abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61286519
Hoe kom je er op
  maandag 1 september 2008 @ 11:07:35 #102
199699 Impala-neuker
Aepyceros melampus
pi_61286525
Ikea
Goedkoop is duurkoop zeg ik dan.
Passie voor kadavers, en hun anus in 't bijzonder.
  maandag 1 september 2008 @ 11:14:02 #103
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_61286667
quote:
Op maandag 1 september 2008 11:07 schreef Impala-neuker het volgende:
Ikea
Goedkoop is duurkoop zeg ik dan.
Impala-neuker
Iets met klepel en bel zeg ik dan.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_61287821
Klopt. Het is goedkoop, maar het oogt duur.
pi_61288655
quote:
Op maandag 1 september 2008 10:42 schreef jakkop het volgende:
Nog niet alles is er, maar dat heeft niet te maken met het jaar. De catalogus gaat zeg maar uit van " schooljaren", dus van september tot augustus.
Om precies te zijn is het een fiscaaljaar. Alle artikelen zijn dan gewoon per 1 augustus verkrijgbaar, mits er geen leverproblemen zijn (wat niet zelden voorkomt). Ik zou gewoon altijd op internet even checken of het ook voorradig is.

Binnenkort wordt de site geüpdate met een verbeterde voorraadinformatie. Dan kun je namelijk zien hoeveel er op het moment beschikbaar is en hoe dit de rest van de week uitziet (hij berekend de geschatte verkoopaantallen). Dat kun je trouwens al testen op de Zweedse site: http://www.ikea.com/se/sv(...)eamsStockAvailSearch.
pi_61289025
Hoe cool! Jammer dat mijn zweeds nogal belabberd is, maar I get the point! Leuk!
  maandag 1 september 2008 @ 12:45:21 #107
199699 Impala-neuker
Aepyceros melampus
pi_61289122
quote:
Op maandag 1 september 2008 11:59 schreef Dipkip het volgende:
Klopt. Het is goedkoop, maar het oogt duur.
Als je beukenfineer duur vind ogen
Om over de robuustheid nog maar te zwijgen, alles is zo gammel als wat.
Voor degelijke kwaliteit moet je gewoon niet bij Ikea zijn.
Passie voor kadavers, en hun anus in 't bijzonder.
pi_61289244
Het leuke van ikea vind ik; Je hoeft geen schreeuwend dure (bijvoorbeeld) Eiken meubelen te kopen die je daar dan ook minstens 20 jaar moet gebruiken.. Zo kan je nog eens wat anders leuks kopen...
En qua kwaliteit vind ik het reuze meevallen.. De buren bij ons hebben een heel ikea interieur en ziet er prima uit!
pi_61289414
quote:
Op maandag 1 september 2008 12:45 schreef Impala-neuker het volgende:
Als je beukenfineer duur vind ogen
Om over de robuustheid nog maar te zwijgen, alles is zo gammel als wat.
Voor degelijke kwaliteit moet je gewoon niet bij Ikea zijn.
Ja want alles bij IKEA is van beukenfineer ja

Een gedeelte is gammel, het gedeelte wat zelfs voor ikea standaarden goedkoop is. Dat haal je voor je studentenkamer en trap je vervolgens ergens halverwege je derde jaar in elkaar omdat je gaat samenwonen.

Er is ook zat te krijgen bij IKEA wat meer middeklasse is. Nee het gaat niet 30 jaar mooi en stevig blijven, maar voor nu, voor een jaar of 5 -10 is het prima geschikt, en je kan inderdaad nog eens wat veranderen aan je interieur.

En wat IKEA niet heeft aan dure merknamen maken ze wat mij betreft goed in bruikbaarheid. Hoeveel prachtige banken ik wel niet met pijn in mn hart heb laten staan omdat de hoezen er niet af konden om ze te wassen. Leuk hoor zo'n mooie designbank, maar je moet ook kunnen leven in je huis en niet dat het na één feestje al verpest is. Zo heb ik ook liever iedere 5 jaar een nieuw, fris matras in plaats van 30 jaar vasthouden aan je merkmatras omdat het ooit zo duur was.
pi_61289475
quote:
Op maandag 1 september 2008 12:51 schreef Jose1985 het volgende:
Het leuke van ikea vind ik; Je hoeft geen schreeuwend dure (bijvoorbeeld) Eiken meubelen te kopen die je daar dan ook minstens 20 jaar moet gebruiken.. Zo kan je nog eens wat anders leuks kopen...
En qua kwaliteit vind ik het reuze meevallen.. De buren bij ons hebben een heel ikea interieur en ziet er prima uit!
Dat klopt, en het voordeel is dat er een hoop spul bij elkaar past, zodat je voor niet al te veel geld een leuke inrichting bij elkaar hebt (mijn studio kostte ongeveer E1200,- om in te richten schat ik zo). Allemaal IKEA, en ik ben er erg blij mee!

Aantal dingen gaan wel weg na mijn studententijd (mijn slaapbank als eerste, die stort in als er iemand op gaat zitten) maar mijn kledingkast en mijn eettafel hou ik echt nog wel
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  maandag 1 september 2008 @ 14:58:11 #111
216317 hansje1980
ondertitel ruimte te koop!
pi_61292637
quote:
Op maandag 1 september 2008 12:57 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Ja want alles bij IKEA is van beukenfineer ja

Een gedeelte is gammel, het gedeelte wat zelfs voor ikea standaarden goedkoop is. Dat haal je voor je studentenkamer en trap je vervolgens ergens halverwege je derde jaar in elkaar omdat je gaat samenwonen.

Er is ook zat te krijgen bij IKEA wat meer middeklasse is. Nee het gaat niet 30 jaar mooi en stevig blijven, maar voor nu, voor een jaar of 5 -10 is het prima geschikt, en je kan inderdaad nog eens wat veranderen aan je interieur.

En wat IKEA niet heeft aan dure merknamen maken ze wat mij betreft goed in bruikbaarheid. Hoeveel prachtige banken ik wel niet met pijn in mn hart heb laten staan omdat de hoezen er niet af konden om ze te wassen. Leuk hoor zo'n mooie designbank, maar je moet ook kunnen leven in je huis en niet dat het na één feestje al verpest is. Zo heb ik ook liever iedere 5 jaar een nieuw, fris matras in plaats van 30 jaar vasthouden aan je merkmatras omdat het ooit zo duur was.
amen
pi_61293208
quote:
Op maandag 1 september 2008 10:36 schreef Djalon het volgende:
Als je dinsdagavond banken koopt bij IKEA, je laat ze bezorgen. Komen ze dan pas woensdag in de dag aan?
*schop*
pi_61293770
Dat ligt er maar net aan of de banken op voorraad zijn; sommige banken moeten besteld worden en komen vervolgens vanuit een centraal leverpunt. Dit kan binnen twee weken, maar soms duurt het wel maanden als je net iets wilt wat leveringsproblemen hebt.

Wil je een bank die wel op voorraad is in het filiaal zelf dan kan dit voor zover ik weet via sneltransport dezelfde dag nog (mits voor 18:00 daar afgeven) of de volgende dag. Via regulier transport op het eerst volgende beschikbare bezorgmoment, dit is vaak binnen een paar dagen.
pi_61294858
Sneltransport en regulier hebben toch dezelfde tarieven? Ik zie niet echt een tariefsverschil in de PDFje over bezorgen.
  maandag 1 september 2008 @ 17:36:02 #115
158978 Sk00p
Ayumi Hamasaki
pi_61296921
quote:
Op maandag 1 september 2008 11:04 schreef maok het volgende:
Mijn IKEA hack , een Söt Barnslig krokodil USB drive.
http://ikeahacker.blogspo(...)odile-usb-drive.html

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ik ben trouwens ook nog bezig met een hack van een Vika Persbo tafelblad. Ik ga er een opklapbare tafel met kast erachter maken. Maar het duurt nog wel even voor die klaar is denk ik.
Gewoon briljant!!
Ayumi+Utada+DBSK+Epik High+M-Flo+Super Junior+2PM+2AM+F(X)+Teen Top+BlockB+
BiG Bang+Beast+MBLAQ+2NE1+KARA+BEG+SNSD+SHINee+Rain+U-KISS=my life!
  Licht Ontvlambaar maandag 1 september 2008 @ 17:41:35 #116
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_61297052
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 21:32 schreef maedel het volgende:
Iemand al in Heerlen geweest?
Nog niet... ben wel benieuwd
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  † In Memoriam † maandag 1 september 2008 @ 17:46:30 #117
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_61297141
quote:
Op maandag 1 september 2008 11:04 schreef maok het volgende:
Mijn IKEA hack , een Söt Barnslig krokodil USB drive.
http://ikeahacker.blogspo(...)odile-usb-drive.html

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ik ben trouwens ook nog bezig met een hack van een Vika Persbo tafelblad. Ik ga er een opklapbare tafel met kast erachter maken. Maar het duurt nog wel even voor die klaar is denk ik.
Ik heb erover nagedacht om van die kleine knuffeltjes een mobiel te maken voor boven een kinderbed
Helaas ben ik leuk met creatieve ideeën maar doe ik er nooit wat mee .
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  maandag 1 september 2008 @ 18:19:06 #118
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_61297897
quote:
Op maandag 1 september 2008 17:41 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Nog niet... ben wel benieuwd
Wij durfden van het weekend niet
Maar binnenkort gaan we toch wel denk ik. Dagtripje van maken
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_61299452
quote:
Op maandag 1 september 2008 18:19 schreef maedel het volgende:

[..]

Wij durfden van het weekend niet
Maar binnenkort gaan we toch wel denk ik. Dagtripje van maken
Doen doen doen!
Zooo druk was het afgelopen week eigenlijk niet. Veel best mee hoor .
pi_61306373
TVP

[ Bericht 88% gewijzigd door Royyy op 02-09-2008 13:41:28 ]
pi_61313420
Ik zag in de nieuwe ikea gids, dat er ook al een nieuwe keuken gids zou zijn. Maar ik kan hem op de site niet vinden. Is hij al wel uit?
  dinsdag 2 september 2008 @ 11:41:55 #122
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_61317057
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 08:21 schreef knack het volgende:
Ik zag in de nieuwe ikea gids, dat er ook al een nieuwe keuken gids zou zijn. Maar ik kan hem op de site niet vinden. Is hij al wel uit?
Ja hij is uit, hier werd ook verteld dat ze online staan...
pi_61318926
Even over de gids, ik vind hem ook minder leuk dan andere jaren maar waarom? Ik weet het niet.

Wat ik wél weet is dat ik de foto's weer erg leuk vindt, vooral die met kat!

Die Kramfors begin ik steeds leuker te vinden. Heeft iemand die bank al een poosje, zeg één jaar plus? Zakken die zitkussens snel in of glijden ze naar voren?

Onze huidige bank moet ik vier keer per dag opschudden anders hangt de inhoud van het kussen over de zitting van de bank heen, en zit je zelf op een half plat stukje kussen..
pi_61319724
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 13:08 schreef Guppi het volgende:

Onze huidige bank moet ik vier keer per dag opschudden anders hangt de inhoud van het kussen over de zitting van de bank heen, en zit je zelf op een half plat stukje kussen..
Daarom; Geen bank met losse kussens! Das niet goed voor je humeur!
  dinsdag 2 september 2008 @ 14:04:18 #125
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_61320160
Kramfors is een geweldige bank
Dat met die zitting, daar hebben wij in ieder geval geen last van. We hebben m iets van een jaar.
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_61321261
Oh, dat klinkt goed. Kom ik over een jaar bij je terug, en misschien koop ik hem dan wel

Geintje. We gingen bijna verhuizen, daarom keek ik naar banken. Helaas gaat het niet door. Dus we gaan maar sparen, want we hebben nu de exbank van mijn vriend zijn broertje. De lengte van die zin geeft al aan hoe die bank eruit ziet (en we hebben drie katten, en het is een effen bank. lang leve de zwart-wit stof van kramfors!)
pi_61329029
Ik zag iemand vandaag een matras kopen, maar wat mij opviel dat er al een lattenbodem in de verpakking zat Hij kwam uit het magazijn, iemand enig idee welk matras dit was?
pi_61329065
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 14:04 schreef maedel het volgende:
Kramfors is een geweldige bank
Dat met die zitting, daar hebben wij in ieder geval geen last van. We hebben m iets van een jaar.
De rugleuning valt geen rugleuning te noemen
  dinsdag 2 september 2008 @ 20:08:45 #129
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_61329126
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_61332253
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 13:08 schreef Guppi het volgende:
Even over de gids, ik vind hem ook minder leuk dan andere jaren maar waarom? Ik weet het niet.

Wat ik wél weet is dat ik de foto's weer erg leuk vindt, vooral die met kat!

Die Kramfors begin ik steeds leuker te vinden. Heeft iemand die bank al een poosje, zeg één jaar plus? Zakken die zitkussens snel in of glijden ze naar voren?

Ik heb een driezits en een tweezits en ik vind ze geweldig! Oke die kussens verschuiven af en toe (ligt eraan hoe je gaat hangen, liggen of zitten). Maar je schuift ze zo weer terug! Maar de kussens zijn wel stevig. Je hoeft ze dus niet op te schudden.

Voordeel vind ik de prijs, garantie en je kunt makkelijk van bekleding wisselen! Ze liggen heerlijk en je kunt er lekker in hangen!

Dus ik zou zeggen: Kopen!!! Tenzij je problemen met je rug hebt. Een vriendin van mij heeft een hernia gehad en kan niet te lang in de bank zitten omdat de rugleuning voor haar te laag is.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_61334044
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 20:05 schreef Djalon het volgende:
Ik zag iemand vandaag een matras kopen, maar wat mij opviel dat er al een lattenbodem in de verpakking zat Hij kwam uit het magazijn, iemand enig idee welk matras dit was?
Dat is een matrasbodem. Een soort onderstel waar je alleen een dekmatras op kunt leggen volgens mij.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_61334057
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 20:08 schreef Angst het volgende:
www.weeknummer.nl
Ja? Dus? Het is week 36...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_61334637
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 22:44 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Dat is een matrasbodem. Een soort onderstel waar je alleen een dekmatras op kunt leggen volgens mij.
Of een boxsping (binnenveringsbed)
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_61340341
De eerste stap richting IKEA-huis is gezet keuken bestelling geplaatst.

Zag al meteen weer wat een horrorsysteem IKEA gebruikt (heb ooit een paar maanden bij IKEA gewerkt). Medewerkster moest al die FA codes uit dr hoofd kennen. Dat zijn best veel codes, maar anders schoot het totaal niet op en kreeg je er niet uit wat je zocht.

Wel jammer dat die platen van RVS (ik geloof ook glas?) niet meer te koop zijn. Omdat onze kookplaat dicht bij een bedekkingspaneel komt willen we daar iets tegen aan hebben. Ze komen wel weer, zeiden ze, maar geen idee wanneer.

Weet iemand hier daar misschien meer over? Ik weet niet meer hoe ze heten maar het waren 2 of 3 maten en dan in RVS en ik meen ook glas.
pi_61340755
^^ zo'n RVS plaat zoek ik ook nog, heb nu geen achterwand voor m'n kookplaat.
Trek er trouwens maar een vrije ochtend voor uit om de keuken te halen, als je 'm zelf moet halen uit het magazijn. En ook maar een paar mensen trouwens. We hadden vier karen vol.
en nu nog weer terug, omdat de gaskookplaat tijden niet op voorraad is, en nu eindelijk wel.

De KRAMpFORS gaan wij trouwens binnenkort ook eens nader bekijken en wellicht kopen, dan wel de 2x tweezits aan elkaar zodat je een vierzits hebt.
pi_61341377
Echt niet

Ze komen hem brengen, ze komen hem in elkaar zetten, ze meten de boel op, dan komen ze het blad brengen, en dan komen ze het blad er op zetten.

Het enige wat ik doe is koffie & broodjes regelen voor de monteur, en betalen.

Ik heb het al druk zat straks met 2 bedden, 2 tafels, 7 stoelen en 12 kasten uit het magazijn trekken en in elkaar sleutelen de keuken geef ik lekker uit handen. Met het geld wat je bespaart door de lage prijzen kan dat ook prima. We hebben de keuken best luxe gemaakt met een stenen blad, inbouwespresso en zo'n spannende oven die zichzelf schoonmaakt, en dan nog waren we maar 5000 euro kwijt. Voor 1400 extra hoef je alleen nog maar toe te kijken as the magic unfolds.
pi_61342379
quote:
Op woensdag 3 september 2008 09:20 schreef Dipkip het volgende:

Zag al meteen weer wat een horrorsysteem IKEA gebruikt (heb ooit een paar maanden bij IKEA gewerkt). Medewerkster moest al die FA codes uit dr hoofd kennen. Dat zijn best veel codes, maar anders schoot het totaal niet op en kreeg je er niet uit wat je zocht.

Wel jammer dat die platen van RVS (ik geloof ook glas?) niet meer te koop zijn. Omdat onze kookplaat dicht bij een bedekkingspaneel komt willen we daar iets tegen aan hebben. Ze komen wel weer, zeiden ze, maar geen idee wanneer.

Weet iemand hier daar misschien meer over? Ik weet niet meer hoe ze heten maar het waren 2 of 3 maten en dan in RVS en ik meen ook glas.
Zijn er winkels waar ze verwachten dat je als medewerker de FA-nummers uit je kop leert? Wat een onzin verhaal zeg. Wanneer je een keuken in de homeplanner plant kun je de tekening omzetten naar een order in het verkoopprogramma of een uitdraai maken van wat je gepland hebt waar alle nummers bij staan. Verder is er nog de FAKTUM koophulp waar ook alle nummers in vermeld staan...

Maar gefeliciteerd met je keuken! Welke keuken heb je gekocht? Met stenen werkblad neem ik aan?

Wat jij bedoeld zijn de IMPERATIV achterwanden. Die gaan er allemaal uit behalve de 60x45 RVS versie. Ik geloof dat die op dit moment een leverprobleem hebben, maar dat weet ik niet zeker (hebben wij in Hengelo geen last van aangezien we er zo'n 70 op voorraad hebben nog...)
  woensdag 3 september 2008 @ 12:16:13 #138
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_61343950
IK heb trouwens wel al twee keer op de keukenafdeling niet goed luisterend/oplettend personeel getroffen..

Zodoende zit ik met een lade die niet past, twee planken die niet passen, een deur die er niet bijhoort en wat twee ladefronten had moeten zijn.. er was nog wat..
Kan ik binnenkort weer terug om zooi terug te brengen..

(ik vraag om de inbouwkast voor oven en combi zoals die op internet en in de showrooms staat (ik wijs 'm aan in een andere kleur) en krijg dus dingen die er niet bijhoren en dingen die er wel bijhoren krijg ik niet... Zelfde als ik een extra plank voor die kast wil halen.. krijg gewone diepe planken mee.. die passen dus niet. Alleen ben je tijdens zo'n verbouwing zo haastig met van alles dat je dat pas ontdekt als je thuis de zooi wilt monteren )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_61344771
quote:
Op woensdag 3 september 2008 10:18 schreef Dipkip het volgende:
Echt niet

Ze komen hem brengen, ze komen hem in elkaar zetten, ze meten de boel op, dan komen ze het blad brengen, en dan komen ze het blad er op zetten.

Het enige wat ik doe is koffie & broodjes regelen voor de monteur, en betalen.

Ik heb het al druk zat straks met 2 bedden, 2 tafels, 7 stoelen en 12 kasten uit het magazijn trekken en in elkaar sleutelen de keuken geef ik lekker uit handen. Met het geld wat je bespaart door de lage prijzen kan dat ook prima. We hebben de keuken best luxe gemaakt met een stenen blad, inbouwespresso en zo'n spannende oven die zichzelf schoonmaakt, en dan nog waren we maar 5000 euro kwijt. Voor 1400 extra hoef je alleen nog maar toe te kijken as the magic unfolds.
Heb je een keuken die alleen op bestelling leverbaar is? Ik moest hem namelijk zelf halen, ze gaven mij niet de optie om 'm in geheel te leveren zonder dat ik 'm zelf ging halen. en dat terwijl ik ook een maatwerkblad heb, en de montageservice heb aangevraagd.

Ik vond de keukenhulp trouwens sowieso slecht; de eerste keer dat ik er heen ging voor de keuken, kreeg ik tekeningen en een lijst van de onderdelen, maar dit bleek een lijst te zijn waar de kastjes op stonden vermeld, maar niet de losse onderdelen van de kastjes en in welke schappen ze stonden. Kon ik dus weer naar boven toen ik later een keer terugkwam om de keuken te halen.
Ook vond ik dat er erg gemakkelijk en losjes met de maten werd omgegaan. Nu zit ik dus met een maatwerk aanrechtblad dat waarschijnlijk niet optimaal past (te kort). Toen ik later belde om de order te annuleren, kreeg ik te horen dat dit alleen mogelijk is op de dag van bestelling. En dat terwijl de levering van het maatwerkblad vier weken later is...
je moet alles echt ontzettend goed zelf in de gaten houden en alles controleren, de prrijs is er ook wel naar, maar toch..
pi_61345283
Heeft iemand de BESTÅ BURS ? Deze wil ik namelijk graag in het zwart halen en ben nu opzoek naar een real life foto.
pi_61351236
quote:
Op woensdag 3 september 2008 11:06 schreef Bartjebart het volgende:
Zijn er winkels waar ze verwachten dat je als medewerker de FA-nummers uit je kop leert? Wat een onzin verhaal zeg. Wanneer je een keuken in de homeplanner plant kun je de tekening omzetten naar een order in het verkoopprogramma of een uitdraai maken van wat je gepland hebt waar alle nummers bij staan. Verder is er nog de FAKTUM koophulp waar ook alle nummers in vermeld staan...

Maar gefeliciteerd met je keuken! Welke keuken heb je gekocht? Met stenen werkblad neem ik aan?

Wat jij bedoeld zijn de IMPERATIV achterwanden. Die gaan er allemaal uit behalve de 60x45 RVS versie. Ik geloof dat die op dit moment een leverprobleem hebben, maar dat weet ik niet zeker (hebben wij in Hengelo geen last van aangezien we er zo'n 70 op voorraad hebben nog...)
Ja nou, het is niet verplicht, maar als je als verkoper van alles in het boekje moet opzoeken (wat vaak achterhaald is, staan de N FA niet in bijv.) dan leer je dat vanzelf. Ik heb het in zowel Haarlem als Amsterdam gezien, de meer ervaren verkopers rammelen zo al die codes er in omdat de search zo gebrekkig werkt. Dat omzetten vanuit de planning werkt niet voor 100% trouwens. Werd bij ons gedaan, keek ze de lijst na misten we ineens een kastje en de kookplaat en hadden we pootjes over.

We hebben inderdaad een met stenen blad gedaan, met APPLAD witte deurtjes en een brede greep. Bovenkastjes met gesloten deurtjes, geen vitrine. Zo'n NUTID 900 oven, de 601 koelkast, die zwarte glazen kookplaat en natuurlijk de beste koop vaatwasser.

Ik heb familie wonen bij hengelo in de buurt, als ik daar weer eens ben zal ik ff checken of ik ze daar kan komen kopen. Thnx voor de tip.
quote:
Op woensdag 3 september 2008 12:52 schreef Syytön het volgende:
Heb je een keuken die alleen op bestelling leverbaar is? Ik moest hem namelijk zelf halen, ze gaven mij niet de optie om 'm in geheel te leveren zonder dat ik 'm zelf ging halen. en dat terwijl ik ook een maatwerkblad heb, en de montageservice heb aangevraagd.
APPLAD ken je gewoon zelf beneden pakken. Maar je kan de hele keuken vanuit het centrale magazijn laten bezorgen (net zoals bij veel apparatuur gebeurd). Mijn bezorgkosten zijn geloof ik 119 euro voor de hele keuken, en dus echt de héle keuken, tot aan greepjes aan toe.
quote:
Ik vond de keukenhulp trouwens sowieso slecht; de eerste keer dat ik er heen ging voor de keuken, kreeg ik tekeningen en een lijst van de onderdelen, maar dit bleek een lijst te zijn waar de kastjes op stonden vermeld, maar niet de losse onderdelen van de kastjes en in welke schappen ze stonden. Kon ik dus weer naar boven toen ik later een keer terugkwam om de keuken te halen.
Had je waarschijnlijk zo'n offerte ipv een shopping list gehad ofzo. Deed ik ook wel eens fout als het druk was irritant computersysteem daar.
quote:
Ook vond ik dat er erg gemakkelijk en losjes met de maten werd omgegaan. Nu zit ik dus met een maatwerk aanrechtblad dat waarschijnlijk niet optimaal past (te kort). Toen ik later belde om de order te annuleren, kreeg ik te horen dat dit alleen mogelijk is op de dag van bestelling. En dat terwijl de levering van het maatwerkblad vier weken later is...
je moet alles echt ontzettend goed zelf in de gaten houden en alles controleren, de prrijs is er ook wel naar, maar toch..
Maar als je een maatwerk blad neemt, dan heb je toch de meetservice genomen? Dat ze het bij je thuis opmeten nadat de kastjes zijn geplaatst? Of had je meteen alles in een keer besteld voor je kastjes had staan?

Ik ga dr wel met mn neus bovenop zitten hoor maar ik hoor ook van mensen die naar duurdere zaken gaan dat er van alles mis kan gaan, dus ik heb niet echt het gevoel dat dat nou per se door IKEA komt. Volgens mij meer doordat het gewoon een lastig iets is, en iedere ruimte wel zn eigenaardigheden heeft.
  woensdag 3 september 2008 @ 20:16:22 #142
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_61356722
quote:
Op woensdag 3 september 2008 09:20 schreef Dipkip het volgende:

Die RVS achterwanden heten Imperativ, en zijn momenteel slecht leverbaar.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  woensdag 3 september 2008 @ 21:46:29 #143
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_61359858
Wat een geneuzel over het bestellen van keukens zeg... FA codes uit je hoofd . Daar hebben we een mooie koophulp voor, veelverkochte kasten weet ik wel maar de rest... Bij een hele keuken is het gewoon de planner omzetten naar het verkoopsysteem dmv die converter, wat aanpassingen doen, panelen in juiste volgorde zetten, werkblad tekenen en bestellen en klaar ben ik met +- 45 min.
En alles wordt altijd met de klant doorgenomen, de maten van de keuken, werkblad, passtukken ed. Zodat de klant precies weet wat waarvoor is (komt ook duidelijk in de order te staan). Gewoon naar Duiven gaan, die weten hoe het moet
pi_61360553
Nog een vraagje. Die NUTID HO EV G afzuigkap, daar snap ik dus niks van! Het lijkt een magische goocheltruc, daarom is ie vast zo duur, maar hoe zit dat? Op de foto,

zie je er nog drie 'draden' boven hangen. Waar gaat die vieze lucht dan heen?
Er komt ook licht uit aan de bovenkant, staat er. Dus hij moet wel los hangen.
pi_61360739
quote:

[..]

Je keuken in Delft gekocht?

Daar hebben ze alles in het zelfbedieningsmagazijn liggen inderdaad. Je hebt daar, omdat ze dus alles op voorraad hebben, ook niet de mogelijkheid om je spullen bij het werkblad mee te laten leveren.
In een normale winkel kan dit wel. We controleren dan natuurlijk ook of je alles hebt zoals je dit graag wilt hebben en kunnen dus in 1x een bestelling voor je opstellen (stenen en acryllaat werkbladen uitgezonderd).

Wanneer je bij ons in Hengelo een keuken koopt kijken we samen met je, je geplande tekening na. Deze tekening zetten we om naar het verkoopsysteem en lopen deze compleet na om te kijken of je alles hebt zoals je dit graag wilt hebben. Helaas kan een fout hier nog bij in sluipen. Maar als het goed is wordt je keuken en het daarbij behorende maatwerkblad nog door een tweede medewerker gecontroleerd.
Mocht je de keuken gelijk uit voorraad mee willen nemen dan krijg je een lijst met goederen die je aan de kassa kunt afrekenen en wordt je keuken bij de goederen uitgifte balie voor je klaar gezet.

Er zijn vestigingen die inderdaad overgaan op zelfbediening, net als Delft. Het idee is dan dat je op de keukenafdeling een 'zelfbedieningsbon' ophaalt waar alle locaties opstaan en je dus zelf alles kunt pakken. Maar in principe is het dus overal (behalve Delft) dus mogelijk alles tegen vracht en verzamelkosten te laten bezorgen.
quote:
Dat is dan een kwestie van een verkoopfout. Maar op zich heb je ook zelf getekend voor de maten van je werkblad. Je kunt dit als klacht proberen neer te leggen bij IKEA Delft. Kijken of ze wellicht wat voor je kunnen betekenen.

Een werkblad kunnen we in principe niet meer wijzigen wanneer deze enmaal besteld is. Dit is omdat het werkblad dan al in behandeling is bij de productent. We kunnen het blad in principe wel voor je annuleren, maar dan ben je de aanbetaling kwijt.
pi_61360842
quote:
Op woensdag 3 september 2008 22:05 schreef Guppi het volgende:
Nog een vraagje. Die NUTID HO EV G afzuigkap, daar snap ik dus niks van! Het lijkt een magische goocheltruc, daarom is ie vast zo duur, maar hoe zit dat? Op de foto,

[ afbeelding ]

Deze afzuigkap is recirculerend. Voor de motor komt een koolstoffilter die de vetdeeltjes en nare geurtjes uit de lucht zuiveren. De lucht wordt daarna gewoon weer de ruimte ingeblazen.

In de afzuigkap zit aan de onderkant functionele verlichting, die schijnt op je kookvlak. In de afzuigkap zit ook nog verlichting zodat het een normale lamp lijkt.
pi_61360863
quote:
Op woensdag 3 september 2008 22:05 schreef Guppi het volgende:

[ afbeelding ]

Volgens mij is dat een recirculatiekap, waarbij de afgezogen lucht door middel van een filtersysteem wordt gezuiverd. Ik zou anders ook niet weten hoe dat moet.

-edit- Wat Bartjebart zegt dus
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
  woensdag 3 september 2008 @ 23:12:59 #148
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_61363350
Recirculatiekap is klote, ik zou gewoon voor of een echte afzuigkap gaan of hem lekker weglaten.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_61363808
quote:
Op woensdag 3 september 2008 23:12 schreef BBQ-kip het volgende:
Recirculatiekap is klote, ik zou gewoon voor of een echte afzuigkap gaan of hem lekker weglaten.
Waarom vind je dat?
  woensdag 3 september 2008 @ 23:43:07 #150
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_61364432
quote:
Op woensdag 3 september 2008 23:12 schreef BBQ-kip het volgende:
Als er meganische afzuiging aanwezig is en geen mogelijk om ergens naar buiten te gaan met je afzuiging heb je niet zo veel keus, een 'echte' afzuigkap met moter kan (en mag) je daar niet op aansluiten. Moterloos is trouwens ook nog een optie. Of inderdaad weglaten zoals het bij mij thuis is maar dat is niet echt optimaal kan ik vertellen, zeker omdat ik in een studio woon waar de keuken in dezelfde ruimte zit als ik slaap. Als ik de centen had, had ik al lang een moterloze- of recirculatiekap gekocht, die van de IIKEA vind ik wel mooi eigenlijk.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')