Babel = bab el = poort naar God. Babylon = verwarring. Babylon staat voor andere manieren om tot God te komen, die veel 'fijner' en comfortabeler zijn, maar die dus idd niet werken want gebaseerd op onwaarheden.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 14:14 schreef neo567 het volgende:
[..]
Ik zie de toren van babel ook symbolisch voor alle andere paden die zogenaamd naar het goddelijke of god leiden, ze leiden nergens naar denk ik, als je de bijbel mag geloven tenminste, ze tillen je op/uit van je leven, en verblinden je zodat je jou waarheid vergeet, en dat is natuurlijk veel fijner dan het gvoel dat je van de bijbel of kerk krijgt!, en meer wil van die zogenaamde andere waarheid (mag ik nog meer ofnog een beetje--> GRAADJE ERBIJ IN VELE LEREN
)
Beslis zelf (hoor de slis van de slang)
Wederom --> Greed gets them all
ouwe snoeperdquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 17:27 schreef Topspin het volgende:
Het lijkt net een mens, zoiets kun je toch niet in verband brengen met een geheime genootschap
De wens is de vader van de .................quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:16 schreef Topspin het volgende:
[..]
Hij is van de geheime billen brigade
De wens van de almachige vader zijn members of the NWO knijpend in de bellen van Olympische sporteressenquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:19 schreef neo567 het volgende:
[..]
De wens is de vader van de .................
LOL![]()
gedachtenquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:23 schreef Topspin het volgende:
[..]
De wens van de almachige vader zijn members of the NWO knijpend in de bellen van Olympische sporteressen
http://www.mythicalireland.com/mythology/quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 21:04 schreef erodome het volgende:
Tijdslijntje om te zien over hoe oud we het hebben....
[..]
Het enige wat ontiegelijk jammer is is dat de oude keltische tradities bijna allemaal overgoten zijn met een laagje christendom, de oude kerk heeft goed zijn werk gedaan en bijna alle geschriften vernietigd, barden vermoord e.d.
Misschien kan Elisabeth eens wat verhalen lospeuteren daar in ierland, ierland kent ook de bijnaam eiland der goden, samen met engeland
Ierland is volgens de mythen het eiland van mist, een eiland van magie, waar het heksendom toch erg welig heeft getiert en waar volgens legenden elven waren en andere mythische wezens.
Ja erg goed, ik had deze ook al gepostquote:
Aha dus het werkt voor ze die andere manieren , voelt fijner en comfortabel maar het is onwaarheid en werkt niet in jouw ogen ,quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Babel = bab el = poort naar God. Babylon = verwarring. Babylon staat voor andere manieren om tot God te komen, die veel 'fijner' en comfortabeler zijn, maar die dus idd niet werken want gebaseerd op onwaarheden.
quote:Genesis 6.4:
In die dagen waren er reuzen op de aarde, en ook daarna, als Gods zonen tot de dochteren der mensen ingegaan waren, en zich kinderen gewonnen hadden; deze zijn de geweldigen, die van ouds geweest zijn, mannen van name.
Da's een mooi voorbeeldje van een betekenis die er later door de Joden aan gegeven isquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Babel = bab el = poort naar God. Babylon = verwarring. Babylon staat voor andere manieren om tot God te komen, die veel 'fijner' en comfortabeler zijn, maar die dus idd niet werken want gebaseerd op onwaarheden.
Ja.quote:Op zondag 24 augustus 2008 10:49 schreef Summers het volgende:
[..]
Aha dus het werkt voor ze die andere manieren , voelt fijner en comfortabel maar het is onwaarheid en werkt niet in jouw ogen ,
Je kan dan alleen mensen de onwaarheid ervan laten inzien
Nee, de feiten op tafel leggen zou voldoende voldoende moeten zijn wanneer de andere partij er ontvankelijk voor is.quote:door het niet voor ze te laten werken en het niet fijner en comfortabel te laten voelen
Wellus nietes, en er is nog nooit iemand geweest in de miljoenen jaren, om het bewijs te leveren zodat controlle kan plaats vinden, en het geloof kan worden opgedoekt, het is uit eindelijk allemaal spoeling!quote:Op zondag 24 augustus 2008 12:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dan zal de andere partij stug vasthouden aan eigen overtuigingen ookal wordt aangetoond dat die niet in overeenstemming te zijn met de werkelijkheid. Gewoon ontkennen dus.
Maar Bab ili/Bab el is wel poort naar god/goden toch?quote:Op zondag 24 augustus 2008 12:18 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Da's een mooi voorbeeldje van een betekenis die er later door de Joden aan gegeven isBabylon betekent niet "verwarring". Het Hebreeuwse werkwoord voor "verwarren" is iets als "lehitbaleel", wat als pa'al-vorm vaak als "balal" wordt aangegeven. Dat kwam de Joden wel leuk uit: de toren van Babel is zeer waarschijnlijk gebaseerd op de zikoerats die de Babyloniėrs hadden, en daar konden ze een mooi verhaal van maken. "Balal" lijkt wel wat op "bab'il".
Ja dat heb ik vaker gehoord. Ook Hermes/zoon van Hemquote:Hetzelfde zie je met Moses. Er wordt geclaimd dat het gebaseerd is op "trekken/ uit het water trekken" uit het Hebreews, maar is Egyptisch voor "zoon van", zoals Ramses, "zoon van Ra".
Ja maar soms kunnen je eigen overtuigingen dus wel onwaar bewezen worden en dan kunnen mensen er nog aan vasthouden. Dan ben je 'in denial' en je weet het.quote:Op zondag 24 augustus 2008 12:39 schreef Topspin het volgende:
Okey
Vasthouden aan eigen waarheid en werkelijkheid zal het zijn en niet eens ontkennen maar overtuigd zijn van eigen visie. Zo gebeurt dat wel vaker.
Koffie![]()
Bewijzen op een plek waar alles "gemaakt" en vergankelijk is, is en blijft een kwestie van geloven/aan nemenquote:Op zondag 24 augustus 2008 12:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja maar soms kunnen je eigen overtuigingen dus wel onwaar bewezen worden en dan kunnen mensen er nog aan vasthouden. Dan ben je 'in denial' en je weet het.
Sommige zaken zijn toch gewoon feiten. Bijv. dat NL van Rusland verloren heeft.quote:Op zondag 24 augustus 2008 12:56 schreef neo567 het volgende:
[..]
Bewijzen op een plek waar alles "gemaakt" en vergankelijk is, is en blijft een kwestie van geloven/aan nemen![]()
Ik wil niet veel zeggen Ali, maar spanje heeft veel sporten gewonnen(voetbal, TDF, enz)quote:Op zondag 24 augustus 2008 12:59 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Sommige zaken zijn toch gewoon feiten. Bijv. dat NL van Rusland verloren heeft.
Is het een feit of niet, van NL en Rus?quote:Op zondag 24 augustus 2008 13:02 schreef neo567 het volgende:
[..]
Hmzzzz, ik ken een filmpje waarin de bal in de lucht die verloopt met een boog richting doel opeens een knik maakt in de lucht en poefff !!! GOALLLL.
Kan dat filmpje niet meer vinden, maar er werdt gesproken over Hand of GOd, als je daarop gaat zoeken krijg je een hensbal van maradonna die scoort, en ik kan dat ene filmpje (knikbal) niet vinden, geloof me
Feiten met voorbedachte rade (en niet vd spelersquote:Op zondag 24 augustus 2008 13:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Is het een feit of niet, van NL en Rus?
Nu ben je in denial.quote:Op zondag 24 augustus 2008 13:04 schreef neo567 het volgende:
[..]
Feiten met voorbedachte rade (en niet vd spelers)
Ik wil niet veel zeggen Ali, maar spanje heeft veel sporten gewonnen(voetbal, TDF, enz)
Blauwdruk of niet ?
Gemaakte feiten, zoals deze tekst die je leest ff een feit is, zou ik dit typen of nietquote:Op zondag 24 augustus 2008 13:06 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nu ben je in denial.
Ik stel je een simpele ja/nee vraag. Heeft Nederland van Rusland verloren of niet?
Waarom geef je niet gewoon antwoord met ja/nee?quote:Op zondag 24 augustus 2008 13:08 schreef neo567 het volgende:
[..]
Gemaakte feiten, zoals deze tekst die je leest ff een feit is, zou ik dit typen of niet![]()
![]()
Wat is de paus, kom op zeg, Spanje moest winnen !
Omdat dat te simpel is, je maakt je er makkelijk mee af, de vraag is waarom?quote:Op zondag 24 augustus 2008 13:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Waarom geef je niet gewoon antwoord met ja/nee?
Nee ik wil dat je erkent dat er wel degelijk feiten zijn in de gemaakte wereld. En wat ik al had toegevoegd, alle feiten zijn 'gemaakt' want historisch, behalve alle feiten over God want God is eeuwig.quote:Op zondag 24 augustus 2008 13:12 schreef neo567 het volgende:
[..]
Omdat dat te simpel is, je maakt je er makkelijk mee af, de vraag is waarom?
Maar er zijn dus feiten. Dus kunnen we feiten op tafel leggen. Zo kunnen we met de juiste bronnen aantonen dat Nederland niet gewonnen heeft van Rusland, maar verloren. Zo kun je ook over belangrijker zaken feiten op tafel leggen en aantonen wat wel en wat niet waar is.quote:Op zondag 24 augustus 2008 13:12 schreef Topspin het volgende:
Nederland heeft inderdaad van Rusland verloren maar dat feit is niet meer zo belangrijk omdat zowat het merendeel van de supporters het weer vergeten is. Life goes on en dan zijn er bepaalde feiten die dan wel belangrijker zijn in het leven.
Ik bedoel dat God niet verandert. God was, is en zal altijd zijn zoals Hij is. De rest van de zaken zijn allemaal met de tijd gekomen dus historisch dus 'gemaakt'.quote:Op zondag 24 augustus 2008 13:14 schreef Topspin het volgende:
Hoe kun je over feiten spreken in een eeuwigheid als de eeuwigheid nog moet plaats vinden? Je kunt toch ook niet de lotto voorspellen?
Niets is echt in deze wereld ALi!quote:Op zondag 24 augustus 2008 13:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee ik wil dat je erkent dat er wel degelijk feiten zijn in de gemaakte wereld. En wat ik al had toegevoegd, alle feiten zijn 'gemaakt' want historisch, behalve alle feiten over God want God is eeuwig.
Lotto is ook al ver van te voren een vast staand feit (maar hoeft niet te gebeuren--> denk aan deja vu), toeval (iets valt je toe), is geluk of pech.quote:Op zondag 24 augustus 2008 13:14 schreef Topspin het volgende:
Hoe kun je over feiten spreken in een eeuwigheid als de eeuwigheid nog moet plaats vinden? Je kunt toch ook niet de lotto voorspellen?
God is niet echt zichtbaar en tastbaar, daarom zie ik het niet echt als vaststaand feit maar eerder iets waar mensen over kunnen gissen. Iemand die dan overtuigd is dat God bestaat daar gebeurt het om geestelijke redenen en ook wat betreft de geest is het vaak onduidelijk hoe je het nu moet samenvatten tot een duidelijk feit. De bijbel dan als tastbaar iets maar ook dat is geschreven door mensen die gegist hebben in mijn ogen, God is denk ik nooit echt zichtbaar geweest en zelfs al was hij zichtbaar in het verleden dan nog kun je twijfelen of het wel waar is of geen visioen of hallucinatie of verzinsel. Mensen wel dolgraag God zien vanzelf de kans dat ze wat zien of horen of ruiken, de wens van de gedachte wordt werkelijkheid of iets dergelijks.quote:Op zondag 24 augustus 2008 13:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik bedoel dat God niet verandert. God was, is en zal altijd zijn zoals Hij is. De rest van de zaken zijn allemaal met de tijd gekomen dus historisch dus 'gemaakt'.
1) De leugen wordt waarheid, je kunt ook dingen over jezelf of iets afroepen mischien --> des te meer het geloven des te aannemelijker wordt het, de mening van de meerderheid wordt de waarheidquote:Op zondag 24 augustus 2008 13:20 schreef Topspin het volgende:
[..]
God is niet echt zichtbaar en tastbaar, daarom zie ik het niet echt als vaststaand feit maar eerder iets waar mensen over kunnen gissen. Iemand die dan overtuigd is dat God bestaat daar gebeurt het om geestelijke redenen en ook wat betreft de geest is het vaak onduidelijk hoe je het nu moet samenvatten tot een duidelijk feit. De bijbel dan als tastbaar iets maar ook dat is geschreven door mensen die gegist hebben in mijn ogen, God is denk ik nooit echt zichtbaar geweest en zelfs al was hij zichtbaar in het verleden dan nog kun je twijfelen of het wel waar is of geen visioen of hallucinatie of verzinsel. Mensen wel dolgraag God zien vanzelf de kans dat ze wat zien of horen of ruiken, 1)de wens van de gedachte wordt werkelijkheid of iets dergelijks.
2)Dat de aarde rond is en beton hard is dat is meteen een stuk duidelijker en daar gaat iedereen mee akkoord.
waar is dat precies aangetoont ? niet in mijn werkelijkheid hoor .quote:Op zondag 24 augustus 2008 12:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dan zal de andere partij stug vasthouden aan eigen overtuigingen ookal wordt aangetoond dat die niet in overeenstemming te zijn met de werkelijkheid. Gewoon ontkennen dus.
quote:Op zondag 24 augustus 2008 13:20 schreef neo567 het volgende:
[..]
Lotto is ook al ver van te voren een vast staand feit (maar hoeft niet te gebeuren--> denk aan deja vu), toeval (iets valt je toe), is geluk of pech.
En we weten allemaal !!! dat toeval eigenlijk niet bestaat !!!!!!!
Deja vu's heb je als iets 's nachts op je tom tom wordt verandert (er wordt een lichtje op geschenen) zodat jij dat kan herinneren.
Iets wat je ziet kan je herinneren!
Leuk he dat zonlicht![]()
Eigenlijk is alles donker, maar door zonlicht worden dingen om je heen zichtbaar ( iets wat de geest niet nodig heeft), en je geest zie ik zo:quote:Op zondag 24 augustus 2008 13:44 schreef Topspin het volgende:
[..]
Dat van die tom tom begrijp ik niet helemaal. Heb wel vaker deja vus die nogal vreemd aanvoelen als ik duidelijk weet dat het al eens eerder is gebeurt. Pas geleden op FOK! een reeks berichten gelezen die ik al eens eerder gelezen leek te hebben en nog meer discussies gelezen die ik al eens eerder gelezen dacht te hebben. Kan dan zijn dat het dezelfde soort discussie was maar het leek exact een kopie te zijn van iets dat ik al eerder gezien heb.
Ook in het echte leven voor zover je kunt spreken over echte leven maak ik het nog steeds vaker mee. Maanden dat het niet voorkomt en dan in 1 week tijd tientallen keren alsof er een hapering inzit of dat het verleden verschuift naar het heden. Anders gewoon de hersens die ff aan en uit gaanDenk dan soms dat de film die afgespeeld wordt ff een nieuwe video band krijgt opgelegd. Dat 1 band is afgelopen en dan de projector bediener die zich ff vergist en niet goed de nieuwe filmrol erin zet maar dat is een fantasie
Test het zelf zou ik zeggen. Ik vermoed niet dat je mij zou geloven.quote:Op zondag 24 augustus 2008 13:28 schreef Summers het volgende:
[..]
waar is dat precies aangetoont ? niet in mijn werkelijkheid hoor .
Verslik je niet !quote:Op zondag 24 augustus 2008 13:59 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Test het zelf zou ik zeggen.
Ik zelf begrijp de drie eenheid nog niet helemaal geest ziel en lichaam (of geest en ziel moeten hetzelfde zijn, maar dan een opsplitsing, zoals je meerdere koetsen kan bezitten met een eigen ziel lees: wil).quote:Op zondag 24 augustus 2008 13:53 schreef Topspin het volgende:
Is het niet de ziel die alles vooruit trekt? De vooruitstuwende kracht van het menselijke individu wordt de ziel genoemd, zie dan de paarden als ziel in omdat de ziel ook als het ware vanzelf vooruit gaat waarbij je met een zweepje of met teugels de ziel af en toe moet temperen als de ziel teveel of te weinig wilt.
Maar dat kan ik fout hebben, ziel en emoties die misschien ook met elkaar te maken hebben.
Denk altijd dat de ziel diep in de kern zit van het menselijk wezen en dat de geest meer om het lichaam heen zit als een soort omhulsel en dan zie ik geest ook als bewustzijn in. Het bewust zijn van in leven zijn net zoals de geest dat in werking kan zetten.quote:Op zondag 24 augustus 2008 14:01 schreef neo567 het volgende:
[..]
Ik zelf begrijp de drie eenheid nog niet helemaal geest ziel en lichaam (of geest en ziel moeten hetzelfde zijn, maar dan een opsplitsing, zoals je meerdere koetsen kan bezitten met een eigen ziel lees: wil)
Zoals op sommige verpakkingen staat: "VERPAKT ONDER BESCHERMDE ATMOSFEER"quote:Op zondag 24 augustus 2008 14:04 schreef Topspin het volgende:
[..]
Denk altijd dat de ziel diep in de kern zit van het menselijk wezen en dat de geest meer om het lichaam heen zit als een soort omhulsel en dan zie ik geest ook als bewustzijn in. Het bewust zijn van in leven zijn net zoals de geest dat in werking kan zetten.
Dragon's blood wierrook wilt maar niet aangaan, heb de wierrook 2 dagen buiten laten liggen in een tas en volgens mij is het vochtig geworden.
Enne dat vagevuur: hierquote:Op zondag 24 augustus 2008 14:04 schreef Topspin het volgende:
[..]
Denk altijd dat de ziel diep in de kern zit van het menselijk wezen en dat de geest meer om het lichaam heen zit als een soort omhulsel en dan zie ik geest ook als bewustzijn in. Het bewust zijn van in leven zijn net zoals de geest dat in werking kan zetten.
Dragon's blood wierrook wilt maar niet aangaan, heb de wierrook 2 dagen buiten laten liggen in een tas en volgens mij is het vochtig geworden.
Zwarte vlekken op de ziel nog niet eerder van gehoord, wel van eelt op de ziel maar dat is wat anders. Weet ook niet of een ziel kan beschadigen. Denk wel dat er sterke en zwakke zielen zijn op aarde, en dan dat je een ziel ook sterker kunt maken maar dat weet ik niet. Ziel is ook erg vaag net zoals veel meer vaag is. Zou het puur en alleen lichamelijk zijn dan nog zou het vaag zijn met het brein waar de wetenschap nog steeds relatief weinig van weet.
And the directorquote:Op zondag 24 augustus 2008 14:09 schreef neo567 het volgende:
[..]
Doet me denken aan: ONLY THE EMPORER WEARS NO CLOTHES ofzo
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |