Ik leef nog hoor! Ik ben misschien een beetje onhandig, maar dit lukte nog.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 23:31 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
al uren niks van DaD gehoord na dit bericht... Wil iemand ff in het UMCG op de intensive care kijken of ze daar ligt?
quote:Op woensdag 27 augustus 2008 09:16 schreef moemoe het volgende:
Goedemorgen!
Ik heb een kamer in Grun.
quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 22:52 schreef maok het volgende:
[..]
Ja dat bedacht ik me dus vandaag ineens. Ik heb niet eens beschuit met muisjes gehad vorige week![]()
* maok houdt ook helemaal niet van beschuit maar dat maakt natuurlijk niet uit
Ah, dat is vlakbij onsquote:Op woensdag 27 augustus 2008 09:31 schreef moemoe het volgende:
Aan de Moesstraat, vlakbij het Noorderplantsoen.
OK, ik zie de naam Bommen Berend weer voorbij komen, dus ik moet blijkbaar dit jaar ook weer uitleg geven.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 09:36 schreef koeii het volgende:
Zijn tijdens Bommen Berend de winkels open? En wanneer komt de lokale bevolking zichzelf in de stad naar de kloten helpen en zoveel mogelijk vechten? Is dat vanavond of morgenavond? Dan weet ik wanneer ik de stad moet mijden.
blablabla je wou dus zeggen dat die eettent eigenlijk konditorei hitler heet? Het heet in de volksmond gewoon bb, loop niet zo te miepenquote:Op woensdag 27 augustus 2008 10:49 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
OK, ik zie de naam Bommen Berend weer voorbij komen, dus ik moet blijkbaar dit jaar ook weer uitleg geven.
De naam van dit feest is niet Bommen Berend, maar Gronings Ontzet, of Groningens Ontzet. We vieren hier dat in 1692 Carl von Rabenhaupt de stad heeft bevrijdt van de belegering van de Bisschop van Munster: Bernhard van Galen, oftewel: Bommen Berend.
Dit feest Bommen Berend noemen (naar de bezetter dus) is net zoiets als Bevrijdingsdag (5 mei) aanduiden als 'Adolf Hitler'
1672 was het toch?quote:Op woensdag 27 augustus 2008 10:49 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
OK, ik zie de naam Bommen Berend weer voorbij komen, dus ik moet blijkbaar dit jaar ook weer uitleg geven.
De naam van dit feest is niet Bommen Berend, maar Gronings Ontzet, of Groningens Ontzet. We vieren hier dat in 1692 Carl von Rabenhaupt de stad heeft bevrijdt van de belegering van de Bisschop van Munster: Bernhard van Galen, oftewel: Bommen Berend.
Dit feest Bommen Berend noemen (naar de bezetter dus) is net zoiets als Bevrijdingsdag (5 mei) aanduiden als 'Adolf Hitler'
Tja, wij zijn gewoon import-Groningers. Als je blijkbaar een echte stadjer bent dan kan je je hier om drukmaken.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 11:17 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
blablabla je wou dus zeggen dat die eettent eigenlijk konditorei hitler heet? Het heet in de volksmond gewoon bb, loop niet zo te miepen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |