vluchten regelen vond ik nog het meeste gehannes, dat heb ik trouwens via Travelnation in de UK gedaan, scheelde een paar honderd euro!
En sowieso denk ik, dat je als backpacker alleen de trip in grote lijnen moet plannen. (dwz dat je op genoeg tijd hebt om je vlucht te halen) Voor de rest ga ik 'go with the flow'.
geen idee nog nee, maar het is wel iets wat op de lijst staat om flink uit te zoeken.quote:Op dinsdag 2 december 2008 10:30 schreef kepler het volgende:
hoe doen jullie dat met de ziektekosten-verzekering? Of hebben jullie dat nog niet uitgezocht?
edit: ow wacht, jullie gaan pas over 4-5 jaar wegDan heeft het helemaal geen zin om daar nu al over na te denken
jeumigquote:Op dinsdag 2 december 2008 11:23 schreef kepler het volgende:
spreek me niet over centen uitsparen
Ik kreeg gister een mailtje dat de trip die ik in Nepal wilde reserveren (16 dagen trek door de Annapurna regio) ineens duurder is geworden. Maar niet een klein beetje duurder, gewoon bijna 30%!! De prijs ging van 490 pond (~600 euro) naar 670 pond (~800 euro). Ik heb gezegd dat ik daar nog even over na moest denken
Na veel zoeken heb ik nu iets gevonden wat 2 dagen langer is en bijna de oude prijs. Nu kan ik voor 845 dollar (nu 650 euro) 18 dagen weg, maar dat kostte me wel een flink aantal uur zoeken op het internet
shit ik zit ook bij het zilveren kruisquote:Op dinsdag 16 december 2008 10:55 schreef Kevin1984 het volgende:
Rabiës is de enige inenting die ik niet vergoed krijg helaas bij Zilveren Kruis..en tja..als je toch een lease-auto hebt is het voor mij natuurlijk wel een stuk goedkoper..
Maar denk dat je er wel verstandig aan doet inderdaad om ze wel te halen
Schiet al op hé
wat fijn dat 't bevalt tot nu toe!quote:Op dinsdag 16 december 2008 15:38 schreef Public_NME het volgende:
Ik ben nu al 2,5 week onderweg, and I'm loving it. South Africa is zoooo cool, wat een machtig land. Erg lekker weer en er zijn zoveel dingen te zien. Zeker een aanrader! (ik had ook wel naar Botswana/Zambia/Mozambique en Malawi gewild, maarja niet genoeg tijd)
Zilveren Kruis is al heel erg compleet hoor wat dat betreft, en zeker in vergelijking met andere ziektekostenverzekeraars. Met een Basis+ pakket krijg je eigenlijk alle vaccinaties volledig vergoed, als je ze bij Meditel laat spuiten, en krijg je ALLE malariapillen vergoedt. Dat scheelt m\n vriendin en mij al zo'n 450 euro!quote:Op dinsdag 16 december 2008 19:23 schreef kepler het volgende:
[..]
shit ik zit ook bij het zilveren kruis
Het schiet zeker opIk heb er ook echt veel zin in nu, zit een beetje allerlei reisverhalen te lezen
Verder ben ik nog wel hard bezig met mn verzekering... Het zilveren kruis wil mij geen verzekering voor 1 maand geven (Januari), dus dat moet ik nog even oplossen
Klinkt erg leuk!quote:Op dinsdag 16 december 2008 15:38 schreef Public_NME het volgende:
Ik ben nu al 2,5 week onderweg, and I'm loving it. South Africa is zoooo cool, wat een machtig land. Erg lekker weer en er zijn zoveel dingen te zien. Zeker een aanrader! (ik had ook wel naar Botswana/Zambia/Mozambique en Malawi gewild, maarja niet genoeg tijd)
een spiraaltje is zeker aan te raden, niks engs aanquote:Op dinsdag 2 december 2008 10:42 schreef motorbloempje het volgende:
Ook moeten we zorgen dat we bijvoorbeeld:
een 2 jaar voorraad anticonceptie (pil voor mij) meekrijgen en dit ook probleemloos overal 'in kunnen voeren', of ik moet een spiraaltje of weetikveelwat voor engs nemen? (ja, we willen wel blijven neuken)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |