Nee, want ik weet helemaal niets. En dat pretendeer ik ook niet. Ik heb het over MIJN waarheid, dat is iets heel anders. Jij blaat constant over DE waarheid.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 00:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Je denkt net zo hard de waarheid in pacht te hebben als ik, zie je dat nou zelf niet?
Ik verdraai niets. Je schreef:quote:Je verdraait mijn woorden. Ik zei dat de kerk zuiver moet blijven. Van leringen die niet in overeestemming zijn met de leer van de kerk dus. Dat is normaal. Nu vergelijk je mij al met Adolf Hitler?
Dat jij dat nu aanvult moet je zelf weten. Overigens hoop ik niet dat Windigo per ongeluk tegen je heeft verteld wie die man is en waar hij woont, anders kun je inderdaad NSBertje gaan uithangen, en dan gaat Windgo zich nog schuldig voelen ook dat ze een aardige ZDA predikant die haar wél begreep en geen hel en verdoemenis over haar 'occulte' hoofd uitstortte er indirect bijgelapt heeft bij een stel gereformeerde freaks.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 21:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Geen idee, maar de kerk dient zuiver te blijven, dus ik vind het niet meer dan terecht dan hij hier naar informeert.
NOU EN!?!?quote:Op woensdag 27 augustus 2008 00:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Een tweede reactie:
Beste Frank en Leendert,
Het is zoals je al zegt Leendert, ik betwijfel het dat het een dominee is van onze kerk.
Reiki staat lijnrecht tegenover de theologie die onze kerk leert nl de toestand der doden.
Er wordt bij reiki hulp verkregen van overledenen.
En daar gaan we weer met linkjes die zondermeer worden geloofd. Geen van beide links werkt overigens.quote:Bij reiki krijg je hulp van geleide geest(en)., z.g.n “gidsen”
Ik heb met iemand gesproken die reiki beoefent en die vertelde me dat.
Als zevende dags adventist is er maar een Geest waarin je geloofd die je begeleid en dat is zeker niet de reiki geest!
Maar lees maar eens de getuigenissen van ex reiki beoefenaars op onderstaande link:
http://www.christianreiki.info/Page1_nl.htm
De volgende site is ook interessant:
http://www.jesus-reiki.eu/Reikidemons/page3_nl.htm
En ik zeg nu dat jij, en Leendert, en Paolo, en Mary Lousie misleid zijn, en niet zo'n beetje ook. En nu staat het op het internet, en ik kan het in een linkje zetten, dus IS HET WAAR! Want zo redenren jullie ook.quote:Het is zeer kwalijk dat die “dominee” deze vrouw op die manier misleid, maar hijzelf is echter ook misleid.
Er is godverdomme geen greintje kwaad aanwezig in of aan Windigo. Ze HELPT juist mensen. Zou je ook eens moeten proberen.quote:Frank, slechts door gebed en smeken kan deze vrouw van het kwaad verlost worden.
Wij zullen ook voor haar bidden.
Groetjes en Gods zegen
Paulo
Ik acht het erg zinvol dat jij je eens verdiept in de Way of Life Encyclopedia of the Bible and Christianity, door David Cloud, waarin jouw fijne sekte haarfijn wordt uitgeplozen en de ketterijen perfect worden uitgelegd aan de hand van een sublieme analyse.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 01:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Oke, ik acht het nu niet erg zinvol om nog een reactie te geven met uitleg of nuancering, dus ik doe dat nu ook niet.
Opvallend!! Leendert vindt email geen goed medium om te praten. Toch gaat ie in op de, ongetwijfeld gekleurde, email van Ali, over de ervaringen van Windigo, en waagt het zelfs om daar per email een gruwelijk oordeel over te vellen.quote:Eerst ga je in gesprek doorvragen naar onderliggende waarden. Want daar gaat het toch om! Daar ligt immers het hart van de gemeenschap. Het is belangrijk om hier overeenstemming te krijgen, uiteraard niet zonder de leiding van Gods Geest.
En vervolgens maak je de vertaalslag naar de normen. Als gemeente sta je ten slotte toch ergens voor en dat is uiteraard zichtbaar. Ware gemeenschap kan alleen dan ontstaan wanneer je met elkaar in gesprek gaat over normen en waarden.
Tot slot, waar vindt dit gesprek plaats? E-mail is daartoe uitermate ongeschikt. Je moet elkaar in de ogen kunnen kijken als je spreekt over zaken die je diep raken. De plaats voor dit gesprek is dan ook uw/jouw gemeente, bij voorkeur een open vergadering waar ieder die zich betrokken voelt bij de gemeente wordt uitgenodigd. Zonder ontmoeting is er geen gesprek, en zonder gesprek geen gemeenschap.
Leendert Brouwer
Sorry, de post is persoonlijker overgekomen dan ik het bedoeld had.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 12:55 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Welk conflictIk heb met niemand een conflict hoor.
Bovendien is het ElizabethR en AliB
Want zo wordt je identiteit nog meer bevestigdquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 23:49 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Maar Summers, ik, de leden zijn niet degenen die haten, het is de wereld die ons haat of zal haten. Waarom denk je dat we als een sekte worden afgeschilderd? Ik zal echter aan mijn geloof vast blijven houden, of ik nou gehaat wordt of niet.
Dus ik moet geloven dat mijn oude buurman ons 10 jaar en mij nu ook voorgelogen heeft over zijn beroep?quote:Op woensdag 27 augustus 2008 00:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Een tweede reactie:
Beste Frank en Leendert,
Het is zoals je al zegt Leendert, ik betwijfel het dat het een dominee is van onze kerk.
Hij stelt dit als een feit. Wat heeft hij voor werkelijke kennis over Reiki? Ik heb nog nooit een overledene aangeroepen voor een behandeling hoor. Heb trouwens ook nog nooit gehoord van andere Reiki-stromingen/beoefenaars die de doden aanroepen.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 00:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:Reiki staat lijnrecht tegenover de theologie die onze kerk leert nl de toestand der doden.
Er wordt bij reiki hulp verkregen van overledenen.
Heb ik nog nooit gehoord dat dat zo FEITELIJK is. Deze persoon klinkt voor mij dus net zo betrouwbaar als de dominee waar ik mee gesproken heb voor jullie klinkt.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 00:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Bij reiki krijg je hulp van geleide geest(en)., z.g.n “gidsen”
Ik heb met iemand gesproken die reiki beoefent en die vertelde me dat.
Volgens mij bestaat er helemaal geen reiki-geest, alleen reiki-energie.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 00:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Als zevende dags adventist is er maar een Geest waarin je geloofd die je begeleid en dat is zeker niet de reiki geest!
Die websites zijn natuurlijk gekleurd door de overtuiging van degene die ze geschreven heeft, en geven daarom geen objectief beeld over reiki. Zoek het eens op op wikipedia ofzo. Daar krijg je neutralere informatie.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 00:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Maar lees maar eens de getuigenissen van ex reiki beoefenaars op onderstaande link:
http://www.christianreiki.info/Page1_nl.htm
De volgende site is ook interessant:
http://www.jesus-reiki.eu/Reikidemons/page3_nl.htm
Het is zeer kwalijk dat die “dominee” deze vrouw op die manier misleid, maar hijzelf is echter ook misleid.
Ik heb zelf ook gebeden, ik bid zelfs nog steeds naar God. Toch blijf ik mijn reiki houden, en dat maakt dat ik twijfel of God dat wel als slecht beschouwd. Zeker omdat deze dominee wel degelijk reiki prakiseert.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 00:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Frank, slechts door gebed en smeken kan deze vrouw van het kwaad verlost worden.
Wij zullen ook voor haar bidden.
wat lul je slap , haat is haat , de 1 haat homo's de ander haat zwarte mensen en jij haat mensen die niet geloven wat jij gelooft ? Domme valkuil van de mens op deze wereld .quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 23:49 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
De mensen dienen ook niet gehaat te worden om wat ze doen, maar om wat ze geloven. Wij zijn exclusief, doen geen compromissen. De wereld kan dat niet uitstaan, de wereld wil dat je als de wereld bent en doet zoals zij doet.
[..]
Je zegt hierboven dat je mensen haat die niet geloven wat jij gelooft en nu ga je het WEER omdraaien ???quote:Maar Summers, ik, de leden zijn niet degenen die haten, het is de wereld die ons haat of zal haten. Waarom denk je dat we als een sekte worden afgeschilderd? Ik zal echter aan mijn geloof vast blijven houden, of ik nou gehaat wordt of niet.
zoals ik al zei je denkt dat je jezus bent , wat ga jij hard vallen .quote:Dat ik verdeeldheid zaai is een feit. Maar dat deed Jezus Christus ook:
dus je bent een voorgeprogrammeerde robot die braaf volgt , ook daar mag je achterin de rijen aansluiten .quote:34 Meent niet, dat Ik gekomen ben, om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.
35 Want Ik ben gekomen, om den mens tweedrachtig te maken tegen zijn vader, en de dochter tegen haar moeder, en de schoondochter tegen haar schoonmoeder.
36 En zij zullen des mensen vijanden worden, die zijn huisgenoten zijn.
Omdat hij iets anders geloofde dan de heersende orde en een bedreiging vormde voor hun macht en wat doe JIJ ??????????quote:Jouw argument over dat dit niets met Jezus Christus te maken heeft klopt niet. Jezus Christus werd aan een kruis gehangen, ookal was hij onschuldig. Hij werd nog veel erger gehaat. Waarom was dat dan denk je? Zou je daar antwoord op willen geven alsjeblieft?
Het is je waarschijnlijk vergevenquote:Op woensdag 27 augustus 2008 03:01 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
Sorry, de post is persoonlijker overgekomen dan ik het bedoeld had.
Ik wil jou natuurlijk geen conflict aanpraten dat je niet hebt.
Het was wat onnadenkend van mij en ik neem mijn opmerking terug.
Ook sorry voor de spelfout, die zal ik nog wel meer maken.
Ik heb ook nooit gezegd dat 'alle' liberale adventisten dat gebruiken ofzoiets, ik heb gezegd dat hij gezegd heeft dat het een gift van de heilige geest kan zijn.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 21:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik heb een reactie gehad van de predikant waar ik altijd op terugval. Hij heeft het volgende te zeggen over Reiki en ZDA.
Beste Frank,
Fijn om van je te horen. ik dacht dat je al in Parijs zou zijn. met mij en Mary Louise gaat alles goed.
Het is de eerste keer dat ik van reiki heb gehoord. Het is zonder meer onjuist van de buurman te beweren dat liberale adventisten reiki gebruiken. Ik heb er nog nooit van gehoord, noch heb ik dit ooit van één van mijn collega predikanten gehoord.
Hij heeft me dus 10 jaar en drie uur voorgelogen? Dat geloof ik dus echt niet, bovendien heeft hij me een bijzonder gefundeert verhaal verteld over de gehele kerkgeschiedenis, het ontstaan van de ZDA en de wetten van de ZDA en ik heb hem altijd keurig kosher zien eten en de sabbat zien houden.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 21:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ook in het buitenland heb ik goede contacten met predikanten. Deze informatie klopt niet. Wil je me svp de naam en adres van deze "predikant"doorgeven dan kan ik nagaan of hij inderdaad adventist is en of hij dominee is. Ik betwijfel het ten zeerste.
Nou, dan heb ik het moeilijk. Ik geloof in God, maar krijg van jullie te horen dat Reiki slecht is en tegen God ingaat. Waarom krijg ik het dan nog? Mijn intenties zijn altijd oprecht geweest, OOK toen ik tot Christus bad. Ik bid nog steeds, maar ik heb er moeite mee te geloven dat wat ik doe slecht zou zijn. En de constante (ver)oordelende houding die in deze emails word getoond overtuigd me niet direct van de liefhebbende insteek van de ZDA.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 21:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik stel op prijs te horen dat je van Jezus Christus getuigd. Het is belangrijk aan te geven dat er een strijd is tussen goed en kwaad en dat Jezus heeft afgerekend met de macht van de boze. Ik hoop dat deze jonge vrouw die zelf een occultiste is geweest zich volledig aan Christus zal wijden. dit moet onvoorwaardelijk gebeuren. God duldt geen tweeslachtigheid. Je bent of vóór hem of tegen hem. Hij alleen is aanbidding waardig.
Ik kan wel voor mezelf opkomen hoorquote:Op woensdag 27 augustus 2008 10:02 schreef neo567 het volgende:
Tjonge zeg, ik heb wel te doen met Windigo, al is dat helemaal niet nodig mischien
Ah joh, geeft niets. Ik snap dat je een voorbeeldje wilde geven, alleen klopte het nietquote:Op woensdag 27 augustus 2008 03:01 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
Sorry, de post is persoonlijker overgekomen dan ik het bedoeld had.
Ik wil jou natuurlijk geen conflict aanpraten dat je niet hebt.
Het was wat onnadenkend van mij en ik neem mijn opmerking terug.
Ook sorry voor de spelfout, die zal ik nog wel meer maken.
Ah, gelukkig!! Hij heeft die gegevens nog nietquote:Op woensdag 27 augustus 2008 10:06 schreef Windigo het volgende:
En nee, ik geef zijn naam en adres niet. Dat zou ik respectloos vinden, ik wil ook niet dat anderen met mijn gegevens gaan strooien.
Zo meteen wordt ie ontslagen door dat gesprek met Windigoquote:Op woensdag 27 augustus 2008 10:13 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ah, gelukkig!! Hij heeft die gegevens nog niet![]()
Nogmaals, het enige dat hij tegen mij gezegd heeft is dat Reiki een gift van de heilige geest kan zijn. Niet dat hij het predikt ofzo.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 21:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Geen idee, maar de kerk dient zuiver te blijven, dus ik vind het niet meer dan terecht dan hij hier naar informeert.
[..]
En waarom moet dat? Het klinkt mij nogal negatief in de oren om zo te denken.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 21:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dat moet ook! We dienen de meest gehate en rigide sekte van de wereld te zijn. Dan is het goed.
Nee hoor, ze krijgen de gegevens echt nietquote:Op woensdag 27 augustus 2008 10:15 schreef neo567 het volgende:
[..]
Zo meteen wordt ie ontslagen door dat gesprek met Windigo![]()
Ali heeft gedaan wat in zijn overtuiging het beste is, dat kan ik wel aan hem waarderen. Wat ik doe met zijn informatie is uiteindelijk nog steeds mijn eigen keus en daar voel ik me niet bedreigt in. Onderschat mijn innerlijke kracht nietquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 22:39 schreef ElizabethR het volgende:
Mijn reactie is inhoudelijk, ik krijg deze gevoelens bij die email. Ik vind het een nare, dwingende email, en ik vind het erg jammer dat Windigo blijkbaar op een moment dat ze niet zo lekker in haar vel zat en aan het twijfelen sloeg naar jou is toegegaan, vervolgens gaat ze naar iemand die haar wél begrijpt, en haar vertelt dat het helemaal niet iets is om aan te twijfelen waar ze mee bezig is, dus ze krijgt weer een goed gevoel. En dan gooi jij er nog zo'n mail tegenaan.
Dat bevalt me er inderdaad ook niet aan. Het is allemaal ontzettend rigide en van liefde ontdaan, er spreekt slechts afkeuring en veroordeling uit. Voelt niet direct als een warm welkom.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 22:39 schreef ElizabethR het volgende:
Geen woord over liefde in die email, alleen maar dwang.
Bah!
Tsja, daar heb je een punt. Het is maar net wat je je laat leiden, maar mijn ervaring is dat God op meer fronten dan alleen in bijvoorbeeld gebed te ervaren is.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 23:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Daar ben ik het dus totaal niet mee eens. Gevoel en intuïtie zijn geen bron van objectieve kennis of feiten. Daar kan je geen waarheid van onwaarheid mee onderscheiden.
Volgens mij predikt hij er niet over hoor. Maar hij wijst het inderdaad niet af.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 23:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Zuiver van valse leer ja. Dat is normaal. Als deze man zich voor predikant uitgeeft en ondertussen zaken verkondigt die niet in overeenstemming zijn met de leer van de kerk, is dat een probleem. Het is hetzelfde als dat een imam ineens hindoezaken gaat verkondigen. Dat kan toch niet?
Dat doe ik niet, ik denk dat jij heel erg goed in elkaar steekt, en prima weet wat het beste voor je isquote:Op woensdag 27 augustus 2008 10:21 schreef Windigo het volgende:
Onderschat mijn innerlijke kracht niet![]()
Precies!quote:Dat bevalt me er inderdaad ook niet aan. Het is allemaal ontzettend rigide en van liefde ontdaan, er spreekt slechts afkeuring en veroordeling uit. Voelt niet direct als een warm welkom.
Dus jij zegt nu eigenlijk dat mensen wel degelijk gehaat dienen te worden als ze anders zijn dan jij? Dat valt me ECHT van je tegen. Dat is precies wat me ook niet aanstaat aan de hele toon van de emails die ik gelezen heb.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 23:49 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
De mensen dienen ook niet gehaat te worden om wat ze doen, maar om wat ze geloven. Wij zijn exclusief, doen geen compromissen. De wereld kan dat niet uitstaan, de wereld wil dat je als de wereld bent en doet zoals zij doet.
[..]
Er zijn toch meer mensen die dit topic lezen? Die je nuancering misschien wel willen horen?quote:Op woensdag 27 augustus 2008 01:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Oke, ik acht het nu niet erg zinvol om nog een reactie te geven met uitleg of nuancering, dus ik doe dat nu ook niet.
quote:Op woensdag 27 augustus 2008 10:30 schreef Windigo het volgende:
[..]
Dus jij zegt nu eigenlijk dat mensen wel degelijk gehaat dienen te worden als ze anders zijn dan jij? Dat valt me ECHT van je tegen. Dat is precies wat me ook niet aanstaat aan de hele toon van de emails die ik gelezen heb.
Where is the love??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |