abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67735129
Het was vandaag lekker weer, dus ik dacht, laat ik mij maar eens gaan inschrijven voor mijn studie na de zomer,
maar nadat ik alles heb ingevuld en bij de de laatste pagina kom om alles te bevestigen, vangt mijn oog dit op:

Nu ben ik dus helemaal clueless, als ik dat zo lees gaat mijn studiefinanciering meteen in terwijl ik pas in september begin, en dat lijkt me dus niet echt handig.
Heeft iemand enig idee of dit klopt of niet(ik ontvang op het moment tegemoetkoming scholieren+aanvullende tegemoetkoming van het IB, misschien dat dat er iets mee te maken heeft?
Beneath the gold, bitter steel
  Moderator woensdag 8 april 2009 @ 11:02:17 #152
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_67821769
Wat is je leeftijd?
Het heeft er in mijn ogen wel mee te maken. Maar je kan het beste via studielink.nl werken met het inschrijven dan via IBGroep zelf. Die regelt alles!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_67822178
Bedankt hoor, die doorverwijzing... maar dit topic gaat vooral over OV's zie ik (niet alles gelezen... dat dan weer niet)

Dan mn vraag hier nog maar een keer (apart topic mag niet ofzo?)

Op dit moment zit ik in mijn 5e studiejaar, en heb een lening bij de ibgroep. Want studiefinanciering duurt maar 4 jaar, dus dat krijg ik niet meer.

Maar weet iemand hoe het gaat zodra je klaar bent met studeren? Stopt dan je lening meteen? Of is er een soort overstapregeling op het moment dat je nog niet meteen een baan hebt? Of moet je dan gewoon meteen WW aanvragen?

Verwachte reacties zijn: naar de IBgroep gaan... Dat moet ik nog doen ja.
Ben op dit moment vooral benieuwd naar ervaringsverhalen. Hoe is het bij jullie gegaan?

Ik ben dus als het allemaal goed gaat, eind juni klaar en krijg mijn diploma op 6 juli.
  woensdag 8 april 2009 @ 11:24:56 #154
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_67822582
Kekaa: volgens mij loopt je lening en OV kaart door tot september (maar dat kun je beter even nakijken bij de IBgroep, dat weet ik nml niet zeker), daarna krijg je evt bijstand. (WW heb je enkel recht op als je een aantal jaar gewerkt hebt) De meeste gemeentes werken echter met een "work first" principe, waardoor je moet "werken" voor je uitkering (en terecht!). Dus je kunt beter nu al gaan zoeken naar een baan.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_67824025
quote:
Op woensdag 8 april 2009 11:24 schreef Marijkezwolle het volgende:
Kekaa: volgens mij loopt je lening en OV kaart door tot september (maar dat kun je beter even nakijken bij de IBgroep, dat weet ik nml niet zeker), daarna krijg je evt bijstand. (WW heb je enkel recht op als je een aantal jaar gewerkt hebt) De meeste gemeentes werken echter met een "work first" principe, waardoor je moet "werken" voor je uitkering (en terecht!). Dus je kunt beter nu al gaan zoeken naar een baan.
Ja, natuurlijk, dat vind ik ook niet meer dan logisch, op zoek gaan naar een baan.

Op het moment werk ik 12 uur per week, maar dat is inval voor zwangerschapsverlof en duurt tot eind juli. Dus ik heb een maandje speling zeg maar...
Ben echt al om me heen aan het kijken, maar je weet natuurlijk nooit of het op tijd lukt.
En anders is er natuurlijk altijd nog uitzendwerk... maarja, liever een 'echte' baan.

Binnenkort maar eens even een bezoekje brengen aan de IBgroep. Was op zoek naar ervaringsverhalen van mensen.
  Milf woensdag 8 april 2009 @ 15:06:12 #156
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_67830116
quote:
Op zondag 5 april 2009 18:18 schreef Fingon het volgende:
Het was vandaag lekker weer, dus ik dacht, laat ik mij maar eens gaan inschrijven voor mijn studie na de zomer,
maar nadat ik alles heb ingevuld en bij de de laatste pagina kom om alles te bevestigen, vangt mijn oog dit op:
[ link | afbeelding ]

Nu ben ik dus helemaal clueless, als ik dat zo lees gaat mijn studiefinanciering meteen in terwijl ik pas in september begin, en dat lijkt me dus niet echt handig.
Heeft iemand enig idee of dit klopt of niet(ik ontvang op het moment tegemoetkoming scholieren+aanvullende tegemoetkoming van het IB, misschien dat dat er iets mee te maken heeft?
Je hebt aangegeven dat je opleiding in september begint. Er zou dan geen probleem moeten zijn met de eerste uitbetaling van Studiefinanciering. Tenzij je pas na 1 juli van dit jaar 18 jaar wordt. Dan wordt dit een ander verhaal. Aangezien ik lees dat je tegemoetkoming scholieren krijgt ben je al 18 of ouder. Je krijgt een brief omdat je Studiefinanciering hebt aangevraagd, hierin zal staan dat er is afgeweken van je opgegeven datum begin studiefinanciering. Dit omdat je opleiding pas op 1 september begint.

Je ontvangt op dit moment tegemoetkoming scholieren. Heb je wel al de wijziging doorgegeven aan tegemoetkoming scholieren dat je in september met een HBO opleiding begint? Zo nee dan moet je dit alsnog even doen. Geef dan aan dat je een overbrugging wilt.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Milf woensdag 8 april 2009 @ 15:16:14 #157
16000 nikky
pi_67830445
quote:
Op woensdag 8 april 2009 11:13 schreef Kekaa het volgende:
Bedankt hoor, die doorverwijzing... maar dit topic gaat vooral over OV's zie ik (niet alles gelezen... dat dan weer niet)

Dan mn vraag hier nog maar een keer (apart topic mag niet ofzo?)

Op dit moment zit ik in mijn 5e studiejaar, en heb een lening bij de ibgroep. Want studiefinanciering duurt maar 4 jaar, dus dat krijg ik niet meer.

Maar weet iemand hoe het gaat zodra je klaar bent met studeren? Stopt dan je lening meteen? Of is er een soort overstapregeling op het moment dat je nog niet meteen een baan hebt? Of moet je dan gewoon meteen WW aanvragen?

Verwachte reacties zijn: naar de IBgroep gaan... Dat moet ik nog doen ja.
Ben op dit moment vooral benieuwd naar ervaringsverhalen. Hoe is het bij jullie gegaan?

Ik ben dus als het allemaal goed gaat, eind juni klaar en krijg mijn diploma op 6 juli.
Je kunt het beste bij je opleiding navragen wat je uitschrijfdatum is. Als je op de eerste van de maand nog staat ingeschreven bij je onderwijsinstelling, dan heb je nog recht op Studiefinanciering en je OV Studentenkaart. Ben je op de eerste van de maand uitgeschreven dan heb je op dat moment geen recht meer op studiefinanciering. Je moet de OV Studentenkaart uiterlijk de vijfde werkdag van die maand inleveren.

Er bestaat niet zoiets als een "overstapregeling".
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_67830732
quote:
Op woensdag 8 april 2009 15:16 schreef nikky het volgende:

[..]

Je kunt het beste bij je opleiding navragen wat je uitschrijfdatum is. Als je op de eerste van de maand nog staat ingeschreven bij je onderwijsinstelling, dan heb je nog recht op Studiefinanciering en je OV Studentenkaart. Ben je op de eerste van de maand uitgeschreven dan heb je op dat moment geen recht meer op studiefinanciering. Je moet de OV Studentenkaart uiterlijk de vijfde werkdag van die maand inleveren.

Er bestaat niet zoiets als een "overstapregeling".
Ok, geen overstapregeling dus. Dat is dan weer jammer
Al die info van de studentenkaart is niet echt van toepassing.. want daar gaat het mij helemaal niet om.
pi_67947879
Ik logde van de week in op mijn IB groep. Nu heb ik in februari mijn WO Bachelor afgerond, maar op de IB site staat dat ik nog steeds bezig ben. Verder ben ik in September al met een Master begonnen, die ik vd zomer af probeer te ronden. Deze staat niet in het overzicht vermeld.

Ik krijg geen geld meer van de IB groep, omdat ik een jaar uitloop heb. Verder heb ik ook geen OV kaart. Moet ik zelf aangeven dat ik een WO Bachelor al heb afgerond? En hoe ga ik dat met die Master regelen? Volgens mij is het nl zo dat die Bachelor ervoor zorgt dat 3 jaar stufi wordt kwijtgescholden, en behalen van Master het laatste jaar?

Overigens dat ik dat de Universiteit aan IB groep door zou geven dat ik een diploma heb behaald?
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_67948245
Ik was afgelopen week even bij de IBgroep om wat dingetjes te vragen.

Je moet de uitschrijfdatum navragen op je school/universiteit.
En dat zelf doorgeven aan de IBgroep... Op/na die datum dus je stufi/lening/ovkaart stopzetten.
pi_67948525
Ik heb ook een vraagje.
Heb vorig jaar een prestatiebeurs gehad.
Dit was in 2009 automatisch verlengd maar kwam er achteraf achter dat mijn vader zijn belastingaangifte van 2007(!!!) nog niet had gedaan(al jaren geen contact meer mee). Nou heeft hij het begin februari alsnog ingeleverd bij de Belastingsdienst, maar ik wacht nu dus al vier maanden op mijn prestatiebeurs en loop elke maand aardig wat geld mis. Heeft iemand enig idee hoe lang het duurt voordat de belastingsdienst dit doorspeelt aan de IB-Groep?
Alvast bedankt!
pi_67958167
Nog steeds geen ov chipkaart gekregen met m'n foto erop

Volgens de website waar je kan controleren of je foto binnen is hadden ze hem wel binnen, dan maar met de tijdelijke ov-chipkaart
pi_67959261
Ik kan niet inloggen bij mij ibgroep, jullie wel?
pi_67959324
quote:
Op zondag 12 april 2009 20:52 schreef RoW_0 het volgende:
Ik kan niet inloggen bij mij ibgroep, jullie wel?
eh, ja
wat gaat er mis?
pi_67960723
quote:
Op zondag 12 april 2009 20:55 schreef TubewayDigital het volgende:

[..]

eh, ja
wat gaat er mis?
ik log in, gegevens worden opgehaald.na heel lang wachten.. en dan later database fout.
pi_67963771
Ik kom niet binnen:
PC - mozilla / IE

telefoon-wifi - Safari.

sinds ik digid heb, heb ik alleen maar problemen.

/edit;

Op dit moment is Mijn IB-Groep gesloten. Je kunt Mijn IB-Groep iedere dag van 07.00 tot 00.00 uur gebruiken.

Onze excuses voor het ongemak.

het is 23:10
  Moderator zondag 12 april 2009 @ 23:35:25 #167
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_67964743
Hebben ze de klok wel een uur verzet?
pi_67965090
quote:
Op zondag 12 april 2009 23:35 schreef Renesite het volgende:
ik kon de hele dag iig niet inloggen.

Dan maar ff hier vragen, wat is de basisbeurs voor uitwonende student? kthx.
  zondag 12 april 2009 @ 23:47:07 #169
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_67965130
quote:
Op zondag 12 april 2009 23:35 schreef Renesite het volgende:
Dan zou die van hun op 22.10 staan.
sig verwijderd door FA
  Moderator zondag 12 april 2009 @ 23:56:24 #170
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_67965468
quote:
Op zondag 12 april 2009 23:46 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

ik kon de hele dag iig niet inloggen.

Dan maar ff hier vragen, wat is de basisbeurs voor uitwonende student? kthx.
http://ib-groep.nl/particulieren/sf/sfho/bedragen.asp
of
http://ib-groep.nl/particulieren/sf/sfmbo/bedragen.asp
quote:
Op zondag 12 april 2009 23:47 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Dan zou die van hun op 22.10 staan.
Details details !!
pi_67977934
quote:
Thanks, maar ik wil nog steeds kunnn inloggen hij doet het nog steeds niet
  Milf maandag 20 april 2009 @ 21:27:42 #172
16000 nikky
pi_68217526
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:54 schreef Lennox het volgende:
Ik logde van de week in op mijn IB groep. Nu heb ik in februari mijn WO Bachelor afgerond, maar op de IB site staat dat ik nog steeds bezig ben. Verder ben ik in September al met een Master begonnen, die ik vd zomer af probeer te ronden. Deze staat niet in het overzicht vermeld.

Ik krijg geen geld meer van de IB groep, omdat ik een jaar uitloop heb. Verder heb ik ook geen OV kaart. Moet ik zelf aangeven dat ik een WO Bachelor al heb afgerond? En hoe ga ik dat met die Master regelen? Volgens mij is het nl zo dat die Bachelor ervoor zorgt dat 3 jaar stufi wordt kwijtgescholden, en behalen van Master het laatste jaar?

Overigens dat ik dat de Universiteit aan IB groep door zou geven dat ik een diploma heb behaald?
Een Bachelor is geen einddiploma zoals dit wordt genoemd. Het is een tussentijd diploma. Het is "normaal" dat iemand zijn Master na de Bachelor haalt. Zodra de laatste binnen is zal de prestatiebeurs worden omgezet in een gift. De bachelor geeft inderdaad recht op drie jaar omzetting. Als je Master 1 jaar is zal deze hoogstwaarschijnlijk recht geven op in totaal 4 jaar omzetting ( BA+ MA )

Als je een bekostigde opleiding volgt dan wordt je behaalde bachelor automatisch doorgegeven aan de IB-Groep ( en uiteraard je master als je deze haalt ). Je kunt aan de IB-Groep doorgeven dat je inmiddels bezig bent met je Master. Ik weet niet hoeveel jaren studiefinanciering je al hebt verbruikt... Maar misschien kun je nog lenen ( of 0 euro lenen ) en gebruik maken van je OV studentenkaart.
  Milf maandag 20 april 2009 @ 21:32:07 #173
16000 nikky
pi_68217735
quote:
Op zondag 12 april 2009 14:17 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Ik heb ook een vraagje.
Heb vorig jaar een prestatiebeurs gehad.
Dit was in 2009 automatisch verlengd maar kwam er achteraf achter dat mijn vader zijn belastingaangifte van 2007(!!!) nog niet had gedaan(al jaren geen contact meer mee). Nou heeft hij het begin februari alsnog ingeleverd bij de Belastingsdienst, maar ik wacht nu dus al vier maanden op mijn prestatiebeurs en loop elke maand aardig wat geld mis. Heeft iemand enig idee hoe lang het duurt voordat de belastingsdienst dit doorspeelt aan de IB-Groep?
Alvast bedankt!
Het opvragen van gegevens bij de Belastingdienst is niet te voorspellen.
Ik ga er even vanuit dat je je aanvullende beurs bedoelt.
Als je vader begin februari aangifte heeft gedaan dan moet je nog wachten. De Belastingdienst zal zelf de aangifteook moeten verwerken. Dan moet de IB-Groep nog opvragen. Zodra het inkomen van de Belastingdienst terugkomt wordt het in het weekend na binnenkomst je aanvullende beurs berekend.
  vrijdag 24 april 2009 @ 21:27:50 #174
108864 rudedeltadude
Rue de la Tude
pi_68350418
Huh?

Ik heb vandaag geen stufi ontvangen terwijl anderen dat wel hebben gekregen....
hoe kan dit?
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
pi_68351318
Het verschilt per bank wanneer het geld op je rekening staat.
  zaterdag 25 april 2009 @ 03:50:59 #176
108864 rudedeltadude
Rue de la Tude
pi_68359345
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 21:49 schreef Tochjo het volgende:
Het verschilt per bank wanneer het geld op je rekening staat.
normaal gesproken staat het er op dezelfde dag op....
al 6 jaar lang, dus wel vrij vreemd...
pi_68361556
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 03:50 schreef rudedeltadude het volgende:

[..]

normaal gesproken staat het er op dezelfde dag op....
al 6 jaar lang, dus wel vrij vreemd...
6 jaar stufi?
sig verwijderd door FA
  zaterdag 25 april 2009 @ 11:08:58 #178
108864 rudedeltadude
Rue de la Tude
pi_68361928
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 10:49 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

6 jaar stufi?
ja, incl lening dan
pi_68397576
Misschien dat iemand dit wel weet;

Ik heb zorgtoeslag aangevraagd, alles natuurlijk naar waarheid ingevuld.
Maar ik woon dus bij mijn zwager (hij is dan mijn toeslagpartner omdat hij eigenaar is van een koopwoning), er wordt dus gevraagd naar zijn toetsingskomen moet ik dan de toetsingskomenvan mijn zus ook mee berekenen? Ze zijn getrouwd.

Dus de verzamelinkomen van mijn toeslagpartner (zwager), is dat alleen mijn zwager's inkomen of ook die van mijn zus?

[ Bericht 7% gewijzigd door RoW_0 op 26-04-2009 17:25:04 ]
pi_68418719
kutkick iemand?
pi_68455219
In september begin in aan mijn tweejarig Master aan de TU. Ik heb hieraan voorafgaand de volgende opleidingen onafgebroken afgerond:

HAVO: 3 jaar
MBO: 3 jaar
HBO: 3 jaar

Heb ik nu recht op 1 of 2 jaar prestatiebeurs? De TU zegt 2 en de IB groep zegt 1 (bij de IB groep heb ik het idee dat degene waarmee ik mailcontact heb mijn vraag niet begrijpt . Iemand een antwoord op mijn vraag of in een vergelijkbare situatie gezeten?
pi_68459620
Totaal vier jaar beurs, je hebt al 3 jaar gehad gok ik ? (Als je ten tijde van je MBO nog geen 18 was) dus nog één jaar.
pi_68462514
Dit heb ik van www.theofficialmasterguide.nl:
quote:
Voor een universitaire opleiding heb je recht op vier jaar prestatiebeurs. De IB-Groep gaat er namelijk vanuit dat je na je driejarige WObacheloropleiding nog een éénjarige masteropleiding volgt. Ga je na je bacheloropleiding een tweejarige masteropleiding volgen, dan heb je ook een jaar langer recht op een prestatiebeurs. Na je prestatiebeurs kun je nog drie jaar lenen. Als voorbeeld:

• Ga je na je 4-jarige hbo-opleiding een 1-jarige master aan de universiteit doen dan heb je in totaal recht op 4 jaar prestatiebeurs en daarna kun je nog 3 jaar lenen.

• Ga je na je 4-jarige hbo-opleiding een 2-jarige master aan de universiteit doen dan heb je in totaal recht op 5 jaar prestatiebeurs en daarna kun je nog 3 jaar lenen.
Check vooral de laatste zin; eigenlijk ben ik ervan overtuigd dat ik recht heb op 2 jaar maar ik zoek alleen nog wat bevestiging.
  dinsdag 28 april 2009 @ 23:33:11 #184
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_68481919
Stomme IB-groep.

Kreeg begin januari een brief dat al m'n stufi etc was kwijtgescholden, paar weken later krijg ik een brief dat ik 400+ eu mag terugbetalen.
Heb al een bezwaar ingediend, maar mag het dus alsnog betalen.

Zucht .
pi_68484666
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 14:18 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Totaal vier jaar beurs, je hebt al 3 jaar gehad gok ik ? (Als je ten tijde van je MBO nog geen 18 was) dus nog één jaar.
Krijg je niet 'opnieuw' stufi na het MBO? tevens een tvp Ik had namelijk een collegatje die na het MBO met HBO begon met opnieuw vier jaar prestatiebeurs....
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_68487367
quote:
Op woensdag 29 april 2009 01:10 schreef Californium het volgende:

[..]

Krijg je niet 'opnieuw' stufi na het MBO? tevens een tvp Ik had namelijk een collegatje die na het MBO met HBO begon met opnieuw vier jaar prestatiebeurs....
Na je MBO begin je "opnieuw".
pi_68494524
wtf, krijg ik een brief dat ik niet sta ingeschreven en dat ik mijn stufi+OV van tussen september afgelopen jaar en nu terug moet betalen Vreemde is dat ze in die brief schrijven over de studie die ik vorig jaar gedaan heb maar waar ik nu mee gestopt ben.
En ik heb deze maand maar 46 euro ontvangen terwijl ik 200 zou moeten krijgen
pi_68502248
quote:
Op woensdag 29 april 2009 12:46 schreef Irritatie100 het volgende:
wtf, krijg ik een brief dat ik niet sta ingeschreven en dat ik mijn stufi+OV van tussen september afgelopen jaar en nu terug moet betalen Vreemde is dat ze in die brief schrijven over de studie die ik vorig jaar gedaan heb maar waar ik nu mee gestopt ben.
En ik heb deze maand maar 46 euro ontvangen terwijl ik 200 zou moeten krijgen
Ik heb het nagebeld. Mijn universiteit is mij vergeten in te schrijven in een of ander centraal systeem waardoor de IB-groep denkt dat ik geen opleiding volg. Nu moet ik dus langs gaan op de uni om te vragen of ze mij alsnog willen inschrijven om vervolgens een bezwaarschrift naar de IB-groep te schrijven. Zij zullen dan na 4-6 weken reageren en dan hoef als ze dat behandeld hebben dan hoef ik (als het goed is) deze stufi niet terug te betalen. Die 40 die ik gekregen heb is omdat ze alvast de schuld verrekenen.

Leuk detail is dat ik elke 40 euro krijg ipv 200 totdat dit opgelost is

Wel krijg ik de eerste maand erna gelijk alles in 1 keer uitbetaald, wat dan weer zo'n 600 euro is
  Milf zondag 3 mei 2009 @ 20:49:59 #189
16000 nikky
pi_68633383
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 15:35 schreef Lennart85 het volgende:
Dit heb ik van www.theofficialmasterguide.nl:
[..]

Check vooral de laatste zin; eigenlijk ben ik ervan overtuigd dat ik recht heb op 2 jaar maar ik zoek alleen nog wat bevestiging.

Als je tweejarige master aan de TU een jaar pre-master is én één jaar master dan klopt het antwoord in de mail die je hebt ontvangen.
pi_68647339
quote:
Op zondag 3 mei 2009 20:49 schreef nikky het volgende:

[..]

Als je tweejarige master aan de TU een jaar pre-master is én één jaar master dan klopt het antwoord in de mail die je hebt ontvangen.
Het is een tweejarige master met een half jaar "schakelprogramma". In totaal dus 2,5 jaar.
pi_68672108
Beste mensen,

In september 2008 ben ik begonnen met een (pre)master Organisatiewetenschappen (WO) aan de Universiteit van Tilburg. In januari 2009 ben ik echter officieus gestopt.

Omdat ik een (pre)masterstudent ben en hierdoor van de UvT mijn collegegeld geheel moet betalen (restitutie is niet mogelijk omdat ik gestopt ben zonder diploma bij deze opleiding te behalen én ik ben geen bachelorstudent/'februariregeling'), heb ik mij niet vroegtijdig uitgeschreven omdat ik dan mijn OV studentenkaart (nul-lening) kan behouden.

Voorafgaand aan deze premaster heb ik een HBO-diploma behaald waardoor ik aan de prestatieplicht heb voldaan. Ik heb er over gemaild of ik mijn OV studentenkaart die ik nu gebruik moet terug betalen indien ik geen diploma voor deze opleiding behaal. Het antwoord van IBG luidde dat ik al had voldaan aan de prestatieplicht en ik dus geen kosten zal hebben hieraan. Echter, aan de mails van IBG kunnen geen rechten worden ontleend. Ik heb daarom geen 100% zekerheid dat ik niet bang hoef te zijn voor financiële consequenties achteraf.

Nu is mijn vraag.. Heeft er iemand ervaringen met een soortgelijk geval als dat van de mijne? Dus.. wél een HBO-diploma, niet een (pre)master afmaken van, maar tóch tot het einde van het studiejaar de OV studentenkaart behouden?

Alvast bedankt voor info!
pi_68703169
Heb er geen ervaring mee, maar als ik het goed begrijp heb je de premaster na de hbo opleiding gevolgd? Dus je kreeg stufi + OV kaart op basis van je WO inschrijving?
Dan heb je er geen recht op volgens mij en zul je het terug moeten betalen. Misschien dacht de IBG dat je de premaster volgde tijdens het HBO?
pi_68704479
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 19:30 schreef Sport_Life het volgende:
Heb er geen ervaring mee, maar als ik het goed begrijp heb je de premaster na de hbo opleiding gevolgd? Dus je kreeg stufi + OV kaart op basis van je WO inschrijving?
Dan heb je er geen recht op volgens mij en zul je het terug moeten betalen. Misschien dacht de IBG dat je de premaster volgde tijdens het HBO?
zie reactie andere topic.
  Milf dinsdag 5 mei 2009 @ 21:19:06 #194
16000 nikky
pi_68707386
quote:
Op maandag 4 mei 2009 10:28 schreef Lennart85 het volgende:

[..]

Het is een tweejarige master met een half jaar "schakelprogramma". In totaal dus 2,5 jaar.
Bel met de klantenservice morgen. Die kunnen de opleiding opzoeken voor je en direct vertellen of je recht hebt op een jaar extra prestatiebeurs. .
quote:
Op maandag 4 mei 2009 22:10 schreef ghizzer het volgende:
Beste mensen,

In september 2008 ben ik begonnen met een (pre)master Organisatiewetenschappen (WO) aan de Universiteit van Tilburg. In januari 2009 ben ik echter officieus gestopt.

Omdat ik een (pre)masterstudent ben en hierdoor van de UvT mijn collegegeld geheel moet betalen (restitutie is niet mogelijk omdat ik gestopt ben zonder diploma bij deze opleiding te behalen én ik ben geen bachelorstudent/'februariregeling'), heb ik mij niet vroegtijdig uitgeschreven omdat ik dan mijn OV studentenkaart (nul-lening) kan behouden.

Voorafgaand aan deze premaster heb ik een HBO-diploma behaald waardoor ik aan de prestatieplicht heb voldaan. Ik heb er over gemaild of ik mijn OV studentenkaart die ik nu gebruik moet terug betalen indien ik geen diploma voor deze opleiding behaal. Het antwoord van IBG luidde dat ik al had voldaan aan de prestatieplicht en ik dus geen kosten zal hebben hieraan. Echter, aan de mails van IBG kunnen geen rechten worden ontleend. Ik heb daarom geen 100% zekerheid dat ik niet bang hoef te zijn voor financiële consequenties achteraf.

Nu is mijn vraag.. Heeft er iemand ervaringen met een soortgelijk geval als dat van de mijne? Dus.. wél een HBO-diploma, niet een (pre)master afmaken van, maar tóch tot het einde van het studiejaar de OV studentenkaart behouden?

Alvast bedankt voor info!
Je kunt de OV-studentenkaart behouden als je aan de voorwaarden voor studiefinanciering voldoet. Mocht je de master uiteindelijk niet halen dan heeft dit geen gevolgen voor de schuld van je OV-studentenkaart. Je hebt al aan de prestatie voldaan door je HBO diploma te halen.

Heb je in totaal 7 jaar studiefinanciering gehad ( 4 basis + 3 lenen ) en je hebt ergens in die 7 jaar voldaan aan de prestatieplicht dan is je OV-studentenkaart een volledige gift over alle jaren. ( kan natuurlijk ook meer jaren zijn, afhankelijk van de soort opleiding )
  woensdag 6 mei 2009 @ 14:00:10 #195
161207 jakkop
rennen!
pi_68728571
Als ik van studie A in Stad B een BSA krijg, kan ik dan volgend jaar studie A in Stad C doen?
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_68750264
Ik heb mijn OV en stufi nog niet aangevraagd, en ik ben al 8 weken (2 maanden) 18.
Krijg ik van de stufi de 2 verloren maanden terug? (ik heb gebeld en zeiden dat ik het terug krijg en me geen zorgen hoef te maken?).

En hoe lang duurde het bij jullie voor je je stufi en OV kreeg? (Ik woon dan in Noord-Holland)
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
  woensdag 6 mei 2009 @ 22:14:54 #197
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_68750318
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:13 schreef Sjibble het volgende:
Ik heb mijn OV en stufi nog niet aangevraagd, en ik ben al 8 weken (2 maanden) 18.
Krijg ik van de stufi de 2 verloren maanden terug? (ik heb gebeld en zeiden dat ik het terug krijg en me geen zorgen hoef te maken?).

En hoe lang duurde het bij jullie voor je je stufi en OV kreeg? (Ik woon dan in Noord-Holland)
Lijkt me sterk dat je het terugkrijgt eigenlijk. Jij bent toch te laat geweest? Daar gaan ze je niet voor belonen.
sig verwijderd door FA
pi_68760427
helaas...Hij had recht op stufi van een bepaalde datum.... Als hij vanaf die datum aan vraag doet zal hij het krijge... Jammer dat de IB-groep deze mensen beloont
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
  donderdag 7 mei 2009 @ 10:49:45 #199
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_68764051
Het wordt verdomme tijd dat 't IBG de rente op studieleningen verlaagt!
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_68767052
Ken nog een gast van Niveau 4 die een lening neemt en doet heel stoer dat 300 per maand handig is (omdat ie dan redelijke inkomsten heeft). Sukkel moet het wel allemaal terugbetalen met rente. Met zn toekomstplannen
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
  Milf donderdag 7 mei 2009 @ 16:43:22 #201
16000 nikky
pi_68777223
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:13 schreef Sjibble het volgende:

Studiefinanciering kun je niet met terugwerkende kracht aanvragen en ontvangen. Als je twee maanden geleden 18 bent geworden en je volgt een MBO opeleiding of een opleiding in het hoger onderwijs, dan had je recht vanaf 1 april op studiefinanciering. Als je de studiefinanciering nu gaat aanvragen gaat je recht in per de eerste van de maand opvolgend van de aanvraag.

Wanneer je voor het eerst je studiefinanciering en je OV-studentenkaart ontvangt, hangt van de aanvraag af en wanneer je hem indient.
  Milf donderdag 7 mei 2009 @ 16:44:45 #202
16000 nikky
pi_68777279
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 12:18 schreef Sjibble het volgende:
Ken nog een gast van Niveau 4 die een lening neemt en doet heel stoer dat 300 per maand handig is (omdat ie dan redelijke inkomsten heeft). Sukkel moet het wel allemaal terugbetalen met rente. Met zn toekomstplannen
Dan is onderstaande link misschien een eye opener voor die gast

http://www.ib-groep.nl/pa(...)oe_duur_is_lenen.asp
  donderdag 7 mei 2009 @ 23:48:56 #203
18986 -Will-
filosoof/harlekijn/coach
pi_68793694
Okay, ik ben me aan het inschrijven op Studielink, hè.

En mijn correspondentienummer is te kort! Ik mis een cijfer. Iemand hier ervaring mee? (Ik heb al sinds 2001 een correspondentienummer, misschien daarom?).

Nu kan ik niet verder
pi_68795190
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 16:43 schreef nikky het volgende:

[..]

Studiefinanciering kun je niet met terugwerkende kracht aanvragen en ontvangen. Als je twee maanden geleden 18 bent geworden en je volgt een MBO opeleiding of een opleiding in het hoger onderwijs, dan had je recht vanaf 1 april op studiefinanciering. Als je de studiefinanciering nu gaat aanvragen gaat je recht in per de eerste van de maand opvolgend van de aanvraag.

Wanneer je voor het eerst je studiefinanciering en je OV-studentenkaart ontvangt, hangt van de aanvraag af en wanneer je hem indient.
Ok
Ik begrijp dat je veel verstand hebt op dit gebied.
Maar heb je misschien toch een bron? Ik heb zeker 2 keer daarover gebeld, en mij is verteld dat ik mijn verloren maanden terug krijg..
Ik bel morgen wel nog een keer en vraag of ze het er echt zeker van zijn (mochten ze weer ja zeggen, dat ik het geld met terugwerkende kracht terugkrijg) en het toch even rond willen vragen.
Ik zou zweren dat ze zeiden dat ik me geen zorgen hoef te maken en dat ik het wel terugkrijg..?
Maar ik ga er wel van uit dat het niet zo is.. Best zonde van de 160 euro..
[/quote]
pi_68931290
IBgroep blijkt de best manier van sparen. Mijn aanvullende beurs is eindelijk verwerkt, krijg over 10 dagen ruim 1100 euro terug!
pi_68979062
Hey,

Ik ben rond maart gestopt met mijn studie, maar heb me nog niet bij m'n school uitgeschreven. Ik laat het geld even komen totdat ik een bericht van school krijg dat ik te weinig studiepunten heb.
Nu hoorde ik van een kennis dat je nog even één college moet volgen, omdat de IB-Groep anders zegt dat je bent gestopt met je studie en veel geld moet terug betalen. Als ik een college heb gevolgd, zou ik kunnen zeggen dat ik al die tijd ziek was.

Iemand hier ervaring mee en die weet of ik dit moet doen?

Bvd!
pi_68998566
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 14:34 schreef Steengijl het volgende:
Hey,

Ik ben rond maart gestopt met mijn studie, maar heb me nog niet bij m'n school uitgeschreven. Ik laat het geld even komen totdat ik een bericht van school krijg dat ik te weinig studiepunten heb.
Nu hoorde ik van een kennis dat je nog even één college moet volgen, omdat de IB-Groep anders zegt dat je bent gestopt met je studie en veel geld moet terug betalen. Als ik een college heb gevolgd, zou ik kunnen zeggen dat ik al die tijd ziek was.

Bvd!
Je betaalt toch ook nog gewoon collegegeld?
  Milf woensdag 20 mei 2009 @ 14:54:47 #208
16000 nikky
pi_69227045
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 23:48 schreef -Will- het volgende:
Okay, ik ben me aan het inschrijven op Studielink, hè.

En mijn correspondentienummer is te kort! Ik mis een cijfer. Iemand hier ervaring mee? (Ik heb al sinds 2001 een correspondentienummer, misschien daarom?).

Nu kan ik niet verder
Je correspondentienummer bestaat uit 12 cijfers. Bij studielink kun je het vakje voor het correspondentienummer leeg laten als je deze niet weet of hebt.
  Milf woensdag 20 mei 2009 @ 14:56:17 #209
16000 nikky
pi_69227090
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 00:34 schreef Sjibble het volgende:

[..]

Ok
Ik begrijp dat je veel verstand hebt op dit gebied.
Maar heb je misschien toch een bron? Ik heb zeker 2 keer daarover gebeld, en mij is verteld dat ik mijn verloren maanden terug krijg..
Ik bel morgen wel nog een keer en vraag of ze het er echt zeker van zijn (mochten ze weer ja zeggen, dat ik het geld met terugwerkende kracht terugkrijg) en het toch even rond willen vragen.
Ik zou zweren dat ze zeiden dat ik me geen zorgen hoef te maken en dat ik het wel terugkrijg..?
Maar ik ga er wel van uit dat het niet zo is.. Best zonde van de 160 euro..

http://www.ib-groep.nl/pa(...)vragen/aanvragen.asp

Voor het aanvragen van studiefinanciering heb je eerst een DigiD met sms-functie nodig. Daarna kun je snel en makkelijk aanvragen via Mijn IB-Groep. Zorg dat je op tijd aanvraagt, ten minste drie maanden vóór je met je studie begint. Voor maanden in het verleden is geen studiefinanciering meer mogelijk. Ontvang je nu al studiefinanciering voor een mbo-opleiding, dan hoef je alleen je gegevens te wijzigen

Staat op de site van de IB-Groep.
  Milf woensdag 20 mei 2009 @ 14:58:57 #210
16000 nikky
pi_69227192
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 14:34 schreef Steengijl het volgende:
Hey,

Bvd!
De IB-Groep controleerd niet of je de college's volgt. Er wordt gecontroleerd of je staat ingeschreven bij de opleiding in het Centraal Register Inschrijvingen (CRI).
Wellicht dat de kennis bedoelde dat je college moet volgen omdat school je anders uitschrijft en dit ( de uitschrijving ) doorgeeft aan de IB-Groep.
pi_69359077
Ik weet het niet allemaal meer precies maar als je uitwonende was werd je stufi toch verhoogt?
Is dit een vast bedrag of ook weer gerelateerd aan het inkomen van bv je ouders?
You know fuck all about heavy manners...
  zondag 24 mei 2009 @ 20:50:17 #212
161207 jakkop
rennen!
pi_69361994
Vast bedrag. Kijk maar op ib-groep.nl hoe veel, luiaard.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_69364316
quote:
Op zondag 24 mei 2009 20:50 schreef jakkop het volgende:
Vast bedrag. Kijk maar op ib-groep.nl hoe veel, luiaard.
Weet ik uberhaupt het bestaan van die site?
NEE

Hoe kan ik dan lui zijn?
  zondag 24 mei 2009 @ 22:00:13 #214
161207 jakkop
rennen!
pi_69364698
Omdat in deze TT het woord "IB-groep" staat? Omdat "IB-groep" klinkt als een organisatie? Omdat élke organisatie een website heeft?

EDIT: Gast, volgens je fobo studeer je rechten. Het KAN niet dat je die site in de rest van je leven nog nooit bent tegengekomen als je student bent.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_69369747
quote:
Op zondag 24 mei 2009 22:00 schreef jakkop het volgende:
Omdat in deze TT het woord "IB-groep" staat? Omdat "IB-groep" klinkt als een organisatie? Omdat élke organisatie een website heeft?

EDIT: Gast, volgens je fobo studeer je rechten. Het KAN niet dat je die site in de rest van je leven nog nooit bent tegengekomen als je student bent.
Nop, enige wat ik gebruik is studielink.. en ik snap geen ene flikker van die site, ik weet het antwoord op m'n vraag nog steeds niet
pi_69372704
quote:
Op maandag 25 mei 2009 00:01 schreef Weeetikveel... het volgende:

[..]

Nop, enige wat ik gebruik is studielink.. en ik snap geen ene flikker van die site, ik weet het antwoord op m'n vraag nog steeds niet
Vast bedrag werd er gezegd geloof ik.

Er is een vast bedrag voor inwonend, en een vast bedrag voor uitwonend.
Daarnaast heb je nog een aanvullend bedrag wat te maken heeft met het inkomen van je ouders.
  maandag 25 mei 2009 @ 09:01:56 #217
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_69372864
quote:
Op maandag 25 mei 2009 00:01 schreef Weeetikveel... het volgende:

[..]

Dan ben je naast lui ook nog eens niet zelfstandig, of heb je ook nog nooit van Google gehoord? Eerste hit, YW En ga je nu maar in een hoekje diep zitten schamen
pi_69393469
Vanaf september heb ik geen recht op stufi meer. Ik wil geen lening meer, maar wel een OV. Nou heb ik via Mijn IB Groep het bedrag van mijn lening vanaf 1 septebmer 2009 ingesteld op ¤0. Naar wat ik begrepen heb, heb ik dan nog wel recht op een OV. Klopt dit of moet ik dat nog ergens apart aangeven?
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
  maandag 25 mei 2009 @ 20:05:35 #220
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_69393517
quote:
Op maandag 25 mei 2009 20:04 schreef bladibladibla het volgende:
Vanaf september heb ik geen recht op stufi meer. Ik wil geen lening meer, maar wel een OV. Nou heb ik via Mijn IB Groep het bedrag van mijn lening vanaf 1 septebmer 2009 ingesteld op ¤0. Naar wat ik begrepen heb, heb ik dan nog wel recht op een OV. Klopt dit of moet ik dat nog ergens apart aangeven?
Nee, klopt. Als je een 0-lening aangaat mag je je OV behouden
  maandag 25 mei 2009 @ 20:20:56 #221
148507 Schuifpui
Lone Star
pi_69394238
Ook even een vraagje:

Mijn stufi loopt af op 1 november. Ik ga op stage in de US van juli tot december of januari. Als ik vanaf november een nullening afsluit, heb ik dan recht op OV-vergoeding?

Wat is verder de invloed van de hoogte van mijn inkomen (stagevergoeding)? Is het handig om stufi te stoppen en na mijn stage nog een paar maanden stufi te krijgen, ivm hoogte van m'n stagevergoeding? Heb ik in dat geval recht op OV-vergoeding?
  maandag 25 mei 2009 @ 22:34:52 #222
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_69400502
quote:
Op maandag 25 mei 2009 20:20 schreef Schuifpui het volgende:
Ook even een vraagje:

Mijn stufi loopt af op 1 november. Ik ga op stage in de US van juli tot december of januari. Als ik vanaf november een nullening afsluit, heb ik dan recht op OV-vergoeding?

Wat is verder de invloed van de hoogte van mijn inkomen (stagevergoeding)? Is het handig om stufi te stoppen en na mijn stage nog een paar maanden stufi te krijgen, ivm hoogte van m'n stagevergoeding? Heb ik in dat geval recht op OV-vergoeding?
Van die OV-vergoeding zou ik niet weten. Daarvoor zou ik de IB-groep even bellen.

Die bijverdiengrens staat op IB-groep.nl.
pi_69439420
quote:
Op maandag 25 mei 2009 22:34 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Van die OV-vergoeding zou ik niet weten. Daarvoor zou ik de IB-groep even bellen.

Die bijverdiengrens staat op IB-groep.nl.
Thanks.

Voor de OV vergoeding ga ik wel even bellen, al heb ik daar geen goede ervaringen mee bij ibg. Ik kom wel boven die grens, dat zou betekenen dat ik de laatste maanden geen stufi meer zou krijgen, maar die loopt toch af. De laatste maanden heb ik zoals ik het daar lees dan ook geen recht op een OV kaart -> dus geen OV vergoeding neem ik aan.

Ik zou nog steeds mn stufi kunnen stop zetten vanaf juli, dan paar maanden nullening nemen + OV vergoeding krijgen. Laatste maanden doorgeven dat ik geen OV-vergoeding wil, omdat ik daar ws geen recht op heb. Vanaf januari weer een OV kaart krijgen +laatste maanden stufi en als dan mn stufi is afgelopen weer een nullening nemen met OV jaarkaart, klopt dat zo?

Klinkt vrij omslachtig allemaal.
pi_69439549
Als je een jaar van je studie over moet doen krijg je dan ipv 4 jaar dan 5 jaar stufi of nog steeds gewoon 4 jaar?

En wat als je na een jaar van studie wil wisselen en dus ook 5 jaar ipv 4 jaar gaat studeren?

En die ¤0 lening, slim bedacht
Alleen de overwinnaars beslissen wat de oorlogsmisdaden waren.
pi_69439912
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 00:06 schreef C_a_K_e het volgende:
Als je een jaar van je studie over moet doen krijg je dan ipv 4 jaar dan 5 jaar stufi of nog steeds gewoon 4 jaar?
Nog steeds 4 jaar.
quote:
En wat als je na een jaar van studie wil wisselen en dus ook 5 jaar ipv 4 jaar gaat studeren?
Als je van een 4 jarige studie naar een andere 4 jarige studie gaat, krijg je nog steeds totaal 4 jaar stufi, ook al studeer je 5 jaar. Ga je van een 4 jarige studie naar een 5 jarige studie, dan krijg je totaal 5 jaar, maar studeer je 6 jaar.

Too bad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')