Ik vind het vaak wel humor hebben, waar er twee vechten om een beenquote:Op woensdag 27 augustus 2008 23:41 schreef Topspin het volgende:
[..]
Mijn zogenaamde emotionele intelligentie is zo hoog dat ik geen tijd wil vrijmaken om me bezig te houden met conflicten tussen andere mensen omdat het teveel energie en tijd kost
Was ik rechter of advocaat en was het dus mijn beroep dan was het wat anders. Heb wat te doen om conflicten op internet te begrijpen ook
Ik kan dus doodmoe worden van conflicten op internet omdat ik het nut niet inzie ervan
Tis Godsamme internetalsof het echte leven niet genoeg conflicten kent ook
![]()
Tsja, ach ik geloofde al in God en Jezus Christus en Reiki heeft dat inderdaad versterkt. Maar volgens de ZDA van Ali moet ik dus mijn Reiki opgeven om lid van de kerk te worden, en daar geloof ik dus niet in. Dan maar op mijn eigen manier gelovig.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 06:50 schreef ToT het volgende:
Sommigen waren al Christen, en hun overtuiging in God is sterker geworden.
Bij sommigen (die ik overigens niet zelf heb behandeld) lijkt door Reiki het balletje aan het rollen te zijn gegaan en die hebben zich bekeerd tot het Christendom.
De meeste anderen hebben wel een versterkte overtuiging van het bestaan van iets goddelijks gekregen, maar weten (nog?) niet precies wat ze zich er bij voor moeten stellen.
En volgens de katholieken moet je....quote:Op donderdag 28 augustus 2008 10:00 schreef Windigo het volgende:
[..]
Tsja, ach ik geloofde al in God en Jezus Christus en Reiki heeft dat inderdaad versterkt. Maar volgens de ZDA van Ali moet ik dus mijn Reiki opgeven om lid van de kerk te worden, en daar geloof ik dus niet in. Dan maar op mijn eigen manier gelovig.
De heilige geest komt niet alleen tot mensen na hun bekeringen in de bijbel, op meerdere momenten is het eerst heilige geest en daarna bekering.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 20:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Oke, maar je kan dus ervaringen zoals beschreven in de bijbel vergelijken met je eigen ervaringen, of niet? Dus als de mensen in de bijbel beschrijven dat ze de gaven van de Heilige Geest pas kregen ná hun bekering, en dat het ook onmogelijk was om ervoor te betalen zoals dat bij Reiki wel kan(iemand in de bijbel wilde dat doen, Simon de tovenaar heet die), dan kunnen we dus concluderen dat de mensen in de bijbel het waarschijnlijk niet over hetzelfde hadden als wat jij ervaart met reiki, toch? Omdat de manier van het krijgen van die gaven zo verschillend is dus, en ze ook een ander doel dienden.
Maar ondertussen wel met een zeer zelfingenomen blikquote:Op woensdag 27 augustus 2008 17:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee haushofer, het gaat niet om zelfbevestiging, het gaat om erachter zien te komen wat correct is en wat niet (edit: in de zin van waar of onwaar, juist of onjuist), wat klopt en wat niet.
Zoals ik zei, dergelijke acties zullen ook met een goede intentie worden gedaan. Maar het draait in mijn ogen ook om zelfbevestigingquote:Ik dring haar niks op, maar als ik vermoed dat ze al dan niet bewust voorgelogen wordt, zeg ik daar wat van. Of dat nou om jou gaat, of een ander, en of het nou om mijn geloof gaat of iets anders, dat maakt me niet uiten ik zou het op prijs stellen als iemand anders hetzelfde bij mij zou doen. Zeker wanneer het om zulke levensingrijpende zaken gaat.
Ik vind usui veel fijner persoonlijk, heb met beide ervaring en usui past gewoon beter bij mij, veel minder opsmuk, veel meer basic, gericht op zelfwerk, de prachtige boeddhistische onderslag eronder.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 22:22 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik ben Tera Mai master en vind de bedragen die Kathleen Milner vraagt inderdaad ook erg hoog. Ikzelf vraag zeer bescheiden vergoedingen voor inwijdingen. Mensen een paar honderd euro voor een weekendje laten lappen vind ik bullshit. Ja zo weet je zeker dat mensen echt gemotiveerd zijn. Mja ik denk dat het motiveren van mensen ook wel een stukje van de cursus is. Overigens heb ikzelf nog geen cursist gehad die niet gemotiveerd was.
Verder vind ik het ook logisch dat je voor mensen met een krappe portemonee (jongeren die nog op school zitten enzo) gewoon minder vraagt dan volwassenen met een baan.
Edit: Overigens @ dat patent dat er op Tera Mai rust: dat zorgt er voor dat elke Tera Mai inwijding precies zo is zoals Kathleen Milner zegt dat hij moet gaan. Je mag er best veranderingen aan maken, maar dan mag het geen Tera Mai meer heten.
Zij verdient geen cent aan de inwijdingen die andere masters doen, ze wil dat Tera mai puur blijft. Met Usui Reiki heb je talloze masters die ieder mensen op een andere manier inwijden met andere symbolen en andere handelingen. Sommige Reiki-vormen zijn enorm verslapt. Dat wil zij gewoon niet.
Overigens zijn er uiteraard ook genoeg goede Usui Reiki masters hoor!!!
quote:Op donderdag 28 augustus 2008 11:01 schreef Haushofer het volgende:
Je liet me laatst een video van Walter Veith zien. Het is voor mij overduidelijk dat die man bezig is om historische en wetenschappelijke feiten/interpretaties om te buigen naar zijn Christelijke wereldbeeld.
Ik heb verschillende stukken van em gezien, en moet eigenlijk nog even zijn video over de exodus bekijken. Over geschiedenis weet ik dan niet zo veel, maar ik heb em ook uitspraken horen doen over zaken als de oerknal en dergelijke. Daar ging hij redelijk hard de mist in, en dan is het voor mij moeilijk om zo'n kerel nog serieus te nemen.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 11:15 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
![]()
Heb jij er trouwens maar één hoeven kijken? Ik moest alle 56 uur gaan bekijken vond Ali. Ik heb echter vorig jaar al eens een keertje een uur of 4 gekeken, en had mijn buik toen al vol van de zelfingenomenheid van Veith. En trouwens ook van de doodsaaie manier waarop hij met zijn digitale aanwijsstokje de teksten volgt die hij letterlijk staat op te lezen.
Ik snap echter dat als je al zo paranoia bent aangelegd en een wereldvreemd beeld hebt, dat deze video's om te smullen zijn, en een hoog: ' Zie je nou wel!!" gehalte hebben.
Ik ben het wel eens met je betoog over Veith. Af en toe slaat hij de plank ook mis, ook met die XTC pillen. Ik ken mensen die producenten van XTC kennen en die stampen er ook van die symbolen op zonder verdere betekenis. Maar dat zijn bijzaken. De kern van zijn verhaal klopt voor zover ik dat zelf uit heb kunnen zoeken. Ook zijn verhaal over mensenrechten is correct. Het enige wat nog ontbreekt is in het hele verhaal is de connectie met global warming en duurzame ontwikkeling. Ik denk dat zijn verhaal in grote lijnen correct is maar iets te snel de wereld ingetrokken is om het te verkondigen. Hij had de puntjes op de i moeten zetten en zijn rust bewaren tijdens de lezingen. Maar fouten maken is menselijk.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 12:15 schreef wiseguy-23 het volgende:
Heyy Haushofer ik begrijp wat je zegt over Walter Veith. Door wishfull-thinking zet hij feiten in zijn eigen verkeerde perspectief. Zijn grote verhaal klopt denk ik wel. Er is gewoon veels te veel info dat bevestigt dat er op aarde een strijd plaatsvindt tussen satan en Christus.
Paar voorbeelden wishfull thinking:
- Hij noemt Peter Hans Kolvenbach een Duitser, terwijl hij een Nederlander is!
- Hij gebruikt een speech van Bush Senior om te illustreren dat men met een nieuwe wereldorde bezig is. Ik denk dat het wel zou kunnen dat men met een NWO bezig is, maar deze speech heeft daar niks mee te maken. Bush SR heeft het hier over de postkoude oorlog periode, waarin internationaal recht prevaleert boven nationale belangen. Dit is een zeer goede zaak als je je bedenkt dat de kans op conflicten enorm is afgelopen. IN deze speech zegt hij notabene dat staten 0 procent van hun soevereiniteit hoeven af te staan. In een nieuwe wereldorde zou je verwachten dat dat wel het geval zou moeten zijn. Dan resteert de vraag, hoe ziet de NWO eruit?Ik denk zoals Ellen White zei als nationale staten in internationale samenwerkingsverbanden, IGO s en vakbonden. De bijbel zegt dat ze allemaal de katholieke kerk zullen achterna lopen en een van zin zullen zijn.
- Hij kraakt mensenrechten af en propagandeert Gods wetten over de hele wereld. Dit is natuurlijk een mooie gedachte maar niet realistisch.
Desalniettemin denk ik dat het meeste wat hij zegt waar is, maar ieder moet voor zichzelf een bepaalde houding bepalen en niet klakkeloos de houding overnemen van iemand die beweert het allemaal te weten, ook al zou hij alles weten.
Voor Windigo; ik begrijp je dillemma, je probert overal het goede uit te halen. Misschien is reiki niet per definitie slecht, maar sta je daardoor wel open voor de invloeden van het kwade. Toen ik lastig gevallen werd door entiteiten in mijn slaap hoefde ik alleen maar Jezus aan te roepen en dan was alles ok en vredig. Seconden daarvoor voelde ik dan nog een enorme angst en voelde ik aanwezigheid als electriciteit door mijn lichaam heen gaan terwijl ik mij niet kon bewegen. Mijn advies voor jou is simpel, God ziet en hoort alles, vraag God of als Reiki slecht is, hij ervoor zorgt dat je er geen gebruik meer van kan maken omdat je niet weet of het slecht is. Indien hij je ervoor afsluit weet je dat het slecht is, als hij je er niet voor afsluit is het a. niet slecht of b. dan kan het hem niks schelen.
Je hoeft het niet op te geven om lid van die kerk te worden, je te laten dopen, of wat dan ook. Ik geloof persoonlijk alleen niet dat het beneficieel voor jezelf of anderen is en ook niet dat er bewijs is dat reiki een gave van de God van de bijbel is. Daar ben ik niet de enige in.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 10:00 schreef Windigo het volgende:
[..]
Tsja, ach ik geloofde al in God en Jezus Christus en Reiki heeft dat inderdaad versterkt. Maar volgens de ZDA van Ali moet ik dus mijn Reiki opgeven om lid van de kerk te worden, en daar geloof ik dus niet in. Dan maar op mijn eigen manier gelovig.
Nou, als je zijn posts lees kun je zien dat het wel zo is.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 15:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Je hoeft het niet op te geven om lid van die kerk te worden, je te laten dopen, of wat dan ook. Ik geloof persoonlijk alleen niet dat het beneficieel voor jezelf of anderen is....
Wiens posts?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 15:23 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Nou, als je zijn posts lees kun je zien dat het wel zo is.
Haar postsquote:Op donderdag 28 augustus 2008 15:23 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Nou, als je zijn posts lees kun je zien dat het wel zo is.
Eigenlijk heb je wel gelijk en moet je niet alleen reiki opgeven, maar je moet jezelf opgeven voor Jezus. Hij heeft andere dingen voor je in petto dan wat je nu hebt, bent en doet, maar dat vertrouwen zal je in Hem moeten leggen. Ik kreeg zo de indruk dat je dat vertrouwen 100% had, ik stond daar versteld van toen we elkaar ontmoetten dat je al zoveel vertrouwen had, ook met wat je in Finland gaat doen enzo. Nu zie ik een tegenovergestelde ontwikkeling. Dat vind ik wel erg jammer, want het klonk allemaal erg veelbelovend aangezien het mij veel en veel langer duurde om enkele uitspraken te kunnen doe jij al deed.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 10:00 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ohquote:Op donderdag 28 augustus 2008 18:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Eigenlijk heb je wel gelijk en moet je niet alleen reiki opgeven, maar je moet jezelf opgeven voor Jezus. Hij heeft andere dingen voor je in petto dan wat je nu hebt, bent en doet,
Ja, maar ik geloof ook ECHT in God. Alleen schijnt het er niet bij je in te willen dat het dus ook op een andere manier ervaren kan worden. De uitspraken die ik deed waren ook ECHT, ZIJN nog echt, alleen mijn intenties zijn ook nog steeds oprecht, en ik heb niets opgegeven waar ik van droomde.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 18:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Eigenlijk heb je wel gelijk en moet je niet alleen reiki opgeven, maar je moet jezelf opgeven voor Jezus. Hij heeft andere dingen voor je in petto dan wat je nu hebt, bent en doet, maar dat vertrouwen zal je in Hem moeten leggen. Ik kreeg zo de indruk dat je dat vertrouwen 100% had, ik stond daar versteld van toen we elkaar ontmoetten dat je al zoveel vertrouwen had, ook met wat je in Finland gaat doen enzo. Nu zie ik een tegenovergestelde ontwikkeling. Dat vind ik wel erg jammer, want het klonk allemaal erg veelbelovend aangezien het mij veel en veel langer duurde om enkele uitspraken te kunnen doe jij al deed.
Ik vind het nogal wat als jij gaat bepalen wat het doel is in iemands leven , dat is je recht niet ,quote:Op donderdag 28 augustus 2008 18:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Eigenlijk heb je wel gelijk en moet je niet alleen reiki opgeven, maar je moet jezelf opgeven voor Jezus. Hij heeft andere dingen voor je in petto dan wat je nu hebt, bent en doet, maar dat vertrouwen zal je in Hem moeten leggen. Ik kreeg zo de indruk dat je dat vertrouwen 100% had, ik stond daar versteld van toen we elkaar ontmoetten dat je al zoveel vertrouwen had, ook met wat je in Finland gaat doen enzo. Nu zie ik een tegenovergestelde ontwikkeling. Dat vind ik wel erg jammer, want het klonk allemaal erg veelbelovend aangezien het mij veel en veel langer duurde om enkele uitspraken te kunnen doe jij al deed.
Misschien is haar geloof dan ook wel veel en veel beter dan het jouwe.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 18:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:
aangezien het mij veel en veel langer duurde om enkele uitspraken te kunnen doe jij al deed.
Eigenlijk wel , " het goddelijke" klinkt ruimer en positiever en het laat nog iets te raden over .quote:Op donderdag 28 augustus 2008 19:23 schreef Windigo het volgende:
Eigenlijk vind ik 'God' ook best klein klinken..Zo menselijk. Ik spreek liever over ''Het Goddelijke''. Het blijft immers naar mijn idee menselijk onmogelijk om ''Het'' te verklaren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |