quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 12:07 schreef IFU het volgende:
[..]
Als ik zie hoeveel gebouwen er in amsterdam jaren leeg staan , kantoor complex naast me staat al 11 jaar leeg.
Terwijl mensen in amsterdam 7 jaar op een woning moeten wachten.
Zo`n leeg kantoor pand mag dan van mij gekraakt worden.
Ja maar die motten ze niet, dat staat niet in het centrum!quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 12:07 schreef IFU het volgende:
[..]
Als ik zie hoeveel gebouwen er in amsterdam jaren leeg staan , kantoor complex naast me staat al 11 jaar leeg.
Terwijl mensen in amsterdam 7 jaar op een woning moeten wachten.
Zo`n leeg kantoor pand mag dan van mij gekraakt worden.
Als de eigenaar het best vind, is kraken dus niet nodig. Dan kan het ook prima legaal geregeld worden.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 12:03 schreef duymelijntje het volgende:
[..]
Wat ik mijn mijn post wil zeggen is dat het niet altijd gaat zoals het op de televisie wordt gebracht.
Vriend van mij woonde in een kraakpand met wat vrienden, ze hadden er zelfs een clubhuis van gemaakt, soort een grote loods met wat kleinere gebouwtjes eromheen en de eigenaar vond het ok, want het was toch een slooppand.
Tsja, hadden ze het maar netjes moeten regelen met een huurcontract met de eigenaar.quote:Op een dag zijn ze onverwachts uit hun bed getrokken door de ME, zelfs de eigenaar wist van niks en was het er ook niet mee eens, omdat ze zulk goed werk voor de buurt deden. Vervolgens hebben ze het pand ontruimt en hebben alle spullen waarvan hun vonden dat het spullen waren in een grote container geflikkert waaruit ze de dag erna hun spullen mochten gaan vissen.
Omdat het... tadadaaa... een slooppand is en geen woonpand. Wij hebben hier in het dorp nu een krakert die met zijn goede intenties de bouw van 8 appartementen tegenhoud omdat hij in een slooppand is gaan wonen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 12:11 schreef duymelijntje het volgende:
[..]helemaal mee eens.
En slooppanden trouwens ook vind ik, als ze toch al worden gesloopt, waarom mag er dan niet even iemand tijdelijk in wonen. In ieder geval totdat ie een betaalde woning heeft gevonden.
Dan is het gewoon een debiele kraker en geeft ie andere krakers een slechte naam, want ik ken er zat die gewoon hebben afgesproken dat de eigenaar ze een paar weken vantevoren zou bellen als het gesloopt zou worden en netjes zijn uitgegaanquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 12:13 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Omdat het... tadadaaa... een slooppand is en geen woonpand. Wij hebben hier in het dorp nu een krakert die met zijn goede intenties de bouw van 8 appartementen tegenhoud omdat hij in een slooppand is gaan wonen.Dit kan nu niet gesloopt worden, want ja, er woont iemand in en dus moeten er rijen procdures worden doorlopen voordat de kraker (met goede intenties) eruit gesodemieterd kan worden.
Verklap ons dan maar eens waar betaalbare woonruimte op korte termijn beschikbaar is in de randstad.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 11:55 schreef rockdahouse het volgende:
[..]
dan ga je toch gewoon huren....
en als amsterdam centrum te duur is ga je in een dorp in de directe omgeving zitten en pak je het OV om naar de stad te komen....
Maar gemeentes slopen ook heel graag. Als je carriere wil maken binnen de gemeente of een woningbouwvereniging moet je niet gaan proberen karakteristieke panden in stand te houden en straten en buurten hun karakter en sociale omgeving te laten behouden.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 12:13 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Omdat het... tadadaaa... een slooppand is en geen woonpand. Wij hebben hier in het dorp nu een krakert die met zijn goede intenties de bouw van 8 appartementen tegenhoud omdat hij in een slooppand is gaan wonen.Dit kan nu niet gesloopt worden, want ja, er woont iemand in en dus moeten er rijen procdures worden doorlopen voordat de kraker (met goede intenties) eruit gesodemieterd kan worden.
Waarom precies?quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 12:24 schreef duymelijntje het volgende:
En anti-kraak zouden ze dan wel iets zekerder moeten maken vind ik, er is nu een opzegtermijn van 2 weken, vind maar een iets binnen 2 weken en dan heb je ook nog het probleem, dat je even snel met heel veel geld moet zien aan te komen, want dan moet je snel borg en huur voor iets nieuws gaan betalen.
Vind eigenlijk dat ze de opzegtermijn van beide kanten 4 weken moeten maken, das wel zo eerlijk.
The horror.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 12:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Anders zijn alle binnensteden binnenkort bewoond door bedrijven en keurige bovenmodale brave burgers
Waarom denk je dat een hoop mensen kraken en niet voor een prikkie in antikraak zitten?quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 12:32 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Waarom precies?
Als je volledige bescherming wil hebben dan huur of koop je op de normale markt iets.
Aan beide kanten is de prijs er dan ook naar.
Wat hij zegt!quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 12:32 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Waarom precies?
Als je volledige bescherming wil hebben dan huur of koop je op de normale markt iets.
Aan beide kanten is de prijs er dan ook naar.
Je vergeet het risico (Eruit gefikkerd worden door de ME na een flauwe tip van de buren die een hekel aan je hebben) erbij te vermelden!quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 12:37 schreef duymelijntje het volgende:
[..]
Waarom denk je dat een hoop mensen kraken en niet voor een prikkie in antikraak zitten?
Over het algemeen ben je eerder op de hoogte van je vertrekdatum uit een kraakpand dan een antikraakpand, je kan in de gaten houden hou het zit met bouwvergunningen of met de eigenaar een band kweken waardoor je veel zekerder bent. Wat denk je dat mensen liever doen, in alle onzekerheid met 2 weken opzegtermijn en met huur antikraken. Of een dealtje sluiten met de eigenaar van een pand dat je er goed op past en dat hij op tijd laat weten als je eruit moet?
Daar gaat het om!!
Tja...het is idd jammer dat de overheid, ondanks alle rotzooi die ze schoppen, toch die onvoorwaardelijke steun krijgt van een deel van de bevolking.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 12:09 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat komt omdat die asociale krakers zoveel meer gehaat zijn dan de overheid.
Ik ben dan ook tegen kraken.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 12:37 schreef duymelijntje het volgende:
[..]
Waarom denk je dat een hoop mensen kraken en niet voor een prikkie in antikraak zitten?
Over het algemeen ben je eerder op de hoogte van je vertrekdatum uit een kraakpand dan een antikraakpand, je kan in de gaten houden hou het zit met bouwvergunningen of met de eigenaar een band kweken waardoor je veel zekerder bent. Wat denk je dat mensen liever doen, in alle onzekerheid met 2 weken opzegtermijn en met huur antikraken. Of een dealtje sluiten met de eigenaar van een pand dat je er goed op past en dat hij op tijd laat weten als je eruit moet?
Daar gaat het om!!
Zoals als eerder aangegeven, vergroot het komen van deze wet de problemen op de huizenmarkt eerder, dan het iets oplost, ik vraag me echt af waarom sommige voorstanders van dit wetsvoorstel dit negeren en niet eerst, wat mij logisch lijkt, de echte problemen op de huizenmarkt willen aanpakken, waardoor wellicht het krakersprobleem zichzelf zou kunnen oplossen?quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 12:40 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Ik ben dan ook tegen kraken.
Van mij mag die wet er vandaag nog komen.
Eindelijk iemand die het ook begrijptquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 12:52 schreef Semisane het volgende:
[..]
Zoals als eerder aangegeven, vergroot het komen van deze wet de problemen op de huizenmarkt eerder, dan het iets oplost, ik vraag me echt af waarom sommige voorstanders van dit wetsvoorstel dit negeren en niet eerst, wat mij logisch lijkt, de echte problemen op de huizenmarkt willen aanpakken, waardoor wellicht het krakersprobleem zichzelf zou kunnen oplossen?
Dit is enkel een methode voor de overheid om meer macht naar zichzelf toe te trekken, terwijl die een grote oorzaak zijn van de problemen op de huizenmarkt in de eerste plaats en daarvoor wil je ze belonen met nog meer macht. Als dat echt hetgene is wat jij wilt, nou prima.
De asociale krakers zijn echt al aan te pakken hoor, met de huidige wetgeven, je zou dus ook kunnen eisen van je overheid dat ze daar dus meer moeite in gaan steken, naast uiteraard het oplossen van de vele problemen op de huizenmarkt.
Helaas liggen die problemen bij de overheid, omdat ze zo achterlijk veel zeggenschap hebben over bouwvergunningen, ze de HRA niet durven aan te pakken enz.
quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:00 schreef nikk het volgende:
Eindelijk.
En de vrees voor leegstand is ongegrond daar de gemeente dit in de gaten zal houden.
Hoezo de krakerswereld? Hebben zij gevraagd om alsjeblieft Polen hierheen te laten komen..??quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:02 schreef Blik het volgende:
Het krakersprobleem zal zich nooit vanzelf oplossen in de grote stad. Er zullen namelijk altijd mensen vanuit landen waar minder geld voorhanden is (bijv. Oost-Europa) in Nederland willen wonen. Die huizen zullen altijd te duur blijven, dus zal er altijd behoefte blijven om ergens zeer goedkoop te wonen. En je hoeft niet persé in de grote stad te wonen, je kan ook in Friesland wonen (maar dat is niet leuk en daar heb je geen coffeeshops).
De krakerswereld zou eens de hand in eigen boezem moeten steken, en een gedragscode op moeten stellen.
vind trouwens ook dat de overheid de andere problematiek ook aan moet pakken, maar de krakers aanpakken is een mooie eerste stap
Hahaha, inderdaad, ze hebben nu al moeite met alles regelen en dan hebben ze er straks ook nog duizenden extra daklozen bij en tijdelijk in opvangcentra gaat ook niet, want die zitten ook al vol.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:03 schreef Semisane het volgende:
[..]En jij denkt dat de overheid daar een goed beleid voor kan vormen? Gebasseerd op hun uitstekende resultaten wat dit betreft in de afgelopen 30/40 jaar?
De overheid geeft geen garanties wat dat betreft af hoor, maar goed..als men echt daar vanuit gaat...neem het risico dan maar. Enkel zeur niet als de situatie verslechtert.
Dat denk ik wel. Als het lukt met sociale woningbouw dan lukt het heus ook wel met die paar panden die leegstaan. Sowieso, de voordelen die het wetsvoorstel met zich meebrengt zijn vele malen groter dan de mogelijke nadelen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:03 schreef Semisane het volgende:
[..]En jij denkt dat de overheid daar een goed beleid voor kan vormen? Gebasseerd op hun uitstekende resultaten wat dit betreft in de afgelopen 30/40 jaar?
De overheid geeft geen garanties wat dat betreft af hoor, maar goed..als men echt daar vanuit gaat...neem het risico dan maar. Enkel zeur niet als de situatie verslechtert.
quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:05 schreef Roi het volgende:
Beetje jammer dat iedereen de conservatieve schapen hier kraken als synoniem ziet voor criminelen. Dit is zeker niet het geval.
Gewoon een baan zoeken en huur betalen zoals alle anderen. Of op straat slapen, dat mag ook.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:06 schreef duymelijntje het volgende:
[..]
Hahaha, inderdaad, ze hebben nu al moeite met alles regelen en dan hebben ze er straks ook nog duizenden extra daklozen bij en tijdelijk in opvangcentra gaat ook niet, want die zitten ook al vol.
Ow waar lukt dat dan, geef ons eens een voorbeeld, ik heb hier al een post neergezet dat de woningbouwproductie nu net voor het eerste jaar op het gewenste niveau is, maar de komende jaren weer zal gaan zakken onder de doelstellingsnormen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:07 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat denk ik wel. Als het lukt met sociale woningbouw dan lukt het heus ook wel met die paar panden die leegstaan. Sowieso, de voordelen die het wetsvoorstel met zich meebrengt zijn vele malen groter dan de mogelijke nadelen.
Nou ja ik begrijp de poster wel hoor, wat al dat geweld betreft, mag er vanuit de krakersbeweging ook wel eens een beetje geluid komen, nu doen ze alsof het hun recht is om politie en ME-ers met wapens te lijf te gaan en dat kan natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:04 schreef duymelijntje het volgende:
[..]
Hoezo de krakerswereld? Hebben zij gevraagd om alsjeblieft Polen hierheen te laten komen..??
quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:10 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ow waar lukt dat dan, geef ons eens een voorbeeld, ik heb hier al een post neergezet dat de woningbouwproductie nu net voor het eerste jaar op het gewenste niveau is, maar de komende jaren weer zal gaan zakken onder de doelstellingsnormen.
Ohw? Heb je goede voorbeelden waar dat is gelukt dan?quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:07 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat denk ik wel. Als het lukt met sociale woningbouw dan lukt het heus ook wel met die paar panden die leegstaan.
Vertel? Want ik zie eigenlijk enkel grote nadelen en het enige voordeel wat ik zie is voor de overheid, omdat die weer wat meer macht over de bevolking krijgen. (Of je moet dat als een voordeel zien)quote:Sowieso, de voordelen die het wetsvoorstel met zich meebrengt zijn vele malen groter dan de mogelijke nadelen.
Goed en massaal op straat slapende mensen gaan geen overlast Want dat is toch het grootste argument van de voorstanders geven op welke manier?quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:09 schreef nikk het volgende:
[..]
Gewoon een baan zoeken en huur betalen zoals alle anderen. Of op straat slapen, dat mag ook.
Weet je waarom, omdat een hoop krakers menselijk zijn en andere mensen niet op straat willen laten slapen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:10 schreef Scorpie het volgende:
Maarre, er word wel erg makkelijk gedaan over buitenlandse krakers als zijnde "niet onze verantwoording", maar ook zij zijn natuurlijk voor een groot deel debet aan de hele meningvorming rondom krakers.
Ik kom echter weinig krakers tegen die dat gedrag veroordelen.
Ik ook niet en dat neem ik de krakersbeweging ook zeker kwalijk en om heel eerlijk te zijn hoef je geen medelijden te hebben met krakers die rotzooi schoppen, maar daar hebben we al voldoende wetgeving voor, ik heb nog werkelijk geen enkel argument gehoord, waarom we daarvoor nog wet/verbod voor moeten krijgen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:10 schreef Scorpie het volgende:
Maarre, er word wel erg makkelijk gedaan over buitenlandse krakers als zijnde "niet onze verantwoording", maar ook zij zijn natuurlijk voor een groot deel debet aan de hele meningvorming rondom krakers.
Ik kom echter weinig krakers tegen die dat gedrag veroordelen.
Nee, maar ze beschermen ze wel als zijnde "krakers". Dus dan zou het ook zo moeten zijn dat de krakerswereld de gewelddadige krakers (en buitenlandse krakers) ter verantwoording zou moeten roepen. En dat gebeurt gewoon niet tot nauwelijks. Ja, een aantal maanden geleden toen bleek dat krakers levensgevaarlijke vallen hadden gebouwd om ME-ers te verwonden. Toen kwam er een terecht wijzend vingertje. Maar of dat zoden aan de dijk zet.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:04 schreef duymelijntje het volgende:
[..]
Hoezo de krakerswereld? Hebben zij gevraagd om alsjeblieft Polen hierheen te laten komen..??
Mwah. Ben ik niet met je eens. Als ze overlast in hun kraakpand maken zal de politie lang niet zo snel ingrijpen als dat ze overlast op straat maken.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:18 schreef duymelijntje het volgende:
[..]
Weet je waarom, omdat een hoop krakers menselijk zijn en andere mensen niet op straat willen laten slapen.
En ja, omdat de regering geen flikker regelt nemen krakers dat soort mensen soms in huis.
Dat is vrij menselijk vind ik, en trouwens, denk dat ze meer overlast zouden veroorzaken als ze op straat zouden zwerven.
Als jij me verteld welke regelgeving daar allemaal voor is, zal ik je zeggen waarom het niet werktquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:20 schreef Semisane het volgende:
[..]
Ik ook niet en dat neem ik de krakersbeweging ook zeker kwalijk en om heel eerlijk te zijn hoef je geen medelijden te hebben met krakers die rotzooi schoppen, maar daar hebben we al voldoende wetgeving voor, ik heb nog werkelijk geen enkel argument gehoord, waarom we daarvoor nog wet/verbod voor moeten krijgen.
Daar ben ik wel benieuwd naar eigenlijk; Waarom nog een wet/verbod, terwijl alle overlast al aangepakt kan worden met de huidige wetgeven.
Als iemand daar argumentatie voor kan geven...graag.
Dat is idd te zien bij een gemiddelde rel in de binnenstad, dat al die relschoppers allemaal heel snel worden afgevoerd.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mwah. Ben ik niet met je eens. Als ze overlast in hun kraakpand maken zal de politie lang niet zo snel ingrijpen als dat ze overlast op straat maken.
Overlast op straat is afgevoerd worden, dus dan is het snel uit met de pret(junks)
Maar de panden staan vrijwel nooit leeg. En dat is nu juist één van de argumenten tegen een verbod.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:15 schreef Semisane het volgende:
[..]
Ohw? Heb je goede voorbeelden waar dat is gelukt dan?Want volgens mij is juist het beleid op de sociale woningbouw in verschillende steden een ramp.
Ik zie criminelen graag aangepakt worden. En ja, inbraak en het eigendom van een ander afpakken zie ik als crimineel gedrag.quote:Vertel? Want ik zie eigenlijk enkel grote nadelen en het enige voordeel wat ik zie is voor de overheid, omdat die weer wat meer macht over de bevolking krijgen. (Of je moet dat als een voordeel zien)
En daar jij sowieso wel veel voordelen ziet, dan moet het niet al te moeilijk zijn die op te noemen.
Massaal? Dat zal wel meevallen. Als de wereld op deze simpele manier werkte sliep iedereen op straat.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:17 schreef Semisane het volgende:
[..]
Goed en massaal op straat slapende mensen gaan geen overlast Want dat is toch het grootste argument van de voorstanders geven op welke manier?
Kom nou! De wetboeken staat bol van wetten tegen diefstal, tegen vernieling, tegen mishandeling, tegen drugsverkoop/gebruik, fraude, oneigenlijk gebruik enz.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:22 schreef Blik het volgende:
[..]
Als jij me verteld welke regelgeving daar allemaal voor is, zal ik je zeggen waarom het niet werkt
Ik heb wel een idee waarom krakers zich zo gedragen af en toe, moet je kijken wat voor taal er in dit topic wordt gebruikt, ze worden afgeschilderd als kansloos, relschoppend tuig wat maar op straat mag slapen en kan wegrotten. Sorry hoor, maar als je zo in een hoek wordt gedrukt ga je daar gewoon tegenin. Ik woon zelf op dit moment gehuurd, maar heb ook een tijdje gekraakt.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:20 schreef Blik het volgende:
[..]
Nee, maar ze beschermen ze wel als zijnde "krakers". Dus dan zou het ook zo moeten zijn dat de krakerswereld de gewelddadige krakers (en buitenlandse krakers) ter verantwoording zou moeten roepen. En dat gebeurt gewoon niet tot nauwelijks. Ja, een aantal maanden geleden toen bleek dat krakers levensgevaarlijke vallen hadden gebouwd om ME-ers te verwonden. Toen kwam er een terecht wijzend vingertje. Maar of dat zoden aan de dijk zet.
En tja, het principe van de slechten verpesten het voor de goeden gaat hier ook weer op
Enig idee hoeveel mensen er kraken?quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:26 schreef nikk het volgende:
[..]
Massaal? Dat zal wel meevallen. Als de wereld op deze simpele manier werkte sliep iedereen op straat.
Het probleem is dat kraken op dit moment is toegestaan. Dus daar valt weinig tegen op te treden. En sowieso, het gebruik van drugs is in Nederland niet strafbaar. En daarbij zijn bepaalde zaken die je noemt civielrechterlijk van aard.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:27 schreef Semisane het volgende:
[..]
Kom nou! De wetboeken staat bol van wetten tegen diefstal, tegen vernieling, tegen mishandeling, tegen drugsverkoop/gebruik, fraude, oneigenlijk gebruik enz.
Dat de overheid daar geen gebruik van weet te maken is de overheid toch te verwijten? waarom zou je dan een nog meer wetten gaan maken, als ze de bestaande al niet gebruiken?
Jij denkt dat alle krakers op straat gaan slapen?quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:28 schreef Semisane het volgende:
[..]
Enig idee hoeveel mensen er kraken?Dat zijn er zeker wel een paar duizend en deze wilde je allemaal urgentie geven voor een sociale woning ofzo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |