Dat is zo'n uitspraak die zo ingebakken zit, ookal is ie theologisch niet helemaal correct nee..quote:Ik vraag me trouwens wat af:
Ali zegt dat de ziel niet bestaat, maar er wordt wel hevig om je ziel gevochten.
Wie zegt dat?quote:Het Hiernamaals zou niet bestaan,
Gevallen engelen. Daar zijn weer hiërarchiën in. Lucifer zelf was bijv. een Cherub, geen gewone engel.quote:maar er zijn wel allerlei demonen die je misleiden. Waar komen die demonen vandaan? Ja van Lucifer, maar zijn dat niet ooit zielen geweest? Of zijn dat allemaal gevallen engelen?
quote:Maar waarom zou er een gevecht om je al dan niet bestaande ziel plaatsvinden? Als Lucifer je misleidt is het enige wat hij zal bereiken jouw vernietiging in het hellevuur, als je Ali's redernering volgt, want als je je niet aan de ZDA interpretatie van de Bijbelse wetten houdt, zul je op de dag des oordeels vernietigd worden.
Wat wint Lucifer er mee als hij je misleidt? Hooguit dat God minder volgelingen krijgt, maar wat boeit dat hem? Hij heeft al van God verloren, God en Zijn schare engelen is sowieso al sterker. Het is dus niet zo dat hij er macht mee wint.
Of is het pure treiterij omdat hij niet wil dat God Zijn zin krijgt?
God laat het toe om zijn eigen schepping in te zien dat ongehoorzaamheid niet de weg is. Op die manier zal een gelukkig voortbestaan in het universum verzekerd zijn. Dat is het grotere plaatje. Voor Lucifer valt er niets te halen, voor God en degenen die van het leven houden des te meer.quote:Nee, stel DAT er een God en een duivel zou bestaan, dan lijkt het me wel dat er meer in het spel moet staan dan alleen jouw voortbestaan of vernietiging. Om iemand te treiteren ga je niet millennia lang echt vechten om elke ziel en allerlei valse messiassen sturen om mensen te misleiden.
1 van mijn voornamen is Isabella en dat is weer afgeleid van Elizabethquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 18:46 schreef neo567 het volgende:
FF voor ElizabethR:
Je naam betekend: Afgeleid van het Hebreeuwse 'Eliseba', met de betekenis: op God is mijn getuigenis
Bron
Ik ben al aan de beurt geweestquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 12:55 schreef ElizabethR het volgende:
Overigens:
WFL zoekt een nieuwe mod.
Haus!!! Kom op man!!
Nee, denk het nietquote:
Kan ik begrijpenquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 21:10 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Nee, denk het nietDe vorige keer ging het na een half jaar teveel als een verplichting voelen, en ik voel er ook weinig voor om al die topics wat bij te moeten houden terwijl ik het gros inhoudelijk niet interessant vind.
Vond het wel erg tov om het 3/4 jaar te doen hoor, vooral samen met Alicey
Ik zal wel een mierenneuker zijn, maar "op" hoort daar niet tussen. Eli is "mijn God", en sheva is iets als "getuigenis".quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 18:46 schreef neo567 het volgende:
FF voor ElizabethR:
Je naam betekend: Afgeleid van het Hebreeuwse 'Eliseba', met de betekenis: op God is mijn getuigenis
Bron
Dankjewel. Erg interessant. Maar ElizabethR is slechts een nickname. En voor mij is ie afgeleid van de grootste koningin die ooit leefde. Elizabeth Regina Gloriana. De fantastische Tudor koningin van Engeland!!quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 18:46 schreef neo567 het volgende:
FF voor ElizabethR:
Bron
Pfffffffffff, ik zie wel van wie je het achterdochtige hebt.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 21:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik heb een reactie gehad van de predikant waar ik altijd op terugval. Hij heeft het volgende te zeggen over Reiki en ZDA.
Beste Frank,
Fijn om van je te horen. ik dacht dat je al in Parijs zou zijn. met mij en Mary Louise gaat alles goed.
Het is de eerste keer dat ik van reiki heb gehoord. Het is zonder meer onjuist van de buurman te beweren dat liberale adventisten reiki gebruiken. Ik heb er nog nooit van gehoord, noch heb ik dit ooit van één van mijn collega predikanten gehoord. Ook in het buitenland heb ik goede contacten met predikanten. Deze informatie klopt niet. Wil je me svp de naam en adres van deze "predikant"doorgeven dan kan ik nagaan of hij inderdaad adventist is en of hij dominee is. Ik betwijfel het ten zeerste.
Ik stel op prijs te horen dat je van Jezus Christus getuigd. Het is belangrijk aan te geven dat er een strijd is tussen goed en kwaad en dat Jezus heeft afgerekend met de macht van de boze. Ik hoop dat deze jonge vrouw die zelf een occultiste is geweest zich volledig aan Christus zal wijden. dit moet onvoorwaardelijk gebeuren. God duldt geen tweeslachtigheid. Je bent of vóór hem of tegen hem. Hij alleen is aanbidding waardig.
Frank, we denken aan je en houden van je. Houd stand in je geloof blijf Christus trouw en hou goede moed. God houdt van je en zal je beschermen op je weg.
Groet,
Leendert
PS ik stuur even een cc naar Paulo. Hij kan misschien nog wat informatie toevoegen.
Alicey is ook geweldig jaquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 21:10 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Nee, denk het nietDe vorige keer ging het na een half jaar teveel als een verplichting voelen, en ik voel er ook weinig voor om al die topics wat bij te moeten houden terwijl ik het gros inhoudelijk niet interessant vind.
Vond het wel erg tov om het 3/4 jaar te doen hoor, vooral samen met Alicey
Dat lees ik er absoluut niet in.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 21:42 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Pfffffffffff, ik zie wel van wie je het achterdochtige hebt.
Voor mij zou deze 'dienaar van god' de pip mogen krijgen, wat een ongelooflijk nare en dwingende email.
Geen idee, maar de kerk dient zuiver te blijven, dus ik vind het niet meer dan terecht dan hij hier naar informeert.quote:EN die nare vent gaat nu daadwerkelijk nazoeken of de man met wie Windigo heeft gepraat een ZDA pastoor is? En als dat zo is, gaat ie hem dan zondermeer aan de schandpaal nagelen ofzo??
Brrrrrrrr.
Dat moet ook! We dienen de meest gehate en rigide sekte van de wereld te zijn. Dan is het goed.quote:Het roept bij mij associaties met de NSB op.
Dat komt omdat je het zelf ook op die manier doet.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 21:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat lees ik er absoluut niet in.
Zoals ik al zei, NSB,quote:Geen idee, maar de kerk dient zuiver te blijven, dus ik vind het niet meer dan terecht dan hij hier naar informeert.
quote:'dienaar van god'
quote:nare vent
Mag ik jou ook gaan spiegelen?quote:NSB
Ik vond het wel degelijk erg leuk om te doen, anders had ik er ook niet voor gekozenquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 21:43 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Alicey is ook geweldig ja
Maar jammer hoor. Kan het me wel voorstellen ook, het is geen leuk baantje.
Uiteraard, maar je doet het nooit goed genoeg enzo. Maar jij had dan ook wel een veel leuker forum dan ik. KLB of WFL, dat scheelt nogal. Ik vond het eerste kwartaal wel leuk, de andere drie kwartalen was het meer een verplichting enzo, net zoals je zelf schrijft.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 22:39 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik vond het wel degelijk erg leuk om te doen, anders had ik er ook niet voor gekozenHet is erg mooi om een forum waar je zelf al een tijd actief bent, naar eigen inzicht kunt inkleden en modden.
Windigo's eigen gevoel zoals door haar omschreven. Angst en twijfel bij jouw ZDA, en opluchting en bevestiging bij het verhaal van de dominee,waar ze daarna mee heeft gepraat en die ook ZDA was. Ik acht Windigo haar gevoelens en intuitie de belangrijkste factor. Wat zij voelt dat goed voor haar is, IS dat ook.quote:
Wat val jij door de mand zeg , en je blijft vallen ,quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 21:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat moet ook! We dienen de meest gehate en rigide sekte van de wereld te zijn. Dan is het goed.
Daar ben ik het dus totaal niet mee eens. Gevoel en intuïtie zijn geen bron van objectieve kennis of feiten. Daar kan je geen waarheid van onwaarheid mee onderscheiden.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 23:18 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Windigo's eigen gevoel zoals door haar omschreven. Angst en twijfel bij jouw ZDA, en opluchting en bevestiging bij het verhaal van de dominee,waar ze daarna mee heeft gepraat en die ook ZDA was. Ik acht Windigo haar gevoelens en intuitie de belangrijkste factor. Wat zij voelt dat goed voor haar is, IS dat ook.
Zuiver van valse leer ja. Dat is normaal. Als deze man zich voor predikant uitgeeft en ondertussen zaken verkondigt die niet in overeenstemming zijn met de leer van de kerk, is dat een probleem. Het is hetzelfde als dat een imam ineens hindoezaken gaat verkondigen. Dat kan toch niet?quote:Maar nee, jouw predikant moet meteen de naam en het adres van die andere ZDA man weten, want de kerk moet zuiver blijven.
Aan de hoogste boom ermee. Zo komt dat over. En dat vind ik walgelijk ja.
De mensen dienen ook niet gehaat te worden om wat ze doen, maar om wat ze geloven. Wij zijn exclusief, doen geen compromissen. De wereld kan dat niet uitstaan, de wereld wil dat je als de wereld bent en doet zoals zij doet.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 23:21 schreef Summers het volgende:
[..]
Wat val jij door de mand zeg , en je blijft vallen ,
Wat heeft " We dienen de meest gehate en rigide sekte van de wereld te zijn. Dan is het goed "
in GODSNAAM te maken met liefde , respect , oprechtheid , eenheid , zoeken naar de waarheid om de mensheid (de schepping van god) te redden tegen het kwaad , jezus christus en nederigheid ???
JIJ vertegenwoordigt het kwaad , hoe durf je een EINDDOEL te noemen waar JIJ blij van word waar HAAT in voorkomt , en tegelijkertijd andere mensen te manipuleren net zo negatief te worden als jij bent om het GOEDE te doen . maar eigenlijk zouden ze dan in weze kwaad doen . ben je wel helemaal lekker ? ben je voor satan aan het recutreren ofzo ?
Maar Summers, ik, de leden zijn niet degenen die haten, het is de wereld die ons haat of zal haten. Waarom denk je dat we als een sekte worden afgeschilderd? Ik zal echter aan mijn geloof vast blijven houden, of ik nou gehaat wordt of niet.quote:je gaat van het ene uiterste naar het andere maar duisternis en haat overheersen , dat hebben die uitersten gemeen met elkaar , stelletje rigide egotrippers die zichzelf al helemaal op een soort platform zien staan als bijzondere buitenbeentjes maar noem het geen god of jezus want die hebben daar geen ruk mee te maken .
Op geen enkel gebied in mijn leven zou ik blij worden van HAAT of ooit ergens ambieeren .
Maar het past bij je , dan praat je tenminste in 1 lijn en het verbaast me niks meer wat uit jouw mond komt .
Ipv liefde te verspreiden ben je duisternis , haat en verdeeldheid aan het zaaien en zelfs als een tevreden einddoel aan het zien . ( eerst was het nog jezus maar ali wilt de ster zijn MAAR hij doet het voor ons en de wereld )
En dat kan dus wel. Maar daar zul jij gewoon nooit aanwillen, want jouw leven is ook alleen op subjectieve feitjes gebaseerd. Je zal ze de kost moeten geven, degenen die puur op intuitie perfecte beslissingen maken in hun leven.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 23:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Daar ben ik het dus totaal niet mee eens. Gevoel en intuïtie zijn geen bron van objectieve kennis of feiten. Daar kan je geen waarheid van onwaarheid mee onderscheiden.
Ik zou niet weten waarom niet. God is god, of het nu god is, Boeddha, Shiva, Jahweh of een lantaarnpaal, wat maakt het in vredesnaam uit! Kom toch eens uit dat starre harnas van je, en kijk eens verder de wereld in.quote:Zuiver van valse leer ja. Dat is normaal. Als deze man zich voor predikant uitgeeft en ondertussen zaken verkondigt die niet in overeenstemming zijn met de leer van de kerk, is dat een probleem. Het is hetzelfde als dat een imam ineens hindoezaken gaat verkondigen. Dat kan toch niet?
quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 23:56 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
En dat kan dus wel. Maar daar zul jij gewoon nooit aanwillen, want jouw leven is ook alleen op subjectieve feitjes gebaseerd. Je zal ze de kost moeten geven, degenen die puur op intuitie perfecte beslissingen maken in hun leven.
Dat is JOUW geloof. Als je een eigen kerk zou stichten, kan je dat verkondigen. Maar niet als je lid bent van een kerk waar al meer dan honderd jaar wat anders verkondigd wordt. Dan had je geen lid van die kerk moeten worden als je zoiets wil verkondigen.quote:Ik zou niet weten waarom niet. God is god, of het nu god is, Boeddha, Shiva, Jahweh of een lantaarnpaal, wat maakt het in vredesnaam uit! Kom toch eens uit dat starre harnas van je, en kijk eens verder de wereld in.
Je verdraait mijn woorden. Ik zei dat de kerk zuiver moet blijven. Van leringen die niet in overeestemming zijn met de leer van de kerk dus. Dat is normaal. Nu vergelijk je mij al met Adolf Hitler?quote:'Deze man' komt in ieder geval heel wat christelijker over dan die Leendert van jou met zijn dwangmail.
En als iemand gaat bazelen over de kerk 'zuiveren', dan is ie in mijn ogen geen haar beter dan de man met de snor en zijn etnische zuiveringen zo rond 1940-1945.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |