quote:
Ik heb hier al wel duizend keer over gedroomd, en elke keer word ik weer gillend wakker.
In die dromen hoor ik telkens weer het gestamp van de laarzen, die hals over kop bezit nemen van de stad.
Nou zeggen ze wel dat het allemaal wel meevalt en dat het gevaar al is verdwenen. Maar volgens mij is het vuur weer volop opgelaaid en zal het niet zo snel weer gedoofd worden.
Ooit was het beter, lang geleden. Toen de zon nog gewoon elke dag opkwam en de sterren 's nachts gewoon straalden. En jij nog gewoon kon lachen als je in m'n armen lag. Het lijkt zo gewoon, maar toch zo lang geleden.
Waar blijft Superman nou, en al die andere superhelden? Nu alles mis dreigt te gaan, zijn we van hen afhankelijk. Maar de mannen van staal, de mannen van stavast, zelfs zij kunnen ons niet meer helpen. Zij verliezen hun macht met het uur.
We moeten er iets aan doen, voordat het te laat is. Mijn generatie zal de zaken wel even op orde stellen. Wij verschuilen ons niet achter valse beloftes, want die kunnen we toch niet waar maken.
We moeten het doen met de wereld waarin we nu leven. We moeten het doen met onze eigen handen. Laten we ze uit de mouwen steken zodat we een wereld krijgen waarvoor iedereen wil vechten.
Nu zijn er nog al die mannen, al die mensen met al die problemen in dit land vol verwarring. Maar ooit zal het weer de goede kant op gaan...