abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61216238
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 11:36 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Wow... echt bijna een volledig sluitende diagnose gewoon.
Ik las het ook even en inderdaad .
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_61219025
quote:
Dat was ook waarom ik (en iemand anders voor mij) tijdens dat gesprek aan autisme dacht. Het vreemde aan deze man is ook dat hij blijkbaar best wel intelligent is (kan niemand ontkennen denk ik), maar zo vreselijk perfectionistisch is in zijn redeneringen, en daarbij op zo'n vreemde manier communiceert.

En dat "communiceren" zit ook in het geven van een hand natuurlijk...

Mijn favoriete moment uit de discussie was dan ook het moment waarop hij vroeg "mag ik dan wel mijn vuist ballen?"

Ik denk echt niet dat hij van plan is om echt iemand te slaan, maar je zag gewoon een beetje de spanning op de gezichten aan de tafel.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 14:07:18 #178
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_61220610
Ach ja... mannen eigen om bij gebrek aan vrouwen maar je vuist te gaan ballen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_61224042
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 11:34 schreef Steeven het volgende:

[..]

Toch kun je beter in discussie gaan met dit soort malloten en ze het vuur aan de schenen leggen dan ze negeren en uitlachen, dat wekt alleen maar sympathie op bij mensen. Immers, ze kunnen zichzelf niet meer schade toebrengen dan zich publiekelijk voor lul te zetten. Moet je er natuurlijk geen Verdonk tegenover zetten, maar een verbaal sterk iemand. Kans gemist dus.
Het is heel goed om met dit soort mensen in discussie te gaan maar dat was al gebeurd in NOVA en je kunt je afvragen of de man dermate veel mensen vertegenwoordigd dat meerdere media-optredens op deze manier gerechtvaardigd zijn.
pi_61224154
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 13:20 schreef Chancard het volgende:

[..]

Ik denk echt niet dat hij van plan is om echt iemand te slaan, maar je zag gewoon een beetje de spanning op de gezichten aan de tafel.
Ik vraag me dan toch af hoe dat zou zijn gegaan zonder camera's.
pi_61224302
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 16:21 schreef Vodkadruppel het volgende:

[..]

Ik vraag me dan toch af hoe dat zou zijn gegaan zonder camera's.
Dan had hij erop los geslagen?

Hij is misschien gek maar niet dom.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_61224430
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 16:27 schreef waht het volgende:

[..]

Dan had hij erop los geslagen?

Hij is misschien gek maar niet dom.
Inderdaad, dus zonder camera's was het denk ik anders gelopen.

Je kon de frustratie in zijn ogen zien.
pi_61224463
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 16:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is heel goed om met dit soort mensen in discussie te gaan maar dat was al gebeurd in NOVA en je kunt je afvragen of de man dermate veel mensen vertegenwoordigd dat meerdere media-optredens op deze manier gerechtvaardigd zijn.
Oh hij was al bij NOVA geweest, dat wist ik niet. Dan was dit een beetje overbodig idd.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_61224549
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 16:32 schreef Vodkadruppel het volgende:

[..]

Inderdaad, dus zonder camera's was het denk ik anders gelopen.

Je kon de frustratie in zijn ogen zien.
Ik weet het niet zo zeker. Ten eerste weet hij ook wel dat hij het helemaal verpest heeft als hij Verdonk slaat en ten tweede heeft Verdonk lijfwachten.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 15:25:23 #185
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_61245674
quote:
Ja en Einstein, da Vinci, Warhol en Bill gates schijnen het ook te hebben (gehad) volgens die site. Wat een sukkels zijn/waren dat, ha-ha-ha! .

. Niet echt een tegenargument zeg maar, mensen aan de hand van een paar minuten op televisie wegzetten als 'gestoord', om daarmee het wegzetten zonder enig argument mogelijk te maken. Ik vind dat een beetje zielig en zwak zelfs.

[ Bericht 3% gewijzigd door Yildiz op 30-08-2008 15:37:18 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 18:43:21 #186
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_61249423
Overigens kwam ik dit nog tegen over handenschudden en ‘cultuur’ en dat er ook nog andere wijzen zijn:
quote:
As-Salāmu `Alaykum (السلام عليكم) is an Arabic spoken greeting used by Muslims (followers of the religion of Islam). The term Salam in Arabic means "Peace". The greeting may also be transliterated as Assalamu 'Alaikum or As-salaamu Alaikum, and means "Peace be upon you". The traditional response is wa `Alaykum As-Salām, meaning "and on you be peace."

This type of greeting is common in the Middle East and Africa; it's Hebrew counterpart greeting is Shalom aleichem.

This type of greeting is also found in Southwest Asia; it is similar to the Old Persian Avestan language greeting of Salam (meaning Salute), it was used during many battles to identify their ethos and is also found in the sacred language.

The greeting is almost always accompanied by a handshake. The exception is during the Islamic holiday Eid, when the hand shake is customarily preceded by three embraces. This practice however is not based on any Islamic ruling.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 22:55:37 #187
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_61255183
Deze zeer intelligente jongen heef gelijk. Hij mag zich beroepen op zijn vrijheid van godsdienst. De Islam verbiedt dit nl. En het is al helemaal géén discriminatie, de regel is nl. ook geldig voor Islamitische vrouwen.

En hoe tekenend de domheid van Verdonk. Totaal niet op de inhoud ingaan maar op de heersende sentimenten van het gewone gepeupel. Verdonk, wat een demagoog.

²

[ Bericht 0% gewijzigd door BansheeBoy op 30-08-2008 23:01:59 ]
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_61256944
Je mag als man geen vrouwen de hand schudden, maar ondertussen lopen ze zelf in een jurk. Ik heb weliswaar een gigantische boerelul, maar ik snap helemaal niks van die fundamentalisten en hun Islam.

“Everybody's got plans...until they get hit.” - Mike Tyson
  zondag 31 augustus 2008 @ 00:20:04 #189
13462 BansheeBoy
pi_61256993
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 00:16 schreef Mugger het volgende:
Je mag als man geen vrouwen de hand schudden, maar ondertussen lopen ze zelf in een jurk.
Men eet graag appels en ondertussen maar stripboeken weggooien.

Niet logisch hé? Van hetzelfde kaliber als jouw zinnetje.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_61257075
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 15:25 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ja en Einstein, da Vinci, Warhol en Bill gates schijnen het ook te hebben (gehad) volgens die site. Wat een sukkels zijn/waren dat, ha-ha-ha! .

. Niet echt een tegenargument zeg maar, mensen aan de hand van een paar minuten op televisie wegzetten als 'gestoord', om daarmee het wegzetten zonder enig argument mogelijk te maken. Ik vind dat een beetje zielig en zwak zelfs.
Hoewel ik het soms wel met je eens ben, ben ik het hier echt oneens.

Dit soort van mensen kunnen bv. perfect piano spelen of verschrikkelijk goed tekenen (in dit geval perfect wetteksten lezen), maar begrijpen niet waarom je lacht, huilt of kwaad bent. En dat is dan wel degelijk een vorm van "gestoordheid" als je een discussie hebt over omgangsvormen zoals bv. het geven van een hand.

Verdonk heeft het hier over de geest van de wet, terwijl hij zich echt alleen baseert op de lettertjes van de wet.
pi_61257243
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 00:20 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Men eet graag appels en ondertussen maar stripboeken weggooien.

Niet logisch hé? Van hetzelfde kaliber als jouw zinnetje.

²
Een baard en een jurk combineren is trouwens ook vrij bizar. Zou Amerigo eigenlijk een kameel moeten zijn?

“Everybody's got plans...until they get hit.” - Mike Tyson
  zondag 31 augustus 2008 @ 00:39:32 #192
13462 BansheeBoy
pi_61257277
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 00:26 schreef Chancard het volgende:

Verdonk heeft het hier over de geest van de wet, terwijl hij zich echt alleen baseert op de lettertjes van de wet.
De rechter oordeelt gelukkig ook volgens de lettertjes van de wet, en niet volgens de geest. Sorry, maar vind het een vrij laxerend argument van je. Demagoge Verdonk doet niets anders dan haar onderbuikgevoelens vertalen naar voor het simpele gepeupel begrijpelijke taal, met haar semi-grapjes en haar zgn. "daadkrachtige" houding weet ze dit goed kenbaar te maken. Simpel gezegd: ze maakte hem belachelijk, een goede tactiek omdat ze zelf weet op intellectueel niveau niet mee te kunnen met deze verse jongen. Ze maakte bewust een issue van het "beledigen" omdat ze feitelijk geen poot had om op te staan. Van haar kant was het dus een zeer kinderachtige interactie, maar het gepeupel is even tevreden gesteld.

"Wij hier in Nederland...." Moslims zijn ook onderdeel van Nederland, en dat er bountys zijn die vrouwen wel de hand schudden omdat ze geen ruggengraat hebben wil niet zeggen dat deze stabiele entiteit niet mag leven naar de letter van deze reine godsdienst.

En die Ton recht in de zee grap kon ik wel waarderen.

²
  zondag 31 augustus 2008 @ 01:01:52 #193
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_61257607
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 00:39 schreef BansheeBoy het volgende:
De rechter oordeelt gelukkig ook volgens de lettertjes van de wet, en niet volgens de geest.
Dat is pertinent niet het geval. Een rechter moet wetten interpreteren, en houdt bijvoorbeeld rekening met de bedoeling die de wetgever had bij het maken van de wet. Je hebt b.v. ook een derogerende werking van redelijkheid en billijkheid.
quote:
Sorry, maar vind het een vrij laxerend argument van je.
Wat is dat? Een argument waar jij diarree van krijg?
quote:
"Wij hier in Nederland...." Moslims zijn ook onderdeel van Nederland, en dat er bountys zijn die vrouwen wel de hand schudden omdat ze geen ruggengraat hebben wil niet zeggen dat deze stabiele entiteit niet mag leven naar de letter van deze reine godsdienst.
Enait mag natuurlijk leven naar de letter van zijn godsdienst; hij moet zich echter ook realiseren dat zulks gevolgen kan hebben voor de zaken die hij wel en niet kan doen en de functies die hij wel en niet kan bekleden. Klantmanager is een van die functies die moeilijker wordt, zoals de rechter ook bekrachtigd heeft.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  zondag 31 augustus 2008 @ 01:10:19 #194
13462 BansheeBoy
pi_61257702
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 01:01 schreef Iblis het volgende:
Klantmanager is een van die functies die moeilijker wordt, zoals de rechter ook bekrachtigd heeft.
Dit begrijp ik heus wel. Wat ik niet begrijp is dat een hitsige Verdonk haar onderbuikgevoels wil laten heersen hier in Nederland. Zij vind dat je überhaupt nergens aan de slag mag als je geen handen schudt. En dan komt ze nog met kul argumenten als:"Nu geen handen schudden en morgen moet ik een hoofddoek dragen..." Dat is echt absurd en onbegrijpelijk dat het komt van iemand die best wel een hoge post bekleed in de politiek.

²
  zondag 31 augustus 2008 @ 01:11:17 #195
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61257710
quote:

"Wij hier in Nederland...." Moslims zijn ook onderdeel van Nederland,
Als ik als Nederlander vind dat ik vanwege mijn culturele ideeën drugs mag gebruiken en verkopen en naakt op straat lopen krijg ik gewoon problemen. Wat dat betreft worden moslims niet anders aangepakt .
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 31 augustus 2008 @ 01:15:52 #196
13462 BansheeBoy
pi_61257775
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 01:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als ik als Nederlander vind dat ik vanwege mijn culturele ideeën drugs mag gebruiken en verkopen en naakt op straat lopen krijg ik gewoon problemen. Wat dat betreft worden moslims niet anders aangepakt .
Vanwege je Islamfobie is dat jouw perceptie. Iedereen die zich beroept op zijn godsdienst wordt (en behoort) hetzelfde behandelt te worden.

²
pi_61257990
quote:

[..]

De rechter oordeelt gelukkig ook volgens de lettertjes van de wet, en niet volgens de geest.
Dat is niet zo, als de rechter anders oordeelt ( in deze zaak), dan is het een precedent voor volgende rechtszaken en kunnen er zelfs wetten aangepast worden.
pi_61258035
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 01:15 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Vanwege je Islamfobie is dat jouw perceptie. Iedereen die zich beroept op zijn godsdienst wordt (en behoort) hetzelfde behandelt te worden.

²
En iemand die zich niet beroept op wat voor godsdienst dan ook zou hetzelfde behandeld moeten
worden als iemand die zich er wel op beroept. En dat gebeurt natuurlijk ook niet altijd.

Door dit soort figuren zal Verdonk blijven scoren, zetel na zetel.
Of dat nou zo'n goede ontwikkeling is weet ik niet.
  zondag 31 augustus 2008 @ 02:29:26 #199
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61258601
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 01:15 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Vanwege je Islamfobie is dat jouw perceptie.
quote:
Iedereen die zich beroept op zijn godsdienst wordt (en behoort) hetzelfde behandelt te worden.

²
Als je iets wilt dat tegen de wet is kan je je beroepen wat je wilt maar ben je nog steeds strafbaar. Als je werkgever van je verlangt dat je handen geeft kan je je beroepen wat je wilt maar is hij niet verplicht je aan te nemen.

Ik kan me beroepen op mijn atheïsme, maar vadertje staat vind nog steeds dat ik geen drugs mag gebruiken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')