ha, leuk! hebben we toch nog dezelfde beestjesquote:Op zaterdag 14 februari 2009 15:28 schreef Schunckelstar het volgende:
tvp, wil mijn aquarium toch weer eens gaan opstarten
nog nietquote:Op zaterdag 14 februari 2009 15:40 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
ha, leuk! hebben we toch nog dezelfde beestjesik lees namelijk stiekum altijd mee in het grasparkietentopic, terwijl ik helemaal geen parkiet heb
Ben ik het niet helemaal mee eens. Een 60-liter bak gevuld met wat Multi's is gemakkelijker te onderhouden en vereist minder kennis dan een bak met diverse 'Intratuin-visjes', qua voeding, waterwaarden, et cetera.quote:Op donderdag 12 februari 2009 09:39 schreef As_33 het volgende:
Mijn L. Multi's (tanganyika cichliden, slakkenhuisbewoners), zitten ook in mijn oude rekord 60. Prachtige visjes met geweldig gedrag. Je moet alleen wel sterk genoeg zijn bij deze visjes om je tot één soort te kunnen beperken, de bak is te klein voor meedere soorten
[ afbeelding ]
Als je wel meerdere soorten wilt, dan is een mooie bezetting voor een rekord 60: een stuk of 7 cory's habrosus, hastatus, of pygmaeus voor onderin, en een leuk een stuk of 8 boraras brigittae voor midden/boven, om maar iets te noemen.
Andere leuke ideeën voor soortbakjes: dwergknorgoerami's met een kleine garnalensoort, een koppeltje of harem kleinere amerikaanse dwercichliden, een betta, bijtjes in brakwater, een koppeltje honinggoerami's. Eigenlijk zijn er nog héél veel mogelijkheden op dit formaat, zolang je maar niet te veel soorten in het bakje wilt proppen.
Maar voor een beginner zou ik toch cory's met en leuk makkelijk middenlaags schoolvisje aanraden.
Wat? Multi's? Zeker een aanrader. De cichliden-ziekte is overgeslagen op mijn broertje, die nu een bak van 80x30x40 heeft staan. Prima te doen: vullen met zand, grijze breuksteen, zwarte folie op de achterwand, partij schelpen erin, 5 Multi's en binnen een mum van tijd ligt je bak overhoop.quote:Op donderdag 19 februari 2009 22:54 schreef Catch22- het volgende:
cooldat is misschien wel wat voor mijn bakkie
Bij mij willen ze anders nog nietquote:Op donderdag 19 februari 2009 23:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wat? Multi's? Zeker een aanrader. De cichliden-ziekte is overgeslagen op mijn broertje, die nu een bak van 80x30x40 heeft staan. Prima te doen: vullen met zand, grijze breuksteen, zwarte folie op de achterwand, partij schelpen erin, 5 Multi's en binnen een mum van tijd ligt je bak overhoop.En ze planten zich voort als een jekko.
Oef ja, van die achterwanden ga ik spontaan glibberenquote:Op donderdag 19 februari 2009 23:33 schreef Xa1pt het volgende:
Een echte achterwand is inderdaad nog beter, maar voor mij te prijzig. Mocht ik ooit nog eens een bak op gaan zetten dan komt daar een Zweedse Back To Nature-achterwand in. Damn, wat zijn die geil.
Maar eh, wat zijn de afmetingen van je bak en hoeveel Multi's behuizen die bak? Wellicht heb je er te weinig, op die manier werk je het vormen van territoria in de hand.
Ik ga em even onthouden, ik was juist klein begonnen, omdat ze zo explosief in aantal kunnen toenemen, maar als ik over een week of 2/3 nog steeds het idee heb dat ze vooral heel stug aan hun eigen plekje vast houden dan ga ik nog maar een keertje een reisje naar verduijn ondernemen voor een extra mannetje en vrouwtje erbij. Dank jequote:Op donderdag 19 februari 2009 23:42 schreef Xa1pt het volgende:
Dat heb je netjes gedaan dan, toffe achterwand!
In dat geval: breidt je harem uit naar een dubbele harem.Dat doet wonderen. Die verhoudingen liggen overigens niet zo heel nauw.
Ze niet veel duurder dan kweek daar, en mijn idee was dat met wildvang gekocht op verschillende momenten (aantal maanden tussenruimte), je in ieder geval niet al begint met een inteelt bezetting. En verder is het idd gewoon de gedachte. Ik had zoiets van: waarom zou ik géén wildvang willen. Ze geven bij verduijn als je vraagt naar multi's ook automatisch de wildvang mee trouwens.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 10:25 schreef Xa1pt het volgende:_0_
Maar waarom zou je wildvang multi's willen? Op zich een toffe gedachte natuurlijk, ik zie er alleen nooit zo de meerwaarde van in, tenzij je intensief gaat kweken en je jongbroed ook daadwerkelijk kwijt kunt natuurlijk.
Ah, dat is te doen ja.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 19:05 schreef As_33 het volgende:
Ik heb het even nagekeken: 7,50 voor de nakweek, 9,50 voor de wildvang. Dat is om een rekord 60 te bezetten nog goed te doen. Misschien dat ik ooit 'als ik later groot ben' daar voldoende kapitalen voor heb
Wacht even, over het algemeen gaat er eerst grind is, dan pas water. Heb jij het andersom aangepakt of zo? Ik weet trouwens niet hoe fijn het grind is, maar Pelvicachromis soorten hebben liever een zandbodem, hoogstens een hele fijne zandbodem.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 20:02 schreef Catch22- het volgende:
Ik heb net grind gekocht voor mijn 60 liter bak. Dat zit er nu in en als het mee zit ga ik er morgen vis in kopen.
Bij mijn viszaak had hij vandaag een nieuwe levering gehad. Hij had een visje die erg op de kersebuik leek, maar wat milder was qua gedrag. En zag er ook beter uit. Dus die komen er wss in
http://www.dwergcichlide.nl/pelvicachromis_sacrimontis.htm
dat kon hem wel eens zijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |