abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 augustus 2008 @ 09:31:30 #226
34793 neo567
You know who
pi_61185272
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 23:41 schreef Topspin het volgende:

[..]

Mijn zogenaamde emotionele intelligentie is zo hoog dat ik geen tijd wil vrijmaken om me bezig te houden met conflicten tussen andere mensen omdat het teveel energie en tijd kost

Was ik rechter of advocaat en was het dus mijn beroep dan was het wat anders. Heb wat te doen om conflicten op internet te begrijpen ook

Ik kan dus doodmoe worden van conflicten op internet omdat ik het nut niet inzie ervan

Tis Godsamme internet alsof het echte leven niet genoeg conflicten kent ook
Ik vind het vaak wel humor hebben, waar er twee vechten om een been
  donderdag 28 augustus 2008 @ 10:00:12 #227
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_61185868
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 06:50 schreef ToT het volgende:
Sommigen waren al Christen, en hun overtuiging in God is sterker geworden.
Bij sommigen (die ik overigens niet zelf heb behandeld) lijkt door Reiki het balletje aan het rollen te zijn gegaan en die hebben zich bekeerd tot het Christendom.
De meeste anderen hebben wel een versterkte overtuiging van het bestaan van iets goddelijks gekregen, maar weten (nog?) niet precies wat ze zich er bij voor moeten stellen.
Tsja, ach ik geloofde al in God en Jezus Christus en Reiki heeft dat inderdaad versterkt. Maar volgens de ZDA van Ali moet ik dus mijn Reiki opgeven om lid van de kerk te worden, en daar geloof ik dus niet in. Dan maar op mijn eigen manier gelovig.
pi_61186985
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 10:00 schreef Windigo het volgende:

[..]

Tsja, ach ik geloofde al in God en Jezus Christus en Reiki heeft dat inderdaad versterkt. Maar volgens de ZDA van Ali moet ik dus mijn Reiki opgeven om lid van de kerk te worden, en daar geloof ik dus niet in. Dan maar op mijn eigen manier gelovig.
En volgens de katholieken moet je....
En volgens de Johova's getuigen moet je...
En volgens de gereformeerden moet je...
En volgens de protestanten moet je...
En volgens de mormonen moet je...
....

Het is hier op Fok altijd mooi om een discussie te zien tussen 2 Christenen die beide zijn ingelezen maar allebei een andere denominatie aanhangen. Beide schuiven ze teksten naar voren, beide interpreteren ze ze soms helemaal anders, en natuurlijk hebben ze beide gelijk. Eén boek, zoveel verschillende meningen. De bijbel brengt een beetje variatie in de keuken
pi_61187069
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 20:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Oke, maar je kan dus ervaringen zoals beschreven in de bijbel vergelijken met je eigen ervaringen, of niet? Dus als de mensen in de bijbel beschrijven dat ze de gaven van de Heilige Geest pas kregen ná hun bekering, en dat het ook onmogelijk was om ervoor te betalen zoals dat bij Reiki wel kan(iemand in de bijbel wilde dat doen, Simon de tovenaar heet die), dan kunnen we dus concluderen dat de mensen in de bijbel het waarschijnlijk niet over hetzelfde hadden als wat jij ervaart met reiki, toch? Omdat de manier van het krijgen van die gaven zo verschillend is dus, en ze ook een ander doel dienden.
De heilige geest komt niet alleen tot mensen na hun bekeringen in de bijbel, op meerdere momenten is het eerst heilige geest en daarna bekering.

Wat betaling betrefd, we leven nu eenmaal in een wereld waar je moet leven, als je van iets je levenswerk maakt zal je ook er wat aan moeten verdienen, anders houdt het erg snel op.
Zelfs jezus moest eten, die werd dan niet in geld betaald, maar kon wel eten e.d.
De voorganger van jouw kerk doet dat vast ook niet gratis, die krijgt ook geld voor het brengen van gods woord, hij zal wel moeten, hoe moet hij en zijn gezin anders eten, een dak hebben boven hun hoofd enz?

De manier van die gave verkrijgen verschilt ook al niet zoveel, ze legde de handen op en hoppa....(er staat meerdere keren beschreven hoe de apostelen bij iemand de hand oplegde, dat persoon lieten gaan en dat dat persoon tot bekering kwam en gods woord ging uitdragen).

Je kan verschillen zien, je kan ook overeenkomsten zien, het is natuurlijk maar net wat jouw interpertatie is, dat is waar we hier keer op keer tegenaan lopen, dat jij enkel en alleen jouw eigen interpertatie als goed neerzet, maar het is een feit dat als je met andere ogen kijkt je er andere dingen uit kan halen.
Het is dus maar net hoe je het ziet.

Ik weet dat er fervent christenen zijn die aan reiki, of aan een andere vorm van healing doen, er bestaat natuurlijk veel meer dan alleen reiki.
Die zijn ervan overtuigd dat ze dat met de zegen van god doen, doen dat ook in naam van god, ze zijn erg gelovig vaak, kennen hun bijbel, houden erg veel van jezus en zijn tot de conclusie gekomen vanuit hun geloof dat het wel degelijk samen kan gaan.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_61187081
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 17:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee haushofer, het gaat niet om zelfbevestiging, het gaat om erachter zien te komen wat correct is en wat niet (edit: in de zin van waar of onwaar, juist of onjuist), wat klopt en wat niet.
Maar ondertussen wel met een zeer zelfingenomen blik Je liet me laatst een video van Walter Veith zien. Het is voor mij overduidelijk dat die man bezig is om historische en wetenschappelijke feiten/interpretaties om te buigen naar zijn Christelijke wereldbeeld. En natuurlijk zal daar es wat tussen zitten wat aannemelijk klinkt, maar het is zoeken naar feiten voor bevestiging.
quote:
Ik dring haar niks op, maar als ik vermoed dat ze al dan niet bewust voorgelogen wordt, zeg ik daar wat van. Of dat nou om jou gaat, of een ander, en of het nou om mijn geloof gaat of iets anders, dat maakt me niet uiten ik zou het op prijs stellen als iemand anders hetzelfde bij mij zou doen. Zeker wanneer het om zulke levensingrijpende zaken gaat.
Zoals ik zei, dergelijke acties zullen ook met een goede intentie worden gedaan. Maar het draait in mijn ogen ook om zelfbevestiging Als jij kunt bidden dat iemand anders zijn/haar wereldbeeld verandert, dan bevestigt dat des te meer je eigen.
pi_61187295
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 22:22 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik ben Tera Mai master en vind de bedragen die Kathleen Milner vraagt inderdaad ook erg hoog. Ikzelf vraag zeer bescheiden vergoedingen voor inwijdingen. Mensen een paar honderd euro voor een weekendje laten lappen vind ik bullshit. Ja zo weet je zeker dat mensen echt gemotiveerd zijn. Mja ik denk dat het motiveren van mensen ook wel een stukje van de cursus is. Overigens heb ikzelf nog geen cursist gehad die niet gemotiveerd was.

Verder vind ik het ook logisch dat je voor mensen met een krappe portemonee (jongeren die nog op school zitten enzo) gewoon minder vraagt dan volwassenen met een baan.

Edit: Overigens @ dat patent dat er op Tera Mai rust: dat zorgt er voor dat elke Tera Mai inwijding precies zo is zoals Kathleen Milner zegt dat hij moet gaan. Je mag er best veranderingen aan maken, maar dan mag het geen Tera Mai meer heten.
Zij verdient geen cent aan de inwijdingen die andere masters doen, ze wil dat Tera mai puur blijft. Met Usui Reiki heb je talloze masters die ieder mensen op een andere manier inwijden met andere symbolen en andere handelingen. Sommige Reiki-vormen zijn enorm verslapt. Dat wil zij gewoon niet.
Overigens zijn er uiteraard ook genoeg goede Usui Reiki masters hoor!!!
Ik vind usui veel fijner persoonlijk, heb met beide ervaring en usui past gewoon beter bij mij, veel minder opsmuk, veel meer basic, gericht op zelfwerk, de prachtige boeddhistische onderslag eronder.

Persoonlijk vind ik ook niet dat moeite doen in geld moet zitten, het moet in het traject zitten, dat je pas verder komt na gedegen zelfwerk e.d., veel oefening, dat je daarop beoordeeld wordt, niet op het geld wat je neerlegt en ga maar door.

Het hele systeem hier in het westen dat jan en alleman maar master moet worden vind ik niet goed, het is nooit bedoeld geweest als zodanig en het levert mijn inziens hier en daar wat problemen op.
Het is niet zozeer dat andere vormen verwatert zijn, het is mee dat mensen snel doorstromen naa master terwijl dat een levenslang pad hoort te zijn, er is niet genoeg oefening, niet genoeg zelfwerk, er wordt te weinig aandacht besteed aan de basis, dat is wat eraan schort in mijn ogen.

Ik ben gek op reiki, heb heel weinig met de westerse reiki-scene.
Teveel mensen worden te snel master, nu heb ik dat ook gehad, want je loopt in die reiki-scene en dat wordt je ook van alle kanten gezegd, toe maar nog een inwijding, is goed, is leuk, maar leraar ben ik bij lange na nog niet, dat is wat master zijn is, leraar zijn en daarvoor zijn bakken aan ervaring nodig en moet je eigen huisje echt goed schoon zijn, misschien kom ik wel nooit zover dat ik mezelf als leraar zie, dat ik vind dat ik dat als zodanig mag voeren, maar ook dat is ok, dat geld in de originele zin voor de meeste mensen namelijk, het is nooit zo bedoeld geweest dat iedere jan en miep van op de hoek maa leraar zouden worden.

Moet wel zeggen dat ik ooit gepraat heb en behandeld ben door iemand van de alliance, dat is dure shit, exclusief, kom je niet zomaar in en zeker niet zomaar hoger in, maar in alle eerlijkheid, wat hij deed liet welke andere master die ik ooit heb meegemaakt in het stof bijten, dat was mindblowing.
Die pakken het heel traditioneel aan, vind het ziekelijk duur, maar dat heeft als reden dat het ook niet voor iedereen is, dat niet iedereen zomaar even master kan worden, dat kost veel inzet, in geld en oefening.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_61187403
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 11:01 schreef Haushofer het volgende:
Je liet me laatst een video van Walter Veith zien. Het is voor mij overduidelijk dat die man bezig is om historische en wetenschappelijke feiten/interpretaties om te buigen naar zijn Christelijke wereldbeeld.

Heb jij er trouwens maar één hoeven kijken? Ik moest alle 56 uur gaan bekijken vond Ali. Ik heb echter vorig jaar al eens een keertje een uur of 4 gekeken, en had mijn buik toen al vol van de zelfingenomenheid van Veith. En trouwens ook van de doodsaaie manier waarop hij met zijn digitale aanwijsstokje de teksten volgt die hij letterlijk staat op te lezen.

Ik snap echter dat als je al zo paranoia bent aangelegd en een wereldvreemd beeld hebt, dat deze video's om te smullen zijn, en een hoog: ' Zie je nou wel!!" gehalte hebben.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_61187645
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 11:15 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Heb jij er trouwens maar één hoeven kijken? Ik moest alle 56 uur gaan bekijken vond Ali. Ik heb echter vorig jaar al eens een keertje een uur of 4 gekeken, en had mijn buik toen al vol van de zelfingenomenheid van Veith. En trouwens ook van de doodsaaie manier waarop hij met zijn digitale aanwijsstokje de teksten volgt die hij letterlijk staat op te lezen.

Ik snap echter dat als je al zo paranoia bent aangelegd en een wereldvreemd beeld hebt, dat deze video's om te smullen zijn, en een hoog: ' Zie je nou wel!!" gehalte hebben.
Ik heb verschillende stukken van em gezien, en moet eigenlijk nog even zijn video over de exodus bekijken. Over geschiedenis weet ik dan niet zo veel, maar ik heb em ook uitspraken horen doen over zaken als de oerknal en dergelijke. Daar ging hij redelijk hard de mist in, en dan is het voor mij moeilijk om zo'n kerel nog serieus te nemen.

Of het nou Walter Veith of David Icke zijn; iedereen meent het leven spectaculair te moeten maken. In mijn ogen is dat eigenlijk het resultaat van een diepe ontevredenheid over het leven zoals het nu is. Kennelijk hebben mensen complotten, religieuze oorlogen en dergelijke nodig om het leven op te leuken.

Ik niet, en als ik al die complotmeuk serieus moet nemen dan zit ik hier 23 uur per dag op internet youtube filmpjes te kijken van complottheoreten. Ik heb wel wat beters te doen
  donderdag 28 augustus 2008 @ 12:15:44 #234
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_61188987
Heyy Haushofer ik begrijp wat je zegt over Walter Veith. Door wishfull-thinking zet hij feiten in zijn eigen verkeerde perspectief. Zijn grote verhaal klopt denk ik wel. Er is gewoon veels te veel info dat bevestigt dat er op aarde een strijd plaatsvindt tussen satan en Christus.

Paar voorbeelden wishfull thinking:
- Hij noemt Peter Hans Kolvenbach een Duitser, terwijl hij een Nederlander is!
- Hij gebruikt een speech van Bush Senior om te illustreren dat men met een nieuwe wereldorde bezig is. Ik denk dat het wel zou kunnen dat men met een NWO bezig is, maar deze speech heeft daar niks mee te maken. Bush SR heeft het hier over de postkoude oorlog periode, waarin internationaal recht prevaleert boven nationale belangen. Dit is een zeer goede zaak als je je bedenkt dat de kans op conflicten enorm is afgelopen. IN deze speech zegt hij notabene dat staten 0 procent van hun soevereiniteit hoeven af te staan. In een nieuwe wereldorde zou je verwachten dat dat wel het geval zou moeten zijn. Dan resteert de vraag, hoe ziet de NWO eruit?Ik denk zoals Ellen White zei als nationale staten in internationale samenwerkingsverbanden, IGO s en vakbonden. De bijbel zegt dat ze allemaal de katholieke kerk zullen achterna lopen en een van zin zullen zijn.
- Hij kraakt mensenrechten af en propagandeert Gods wetten over de hele wereld. Dit is natuurlijk een mooie gedachte maar niet realistisch.

Desalniettemin denk ik dat het meeste wat hij zegt waar is, maar ieder moet voor zichzelf een bepaalde houding bepalen en niet klakkeloos de houding overnemen van iemand die beweert het allemaal te weten, ook al zou hij alles weten.

Voor Windigo; ik begrijp je dillemma, je probert overal het goede uit te halen. Misschien is reiki niet per definitie slecht, maar sta je daardoor wel open voor de invloeden van het kwade. Toen ik lastig gevallen werd door entiteiten in mijn slaap hoefde ik alleen maar Jezus aan te roepen en dan was alles ok en vredig. Seconden daarvoor voelde ik dan nog een enorme angst en voelde ik aanwezigheid als electriciteit door mijn lichaam heen gaan terwijl ik mij niet kon bewegen. Mijn advies voor jou is simpel, God ziet en hoort alles, vraag God of als Reiki slecht is, hij ervoor zorgt dat je er geen gebruik meer van kan maken omdat je niet weet of het slecht is. Indien hij je ervoor afsluit weet je dat het slecht is, als hij je er niet voor afsluit is het a. niet slecht of b. dan kan het hem niks schelen.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 12:41:17 #235
34793 neo567
You know who
pi_61189694
Ik denk zomaar dat wiseguy-23 een kloon is
  donderdag 28 augustus 2008 @ 13:26:36 #236
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_61190815
Haha een kloon van wie? jou, Walter, Ali of Bush?

FF OT video. Deze is echt vet!:

Elizabeth; Tanz mit mir

pi_61193617
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 12:15 schreef wiseguy-23 het volgende:
Heyy Haushofer ik begrijp wat je zegt over Walter Veith. Door wishfull-thinking zet hij feiten in zijn eigen verkeerde perspectief. Zijn grote verhaal klopt denk ik wel. Er is gewoon veels te veel info dat bevestigt dat er op aarde een strijd plaatsvindt tussen satan en Christus.

Paar voorbeelden wishfull thinking:
- Hij noemt Peter Hans Kolvenbach een Duitser, terwijl hij een Nederlander is!
- Hij gebruikt een speech van Bush Senior om te illustreren dat men met een nieuwe wereldorde bezig is. Ik denk dat het wel zou kunnen dat men met een NWO bezig is, maar deze speech heeft daar niks mee te maken. Bush SR heeft het hier over de postkoude oorlog periode, waarin internationaal recht prevaleert boven nationale belangen. Dit is een zeer goede zaak als je je bedenkt dat de kans op conflicten enorm is afgelopen. IN deze speech zegt hij notabene dat staten 0 procent van hun soevereiniteit hoeven af te staan. In een nieuwe wereldorde zou je verwachten dat dat wel het geval zou moeten zijn. Dan resteert de vraag, hoe ziet de NWO eruit?Ik denk zoals Ellen White zei als nationale staten in internationale samenwerkingsverbanden, IGO s en vakbonden. De bijbel zegt dat ze allemaal de katholieke kerk zullen achterna lopen en een van zin zullen zijn.
- Hij kraakt mensenrechten af en propagandeert Gods wetten over de hele wereld. Dit is natuurlijk een mooie gedachte maar niet realistisch.

Desalniettemin denk ik dat het meeste wat hij zegt waar is, maar ieder moet voor zichzelf een bepaalde houding bepalen en niet klakkeloos de houding overnemen van iemand die beweert het allemaal te weten, ook al zou hij alles weten.

Voor Windigo; ik begrijp je dillemma, je probert overal het goede uit te halen. Misschien is reiki niet per definitie slecht, maar sta je daardoor wel open voor de invloeden van het kwade. Toen ik lastig gevallen werd door entiteiten in mijn slaap hoefde ik alleen maar Jezus aan te roepen en dan was alles ok en vredig. Seconden daarvoor voelde ik dan nog een enorme angst en voelde ik aanwezigheid als electriciteit door mijn lichaam heen gaan terwijl ik mij niet kon bewegen. Mijn advies voor jou is simpel, God ziet en hoort alles, vraag God of als Reiki slecht is, hij ervoor zorgt dat je er geen gebruik meer van kan maken omdat je niet weet of het slecht is. Indien hij je ervoor afsluit weet je dat het slecht is, als hij je er niet voor afsluit is het a. niet slecht of b. dan kan het hem niks schelen.
Ik ben het wel eens met je betoog over Veith. Af en toe slaat hij de plank ook mis, ook met die XTC pillen. Ik ken mensen die producenten van XTC kennen en die stampen er ook van die symbolen op zonder verdere betekenis. Maar dat zijn bijzaken. De kern van zijn verhaal klopt voor zover ik dat zelf uit heb kunnen zoeken. Ook zijn verhaal over mensenrechten is correct. Het enige wat nog ontbreekt is in het hele verhaal is de connectie met global warming en duurzame ontwikkeling. Ik denk dat zijn verhaal in grote lijnen correct is maar iets te snel de wereld ingetrokken is om het te verkondigen. Hij had de puntjes op de i moeten zetten en zijn rust bewaren tijdens de lezingen. Maar fouten maken is menselijk.

Zijn interpretatie van het christelijk geloof heeft voor mij ook bewezen waar te zijn. Ik maak exact de dingen mee zoals hij ze uitlegt, en ben ook niets in de bijbel tegengekomen wat hem tegenspreekt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_Kannibali op 28-08-2008 15:22:20 ]
pi_61193793
quote:

[..]

Je hoeft het niet op te geven om lid van die kerk te worden, je te laten dopen, of wat dan ook. Ik geloof persoonlijk alleen niet dat het beneficieel voor jezelf of anderen is en ook niet dat er bewijs is dat reiki een gave van de God van de bijbel is. Daar ben ik niet de enige in.
pi_61193982
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 15:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Je hoeft het niet op te geven om lid van die kerk te worden, je te laten dopen, of wat dan ook. Ik geloof persoonlijk alleen niet dat het beneficieel voor jezelf of anderen is....
Nou, als je zijn posts lees kun je zien dat het wel zo is.
pi_61194163
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 15:23 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Wiens posts?
  donderdag 28 augustus 2008 @ 16:21:17 #242
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_61195727
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 15:23 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Haar posts En ja, het heeft mij inderdaad veel goeds gebracht, en anderen ook, een reden waarom ik het niet zomaar op zou geven. Bovendien is het mijn beroep, en heb ik dus ook niets anders om van te leven. Dat doet je ook nog wel drie keer nadenken.
pi_61199523
quote:

[..]

Eigenlijk heb je wel gelijk en moet je niet alleen reiki opgeven, maar je moet jezelf opgeven voor Jezus. Hij heeft andere dingen voor je in petto dan wat je nu hebt, bent en doet, maar dat vertrouwen zal je in Hem moeten leggen. Ik kreeg zo de indruk dat je dat vertrouwen 100% had, ik stond daar versteld van toen we elkaar ontmoetten dat je al zoveel vertrouwen had, ook met wat je in Finland gaat doen enzo. Nu zie ik een tegenovergestelde ontwikkeling. Dat vind ik wel erg jammer, want het klonk allemaal erg veelbelovend aangezien het mij veel en veel langer duurde om enkele uitspraken te kunnen doe jij al deed.
pi_61200119
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 18:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Eigenlijk heb je wel gelijk en moet je niet alleen reiki opgeven, maar je moet jezelf opgeven voor Jezus. Hij heeft andere dingen voor je in petto dan wat je nu hebt, bent en doet,
Oh

Jezus kwam vanmorgen naar jou toe toe en zei: 'Hé, Ali, pik, luister effies wil je? Ik heb die Windigo eens bezig gezien, en ik heb hele andere dingen voor haar in petto dan wat ze nu heeft en doet. Ja, ik ga dat niet tegen haar zelf zeggen hoor, jij bent een veel en veel beter klankbord en hebt alle wijsheid in pacht. Dus je brengt de boodschap wel effies over hé?? Ook dat gedoe van dat ze zichzelf helemaal moet opgeven voor mij enzo. Bedankt hoor dude...."

Waar haal je de ongelooflijke impertinentie vandaan!
  donderdag 28 augustus 2008 @ 19:14:30 #245
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_61200227
quote:

[..]

Eigenlijk heb je wel gelijk en moet je niet alleen reiki opgeven, maar je moet jezelf opgeven voor Jezus. Hij heeft andere dingen voor je in petto dan wat je nu hebt, bent en doet, maar dat vertrouwen zal je in Hem moeten leggen. Ik kreeg zo de indruk dat je dat vertrouwen 100% had, ik stond daar versteld van toen we elkaar ontmoetten dat je al zoveel vertrouwen had, ook met wat je in Finland gaat doen enzo. Nu zie ik een tegenovergestelde ontwikkeling. Dat vind ik wel erg jammer, want het klonk allemaal erg veelbelovend aangezien het mij veel en veel langer duurde om enkele uitspraken te kunnen doe jij al deed.
Ja, maar ik geloof ook ECHT in God. Alleen schijnt het er niet bij je in te willen dat het dus ook op een andere manier ervaren kan worden. De uitspraken die ik deed waren ook ECHT, ZIJN nog echt, alleen mijn intenties zijn ook nog steeds oprecht, en ik heb niets opgegeven waar ik van droomde.

Ik ontwikkel me niet tegenovergesteld, ik ga nog steeds de Bijbel lezen, ik ben alleen niet overtuigd dat jou weg de enige weg is. Want geloven doe ik al, dat heb je zelf ook ervaren. Ik heb alleen niet ervaren dat het noodzakelijk is op te geven wat mij zoveel geholpen heeft, en waar ik van geloof dat het mij gemaakt heeft wie ik ben, namelijk Reiki. Ik ben door Reiki gaan geloven, heb God in alle oprechtheid gevraagd om als dat nodig was de Reiki te verwijderen, en het is niet weg. Dan kan ik alleen nog maar geloven dat God dat zo wil.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 19:19:50 #246
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_61200386
quote:

[..]

Ik vind het nogal wat als jij gaat bepalen wat het doel is in iemands leven , dat is je recht niet ,
en je kan never nooit het overzicht hebben om dat te zeggen , waarom doe je dat eigenlijk ?
ik vind het niet normaal eerlijk gezegt , ben jij god ? heb jij mij of iemand anders geschapen ? heb je het overzicht van iemands leven tot de dood en de eeuwigheid ?
Zie jij waar een individu hoort te zijn in welk moment in zijn of haar leven ?
Heb jij het overzicht wie ze moeten ontmoeten en wat daar verder uit rolt ? er zijn zoveel vragen die je niet zou kunnen beantwoorden dus je moet ook niet beweren wat iemands levenspad hoort te zijn , daar MOET je echt vanaf blijven , dat is ECHT je plek NIET .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  donderdag 28 augustus 2008 @ 19:23:40 #247
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_61200470
Eigenlijk vind ik 'God' ook best klein klinken..Zo menselijk. Ik spreek liever over ''Het Goddelijke''. Het blijft immers naar mijn idee menselijk onmogelijk om ''Het'' te verklaren.
pi_61204408
Ali, je ziet geen bewijs voor dat Reiki van God zou komen, maar er is ook geen bewijs dat het NIET zo zou zijn!
Jij neemt ongelooflijk veel dingen zomaar aan en zegt tegen ons dat we ons maar ik dingen moeten gaan verdiepen.
pi_61204597
quote:

aangezien het mij veel en veel langer duurde om enkele uitspraken te kunnen doe jij al deed.
Misschien is haar geloof dan ook wel veel en veel beter dan het jouwe.

Overigens, wat zou dat pad dan zijn dat jezus voor haar heeft uitgestippeld? De ZDA zeker? Pas als ze daarbij toetreedt is het goed? Of mag ze van de ZDA toch gewoon op haar eigen manier in god geloven??
  donderdag 28 augustus 2008 @ 22:42:38 #250
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_61205735
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 19:23 schreef Windigo het volgende:
Eigenlijk vind ik 'God' ook best klein klinken..Zo menselijk. Ik spreek liever over ''Het Goddelijke''. Het blijft immers naar mijn idee menselijk onmogelijk om ''Het'' te verklaren.
Eigenlijk wel , " het goddelijke" klinkt ruimer en positiever en het laat nog iets te raden over .
De benaming god heeft een begin, een midden en een eind .
En er kleven ook wat negatieve associaties en geschriften aan het woord god , het is niet magisch meer terwijl het dat wel zou moeten zijn , juist omdat het als mens onmogelijk is om te verklaren .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')