Ehmm, ik was er vorig jaar ook, de bekerwedstrijd. Toen waren er ongeveer 10 op de ere tribune. Ik heb respect voor de groep die Maandag kwam, maar ik weet met 100% zekerheid dat de groep van vorig jaar niet groter wasquote:Op woensdag 27 augustus 2008 21:06 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
![]()
Vorig jaar waren er nóg meer Feyenoorders.
Hij wil niet verlengen werd hier laatst gezegd, dus straks is ie niets meer waard.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 21:03 schreef Happel het volgende:
[..]
Hij is misbaar, ja. Het gaat me echter te ver om over wanbeleid te spreken, wanneer je hem nog een seizoen erbij laat.
Nee, dat gaat niet lukken. Spelers bij Heerenveen (of Groningen, etc) kunnen zonder druk groeien en later van grote waarde zijn voor die clubs. Kijk maar naar Suárez, Sulejmani, Huntelaar, Samaras, Alves, Nilsson, Nevland om maar wat te noemen. Als een top drie club zo'n onbekende speler haalt, dan moet zo'n speler vaak gelijk presteren.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 21:13 schreef Dr.Crane het volgende:
Heerenveen verdient aan de verkoop van 2 spelers binnen 1 jaar 37(!!) miljoen en zullen de komende paar jaar opnieuw dergelijke transfers gaan doen. Als zij dat kunnen, moeten wij dat zeker kunnen.
Dat meende ik gelezen te hebben, weet niet wat er van waar was.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 21:13 schreef Dr.Crane het volgende:
[..]
Hij wil niet verlengen werd hier laatst gezegd, dus straks is ie niets meer waard.
Wanbeleid uit het seizoen 2005-2006, ja. Zal nog wel een jaartje of wat duren, voordat we de consequenties daarvan niet meer zullen merken.quote:Volgende zomer wéér geen cent hebben om uit te geven noem ik (een gevolg van) wanbeleid ja.
Wij hebben ook echt de spelers die zulke bedragen kunnen opleveren, ja.quote:Heerenveen verdient aan de verkoop van 2 spelers binnen 1 jaar 37(!!) miljoen en zullen de komende paar jaar opnieuw dergelijke transfers gaan doen. Als zij dat kunnen, moeten wij dat zeker kunnen.
Ja daar kun je gewoon los heen. Er is wel gewoon een apart vak gemaakt voor Feyenoord supporters.quote:
Niet als groep nee. Zaten er een heleboel tussen het Ajaxpubliek.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 21:11 schreef denthemen het volgende:
[..]
Ehmm, ik was er vorig jaar ook, de bekerwedstrijd. Toen waren er ongeveer 10 op de ere tribune. Ik heb respect voor de groep die Maandag kwam, maar ik weet met 100% zekerheid dat de groep van vorig jaar niet groter was
Heb nog even het foto overzicht erbij gepakt: http://www.fr12.nl/?p=fot(...)ngajax-jongfeyenoord Er waren er misschien 15 of zo. Misschien wel meer, maar niet als groep
Wij zitten op dat zelfde niveau, lager zelfs. Bij ons moet dat zeker lukken, aangezien er door spelers als Greene toch nauwelijks verwachtingen aan je hangen, de supporters zijn al tevreden met een 5e plek.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 21:19 schreef RayMania het volgende:
[..]
Nee, dat gaat niet lukken. Spelers bij Heerenveen (of Groningen, etc) kunnen zonder druk groeien en later van grote waarde zijn voor die clubs.
Je doet alsof Feyenoord de afgelopen 3 jaar meedeed om de titel en alsof iedereen een kampioenschap verwachtte. Ik denk zelfs dat de supporters van Feyenoord minder verwachtingen hebben dan de supporters van Heerenveen en Twente op dit moment.quote:Kijk maar naar Suárez, Sulejmani, Huntelaar, Samaras, Alves, Nilsson, Nevland om maar wat te noemen. Als een top drie club zo'n onbekende speler haalt, dan moet zo'n speler vaak gelijk presteren.
Lazovic vind ik nog steeds geen topclub-materiaal.quote:Als dat na één niet lukt, dan wordt zo'n speler te snel weggedaan. Ik noem een Rosenberg (Ajax), ik noem een Lazovic (Feyenoord). Zij hebben nooit een kans gehad in de korte tijd dat zij bij een Nederlandse topclub speelden, maar hebben later wel laten zien dat zij bij een topclub kúnnen spelen (Werder Bremen en PSV).
Ja dan kun je altijd zeggen dat je met veel wasquote:Op woensdag 27 augustus 2008 21:23 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Niet als groep nee. Zaten er een heleboel tussen het Ajaxpubliek.
Met 2 of 3 goede transfers is Feyenoord al uit de shit.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 21:20 schreef Happel het volgende:
[..]
Dat meende ik gelezen te hebben, weet niet wat er van waar was.
[..]
Wanbeleid uit het seizoen 2005-2006, ja. Zal nog wel een jaartje of wat duren, voordat we de consequenties daarvan niet meer zullen merken.
Omdat we die niet halen/zien dus. Sulejmani lag voor het grijpen, nog geen 1,5 jaar geleden! Dzsudzsák, waarom is daar geen moeite voor gedaan voordat PSV lucht van hem kreeg? Alves (ook al is het een lul), was ook haalbaar geweest, net als Suarez, Berg, Douglas en ga maar verder. Dat zijn spelers die geld opbrengen... Of het nou bij de scouting mis zit, of bij Bosz met de eindbeslissing, Feyenoord loopt veel mis.quote:Wij hebben ook echt de spelers die zulke bedragen kunnen opleveren, ja.
Als ik dat verhaal over b.v. Derijck lees, denk ik dat Feyenoord minder eisen moet stellen. Verkoop zo'n speler gewoon tegen elk bod van boven de 2 of 3 ton. Ze belemmeren Feyenoord en kosten bovendien ontzettend veel salaris. Bovendien laten ze iemand als Greene verlengen, zo kom je nooit van ze af.quote:Feijenoord raakt de spelers die ze nu hebben aan de straatstenen niet kwijt, heeft nagenoeg geen enkele speler die veel kunnen opleveren of die volgend seizoen veel zullen gaan opleveren.
Mwoah, dat weet ik niet. Echte talenten breken ook bij Feyenoord wel door.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 21:27 schreef sjimz het volgende:
Maar Dr. Crane, de volle Kuip is nog steeds intimiderender dan een volle Euroborg of Abe Lenstra stadion.
En dan met de historie van Feyenoord en de fanatieke achterban snap ik wel dat men eerder bij een club als Groningen en Heerenveen slaagt.
quote:..... Ook Jan de Visser, de zaakwaarnemer van De Guzman, gelooft niet in een last minute-deal. ,,Je weet natuurlijk nooit wat clubs in Engeland en Spanje op het laatste moment nog gaan doen,’’ zegt de ex-Feyenoorder. ,,Ze hebben tenslotte tot maandagavond de tijd. Maar voorlopig zijn er alleen geruchten. De Guzman zit ook niet in de situatie dat hij weg moet. En áls er nog een club komt, moet een transfer goed zijn voor hem én voor Feyenoord. Ik verwacht niet dat dat gaat gebeuren.....’’
Of als je Aerts bentquote:Op woensdag 27 augustus 2008 21:38 schreef Dr.Crane het volgende:
[..]
Mwoah, dat weet ik niet. Echte talenten breken ook bij Feyenoord wel door.
Bovendien kun je als je zo redeneert nooit jonge spelers halen.
Ik vind trouwens het Feyenoord-publiek ontzettend geduldig tegen spelers. Ook al speel je 3 jaar lang kut, ze steunen je toch wel omdat je het shirt om je schouders hebt (behalve als je van ajax komt natuurlijk).
De Visser.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 21:38 schreef FrankyMcG het volgende:
[..]
Van dat soort opmerkingen krijg ik altijd de kriebels, zei de zakenwaarnemer van Drenthe niet precies hetzelfde om later met een arbitragezaak te dreigen toe Real kwam?
Wanneer een speler een arbitrage zaak wilt aanspannen tegen zijn club is hij de club niet eens waardquote:
Eensch....quote:Op woensdag 27 augustus 2008 21:41 schreef denthemen het volgende:
Wanneer een speler een arbitrage zaak wilt aanspannen tegen zijn club is hij de club niet eens waard
De Guzman vind ik overigens zich altijd wel goed en correct gedragen, maar met De Visser als zaakwaarnemer weet je het maar nooit.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 21:43 schreef FrankyMcG het volgende:
[..]
Eensch....
Ik vind opmerkingen van "zowel de speler als de club moet er beter van worden" erg nobel, maar kom het dan ook na.
Ben het met je eens, vaak gooit men het dan op sportieve vooruitgang. Maar iemand tekent toch een contract met zijn volle verstand?quote:Op woensdag 27 augustus 2008 21:43 schreef FrankyMcG het volgende:
[..]
Eensch....
Ik vind opmerkingen van "zowel de speler als de club moet er beter van worden" erg nobel, maar kom het dan ook na.
Zaakwaarnemers weten altijd zo'n jongen zijn hoofd op hol te laten gaan.. Natuurlijk weet hij dat hij een grote toekomst voor zich heeft, maar als je dan ook nog eens zo'n zaakwaarnemer hebt..quote:Op woensdag 27 augustus 2008 21:45 schreef Dr.Crane het volgende:
[..]
De Guzman vind ik overigens zich altijd wel goed en correct gedragen, maar met De Visser als zaakwaarnemer weet je het maar nooit.
die heeft het helemaal zelf gedaan door zn kutgedrag tegen Feyenoorders voordattie naar Rotterdam kwam. Ik zeg een actie tegen Kalou en tegen Ono bijv!quote:
net alsof het een geheim is dat die teringlijers niet gigantische hoeveelheden geld opstrijken per deal.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 21:38 schreef FrankyMcG het volgende:
[..]
Van dat soort opmerkingen krijg ik altijd de kriebels, zei de zakenwaarnemer van Drenthe niet precies hetzelfde om later met een arbitragezaak te dreigen toe Real kwam?
Idd. Zo werd Drenthe ook gek gemaakt, net als Kalou en Suarez.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 21:46 schreef denthemen het volgende:
[..]
Zaakwaarnemers weten altijd zo'n jongen zijn hoofd op hol te laten gaan.. Natuurlijk weet hij dat hij een grote toekomst voor zich heeft, maar als je dan ook nog eens zo'n zaakwaarnemer hebt..
het is een feit dat Feyenoord geen kampioen gaat worden?quote:Op woensdag 27 augustus 2008 22:59 schreef Dr.Crane het volgende:
Zo in het sportjournaal interview met Verbeek (die min of meer toegeeft dat Feyenoord weer geen kampioen gaat worden nadat een journalist dat als feit bracht).
Ah, glazenbol-journalistiek!quote:Op woensdag 27 augustus 2008 23:01 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
het is een feit dat Feyenoord geen kampioen gaat worden?
Het lijkt me duidelijk dat een kampioenschap niet realistisch is...quote:Op woensdag 27 augustus 2008 22:59 schreef Dr.Crane het volgende:
Zo in het sportjournaal interview met Verbeek (die min of meer toegeeft dat Feyenoord weer geen kampioen gaat worden nadat een journalist dat als feit bracht).
Nee, ik vind hem gewoon realistisch. Kritisch interview, mag ook wel.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 23:11 schreef Happel het volgende:
Hier staat de video. Die verslaggever is sowieso al zo joods als de nete.
En ik vind het een jood, die domme inkoppertjes als vragen stelt. Journalistiek bedrijven wordt dat dan genoemd. Man, die vragen kan mijn opa van 85 nog bedenken en stellen.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 23:24 schreef Dr.Crane het volgende:
[..]
Nee, ik vind hem gewoon realistisch. Kritisch interview, mag ook wel.
Ik zou hem ontslaan voor die uitspraak, waardeloos gewoon.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 23:27 schreef Dr.Crane het volgende:
'Herkenbaar voetbal'. Valt me tegen van Verbeek dat ie zoiets in de mond neemt.
Wat zou jij gevraagd hebben?quote:Op woensdag 27 augustus 2008 23:31 schreef Happel het volgende:
[..]
En ik vind het een jood, die domme inkoppertjes als vragen stelt. Journalistiek bedrijven wordt dat dan genoemd. Man, die vragen kan mijn opa van 85 nog bedenken en stellen.
[..]
Overdrijf toch niet alles zo jij.quote:Ik zou hem ontslaan voor die uitspraak, waardeloos gewoon.![]()
Waaromquote:Op woensdag 27 augustus 2008 23:33 schreef Sloggi het volgende:
http://www.vi.nl/VoetbalI(...)BackDanWilkshire.htm
Iemand dit al gezien, of heb ik iets gemist? Meneer Derksen weet te melden dat Feyenoord de spelerssalarissen niet meer kan betalen en daarom De Guzman moet verkopen.
Waarom? Omdat de snor dat zegt?quote:Op woensdag 27 augustus 2008 23:35 schreef Dr.Crane het volgende:
[..]
Waarom? Zou best eens waar kunnen zijn.
Voor zover ik weet heeft Feyenoord bijna geen leningen meer lopen, en al helemaal geen leningen meer met een hoge rente. Bovendien is Feyenoord volgens de KNVB gezond. Als het echt zo erg zou zijn zou de KNVB al lang aan de bel hebben getrokken en zou Feyenoord in een andere groep terechtkomen.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 23:35 schreef Dr.Crane het volgende:
[..]
Waarom? Zou best eens waar kunnen zijn.
Dat is waar, maar toch zullen de salarissen van spelers als Saidi flink op de begroting drukken.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 23:38 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Voor zover ik weet heeft Feyenoord bijna geen leningen meer lopen, en al helemaal geen leningen meer met een hoge rente. Bovendien is Feyenoord volgens de KNVB gezond. Als het echt zo erg zou zijn zou de KNVB al lang aan de bel hebben getrokken en zou Feyenoord in een andere groep terechtkomen.
quote:Op woensdag 27 augustus 2008 23:40 schreef Happel het volgende:
[..]
Of hij zin heeft om een keer een potje te boksen tijdens de rust van Feijenoord - ajax.
Heb nooit gezegd dat ik vertrouwen heb in de scouting van Feijenoord. Ik weet dat het dit seizoen op de schop wordt gegooit en dat er dus zaken zullen gaan veranderen.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 23:46 schreef Dr.Crane het volgende:
Happel, ik vraag me nog steeds af waar je het vertrouwen in de scouting/aankoopbeleid van Feyenoord vandaan haalt. Je zei zelf dat wij geen spelers hebben om voor grote bedragen te verkopen, maar er is al jaren niet fatsoenlijks via de scouting gehaald... Als je ziet wat andere clubs met minder of evenveel geld hebben gehaald de afgelopen jaren hadden wij met 1 of 2 goede aankopen al uit de problemen kunnen zijn.
Mijn vertrouwen is ook iets van het laatste anderhalf jaar. Sinds de ellende met die kale kk-lul en alles wat er daarna is gebeurd. Sinds het vertrek van Koeman gaat het vooruit met Feijenoord. En ik verwacht dat het nog wel wat jaren duurt, voordat het pas echt duidelijk wordt waar Feijenoord na toe wil. Ik kan dat geduld opbrengen en vind het tot op heden wel best dat ze strijden om de plaatsen twee t/m vijf.quote:Dan zit de fout óf in de scouting óf in degene met de eindbeslissing (Bosz). In beide heb je vertrouwen, terwijl de feiten al jaren anders zijn. Bosz doet het wel goed wat betreft de 'oudere' aankopen, maar daar maak je nog geen financiele klappers mee.
Daar sla je de spijker op zijn kop. De afgelopen jaren heeft het huidige bestuur grote schoonmaak gehouden. Nu die schoonmaak dus bijna klaar is mag je weer wat gaan verwachten.quote:Waar ik op hoop is dat de komende 2 jaar langzamerhand spelers als Buijs en Greene vertrekken en vervangen worden door jeugdtalenten en aankopen die dicht tegen het basisniveau aanzitten.
Makaay, Tomasson, de Cler en misschien zelfs van Bronkhorst kunnen nog wel 2 seizoenen mee in de Nederlandse competitie. Daarbij zijn er genoeg spelers die nu erg jong zijn maar over 2 seizoenen wellicht de stap maken/hebben gemaakt naar een grotere club (de Guzman, Bruins, Vlaar, El Ahmadi) en dus goed geld in het laatje brengen.quote:Tot de ervaren spelers stoppen en er geen geld voor nieuwe talenten is?
Ze kopen toch wel? Je noemt immers zelf de twee namen van spelers die gekomen zijn. Iedereen lijkt, in haar wensen om meer spelers, te vergeten dat er in een vroeg stadium al twee goede spelers zijn gekocht. Tel daarbij het aantrekken van Verbeek, wat ik een meesterzet vind, bij op en ik durf dan te stellen dat we een goed aankoopbeleid hebben. De financiële situatie beperkt ons echter om verder te handelen op de transfermarkt.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 00:42 schreef Dr.Crane het volgende:
Dat we de afgelopen jaren geen geld hadden om spelers als Alves te halen ben ik het alleen niet met je eens. Alleen Lee kostte ons al 2 miljoen, en Landzaat (ook overbodig) was ook niet gratis. Die inkomsten hadden juist gegenereerd moeten worden met de verkoop van De Guzman en al die losse overbodige spelers. Het is een beetje makkelijk om te roepen "vroeger kocht Feyenoord alles wat loszat" en vervolgens niets meer te kopen. Zo kan ik het ook wel.
Overigens ben ik ook wel tevreden met Tomasson en El Ahmadi, maar ik had toch wel op een vertrek van overbodige spelers gerekend en op nog een stuk of 3 spelers voor achterin.
Wat denk je te bereiken met het eeuwige gejank? Iets wat, op dit moment, heel veel supporters doen. Iedereen weet dat Feijenoord financiële problemen heeft en toch eist iedereen maar van ze dat er spelers gekocht moeten worden. We kennen de situatie allemaal. Er zijn nog een aantal spelers die het niveau van Feijenoord laag houden en die weg mogen van de club. Feijenoord heeft er in het verleden in geïnvesteerd en wil daar graag een vergoeding voor terug zien. Daar hebben ze het volste recht toe. Ik vind daarom ook niet dat de club genoegen moet nemen met een kleine vergoeding. Zeker niet voor spelers als Hofs, Buijs en Greene. Misschien wel in het geval van Derijck. Worden ze niet verkocht, dan kunnen we ze gebruiken voor de breedte van de selectie. Redelijke spelers die vast wel kunnen renderen in een draaiend team.quote:Nu heb ik het idee : geduld? Waarvoor moet ik geduld hebben? Tot de ervaren spelers stoppen en er geen geld voor nieuwe talenten is? Hopelijk gaat dat idee nog weg komend seizoen. Waar ik op hoop is dat de komende 2 jaar langzamerhand spelers als Buijs en Greene vertrekken en vervangen worden door jeugdtalenten en aankopen die dicht tegen het basisniveau aanzitten.
Dan kom je weer uit op geld. Iets wat ze niet hebben. Feijenoord kan niet voor elke speler die ze willen vier miljoen op tafel leggen. Lee en Landzaat vulde twee posities op waar Feijenoord op dat moment versterking voor wilde hebben. Dat ze beide niks brachten in het eerste seizoen is vervelend, al verwacht ik van Landzaat wel een beter tweede seizoen.quote:Wat dat betreft hadden ze beter een jong team op kunnen gaan bouwen, dan had iedereen veel meer geduld gehad. Er staan nu eigenlijk te goede spelers in het veld om te zeggen dat je slechts 5e hoeft te worden. Bovendien zei je dat vorig jaar ook al, en dat kan niet als je vooruitgang wilt boeken.
Hoef je niet te hopen, daar werken ze al aan.quote:Waar ik op hoop is dat de komende 2 jaar langzamerhand spelers als Buijs en Greene vertrekken en vervangen worden door jeugdtalenten en aankopen die dicht tegen het basisniveau aanzitten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |