abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 augustus 2008 @ 11:05:35 #126
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_61105459
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 11:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Voor mij wel denk ik, ik heb nog een allerlaatste tentamen te leren, moet ik halen. Verder is voor degenen die er echt open voor stonden, waaronder jij dus, het topic doeltreffend geweest
Nou Windigo, ik ben benieuwd.

Ik zou graag weten wat je van Ali geleerd hebt, en wat er doeltreffend is geweest aan zijn posts?
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  maandag 25 augustus 2008 @ 11:06:31 #127
34793 neo567
You know who
pi_61105482
Zelf heb ik het gevoel alsof er wel is iemand met me meekijkt:

Hier toevallig en leuke 2 delige serie die mischien wel of mischien ook helemaal niet Luciferiaans is, maar gewoon goed:
quote:
2-delige religieus programma. over de Indiase dichter, filosoof en Nobelprijswinnaar, Rabindranath Tagore. Tagore was ook een onderwijsvernieuwer, die sterk de nadruk legde op het ontwikkelen van het kind in vrijheid en in contact met de natuur en met kunst.
Tagore: Wie kijkt er door mijn ogen... deel1 deel2

De drie "wijzen" kwamen uit het oosten immers
  maandag 25 augustus 2008 @ 11:29:51 #128
34793 neo567
You know who
pi_61106140
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 11:05 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Nou Windigo, ik ben benieuwd.

Ik zou graag weten wat je van Ali geleerd hebt, en wat er doeltreffend is geweest aan zijn posts?
Volgens mij gaat windigo "bewerkt" (lees gemanipuleerd) worden door een priester ofzo van ZDA, es kijken hoever ze op zich in laat praten
  maandag 25 augustus 2008 @ 11:36:08 #129
34793 neo567
You know who
pi_61106306
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 11:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Voor mij wel denk ik, ik heb nog een allerlaatste tentamen te leren, moet ik halen. Verder is voor degenen die er echt open voor stonden, waaronder jij dus, het topic doeltreffend geweest
Degene die er niet voor openstaan/stonden --> hen zal God het leven zuur maken in het hiernamaals

Ik vind dit liedje ook wel op God slaan en ook op de duivel:

maandag 25 augustus 2008 @ 11:37:10 #130
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_61106324
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 11:29 schreef neo567 het volgende:

[..]

Volgens mij gaat windigo "bewerkt" (lees gemanipuleerd) worden door een priester ofzo van ZDA, es kijken hoever ze op zich in laat praten
Ja, want Windigo is zielig en heeft geen eigen mening

Ik ga naar een dominee omdat ik wil horen waar het nou echt over gaat, in plaats van het te beoordelen naar aanleiding van de posts van 1 mens.
  maandag 25 augustus 2008 @ 11:41:35 #131
34793 neo567
You know who
pi_61106444
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 11:37 schreef Windigo het volgende:

[..]

Ik ga naar een dominee omdat ik wil horen waar het nou echt over gaat, in plaats van het te beoordelen naar aanleiding van de posts van 1 mens.
DOM- idee uhh ik bedoel Dominee Z'n vrouw is vast een Domina, of mag ie niet trouwen enzo ?

Je hebt gelijk hoor, eerst zien & horen dan geloven, maar vraag ook ex-ZDA-ers bijvoorbeeld waarom hun er zijn weg gegaan, wat waren hun motieven, zijn ze nog steeds gelovig of zijn ze naar een andere kerk gegaan, zo ja waarom.
  maandag 25 augustus 2008 @ 11:42:47 #132
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_61106472
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 11:41 schreef neo567 het volgende:

[..]

DOM- idee uhh ik bedoel Dominee
Je hebt gelijk hoor, eerst zien & horen dan geloven, maar vraag ook ex-ZDA-ers bijvoorbeeld waarom hun er zijn weg gegaan, wat waren hun motieven, zijn ze nog steeds gelovig of zijn ze naar een andere kerk gegaan, zo ja waarom.
Precies, je moet wel iets echt onderzoeken voor je het beoordeelt
  maandag 25 augustus 2008 @ 11:46:47 #133
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_61106572
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 11:37 schreef Windigo het volgende:

[..]

Aaaah, mooi!! Heb ik ook gedaan bij de pinkstergemeente, de jehova's, de gereformeerden, de hindoes, de joden, etcetera, etcetera.
  maandag 25 augustus 2008 @ 11:51:48 #134
34793 neo567
You know who
pi_61106708
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 11:46 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Aaaah, mooi!! Heb ik ook gedaan bij de pinkstergemeente, de jehova's, de gereformeerden, de hindoes, de joden, etcetera, etcetera.
En allemaal pachten ze de waarheid in bezit te hebben --> meestal gaat het kort gezegd zo:

Eerst de sfeer, daarna de leer !

Net zoals ALi doet, hij voelt zich veel beter als iedereen, en zegt dat jullie allemaal wat missen

coldplay fix you

pi_61106783
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 21:45 schreef neo567 het volgende:

[..]

Darwin schijnt op z'n sterfbed gezegd te hebben dat zijn theorie niet klopt !

Maar ja kan er geen bronnen van vinden, dusssss.
Dat is volgens mij het befaamde "Lady Hope" verhaal, wat inderdaad zeer waarschijnlijk een flauwekulverhaal is. Hier een linkje naar Freethinker over het verhaal , als reactie op Willem Ouweneel ( en nog meer sterfbedmythes )
  maandag 25 augustus 2008 @ 11:54:21 #136
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_61106795
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 11:51 schreef neo567 het volgende:

[..]

En allemaal pachten ze de waarheid in bezit te hebben
Precies, daarom blijf ik lekker bij mijn eigen waarheid
pi_61106847
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 11:46 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Dat heb ik Ali inderdaad ook al es aanbevolen: ga es met de mensen praten die de stromingen volgen waar hij zoveel informatie van het internet vanaf trekt. Ga es bij een vrijmetselaarslogé kijken, stap es een synagoge binnen. Er is genoeg stigmatiserende complotrotzooi op internet. En daarnaast is er nog het echte leven
  maandag 25 augustus 2008 @ 12:03:59 #138
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_61107043
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 11:56 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Dat heb ik Ali inderdaad ook al es aanbevolen: ga es met de mensen praten die de stromingen volgen waar hij zoveel informatie van het internet vanaf trekt. Ga es bij een vrijmetselaarslogé kijken, stap es een synagoge binnen. Er is genoeg stigmatiserende complotrotzooi op internet. En daarnaast is er nog het echte leven
Precies!! Ik heb er veel aan gehad in ieder geval. Wat mij het meeste aansprak is het boeddhisme, maar niet genoeg om die richting daadwerkelijk te kiezen.

Overigens heb ik even Shaw aangehaald in mijn sig, uit dat artikel dat je linkte
Opvallend in dat artikel, en waar ik het helemaal mee eens kan zijn:

Bij Ouweneel’s verhalen valt óók op dat de betreffende personen gelovig werden nadat ze perioden van depressies en labiliteit hadden doorgemaakt. Veel mensen hebben te kampen met angst en onzekerheid; angst voor de dood, angst voor een ‘zinloos’ leven, angst voor maatschappelijke en politieke onrust en wanorde, angst voor natuurrampen, angst voor de (onzekere) toekomst, etc. Het heel begrijpelijk dat mensen bij moeilijke vraagstukken graag willen geloven in profeten en antieke geschriften die vertellen dat Iets of Iemand al hun problemen zal oplossen, in ruil voor een offer, gebed of bepaalde rituelen. Sinds ik zelf mijn geloof heb verworpen weet ik wel beter, angst is een slechte raadgever!
  maandag 25 augustus 2008 @ 12:09:38 #139
34793 neo567
You know who
pi_61107160
Dit blijft een goede tekst zoals ik God in mijn leven zie:
quote:
Wees kalm temidden van de haast en het lawaai;
bedenk welk een vrede er kan heersen in stilte.

Sta op goede voet met alle mensen,
maar zonder jezelf geweld aan te doen.

Zeg je waarheid rustig en duidelijk, en luister naar anderen,
zelfs als zij saai en onwetend zijn;
ook zij hebben hun verhaal.

Mijd luidruchtige, agressieve mensen;
zij belasten de geest.

Als je jezelf met anderen vergelijkt, zou je ijdel kunnen worden of verbitterd,
want er zullen altijd kleinere en grotere mensen zijn dan jijzelf.
Verheug je over wat je hebt bereikt, evenals over je plannen.

Houd belangstelling voor je werk, hoe nederig dat ook moge zijn:
het is een werkelijk bezit in het wisselend fortuin van de tijd.

Betracht voorzichtigheid bij het zakendoen, want de wereld is vol bedrog.
Maar laat je niet verblinden voor de bestaande deugd:
veel mensen streven hoge idealen na, en overal is er heldendom in het leven.

Wees jezelf. Veins vooral geen genegenheid, maar wees evenmin cynisch over de liefde.
Want bij alle dorheid en ontgoocheling is zij eeuwig als het gras.

Volg de loop der jaren met gratie, verlang niet naar een tijd die achter je ligt.
Kweek geestkracht aan om beschermd te zijn bij onverwachte tegenslag.
Maar laat je gemoed niet verontrusten met een spookbeeld.
Vele angsten worden uit vermoeidheid en eenzaamheid geboren.

Volg een gezonde discipline, maar wees daarbij zacht voor jezelf.
Je bent een kind van het heelal, niet minder dan de bomen en de sterren.
Je hebt het recht om hier te zijn. En of je er nu iets van begrijpt of niet,
het heelal ontvouwt zich toch zoals het zich ontvouwt.

Heb daarom vrede met God, hoe je je Hem ook voorstelt.
En wat je werk en je aspiraties ook mogen zijn:
bewaar vrede met je ziel in de lawaaiige verwarring van het leven.

Met al zijn klatergoud, zijn zwoegen en vervlogen dromen is dit nog steeds een prachtige wereld.
Wees waarachtig. Streef naar geluk.
pi_61107400
Tsja, Ali zal het afdoen af als slap psychologisch geouwehoer denk ik, maar als ik zijn geschiedenis wat bekijk kan ik wel aardig inschatten hoe hij tot zijn geloof gekomen is. Het maakt het er niet minder oprecht van, maar zijn volledige overtuiging en volharding kan ik erg goed begrijpen. Het zoeken, de overtuiging dat er meer moet zijn, de diepe dalen... en dan opeens een religie die je de kans geeft helemaal opnieuw te beginnen door nederigheid te tonen... ik ken veel meer dergelijke verhalen Het lijkt wel alsof mensen vaak of ver boven alles uit willen steken, of juist zich erg nederig willen opstellen. In het Christendom doe je in feite beide.

Als ik niet zo rationeel was geweest, dan was ik waarschijnlijk ook fanatiek Christen geweest. Bij mij is het vaak ook een beetje "alles of niets". Ik kan soms mensen die maar een beetje losjes geloven en het als bijzaak zien niet zo goed begrijpen. Als ik echt overtuigd zou zijn van het Christendom zou ik er heel veel mee bezig zijn. Eigenlijk ben ik dat nu ook, maar dan vooral uit interesse.

Ali zegt dat de profetieën voor hem een belangrijke rationele overtuiging zijn. Ik kan het hele mechanisme achter het (Christelijke) geloof wel aardig verklaren, en zie vaak ook waar gedachtengoed vandaan komt en waar het haar oorsprong kent. Dan heb je geen bovenatuurlijke redenen meer nodig.

Ook kan ik het hele Jezus-verhaal niet plaatsen in de context van de rest van de schepping. Ik zie het universum zelf, met al haar wetten, als veel diepgaander dan één van de vele religieuze aardse mythes. Dat universele, wat de schepping zelf behelst, snijdt er bij mij veel dieper in dan al die Christelijke dogmatiek, wat in mijn ogen vooral de menselijke en aardse naïviteit, arrogantie en domheid uitstraalt.
  maandag 25 augustus 2008 @ 12:22:54 #141
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_61107496
Nog een:

Mijn ervaring is dat degene die het meeste op de angstgevoelens van anderen inspelen zelf bang zijn

En daar ben ik het ook helemaal mee eens. Erg interessant artikel overigens, dat perfect aantoont hoe geslepen de meeste religieuzen zijn.

Het mooiste sterven dat ik heb mogen meemaken was van mijn schoonmoeder overigens, radicaal atheiste. Zij stierf echt zo vredig, zo liefdevol, met iedereen die veel van haar hield aan haar bed.

Het naarste sterven, maar dat was meer voor mij persoonlijk dan voor de betrokkene denk ik, was een man, die door een auto-ongeluk leegbloedde, en ik was het eerst ter plekke. Kon niet meer doen dan zijn hand vasthouden aangezien hij totaal klem zat achter het stuur. Hij stierf met zijn ogen op mijn ogen gericht en een glimlach om zijn mond.

Site overigens nu maar eens gebookmarked, ik was er al eerder op geweest, maar vergat dat steeds.
  maandag 25 augustus 2008 @ 12:29:12 #142
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_61107633
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 11:54 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Precies, daarom blijf ik lekker bij mijn eigen waarheid
NEEEEEEEEEE niet doen !! je vermoord de hele wereld wil je eeuwig dood ofzo plus je naasten ? je MOET geloven wat IK geloof !
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  maandag 25 augustus 2008 @ 12:45:45 #143
34793 neo567
You know who
pi_61107995
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 12:29 schreef Summers het volgende:

[..]

NEEEEEEEEEE niet doen !! je vermoord de hele wereld wil je eeuwig dood ofzo plus je naasten ? je MOET geloven wat IK geloof !

Silence, i kill you !
SILENCE, I KILL YOU

Wel leuk uit dit stukje dat alleen nederland die gggggggggggg heeft als enige in europa, zoals sommige arabische landen ook hebben
  maandag 25 augustus 2008 @ 12:57:32 #144
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_61108224
Ik kan me echt helemaal vinden in de artikelen op die site Haushofer, dankjewel dat je hem weer onder mijn aandacht bracht Ik begrijp overigens ineens waar je sig vandaan komt.

Alleen voor onbewijsbare uitspraken is het uitschakelen van de rede een vereiste, en het zijn de zwakke ideeën die geloof nodig hebben.

En speciaal voor Ali, die gevangen zit momenteel..

Toen hij zijn geloof aan de kapstok had gehangen, ontdekte hij dat ook gelukkig was zonder de Here Jezus; gelukkiger zelfs. Na een meeting met Bijbelse fundamentalisten kwam er een man naar hem toe en zei: ‘Dan, ik denk dat je nog steeds christen bent.’
‘Hoe kom je daarbij?’ vroeg Barker.
De man antwoordde: ‘Omdat je altijd zo opgewekt bent. Je bent een vriendelijk persoon; je houdt van het leven, en je houdt van mensen. Je waardeert Gods schoonheid in muziek, kunst en de natuur. Hoe kan een atheïst zo’n vrede ervaren? Hoe kan een niet-christen zo vol vreugde zijn?’
Barker keek hem aan en zei: ‘Nee, ik ben geen christen, ik geloof niet langer in die mythen. De reden dat ik gelukkig ben, is omdat ik er zelf voor kies om gelukkig te zijn. Geluk is voor mij in eerste plaats een bewustzijnstoestand, en nu ik zelf de controle heb over mijn eigen bewustzijn, bepaal ik ook mijn eigen geluk. Ik ben niet langer de marionet van een hoger bewustzijn, geen slaaf van de eeuwigheid. Ik heb nooit geweten wat echte vreugde was totdat ik de macht over mijn eigen bewustzijn won. Probeer het ook eens!’

[ Bericht 1% gewijzigd door ElizabethR op 25-08-2008 13:05:46 ]
pi_61108951
Voor velen is God een houvast in tijden dat het niet lekker gaat, een steuntje in de rug ook met het idee dat ze altijd op iemand kunnen terug vallen als men er alleen voor staat. Denk dus dat vele mensen een beetje geloven als het ze uitkomt en de rest van de tijd dat ze helemaal niet ermee bezig zijn.

Complete loskoppeling van de Godsgedachte komt in mijn ogen dan ook over als vrijheid op de een of andere manier alsof je inderdaad geen marionette pop bent.

[ Bericht 15% gewijzigd door Topspin op 25-08-2008 13:32:10 ]
Genieten is toegestaan!!!
pi_61111255
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 12:57 schreef ElizabethR het volgende:
Ik kan me echt helemaal vinden in de artikelen op die site Haushofer, dankjewel dat je hem weer onder mijn aandacht bracht Ik begrijp overigens ineens waar je sig vandaan komt.

Maar ik ben ook een pianist hoor Had ooit grootse conservatoriumplannen
pi_61111328
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 12:45 schreef neo567 het volgende:

[..]

Silence, i kill you !
SILENCE, I KILL YOU

Wel leuk uit dit stukje dat alleen nederland die gggggggggggg heeft als enige in europa, zoals sommige arabische landen ook hebben
Spanje en Duitsland ook, dacht ik. Van het Portugees kan ik het me zo 123 niet herinneren, maar dat zou misschien ook nog kunnen.
pi_61111433
In Duitsland zeggen ze altijd "Tsjuschhhhhh" of " Auf wiedersehen".
Genieten is toegestaan!!!
pi_61111530
Wat mij altijd zo opvalt is dat bij deze topics die eigenlijk gaan over de abraham religies en hun aspecten in het algemeen de moslims altijd nergens te zien zijn.

Ten tweede Lucifer was een Romeinse god die gedemoniseerd is tot Satan door de abraham religies.
Ar-Razi (841-926)
-"These billy goats (Prophets) pretend to come with a message from God, all the while exhausting themselves in spouting their lies, and imposing on the masses blind obedience to the "words of the master."
pi_61111650
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 12:18 schreef Haushofer het volgende:

Ali zegt dat de profetieën voor hem een belangrijke rationele overtuiging zijn.
Dat is de backbone. Zonder dat had ik geen enkele reden gehad om christen te worden. Niets om op terug te vallen, totaal geen bewijs voor het bestaan van God zoals beschreven in de bijbel, goddelijke inspiratie ervan, niks. Het is dus inderdaad slap psychologisch geouwehoer. Ik moest wel, ik had geen keuze. Voor mij was het bewezen de waarheid, zoals het bewezen waarheid is dat je van teveel alcohol bezopen wordt. Geen geloof meer, maar onontkenbaar feit. Niet omdat het mij nou teovallig zo goed uitkwam omdat ik het een beetje moeilijk had. Ik heb het mn hele leven al moeilijk, dus dat zegt niks.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')