En misschien is de kitten gechipt!quote:Op maandag 25 augustus 2008 22:46 schreef Stali het volgende:
Wat ziekten betreft, ga morgen even langs de dierenarts?
Goeie tip gaan we gelijk doen!!!quote:Op maandag 25 augustus 2008 22:50 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Oh yeah, geef de kitten een verstopplek! Kartonnen doos met een handdoek o.i.d.
Beessie is bang... Lekker laten verstoppen, en een doos o.i.d. met kattenbakkorrels geven. Nog beter om de kitten daar ook even in te zetten, zodat-ie het weet te vinden... Anders heb je morgenochtend nog verrassingen.quote:Op maandag 25 augustus 2008 23:06 schreef Henk-B het volgende:
Ze blaast wel erg als we eten willen neerzetten oid.
En ze miauwt!
We hebben een kattenbak in de gang staan, maar ze zit nu lekker in de doos!!!quote:Op maandag 25 augustus 2008 23:19 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Beessie is bang... Lekker laten verstoppen, en een doos o.i.d. met kattenbakkorrels geven. Nog beter om de kitten daar ook even in te zetten, zodat-ie het weet te vinden... Anders heb je morgenochtend nog verrassingen.
Die wil je echt niet meer kwijt!quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 11:59 schreef Henk-B het volgende:
Nu afwachten op reacties van Amivendi en als die niet komen, hou ik er misschien wel zelf!!![]()
Maar op de tweede foto al een stuk beterquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 12:18 schreef kasper het volgende:
Op die eerste foto kijkt ze wel erg zielig.
Mijn ouders hebben twee zwaar verwilderde katten tot huiskatten omgetoverd en die twee katten werden wel in mijn kamer gezet. Ze zaten (uiteraard niet tegelijkertijd, het speelde na elkaar), onder mijn bed en in mijn kinderkamer. Bang en blazen. Vriendelijk praten en verder gewoon negeren en je ding doen. Ze nemen vanzelf je huis over.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 21:57 schreef Henk-B het volgende:
Oke dagje verder en ze is nog steeds bang, tenminste als we bij haar in de buurt komen of langs lopen, dan blaast ze, Als we haar dan oppakken laat ze dat wel toe, maar wel bang.
Als ik door het raam naar haar kijk zonder dat ze het ziet, speelt ze wel al met een aantal speeltjes!
De andere katten worden wel inmiddels al gek van het "opgesloten zitten".
Wanneer kan ik ze bij elkaar doen?
En welke risico's zitten daar nog aan verbonden? (Fip of kattenaids, etc)
quote:Op woensdag 27 augustus 2008 23:29 schreef Henk-B het volgende:
Dank voor jullie reacties.
Terwijl ik vorig bericht schreef, is ze de hobbykamer binnen gekomen.
Maar ook weer snel terug en nu ligt ze ons in de gaten te houden vanaf de gang.
Wel nog iets anders, de ziekte FIP, heb er al heel veel over gelezen op inet en het bevalt me helemaal niet.
Het is een dodelijke ziekte die wordt veroorzaakt door het Corona-virus ( die later muteert), 80% van alle katten zouden het Corona-virus kunnen hebben.
1 tot 5% van alle Corona-virus dragers muteert tot FIP.
Ook is het besmettelijk via speeksel en ontlasting.
Nu dus het volgende.
Ik had eerst 1 kat (Marley), na 2 maanden kwam daar Simba bij, toen niet wetende over de Fip ziekte. ( het kan dus zijn dat 1 of alletwee dragers zijn van het corona-virus en dan nog hoeft er niks aan de hand te zijn)
Ga morgen even naar de DA om jouw ongerustheid uit te sluiten
Nu komt er dus nog een katje bij en omdat ik deze zelf op straat gevonden heb, zoek ik alles op van kattenziektes.
Ik ben nu dus bang dat dalijk dit katje misschien drager is van het Corona-virus deze weer overgeeft op de andere katten en die misschien Fip daardoor krijgen.
PFFFFFFFFFF wat een verhaal en uitzoekerij he?
Ik ben eigenlijk met alles zo panisch, soms een nare afwijking, want je doet niks meer spontaan!
Of vinden jullie dat ik me aanstel?
Of je leest gewoon het topic voor je volkomen nutteloos post, want daar is ie eergisteren al geweest.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 01:55 schreef vronie het volgende:
Ga morgen even langs de DA ,met deze lieverd om je zelf gerust te stellen
Dat is niet zo moeilijk te bedenken, er zijn zat (stomme) mensen die hun poes ongestereliseerd buiten dumpen, gewoon omdat ze ze niet meer moeten ofzo.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 19:27 schreef j31 het volgende:
Ik heb ook een zwerfkitten "gevangen": Mijn nieuwe kitten! .. Wel sneu he, wat doen die kleintjes zo alleen op straat![]()
Oh, dat wist ik niet... My wrongquote:Op donderdag 28 augustus 2008 09:52 schreef Lienekien het volgende:
Fip moet volgens mij echt met een bloedonderzoek worden vastgesteld. En dat is geen standaard procedure bij een check up.
quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 08:37 schreef Henk-B het volgende:
Tja ik zou nog niet weten hoe oud ze is. We hebben om 10 uur een afspraak bij de dierenarts!
Ze heeft de nacht rustig doorgebracht.
Ben nog steeds wel bang voor mijn eigen katten ivm ziektes, maar jullie hebben al aangegeven dat ik me daar niet zo erg ongerust over hoeft te maken. ( wanneer ze gescheiden zijn)
Komt waarschijnlijk dat we haar zelf buiten hebben gevonden, wanneer we haar uit het asiel hadden gehaald, had ik me daar niet zo erg zorgen over gemaakt.
Hier nog een fotootje!
[ afbeelding ]
Hmm dus met andere woorden, ik kan ze bij elkaar beginnen te plaatsen?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:45 schreef ferrari_rood het volgende:
fip is niet 1,2,3 vast te stellen. Wij hebben ooit een kat met fip gehad die daar ook aan overleden is. De andere 2 katten hebben het in die bijna 4jr tijd niet opgelopen. Als je het echt zeker wilt weten moet je een bloedonderzoek laten uitvoeren en dat is behalve vervelend voor de kat ook niet goedkoop.
JA!quote:Op donderdag 28 augustus 2008 16:20 schreef Barbaaf het volgende:
En, is er al een nóg vrolijkere foto gemaakt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |