Als je goed leest zie je dat hij verteld dat hij geregeld in Duitsland rijdtquote:Op woensdag 27 augustus 2008 13:48 schreef TeChNo2 het volgende:
[..]
Gewoon crimineel dus, maar goed geniet er maar van zolang dat nog kan...
Het gaat natuurlijk gewoon een keer gebeuren ...ofwel een noodstop moeten maken met 280 km/uen dan maakt het echt niet meer uit in wat voor een auto je reed, dan is het gewoon einde verhaal. en mocht je meneer Spee of een van zijn collega's tegen komen is je rijbewijs ook einde verhaal....
ik hoop alleen oprecht dat er geen gewonden (of erger) zullen vallen...
Hier ga jíj al de fout in, een fout die ik wel verwacht had van de mensen alhier.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 13:48 schreef TeChNo2 het volgende:
[..]
Gewoon crimineel dus, maar goed geniet er maar van zolang dat nog kan...
Het gaat natuurlijk gewoon een keer gebeuren ...ofwel een noodstop moeten maken met 280 km/uen dan maakt het echt niet meer uit in wat voor een auto je reed, dan is het gewoon einde verhaal. en mocht je meneer Spee of een van zijn collega's tegen komen is je rijbewijs ook einde verhaal....
ik hoop alleen oprecht dat er geen gewonden (of erger) zullen vallen...
als je goed leest zie je dat hij zijn gaspedaal intrapt aan het einde van de A29...quote:Op woensdag 27 augustus 2008 13:49 schreef 1299 het volgende:
[..]
Als je goed leest zie je dat hij verteld dat hij geregeld in Duitsland rijdt
Mensen die zomaar naar links schieten op de snelweg zonder in de spiegel te kijken en dan een sneller persoon in de nek hebben zitten. In Duitsland weten de mensen dat dit kan gebeuren en kijken ze dus eerst 3keer voordat ze op de linkerbaan gaan rijden.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 13:35 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Maar noem mij dan eens voorbeelden van waar onoplettendheid de oorzaak is van ongevallen in plaats van aan de regels houden?
Je leest - wederom - mijn post verkeerd. Als je dat eens een keer goed zou lezen, zou dat een hoop schelen. Daarbij is het geen verlengstuk hoor, ik vind het fijn in luxe te rijden (comfort) en ik houd eenmaal van snelheid - niemand die het ziet hoor.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 14:02 schreef TeChNo2 het volgende:
[..]
als je goed leest zie je dat hij zijn gaspedaal intrapt aan het einde van de A29...
en het feit dat een auto het kan wil nog niet zeggen dat het ook normaal/sociaal/slim is om het te doen...
in jouw geval is het toch echt een verlengstuk he...
trowens van de week stond er nog een kastje onde het viaduct bij knooppunt sabina (A29)
De A29 is ook mijn favoriete snelwegquote:Op woensdag 27 augustus 2008 13:52 schreef Dolichologofobie het volgende:
[..]
Hier ga jíj al de fout in, een fout die ik wel verwacht had van de mensen alhier.
Je snapt zelf toch ook wel dat ik enkel 280km/h rijdt mits de situatie dat toelaat? Géén op- en afritten en geen andere auto's in de buurt. Daarbij heeft de auto genoeg elektronica om mij veilig op de weg te houden, de auto kan makkelijk 280km/h aan - is gebouwd op zelfs hogere snelheden van 300km/h. Dus néé, het gaat niet een keer gebeuren, enkel in den ogen van een geindoctrineerde ik-weet-niet-beter-dan-120.
Wat Spee er van vindt, interesseert me geen ene tyfus - dat-ie zelf maar de ironie mag proeven (en heel snel).
@ 1299: soms haal ik die snelheid ook in Nederland, maar dat zijn op autoloze stukken - zoals het einde van de A29. Bijna iedereen gaat daar de A59 op, en kun je daar rustig even het gas intrappen naar 280km/h zonder problemen - daar rijdt zelden een auto (idem N15 maasvlakte die later de A15 wordt).![]()
Dus jij rijdt nooit sneller dan de toegestane limieten?quote:Op woensdag 27 augustus 2008 14:22 schreef TeChNo2 het volgende:
als je mijn fobo bekijkt zie je dat ik misschien ook wel van doorrijden houdt en van ook nog wel van snel rijden, maar niet in Nederland en zeker niet boven de 200 (op de openbare weg), ik volgens mij lees ik het precies zoals je bedoeld... ik vind het alleen vrij dom/asociaal, dat heeft niets met lezen te maken.
Geen andere auto's in de buurt kan jij niet beoordelen met die snelheden.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 13:52 schreef Dolichologofobie het volgende:
[..]
Je snapt zelf toch ook wel dat ik enkel 280km/h rijdt mits de situatie dat toelaat? Géén op- en afritten en geen andere auto's in de buurt.
Ik stel slechts een vraag. Mijn punt is dat jij dus vind dat je sneller dan de toegestane limieten mag rijden maar je veroordeeld iemand die hetzelfde doet enkel omdat die de limiet verder oprekt. Dus jij bepaalt waar de grens ligt bij welke snelheid boven de normale limiet? En die grens kan jij beter dan iemand anders bepalen omdat?quote:Op woensdag 27 augustus 2008 14:29 schreef TeChNo2 het volgende:
over goed lezen gesproken, zoals ik al meedere keren heb gezegd, ik rijd ook wel te hard, krijg dan ook wel eens een boete, maar betaal die gewoon zonder te gaan zitten huilen op fok dat Koos Spee zo'n gemene man is....
en mocht je echt een muggenzifter zijn: misschien had er beter kunnen staan: ik rijd ook wel eens te hard maar niet boven de 200, en zeker niet in NL op de openbare weg (als je wilt, snap je wat ik bedoel)
Heerlijke tranentrekker weerquote:Op woensdag 27 augustus 2008 14:30 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Geen andere auto's in de buurt kan jij niet beoordelen met die snelheden.
Als jij met 280km/u aan komt rijden en er rijden rechts 2 auto's rond de 100km/u, waarvan er 1 de andere wil inhalen, dan kijkt deze in zn spiegel en over zn schouder, de weg is vrij, gaat naar links. Dit alles in zo'n 2 seconden en in die 2 seconden leg jij 150m af waardoor jij NOOIT op tijd kan afremmen, en uitwijken (want de weg voor je is versperd). Dan is je remweg ook nog eens vele malen langer, dus veroorzaak jij een ongeval met waarschijnlijk onschuldige doden.
Bij mensen als jij gaat het juist fout.Mensen die denken dat 'wat zij doen wel kan'.
Zegt jou dit soort afbeeldingen iets?
[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]
sjonge jonge...quote:Op woensdag 27 augustus 2008 14:39 schreef 1299 het volgende:
[..]
Ik stel slechts een vraag. Mijn punt is dat jij dus vind dat je sneller dan de toegestane limieten mag rijden maar je veroordeeld iemand die hetzelfde doet enkel omdat die de limiet verder oprekt. Dus jij bepaalt waar de grens ligt bij welke snelheid boven de normale limiet? En die grens kan jij beter dan iemand anders bepalen omdat?
[..]
Heerlijke tranentrekker weer
ok,quote:Op woensdag 27 augustus 2008 14:57 schreef JanJanJan het volgende:
Daar wordt nu heul niet over gejankt!!!!!
Dit topic is om Koos Spee af te zeiken omdat hij een gore leugenaar is.
gelukkig kan jij dat beter beaoordelen hiero vanuit je luie stoelquote:Op woensdag 27 augustus 2008 14:30 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Geen andere auto's in de buurt kan jij niet beoordelen met die snelheden.
Kerel, ik weet donders goed wat ik doe. En geloof mij, het scenario dat jij beschrijft zal nooit in mijn geval gaan voorkomen, maar dat willen mensen met jouw standpunt toch nooit geloven aangezien zij alles beter weten.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 14:30 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Geen andere auto's in de buurt kan jij niet beoordelen met die snelheden.
Als jij met 280km/u aan komt rijden en er rijden rechts 2 auto's rond de 100km/u, waarvan er 1 de andere wil inhalen, dan kijkt deze in zn spiegel en over zn schouder, de weg is vrij, gaat naar links. Dit alles in zo'n 2 seconden en in die 2 seconden leg jij 150m af waardoor jij NOOIT op tijd kan afremmen, en uitwijken (want de weg voor je is versperd). Dan is je remweg ook nog eens vele malen langer, dus veroorzaak jij een ongeval met waarschijnlijk onschuldige doden.
Bij mensen als jij gaat het juist fout.Mensen die denken dat 'wat zij doen wel kan'.
Zegt jou dit soort afbeeldingen iets?
[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]
bij dat soort situaties rijd hij allang geen 280 meer....quote:Op woensdag 27 augustus 2008 14:30 schreef Walter81 het volgende:
Als jij met 280km/u aan komt rijden en er rijden rechts 2 auto's rond de 100km/u, waarvan er 1 de andere wil inhalen, dan kijkt deze in zn spiegel en over zn schouder, de weg is vrij, gaat naar links. Dit alles in zo'n 2 seconden en in die 2 seconden leg jij 150m af waardoor jij NOOIT op tijd kan afremmen, en uitwijken (want de weg voor je is versperd). Dan is je remweg ook nog eens vele malen langer, dus veroorzaak jij een ongeval met waarschijnlijk onschuldige doden.
Anders zouden ze in de F1 wel problemen hebben.. Met 320 op het rechte stuk en ze zien hun concurrent ineens niet meer!quote:Op woensdag 27 augustus 2008 15:30 schreef rival het volgende:
[..]
gelukkig kan jij dat beter beaoordelen hiero vanuit je luie stoel
ik heb zelf ook regelmatig de 265 aangetikt... ook met die snelheid werken je ogen nog steeds hoor
Maar als je meer dan 2x zo hoog is (120 of 265) wil dat niet zeggen dat je reactievermogen 2x zo snel is.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 15:30 schreef rival het volgende:
[..]
gelukkig kan jij dat beter beaoordelen hiero vanuit je luie stoel
ik heb zelf ook regelmatig de 265 aangetikt... ook met die snelheid werken je ogen nog steeds hoor
Ik zeg niet dat ik alles beter weet, maar ik weet wat de wet is, dus wat wel en niet mag en daar moeten we ons aan houden. Jij , ik, en ieder ander.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 15:30 schreef Dolichologofobie het volgende:
[..]
Kerel, ik weet donders goed wat ik doe. En geloof mij, het scenario dat jij beschrijft zal nooit in mijn geval gaan voorkomen, maar dat willen mensen met jouw standpunt toch nooit geloven aangezien zij alles beter weten.
Ik ken het wel, maar ook dáár geldt de wetquote:Het is ook duidelijk dat jij het stukje A29, waar ik op doel, niet kent.![]()
@ Rival: eindelijk eens iemand die het ook begrijpt!
In de F1 rijdt je tegenstander doorgaans ook op ongeveer dezelfde snelheid. Het gaat juist om het snelheidsVERSCHIL met anderen.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 15:41 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Anders zouden ze in de F1 wel problemen hebben.. Met 320 op het rechte stuk en ze zien hun concurrent ineens niet meer!!
Met jou ga ik hier geen discussie meer over aan, n tijd terug bleek al dat jouw rijstijl niet helemaal is zoals hier de bedoeling is.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 15:33 schreef rival het volgende:
[..]
bij dat soort situaties rijd hij allang geen 280 meer....
wanneer besef je dat eens? als hij vooruit kijkt en hij ziet een lege weg.. dan gaat hij naar 280-....
als hij 2 auto's vlak achter elkaar ziet (9 van de 10 keer zie ik al ruim van te voren dat iemand wilt gaan inhalen) dan ga je geen 280 rijden.....
dat moet je beseffen!
zeg ik dat dan?quote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:10 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Maar als je meer dan 2x zo hoog is (120 of 265) wil dat niet zeggen dat je reactievermogen 2x zo snel is.
quote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:17 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Met jou ga ik hier geen discussie meer over aan, n tijd terug bleek al dat jouw rijstijl niet helemaal is zoals hier de bedoeling is.
Auto's die 280kmh willen zijn daar ook op gebouwd, anders kregen ze hun typegoedkeuring niet hoor.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:13 schreef Walter81 het volgende:
[..]
In de F1 rijdt je tegenstander doorgaans ook op ongeveer dezelfde snelheid. Het gaat juist om het snelheidsVERSCHIL met anderen.
Ja, op de F1 staan ze ook wel eens stil. Maar dat geeft dan ook vaak een ravage, plus dat die auto's daar ook op die snelheden gebouwd zijn en de coureurs veiliger zitten (andere gordels, helm, andere constructie auto)
Moraalridder!quote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:12 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik alles beter weet, maar ik weet wat de wet is, dus wat wel en niet mag en daar moeten we ons aan houden. Jij , ik, en ieder ander.
[..]
Ik ken het wel, maar ook dáár geldt de wet
En als die persoon dan even een seconde langer in zn spiegel kijkt inplaats van meteen zn auto naar links te smijten zoals veel Nederlanders doen, dan ziet ie dat die auto wel heel erg snel op m afkomt en blijft nog even op zn eigen baan hangen zodat snelheidsduivel er langs kan. Bedoel zoveel moeite is het niet: spiegel, schouder, nog een keer spiegel. Vooral in Duitsland op de autobahn is dat gewoon een must en ik zou graag willen dat veel Nederlanders dat ook eens in gingen voeren want soms schaam ik me gewoon ervoor om met een NL kenteken daar te rijden...echt sommige actiesquote:Op woensdag 27 augustus 2008 14:30 schreef Walter81 het volgende:
Als jij met 280km/u aan komt rijden en er rijden rechts 2 auto's rond de 100km/u, waarvan er 1 de andere wil inhalen, dan kijkt deze in zn spiegel en over zn schouder, de weg is vrij, gaat naar links.
Nee dat ben ik niet. Wat ik doe komt er niet eens bij in de buurt. Maar dat is een kwestie van mentaliteit. Het zijn gewoon gedragsregels, waarom zou je je daar niet gewoon aan houden? 'snel thuis' is ook geen argument, dit scheelt hoogstens 1 minuut ofzo. Dit heb ik al eens eerder uitgelegd inclusief berekening.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 21:25 schreef Red_85 het volgende:
@ Walter81.
ben jij zo'n gast die langs de kant van de weg staat op een rustig stuk snelweg lekker iedereen te flitsen? krijg jij daarmee je brood op de plank? Ik hoop dat je moeder trots op je is.
Je bevestigt precies dat de meeste (net geen) beginnend bestuurders als jij denken van: ik heb 'al' enkele jaren mn rijbewijs, dus zal ik eens laten zien wat ik kan, maar eigenlijk ook TOTAAL niets begrijpen van autorijden en het waaróm van de regels.quote:vreselijk mensen zoals jij, je denkt niet na en aapt gewoon alles na wat een ander doet en vind, persoonlijkheidsloze.
jij verschuilt je achter de regels omdat je niets begrijpt van autorijden walter.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 08:30 schreef Walter81 het volgende:
maar eigenlijk ook TOTAAL niets begrijpen van autorijden en het waaróm van de regels.
Nee, dat is niet waar. Ik begrijp genoeg van autorijden, en zie ook dat veel van dat asociale gedrag juist de oorzaak is van de problemen op de weg. Bijvoorbeeld van files. Maar de hardrijders zien dit niet want die kijken niet wat voor puinhoop achter hen ontstaat.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 09:00 schreef rival het volgende:
[..]
jij verschuilt je achter de regels omdat je niets begrijpt van autorijden walter.
mensen die het niet verwachten omdat het niet mag, hoe fokking naief ben je dan?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 09:25 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Nee, dat is niet waar. Ik begrijp genoeg van autorijden, en zie ook dat veel van dat asociale gedrag juist de oorzaak is van de problemen op de weg. Bijvoorbeeld van files. Maar de hardrijders zien dit niet want die kijken niet wat voor puinhoop achter hen ontstaat.
Er zijn ook enkele verkeersregels waar ik het niet mee eens ben hoor. Zo zou rechts inhalen toegestaan moeten zijn op de autosnelweg, dit helpt ook wat tegen filevorming. Vaak is de weg rechts bijna leeg, rijdt iedereen links, en mag je rechts dus niet voorbij terwijl die weg leeg is. Dan rijdt uiteindelijk iedereen op 1 rijstrook terwijl er 2 zijn.
Ja ok, je kan ook rechts inhalen terwijl het niet mag, maar dan heb je ook mensen die dat niet verwachten. Pas als men zeg dat het is toegestaan, en iedereen is er van op de hoogte, is het niet meer gevaarlijk.
iedereen met rijervaring en inzicht verwacht dat...quote:Op donderdag 28 augustus 2008 09:25 schreef Walter81 het volgende:
maar dan heb je ook mensen die dat niet verwachten.
quote:Op donderdag 28 augustus 2008 10:12 schreef rival het volgende:
[..]
iedereen met rijervaring en inzicht verwacht dat...
dat zijn dus van die dingen walter
Wat je zegt, klopt exact. iedereen met rijervaring en inzicht verwacht dat...quote:Op donderdag 28 augustus 2008 09:25 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Ja ok, je kan ook rechts inhalen terwijl het niet mag, maar dan heb je ook mensen die dat niet verwachten.
Die mensen zijn erg naïef ja. Maar wil jij beweren dat die er niet zijn?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 09:34 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
mensen die het niet verwachten omdat het niet mag, hoe fokking naief ben je dan?
De regels zijn niet realistisch dus worden toch wel overtreden. In een land waar de doodstraf geld worden ook niet minder moorden gepleegd.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 10:20 schreef Walter81 het volgende:
Dus om weer een beetje bij het topic te blijven:
Boetes moeten een stuk hoger, en van zo'n dusdanige hoogte, dat je na een overtreding de volgende keer wel beter nadenkt wat je doet en je dus aan de regels gaat houden.
Nee, maar dat tuig hoort niet op de weg. Als je niet kan rijden ga dan lekker met de treinquote:Op donderdag 28 augustus 2008 10:19 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Die mensen zijn erg naïef ja. Maar wil jij beweren dat die er niet zijn?
Stel dat dat zou werken. Dan waren de inkomsten voor de overheid ineens van 550.000.000 per jaar naar 0quote:Op donderdag 28 augustus 2008 10:20 schreef Walter81 het volgende:
Dus om weer een beetje bij het topic te blijven:
Boetes moeten een stuk hoger, en van zo'n dusdanige hoogte, dat je na een overtreding de volgende keer wel beter nadenkt wat je doet en je dus aan de regels gaat houden.
Of ga lekker in duitsland rijden, of op Zandvoort.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 10:44 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Nee, maar dat tuig hoort niet op de weg. Als je niet kan rijden ga dan lekker met de trein
Misschien wist je het niet, maar ik zal het maar verklappen, ik ben niet de minister van financiënquote:Op donderdag 28 augustus 2008 10:46 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Stel dat dat zou werken. Dan waren de inkomsten voor de overheid ineens van 550.000.000 per jaar naar 0
Hoe gaan we dit gat dichten dan?
ahaa, dus wel schreeuwen maar niet willen meedenken aan een oplossing.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 11:06 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Misschien wist je het niet, maar ik zal het maar verklappen, ik ben niet de minister van financiën
Daar maak ik me daar niet druk over.
In Duitsland rijden ook naïevelingen heur....quote:Op donderdag 28 augustus 2008 11:02 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Of ga lekker in duitsland rijden, of op Zandvoort.
Ieder z'n vak zeggen we dan maar.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 11:09 schreef rival het volgende:
[..]
ahaa, dus wel schreeuwen maar niet willen meedenken aan een oplossing.
asociaal? leg uitquote:Op donderdag 28 augustus 2008 11:32 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Ieder z'n vak zeggen we dan maar.
En aan een asociale mentaliteit van mensen kan niemand iets veranderen, ook geen minister of koningin.
Zal wel iets met opvoeding te maken hebben ofzo
*herkenbaar*quote:Op maandag 25 augustus 2008 23:07 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Om te FOK!ken. Maar iedereen wil altijd snel thuis zijn, en dat snap ik dus ook niet. Gaan ze allemaal lopen stressen, duwen, ongelukken maken waardoor het alleen nog maar langer duurt. Hoevaak ik niet van die gefrustreerde mensen tegen kom die van links naar rechts vliegen met een rotgang, je afsnijden, voorpikken etc en vervolgens sta je achter of naast hem voor het stoplicht of in de file.Je schiet er geen zak mee op.
iemand die te hard rijd, 's nachts op een lege weg.. die is dus asociaal?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 11:32 schreef Walter81 het volgende:
asociale mentaliteit van mensen kan niemand iets veranderen, Zal wel iets met opvoeding te maken hebben ofzo
Ik snap wel dat het wel verleidelijk kan zijn als de weg helemaal leeg is, om harder te rijden. Zelf doe ik t dan ook wel tot zo'n 130km/u. Maar er wordt al gesproken over 280. En 's nachts op die lege weg staan ze echt niet met een lasergun achter een paal. Dus dan is er niemand die je daarop veroordeelt. Maar als je het écht te gek maakt (>30 te hard) dan is die persoon inderdaad goed bezig.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 11:51 schreef rival het volgende:
[..]
iemand die te hard rijd, 's nachts op een lege weg.. die is dus asociaal?
maar degene die hem daarop veroordeelt zonder echte redenen anders dan, zo staat het in de wet... die is goed bezig zegmaar?
dus jij bent hier de sociale zullen we maar zeggen
ik moet zeggen, je komt inderdaad erg sociaal op me over
En de flitspalen zetten ze 's nachts ook uitquote:Op donderdag 28 augustus 2008 11:58 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Ik snap wel dat het wel verleidelijk kan zijn als de weg helemaal leeg is, om harder te rijden. Zelf doe ik t dan ook wel tot zo'n 130km/u. Maar er wordt al gesproken over 280. En 's nachts op die lege weg staan ze echt niet met een lasergun achter een paal. Dus dan is er niemand die je daarop veroordeelt. Maar als je het écht te gek maakt (>30 te hard) dan is die persoon inderdaad goed bezig.
De meeste files en ongevallen komen gewoon door de asociale houding van veel weggebruikers. Men geeft elkaar geen ruimte, men vind dat anderen maar rekening met een ander dient te houden en men vind het vooral niet nodig om zich aan de snelheid te houden.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |