Babel = bab el = poort naar God. Babylon = verwarring. Babylon staat voor andere manieren om tot God te komen, die veel 'fijner' en comfortabeler zijn, maar die dus idd niet werken want gebaseerd op onwaarheden.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 14:14 schreef neo567 het volgende:
[..]
Ik zie de toren van babel ook symbolisch voor alle andere paden die zogenaamd naar het goddelijke of god leiden, ze leiden nergens naar denk ik, als je de bijbel mag geloven tenminste, ze tillen je op/uit van je leven, en verblinden je zodat je jou waarheid vergeet, en dat is natuurlijk veel fijner dan het gvoel dat je van de bijbel of kerk krijgt!, en meer wil van die zogenaamde andere waarheid (mag ik nog meer ofnog een beetje--> GRAADJE ERBIJ IN VELE LEREN
)
Beslis zelf (hoor de slis van de slang)
Wederom --> Greed gets them all
ouwe snoeperdquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 17:27 schreef Topspin het volgende:
Het lijkt net een mens, zoiets kun je toch niet in verband brengen met een geheime genootschap
De wens is de vader van de .................quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:16 schreef Topspin het volgende:
[..]
Hij is van de geheime billen brigade
De wens van de almachige vader zijn members of the NWO knijpend in de bellen van Olympische sporteressenquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:19 schreef neo567 het volgende:
[..]
De wens is de vader van de .................
LOL![]()
gedachtenquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:23 schreef Topspin het volgende:
[..]
De wens van de almachige vader zijn members of the NWO knijpend in de bellen van Olympische sporteressen
http://www.mythicalireland.com/mythology/quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 21:04 schreef erodome het volgende:
Tijdslijntje om te zien over hoe oud we het hebben....
[..]
Het enige wat ontiegelijk jammer is is dat de oude keltische tradities bijna allemaal overgoten zijn met een laagje christendom, de oude kerk heeft goed zijn werk gedaan en bijna alle geschriften vernietigd, barden vermoord e.d.
Misschien kan Elisabeth eens wat verhalen lospeuteren daar in ierland, ierland kent ook de bijnaam eiland der goden, samen met engeland
Ierland is volgens de mythen het eiland van mist, een eiland van magie, waar het heksendom toch erg welig heeft getiert en waar volgens legenden elven waren en andere mythische wezens.
Ja erg goed, ik had deze ook al gepostquote:
Aha dus het werkt voor ze die andere manieren , voelt fijner en comfortabel maar het is onwaarheid en werkt niet in jouw ogen ,quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Babel = bab el = poort naar God. Babylon = verwarring. Babylon staat voor andere manieren om tot God te komen, die veel 'fijner' en comfortabeler zijn, maar die dus idd niet werken want gebaseerd op onwaarheden.
quote:Genesis 6.4:
In die dagen waren er reuzen op de aarde, en ook daarna, als Gods zonen tot de dochteren der mensen ingegaan waren, en zich kinderen gewonnen hadden; deze zijn de geweldigen, die van ouds geweest zijn, mannen van name.
Da's een mooi voorbeeldje van een betekenis die er later door de Joden aan gegeven isquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Babel = bab el = poort naar God. Babylon = verwarring. Babylon staat voor andere manieren om tot God te komen, die veel 'fijner' en comfortabeler zijn, maar die dus idd niet werken want gebaseerd op onwaarheden.
Ja.quote:Op zondag 24 augustus 2008 10:49 schreef Summers het volgende:
[..]
Aha dus het werkt voor ze die andere manieren , voelt fijner en comfortabel maar het is onwaarheid en werkt niet in jouw ogen ,
Je kan dan alleen mensen de onwaarheid ervan laten inzien
Nee, de feiten op tafel leggen zou voldoende voldoende moeten zijn wanneer de andere partij er ontvankelijk voor is.quote:door het niet voor ze te laten werken en het niet fijner en comfortabel te laten voelen
Wellus nietes, en er is nog nooit iemand geweest in de miljoenen jaren, om het bewijs te leveren zodat controlle kan plaats vinden, en het geloof kan worden opgedoekt, het is uit eindelijk allemaal spoeling!quote:Op zondag 24 augustus 2008 12:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dan zal de andere partij stug vasthouden aan eigen overtuigingen ookal wordt aangetoond dat die niet in overeenstemming te zijn met de werkelijkheid. Gewoon ontkennen dus.
Maar Bab ili/Bab el is wel poort naar god/goden toch?quote:Op zondag 24 augustus 2008 12:18 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Da's een mooi voorbeeldje van een betekenis die er later door de Joden aan gegeven isBabylon betekent niet "verwarring". Het Hebreeuwse werkwoord voor "verwarren" is iets als "lehitbaleel", wat als pa'al-vorm vaak als "balal" wordt aangegeven. Dat kwam de Joden wel leuk uit: de toren van Babel is zeer waarschijnlijk gebaseerd op de zikoerats die de Babyloniërs hadden, en daar konden ze een mooi verhaal van maken. "Balal" lijkt wel wat op "bab'il".
Ja dat heb ik vaker gehoord. Ook Hermes/zoon van Hemquote:Hetzelfde zie je met Moses. Er wordt geclaimd dat het gebaseerd is op "trekken/ uit het water trekken" uit het Hebreews, maar is Egyptisch voor "zoon van", zoals Ramses, "zoon van Ra".
Ja maar soms kunnen je eigen overtuigingen dus wel onwaar bewezen worden en dan kunnen mensen er nog aan vasthouden. Dan ben je 'in denial' en je weet het.quote:Op zondag 24 augustus 2008 12:39 schreef Topspin het volgende:
Okey
Vasthouden aan eigen waarheid en werkelijkheid zal het zijn en niet eens ontkennen maar overtuigd zijn van eigen visie. Zo gebeurt dat wel vaker.
Koffie![]()
Bewijzen op een plek waar alles "gemaakt" en vergankelijk is, is en blijft een kwestie van geloven/aan nemenquote:Op zondag 24 augustus 2008 12:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja maar soms kunnen je eigen overtuigingen dus wel onwaar bewezen worden en dan kunnen mensen er nog aan vasthouden. Dan ben je 'in denial' en je weet het.
Sommige zaken zijn toch gewoon feiten. Bijv. dat NL van Rusland verloren heeft.quote:Op zondag 24 augustus 2008 12:56 schreef neo567 het volgende:
[..]
Bewijzen op een plek waar alles "gemaakt" en vergankelijk is, is en blijft een kwestie van geloven/aan nemen![]()
Ik wil niet veel zeggen Ali, maar spanje heeft veel sporten gewonnen(voetbal, TDF, enz)quote:Op zondag 24 augustus 2008 12:59 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Sommige zaken zijn toch gewoon feiten. Bijv. dat NL van Rusland verloren heeft.
Is het een feit of niet, van NL en Rus?quote:Op zondag 24 augustus 2008 13:02 schreef neo567 het volgende:
[..]
Hmzzzz, ik ken een filmpje waarin de bal in de lucht die verloopt met een boog richting doel opeens een knik maakt in de lucht en poefff !!! GOALLLL.
Kan dat filmpje niet meer vinden, maar er werdt gesproken over Hand of GOd, als je daarop gaat zoeken krijg je een hensbal van maradonna die scoort, en ik kan dat ene filmpje (knikbal) niet vinden, geloof me
Feiten met voorbedachte rade (en niet vd spelersquote:Op zondag 24 augustus 2008 13:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Is het een feit of niet, van NL en Rus?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |