abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 augustus 2008 @ 17:28:16 #51
210679 muay-toy
Mandingo warrior, amour faya
pi_61197405
dies liev ik wil em! breng em naar de dierenarts en houd em!(of geef em aan mij)
je moet een gegeven paard niet in de bek staren
  Moderator donderdag 28 augustus 2008 @ 18:31:53 #52
155227 crew  Guppy
dus
pi_61199019
aww, wat een schatje!! volgens mij trekt ze al wel bij

anyway, bloedprikken is niet heel erg nee, maar ook niet lekker...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 28 augustus 2008 @ 18:41:47 #53
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_61199366
We hebben zojuist het dierenziekenhuis gebeld en een afspraak (second opinion) gemaakt voor a.s. maandag. We kunnen haar dan gelijk laten inenten.

In ieder geval gaf de medewerkster aan dat je in alle andere gevallen een kitten ook gewoon bij je katten zou plaatsen. En aangezien de andere katten wel geënt zijn, is het risico minimaal. Maar dat neemt niet weg dat er altijd wel een risico is op een virus.

Verder vertelde zij dat als het katje iets onder de leden heeft, het met een vaccinatie aangewakkert zou kunnen worden. Dit omdat wordt geinjecteerd met een "levende bacterie"

Waarschijnlijk wachten we het dierenartsbezoek van maandag af, voor we de katten kennis laten maken. Overigens zijn de huidige bewenoers wel erg nieuwsgierig geworden, ze voelen dat er iets speelt.
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
pi_61203105
Wauw... kosten noch moeite worden gespaard en gave foto van de kitten, die heeft haar huis wel gevonden.
Heeft kitten al een naam? .

Zeg, verzorgen jullie ook kattige bejaarden? Dan wil ik me graag alvast inschrijven voor over een jaar of 35. .
  donderdag 28 augustus 2008 @ 22:15:06 #55
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_61204865
Ze heeft nog geen naam.
Misschien dat we na maandag daar eens over na kunnen denken. Dan hebben we een week gewacht of de kitten als vermist is opgegeven en dan zijn we naar het dierenziekenhuis geweest.

Verder kan ik vertellen dat ze echt superlief is.
Als je in haar buurt komt blaast ze wel, maar dit doet ze volgens om af te schrikken. Wij zijn ook zulke grote, vreemde wezens. Maar zodra je haar oppakt en bij je neemt, begint ze te spinnen en maakt ze zich het comfortabel.
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 19:55:34 #56
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_61250832
Nog steeds blaast ze als je bij haar in de buurt komt, maar zodra je haar oppakt is dat over.
Dan begint ze te spinnen, lekker te draaien enz.

Hier weer een fotootje!

Moderator zaterdag 30 augustus 2008 @ 20:31:33 #57
155227 crew  Guppy
dus
pi_61251894
hahaha! wat lief!! zo kan ik me helemaal niet voorstellen dat ze naar je blaast
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_61425104
Hoe gaat het nu?
  zondag 7 september 2008 @ 11:50:09 #59
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_61444539
Het gaat goed met de kleine.
Ze heeft inmiddels al kennis gemaakt met de andere katten (2) en de eerste inenting gehad.
Onze poes moet er (nog) niets van hebben en met de kater kan za al aardig overweg.

Langzaam maar zeker is ze het hele huis aan het verkennen. De plant heeft ze in ieder geval al ontdekt
  Moderator zondag 7 september 2008 @ 14:09:21 #60
155227 crew  Guppy
dus
pi_61447215
Dat vraagt om foto's natuurlijk
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 september 2008 @ 14:35:52 #61
163650 Greys
pi_61447903
En dus nog niemand gereageerd via Amivedi? Nee natuurlijk, anders had je dat wel gezegd, domme vraag
Staat daar eigenlijk een tijd voor dat je haar na een bepaalde tijd als officieel van jezelf mag beschouwen? Dat de eigenaar dan 'te laat is' om zich te melden eigenlijk?

Heerlijk om die foto te zien dat ze lekker ondeugend kijkend op schoot ligt!
Ik vind jullie helemaal geweldig dat jullie haar zo goed opvangen!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 8 september 2008 @ 17:04:33 #62
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_61476797
Meer foto's, wat een dotje zeg !!!
KuikenGuppy
pi_61497662
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 19:55 schreef Henk-B het volgende:
Nog steeds blaast ze als je bij haar in de buurt komt, maar zodra je haar oppakt is dat over.
Dan begint ze te spinnen, lekker te draaien enz.

Hier weer een fotootje!

[ afbeelding ]
dat blazen dat doen alle jongen katjes
(so cute )
volgens mij is het een goed teken,
betekent dat ze een willletje heeft
thank heavens dat je haar gevonden hebt
niet iedereen doet zoiets, daar moet je volgens mij een bijzonder mens voor zijn,

als ik die foto's zo zie,
gaat het goed komen met je ukkie

toen mijn katjes erg ziek (ondervoed, vlooien, uitgedroogd etc) waren zijn we overgegaan op hill's
er zit minder vocht in maar meer van wat ze nodig hebben aan voedingstoffen

(ik bedoel wiskas is leuk met zijn extra groente blabla maar als jij je pannen op je aanrecht laat staan zijn het niet de spruitjes die 's ochtends weg zijn)

maar als je denkt aan vocht tekort dan zijn die allergoedkoopste merken beter (80 % vocht enzo)

sorry beetje lang verhaal zo maar hoop dat je er wat aan hebt
en dat het goedkomt

owh ja en meer foto's natuurlijk ook van je andere (b)engeltjes

[ Bericht 2% gewijzigd door werty op 09-09-2008 13:44:52 (nog even een wens) ]
  dinsdag 9 september 2008 @ 22:26:36 #64
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_61511615
Het gaat heel erg goed, blaast veel minder en is lekker aan het spelen.

Meer foto's van de katten

pi_61511667
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 08:37 schreef Henk-B het volgende:
Tja ik zou nog niet weten hoe oud ze is. We hebben om 10 uur een afspraak bij de dierenarts!
Ze heeft de nacht rustig doorgebracht.

Ben nog steeds wel bang voor mijn eigen katten ivm ziektes, maar jullie hebben al aangegeven dat ik me daar niet zo erg ongerust over hoeft te maken. ( wanneer ze gescheiden zijn)
Komt waarschijnlijk dat we haar zelf buiten hebben gevonden, wanneer we haar uit het asiel hadden gehaald, had ik me daar niet zo erg zorgen over gemaakt.

Hier nog een fotootje!

[ afbeelding ]
Wat een cutie!
#geen
  dinsdag 9 september 2008 @ 23:13:27 #66
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_61512833
Laser ogen .

KuikenGuppy
pi_61624313
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 22:26 schreef Henk-B het volgende:
Het gaat heel erg goed, blaast veel minder en is lekker aan het spelen.

Meer foto's van de katten

[ afbeelding ]
hihi jut en jul op een krabpaal
pi_61625704
Mooie katten, Henk. Kitten ziet er al stukken beter uit, wat een moppie. Geweldige actie van jullie.
Het gaat dus al goed nu ze bij elkaar zijn? En heb je al een naam?

Edit: en wie verandert eindelijk ff de TT?
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_61626784
Wat een leukerd zeg!
  zondag 14 september 2008 @ 22:01:16 #70
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_61631756
quote:
Op zondag 14 september 2008 18:33 schreef CartWOman het volgende:
Mooie katten, Henk. Kitten ziet er al stukken beter uit, wat een moppie. Geweldige actie van jullie.
Het gaat dus al goed nu ze bij elkaar zijn? En heb je al een naam?

Edit: en wie verandert eindelijk ff de TT?
Dank je!
Het gaat idd al stukken beter, het kitten speelt lekker met onze kater(Simba), maar Marley(onze poes) moet nog niet veel van haar hebben.
Ze blaast ook niet meer tegen ons als we haar willen aaien, ze duikt wel een beetje ineen, maar zodra je haar aanhaalt dan spint ze als een gek!

We hebben haar tot Kiki gedoopt
pi_61634710
Het duurt blijkbaar even tot jullie haar volledige vertrouwen mogen genieten, komt vast goed. Evenals nu nog arme poes... geef d'r maar veel aandacht.

Kiki, leuke naam.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  zondag 14 september 2008 @ 23:39:15 #72
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_61634824
Ohh ik vind het echt geweldig dat jullie zoveel voor haar doen.
Jullie verdienen echt een medaille!

En inderdaad, lieve katten, schattige kitten.
En tja, gefeliciteerd met de naamgeving?
  maandag 22 september 2008 @ 08:30:11 #73
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_61817440
Hier een iets mindere update.

Het kleintje begint een beetje lusteloos te worden, speelt bijna niet meer, loop Simba niet meer achterna.
Als je met een muisje aan een draad langs haar neus gaat wilt ze hem wel pakken ,maar rennen is er niet bij.
Ze zit vaak stilletjes, maar komt wel bij je zitten.

Ook heeft ze last van Diarree ( meer geel slijm) en ik vind dat ze niet erg goed eet.
Dit is allemaal in de laatste 2 dagen gebeurd en ik vind het maar niks!

Denk gelijk weer het ergste.(FIP)
Hoop vanavond bij de dierenarts terecht te kunnen!

Wat denken jullie dat het zou kunnen zijn, maak me weer erg ongerust!
  maandag 22 september 2008 @ 08:49:11 #74
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_61817664
Ze kan bijv. iets verkeerd gegeten hebben, of een virusje hebben.

Katten zijn soms heel ziek en lamlendig, maar met de goede behandeling knappen ze verbazingwekkend snel weer helemaal op.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 22 september 2008 @ 09:02:17 #75
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_61817865
quote:
Op maandag 22 september 2008 08:49 schreef Lienekien het volgende:
Ze kan bijv. iets verkeerd gegeten hebben, of een virusje hebben.

Katten zijn soms heel ziek en lamlendig, maar met de goede behandeling knappen ze verbazingwekkend snel weer helemaal op.
Dank voor je antwoord.
Zit nu op mijn werk en ben er echt niet bij.
Hoop echt dat het niks ernstigs is, zoals kattenziekte of Fip.

Het is zo zielig om te zien dat ze alleen maar rustig zit, terwijl ze 2 dagen geleden nog lekker achter haar speeltje en Simba liep.
Hoop dat het snel avond is en dat we terecht kunnen.
pi_61818798
Kan het niet zo zijn dat ze een beetje last van haar buikje heeft nu ze ander voer van je krijgt.

Hou het wel even goed in de gaten, ze moet wel blijven eten.
Haal anders even bij de supermarkt koolvis, mijn katjes zijn er gek op.

Succes vanavond.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_61819196
Goed dat jullie vanavond naar de DA gaan. Kittens kunnen heel snel uitdrogen als ze diarree hebben. Misschien is het iets simpels zoals darmen overhoop doordat ze last van het voer heeft, maar je kunt beter maar de andere oorzaken uitsluiten.

Als het alleen de diarree is heeft de DA daar goede middelen voor en dan knapt ze supersnel weer op.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_61819613
Ik lees de hele forum en ik vind het heel schattig...

Ze voelt zich nu dus minder...

Je moet wel voer geven voor jonge poesjes...

Je hebt volwassen kattenvoer in huis voor je andere katten maar dat is nog niet goed voor Kiki

Mijn katten zijn nu 1 jaar oud en we zijn na half jaar overgegaan op volwassen voer

Maar ze waren in begin ook af en toe ziek, beroerd en zo, hoort allemaal bij in hun ontwikkeling,,,ze hebben nog geen goede weerstand...

Maar succes ermee......
  maandag 22 september 2008 @ 12:37:29 #79
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_61822227
Hoi

Allen bedankt voor de reacties!
Ze heeft idd ander voer, maar krijgt tussendoor wel natvoer.
Eergisteren at ze het wel, maar minder gulzig dan normaal.
Ook de gele kleur van de diaree vind ik vreemd.

Vanavond om half 6 een afspraak bij de Dierenarts.
pi_61823107
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 18:41 schreef Henk-B het volgende:
Verder vertelde zij dat als het katje iets onder de leden heeft, het met een vaccinatie aangewakkert zou kunnen worden. Dit omdat wordt geinjecteerd met een "levende bacterie"
Je hebt passieve en actieve vaccinaties. Bij passief wordt de anti-stof ingespoten welke het imuunsysteem overneemt. Bij actief wordt een verzwakte bacterie ingespoten en zal het beestje zelf een anti-stof aan moeten maken. Daar kunnen ze een beetje ziek van worden.

Leuk beest! Ik zeg finders, keepers...
pi_61824031
sterkte ermee
  Moderator maandag 22 september 2008 @ 16:57:41 #82
155227 crew  Guppy
dus
pi_61828558
heel veel succes met de dierenarts vanavond!
  maandag 22 september 2008 @ 19:08:53 #83
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_61831999
Komen net terug van de dierenarts.

Hij heeft naar haar gekeken en vond dat ze een beetje uitgedroogd was, haar vel sprong niet gelijk terug zeg maar.
Hij wilde haar daar een nachtje houden zodat ze haar via een infuus vocht konden toedienen.
Ook gaan ze haar een beetje bijvoeren en observeren.
Hij denkt wel dat ze erboven op komt, en dat we haar morgen al op kunnen halen.

Hij vond haar er nog niet zo slecht uitzien om aan kattenziekte te denken.

Hij zei wel dat snel bergafwaarts kon gaan met een kitten als het eenmaal slecht gaat, dus laten we hopen dat ze opknapt!
pi_61835431
Ik hoop met jullie mee, Henk.
Het lijkt op een darmprobleem, maar je weet het niet. Heel goed dat de DA Kiki een dagje observeert, hopelijk is medicatie afdoende en huppelt ze na morgen weer door het huis.
Gaat het tussen Kiki en Marley al wat beter?
  maandag 22 september 2008 @ 21:38:09 #85
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_61836324
quote:
Op maandag 22 september 2008 21:06 schreef CartWOman het volgende:
Ik hoop met jullie mee, Henk.
Het lijkt op een darmprobleem, maar je weet het niet. Heel goed dat de DA Kiki een dagje observeert, hopelijk is medicatie afdoende en huppelt ze na morgen weer door het huis.
Gaat het tussen Kiki en Marley al wat beter?
Dank je wel!
Ja ik vind het idd heel erg goed dat DA dat uit zichzelf aangaf, bij de meeste dierenartsen heb ik nooit zo'n goed gevoel.(trouwens bij de meeste artsen ook niet ) Meestal is het in de trand van "probeer dit middeltje maar en als het niet werkt kom dan maar terug"

Nee, Marley moet nog steeds niks van haar hebben en blijft maar blazen, maar dat doet ze ook nog steeds tegen Simba. Marley is meer een einzelganger die houdt meer van mensen dan van katten.

Ik ben wel nog steeds verbaasd dat het zo snel is gegaan. Vrijdag nog een aktieve speels kitten, vandaag een lusteloos beestje. Hopenlijk zijn we morgen wat wijzer en hopenlijk is dat positief!
pi_61841098
Mijn ouders hebben ook een voormalig zwerfkatje. Werd als kitten ook van de een op andere dag ontzettend lusteloos. Was amper meer iets mee te bereiken. Hij heeft uiteindelijk van de dierenarts een medicijn gekregen en ik heb 'm elke dag meerdere malen water in zijn bekje gespoten met een kleine injectiespuit (zonder naald uiteraard ). Het katje is gelukkig na een paar dagen weer opgeknapt.

Water geven is sowieso essentieel, dus misschien ook een goed idee om hem, na zijn avontuur bij de DA, nog een beetje bij te 'wateren'?

Succes met je katje iig.
  dinsdag 23 september 2008 @ 09:10:33 #87
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_61843596
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 00:23 schreef bluejean het volgende:
Mijn ouders hebben ook een voormalig zwerfkatje. Werd als kitten ook van de een op andere dag ontzettend lusteloos. Was amper meer iets mee te bereiken. Hij heeft uiteindelijk van de dierenarts een medicijn gekregen en ik heb 'm elke dag meerdere malen water in zijn bekje gespoten met een kleine injectiespuit (zonder naald uiteraard ). Het katje is gelukkig na een paar dagen weer opgeknapt.

Water geven is sowieso essentieel, dus misschien ook een goed idee om hem, na zijn avontuur bij de DA, nog een beetje bij te 'wateren'?

Succes met je katje iig.
Bedankt voor het advies!
Ik zit echt in de zenuwen, zit weer op mijn werk maar ben er totaal niet bij.
Wachten duurt altijd zo enorm lang.
Ik ben een echte doemdenker en denk altijd het ergste.
Hij zou me vandaag in de loop van de dag bellen, ik hou jullie op de hoogte!
pi_61845048
Rustig maar, komt écht wel goed. Ze is straks vast een stuk opgeknapt.
pi_61845824
Ik zou gewoon zelf bellen.

Toen mijn kat was opgenomen belde ik 's morgens meteen om half 9, om 1 uur en om 3 uur.
  dinsdag 23 september 2008 @ 13:56:03 #90
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_61849580
Heb zelf maar gebeld, maar de dokter was in vergadering. Dat was anderhalf uur geleden.

Heeft nog steeds niet gebeld, tsjonge wat kan een mens zich druk maken zeg!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 23 september 2008 @ 14:25:02 #91
163650 Greys
pi_61850127
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 13:56 schreef Henk-B het volgende:
Heb zelf maar gebeld, maar de dokter was in vergadering. Dat was anderhalf uur geleden.

Heeft nog steeds niet gebeld, tsjonge wat kan een mens zich druk maken zeg!
Ik kan het me hélemaal voorstellen dat je je zo druk maakt!
Is ook niet meer dan normaal als je van je diertje houdt.

Zal voor je duimen dat ze zich al een stuk beter voelt!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 23 september 2008 @ 14:34:05 #92
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_61850338
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 14:25 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik kan het me hélemaal voorstellen dat je je zo druk maakt!
Is ook niet meer dan normaal als je van je diertje houdt.

Zal voor je duimen dat ze zich al een stuk beter voelt!
Dank je!

Ze hebben net gebeld en ze is uit zich zelf al wel naar haar etensbakje gelopen en heeft gegeten!!!
Ze hebben infuus toegediend, maar ze had nog wel last van diarree. Dit gaan ze nu onderzoeken.

Hij zei weer dat hij niet verwacht dat het ernstigs is, hoewel uitdroging ook niet goed was.
Hij zei dat ze al naar huis kon, maar voor het beestje was het misschien wel beter om daar nog lekker een dag in een warm hok te zitten met de juiste voeding en medicatie.Ze gaan ook iets geven tegen de diarree.
We hebben dus besloten dat ze daar nog een nachtje blijft.
We mogen dalijk wel even op ziekebezoek!

Tot zover iets opgelucht! Dank allen voor de steun!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 23 september 2008 @ 14:39:51 #93
163650 Greys
pi_61850450
Oh nou dat is al een kleine opluchting in elk geval, dat ze de nacht goed doorgekomen is
Ik ben blij voor jullie en voor Kiki!

Goed dat ze de diarree oorzaak gaan proberen te vinden en beter dat ze dan inderdaad nog maar een nachtje extra blijft. Want anders krijg je haar nu mee naar huis en ga je het toch ook allemaal met argusogen aanzien.
Agossie, op ziekenbezoek
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator / Miss SHO dinsdag 23 september 2008 @ 14:45:21 #94
22592 crew  Ole
pi_61850579
Lievv
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_61850639
Henk, je bent een goede vent.. voor je dieren. Ik hoop alleen niet dat je ooit kinderen krijgt, en als je ze al hebt dat je ze zo behandelt. Want je bent BANG voor elke zuchtje en kuchje.. het zijn KATTEN. Dat, ten eerste. Ten tweede; ZIEK ZIJN is heel normaal. Dat zijn jij en ik ook wel eens. Kortom; wordt eens wat minder schijterig en ga gewoon leven..
pi_61850790
Ja, want katten hebben heel vaak gewoon een griepje, verkoudheidje of een kater en de dierenarts houdt die kat vast voor de lol daar aan het infuus.
pi_61850956
Jeetje Oksel wat een stomme reactie.
pi_61851111
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 14:53 schreef Dipkip het volgende:
Ja, want katten hebben heel vaak gewoon een griepje, verkoudheidje of een kater en de dierenarts houdt die kat vast voor de lol daar aan het infuus.
Inderdaad.
Hoop dat Kiki snel weer thuis komt, wat een schatje
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_61851121
Stelletje mietjes hier..

Mijn perfect gezonde katten hebben nog NOOIT een dierenarts gezien. En zullen dat ook niet zijn bij elke kuch en scheet. Als ik diarree heb ga ik ook niet naar de dierenarts, als ik hoest ook niet. Overtrokken reacties tegenwoordig.. Niets meer gewend.
pi_61851144
Ik mag hopen dat jouw katten niet ziek worden...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')