abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63364609
nog updates van de TS
pi_63392253
quote:
Op donderdag 20 november 2008 03:30 schreef THEFXR het volgende:
nog updates van de TS
Nee, denk het niet hoor...
TS opent alleen maar topics met zijn problemen, vraagt daarna advies en post vervolgens nooit meer in zijn eigen topic...
  vrijdag 21 november 2008 @ 01:49:54 #78
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_63393524
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 00:18 schreef FFnog het volgende:

[..]

TS opent alleen maar topics met zijn problemen, vraagt daarna advies en post vervolgens nooit meer in zijn eigen topic...
Reden genoeg om TS niet meer te adviseren.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_63420355
Nachtdier2 is een beetje raar volgens mij...
pi_63467629
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 00:18 schreef FFnog het volgende:

[..]

Verkeerd gedacht... Je opent een topic en dat zak weg in de lijst van actieve topics. Uren worden dagen en opeens staat ie niet meer in de topiclijst, totdat ie weer eens door iemand omhooggeschopt is en je je oude topic weer ziet. En ik kan me niet voorstellen dat jij, FFnog dus, elk door jouw geopend topic koste wat kost actief probeert te houden. Eens bloed het topic dood. Totdat ie weer gekickt wordt en weer actief in de lijst is.

Welnu, dat laatste is nu het geval en mijn oude topic is weer tevoorschijngekomen in de lijst Alleen heb ik het verleden week niet opgemerkt en nu met de laatste reactie dus wel.

Maar, voor de geinteresseerden hierbij de update:

Vanuit Duitsland is niets meer vernomen. Zeer waarschijnlijk omdat het inkassobureau werkt op basis van no-cure-no-pay zoals zovelen en het niet rendabel is om het voor het gerecht te brengen.

Ondertussen is er vanuit 'onze' kant wel een en ander ondernomen. De moeder is naar het juridisch loket gegaan om wat advies in te winnen. Wat zij zeiden: betalen die hap. Voorkomt problemen en met het nieuwe EU-recht is verhaal halen ook weer wat makkelijker... Gastje ging ook gelijk even naar dat bureau bellen om een afspraak te maken????

Echter, ik heb ook een en ander nagezocht en ben het met hun advies slechts deels eens. Gezien het eerst bij een inkassobureau is geweest en daarna nogmaals geprobeerd is te inkasseren via een advocaat, wordt er gepoogd dubbele inkassokosten in rekening gebracht. Eenmaal van het inkassobureau, eenmaal voor de brief van de advocaat. En dat, dat mag dus niet in Duitsland. Je mag slechts eenmaal inkassokosten in rekening brengen, conform jurisprudentie. Inkasseren kan in Duitsland via 2 manieren: via inkassobureua of direct via advocaat. Uiteindelijkkan er besloten worden om er een rechtszaak van te maken dan...

Nu x maanden verder en niets meer gebeurd. Ik verwacht ook niet dat dat gaat gebeuren ook eigenlijk, omdat het voor die paar centen veel werkt kost en er geen schade is eigenlijk. Mocht er toch een vervolg komen middels een nieuwe brief bijvoorbeeld, dan zien we verder. Er is niets aangetekend verstuurd, hetgeen geen geen bewijs oplevert voor de rechter. Brieven hadden ook geen huisnummer vermeld... Verder niet aangetekend verstuurd. Iets wat als ik me het goed herinner van mijn speurtocht, nooodzakelijk is voor de Duitse wet.

Update is dus:
-naar JL geweest voor info.
-JL raadde aan en ging het inkassobureau met zn eigen mobieltje bellen (namen niet op) en raadde aan te betalen.
-Vond de moeder geen goed idee. En ik ook niet, zij het dat ik wel gewaarschuwd heb dat mocht er toch een rechtszaak van gemaakt worden, dat het wel flinke financiele gevolgen zou kunnen hebben. (In dat geval wordt er wel gereageerd en zal even worden gewezen op de zgn. 'taschengeld''clausule van het duitse consumentenrecht.
-Blijft stil wat brieven betreft uit Duitsland.

[ Bericht 9% gewijzigd door nachtdier2 op 24-11-2008 01:30:56 ]
[quote]Op woensdag 26 november 2008 13:01 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Hier ben ik het echt volledig mee eens, TS is een weekdiertje ipb nachtdier. Echt een gebrek aan enige vorm van ruggengraat.[/quote]
pi_63467664
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 00:07 schreef FFnog het volgende:
Nachtdier2 is een beetje raar volgens mij...
Vertel is, wat is er raar aan mij? Waarom denk je dat? Is het omdat ik niet elke dag mn geplaatste topics reageer? En ik topics laat doodbloeden? Moet ik een mod vragen om slotjes voor mn topics?

Ik denk namelijk dat jij raar bent, door zo makkelijk te oordelen. Je zou me bijv. een PM'tje kunnen sturen als je een update wilt of gewoon een kickje met het verzoek om een update kunnen vragen. Is nu ook gebeurd en ziehier een update. De reden? Omdat het en gevraagd wordt en het topic daardoor weer naar boven komt drijven.

Goed systeem, dat topics laten doodbloeden en weer tot leven laten wekken met een reactie!
[..]
Hier ben ik het echt volledig mee eens, TS is een weekdiertje ipb nachtdier. Echt een gebrek aan enige vorm van ruggengraat.[/quote]
pi_63493343
quote:
Op maandag 24 november 2008 01:18 schreef nachtdier2 het volgende:

[..]

Vertel is, wat is er raar aan mij? Waarom denk je dat? Is het omdat ik niet elke dag mn geplaatste topics reageer? En ik topics laat doodbloeden? Moet ik een mod vragen om slotjes voor mn topics?

Ik denk namelijk dat jij raar bent, door zo makkelijk te oordelen. Je zou me bijv. een PM'tje kunnen sturen als je een update wilt of gewoon een kickje met het verzoek om een update kunnen vragen. Is nu ook gebeurd en ziehier een update. De reden? Omdat het en gevraagd wordt en het topic daardoor weer naar boven komt drijven.

Goed systeem, dat topics laten doodbloeden en weer tot leven laten wekken met een reactie!
Je verhaal gaat niet op Nachtdier2, topics worden regelmatig geschopt, kijk maar naar de postdata, daarnaast heb je zelfs een pm gehad in onderstaande topic...
Los daarvan lijkt het me dat als je mensen om advies vraagt, je ook even de moeite wil nemen om te vertellen hoe het is afgelopen...
Een kickje met het verzoek om te reageren...??? Kijk eens in het onderstaande topic en naar het aantal verzoeken aan jou om eens te reageren...
Maargoed, je gaat het nu vast helemaal goed maken, alhoewel ik niet begrijp dat je dat dan ondertussen nog steeds niet hebt gedaan...
Maar ga hier dan nu maar gerust je gang
pi_63495177
Dude, ik heb volgens mij geen eerdere PM van je gehad, anders had ik daar wel op gereageerd.

Ik check niet elke dag alle topics in de lijst die zichtbaar is. Ik scan op interessante topics die ik vervolgens lees en soms ook reageer. De ene keer is dat WGR, de andere keer is dat KLB en weer een andere keer is het GC of V&A. En daar komt bij dat ik sinds begin deze maand minder vaak online ben omdat mn adsl eruit ligt en om nu in de TU-bieb te gaan Fok!-ken? Nee, daar pas ik voor. Sorry... maar daar zijn die pc's daar niet voor.

Maar als ik dus zie dat er in een topic van mij is gereageerd, check ik het vaak wel. Soms is er nu eenmaal geen update te melden en soms zie ik niet dat er gekickt is. Sad but true.
[..]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')