abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 27 december 2008 @ 22:40:01 #201
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_64414318
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 17:44 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

het is gemaakt door Aquaglas (in opdracht van mij: geen standaard maat)
[..]

wellicht wel, al hoor ik ook vaak genoeg van mensen dat het goed gaat, we zullen wel zien
Is dat duur? Je eigen aquarium laten bouwen?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_64418732
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 09:27 schreef As_33 het volgende:

[..]

Misschien waren de rode muggenlarven te groot? Vandaar de suggestie van de watervlooien. Het zinkt niet meteen uiteraard, dwarrelt eerst wat door de bak, zoals al het diepvriesvoer, maar uiteindelijk zinkt het natuurlijk wel.
Wat voor bodemtabletjes heb je trouwens, voor alleseters of voor algeters?
Ja, ik denk dat de muggenlarven te groot waren.
Maar eens wat kleiner voedsel proberen.

Ik voer ze tabletten voor bodembewonende siervissen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_64425006
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 22:40 schreef onlogisch het volgende:

[..]

het kale aquarium + meubel kostte 1200 euro en daar komt de rest dan nog bij (zit dus wel ruim boven de 2500 euro exclusief vissen & planten)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  zondag 28 december 2008 @ 12:19:43 #204
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_64425271
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 22:40 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Ik weet een zeer goedkoop adres in de buurt van Helmond
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  Moderator zondag 28 december 2008 @ 12:42:30 #205
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_64425957
quote:
Op zondag 28 december 2008 12:19 schreef Prowl het volgende:

[..]

Ik weet een zeer goedkoop adres in de buurt van Helmond
Wat is voor jou de definitie van goedkoop

En helaas ligt Helmond niet naast de deur voor mij
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  maandag 9 februari 2009 @ 22:16:28 #206
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_65896583
hallo mensen. Ik ben er ook weer eens. Ik heb inmiddels een 1.5 meter bak met malawi cichliden.

o.a.

een trio

nimbochromis fuscotaeniatus. nog niet volwassen

Een aantal labidochromis caerulus

en nog wat losse vissen die weg gaan. Heb in het begin een verzameling losse vis gehad. Ik wil mijn bestand nu zo maken als ik het zelf wil. Dus geen losse vissen meer, alleen maar koppels/trios

[ Bericht 40% gewijzigd door Catch22- op 09-02-2009 22:25:10 ]
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_65904313
quote:
Op maandag 9 februari 2009 22:16 schreef Catch22- het volgende:
hallo mensen. Ik ben er ook weer eens. Ik heb inmiddels een 1.5 meter bak met malawi cichliden.

o.a.

een trio

[ afbeelding ]
nimbochromis fuscotaeniatus. nog niet volwassen

Een aantal labidochromis caerulus

[ afbeelding ]

en nog wat losse vissen die weg gaan. Heb in het begin een verzameling losse vis gehad. Ik wil mijn bestand nu zo maken als ik het zelf wil. Dus geen losse vissen meer, alleen maar koppels/trios
Waarom heb ik daar nou geen ruimte voor

Nou ja, gelukkig ligt mijn kleine tangabakje er ook mooi bij. Er zaten alleen nog twee multi vrouwtjes in, dus ik heb er weer een mannetje bij gezet, wel eerst de zandvlakte weer netjes vlak gemaakt. Eén nachtje later lag er weer een enorme hoop zand tussen de twee vrouwtjes in; het mannetje zwemt zo'n beetje boven die bult, en laat zich nog regelmatig wegjagen door het meest dominante vrouwtje. En ik maar hopen dat ze elkaar lief genoeg zouden vinden om voor wat klein grut te zorgen, maar goed, het mannetje moet nog een centimetertje of wat, dus ik hoop dat hij nog wat meer van zich af leert te bijten. Of into sm is.
Arseen (As), atoomnummer 33
pi_65943855
Hoi allen,

Even een vraagje tussendoor. Ik heb pas geleden wat vissenvoer gekregen van een familielid omdat deze zijn aquarium heeft moeten wegdoen. Nu zat daar een potje ciclidenvoer bij (vlokken). Aangezien ik geen cicliden heb, lijkt het mij niet verstandig om deze aan de andere vissen te voeren. Toch de vraag, awt ik nou precies het verschil tussen cicliden voer en "gewoon" voer (voor guppen, tetra's etc.)
Without me, it's just aweso
  woensdag 11 februari 2009 @ 12:18:16 #209
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_65944680
de samenstelling. Waarschijnlijk vreten ze het gewoon
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_65946856
Dus in principe kunnen ze er niet dood van gaan?
Without me, it's just aweso
  woensdag 11 februari 2009 @ 17:07:46 #211
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_65954979
Nee. Malawi cichliden zijn gewoon vissen net als tropische vissen, het dieet zal iets afwijken maar niet dodelijk veel. Een potje regulier voedsel is niet heel duur, dus dat kan je ook gewoon kopen als je er niet zeker van bent.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_65963910
Hoe zit het nou met groottes van aquaria? Ik zou nogsteeds weleens een keer iets willen proberen met klein bakje. Maar op internet lees je dan weer dat je 50l per vis moet rekenen, en je voor een handvol vissen dus 1,5m glas in je kamer moet zien te parkeren

Wat zijn nou precies je mogelijkheden met een wat meer hanteerbare, minder dure, 'gewoon eens wat proberen' bak? Beetje in de richting van 60l, zegmaar.
pi_65964036
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 21:18 schreef LoggedIn het volgende:
Hoe zit het nou met groottes van aquaria? Ik zou nogsteeds weleens een keer iets willen proberen met klein bakje. Maar op internet lees je dan weer dat je 50l per vis moet rekenen, en je voor een handvol vissen dus 1,5m glas in je kamer moet zien te parkeren

Wat zijn nou precies je mogelijkheden met een wat meer hanteerbare, minder dure, 'gewoon eens wat proberen' bak? Beetje in de richting van 60l, zegmaar.
Ik heb nu een rekord 60, die is 54 liter, als ik het goed heb.
De mogelijkheden zijn beperkt, maar voor mij is het prima.

Nu zitten er 3 corydorassen in en het plan is om nog wat vissen erbij te kopen.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_65964255
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 21:21 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik heb nu een rekord 60, die is 54 liter, als ik het goed heb.
De mogelijkheden zijn beperkt, maar voor mij is het prima.

Nu zitten er 3 corydorassen in en het plan is om nog wat vissen erbij te kopen.
Maar dat kan dus wel? Met wat planten erbij enzow
  woensdag 11 februari 2009 @ 21:30:08 #215
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_65964405
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 21:18 schreef LoggedIn het volgende:
Maar op internet lees je dan weer dat je 50l per vis moet rekenen
Dat is alleen als je joekels van cichlides wil gaan houden
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_65964975
Als je het met jezelf vergelijkt....een kamer van 13 m2 heeft de gemiddelde student gok ik zo. Zo een kamer heeft ongeveer 288 liter inhoudt, en een gemiddeld persoon heeft 80 liter inhoudt, dus 1 liter staat tot 3,6 liter.

Een vis is....10 ml, en op 50 liter water

Geen idee of bovenstaande uberhaupt klopt en ergens op slaat
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_65965079
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 21:26 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Maar dat kan dus wel? Met wat planten erbij enzow
Ja, de ruimte is alleen wel beperkt, maar het voldoet voor mij.
En zolang je geen maanvissen o.i.d. in een rekord 60 gaat houden, gaat het goed.

Ik zou gewoon even goed op internet gaan orienteren welke vissen er goed in een bepaald aquarium gaan en naar een goede aquariumzaak gaan.
pi_65965271
in een rekord 60 kan je leuke garnaaltjes, tetra's, antennebaarsjes, even kijken wat je wilt bijlzalmpjes kan ook wel.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  woensdag 11 februari 2009 @ 22:27:59 #219
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_65967133
zegt echt geen reet. Als je bijvoorbeeld een schoolvis als de tetra hebt dan kan je er meer in hebben. Heb je kersenbuiken is dat anders.

in een 60 liter bak moet je gewoon wat cory's, een groepje tetra's oid (iig een kleine schoolvis) en eventueel een kleine baars (antennebaars is een leuke, heb ik ook gehad, maar je hebt daar best leuke soorten in)
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_65967392
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 21:30 schreef Prowl het volgende:

[..]

Dat is alleen als je joekels van cichlides wil gaan houden
van wanneer zijn het joekels? Als je bijvoorbeeld kijkt naar een kersenbuikcichlide, die wordt 7-10cm. Die zou dus te groot zijn?
  woensdag 11 februari 2009 @ 23:52:10 #221
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_65970860
kan wel, 1 paartje.

want ze zijn ENORM terretoriaal, net als bijv. de zebracichlide. Daarbij planten ze zich ongeveer net net zo snel voort als guppen, dus je hebt zo je bak vol en je raakt ze aan de straatstenen niet kwijt, omdat de halve wereld kersenbuikcichliden heeft.

Ik zou voor een antennebaarzen of Apistogramma Agassizii gaan. Toch kleine baarzen, niet te aggresief, mooi en stoer
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_65971438
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 23:52 schreef Catch22- het volgende:
kan wel, 1 paartje.

want ze zijn ENORM terretoriaal, net als bijv. de zebracichlide. Daarbij planten ze zich ongeveer net net zo snel voort als guppen, dus je hebt zo je bak vol en je raakt ze aan de straatstenen niet kwijt, omdat de halve wereld kersenbuikcichliden heeft.

Ik zou voor een antennebaarzen of Apistogramma Agassizii gaan. Toch kleine baarzen, niet te aggresief, mooi en stoer
Ze zien er wel gaaf uit idd Maar ik zat net op de aquariumwiki te kijken, er zijn echt héél veel mooie visjes

Is dat voortplanten eigenlijk een groot probleem? Da's toch iets waar ik me liever niet druk om zou willen maken, tenzij ik een vis heb die me veel geld op gaat leveren
  Moderator donderdag 12 februari 2009 @ 06:37:20 #223
155227 crew  Guppy
dus
pi_65974127
ik heb ook een rekord 60, en dat is voor mij ook prima. ik zou ook wel groter willen, maar in mn flatje schiet dat niet echt op. en ik vind het ook wel prima zo.
ik ben pas verhuisd, dus er zit nu niet zoveel in mn aquarium. alleen een ancistrus en 4 corydoras. de groet cory's wil ik weer uitbreiden naar 7 en er moeten dan weer wat guppies bij komen

maar het is wel te doen hoor. je kan er alleen niet alle vissen in houden. maar zolang je dat in je achterhoofd houdt, kun je er een heel leuk aquarium van maken
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_65976097
Mijn L. Multi's (tanganyika cichliden, slakkenhuisbewoners), zitten ook in mijn oude rekord 60. Prachtige visjes met geweldig gedrag. Je moet alleen wel sterk genoeg zijn bij deze visjes om je tot één soort te kunnen beperken, de bak is te klein voor meedere soorten

Als je wel meerdere soorten wilt, dan is een mooie bezetting voor een rekord 60: een stuk of 7 cory's habrosus, hastatus, of pygmaeus voor onderin, en een leuk een stuk of 8 boraras brigittae voor midden/boven, om maar iets te noemen.
Andere leuke ideeën voor soortbakjes: dwergknorgoerami's met een kleine garnalensoort, een koppeltje of harem kleinere amerikaanse dwercichliden, een betta, bijtjes in brakwater, een koppeltje honinggoerami's. Eigenlijk zijn er nog héél veel mogelijkheden op dit formaat, zolang je maar niet te veel soorten in het bakje wilt proppen.
Maar voor een beginner zou ik toch cory's met en leuk makkelijk middenlaags schoolvisje aanraden.
Arseen (As), atoomnummer 33
  donderdag 12 februari 2009 @ 10:00:12 #225
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_65976724
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 00:10 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Ze zien er wel gaaf uit idd Maar ik zat net op de aquariumwiki te kijken, er zijn echt héél veel mooie visjes

Is dat voortplanten eigenlijk een groot probleem? Da's toch iets waar ik me liever niet druk om zou willen maken, tenzij ik een vis heb die me veel geld op gaat leveren
Geld opleveren doet het nooit, je moet er nl. wel energie in steken.

Voortplanten hoeft geen probleem te zijn, ze eten elkaar wel op onderling. Maar wat je kan krijgen is incest; immers, alle vis komt van 1 ouderpaar. Dan krijg je dus vergroeide vissen met lelijke kleuren.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')