quote:
Op dinsdag 9 september 2008 22:26 schreef Maneki.Neko het volgende:Ik heb m`n derde kapsel voor vandaag in de oven staan. Er zijn er al 2 mislukt. Vandaag is m`n dag niet
Nou moe, enig idee waardoor het gekomen is? En wat ging er precies mis? Wel mooi resultaat met de derde poging. En super slim om de mislukte kapsels te gebruiken voor iets anders.
Wat een leuke wortelcupcakejes Zo-is-dat!

Ziet er allemaal heerlijk uit. Ik krijg altijd trek als ik naar dit soort foto's heb gekeken. Mjam mjam!

quote:
Ja hoor, die kleurtjespasta kan je ook voor botercreme gebruikten.

Zorg er wel voor dat je met heel weinig begint. Ik gebruik altijd een cocktailprikkertje daarvoor. Je kan er altijd meer kleurstof bij doen, maar eruit halen gaat helaas niet.
quote:
Op woensdag 10 september 2008 21:25 schreef BBQ-kip het volgende:Ik kom halverwege het topic binnen vallen, wat een gave foto's trouwens, ben helemaal jaloers op jullie creativiteit, geduld en bakkunsten!
Ik vroeg me alleen af wat "kapsels" zijn, misschien heb ik het over het oog gezien, maar ik zou graag willen weten wat het is
Doe gewoon gezellig mee hoor! Het gaat om het plezier! Met kapsels wordt bedoelt gebakkapsels, die je maakt van biscuitmix. Het is een soort luchtige cake, met minder boter erin waardoor hij minder zwaar is om te eten (en je daarom allemaal vulling, botercreme en decoratie toe kan voegen om het te compenseren).
quote:
Op woensdag 10 september 2008 22:48 schreef clumsy_clown het volgende:Ik wil van het weekend cupcakes maken met een vulling. De techniek heb ik gezien, gewoon met een appelboor gaatje maken, inspuiten. Maar het wordt de eerste keer dat ik cupcakes en vulling maak

.
Iemand nog lekkere recepten? Ik wil het liefst een chocoladegeheel, dus misschien chococupcakes met witte-chocoladevulling, of juist pure chocoladevulling.
Succes! Het is erg leuk om te doen. Voor sommige vulligen gebruik ik trouwens geen spuit. Dingen als lemoncurd, caramel of jam krijg je er ook makkelijk met alleen een theelepeltje in.
Voor recepten van vullingen zou ik eens rondkijken op de website van de leukste taarten. Sowieso een leuke site om inspiratie op te doen.
quote:
Gewoon een broodmes gaat ook goed. Probeer recht te snijden en maak steeds kleine zaagbewegingen. Het voordeel van zo'n taartzaag is dat je makkelijker dunne lagen af kan snijden, voor als je twee of drie lagen wil maken. Met een gewoon mes gaat het ook hoor, maar vergt dan iets meer moeite om het mooi recht te krijgen.
quote:
Op donderdag 11 september 2008 09:29 schreef het-is-mij het volgende:Die botercreme daarvan lees ik op internet dat je er een randje langs spuit om bijv. er binnenin vulling te doen maar je kunt het toch ook gewoon als laagje gebruiken?
En die botercreme daar kun je toch ok je hele taart of cake'je mee afstrijken?
Ik ga denk ik maar eenvoudig beginnen en dan maar eens spulletjes bestellen en miss. met een stel een workshop volgen.
Om eerlijk te zijn ben ik niet zo dol op botercreme. Het wordt veel in Amerika gebruikt als complete topping, maar ik vind het snel al te zwaar worden. Ik gebruik het wel om de vulling binnen het kapsel te houden en om de taart mee af te strijken. Door het af te strijken krijg je een gladder kapsel, wat er mooier uitziet als je de taart daarna wil gaan bekleden met fondant/marsepein.
Eenvoudig beginnen is altijd goed. Gewoon eens kijken wat je in huis hebt, vaak kom je daar al een heel end mee.