Nou Windigo, ik ben benieuwd.quote:Op maandag 25 augustus 2008 11:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Voor mij wel denk ik, ik heb nog een allerlaatste tentamen te leren, moet ik halen. Verder is voor degenen die er echt open voor stonden, waaronder jij dus, het topic doeltreffend geweest
Tagore: Wie kijkt er door mijn ogen... deel1 deel2quote:2-delige religieus programma. over de Indiase dichter, filosoof en Nobelprijswinnaar, Rabindranath Tagore. Tagore was ook een onderwijsvernieuwer, die sterk de nadruk legde op het ontwikkelen van het kind in vrijheid en in contact met de natuur en met kunst.
Volgens mij gaat windigo "bewerkt" (lees gemanipuleerd) worden door een priester ofzo van ZDA, es kijken hoever ze op zich in laat pratenquote:Op maandag 25 augustus 2008 11:05 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Nou Windigo, ik ben benieuwd.
Ik zou graag weten wat je van Ali geleerd hebt, en wat er doeltreffend is geweest aan zijn posts?
Degene die er niet voor openstaan/stonden --> hen zal God het leven zuur maken in het hiernamaalsquote:Op maandag 25 augustus 2008 11:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Voor mij wel denk ik, ik heb nog een allerlaatste tentamen te leren, moet ik halen. Verder is voor degenen die er echt open voor stonden, waaronder jij dus, het topic doeltreffend geweest
Ja, want Windigo is zielig en heeft geen eigen meningquote:Op maandag 25 augustus 2008 11:29 schreef neo567 het volgende:
[..]
Volgens mij gaat windigo "bewerkt" (lees gemanipuleerd) worden door een priester ofzo van ZDA, es kijken hoever ze op zich in laat praten
DOM- idee uhh ik bedoel Domineequote:Op maandag 25 augustus 2008 11:37 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ja, want Windigo is zielig en heeft geen eigen mening![]()
Ik ga naar een dominee omdat ik wil horen waar het nou echt over gaat, in plaats van het te beoordelen naar aanleiding van de posts van 1 mens.
Precies, je moet wel iets echt onderzoeken voor je het beoordeeltquote:Op maandag 25 augustus 2008 11:41 schreef neo567 het volgende:
[..]
DOM- idee uhh ik bedoel Dominee![]()
Je hebt gelijk hoor, eerst zien & horen dan geloven, maar vraag ook ex-ZDA-ers bijvoorbeeld waarom hun er zijn weg gegaan, wat waren hun motieven, zijn ze nog steeds gelovig of zijn ze naar een andere kerk gegaan, zo ja waarom.
Aaaah, mooi!! Heb ik ook gedaan bij de pinkstergemeente, de jehova's, de gereformeerden, de hindoes, de joden, etcetera, etcetera.quote:Op maandag 25 augustus 2008 11:37 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ja, want Windigo is zielig en heeft geen eigen mening![]()
Ik ga naar een dominee omdat ik wil horen waar het nou echt over gaat, in plaats van het te beoordelen naar aanleiding van de posts van 1 mens.
En allemaal pachten ze de waarheid in bezit te hebben --> meestal gaat het kort gezegd zo:quote:Op maandag 25 augustus 2008 11:46 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Aaaah, mooi!! Heb ik ook gedaan bij de pinkstergemeente, de jehova's, de gereformeerden, de hindoes, de joden, etcetera, etcetera.
Dat is volgens mij het befaamde "Lady Hope" verhaal, wat inderdaad zeer waarschijnlijk een flauwekulverhaal is. Hier een linkje naar Freethinker over het verhaal , als reactie op Willem Ouweneel ( en nog meer sterfbedmythes )quote:Op zondag 24 augustus 2008 21:45 schreef neo567 het volgende:
[..]
Darwin schijnt op z'n sterfbed gezegd te hebben dat zijn theorie niet klopt !
Maar ja kan er geen bronnen van vinden, dusssss.
Precies, daarom blijf ik lekker bij mijn eigen waarheidquote:Op maandag 25 augustus 2008 11:51 schreef neo567 het volgende:
[..]
En allemaal pachten ze de waarheid in bezit te hebben
Dat heb ik Ali inderdaad ook al es aanbevolen: ga es met de mensen praten die de stromingen volgen waar hij zoveel informatie van het internet vanaf trekt. Ga es bij een vrijmetselaarslogé kijken, stap es een synagoge binnen. Er is genoeg stigmatiserende complotrotzooi op internet. En daarnaast is er nog het echte levenquote:Op maandag 25 augustus 2008 11:46 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Aaaah, mooi!! Heb ik ook gedaan bij de pinkstergemeente, de jehova's, de gereformeerden, de hindoes, de joden, etcetera, etcetera.
Precies!! Ik heb er veel aan gehad in ieder geval. Wat mij het meeste aansprak is het boeddhisme, maar niet genoeg om die richting daadwerkelijk te kiezen.quote:Op maandag 25 augustus 2008 11:56 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat heb ik Ali inderdaad ook al es aanbevolen: ga es met de mensen praten die de stromingen volgen waar hij zoveel informatie van het internet vanaf trekt. Ga es bij een vrijmetselaarslogé kijken, stap es een synagoge binnen. Er is genoeg stigmatiserende complotrotzooi op internet. En daarnaast is er nog het echte leven
quote:Wees kalm temidden van de haast en het lawaai;
bedenk welk een vrede er kan heersen in stilte.
Sta op goede voet met alle mensen,
maar zonder jezelf geweld aan te doen.
Zeg je waarheid rustig en duidelijk, en luister naar anderen,
zelfs als zij saai en onwetend zijn;
ook zij hebben hun verhaal.
Mijd luidruchtige, agressieve mensen;
zij belasten de geest.
Als je jezelf met anderen vergelijkt, zou je ijdel kunnen worden of verbitterd,
want er zullen altijd kleinere en grotere mensen zijn dan jijzelf.
Verheug je over wat je hebt bereikt, evenals over je plannen.
Houd belangstelling voor je werk, hoe nederig dat ook moge zijn:
het is een werkelijk bezit in het wisselend fortuin van de tijd.
Betracht voorzichtigheid bij het zakendoen, want de wereld is vol bedrog.
Maar laat je niet verblinden voor de bestaande deugd:
veel mensen streven hoge idealen na, en overal is er heldendom in het leven.
Wees jezelf. Veins vooral geen genegenheid, maar wees evenmin cynisch over de liefde.
Want bij alle dorheid en ontgoocheling is zij eeuwig als het gras.
Volg de loop der jaren met gratie, verlang niet naar een tijd die achter je ligt.
Kweek geestkracht aan om beschermd te zijn bij onverwachte tegenslag.
Maar laat je gemoed niet verontrusten met een spookbeeld.
Vele angsten worden uit vermoeidheid en eenzaamheid geboren.
Volg een gezonde discipline, maar wees daarbij zacht voor jezelf.
Je bent een kind van het heelal, niet minder dan de bomen en de sterren.
Je hebt het recht om hier te zijn. En of je er nu iets van begrijpt of niet,
het heelal ontvouwt zich toch zoals het zich ontvouwt.
Heb daarom vrede met God, hoe je je Hem ook voorstelt.
En wat je werk en je aspiraties ook mogen zijn:
bewaar vrede met je ziel in de lawaaiige verwarring van het leven.
Met al zijn klatergoud, zijn zwoegen en vervlogen dromen is dit nog steeds een prachtige wereld.
Wees waarachtig. Streef naar geluk.
NEEEEEEEEEE niet doen !! je vermoord de hele wereld wil je eeuwig dood ofzo plus je naasten ? je MOET geloven wat IK geloof !quote:Op maandag 25 augustus 2008 11:54 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Precies, daarom blijf ik lekker bij mijn eigen waarheid
quote:Op maandag 25 augustus 2008 12:29 schreef Summers het volgende:
[..]
NEEEEEEEEEE niet doen !! je vermoord de hele wereld wil je eeuwig dood ofzo plus je naasten ? je MOET geloven wat IK geloof !![]()
quote:Op maandag 25 augustus 2008 12:57 schreef ElizabethR het volgende:
Ik kan me echt helemaal vinden in de artikelen op die site Haushofer, dankjewel dat je hem weer onder mijn aandacht brachtIk begrijp overigens ineens waar je sig vandaan komt.
Spanje en Duitsland ook, dacht ik. Van het Portugees kan ik het me zo 123 niet herinneren, maar dat zou misschien ook nog kunnen.quote:Op maandag 25 augustus 2008 12:45 schreef neo567 het volgende:
[..]
Silence, i kill you !
SILENCE, I KILL YOU
Wel leuk uit dit stukje dat alleen nederland die gggggggggggg heeft als enige in europa, zoals sommige arabische landen ook hebben![]()
Dat is de backbone. Zonder dat had ik geen enkele reden gehad om christen te worden. Niets om op terug te vallen, totaal geen bewijs voor het bestaan van God zoals beschreven in de bijbel, goddelijke inspiratie ervan, niks. Het is dus inderdaad slap psychologisch geouwehoer. Ik moest wel, ik had geen keuze. Voor mij was het bewezen de waarheid, zoals het bewezen waarheid is dat je van teveel alcohol bezopen wordt. Geen geloof meer, maar onontkenbaar feit. Niet omdat het mij nou teovallig zo goed uitkwam omdat ik het een beetje moeilijk had. Ik heb het mn hele leven al moeilijk, dus dat zegt niks.quote:Op maandag 25 augustus 2008 12:18 schreef Haushofer het volgende:
Ali zegt dat de profetieën voor hem een belangrijke rationele overtuiging zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |