Wat hij zegt. Solo is hij te vaak iets te 'zeurderig'. Wel een mooie stem hoor, maar vaak een beetje te 'soft'.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 14:23 schreef cheqy het volgende:
Phil Collins met Genesis vind ik lekker om naar te luisteren, solo vind ik die man geen fuck aan.
Captain Obvious is in the building.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 14:53 schreef Hou-m-Nat het volgende:
American Psycho anyone...?
Bijna iedereen trapt er anders inquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 15:06 schreef MASD het volgende:
[..]
Captain Obvious is in the building.
De tekst vertalen is het meest nuttige dat ik in maanden heb gedaan.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 15:06 schreef MASD het volgende:
[..]
Captain Obvious is in the building.
Ik heb hier al wel duizend keer over gedroomd, en elke keer word ik weer gillend wakker.quote:
Het_huptquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 18:38 schreef Het_hupt het volgende:
* Het_hupt zich meldt
Genesis
Phil Collins
quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 18:38 schreef Het_hupt het volgende:
* Het_hupt zich meldt
Genesis
Phil Collins
Zo klopt ie weer.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 18:38 schreef Het_hupt het volgende:
* Het_hupt zich meldt
Genesis![]()
Phil Collins![]()
Against all odds is ook véél mooier gezongen door Mariah Careyquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 21:18 schreef Topspin het volgende:
Jesus he knows me and he knows I am right vind ik wel een klote nummer, Land of confusion dan weer niet.
I wish it would rain down kan ik ook waarderen maar against all odds niet.
Beetje wisselvallig dus.
Het vroegere werk was wat te new wave voor mijn smaak, maar toen Sports in '83 uitkwam kregen ze toch wel commercieel en artistiek hun waardering. Het hele album heeft een helder, zuiver geluid, en een glinstering van volmaakt professionalisme dat de liedjes een grote waarde meegeeft. Hij is weleens vergeleken met Elvis Costello, maar ik denk dat Huey een veel bitterder, cynisch gevoel voor humor heeft.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 18:51 schreef Chriz2k het volgende:
Wat vinden jullie van Huey Lewis and the News?
Slaap muziekquote:
Lekker romantisch nummer man, als je samen op de bank zit.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:47 schreef Topspin het volgende:
Link aangeklikt en het blijft een slaap nummer
Wel okey tussendoor maar niet al te vaak. Sommige artiesten kan ik 2 albums van achter elkaar draaien bij Phillie Willie lukt met dat niet.
quote:Op zondag 24 augustus 2008 12:14 schreef Gluckskafer het volgende:
[..]
Lekker romantisch nummer man, als je samen op de bank zit.
quote:Philip David Charles (Phil) Collins (Chiswick, Londen, 30 januari 1951- 30 januari 1988)
Interessante visie!quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:21 schreef MASD het volgende:
[..]
Het vroegere werk was wat te new wave voor mijn smaak, maar toen Sports in '83 uitkwam kregen ze toch wel commercieel en artistiek hun waardering. Het hele album heeft een helder, zuiver geluid, en een glinstering van volmaakt professionalisme dat de liedjes een grote waarde meegeeft. Hij is weleens vergeleken met Elvis Costello, maar ik denk dat Huey een veel bitterder, cynisch gevoel voor humor heeft.
Op dit forum, hij had mijn inziens in 1988 al een punt achter z'n carriere mogen zetten, wat mij betreft..quote:
JUNK met hoog irritatie gehalte!!!..quote:Op zondag 24 augustus 2008 14:35 schreef Ferdie88 het volgende:
Wat dachten jullie van deze topper dan? [ afbeelding ]
Wist je dat het debut album van haar, simpelweg Whitney Houston genoemd, 4 nummer 1 singles bevatte? Het is moeilijk een favoriet te kiezen tussen het grote aanbod aan geweldige nummer, maar "The Greatest Love of All" is een van de beste, meest krachtig geschreven liederen ooit geschreven over overleving en waardigheid. De universele boodschap doorbreekt alle grenzen en geeft hoop dat het niet te laat is om onszelf te beteren. Sinds het in deze wereld onmogelijk is om empathy voor anderen op te brengen kunnen wij altijd nog empathy voor onszelf opbrengen. En dit album draagt die boodschap prachtig.quote:Op zondag 24 augustus 2008 14:35 schreef Ferdie88 het volgende:
Wat dachten jullie van deze topper dan? [ afbeelding ]
Bij Jensen had hij het over dat nummer, totaal helemaal geimproviseerd en dat het nummer in principe nergens over gaat wat met de realiteit te maken heeft. Vervolgens heb je Eminem die in "Stan" het nummer naar voren haalt alsof het een bloed-serieus nummer isquote:
Dit is het verhaal achter deze plaat:quote:Op zondag 24 augustus 2008 16:53 schreef Topspin het volgende:
[..]
Bij Jensen had hij het over dat nummer, totaal helemaal geimproviseerd en dat het nummer in principe nergens over gaat wat met de realiteit te maken heeft. Vervolgens heb je Eminem die in "Stan" het nummer naar voren haalt alsof het een bloed-serieus nummer is
quote:I can feel it coming in the air tonight, oh lord
Ive been waiting for this moment, all my life, oh lord
Can you feel it coming in the air tonight, oh lord, oh lord
Well, if you told me you were drowning
I would not lend a hand
Ive seen your face before my friend
But I dont know if you know who I am
Well, I was there and I saw what you did
I saw it with my own two eyes
So you can wipe off the grin, I know where youve been
Its all been a pack of lies
Well I remember, I remember dont worry
How could I ever forget, its the first time, the last time we ever met
But I know the reason why you keep your silence up, no you dont fool me
The hurt doesnt show; but the pain still grows
Its no stranger to you or me
Maar het is wel onzin.quote:Op zondag 24 augustus 2008 20:39 schreef Countess het volgende:
@ Gluckshafer, dat klinkt in ieder geval wel geniaal zeg, dat verhaal over de plaat!
mooi overgenomen van America Psychoquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 14:08 schreef Chriz2k het volgende:
Ik ben een grote Genesisfan sinds ik hun in 1980 uitgebrachte album ''Duke'' tegenkwam.
Hun voorgaande albums snapte ik niet echt; te artistiek, te intellectueel. Pas op Duke werd de aanwezigheid van Phil Collins duidelijker. Voor mij is Invisible Touch hun onbetwiste meesterwerk, het demonstreert een ongeėvenaarde gedachte van onaantastbaarheid terwijl het op hetzelfde moment de betekenis van de drie voorafgaande albums verdiept en verrijkt.
Luister maar eens naar het briljante ensemble van Banks, Collins en Rutherford, je kunt werkelijk elk detail van ieder instrument horen. In termen van lyrisch vakmanschap, het pure schrijven, raakt dit album een nieuwe piek van professionalisme.
Laat ik de tekst van ''Land of Confusion'' als voorbeeld nemen. In dit nummer richt Phil Collins zich op de problemen met machtsmisbruikende politieke machten. ''In Too Deep'' is het meest veelbewogen popnummer van de jaren 80, over monogamie en verbintenis, het nummer is zeer prikkelend. Hun teksten zijn positief en bekrachtigend zoals ik het nooit eerder heb gehoord.
De solocarričre van Phil Collins lijkt op het eerste oog meer commerciėler en is daardoor meer bevredigend, op een bekrompen manier. Dan heb ik het vooral over nummers als ''In The Air Tonight'' en ''Against All Odds''. Dit doet mij dan ook realiseren dat Phil Collins beter tot zijn recht komt binnen de grenzen van een groep dan als een solo-artiest.
Dit is Sussudio, een geweldig nummer, een persoonlijke favoriet:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |