Ja, natuurlijk, dat vind ik ook niet meer dan logisch, op zoek gaan naar een baan.quote:Op woensdag 8 april 2009 11:24 schreef Marijkezwolle het volgende:
Kekaa: volgens mij loopt je lening en OV kaart door tot september (maar dat kun je beter even nakijken bij de IBgroep, dat weet ik nml niet zeker), daarna krijg je evt bijstand. (WW heb je enkel recht op als je een aantal jaar gewerkt hebt) De meeste gemeentes werken echter met een "work first" principe, waardoor je moet "werken" voor je uitkering (en terecht!). Dus je kunt beter nu al gaan zoeken naar een baan.
Je hebt aangegeven dat je opleiding in september begint. Er zou dan geen probleem moeten zijn met de eerste uitbetaling van Studiefinanciering. Tenzij je pas na 1 juli van dit jaar 18 jaar wordt. Dan wordt dit een ander verhaal. Aangezien ik lees dat je tegemoetkoming scholieren krijgt ben je al 18 of ouder. Je krijgt een brief omdat je Studiefinanciering hebt aangevraagd, hierin zal staan dat er is afgeweken van je opgegeven datum begin studiefinanciering. Dit omdat je opleiding pas op 1 september begint.quote:Op zondag 5 april 2009 18:18 schreef Fingon het volgende:
Het was vandaag lekker weer, dus ik dacht, laat ik mij maar eens gaan inschrijven voor mijn studie na de zomer,
maar nadat ik alles heb ingevuld en bij de de laatste pagina kom om alles te bevestigen, vangt mijn oog dit op:
[ link | afbeelding ]
Nu ben ik dus helemaal clueless, als ik dat zo lees gaat mijn studiefinanciering meteen in terwijl ik pas in september begin, en dat lijkt me dus niet echt handig.
Heeft iemand enig idee of dit klopt of niet(ik ontvang op het moment tegemoetkoming scholieren+aanvullende tegemoetkoming van het IB, misschien dat dat er iets mee te maken heeft?
Je kunt het beste bij je opleiding navragen wat je uitschrijfdatum is. Als je op de eerste van de maand nog staat ingeschreven bij je onderwijsinstelling, dan heb je nog recht op Studiefinanciering en je OV Studentenkaart. Ben je op de eerste van de maand uitgeschreven dan heb je op dat moment geen recht meer op studiefinanciering. Je moet de OV Studentenkaart uiterlijk de vijfde werkdag van die maand inleveren.quote:Op woensdag 8 april 2009 11:13 schreef Kekaa het volgende:
Bedankt hoor, die doorverwijzing... maar dit topic gaat vooral over OV's zie ik (niet alles gelezen... dat dan weer niet)
Dan mn vraag hier nog maar een keer (apart topic mag niet ofzo?)
Op dit moment zit ik in mijn 5e studiejaar, en heb een lening bij de ibgroep. Want studiefinanciering duurt maar 4 jaar, dus dat krijg ik niet meer.
Maar weet iemand hoe het gaat zodra je klaar bent met studeren? Stopt dan je lening meteen? Of is er een soort overstapregeling op het moment dat je nog niet meteen een baan hebt? Of moet je dan gewoon meteen WW aanvragen?
Verwachte reacties zijn: naar de IBgroep gaan... Dat moet ik nog doen ja.
Ben op dit moment vooral benieuwd naar ervaringsverhalen. Hoe is het bij jullie gegaan?
Ik ben dus als het allemaal goed gaat, eind juni klaar en krijg mijn diploma op 6 juli.
Ok, geen overstapregeling dus. Dat is dan weer jammerquote:Op woensdag 8 april 2009 15:16 schreef nikky het volgende:
[..]
Je kunt het beste bij je opleiding navragen wat je uitschrijfdatum is. Als je op de eerste van de maand nog staat ingeschreven bij je onderwijsinstelling, dan heb je nog recht op Studiefinanciering en je OV Studentenkaart. Ben je op de eerste van de maand uitgeschreven dan heb je op dat moment geen recht meer op studiefinanciering. Je moet de OV Studentenkaart uiterlijk de vijfde werkdag van die maand inleveren.
Er bestaat niet zoiets als een "overstapregeling".
eh, jaquote:Op zondag 12 april 2009 20:52 schreef RoW_0 het volgende:
Ik kan niet inloggen bij mij ibgroep, jullie wel?
ik kon de hele dag iig niet inloggen.quote:
Dan zou die van hun op 22.10 staan.quote:Op zondag 12 april 2009 23:35 schreef Renesite het volgende:
Hebben ze de klok wel een uur verzet?
http://ib-groep.nl/particulieren/sf/sfho/bedragen.aspquote:Op zondag 12 april 2009 23:46 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
ik kon de hele dag iig niet inloggen.
Dan maar ff hier vragen, wat is de basisbeurs voor uitwonende student? kthx.
Details detailsquote:Op zondag 12 april 2009 23:47 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dan zou die van hun op 22.10 staan.
Thanks, maar ik wil nog steeds kunnn inloggenquote:Op zondag 12 april 2009 23:56 schreef Renesite het volgende:
[..]
http://ib-groep.nl/particulieren/sf/sfho/bedragen.asp
of
http://ib-groep.nl/particulieren/sf/sfmbo/bedragen.asp
[..]
Details details!!
Een Bachelor is geen einddiploma zoals dit wordt genoemd. Het is een tussentijd diploma. Het is "normaal" dat iemand zijn Master na de Bachelor haalt. Zodra de laatste binnen is zal de prestatiebeurs worden omgezet in een gift. De bachelor geeft inderdaad recht op drie jaar omzetting. Als je Master 1 jaar is zal deze hoogstwaarschijnlijk recht geven op in totaal 4 jaar omzetting ( BA+ MA )quote:Op zondag 12 april 2009 13:54 schreef Lennox het volgende:
Ik logde van de week in op mijn IB groep. Nu heb ik in februari mijn WO Bachelor afgerond, maar op de IB site staat dat ik nog steeds bezig ben. Verder ben ik in September al met een Master begonnen, die ik vd zomer af probeer te ronden. Deze staat niet in het overzicht vermeld.
Ik krijg geen geld meer van de IB groep, omdat ik een jaar uitloop heb. Verder heb ik ook geen OV kaart. Moet ik zelf aangeven dat ik een WO Bachelor al heb afgerond? En hoe ga ik dat met die Master regelen? Volgens mij is het nl zo dat die Bachelor ervoor zorgt dat 3 jaar stufi wordt kwijtgescholden, en behalen van Master het laatste jaar?
Overigens dat ik dat de Universiteit aan IB groep door zou geven dat ik een diploma heb behaald?
Het opvragen van gegevens bij de Belastingdienst is niet te voorspellen.quote:Op zondag 12 april 2009 14:17 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Ik heb ook een vraagje.
Heb vorig jaar een prestatiebeurs gehad.
Dit was in 2009 automatisch verlengd maar kwam er achteraf achter dat mijn vader zijn belastingaangifte van 2007(!!!) nog niet had gedaan(al jaren geen contact meer mee). Nou heeft hij het begin februari alsnog ingeleverd bij de Belastingsdienst, maar ik wacht nu dus al vier maanden op mijn prestatiebeurs en loop elke maand aardig wat geld mis. Heeft iemand enig idee hoe lang het duurt voordat de belastingsdienst dit doorspeelt aan de IB-Groep?
Alvast bedankt!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |