abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67735129
Het was vandaag lekker weer, dus ik dacht, laat ik mij maar eens gaan inschrijven voor mijn studie na de zomer,
maar nadat ik alles heb ingevuld en bij de de laatste pagina kom om alles te bevestigen, vangt mijn oog dit op:

Nu ben ik dus helemaal clueless, als ik dat zo lees gaat mijn studiefinanciering meteen in terwijl ik pas in september begin, en dat lijkt me dus niet echt handig.
Heeft iemand enig idee of dit klopt of niet(ik ontvang op het moment tegemoetkoming scholieren+aanvullende tegemoetkoming van het IB, misschien dat dat er iets mee te maken heeft?
Beneath the gold, bitter steel
  Moderator woensdag 8 april 2009 @ 11:02:17 #152
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_67821769
Wat is je leeftijd?
Het heeft er in mijn ogen wel mee te maken. Maar je kan het beste via studielink.nl werken met het inschrijven dan via IBGroep zelf. Die regelt alles!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_67822178
Bedankt hoor, die doorverwijzing... maar dit topic gaat vooral over OV's zie ik (niet alles gelezen... dat dan weer niet)

Dan mn vraag hier nog maar een keer (apart topic mag niet ofzo?)

Op dit moment zit ik in mijn 5e studiejaar, en heb een lening bij de ibgroep. Want studiefinanciering duurt maar 4 jaar, dus dat krijg ik niet meer.

Maar weet iemand hoe het gaat zodra je klaar bent met studeren? Stopt dan je lening meteen? Of is er een soort overstapregeling op het moment dat je nog niet meteen een baan hebt? Of moet je dan gewoon meteen WW aanvragen?

Verwachte reacties zijn: naar de IBgroep gaan... Dat moet ik nog doen ja.
Ben op dit moment vooral benieuwd naar ervaringsverhalen. Hoe is het bij jullie gegaan?

Ik ben dus als het allemaal goed gaat, eind juni klaar en krijg mijn diploma op 6 juli.
  woensdag 8 april 2009 @ 11:24:56 #154
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_67822582
Kekaa: volgens mij loopt je lening en OV kaart door tot september (maar dat kun je beter even nakijken bij de IBgroep, dat weet ik nml niet zeker), daarna krijg je evt bijstand. (WW heb je enkel recht op als je een aantal jaar gewerkt hebt) De meeste gemeentes werken echter met een "work first" principe, waardoor je moet "werken" voor je uitkering (en terecht!). Dus je kunt beter nu al gaan zoeken naar een baan.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_67824025
quote:
Op woensdag 8 april 2009 11:24 schreef Marijkezwolle het volgende:
Kekaa: volgens mij loopt je lening en OV kaart door tot september (maar dat kun je beter even nakijken bij de IBgroep, dat weet ik nml niet zeker), daarna krijg je evt bijstand. (WW heb je enkel recht op als je een aantal jaar gewerkt hebt) De meeste gemeentes werken echter met een "work first" principe, waardoor je moet "werken" voor je uitkering (en terecht!). Dus je kunt beter nu al gaan zoeken naar een baan.
Ja, natuurlijk, dat vind ik ook niet meer dan logisch, op zoek gaan naar een baan.

Op het moment werk ik 12 uur per week, maar dat is inval voor zwangerschapsverlof en duurt tot eind juli. Dus ik heb een maandje speling zeg maar...
Ben echt al om me heen aan het kijken, maar je weet natuurlijk nooit of het op tijd lukt.
En anders is er natuurlijk altijd nog uitzendwerk... maarja, liever een 'echte' baan.

Binnenkort maar eens even een bezoekje brengen aan de IBgroep. Was op zoek naar ervaringsverhalen van mensen.
  Milf woensdag 8 april 2009 @ 15:06:12 #156
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_67830116
quote:
Op zondag 5 april 2009 18:18 schreef Fingon het volgende:
Het was vandaag lekker weer, dus ik dacht, laat ik mij maar eens gaan inschrijven voor mijn studie na de zomer,
maar nadat ik alles heb ingevuld en bij de de laatste pagina kom om alles te bevestigen, vangt mijn oog dit op:
[ link | afbeelding ]

Nu ben ik dus helemaal clueless, als ik dat zo lees gaat mijn studiefinanciering meteen in terwijl ik pas in september begin, en dat lijkt me dus niet echt handig.
Heeft iemand enig idee of dit klopt of niet(ik ontvang op het moment tegemoetkoming scholieren+aanvullende tegemoetkoming van het IB, misschien dat dat er iets mee te maken heeft?
Je hebt aangegeven dat je opleiding in september begint. Er zou dan geen probleem moeten zijn met de eerste uitbetaling van Studiefinanciering. Tenzij je pas na 1 juli van dit jaar 18 jaar wordt. Dan wordt dit een ander verhaal. Aangezien ik lees dat je tegemoetkoming scholieren krijgt ben je al 18 of ouder. Je krijgt een brief omdat je Studiefinanciering hebt aangevraagd, hierin zal staan dat er is afgeweken van je opgegeven datum begin studiefinanciering. Dit omdat je opleiding pas op 1 september begint.

Je ontvangt op dit moment tegemoetkoming scholieren. Heb je wel al de wijziging doorgegeven aan tegemoetkoming scholieren dat je in september met een HBO opleiding begint? Zo nee dan moet je dit alsnog even doen. Geef dan aan dat je een overbrugging wilt.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Milf woensdag 8 april 2009 @ 15:16:14 #157
16000 nikky
pi_67830445
quote:
Op woensdag 8 april 2009 11:13 schreef Kekaa het volgende:
Bedankt hoor, die doorverwijzing... maar dit topic gaat vooral over OV's zie ik (niet alles gelezen... dat dan weer niet)

Dan mn vraag hier nog maar een keer (apart topic mag niet ofzo?)

Op dit moment zit ik in mijn 5e studiejaar, en heb een lening bij de ibgroep. Want studiefinanciering duurt maar 4 jaar, dus dat krijg ik niet meer.

Maar weet iemand hoe het gaat zodra je klaar bent met studeren? Stopt dan je lening meteen? Of is er een soort overstapregeling op het moment dat je nog niet meteen een baan hebt? Of moet je dan gewoon meteen WW aanvragen?

Verwachte reacties zijn: naar de IBgroep gaan... Dat moet ik nog doen ja.
Ben op dit moment vooral benieuwd naar ervaringsverhalen. Hoe is het bij jullie gegaan?

Ik ben dus als het allemaal goed gaat, eind juni klaar en krijg mijn diploma op 6 juli.
Je kunt het beste bij je opleiding navragen wat je uitschrijfdatum is. Als je op de eerste van de maand nog staat ingeschreven bij je onderwijsinstelling, dan heb je nog recht op Studiefinanciering en je OV Studentenkaart. Ben je op de eerste van de maand uitgeschreven dan heb je op dat moment geen recht meer op studiefinanciering. Je moet de OV Studentenkaart uiterlijk de vijfde werkdag van die maand inleveren.

Er bestaat niet zoiets als een "overstapregeling".
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_67830732
quote:
Op woensdag 8 april 2009 15:16 schreef nikky het volgende:

[..]

Je kunt het beste bij je opleiding navragen wat je uitschrijfdatum is. Als je op de eerste van de maand nog staat ingeschreven bij je onderwijsinstelling, dan heb je nog recht op Studiefinanciering en je OV Studentenkaart. Ben je op de eerste van de maand uitgeschreven dan heb je op dat moment geen recht meer op studiefinanciering. Je moet de OV Studentenkaart uiterlijk de vijfde werkdag van die maand inleveren.

Er bestaat niet zoiets als een "overstapregeling".
Ok, geen overstapregeling dus. Dat is dan weer jammer
Al die info van de studentenkaart is niet echt van toepassing.. want daar gaat het mij helemaal niet om.
pi_67947879
Ik logde van de week in op mijn IB groep. Nu heb ik in februari mijn WO Bachelor afgerond, maar op de IB site staat dat ik nog steeds bezig ben. Verder ben ik in September al met een Master begonnen, die ik vd zomer af probeer te ronden. Deze staat niet in het overzicht vermeld.

Ik krijg geen geld meer van de IB groep, omdat ik een jaar uitloop heb. Verder heb ik ook geen OV kaart. Moet ik zelf aangeven dat ik een WO Bachelor al heb afgerond? En hoe ga ik dat met die Master regelen? Volgens mij is het nl zo dat die Bachelor ervoor zorgt dat 3 jaar stufi wordt kwijtgescholden, en behalen van Master het laatste jaar?

Overigens dat ik dat de Universiteit aan IB groep door zou geven dat ik een diploma heb behaald?
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_67948245
Ik was afgelopen week even bij de IBgroep om wat dingetjes te vragen.

Je moet de uitschrijfdatum navragen op je school/universiteit.
En dat zelf doorgeven aan de IBgroep... Op/na die datum dus je stufi/lening/ovkaart stopzetten.
pi_67948525
Ik heb ook een vraagje.
Heb vorig jaar een prestatiebeurs gehad.
Dit was in 2009 automatisch verlengd maar kwam er achteraf achter dat mijn vader zijn belastingaangifte van 2007(!!!) nog niet had gedaan(al jaren geen contact meer mee). Nou heeft hij het begin februari alsnog ingeleverd bij de Belastingsdienst, maar ik wacht nu dus al vier maanden op mijn prestatiebeurs en loop elke maand aardig wat geld mis. Heeft iemand enig idee hoe lang het duurt voordat de belastingsdienst dit doorspeelt aan de IB-Groep?
Alvast bedankt!
pi_67958167
Nog steeds geen ov chipkaart gekregen met m'n foto erop

Volgens de website waar je kan controleren of je foto binnen is hadden ze hem wel binnen, dan maar met de tijdelijke ov-chipkaart
pi_67959261
Ik kan niet inloggen bij mij ibgroep, jullie wel?
pi_67959324
quote:
Op zondag 12 april 2009 20:52 schreef RoW_0 het volgende:
Ik kan niet inloggen bij mij ibgroep, jullie wel?
eh, ja
wat gaat er mis?
pi_67960723
quote:
Op zondag 12 april 2009 20:55 schreef TubewayDigital het volgende:

[..]

eh, ja
wat gaat er mis?
ik log in, gegevens worden opgehaald.na heel lang wachten.. en dan later database fout.
pi_67963771
Ik kom niet binnen:
PC - mozilla / IE

telefoon-wifi - Safari.

sinds ik digid heb, heb ik alleen maar problemen.

/edit;

Op dit moment is Mijn IB-Groep gesloten. Je kunt Mijn IB-Groep iedere dag van 07.00 tot 00.00 uur gebruiken.

Onze excuses voor het ongemak.

het is 23:10
  Moderator zondag 12 april 2009 @ 23:35:25 #167
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_67964743
Hebben ze de klok wel een uur verzet?
pi_67965090
quote:
Op zondag 12 april 2009 23:35 schreef Renesite het volgende:
ik kon de hele dag iig niet inloggen.

Dan maar ff hier vragen, wat is de basisbeurs voor uitwonende student? kthx.
  zondag 12 april 2009 @ 23:47:07 #169
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_67965130
quote:
Op zondag 12 april 2009 23:35 schreef Renesite het volgende:
Dan zou die van hun op 22.10 staan.
sig verwijderd door FA
  Moderator zondag 12 april 2009 @ 23:56:24 #170
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_67965468
quote:
Op zondag 12 april 2009 23:46 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

ik kon de hele dag iig niet inloggen.

Dan maar ff hier vragen, wat is de basisbeurs voor uitwonende student? kthx.
http://ib-groep.nl/particulieren/sf/sfho/bedragen.asp
of
http://ib-groep.nl/particulieren/sf/sfmbo/bedragen.asp
quote:
Op zondag 12 april 2009 23:47 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Dan zou die van hun op 22.10 staan.
Details details !!
pi_67977934
quote:
Thanks, maar ik wil nog steeds kunnn inloggen hij doet het nog steeds niet
  Milf maandag 20 april 2009 @ 21:27:42 #172
16000 nikky
pi_68217526
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:54 schreef Lennox het volgende:
Ik logde van de week in op mijn IB groep. Nu heb ik in februari mijn WO Bachelor afgerond, maar op de IB site staat dat ik nog steeds bezig ben. Verder ben ik in September al met een Master begonnen, die ik vd zomer af probeer te ronden. Deze staat niet in het overzicht vermeld.

Ik krijg geen geld meer van de IB groep, omdat ik een jaar uitloop heb. Verder heb ik ook geen OV kaart. Moet ik zelf aangeven dat ik een WO Bachelor al heb afgerond? En hoe ga ik dat met die Master regelen? Volgens mij is het nl zo dat die Bachelor ervoor zorgt dat 3 jaar stufi wordt kwijtgescholden, en behalen van Master het laatste jaar?

Overigens dat ik dat de Universiteit aan IB groep door zou geven dat ik een diploma heb behaald?
Een Bachelor is geen einddiploma zoals dit wordt genoemd. Het is een tussentijd diploma. Het is "normaal" dat iemand zijn Master na de Bachelor haalt. Zodra de laatste binnen is zal de prestatiebeurs worden omgezet in een gift. De bachelor geeft inderdaad recht op drie jaar omzetting. Als je Master 1 jaar is zal deze hoogstwaarschijnlijk recht geven op in totaal 4 jaar omzetting ( BA+ MA )

Als je een bekostigde opleiding volgt dan wordt je behaalde bachelor automatisch doorgegeven aan de IB-Groep ( en uiteraard je master als je deze haalt ). Je kunt aan de IB-Groep doorgeven dat je inmiddels bezig bent met je Master. Ik weet niet hoeveel jaren studiefinanciering je al hebt verbruikt... Maar misschien kun je nog lenen ( of 0 euro lenen ) en gebruik maken van je OV studentenkaart.
  Milf maandag 20 april 2009 @ 21:32:07 #173
16000 nikky
pi_68217735
quote:
Op zondag 12 april 2009 14:17 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Ik heb ook een vraagje.
Heb vorig jaar een prestatiebeurs gehad.
Dit was in 2009 automatisch verlengd maar kwam er achteraf achter dat mijn vader zijn belastingaangifte van 2007(!!!) nog niet had gedaan(al jaren geen contact meer mee). Nou heeft hij het begin februari alsnog ingeleverd bij de Belastingsdienst, maar ik wacht nu dus al vier maanden op mijn prestatiebeurs en loop elke maand aardig wat geld mis. Heeft iemand enig idee hoe lang het duurt voordat de belastingsdienst dit doorspeelt aan de IB-Groep?
Alvast bedankt!
Het opvragen van gegevens bij de Belastingdienst is niet te voorspellen.
Ik ga er even vanuit dat je je aanvullende beurs bedoelt.
Als je vader begin februari aangifte heeft gedaan dan moet je nog wachten. De Belastingdienst zal zelf de aangifteook moeten verwerken. Dan moet de IB-Groep nog opvragen. Zodra het inkomen van de Belastingdienst terugkomt wordt het in het weekend na binnenkomst je aanvullende beurs berekend.
  vrijdag 24 april 2009 @ 21:27:50 #174
108864 rudedeltadude
Rue de la Tude
pi_68350418
Huh?

Ik heb vandaag geen stufi ontvangen terwijl anderen dat wel hebben gekregen....
hoe kan dit?
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
pi_68351318
Het verschilt per bank wanneer het geld op je rekening staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')